hehe, was het eerste wat in me opkwamquote:Op zondag 4 oktober 2009 01:48 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Whehehehe, mooi voorbeeld plaatje ook
Ik vind het geweldigquote:Op zondag 4 oktober 2009 01:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
hehe, was het eerste wat in me opkwam
quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:50 schreef marcusa het volgende:
wist je dat föhnen ook het haar afbreekt..
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:32 schreef Breathtaking het volgende:
En wat als je echt lang haar hebt? Het mijne is zeker tot halverwege m'n rug en ik was het nu 2 keer per week ofzo.
haar en ranzig? Wtf? Als je je haar niet wast voor 3 dagen, en het er ranzig uit ziet wil ik niet weten wat je allemaal uitspooktquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:21 schreef heaven7 het volgende:
Maar maar maar, als ik mijn haar 3 dagen niet was ziet het echt gewoon ranzig uit, laat staan dat ik me dan nog prettig voel en over straat durfMaar heb wel gewoon school een stage
Hoe doen jullie dat dan? Die tijd overbruggen? Elke dag goed met water alleen of gewoon een maand lang er 'ranzig' bijlopen?
Altijd! Dat is verplicht hier. Maar je haar blijft dan alsnog niet droog (ik ben geen oma, ik zwem met mijn hoofd in het waterquote:
Ah, ok, ik ben geen zwemmer, ik dacht dat zo'n muts je haar ook droog hield, maar dat is dus niet zo...quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Altijd! Dat is verplicht hier. Maar je haar blijft dan alsnog niet droog (ik ben geen oma, ik zwem met mijn hoofd in het water).
Ik las al vanalles over kamille- en lavendelextracten. Misschien dat dat helpt.
Dus je wast het wel elke dag met alleen water?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:33 schreef Bluezz het volgende:
Vanaf zondag niet meer met shampoo gewassen, 3X per week als ik naar mijn werk ga, föhn ik het, de rest vd dagen laat ik het zo opdrogen na met mijn handen 'in model' te hebben gebracht.
(Wisten jullie dat nat haar kammen/borstelen ervoor zorgt dat je haar afbreekt?)
Het zit beter, het 'hangt' niet zo en er is meer volume lijkt het wel
gebruik ik zo beetje elke dag en ik heb redelijk lang haar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
Heel veel mannen hebben last van roos, is best normaal alleen heeft niemand het erover. Mijn vriend had het ook. Sinds hij wast met:
[ afbeelding ]
is het serieus over.En z'n haar ziet er veel beter uit.
Het lijkt me wel fris om je haar gewoon af en toe te wassen, en met anti-roos shampoo ben je ook nog 's van je dandruff af
Maar goed, natuurlijke spullen bestaan ook uit chemisch spul.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb jarenlang mijn haar extreem veel gewassen, zo ongeveer elke dag, uit gewoonte. Om al die wasbeurten te compenseren moest ik wel allerlei soorten wax & gel gebruiken om het nog enigszins gestyleerd te krijgen.
Ik ga binnenkort eens langs bij zo'n Lush-winkel, die pretenderen allerlei natuurlijke shizzle in huis te hebben. Maar voorlopig kan ik iedereen de alleen-water-behandeling prima aanraden.
Ja ik douche elke dag, 's ochtends en spoel het dan grondig uit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:58 schreef Biancavia het volgende:
Dus je wast het wel elke dag met alleen water?
Heb je geen last van enorme jeuk?
Die azijngeur zou weg moeten trekken als het droog is, anders gebruik je te veel. En te veel azijn is ook niet goed voor je haar, dat droogt het uiteindelijk uit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:32 schreef rac het volgende:
Overgens doet azijn met water echt wonderen, 't net of zojuist conditioner in mijn haren heb gesmeerd. Nu alleen die geur nog, ruikt nog iets azijnerig.
En die stinkt ontzettend. Echt, als je de fles 2 nanoseconden open hebt gehad ruft je hele huis er uren naarquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef B.ertha het volgende:
Kan die appelazijn ook vervangen worden door gewone natuurazijn? Ik kan alleen biologische appelazijn vinden van de AH en die is erg duur
Pff, t zal toch wat kosten he, een flesje azijnquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef B.ertha het volgende:
Kan die appelazijn ook vervangen worden door gewone natuurazijn? Ik kan alleen biologische appelazijn vinden van de AH en die is erg duur
wel als je er een of twee keer per week een halve van in je haren moet doen. 3 euro per week, dus 150 per jaar. Dat heb ik niet zomaar even over.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:06 schreef Samson het volgende:
[..]
Pff, t zal toch wat kosten he, een flesje azijn
Je kunt het ook langzaam afbouwen, in plaats van drastisch in een keer. Eens in de vier dagen je haar wassen, over een maand eens in de zes...quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:34 schreef heaven7 het volgende:
Nougoed, vandaag is dag 3 zonder shampoo en het valt nog meeMaar denk dat ik morgen wel weer mn haar wil wassen. Ik probeer het wel alleen met water dan..
Lijkt me niet. Stop een t-shirt waar je in gezweten hebt maar op de temperatuur van lekker warm douchewater in de wasmachine, zonder wasmiddel, en ruik er dan eens aan als het eruit komt. Niet lekker fris hoor.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:22 schreef Bob. het volgende:
Zweet is ook gewoon water met wat zout, lijkt me dat je dat er met alleen warm water ook wel weer uit gespoeld krijgt?
En eiwitten,quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:22 schreef Bob. het volgende:
Zweet is ook gewoon water met wat zout, lijkt me dat je dat er met alleen warm water ook wel weer uit gespoeld krijgt?
Heb ik wel eens gedaan (wasmiddel vergeten), maar kwam er niet vies uit ofzo. Het ruikt eerder niet, dus geurloos.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Stop een t-shirt waar je in gezweten hebt maar op de temperatuur van lekker warm douchewater in de wasmachine, zonder wasmiddel, en ruik er dan eens aan als het eruit komt. Niet lekker fris hoor.
Jij moet sowieso even wachten met experimenteren tot na je sollicitatiequote:Op maandag 5 oktober 2009 22:32 schreef Maeghan het volgende:
Lijkt me apart om je haar niet te wassen met shampoo, ik moet er zelf niet aan denken. Ik was m'n haar in de zomer iedere dag of om de dag, in de winter om de dag of soms red ik het nog een dagje langer. Maar ik moet het echt wassen, want na drie dagen is het baggervet en in de zomer is het dagelijks nat van het zweet, dan doet m'n hoofdhuid er gewoon zeer van, dus dan is niet wassen geen optie. Als ik het alleen met water was, dan valt het niet uit te kammen.
Verder vraag ik me ook af hoe mensen die hun haar niet meer met shampoo wassen de eerste week over straat gaan, voor het minder wordt....
Ik houd het wel gewoon bij Lush
Ja dan zit je haar gewoon kut, na het sporten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:20 schreef Manono het volgende:
ja ik geloof dat het heel goed voor je haar is maar hoe zit het als je best vaak sport?
Ik doe een eetlepel in 250 ml en dat is meer dan genoeg. Deze verhouding is wel erg drastisch en gaat je haar echt niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb nu net mijn haren gewassen met 1/4 azijn, 3/4 water.
Die Betty op dat weblog waar hier naar werd gelinkt, gebruikte volgens mij 50/50 en dan heel goed uitspoelen. Wel appelazijn, ik weet niet of dat minder sterk is?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 06:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik doe een eetlepel in 250 ml en dat is meer dan genoeg. Deze verhouding is wel erg drastisch en gaat je haar echt niet leuk vinden.
Je kunt ook opbouwen, eerst een paar weken lang om de dag, dan 2x per week, 1x, om de week, 1x per maand en dan ophouden? dan is je haar er al aan gewend en ligt het niet na een week plat op je hoofdquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:49 schreef Stali het volgende:
Mijn ex waste zijn haren nooit met shampoo. Alleen water en het stonk niet, was niet vies of vet.
Het schijnt voor iedereen te werken alleen moet je er even doorheen.
Zelf heb ik veel maar heel fijn haar en ik heb geprobeerd om een week alleen mijn haar uit te spoelen maar toen hing het in vette sliertjes plat op mijn hoofd. En er werd me wel verteld dat ik het gewoon drie weken vol moest houden en dat het zich zou herstellen maar het zag erg representatief uit om het zachtjes uit te drukken, dus heb het niet volgehouden.
Maar de reden dat het zo vet werd is juist door het jarenlang iedere dag met shampoo te wassen.
Eigenlijk doe ik het nu steeds om de dag maar de derde dag is het bij mijn hoofdhuid en erboven echt te vet geworden. Nu het inmiddels over mijn schouders is doe ik het nog maar even zo want zit momenteel met sollicitaties.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:29 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Je kunt ook opbouwen, eerst een paar weken lang om de dag, dan 2x per week, 1x, om de week, 1x per maand en dan ophouden? dan is je haar er al aan gewend en ligt het niet na een week plat op je hoofd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |