Mijn haar is vrij kort, daarom durfde ik het experiment wel aan. En nogmaals: het wordt elke ochtend hartgrondig doorgespoeld, met veel water. Ook dat noem ik "wassen".quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:50 schreef heaven7 het volgende:
Het schijnt he, heb het nooit aangedurft ivm ontzettend vieze haren en dan toch weer toegeven. Maar nooit meer wassen? Hmnee, dat zou ik sowieso niet doen.
Ben je emo TS?quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:51 schreef Meddo het volgende:
Dus gewoon zonder shampoo? Dat is toch niet zo raar
Nee, dat is helemaal niet raar. Maar wel ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:51 schreef Meddo het volgende:
Dus gewoon zonder shampoo? Dat is toch niet zo raar
Ohja, voor mannen is het makkelijker. Vrouwenhaar (lang) is met alleen water echt niet te doenquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mijn haar is vrij kort, daarom durfde ik het experiment wel aan. En nogmaals: het wordt elke ochtend hartgrondig doorgespoeld, met veel water. Ook dat noem ik "wassen".
Dat is de holocaust vergelijken met de integratiepolitiek van Verdonk.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als je 't afscheert, hoef je 't ook nooit meer te wassen. Lijkt me iets hygiënischer eigenlijk.
Ja, nee, geen idee eigenlijk. Ik denk dat de herstelperiode (tussen "wat lang al niet" en "het wordt nu toch echt beter") duidelijk langer duurt. Maar desalniettemin. Haar is haar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:55 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ohja, voor mannen is het makkelijker. Vrouwenhaar (lang) is met alleen water echt niet te doen
Dat durf ik serieus te betwijfelen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:55 schreef marcusa het volgende:
sorry met water even weg spoelen wil niet zeggen dat je frisser gaat ruiken.. je blijft echt wel stinken hoor.
Nee, daar ben ik ook mee gestopt. Zeker die vette wax is toch een soort vliegenlijm. Alles naturel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:57 schreef Adelante het volgende:
Flikker je er nog wel veel gel/wax in
Dan kun je idd af met minder wassenquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik ook mee gestopt. Zeker die vette wax is toch een soort vliegenlijm. Alles naturel.
Ah, ja dat maakt ook een verschil. De mousse die ik gebruik spoelt met water wel goed weg maar icm wax moet je toch echt wel blijven wassen lijkt me.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik ook mee gestopt. Zeker die vette wax is toch een soort vliegenlijm. Alles naturel.
misschien dat je het zelf niet ruikt maar een ander wel.. het is net als, je eigen poep ruik je niet maar die van een ander wel..quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat durf ik serieus te betwijfelen.
Waarom dat, als je het ook kan oplossen door zekere spullen NIET te gebruiken. Of heb jij teveel naar de reclame gekeken?quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:59 schreef Lonker het volgende:
Koop anti roos shampoo?
Ja, hee, je moet wel blijven wassen hè, met je handen en je vingers dus, gewoon een stevige hoofdmassage onder begeleiding van véél water. Dat helpt, echt. Ik propageer geen verwaarlozing, ik zeg dat je die chemische troep niet per se nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:01 schreef marcusa het volgende:
maar wat jij zegt over niet met shampoo wassen ik heb dat ook een tijdje geprobeerd wegens haaruitval, wat ik merkte is dat hoe minder vaak je het haar wast des te beter voor je haar, maar daarentegen merkte ik ook dat door het niet wassen mijn hoofdhuid vol zat met dooiehuidcellen en talg/vet wat dus normaal gesproken met shampoo en wat hardhandig met je vingers wassen wordt weggespoeld.. dus ik sta niet 100% achter je theorie..
Hij bedoelt 't haar op z'n hoofd he, niet onder z'n okselsquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:03 schreef Daniane het volgende:
Gadverdamme man, weet je hoe muf je dan ruikt.![]()
![]()
![]()
![]()
ja. dan nog steeds.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:08 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Hij bedoelt 't haar op z'n hoofd he, niet onder z'n oksels
Ook dáár geldt: zeep is niet nodig.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:08 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Hij bedoelt 't haar op z'n hoofd he, niet onder z'n oksels
deo?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ook dáár geldt: zeep is niet nodig.
ok dan heb jij een ander huid/haartype (wat wel tegen een stootje kan) als ik.. mijn haar zonder shampoo stevig hoofmasseren gaat gepaard met veel haarverlies.. shampoo maakt bij mij het hoofdhuid en de haren wat smoother en flexibeler..quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, hee, je moet wel blijven wassen hè, met je handen en je vingers dus, gewoon een stevige hoofdmassage onder begeleiding van véél water. Dat helpt, echt. Ik propageer geen verwaarlozing, ik zeg dat je die chemische troep niet per se nodig hebt.
Als je je hoofdhuid wil scrubben, heeft shampoo ook geen enkele zin. Dan kan je beter een bak zout naast je douche hebben staan.
Ja dat gebruik ik dan wel weer in grote mate.quote:
Ik keek je hoofdfoto, jij krijgt mooi geen compliment voor je haarquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:14 schreef heiden6 het volgende:
Ik was mijn haar ook bijna nooit, in de zin van met shampoo en conditioner bewerken. Voor- en nadat ik naar de kapper ga (om de 6-8 weken) en tussendoor ook nog wel een keertje. Het is gewoon schoon en ik krijg altijd complimenten over mijn haar. Gel, wax en dergelijke doe ik al helemaal niet aan. Natuurlijk was ik het wel gewoon goed onder de douche, ik douche 1 of 2 keer per dag, en altijd met koud water.![]()
Zowel het stoppen met dagelijks mijn haar wassen als het douchen met koud water heb ik oorspronkelijk gedaan vanwege huidproblemen.
dan is het goed.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja dat gebruik ik dan wel weer in grote mate.Vergeef me.
Een natuurlijke vetlaag zorgt er juist voor dat het meeste vuil wordt afgeweerd. Als je blijft boenen, blíjf je boenen, Zonder dat dat helpt. Je verwijdert alleen het vet -- en daarmee de bescherming die veel vuil tegenhoudt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:14 schreef Zwansen het volgende:
Maar hoe krijg je het vet er dan uit? Als je in je haar zit wordt je haar vet. En dat krijg je er niet uit met alleen water....
Juist dat geurtje is een camouflage, om te verhullen wat je haar is aangedaan.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:14 schreef Harajuku. het volgende:
En het lekkere shampoogeurtje dan?.
mis je alleen hoofdhuidmassage bij, dat is een veel groter probleem.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als je 't afscheert, hoef je 't ook nooit meer te wassen. Lijkt me iets hygiënischer eigenlijk.
Nee, t ruikt lekker en dat is niiiiiiiiiiiiiiiiiice.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Juist dat geurtje is een camouflage, om te verhullen wat je haar is aangedaan.
Kun je dan niet beter gewoon shampoo kopen waar helemaal niks onnatuurlijks in zit? Het lijkt mij in ieder geval geen doen, met mijn lange haar. Hoewel het wel heel futloos isquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, hee, je moet wel blijven wassen hè, met je handen en je vingers dus, gewoon een stevige hoofdmassage onder begeleiding van véél water. Dat helpt, echt. Ik propageer geen verwaarlozing, ik zeg dat je die chemische troep niet per se nodig hebt.
Als je je hoofdhuid wil scrubben, heeft shampoo ook geen enkele zin. Dan kan je beter een bak zout naast je douche hebben staan.
Ik weet het niet. Ik heb jarenlang mijn haar extreem veel gewassen, zo ongeveer elke dag, uit gewoonte. Om al die wasbeurten te compenseren moest ik wel allerlei soorten wax & gel gebruiken om het nog enigszins gestyleerd te krijgen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter gewoon shampoo kopen waar helemaal niks onnatuurlijks in zit? Het lijkt mij in ieder geval geen doen, met mijn lange haar. Hoewel het wel heel futloos is
Met shampoo? Wanneer is dat in godsnaam nodig?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:17 schreef Daniane het volgende:
Ik was elke dag mijn haar.
en als het nodig is, was ik het 2 keer.
Bedoel meer dat er gewoon niet doorheen te komen is met je vingers (om het toch nog enigszins schoon te krijgen) met alleen water, het wordt enorm stroef en er is simpelweg niet doorheen te komen. En dan praat ik nog niet over de ellende na het douchen met drogen en doorborstelenquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, nee, geen idee eigenlijk. Ik denk dat de herstelperiode (tussen "wat lang al niet" en "het wordt nu toch echt beter") duidelijk langer duurt. Maar desalniettemin. Haar is haar.
Ja.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:33 schreef Litso het volgende:
[..]
Met shampoo? Wanneer is dat in godsnaam nodig?
Overkill. Je maakt zo je haren stuk.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:34 schreef Daniane het volgende:
[..]
Ja.
Elke wasbeurt, lekker fris. Schoon & ruikt lekker.
Ik probeer het ook te verminderen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:40 schreef MASD het volgende:
[..]
Overkill. Je maakt zo je haren stuk.
Is dat een uitnodiging om eens aan mijn kop te komen snuffelen?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:35 schreef Jojoortje het volgende:
Ben benieuwd hoe je haar ruikt.
Een overgangsperiode van een week. Daarna merk je het verschil.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:43 schreef Daniane het volgende:
[..]
Ik probeer het ook te verminderen.
Maar ik voel me zo vies als ik niet elke dag mijn haar was.
+ het zit niet.
vreemd, ik heb haar tot ver over mijn oren (en dan ook nog krullen) en ik heb dat helemaal niet. Gewoon uitspoelen, borstelen en wat mousse. Wat ringo ook zegt, door al si zeep gaat de natuurlijke vetlaag eraan, daarom wordt je haar nu zo stroef als je het wast.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:34 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Bedoel meer dat er gewoon niet doorheen te komen is met je vingers (om het toch nog enigszins schoon te krijgen) met alleen water, het wordt enorm stroef en er is simpelweg niet doorheen te komen. En dan praat ik nog niet over de ellende na het douchen met drogen en doorborstelen
Als je haar het daar goed op doet kan het prima, hoor. Ik was het ook elke dag en mijn haar doet het daar gewoon goed op. Dat het gemiddelde haar daar niet tegen kan is mijn probleem nietquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:43 schreef Daniane het volgende:
[..]
Ik probeer het ook te verminderen.
+ het zit niet.
Beste samenvatting van dit hele topic.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:45 schreef Litso het volgende:
Laat je niet zo meesleuren door reclames en algemene opvattingen dat je zo extreem schoon moet zijn.
Dat zit echt tussen de oren hoor, en niet erboven.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:43 schreef Daniane het volgende:
[..]
Die gebruikte ik eerst ook, maar na verloop van tijd helpt die niet meer, je haar word er immuun tegen zeg maar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
Heel veel mannen hebben last van roos, is best normaal alleen heeft niemand het erover. Mijn vriend had het ook. Sinds hij wast met:
[ afbeelding ]
is het serieus over.En z'n haar ziet er veel beter uit.
Het lijkt me wel fris om je haar gewoon af en toe te wassen, en met anti-roos shampoo ben je ook nog 's van je dandruff af
En ik sta niet achter die van jou. Mijn kinderen zijn ook niet zo dol op shampooquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:01 schreef marcusa het volgende:
[..]
misschien dat je het zelf niet ruikt maar een ander wel.. het is net als, je eigen poep ruik je niet maar die van een ander wel..![]()
maar wat jij zegt over niet met shampoo wassen ik heb dat ook een tijdje geprobeerd wegens haaruitval, wat ik merkte is dat hoe minder vaak je het haar wast des te beter voor je haar, maar daarentegen merkte ik ook dat door het niet wassen mijn hoofdhuid vol zat met dooiehuidcellen en talg/vet wat dus normaal gesproken met shampoo en wat hardhandig met je vingers wassen wordt weggespoeld.. dus ik sta niet 100% achter je theorie..
Is toch logisch? Door al die zeep-achtige dingen wordt je natuurlijke vetlaag weggehaald. Daarom compenseert je hoofdhuid dat door extra (te) veel vet weer te maken. Daarom die week tijd om je lichaam weer normaal te laten functioneren.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:52 schreef B.ertha het volgende:
Als ik alleen water gebruik, dan blijft het vettig óf het wordt pluizig.
dat denk ik ookquote:Op zondag 20 september 2009 09:32 schreef rac het volgende:
Je roos is vast nog niet weg, Het blijft alleen aan je vettige hoofdhuid plakken.
Daar zou ik niet intrappen, zo natuurlijk is dat spul niet. Er zitten ook gewoon sulfaten e.d. in. Bekijk de ingredienten maar eens (staan volgens mij wel op de site van Lush).quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort eens langs bij zo'n Lush-winkel, die pretenderen allerlei natuurlijke shizzle in huis te hebben.
Laten we roos niet verwarren met droge huid en irritatie. Door het veelvuldig gebruik van shampoos en dergelijke kan de hoofdhuid droog en geïrriteerd raken en als gevolg daarvan gaan schilferen. Dit gaat wel degelijk weg door de wasfrequentie te verminderen. Roos wordt veroorzaakt door schimmels en moet met antischimmelmiddelen (bv. antiroosshampoo) worden behandeld.quote:Op zondag 20 september 2009 09:32 schreef rac het volgende:
Je roos is vast nog niet weg, Het blijft alleen aan je vettige hoofdhuid plakken.
Ik denk zelf dat het toch wat aangenamer is vor jou en je omgeving en beddegoed om 1 á 2 keer per week je haar te wassen. Je hoofdhuid produceert best wel veel talg.
je kan een kind niet vergelijken met een volwassene.. volwassenen hebben meer stress, meer hormonen, stinken sneller.. daarnaast kan je ook een man en een vrouw niet met elkaar vergelijken.. mannen hebben eerder te maken met kaalheid en een stinkkop..quote:Op zondag 20 september 2009 09:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En ik sta niet achter die van jou. Mijn kinderen zijn ook niet zo dol op shampooen aangezien hun haren er mooi glanzend, gezond en pas gewassen uitzien en absoluut niet stinken laat ik het lekker zo. Sterker nog, ik overweeg serieus om hun harenwasritme over te nemen (1x per maand met kindershampoo, verder regelmatig uitspoelen met lauwwarm water). Voor mijn gevoel doen shampoo's je haren meer kwaad dan goed.
Dat pretenderen ze niet. Het is gewoon normale shampoo, het verschil is dat ze niet op dieren getest hebben, dat ze vormen zoeken die minder belastend zijn voor het milieu (zoals blokken shampoo ipv flessen) en dat ze er natuurlijke ingredienten aan toevoegen die goed zijn voor je haar. Dat neemt niet weg dat er gewoon dezelfde shampoobasis in zit als andere shampoos.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef Ringo het volgende:
Ik ga binnenkort eens langs bij zo'n Lush-winkel, die pretenderen allerlei natuurlijke shizzle in huis te hebben. Maar voorlopig kan ik iedereen de alleen-water-behandeling prima aanraden.
Ah, oké.quote:Op zondag 20 september 2009 14:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat pretenderen ze niet. Het is gewoon normale shampoo, het verschil is dat ze niet op dieren getest hebben, dat ze vormen zoeken die minder belastend zijn voor het milieu (zoals blokken shampoo ipv flessen) en dat ze er natuurlijke ingredienten aan toevoegen die goed zijn voor je haar. Dat neemt niet weg dat er gewoon dezelfde shampoobasis in zit als andere shampoos.
quote:Op zondag 20 september 2009 16:31 schreef GirlyGlue het volgende:
Gatver.
Haha, word jij gesponsord door H&S ofzo? Echt net zo'n standaard reclame.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
Heel veel mannen hebben last van roos, is best normaal alleen heeft niemand het erover. Mijn vriend had het ook. Sinds hij wast met:
[ afbeelding ]
Het lijkt me wel fris om je haar gewoon af en toe te wassen, en met anti-roos shampoo ben je ook nog 's van je dandruff af
Dan kom ik denk ik bij rare kappers want die zeggen het allemaal.quote:Op zondag 20 september 2009 20:06 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit een kapper horen zeggen dat shampoo slecht zou zijn, terwijl die er wel eerlijk in zijn dat veelvuldig kleuren je haar beschadigt.
Jij komt bij kappers die shampoo hebben staan om te verkopen en vervolgens zeggen dat shampoo slecht voor je haar is? Lijkt me toch erg sterkquote:Op zondag 20 september 2009 21:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan kom ik denk ik bij rare kappers want die zeggen het allemaal.
Nee die kappers zeggen dat alle shampoo in principe slecht is voor je haar maar het merk dat zij verkopen toch net even iets minder slecht is.quote:Op zondag 20 september 2009 21:37 schreef Samson het volgende:
[..]
Jij komt bij kappers die shampoo hebben staan om te verkopen en vervolgens zeggen dat shampoo slecht voor je haar is? Lijkt me toch erg sterkOf kom je bij die nieuwe keten: De gratis kapper
En als je nog een paar dagen langer doorzet?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:00 schreef ShadyLane het volgende:
Het advies van mijn vriendin met de mooie bos krullen indachtig heb ik het toch nog maar eens geprobeerd. Toen ik dit topic las had ik het al een dag of drie niet gewassen, en ik besloot het inderdaad maar eens een week aan te kijken. Elke ochtend gewassen met alleen water en that's it. Nu heb ik inderdaad mooiere krullen, het is allemaal veel minder futloos, maar MIJN GOD DIE JEUK! Die kwam wel pas vandaag, dus na een dag of zes, dus misschien is 1x in de week inderdaad de truc, zoals niccie hierboven beschrijft.
Shampoo van Dr. Organic, van De Tuinen. Is vrij van SLS en parabenen en andere agressieve ingredienten.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:09 schreef lekzzz het volgende:
Begin sowieso eens zoeken naar een shampoo waarvan je haar niet gaat "piepen". Die zijn veel te agressief.
Ik weet geen merk, maar ik kan me voorstellen dat kindershampoo's minder agressief zijn.
Wat begrijp je niet aan het woord water en uitspoelen?quote:Op donderdag 24 september 2009 09:33 schreef Xs2Shanna het volgende:
Gatver.. dus al mijn frituurvet op is, kan ik bij jou aan kloppen?
Vergeet niet dat je hoofdhuid gaat stinken, heb jij misschien geen last van, maar je omgeving wel.
Aan welk woord, het zijn er namelijk twee.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het woord water en uitspoelen?
Ik maak mijn wc ook schoon met bleekwater. Maar daar was ik echt mijn billen niet mee.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Aan welk woord, het zijn er namelijk twee.
Bovendien, was jij je kleding ook zonder wasmiddel?
Van alleen water word het niet schoon.
Dat doe je ook alleen met water?quote:Op donderdag 24 september 2009 14:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik maak mijn wc ook schoon met bleekwater. Maar daar was ik echt mijn billen niet mee.
quote:Op donderdag 24 september 2009 14:42 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dat doe je ook alleen met water?
Ik hoor het al
Dank liefquote:Op donderdag 24 september 2009 16:22 schreef Xs2Shanna het volgende:
Zeep. Kun je bijna overal kopen. Je hebt zelfs dingen als zweep vrije wasgel.
Je hoeft toch niet beledigd te gaan doen? Ik ga je alleen een tip.
Daarom zeepvrij!!!!quote:Op donderdag 24 september 2009 16:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dank liefvoor de tip. Toch ga ik hem niet gebruiken. Zeep is helemaal niet zo goed, zeker niet op die plekken. Te agressief, tast de zuurgraad van je lichaam aan.
Onderschat nooit de kracht van het water!
Leven is slecht voor je huidquote:Op donderdag 24 september 2009 23:31 schreef Synthesist het volgende:
ik gebruik eigenlijk nooit douchegels, after shave, en dergelijke cosmetica. al die chemicaliën zijn slecht voor je huid
Juist lang haar hoef je toch minder te wassen? Lijkt me dat dat logischerwijs veel minder snel vet wordt dan kort? Dat lijkt me nu juist het gemak dat vrouwen met lang haar hebben (schat ik zo in als man zijnde). Als het dan wat minder zit pleur je het gewoon in een staartquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:48 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Ik was mn haar iedere dag met shampoo.
*wacht op hordes reacties*
Geen idee waarom, eigenlijk.
Mya misschien omdat ik ein-de-lijk lang haar heb.
Ik verzorg mn haar graag, en heb dus ook allemaal haarsprays/conditioners met verschillende geuren enzoooo.![]()
Ik weet dat het slecht is, maar ieder zn ding..
EDIT;
Ik vind haar ook heel belangrijk bij andere mensen, stinkt je haar, of is het vet, dikke afknapper.
Als ik jou persoonlijk zou kennen had ik je denk ik allang onder de douche geschopt met een xxl fles shampoo.
Daar hoef je toch geen einstein voor te zijn lijkt me.... haar wordt vet vanaf je hoofdhuid, hoe langer je haar, hoe meer tijd er overheen gaat voor je haren vet worden, bij kort haar is dat natuurlijk veel sneller. Tadaa!quote:
Hmmm, i dunno.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:23 schreef Samson het volgende:
[..]
Juist lang haar hoef je toch minder te wassen? Lijkt me dat dat logischerwijs veel minder snel vet wordt dan kort? Dat lijkt me nu juist het gemak dat vrouwen met lang haar hebben (schat ik zo in als man zijnde). Als het dan wat minder zit pleur je het gewoon in een staart
Dat is echt onzin, dan zou ik mijn haar zo vaak in een staart moeten. Daarbij zeggen 'jullie' daarna: "Draag je haar eens los, dat staat zoveel leuker *zeur"quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:23 schreef Samson het volgende:
[..]
Juist lang haar hoef je toch minder te wassen? Lijkt me dat dat logischerwijs veel minder snel vet wordt dan kort? Dat lijkt me nu juist het gemak dat vrouwen met lang haar hebben (schat ik zo in als man zijnde). Als het dan wat minder zit pleur je het gewoon in een staart
zo erg stinkt het niet hoor, tenminste niet zo erg als mijn vaginaquote:Op zaterdag 26 september 2009 23:04 schreef Harajuku. het volgende:
Als je parfum nodig hebt om je stinkende haar te verbergen lijkt me dat niet "meer dan genoeg".
Ik moest lachen,quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:12 schreef aychelle het volgende:
[..]
zo erg stinkt het niet hoor, tenminste niet zo erg als mijn vagina
Ligt het aan mij, of snappen jullie dit ook niet?quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:57 schreef aychelle het volgende:
O .. herkenbaarik was het al jaren niet, toen ik klein was wel maar daar is mijn moeder snel mee opgehouden. Ze waste het alleen omdat we bang waren gepest te worden. Nu nog steeds moet ik er een beetje parfum opspuiten zodat het nog een beetje frisjes ruikt maar anders is het echt niet te harden. Ik maar mijn haar nat zo'n 1 á 2 keer in de week, meer dan genoeg. Ik was het nog wel heel soms, zo'n 2 keer maand, in de zomer 1 keer in de twee weken, maar dan knip het ik het meestal ook heel kort. Nu ook heb ik echt kort militait stoer kapseltje, echt ik hou ervan. Maar hetzelfde met douchen doe ik ook niet elke dag, zo'n 5 keer per week, anders word mijn huid heel slecht ervan. En met zeep zo'n 3 keer per week niks raars aan hoor TS. ..
quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:18 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of snappen jullie dit ook niet?
Je wast je haar al jaren niet meer, maar:
- Je wast je haar 2x per maand / Je wast je haar in de zomer 1x in de 2 weken (is dat niet hetzelfde als 2x per maand)
- Je haar stinkt zo erg dat het zelfs met parfum niet altijd te harden is
- Je hebt gemillimeterd kort haar (dus geen haar om te wassen)
Maar toch ben je het eens met TS dat je je haar nooit hoeft te wassen
Precies hetzelfde hier!quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:19 schreef Esmerallda17 het volgende:
als ik me haar paar dagen niet was word het wel vettig maar gwn even doorspoelen met water,
ik merk wel wdat als ik me haar gewassen heb dat het NIET wil zitten zoals ik wil,
maar als ik bijv maandag avond haar was dan zit het woensdag perfect , alleen dinsdag NIET
quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:12 schreef aychelle het volgende:
[..]
zo erg stinkt het niet hoor, tenminste niet zo erg als mijn vagina
Je haar gaat er toch niet anders van uit zienquote:Op zondag 27 september 2009 20:27 schreef monikanyc het volgende:
iemand before and after picture's? ik ben benieuwd
nee maar voor zo ver ik heb gelezen, dat het er dan idd beter uitziet, nou dat wil k wellis zien voordat k het zelf uitprobeerquote:Op zondag 27 september 2009 20:29 schreef Meddo het volgende:
[..]
Je haar gaat er toch niet anders van uit zien
Ja, want iedereen is hetzelfde, dus is één keer per week voor iedereen genoeg! Absoluut!quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:42 schreef GuitarJJ het volgende:
Hmm.. elke keer als ik douche (om de dag) was ik mijn haar met shampoo. Heb n.a.v. dit topic even op internet gezocht en daar vind ik sites waarop staat dat 1 keer met shampoo wassen per week genoeg is. Denk dat ik dat maar eens ga proberen.
quote:Op maandag 28 september 2009 22:41 schreef wonderer het volgende:
Ben wel benieuwd of ik zonder de shampoo die wax er weer uit krijg...
Idd, als je haarstylingproducten gebruikt moet je gewoon je haar wel wassen......quote:Op maandag 28 september 2009 22:41 schreef wonderer het volgende:
Ben wel benieuwd of ik zonder de shampoo die wax er weer uit krijg...
Ik krijg inderdaad vettige slierten zonder shampoo, gebruik je daar gewoon keukenzout voor? En strooi je dan gewoon wat over je pruikie heen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 01:08 schreef Lotte. het volgende:
Voor de mensen die wel willen stoppen met het gebruiken van shampoo, maar vettige slierten krijgen en veel jeuk: was na een paar dagen je haren met zout water. Dit haalt het ergste vuil weg, maar laat de vetlaag van je eigen haar wel intact. Dit helpt ook tegen de jeuk op je hoofdhuidNiet te vaak doen trouwens, 1x in de maand is RUIM voldoende en na verloop van tijd kun je 't zelfs nog minder doen.
Badmutsquote:Op woensdag 30 september 2009 23:13 schreef ColdFeet het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik vet haar had... Maar op een gegeven moment ben je 't wel zat, elke dag dat lange, natte haar. Minderen deed ik niet meteen naar een keer per week, gewoon eerst eens twee weken om de dag, daarna om de twee dagen. Om de drie dagen was wel echt mijn minimum.
Afijn TS, ik vind het wel een puik plan, de shampoo er helemaal uit. Maar heeft iemand hier nog tips over wat te doen na het zwemmen? Om die chloorlucht weg te krijgen, heb ik toch echt shampoo nodig. Of is er wat anders dat er voor zorgt dat ik 't niet meer ruik? Iemand een idee?
Nou bij voorkeur zeezoutquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:35 schreef White_Lady het volgende:
[..]
Ik krijg inderdaad vettige slierten zonder shampoo, gebruik je daar gewoon keukenzout voor? En strooi je dan gewoon wat over je pruikie heen?
die van mij zegt wel dat shampoo met sulfaat niet goed is, vooral als je gevoelige hoofdhuid hebt..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:26 schreef NoCigar het volgende:
`Vandaag nog even aan de kapper gevraagd of shampoo slecht was voor je haar. Ze had er nog nooit van gehoord. "Maar alle Fok!ertjes dan" protesteerde ik heftig. Vreemd genoeg maakte dat geen indruk.
De kapper verkoopt shampoo, zou gek zijn als ze wel zou zeggen dat haarproducten slecht zijn voor je haarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:26 schreef NoCigar het volgende:
`Vandaag nog even aan de kapper gevraagd of shampoo slecht was voor je haar. Ze had er nog nooit van gehoord. "Maar alle Fok!ertjes dan" protesteerde ik heftig. Vreemd genoeg maakte dat geen indruk.
Dat heb ik dus ook, het zit zelfs beter dan ik met gel kan krijgen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:15 schreef BlackSheep het volgende:
Puik idee geweest dit zeg! Ik hoef 's ochtends niet eerst een zooi gel of wax in mijn haar te gooien om het enigszins in model te krijgen, het zit nu eigenlijk vanzelf wel mooiIk zit nu halverwege de tweede week van het 'experiment' overigens.
Ja, schouderlang en erg dik. Het is sowieso niet te kammen, alleen te borstelen en dat mag toch alleen droog dus of het al dan niet te kammen is, is hier geen factorquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:00 schreef heaven7 het volgende:
Heb je lang jaar Mwanatabu? Want ik kom er zonder shampoo niet doorheen met alleen waterEn schoner wordt het er ook niet op..
Ik wilde sowieso niet "nooit meer wassen" dus ik ga niet klooien met zout etc. Ik wil alleen proberen of de frequentie omlaag kon naar eens per week ofzo omdat ik door dit topic even na ben gaan denken over het nut van cosmetica die de natuurlijke stoffen van je hoofdhuid in feite wegvagen. Ik gebruik ook geen gel, wax, lak of wat dan ook om die reden, dan blijft je haar gewoon mooier en schoner.quote:Is het een idee om het dan idd in het begin sowieso eens per week met zout te 'wassen' om het op te vangen? Ik bedoel, heb echt geen 3 maanden de tijd om binnen te zitten en te experimenteren
Onzin. Haar is kwetsbaarder als het nat is, maar als je voorzichtig kamt/borstelt is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:33 schreef Bluezz het volgende:
(Wisten jullie dat nat haar kammen/borstelen ervoor zorgt dat je haar afbreekt?)
Dat geldt dus alleen voor mensen met een gebrekkige motoriek die de borstel er doorheen raggen alsof hun leven ervan afhangt (en dat zijn verrassend genoeg nog behoorlijk veel mensen). Grove kam heeft echter de voorkeur bij nat haar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn moeder -en die had AL-TIJD gelijk- zei dat je haar nooit nat mocht borstelen.
Whehehehe, mooi voorbeeld plaatje ookquote:Op zondag 4 oktober 2009 01:42 schreef tjoptjop het volgende:
N.a.v. dit topic nu ook reeds een week niet gewassen. Wel iedere dag goed uitspoelen.
Nog geen last van jeuk of stinkend haar gelukkig.
Wel zit er nu een enorm volume in m'n haar![]()
Beetje a la
[ afbeelding ]
Vooralsnog beschouw ik de proef als geslaagd en ga voorlopig door.
Voorheen waste ik het iedere dag met Andrelon shampoo en Palmers cocosnoot conditioner. Enige wat ik wel mis is de glans, maar ik lees dat die na een paar weken meestal vanzelf weer op je haar verschijnt ivm overgangsfase. Ik laat het daar vanaf hangen of ik er mee verder ga of niet
wist je dat föhnen ook het haar afbreekt..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:33 schreef Bluezz het volgende:
Vanaf zondag niet meer met shampoo gewassen, 3X per week als ik naar mijn werk ga, föhn ik het, de rest vd dagen laat ik het zo opdrogen na met mijn handen 'in model' te hebben gebracht.
(Wisten jullie dat nat haar kammen/borstelen ervoor zorgt dat je haar afbreekt?)
Het zit beter, het 'hangt' niet zo en er is meer volume lijkt het wel
hehe, was het eerste wat in me opkwamquote:Op zondag 4 oktober 2009 01:48 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Whehehehe, mooi voorbeeld plaatje ook
Ik vind het geweldigquote:Op zondag 4 oktober 2009 01:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
hehe, was het eerste wat in me opkwam
quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:50 schreef marcusa het volgende:
wist je dat föhnen ook het haar afbreekt..
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:32 schreef Breathtaking het volgende:
En wat als je echt lang haar hebt? Het mijne is zeker tot halverwege m'n rug en ik was het nu 2 keer per week ofzo.
haar en ranzig? Wtf? Als je je haar niet wast voor 3 dagen, en het er ranzig uit ziet wil ik niet weten wat je allemaal uitspooktquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:21 schreef heaven7 het volgende:
Maar maar maar, als ik mijn haar 3 dagen niet was ziet het echt gewoon ranzig uit, laat staan dat ik me dan nog prettig voel en over straat durfMaar heb wel gewoon school een stage
Hoe doen jullie dat dan? Die tijd overbruggen? Elke dag goed met water alleen of gewoon een maand lang er 'ranzig' bijlopen?
Altijd! Dat is verplicht hier. Maar je haar blijft dan alsnog niet droog (ik ben geen oma, ik zwem met mijn hoofd in het waterquote:
Ah, ok, ik ben geen zwemmer, ik dacht dat zo'n muts je haar ook droog hield, maar dat is dus niet zo...quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Altijd! Dat is verplicht hier. Maar je haar blijft dan alsnog niet droog (ik ben geen oma, ik zwem met mijn hoofd in het water).
Ik las al vanalles over kamille- en lavendelextracten. Misschien dat dat helpt.
Dus je wast het wel elke dag met alleen water?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:33 schreef Bluezz het volgende:
Vanaf zondag niet meer met shampoo gewassen, 3X per week als ik naar mijn werk ga, föhn ik het, de rest vd dagen laat ik het zo opdrogen na met mijn handen 'in model' te hebben gebracht.
Het zit beter, het 'hangt' niet zo en er is meer volume lijkt het wel
gebruik ik zo beetje elke dag en ik heb redelijk lang haar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
[ afbeelding ]
Maar goed, natuurlijke spullen bestaan ook uit chemisch spul.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb jarenlang mijn haar extreem veel gewassen, zo ongeveer elke dag, uit gewoonte. Om al die wasbeurten te compenseren moest ik wel allerlei soorten wax & gel gebruiken om het nog enigszins gestyleerd te krijgen.
Ik ga binnenkort eens langs bij zo'n Lush-winkel, die pretenderen allerlei natuurlijke shizzle in huis te hebben. Maar voorlopig kan ik iedereen de alleen-water-behandeling prima aanraden.
Ja ik douche elke dag, 's ochtends en spoel het dan grondig uit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:58 schreef Biancavia het volgende:
Dus je wast het wel elke dag met alleen water?
Heb je geen last van enorme jeuk?
Die azijngeur zou weg moeten trekken als het droog is, anders gebruik je te veel. En te veel azijn is ook niet goed voor je haar, dat droogt het uiteindelijk uit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:32 schreef rac het volgende:
Overgens doet azijn met water echt wonderen, 't net of zojuist conditioner in mijn haren heb gesmeerd. Nu alleen die geur nog, ruikt nog iets azijnerig.
En die stinkt ontzettend. Echt, als je de fles 2 nanoseconden open hebt gehad ruft je hele huis er uren naarquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef B.ertha het volgende:
Kan die appelazijn ook vervangen worden door gewone natuurazijn? Ik kan alleen biologische appelazijn vinden van de AH en die is erg duur
Pff, t zal toch wat kosten he, een flesje azijnquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef B.ertha het volgende:
Kan die appelazijn ook vervangen worden door gewone natuurazijn? Ik kan alleen biologische appelazijn vinden van de AH en die is erg duur
wel als je er een of twee keer per week een halve van in je haren moet doen. 3 euro per week, dus 150 per jaar. Dat heb ik niet zomaar even over.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:06 schreef Samson het volgende:
[..]
Pff, t zal toch wat kosten he, een flesje azijn
Je kunt het ook langzaam afbouwen, in plaats van drastisch in een keer. Eens in de vier dagen je haar wassen, over een maand eens in de zes...quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:34 schreef heaven7 het volgende:
Nougoed, vandaag is dag 3 zonder shampoo en het valt nog meeMaar denk dat ik morgen wel weer mn haar wil wassen. Ik probeer het wel alleen met water dan..
Lijkt me niet. Stop een t-shirt waar je in gezweten hebt maar op de temperatuur van lekker warm douchewater in de wasmachine, zonder wasmiddel, en ruik er dan eens aan als het eruit komt. Niet lekker fris hoor.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:22 schreef Bob. het volgende:
Zweet is ook gewoon water met wat zout, lijkt me dat je dat er met alleen warm water ook wel weer uit gespoeld krijgt?
En eiwitten,quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:22 schreef Bob. het volgende:
Zweet is ook gewoon water met wat zout, lijkt me dat je dat er met alleen warm water ook wel weer uit gespoeld krijgt?
Heb ik wel eens gedaan (wasmiddel vergeten), maar kwam er niet vies uit ofzo. Het ruikt eerder niet, dus geurloos.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Stop een t-shirt waar je in gezweten hebt maar op de temperatuur van lekker warm douchewater in de wasmachine, zonder wasmiddel, en ruik er dan eens aan als het eruit komt. Niet lekker fris hoor.
Jij moet sowieso even wachten met experimenteren tot na je sollicitatiequote:Op maandag 5 oktober 2009 22:32 schreef Maeghan het volgende:
Lijkt me apart om je haar niet te wassen met shampoo, ik moet er zelf niet aan denken. Ik was m'n haar in de zomer iedere dag of om de dag, in de winter om de dag of soms red ik het nog een dagje langer. Maar ik moet het echt wassen, want na drie dagen is het baggervet en in de zomer is het dagelijks nat van het zweet, dan doet m'n hoofdhuid er gewoon zeer van, dus dan is niet wassen geen optie. Als ik het alleen met water was, dan valt het niet uit te kammen.
Verder vraag ik me ook af hoe mensen die hun haar niet meer met shampoo wassen de eerste week over straat gaan, voor het minder wordt....
Ik houd het wel gewoon bij Lush
Ja dan zit je haar gewoon kut, na het sporten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:20 schreef Manono het volgende:
ja ik geloof dat het heel goed voor je haar is maar hoe zit het als je best vaak sport?
Ik doe een eetlepel in 250 ml en dat is meer dan genoeg. Deze verhouding is wel erg drastisch en gaat je haar echt niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb nu net mijn haren gewassen met 1/4 azijn, 3/4 water.
Die Betty op dat weblog waar hier naar werd gelinkt, gebruikte volgens mij 50/50 en dan heel goed uitspoelen. Wel appelazijn, ik weet niet of dat minder sterk is?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 06:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik doe een eetlepel in 250 ml en dat is meer dan genoeg. Deze verhouding is wel erg drastisch en gaat je haar echt niet leuk vinden.
Je kunt ook opbouwen, eerst een paar weken lang om de dag, dan 2x per week, 1x, om de week, 1x per maand en dan ophouden? dan is je haar er al aan gewend en ligt het niet na een week plat op je hoofdquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:49 schreef Stali het volgende:
Mijn ex waste zijn haren nooit met shampoo. Alleen water en het stonk niet, was niet vies of vet.
Het schijnt voor iedereen te werken alleen moet je er even doorheen.
Zelf heb ik veel maar heel fijn haar en ik heb geprobeerd om een week alleen mijn haar uit te spoelen maar toen hing het in vette sliertjes plat op mijn hoofd. En er werd me wel verteld dat ik het gewoon drie weken vol moest houden en dat het zich zou herstellen maar het zag erg representatief uit om het zachtjes uit te drukken, dus heb het niet volgehouden.
Maar de reden dat het zo vet werd is juist door het jarenlang iedere dag met shampoo te wassen.
Eigenlijk doe ik het nu steeds om de dag maar de derde dag is het bij mijn hoofdhuid en erboven echt te vet geworden. Nu het inmiddels over mijn schouders is doe ik het nog maar even zo want zit momenteel met sollicitaties.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:29 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Je kunt ook opbouwen, eerst een paar weken lang om de dag, dan 2x per week, 1x, om de week, 1x per maand en dan ophouden? dan is je haar er al aan gewend en ligt het niet na een week plat op je hoofd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |