Ik herken ze als ze hier in Zaltbommel lopen. Stuk of 7 achter de moeder aan.quote:Op maandag 21 september 2009 23:51 schreef Arcee het volgende:
Voor de SGP zijn vrouwen tweederangs mensen.![]()
Die niet komt.quote:
SGP ers zijn gewoon Taliban.quote:Op maandag 21 september 2009 23:51 schreef Arcee het volgende:
Ook niet als ik dr. Phil de musical ga schrijven?quote:Op maandag 21 september 2009 23:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik wil geen musicals beter leren kennen.
Alleen als er een smegma patient isquote:Op maandag 21 september 2009 23:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook niet als ik dr. Phil de musical ga schrijven?
Helemaal nietquote:Op maandag 21 september 2009 23:51 schreef Arcee het volgende:
nee zeker nietquote:Op maandag 21 september 2009 23:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Helemaal niet![]()
Jij ziet vrouwen die zich 100% in hun moederrol schikken blijkbaar als minderwaardig.
Vrouwen die niet in de politiek mogen, die geen functies mogen vervullen enz. Dat geeft toch wel een richting aan hoe er over vrouwen wordt gedacht?quote:Op maandag 21 september 2009 23:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Helemaal niet![]()
Jij ziet vrouwen die zich 100% in hun moederrol schikken blijkbaar als minderwaardig.
Oeh, drama. Frappant eigenlijk dat zij die Van der Vlies verwijten dat mensen van hem niet hun eigen leven in mogen vullen vervolgens klagen over de discriminatie van vrouwen bij de SGP.quote:Op maandag 21 september 2009 23:20 schreef golfer het volgende:
Maar intussen discrimineert z'n partijtje nog steeds vrouwen.
Grote onzin natuurlijk, binnen de SGP heeft men gewoon een bepaalde visie op de taakverdeling tussen mannen en vrouwen. Ik verwacht dat de meeste mannen en vrouwen binnen de SGP zich hier prima in kunnen vinden, en er zelfs voorstander van zijn. Van minderwaardigheid is in het geheel geen sprake. Niet iedereen heeft dezelfde opvattingen in het leven als de heersende opvatting.quote:Op maandag 21 september 2009 23:51 schreef Arcee het volgende:
Hoe zou je het dan willen noemen? Het gaat echt niet alleen om taakverdeling maar ook om een visie op mannen en vrouwen, op hun waarde.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Van minderwaardigheid is in het geheel geen sprake.
En de waarde van vrouwen die de SGP voorstaat noem je minder?quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe zou je het dan willen noemen? Het gaat echt niet alleen om taakverdeling maar ook om een visie op mannen en vrouwen, op hun waarde.
Niet relevant, het gaat om vrouwen die bij de SGP horen. In die omgeving ziet men de strikte taakverdeling niet als een minderwaardige verdeling. Waarom zou een mannelijke SGP'er er op uit zijn vrouwen minderwaardig te behandelen, dat is toch geen situatie waarin prettig samen kan worden geleefd? Het is alleen in jouw ogen minderwaardig, maar daarom ben jij ook geen SGP'er. En zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:34 schreef SCH het volgende:
Hoe zou je het dan willen noemen?
Nee hoor. Volgens de SGP staat de man boven de vrouw en zijn vrouwen minder waard. Dat verzin ik toch niet?quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet relevant, het gaat om vrouwen die bij de SGP horen. In die omgeving ziet men de strikte taakverdeling niet als een minderwaardige verdeling. Waarom zou een mannelijke SGP'er er op uit zijn vrouwen minderwaardig te behandelen, dat is toch geen situatie waarin prettig samen kan worden geleefd? Het is alleen in jouw ogen minderwaardig, maar daarom ben jij ook geen SGP'er. En zo is het cirkeltje weer rond.
Nee hoor, dat is niet het geval. Vrouwen zijn niet minder waard volgens de SGP. Ik word een beetje moe van dat eeuwig gezeik op Christenen, leer eens dat er mensen zijn met een andere kijk zijn op de wereld en respecteer dat.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:57 schreef SCH het volgende:
Volgens de SGP staat de man boven de vrouw en zijn vrouwen minder waard.
Dat vinden ze vooral zelf. Ze vinden de vrouw ondergeschikt aan de man en dus minder waard.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
En de waarde van vrouwen die de SGP voorstaat noem je minder?
quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet het geval.
Dat de man boven de vrouw staat, is gewoon een van de kernwaarden van de SGP hoor. Daar is geen woord Frans bij.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Dat is jouw interpretatie, vanuit jouw eigen waardenkader.
Jij ziet vrouwen die geen mogelijkheid hebben zich gelijkwaardig aan mannen te ontwikkelen blijkbaar niet als ondergeschikt zijn.quote:Op maandag 21 september 2009 23:56 schreef DrDentz het volgende:
Helemaal niet![]()
Ik word vooral een beetje moe van die fundamentalistische Gristenen die denken dat ze moeten zeiken op andere ideeën. Mensen zoals jij, die andere kijken op de echte wereld vooral niet respecteren.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee hoor, dat is niet het geval. Vrouwen zijn niet minder waard volgens de SGP. Ik word een beetje moe van dat eeuwig gezeik op Christenen, leer eens dat er mensen zijn met een andere kijk zijn op de wereld en respecteer dat.
FF pissenquote:Op dinsdag 22 september 2009 01:14 schreef SCH het volgende:
Kom op Drentz, de SGP vindt gewoon dat mannen de baas horen te zijn, dat vind jij blijkbaar ook. En wie naar de baas moet luisteren is ondergeschikt. Mag je best vinden maar draai er dan niet omheen.
Zeiken op andere ideeën? Waar dan? De SGP is voorstander van zondagsrust maar neemt termen als minderwaardig, discriminerend en ondergeschikt om winkelend publiek op zondag te duiden echt niet in de mond. Dat zij het in wetgeving willen verankeren komt omdat de democratie hen daar de mogelijkheden toe geeft, dat is niet meer of minder opdringerig dan andere democratisch genomen besluiten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:16 schreef golfer het volgende:
Ik word vooral een beetje moe van die fundamentalistische Gristenen die denken dat ze moeten zeiken op andere ideeën.
Dat is precies hun verkeerde mensbeeld. Het in de wetgeving opnemen van alles.Het bepalen wat wij bij HUN wet mogen doen of niet doen. Ons opleggen dat wij op zondag geen boodschappen mogen doen. Wat destijds aan mijn held Den Uyl werd verweten: de overheid die bepaald wat de burgers mogen doen, dat doet de SGP nog steeds.En blijkbaar de VVD intussen niet meer.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat zij het in wetgeving willen verankeren komt omdat de democratie hen daar de mogelijkheden toe geeft, dat is niet meer of minder opdringerig dan andere democratisch genomen besluiten.
Dat is de kern van het democratische principe. Iedereen die voor wetgeving pleit maakt zich daar aan schuldig. Nog geen reden dus om de pijlen zo specifiek op christenen te richten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:40 schreef golfer het volgende:
Het in de wetgeving opnemen van alles.Het bepalen wat wij bij HUN wet mogen doen of niet doen.
Dat snap ik niet. De SGP heeft het goed recht om dingen te proberen in wetten vast te leggen. Ik ben het nog met ze eens over de koopzondag ook, al is het op hele andere gronden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is precies hun verkeerde mensbeeld. Het in de wetgeving opnemen van alles.Het bepalen wat wij bij HUN wet mogen doen of niet doen. Ons opleggen dat wij op zondag geen boodschappen mogen doen. Wat destijds aan mijn held Den Uyl werd verweten: de overheid die bepaald wat de burgers mogen doen, dat doet de SGP nog steeds.En blijkbaar de VVD intussen niet meer.
Ik richt mijn pijlen niet alleen op die Gristenen. Ik richt mijn pijlen op een overheid die denkt te bepalen wat wij als burgers wel of niet mogen doen. En dat dan nog eens per wet willen vastleggen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is de kern van het democratische principe. Iedereen die voor wetgeving pleit maakt zich daar aan schuldig. Nog geen reden dus om de pijlen zo specifiek op christenen te richten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |