quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:56 schreef hamkaastosti het volgende:
friet is voor mensen met het syndroom van down
TNAquote:Op zaterdag 19 september 2009 19:57 schreef beverton het volgende:
Overzicht van intellectuele mensen:
Hamkaastosti
Beverton
Duidelijkquote:Op zaterdag 19 september 2009 19:57 schreef PiRANiA het volgende:
Poll: Patat of friet?Patat Friet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Duidelijk friet dus. Poll is kapot. 13 voor friet dus en terecht het is immers frietpan en geen patatpan.quote:
je kan de waarheid niet aan schatjepatatjequote:Op zaterdag 19 september 2009 20:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Hersenloos volk dat zich hier druk om maakt
Dat zal het zijnquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:02 schreef beverton het volgende:
[..]
je kan de waarheid niet aan schatjepatatje
En ook daar zit je verkeerd, want het is helemaal geen frietpan, maar FRITUURPANquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Duidelijk friet dus. Poll is kapot. 13 voor friet dus en terecht het is immers frietpan en geen patatpan.
Jij bent me nieuwe beste vriendquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:03 schreef J.Herrer het volgende:
Ik heb een TR verstuurd [ afbeelding ]
en ik danquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Jij bent me nieuwe beste vriend
Klopt. Het is patat.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:56 schreef hamkaastosti het volgende:
euhm, dat heet gewoon een vetpot.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Duidelijk friet dus. Poll is kapot. 13 voor friet dus en terecht het is immers frietpan en geen patatpan.
jij bent me oude best vriendquote:
Mensen die het niet leuk vinden en toch op het topic klikken...quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:07 schreef starla het volgende:
Dat mensen nog denken dat zo'n topic leuk is
quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:09 schreef leipeshitouwess het volgende:
Wanneer houd de frietpatat oorlog hier nou eens oplaat die kutbelgen lekker friet zeggen en zeg zelf patat.
Je zegt zeker patat omdat je de R in friet niet kunt uitspreken, fwwwwriet klinkt idd nietquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:09 schreef leipeshitouwess het volgende:
Wanneer houd de frietpatat oorlog hier nou eens oplaat die kutbelgen lekker friet zeggen en zeg zelf patat.
Passen jullie je maar aan internationaal is het frites.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:09 schreef leipeshitouwess het volgende:
quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:11 schreef Esmerallda17 het volgende:
dus bij elke snackbar zeg jij doe mij maar patatje mayo ?
Wil jij weer me nieuwe best vriend zijn?quote:
patat met, maar meestal een patat speciaal (speciaal is met curry en uitjes en anders mag het niet gepresenteerd worden als zijnde patat speciaal)quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:11 schreef Esmerallda17 het volgende:
dus bij elke snackbar zeg jij doe mij maar patatje mayo ?
Je vergeet de mayo.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:16 schreef beverton het volgende:
[..]
patat met, maar meestal een patat speciaal (speciaal is met curry en uitjes en anders mag het niet gepresenteerd worden als zijnde patat speciaal)
Ik respecteer ieders benaming, echter ben ik ervan overtuigt dat u een verkeerde benaming gebruikt voor de gele staafjes.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
DAT IS FRIETJE SATE MET MAYO BEVERTON.
En waar is dat dan?quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:17 schreef Linlinlin het volgende:
[..]
Hier ergens zit een 'Kees Patat'!
Dat klinkt toch niet man.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:17 schreef Linlinlin het volgende:
[..]
Hier ergens zit een 'Kees Patat'!
Ik had eigenlijk wel verwacht dat men dat wel begreep, omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat speciaal met ketchup/zonderuien blabla wat voor combinatie dan ook is.quote:
interesse tonen noemen ze datquote:
nee ik zeg patat omdat ik in nederland woon en het hier geen friet is, maar die belgen kunnen er ook niks aan doen dat ze zijn opgegroeid met het woord frietquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:11 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Je zegt zeker patat omdat je de R in friet niet kunt uitspreken, fwwwwriet klinkt idd niet![]()
![]()
Zeg dat dan. Nu zeg je dat friet met curry en uitjes speciaal is.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:19 schreef beverton het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel verwacht dat men dat wel begreep, omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat speciaal met ketchup/zonderuien blabla wat voor combinatie dan ook is.
Oke ik ben blij dat je mijn fout opgemerkt hebt en mij erop wijst dat de door mij verstrekte informatie niet geheel compleet was.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:21 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zeg dat dan. Nu zeg je dat friet met curry en uitjes speciaal is.Anders is het wel speciaal niet echt.
Ga toch weg boer. Frites is de naam en friet een verbastering daarvan. Hoe jullie op patat komen is mij echt een raadsel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:20 schreef leipeshitouwess het volgende:
[..]
nee ik zeg patat omdat ik in nederland woon en het hier geen friet is, maar die belgen kunnen er ook niks aan doen dat ze zijn opgegroeid met het woord friet
Einde discussie, later.
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:22 schreef beverton het volgende:
[..]
Oke ik ben blij dat je mijn fout opgemerkt hebt en mij erop wijst dat de door mij verstrekte informatie niet geheel compleet was.
Als ik het demografisch model bekijk van de regio's waar de benamingen ''friet'' en ''patat'' worden gebruikt valt het mij direct op dat friet vooral in het oosten des land en onder de rivieren gebruikt wordt. Patat daarin tegen komt het meeste voor in de steden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga toch weg boer. Frites is de naam en friet een verbastering daarvan. Hoe jullie op patat komen is mij echt een raadsel.
quote:
de poll zegt wat anders!quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:27 schreef Ezio het volgende:
het is allang bewezen dat het friet is, wtf zeik je nog man
Dit dusquote:
Geef mij maar eens het onderzoeksrapport danquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:27 schreef Ezio het volgende:
Nee.quote:
Ja jullie hebben ook kapsalon.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:26 schreef beverton het volgende:
[..]
Als ik het demografisch model bekijk van de regio's waar de benamingen ''friet'' en ''patat'' worden gebruikt valt het mij direct op dat friet vooral in het oosten des land en onder de rivieren gebruikt wordt. Patat daarin tegen komt het meeste voor in de steden.
De poll zegt alleen hoe mensen het noemen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:27 schreef Ezio het volgende:
waarom quote je jezelf?quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:31 schreef Ezio het volgende:
[..]
De poll zegt alleen hoe mensen het noemen.
Friet dus. Stem maar eens, poll is kapot.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:31 schreef Ezio het volgende:
[..]
De poll zegt alleen hoe mensen het noemen.
Daar gaan wij naar toe om ons haar te laten knippen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:32 schreef beverton het volgende:
[..]
dat is weer een ander heerlijk verhaal![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:32 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar gaan wij naar toe om ons haar te laten knippen.
Verkeerd gekliktquote:
Zeer zeker niet, ik heb verder de achtergrond van het gerecht 'kapsalon'' niet onderzocht dus ik kan hier verder geen antwoord op geven. Echter bij de lekkernij 'kapsalon' ( wat al te lang geleden is dat ik dat heb gegetenquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Om aan te geven dat jullie taal kapot is.
Gisteren nog gegeten en benaming komt door een gast die het verzonnen had en bij een kapsalon werktequote:Op zaterdag 19 september 2009 20:37 schreef beverton het volgende:
[..]
Zeer zeker niet, ik heb verder de achtergrond van het gerecht 'kapsalon'' niet onderzocht dus ik kan hier verder geen antwoord op geven. Echter bij de lekkernij 'kapsalon' ( wat al te lang geleden is dat ik dat heb gegeten![]()
![]()
) is de benaming door voormalige gastarbeiders geïntroduceerd vermoed ik.
oke, tja ik zal je maar geloven op je woord, want ik heb er verder geen feitelijke bewijzen voor.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Gisteren nog gegeten en benaming komt door een gast die het verzonnen had en bij een kapsalon werkte
VOOR DE ZOVEELSTE KEER:quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
DAT IS FRIETJE SATE MET MAYO BEVERTON.
jij bent een geweldige userquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:39 schreef Sackboy het volgende:
[..]
VOOR DE ZOVEELSTE KEER:
PATAT SATE:
[ afbeelding ]
PATATJE PINDA
[ afbeelding ]
Okquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:39 schreef Sackboy het volgende:
[..]
VOOR DE ZOVEELSTE KEER:
Friet SATE:
[ afbeelding ]
quote:
Duidelijk.quote:een Noord-Nederlands woord voor friet, een gerecht vervaardigd door het fritureren van reepjes aardappel (boven de grote rivieren in Nederland)
quote:pa·tat de; v(m) friet: ~ met een portie patat met mayonaise
quote:friet de; v(m) -en reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd; patates frites: een ~je eten portie friet
Het is dus duidelijk dat het een noord nederlands woord is voor friet. Met andere woorden, een andere benaming voor wat het echt is.quote:
quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:52 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Zoiets heet patat satesaus
Bron (quote:Nog over de benaming: pindasaus wordt ook satésaus genoemd omdat het vaak bij saté geserveerd wordt.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:55 schreef Ezio het volgende:
Jullie patatfriet-roepers zijn echt in de ontkenningsfase hoor![]()
![]()
Failquote:
Precies, ik ken al 5 users die friet gestemd hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:00 schreef IBAZ het volgende:
Er wordt gefraudeerd met de poll.
Schande, dit is een patat hoax.
Dat is gewoon omdat Friet anders zou winnenquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:05 schreef giscard het volgende:
[..]
Precies, ik ken al 5 users die friet gestemd hebben.
Wikipedia als bron gebruiken whaaa-haaaquote:
Onoes, ik wist dat je dat ging zeggenquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:07 schreef beverton het volgende:
[..]
Wikipedia als bron gebruiken whaaa-haaa
Iedere soepkip kan dat erop hebben gezet. Kom eens met hoogwaardige bronnen.
Poll: Fraude in de patat/friet poll?quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:00 schreef IBAZ het volgende:
Er wordt gefraudeerd met de poll.
Schande, dit is een patat hoax.
Gaan we schelden? Wellicht dat ik er nog niet aan toegekomen was om die post te lezen?quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:09 schreef Ezio het volgende:
[..]
Onoes, ik wist dat je dat ging zeggen![]()
En mijn woordenboek quotes maar negeren, sukkeltje
Precies, zolang ze dan maar verder met hun inteeltkop in het noorden blijvenquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:11 schreef MouzurX het volgende:
Friet klinkt ook gewoon veel beter dan patat. Maarja al die noord-nederlanders mogen best patat zeggen hoor, zolang ze maar begrijpen wat ik met friet bedoel
whehe, je grijpt ook echt elke kans aan hequote:Op zaterdag 19 september 2009 21:11 schreef beverton het volgende:
[..]
Gaan we schelden? Wellicht dat ik er nog niet aan toegekomen was om die post te lezen?
Maarja het blijkt maar weer wat voor temperament frietenbakkers hebben.
Ook fraude in deze poll!quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:10 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Poll: Fraude in de patat/friet poll?Ja Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Een leeg bericht, je bent sprakeloos. Dat komt natuurlijk omdat ik gelijk hebquote:
Toch wel opmerkelijk dat in jouw eerste woordenboek quote er gesproken wordt over patat en dat friet een andere benaming is voor patat.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:15 schreef Ezio het volgende:
[..]
Een leeg bericht, je bent sprakeloos. Dat komt natuurlijk omdat ik gelijk heb
Nee, precies andersomquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:16 schreef beverton het volgende:
[..]
Toch wel opmerkelijk dat in jouw eerste woordenboek quote er gesproken wordt over patat en dat friet een andere benaming is voor patat.
Zeer zeker niet.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:18 schreef Ezio het volgende:
[..]
Nee, precies andersom![]()
Goed lezen, nu heb je jezelf met je eigen logica gepwnd
Jij neemt het sowieso niet zo nauw met correct taalgebruik..quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:21 schreef leipeshitouwess het volgende:
Kijk, als er een vlaamse friet kraam is, dan ga ik ook niet zeggen vlaamse patat, wel is over nagedacht friethaters?
Eenschquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:21 schreef Sackboy het volgende:
http://www.googlebattle.com/?domain=patat&domain2=friet&submit=Go!
Duidelijk patat dus.
Juist, om er een andere naam aan te geven zoals altijd bij het woordenboek. Bij de 2e quote wordt er echter met geen woord over patat gerept.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:21 schreef beverton het volgende:
[..]
Zeer zeker niet.
pa·tat de; v(m) friet: ~ met een portie patat met mayonaise
In deze context slaat friet terug op patat in de bijzin. Hieruit kan en mag ik dus opmaken dat friet een andere benaming is voor patat.
Allee zeg, we benne niet op school, friethoofd.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:22 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Jij neemt het sowieso niet zo nauw met correct taalgebruik..
Vergeet overige spelfouten zoals een gebrek aan hoofdletters niet he.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:22 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Jij neemt het sowieso niet zo nauw met correct taalgebruik..
In dit topic reageren is sowieso levenloosquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:25 schreef leipeshitouwess het volgende:
[..]
Allee zeg, we benne niet op school, friethoofd.
In amsterdam zeggen we IS ipv eens, als je hier een discussie over gaat starten in een friet/patat topic ben je levenloos.
For the winquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:08 schreef Maikuuul het volgende:
patat....
Kut nederlandse woorden altijd he.
Heyyyyyyyyy frituurman doe mij een "patatje met"
Vuillak dat je bent, zeg gewoon friet met zuurvlees
Eindelijk een hippe surinamer op fokquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:19 schreef dundel het volgende:
Je geeft me honger. Zo lang lust ik al een patatje speciaal, is niet echt te krijgen hier
![]()
ps. Het is PATAT!
Verwacht je nu echt dat we je serieus nemen?quote:
Juist, want dat zijn geen frietenquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:53 schreef Sackboy het volgende:
Je kan tegenwoordig niet vroeg genoeg beginnen om de juiste benaming er in te stampen.
[ afbeelding ]
Gadverdamme! Kon je geen patat betalen ofzo?quote:
Patat bestaat niet.quote:Op zondag 20 september 2009 00:38 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Gadverdamme! Kon je geen patat betalen ofzo?
HOAX! Negers spreken geen vlaamsquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef nattermann het volgende:
Het is friet.
Bewijs:
[ afbeelding ]
HOAX! Negers kunnen niks!quote:Op zondag 20 september 2009 01:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
HOAX! Negers kunnen Vlaams spreken![]()
HOAX! Negers bestaan niet!quote:
patat is echt voor de randstedelijke zwakzinnigenquote:
quote:Op zondag 20 september 2009 01:56 schreef FB14 het volgende:
[..]
patat is echt voor de randstedelijke zwakzinnigen
quote:Op zondag 20 september 2009 01:56 schreef FB14 het volgende:
[..]
patat is echt voor de randstedelijke zwakzinnigen
We zullen nog wel eens zien wie er patat zegt als de dijken doorbreken.quote:Op zondag 20 september 2009 03:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Kansloos dit zeg. Friet is iets van onder de rivierenDe rest van Nederland zegt gewoon patat.
quote:Op zondag 20 september 2009 03:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Kansloos dit zeg. Friet is iets van onder de rivierenDe rest van Nederland zegt gewoon patat.
Import brabander.quote:Op zondag 20 september 2009 09:19 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Hier in Brabant zeg ik toch echt Patat hoor
Fritessaus... krijgen we nu de discussie of het fritessaus of mayonaise is en over de verschillen daartussen?quote:Op zondag 20 september 2009 10:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Verkopen ze boven de rivieren dan patatsaus i.p.v. fritessaus? Dat vraag ik mij nu eigenlijk af.
Nee, want fritessaus is gemaakt om bij je gefrituurde waren te eten! Waaronder patat, maar natuurlijk ook andere gefrituurde lekkernijen.quote:Op zondag 20 september 2009 10:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Verkopen ze boven de rivieren dan patatsaus i.p.v. fritessaus? Dat vraag ik mij nu eigenlijk af.
Ze bestaan allebei, maar vraag niet aan mij wat de verschillen er tussen zijn, want daar heb ik me nooit in verdiept.quote:Op zondag 20 september 2009 10:20 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Fritessaus... krijgen we nu de discussie of het fritessaus of mayonaise is en over de verschillen daartussen?
mayonaise is (nog) vetterquote:Op zondag 20 september 2009 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ze bestaan allebei, maar vraag niet aan mij wat de verschillen er tussen zijn, want daar heb ik me nooit in verdiept.
quote:Op zondag 20 september 2009 10:31 schreef Skunkkk het volgende:
patat frietecht kut Hollanders Belgen-paupers
quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:56 schreef hamkaastosti het volgende:
Laat me raden: jij plast zittend?quote:
ohkee, ik zei van het weekend lekker "friet met"quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:16 schreef beverton het volgende:
[..]
patat met, maar meestal een patat speciaal (speciaal is met curry en uitjes en anders mag het niet gepresenteerd worden als zijnde patat speciaal)
Wtf, een aardappel noem ik gewoon een aardappel hoor, stinkbelg.quote:Op zondag 20 september 2009 12:45 schreef Ezio het volgende:
Hoe kun je het nou patat noemen, dat is toch gewoon een aardappel
Ik ben brabander, gewoon nederlands hoorquote:Op zondag 20 september 2009 12:46 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Wtf, een aardappel noem ik gewoon een aardappel hoor, stinkbelg.
Hier in brabant is het ook gewoon een aardappel hoorquote:Op zondag 20 september 2009 12:51 schreef Ezio het volgende:
[..]
Ik ben brabander, gewoon nederlands hoor![]()
Jij bent een beetje zielig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |