De BA bus staat wat verder, en je mag gewoon parkeren voor de deur, nu was er gewoon veel plaats

En dan nu belangrijk -en slecht- nieuws:
Na de zoveelste discussie over ik die het huis een thuis wil maken (zoals iemand zo goed kwam te zeggen) met mijn broer en zussen, geef ik het op. Ik stop vanaf vandaag gewoon met alles. Verschillende redenen:
-mijn broer en zussen appreciëren mijn werk niet
-zij vinden het geen meerwaarde en zien niet in dat zij er later wel door varen.
Financieel gezien is dit voor mij namelijk erg dom om te blijven investeren in dit huis. Mijn kleine zus woont hier zeker nog 1,5jaar (ze studeert nog), dus in die tijd kan ik het niet kopen. Het is namelijk m'n plan om het huis helemaal over te kopen. Meer nog, ik ben bezig met een haalbaarheidsstudie en deze week komt nog een schatter om het huis te schatten. Blijf ik renoveren, dan stijgt de waarde verder en moet ik later een hogere prijs betalen voor het huis (mijn broer en zussen willen geen rekening houden met het werk dat ik er al in gestoken hebt, puur omdat niemand het aan mij heeft gevraagd om dat te doen

). Ik wil me daar niet meer in opjagen, ik wil er ook geen familievete door laten ontstaan, maar hoop in elk geval toch dat zij binnen zoveel jaar gaan inzien wat werkuren waard zijn.
Het allermoeilijkste zal voor mij zijn om me 1.5jaar gedeisd te houden en niets meer te repareren/renoveren...
Dat wordt uiteraard een fikse lening voor mij, op dit moment vermoedelijk onhaalbaar. Gezien mijn hoge graad op mijn werk heb ik dan wel een mooi loon, ik heb ook een proefperiode van -toevallig- 18 maanden in totaal. Op mijn werk zijn ze tevreden, en ik ben er tevreden over, dus ik verwacht niet echt problemen op dat vlak, maar vind het wel te riskant om in een proefperiode een 200k lening aan te gaan. Van zodra mijn vriendin vast werk heeft verdienen we samen wel voldoende voor zo'n lening.
Omdat dit huis te groot is voor maar 2 mensen, wil ik wel nog 1 of 2 studenten/vrienden/... laten inwonen eens het huis van mij zou zijn. Maar waar ik mensen ga vinden die dat ( nog even wonen in een niet afgewerkt huis waar constant aan gewerkt zal worden) willen?
Dit is dus geen K&W vaarwel, maar een tot ziens. Ik vind dit echt een jammer besluit, maar er zijn geen andere opties over waar ik zelf niet gigantisch slechter van word.