Ja, hee, je moet wel blijven wassen hè, met je handen en je vingers dus, gewoon een stevige hoofdmassage onder begeleiding van véél water. Dat helpt, echt. Ik propageer geen verwaarlozing, ik zeg dat je die chemische troep niet per se nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:01 schreef marcusa het volgende:
maar wat jij zegt over niet met shampoo wassen ik heb dat ook een tijdje geprobeerd wegens haaruitval, wat ik merkte is dat hoe minder vaak je het haar wast des te beter voor je haar, maar daarentegen merkte ik ook dat door het niet wassen mijn hoofdhuid vol zat met dooiehuidcellen en talg/vet wat dus normaal gesproken met shampoo en wat hardhandig met je vingers wassen wordt weggespoeld.. dus ik sta niet 100% achter je theorie..
Hij bedoelt 't haar op z'n hoofd he, niet onder z'n okselsquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:03 schreef Daniane het volgende:
Gadverdamme man, weet je hoe muf je dan ruikt.![]()
![]()
![]()
![]()
ja. dan nog steeds.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:08 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Hij bedoelt 't haar op z'n hoofd he, niet onder z'n oksels
Ook dáár geldt: zeep is niet nodig.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:08 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Hij bedoelt 't haar op z'n hoofd he, niet onder z'n oksels
deo?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ook dáár geldt: zeep is niet nodig.
ok dan heb jij een ander huid/haartype (wat wel tegen een stootje kan) als ik.. mijn haar zonder shampoo stevig hoofmasseren gaat gepaard met veel haarverlies.. shampoo maakt bij mij het hoofdhuid en de haren wat smoother en flexibeler..quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, hee, je moet wel blijven wassen hè, met je handen en je vingers dus, gewoon een stevige hoofdmassage onder begeleiding van véél water. Dat helpt, echt. Ik propageer geen verwaarlozing, ik zeg dat je die chemische troep niet per se nodig hebt.
Als je je hoofdhuid wil scrubben, heeft shampoo ook geen enkele zin. Dan kan je beter een bak zout naast je douche hebben staan.
Ja dat gebruik ik dan wel weer in grote mate.quote:
Ik keek je hoofdfoto, jij krijgt mooi geen compliment voor je haarquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:14 schreef heiden6 het volgende:
Ik was mijn haar ook bijna nooit, in de zin van met shampoo en conditioner bewerken. Voor- en nadat ik naar de kapper ga (om de 6-8 weken) en tussendoor ook nog wel een keertje. Het is gewoon schoon en ik krijg altijd complimenten over mijn haar. Gel, wax en dergelijke doe ik al helemaal niet aan. Natuurlijk was ik het wel gewoon goed onder de douche, ik douche 1 of 2 keer per dag, en altijd met koud water.![]()
Zowel het stoppen met dagelijks mijn haar wassen als het douchen met koud water heb ik oorspronkelijk gedaan vanwege huidproblemen.
dan is het goed.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja dat gebruik ik dan wel weer in grote mate.Vergeef me.
Een natuurlijke vetlaag zorgt er juist voor dat het meeste vuil wordt afgeweerd. Als je blijft boenen, blíjf je boenen, Zonder dat dat helpt. Je verwijdert alleen het vet -- en daarmee de bescherming die veel vuil tegenhoudt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:14 schreef Zwansen het volgende:
Maar hoe krijg je het vet er dan uit? Als je in je haar zit wordt je haar vet. En dat krijg je er niet uit met alleen water....
Juist dat geurtje is een camouflage, om te verhullen wat je haar is aangedaan.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:14 schreef Harajuku. het volgende:
En het lekkere shampoogeurtje dan?.
mis je alleen hoofdhuidmassage bij, dat is een veel groter probleem.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als je 't afscheert, hoef je 't ook nooit meer te wassen. Lijkt me iets hygiënischer eigenlijk.
Nee, t ruikt lekker en dat is niiiiiiiiiiiiiiiiiice.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Juist dat geurtje is een camouflage, om te verhullen wat je haar is aangedaan.
Kun je dan niet beter gewoon shampoo kopen waar helemaal niks onnatuurlijks in zit? Het lijkt mij in ieder geval geen doen, met mijn lange haar. Hoewel het wel heel futloos isquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, hee, je moet wel blijven wassen hè, met je handen en je vingers dus, gewoon een stevige hoofdmassage onder begeleiding van véél water. Dat helpt, echt. Ik propageer geen verwaarlozing, ik zeg dat je die chemische troep niet per se nodig hebt.
Als je je hoofdhuid wil scrubben, heeft shampoo ook geen enkele zin. Dan kan je beter een bak zout naast je douche hebben staan.
Ik weet het niet. Ik heb jarenlang mijn haar extreem veel gewassen, zo ongeveer elke dag, uit gewoonte. Om al die wasbeurten te compenseren moest ik wel allerlei soorten wax & gel gebruiken om het nog enigszins gestyleerd te krijgen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter gewoon shampoo kopen waar helemaal niks onnatuurlijks in zit? Het lijkt mij in ieder geval geen doen, met mijn lange haar. Hoewel het wel heel futloos is
Met shampoo? Wanneer is dat in godsnaam nodig?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:17 schreef Daniane het volgende:
Ik was elke dag mijn haar.
en als het nodig is, was ik het 2 keer.
Bedoel meer dat er gewoon niet doorheen te komen is met je vingers (om het toch nog enigszins schoon te krijgen) met alleen water, het wordt enorm stroef en er is simpelweg niet doorheen te komen. En dan praat ik nog niet over de ellende na het douchen met drogen en doorborstelenquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, nee, geen idee eigenlijk. Ik denk dat de herstelperiode (tussen "wat lang al niet" en "het wordt nu toch echt beter") duidelijk langer duurt. Maar desalniettemin. Haar is haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |