abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72860405
Zware rellen na arrestatie tiener in Molenbeek, zes agenten gewond

http://hln.be/hln/nl/957/(...)agenten-gewond.dhtml

Bij rellen met jongeren in de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek zijn donderdagavond zes agenten gewond geraakt. Dat meldt de lokale politie van de zone Brussel West (Sint-Jans-Molenbeek/Jette/Koekelberg/Ganshoren/Sint-Agatha-Berchem). Het gaat om twee agenten van de zone Brussel West en vier collega's van de zone Brussel Hoofdstad/Elsene. De politie is slaags geraakt met de Molenbeekse jongeren na de arrestatie van een veertienjarige.

Stenen
De jongen had de politie al enkele dagen uitgedaagd en beledigd. Toen de agenten hem omstreeks 19 uur thuis kwamen arresteren in de Vanderstichelenstraat, liep het weer mis. Verschillende familieleden protesteerden luidkeels en dat leidde ertoe dat een groepje van een twintigtal mensen zich rond de politie verzamelde. Toen die met stenen begonnen te gooien, trokken de agenten zich met de jonge arrestant terug in het commissariaat in de Brievendragerstraat.

Stenen, bis
Korte tijd later kwam de familie van de jongen daar opnieuw verhaal halen, ditmaal vergezeld van een zestigtal mensen. Dat leidde tot trekken en duwen en een aantal jongeren begonnen het commissariaat te bekogelen met stenen. In het geharrewar moest de familie van de jonge arrestant vluchten en raakten twee agenten van de zone Brussel West gewond. Eén kreeg een kasseisteen tegen het been en de andere kreeg een zware vuistslag in het gezicht.

Naar Leopold II-laan
De politie van Brussel West kreeg versterking van andere zones en van twee waterkanonnen en een helikopter van de federale politie. Dat bracht de rust enigszins weer in de straten rond het commissariaat, maar even later liep de spanning op in de Ribeaucourtstraat en de Leopold II-laan.

Bekogeld
Daar begonnen jongeren in groepjes van tien tot vijftien de politie uit te dagen en rel te schoppen. Een patrouille van de zone Brussel Hoofdstad/Elsene die ter versterking was opgeroepen, werd bekogeld en daarbij raakten vier agenten gewond.

Niet gedaan
De politie heeft ondertussen een honderdtal agenten ingezet om de rust te doen weerkeren. Ze probeert nu zoveel mogelijk relschoppers op te pakken. De onrust zou nog enige tijd kunnen duren. (belga/mvl)

pi_72860766
Waar heb je die pistolen voor. De goede sier?

Tuurlijk zal daardoor in eerste instantie de situatie escaleren, maar je geeft tenminste wel het signaal af dat relschoppers hard worden aangepakt. Het bekogelen van een politie bureau gaat echt veel te ver.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_72860828
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:19 schreef Harlon het volgende:
Dat durven ze niet dan breekt helemaal de pleuris uit daar.
pi_72860958
Ze maken het alleen erger voor zichzelf.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:23:03 #5
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72860961
Rellen blijft leuk.

Maar verder een ernstige zaak. Weet niet hoe men er in Belgie mee omgaat, maar het zou gezond zijn als dat minder omzichtig was dan in NL.

Ik zie liever een oprechte confrontatie (en volgens mij lost dat zich ook veel sneller op) dan een vies politiek spel. Effe uitrazen en dan weer verder.
Intelligent, but fucked up.
pi_72861066
AlfaNut: all night a noisy helicopter above my backyard. Once more riots in Molenbeek after the police arrested a 14 y.o. http://www.hurl.ws/57vf
17 minutes ago from web · Reply · View Tweet
pi_72861267
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Ik zie liever een oprechte confrontatie (en volgens mij lost dat zich ook veel sneller op) dan een vies politiek spel. Effe uitrazen en dan weer verder.
Precies, stop de onderdrukking en vecht het even uit op gelijke voet.

1 min
megalomaniac
  donderdag 17 september 2009 @ 23:48:13 #8
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72862055
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:29 schreef kitao het volgende:

[..]

Precies, stop de onderdrukking en vecht het even uit op gelijke voet.

1 min

Nou ja, gelijke voet... Je maakt mij niet wijs dat er aan beide kanten niet een hoop mensen best wel even willen zien wie het sterkst is. Misschien is het handiger dat gecontroleerd duidelijk te laten worden dan het maar wat voort te laten etteren.
Intelligent, but fucked up.
pi_72862781
Valt hier nog wat zinnigs over te zeggen zonder in PC of racisme te vervallen?
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:46:56 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_72863504
Gewoon het leger inzetten met scherp schieten
Ik ben inmiddels overleden
pi_72863630
Begrijpelijk dat ze rellen nu duidelijk is geworden dat de politie anti-homo is.
pi_72863848
Belgie is de weg kwijt..
het verbod op hoofddoeken zal het enkel verslechteren...
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:31:45 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72864108
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:10 schreef Meki het volgende:
Belgie is de weg kwijt..
Wat vind je van die jongen dan? Zou het niet beter zijn als hij gewoon zijn best ging doen op school en zijn vader en moeder ging helpen ipv zijn tijd te verneuken in het beledigen en lastig vallen van agenten?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_72864155
Ik weet niet wat de sitautie is met die jongen, omdat het nu op een eenzijdige berichtgeving.
Maar er speelt meer dan dat, de sfeer in Belgie wordt met de dag slechter.

Als de berichtgeving klopt dient de jongen aangepakt worden wegens verstoren van de orde. Maar eerst zou een diepgaand onderzoek plaats vinden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:50:06 #15
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72864316
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:34 schreef Meki het volgende:
Ik weet niet wat de sitautie is met die jongen, omdat het nu op een eenzijdige berichtgeving.

Als de berichtgeving klopt dient de jongen aangepakt worden wegens verstoren van de orde. Maar eerst zou een diepgaand onderzoek plaats vinden.
Maar ik vrees dat als het nieuws zou zijn; "racistische agent opgepakt voor beledigen Marokkaan" , je het nieuws wel gelijk zou geloven zonder eerst te zeggen 'laat er eerst maar een onderzoek komen of de agent de Marokkaan wel echt beledigd heeft..'

Kijk niet alle nieuws is gelogen, onder de Marokkaanse jongeren zitten er ook soms wel wat rotte appelen tussen geloof me, ik ben hier in Amsterdam al diverse malen zelf getuige van geweest en heb daar geen krant voor nodig.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_72864955
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:19 schreef Harlon het volgende:

Pistolen??
Dan heb je dit bericht van vorige week gemist zeker:
quote:
Relschoppers veroveren kalasjnikov op politie
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=352ETDSJ
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72865230
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 05:21 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Pistolen??
[..]

WTF?? dat tuig loopt gewoon met ak's te zwaaien? dat zijn geen geintjes meer, dan maar gewoon gericht schieten.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_72866189
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 07:40 schreef Harlon het volgende:

[..]

WTF?? dat tuig loopt gewoon met ak's te zwaaien? dat zijn geen geintjes meer, dan maar gewoon gericht schieten.
België is echt aan het ontsporen zeg, niet normaal..

Maar als je dan zegt dat je gericht schieten een goede maatregel vindt, ben je onmenselijk. Maar de daders die zelf veel gruwelijkere dingen doen, die worden maar even vergeten?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72866235
Ik zie de beelden al voor me van een stelletje angstige vlaams-blok dienders in een oud vlaam politiekot terwijl buiten de noord-afrikaanse relschoppers stennis schoppen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:36:55 #20
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_72866857
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 05:21 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Pistolen??
[..]

ja maar, ja maar... dat waren Centraal-Afrikaanse bendes als ik het goed herinner...
nu gaat het om Noord-Afrikanen die honger hebben en nooit geleerd hebben om hun ongenoegen normaal uit te spreken...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:38:02 #21
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_72866897
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:05 schreef bluespice het volgende:
Ik zie de beelden al voor me van een stelletje angstige vlaams-blok dienders in een oud vlaam politiekot terwijl buiten de noord-afrikaanse relschoppers stennis schoppen.
ja het is toch niet te geloven dat dit maar door blijft gaan...
al jarenlang is het hetzelfde liedje.
waarom gebeurt hier nou toch niks tegen?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_72866948
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:38 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

ja het is toch niet te geloven dat dit maar door blijft gaan...
al jarenlang is het hetzelfde liedje.
waarom gebeurt hier nou toch niks tegen?
Zoals wat moet er dan gebeuren dan ?
megalomaniac
pi_72867067
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:10 schreef Meki het volgende:
Belgie is de weg kwijt..
Je gaat er nu al vanuit dat dit direct in verband staat met de mensen die zich "het hardst geraakt voelen" door dat verbod?
Mr. Prolapse 2009
pi_72867698
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

België is echt aan het ontsporen zeg, niet normaal..
Ze zaten dan ook lang zonder regering he
pi_72867935
Zijn het allochtonen dan die er achter zitten?

Oh wacht, domme vraag, ik lees nu pas de openingspost goed door. Ook al staat het woord er niet... het is idd duidelijk wat de afkomst is van de relschoppers.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72868241
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:34 schreef Meki het volgende:

Nee, de politie moet eerst orde op zaken stellen desnoods door met scherp te schieten. Het geweldsmonopolie dient bij de overheid te liggen en niet bij een groepje burgers. Daarna kan je kijken wat er aan de hand is geweest al heb ik niet het idee dat deze jongen zonder reden opgepakt is.
pi_72869028
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:37 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Nee, de politie moet eerst orde op zaken stellen desnoods door met scherp te schieten. Het geweldsmonopolie dient bij de overheid te liggen en niet bij een groepje burgers. Daarna kan je kijken wat er aan de hand is geweest al heb ik niet het idee dat deze jongen zonder reden opgepakt is.
Wat een absurde post.
Eerst scherp schieten en dan gaan kijken wat er aan de hand is , je bent getikt.
quote:
Het geweldsmonopolie dient bij de overheid te liggen en niet bij een groepje burgers.
Waarom ?
megalomaniac
pi_72869168
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:05 schreef kitao het volgende:

[..]

Wat een absurde post.
Eerst scherp schieten en dan gaan kijken wat er aan de hand is , je bent getikt.
[..]

Waarom ?
Je haalt hier twee dingen door elkaar. Wanneer politie-agenten belaagd worden door relschoppers dien je als politie hard op te treden desnoods met scherp te schieten.

Dat je later kijkt wat er precies is gebeurd tijdens die arrestatie is iets anders. Maar dan geef je wel een heel duidelijk signaal af dat rellen niet is toegestaan, burgers moeten niet zo maar even de politie gaan aanvallen binnen een rechtsstaat zijn daar andere manieren voor. Het is België voor crying out loud niet Zimbabwe waar er geen sprake is van een rechtsstaat.

Wanner je het geweldsmonopolie bij burgers legt heb je als land een behoorlijk probleem dan kan iedereen die zich aangetast, bedreigd, gekrenkt of what ever zijn buurman aanvallen. Of een buurtwacht van Vlaams Belang die preventief Noord-Afrikanen gaat meppen.
Daarom hoort in een normaal beschaafd land het geweldsmonopolie bij de overheid te liggen, burgers en geweld gaat niet goed.
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:12:50 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72869255
flink neerknuppelen die gasten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72869751
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:09 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Je haalt hier twee dingen door elkaar. Wanneer politie-agenten belaagd worden door relschoppers dien je als politie hard op te treden desnoods met scherp te schieten.

Dat je later kijkt wat er precies is gebeurd tijdens die arrestatie is iets anders. Maar dan geef je wel een heel duidelijk signaal af dat rellen niet is toegestaan, burgers moeten niet zo maar even de politie gaan aanvallen binnen een rechtsstaat zijn daar andere manieren voor. Het is België voor crying out loud niet Zimbabwe waar er geen sprake is van een rechtsstaat.

Wanner je het geweldsmonopolie bij burgers legt heb je als land een behoorlijk probleem dan kan iedereen die zich aangetast, bedreigd, gekrenkt of what ever zijn buurman aanvallen. Of een buurtwacht van Vlaams Belang die preventief Noord-Afrikanen gaat meppen.
Daarom hoort in een normaal beschaafd land het geweldsmonopolie bij de overheid te liggen, burgers en geweld gaat niet goed.
Zo te zien was deze wijk het er niet mee eens dat een veertienjarige door de politie uit zijn eigen huis werd gesleept.
Ik was er niet bij , maar ik kan me moeilijk voorstellen dat al die mensen daar alleen maar tegen in gingen omdat ze zo graag een agent willen timmeren.
Dus daar zit meer achter , en ik weet ook vrijwel zeker dat dit geen geschiedenis heeft van één dag maar van maanden of jaren.
Laten ze dat eerst eens gaan oplossen en dat doe je dus niet met geweld. Blijkbaar beseft de Belgische politie dat ook en was dat de reden om de boel niet te escaleren.
Volgens jouw redenatie was het dus terecht dat tijdens de intifada Palestijnen werden afgeknald voor het gooien van stenen naar tanks ?

(Overigens vind ik helemaal niet dat de overheid een geweldsmonopoly dient te hebben , maar dat valt buiten dit topic.)
megalomaniac
pi_72870587
quote:

En al die autochtone mennekes die ge daar ziet rondlopen zulle.
Rezpekt moet dien ook gegeven worden neh?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_72870839
tiener in de TT
Zo heerlijk correct ..terwijl je al weet dat..altijd hetzelfde
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72870865
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

En al die autochtone mennekes die ge daar ziet rondlopen zulle.
Rezpekt moet dien ook gegeven worden neh?
Hoho , kerel , dit is een rascistische strip...............

Klacht tegen Kuifje in Afrika
megalomaniac
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:50:42 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72871709
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:28 schreef kitao het volgende:
Ik was er niet bij , maar ik kan me moeilijk voorstellen dat al die mensen daar alleen maar tegen in gingen omdat ze zo graag een agent willen timmeren.
Maar ik kon me ook altijd moeilijk voorstellen dat tuig het nodig vind om ambulance personeel lastig te vallen.

Het gebeurt toch.

Ik vind het ook niet logisch dat buschauffeurs af en toe lastig gevallen worden. Dat gebeurt ook.

Vrouwen zonder hoofddoek uitmaken voor hoer, "kan ik me ook moeilijk voorstellen".

Maar alle deze dingen gebeuren, en er zat niets achter.

Wat kunnen we daar van leren? Dat wandaden niet altijd 'logisch' zijn, en dat er helemaal 'niets' achter hoeft te zitten?
&lt;signature here&gt;.
pi_72871763
Hup, gewoon op de knieschijfjes richten bij dat tuig
pi_72872810
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:28 schreef kitao het volgende:

[..]

Volgens jouw redenatie was het dus terecht dat tijdens de intifada Palestijnen werden afgeknald voor het gooien van stenen naar tanks ?

Stupiditeit is geen reden voor medelijden inderdaad. Als jij zo stom bent om met stenen naar tanks te gooien hoef ik geen medelijden te hebben.
pi_72873152
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-09-2009 13:50:58 ]
pi_72875426
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef kitao het volgende:

[..]

Hoho , kerel , dit is een rascistische strip...............

Klacht tegen Kuifje in Afrika
TinTin in Congo heb ik heel wat moeitye voor moeten doen om die te krijgen.
Maar ook de NL en franse versies zijn in het nederlands gecensureerd inmiddels.
De zinsnede dit is jullie vaderland belgie is verwijdert
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 14:46:01 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_72875495
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:46 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon het leger inzetten met scherp schieten
moet je wel een leger hebben ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_72875716
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 18-09-2009 14:59:43 ]
pi_72875892
als ze ze nu eens echt streng gaan aanpakken, dat zou nog wel eens kunnen helpen.
zoals kosten verhalen , extra hoge boetes, intrekken verblijfsvergunning, persona non grata, terugsturen, hakselaar, oftewel aangeven dat ze te ver zijn gegaan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72875943
Ik mag hopen dat deze ouders uit de ouderlijke macht worden ontzet en strafrechterlijk worden vervolgd wegens opruiing. Hopelijk kunnen alle veroorzaakte en alle schade worden verhaald op die familie.
pi_72878573
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:58 schreef isogram het volgende:
Ik mag hopen dat deze ouders uit de ouderlijke macht worden ontzet en strafrechterlijk worden vervolgd wegens opruiing. Hopelijk kunnen alle veroorzaakte en alle schade worden verhaald op die familie.
Hopenlijk dat laatste niet want dan moet de belastingbetaler nog meer schokken
pi_72879365
=

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 18-09-2009 17:57:02 ]
BE YOUR DOG
pi_72880750
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:46 schreef AAAAAA het volgende:
=
Nou Nou Nou Nou

[ Bericht 24% gewijzigd door paddy op 18-09-2009 17:57:39 ]
pi_72880867
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:27 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Stupiditeit is geen reden voor medelijden inderdaad. Als jij zo stom bent om met stenen naar tanks te gooien hoef ik geen medelijden te hebben.
Gaan we nu op de persoonlijke toer ?
.
megalomaniac
pi_72881010
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-09-2009 17:59:37 ]
megalomaniac
pi_72881564
Wel raar dat dat Vlaams Belang zo populair is.
pi_72881647
Klein overzicht van voorgaande rellen die volgens deze site al vanaf 1992 bezig zijn.
Oorzaak rellen volgens Vlaams Belang : Ramaddan.
Gelukkig , zondag zijn de rellen voorbij tot volgend jaar.

[ Bericht 27% gewijzigd door kitao op 18-09-2009 18:08:15 ]
megalomaniac
pi_72881792
Kitao, ben jij een Vlaamse stenensmijter?
BE YOUR DOG
pi_72881837
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:07 schreef AAAAAA het volgende:
Kitao, ben jij een Vlaamse stenensmijter?
Nee , ik woon in Rotterdam.
Hoe kom je erbij dat ik stenen zou willen smijten ?
megalomaniac
pi_72881957
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:09 schreef kitao het volgende:

[..]

Nee , ik woon in Rotterdam.
Hoe kom je erbij dat ik stenen zou willen smijten ?
Omdat je sympathiseerde met het tuig! Maar als het echt aan de ramadan ligt, dan is er inderdaad niets aan de hand.
BE YOUR DOG
pi_72882366
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:14 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

Omdat je sympathiseerde met het tuig! Maar als het echt aan de ramadan ligt, dan is er inderdaad niets aan de hand.
Foutje.
Ik symphatiseer niet met lieden die met wapens op zak lopen.

Ik probeer alleen naar de oorzaken te kijken , die ik in dit topic niet tegenkom en waarvoor door vrijwel niemand ook geen enkele moeite gedaan wordt om te vinden, zo te zien.
De meesten hebben hun vooroordelen al klaar staan.
megalomaniac
pi_72882738
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:02 schreef kitao het volgende:
Klein overzicht van voorgaande rellen die volgens deze site al vanaf 1992 bezig zijn.
Oorzaak rellen volgens Vlaams Belang : Ramaddan.
Gelukkig , zondag zijn de rellen voorbij tot volgend jaar.
quote:
Wat was nu de aanleiding van de recente rellen in Anderlecht en Molenbeek? “Drugswijken”, luidde het bij de politietop. Meerdere bronnen bij het Brusselse veiligheidspersoneel bevestigen ons echter dat niet drugs, maar de ramadan aan de basis ligt van de rellen. Sinds het begin van de Islamitische vasten zoeken dagelijks tientallen jonge moslims de confrontatie met de ordediensten. Overdag is het relatief rustig, “want ze zijn bang opgepakt te worden en de nacht zonder eten in de cel door te brengen”, aldus de agent. Zodra ze na zonsondergang gegeten hebben, breken de zware rellen los.

Een andere bron bij de brandweer vertelde voorts dat hij en zijn collega’s van hun oversten de opdracht hadden gekregen om met de oudere wagens uit te rijden, omdat ze met zekerheid beschadigd zouden geraken tijdens de talloze interventies in de risicobuurten.

Onder politieke druk mag de ware toedracht van de feiten niet geweten zijn. Wanneer zullen de overheden in dit land eindelijk de moed hebben om het taboe op de vreemdelingencriminaliteit te doorbreken?
Dat heeft alleen toepassing op de planning van de rellen.
48-72 uur vastzettenzal ze leren
pi_72882864
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:44 schreef desiredbard het volgende:
Dat heeft alleen toepassing op de planning van de rellen.
48-72 uur vastzettenzal ze leren
Ook in Athene zijn de rellen voornamelijk s'nachts uitgevoerd , dat heeft meer te maken met videobeelden en herkenning als met een geloof.

quote:
'Molenbeek is sociaal-economisch kerkhof'

18 september 2009 (OPINIE) - Het interculturele platform Kif Kif veroordeelt de rellen die donderdagavond in Molenbeek zijn uitgebroken, maar zegt niet verwonderd te zijn erover: al in 2005, toen er wekenlange rellen in de Parijse banlieues plaatsvonden, waarschuwde de organisatie voor een gelijkaardige situatie bij Brusselse jongeren.
De rellen komen niet uit de lucht vallen, want de allochtone jongeren in Brussel zijn hopeloos. Ze worden uitgesloten, buiten gehouden en vaak als uitschot aanzien en als dusdanig behandeld.
Ook Brussel is volgens de organisatie niet minder dan een sociaal-economisch kerkhof als het over allochtone jongeren gaat. De organisaties riep in 2005 op om structurele maatregelen te nemen om de tijdbom te ontmantelen. Maar daar is nog maar weinig van in huis gekomen. Kif Kif beweert dat het tegendeel waar is: vandaag zijn meer dan 100.000 Brusselaars werkloos, het hoogste cijfer in 20 jaar.
De rellen komen niet uit de lucht vallen, want de allochtone jongeren in Brussel zijn hopeloos. Dit is geen verschijnsel van vandaag of gisteren, maar sleept al lang aan. Ze worden uitgesloten, buiten gehouden en vaak als uitschot aanzien en als dusdanig behandeld. Door de band wordt de volledige verantwoordelijkheid daarvoor naar de jongeren doorgeschoven.
Uitzichtloze situatie aanpakken
Volgens Kif Kif zullen dergelijke gewelddadige en sterk te veroordelen rellen de kop blijven opsteken zolang het beleid de sociaal-economische ongelijkheid en de uitzichtloze situatie niet aanpakt. Kif Kif stelt bang te zijn dat er nu een nieuw opbod van repressieve en stigmatiserende beleidsvoorstellen komt. Volgens haar is dit bij uitstek een vorm van symptoombestrijding die de werkelijke oorzaken van deze malaise ongemoeid laat.
Het beleid van zero tolerance roept op korte termijn misschien wel een gevoel van veiligheid op, maar zal op lange termijn compleet contractproductief werken: het laat volgens Kif Kif de oorzaken van de malaise ongemoeid en versterkt bovendien het idee dat de politie vooral ‘allochtonen’ viseert.
Dit zou een mogelijke reden
kunnen zijn die me meer waarschijnlijk lijkt als een Jihad , zoals sommigen ons willen voor spiegelen.

Kif Kif

[ Bericht 23% gewijzigd door kitao op 18-09-2009 19:26:21 ]
megalomaniac
pi_72883351
Vlaams Belang wil leger in Molenbeek

http://www.spitsnieuws.nl(...)il_leger_in_mol.html
pi_72883727
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

En wij maar klagen over Iran waar demonstraties voor de democratische stemmingen keihard werden neergeslagen.
megalomaniac
pi_72883753
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:14 schreef kitao het volgende:

[..]

En wij maar klagen over Iran waar demonstraties voor de democratische stemmingen keihard werden neergeslagen.

Dit was toch geen demonstratie?
pi_72883915
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dit was toch geen demonstratie?
Nee , natuurlijk niet , daar krijg je geen toestemming voor om een politieburo te belegeren.
Het is een manifestatie van sociale ongelijkheid , iets wat de regeringen niet willen zien en wat ze het liefst keihard bestrijden met extreem geweld om hun uitzonderlijke machtspositie in stand te houden.
megalomaniac
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:08:59 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_72888071
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:08 schreef Drugshond het volgende:
uche.... uit de oude doos (2005).
Belgie: Undercover in "Klein-Marokko"

En dan klapt het een keertje..... niet verwonderlijk.
Dus vanwege het verslag van één journaliste die betaald wordt om met een sappig verhaal te komen wil jij nu beweren dat deze rellen zijn opgezet door bijv. extremistische Imans die de jongeren als hun voetvolk gebruiken om de strijd met de ongelovigen aan te gaan ?

Het zou wel evt. meegeteld kunnen worden bij de oorzaken , ik sluit een gedeeltelijke invloed niet uit , maar dan nog vertrouw ik liever op bijv. rapporten van maatschappelijk werkers , buurtonderzoeken en werkgelegenheidsprojecten , als die er al zijn overigens.

En als je toch uit de oude doos gaat halen :
Was hier ook een topic over en hoe werd daarop gereageerd ; waren dit communisten achter de schermen die deze rellen begonnen ?
quote:
Brussel - Bij de Brusselse brandweer is er een oplossing voor het sociaal conflict dat er al enkele maanden heerst. De vakbonden verklaren zich akkoord met het laatste voorstel van de Brusselse regering.
Al enkele maanden heerst er sociale onrust bij de brandweer in Brussel over het verlof voorafgaand aan het pensioen dat bevoegd minister Benoît Cerexhe (CDH) wil wijzigen. Cerexhe wil het loon bij brugpensioen plafonneren op 85 procent. Dat stuitte op heel wat verzet van de brandweerlui die in het voorjaar nog het gebouw van de Brusselse regering onder water zette om hun protest kracht bij te zetten.
5 min

Ok , dit is dan in Parijs , maar er zijn ook beelden van spuitgastrellen in Brussel , echter minder treffend.
Denk je dat de meesten hier dan ook net zo hard schreeuwen om scherpvuur in te zetten ?
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als de politie gaat rellen , dan zetten we het leger in ?
En als het leger gaat rellen , dan roepen we de VS-mariniers , of komt er dan eindelijk een einde aan die waardeloze regeringen die alleen de sociale onderbetaling in stand houden om een paar industriëlen niet voor de kop te stoten ?

[ Bericht 24% gewijzigd door kitao op 18-09-2009 21:27:53 ]
megalomaniac
pi_72893751
De politie van de zone Brussel West heeft rond 22 uur een tiental jongeren opgepakt voor de verstoring van de openbare orde in Sint-Jans-Molenbeek. De eerste administratieve aanhoudingen gebeurden vanaf 17 uur. Een persoon werd gerechtelijk aangehouden voor weerspannigheid en slagen aan politiemensen. Hij zal zaterdag ter beschikking gesteld worden van het parket van Brussel. De politie stelde desondanks geen enkel echt incident vast. Toch was er een gespannen sfeer.

Groepjes kwamen bijeen aan het Zwarte Vijversplein, in de Oostendestraat en de Van Der Dussenstraat. Daar hield de politie zeven personen administratief aan. in de Ribaucourtstraat is het daarentegen eerder kalm volgens de politie. De politieaanwezigheid werd versterkt nadat het vorige nacht tot relletjes was gekomen. Daarbij raakten er negen politiemensen gewond. De burgemeester van Molenbeek annuleerde de festiviteiten van dit weekend, vooral die van de autoloze zondag.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-in-Molenbeek.dhtml
pi_72899143
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Oorlog in Brussel

http://www.spitsnieuws.nl(...)rlog_in_brussel.html
Je zal d'r maar wonen als onschuldige burger....
Mr. Prolapse 2009
pi_72899169
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:54 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je zal d'r maar wonen als onschuldige burger....
Inderdaad, met dank aan deze kansjongeren..terugsturen kan niet meer..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72899422

Dit is echt erg, de politie krijgt gewoon orders om ze niet op de zenuwen te werken en niet in te grijpen tijdens de Ramadan.
pi_72906848
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Dit is echt erg, de politie krijgt gewoon orders om ze niet op de zenuwen te werken en niet in te grijpen tijdens de Ramadan.
En dat baseer jij op zo'n dubieus filmpje met een paar verwrongen stemmetjes en een politie carnavaljasje ?
Heb je al gekeken welke site dit filmpje op Tube plaatste ?

Dat is Denidorm.BE , Jouw dagelijkse portie crap.
megalomaniac
pi_72969636
*knip*

[ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2009 16:31:29 (doe eens gewoon aub ) ]
pi_72970391
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:48 schreef kitao het volgende:

[..]

Ook in Athene zijn de rellen voornamelijk s'nachts uitgevoerd , dat heeft meer te maken met videobeelden en herkenning als met een geloof.

[..]

Dit zou een mogelijke reden
kunnen zijn die me meer waarschijnlijk lijkt als een Jihad , zoals sommigen ons willen voor spiegelen.

Kif Kif

Ik denk dat het in principe geen bal uitmaakt wat de reden zou kunnen zijn. OVERAL ter wereld waar die noord-Afrikanen zich vestigen gaat het mis. Werk of geen werk. Er is altijd een excuus voor een rel.
pi_72970519
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

en terecht!!!!
De overheid moet een signaal afgeven dat men dit soort gedrag absoluut niet tolereerd en er korte metten mee maakt.
pi_72971168
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:03 schreef desiredbard het volgende:
Kitao jammer toch niet zo
Alleen omdat dat luie uitvretersvolk niets heeft ontnemen we het de ander zoals de Gendarme het zei
Ben je 3:1 in de minderheid - heb je een probleem
heb je een lueke vrouw... heb je een probleem
heb je een nette mobiel: heb je een probleem
etc etc etc
Waar zei DE GENDARME dit ?
Bedoel je die laffe incognito Donald Duck ?
quote:
En jij wilt dat alleen op de mensen gooien die wel wat van hun leven maken.
Waar heb ik dat geschreven ; nu loop jij te jammeren om niks.
quote:
Deze schlemieltjes krijgen zat kansen van de overheid en hun omgeving.
Die 100.000 werklozen in Brussel zijn allemaal schlemieltjes en die verkrotte achterwijk is zeker binnen dezelfde dag vervallen toen die schlemieltjes daar gingen wonen?
quote:
Echter onder het mom van de Proleet mogen ze niets kkunnen ze nog moinder etc etc
Dus diegenen die wel goed "presteren" hebben een andere profeet , een soort tweede Mohammed ?
quote:
Wat een vuil vies schorum is het.
Een dwaze opmerking , was je erbij toen die onlusten ontstonden ?
quote:
Ik pleit voor het hullen van dit soort figuren in Seabert kledij en versturen naar Gulf of St Lawrence nabij Quebec
Doodknuppelen dus ?
Niet grappig.
Een klacht waardig bij de redactie en een manifestatie van een minachtend persoon.
http://www.hsus.org/press(...)eal_hunt_starts.html
megalomaniac
pi_72971435
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:27 schreef Disorder het volgende:

Ik denk dat het in principe geen bal uitmaakt wat de reden zou kunnen zijn. .
Wat doe je dan in dit topic ?
Je bent duidelijk niet op zoek naar achtergronden en loopt alleen jouw bekrompen mening op ieders scherm te kalken.
megalomaniac
pi_72971898
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:56 schreef qonmann het volgende:

[..]

Inderdaad, met dank aan deze kansjongeren..terugsturen kan niet meer..
dat zie jij dan toch niet helemaal juist. maar misschien heb je gelijk, waarom terugsturen terwijl je ze hier kan afschieten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_72973942
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:48 schreef kitao het volgende:

[..]

Waar zei DE GENDARME dit ?
Bedoel je die laffe incognito Donald Duck ?
quote:
Die 100.000 werklozen in Brussel zijn allemaal schlemieltjes en die verkrotte achterwijk is zeker binnen dezelfde dag vervallen toen die schlemieltjes daar gingen wonen?
Ach ze hebben nooit hun best gedaan er vandaan te komen?
Hasdden ze allemaal een villa moeten krijgen....cadeau...
quote:
Dus diegenen die wel goed "presteren" hebben een andere profeet , een soort tweede Mohammed ?
Lezen: proLeet ...Mohammed is geen proFeet
maar vermoedelijk verschuilen die zich wat minder uit achterhaalde regeltjes, en passen die zich aan aan hun gastland (wat inmiddels vaderland zou moeten zijn, maar allee ze voelen zich meer weet ik wat dan belg)
quote:
Doodknuppelen dus ?
inderdaad.
Dan houd je de goede mensen over,
hardhandig het kaf van het koren scheiden (grappig eigenlijk:dat wordt ook met knuppels of met molenstenen gedaan )
pi_72974121
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik denk dat het in principe geen bal uitmaakt wat de reden zou kunnen zijn. OVERAL ter wereld waar die noord-Afrikanen zich vestigen gaat het mis. Werk of geen werk. Er is altijd een excuus voor een rel.

Het zit gewoon in de genen.

Een pitbull is van nature ook agressiever dan een poedel.
Negers kunnen ook harder rennen dan blanken.
pi_72974284
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het zit gewoon in de genen.

Een pitbull is van nature ook agressiever dan een poedel.
Negers kunnen ook harder rennen dan blanken.
Er loopt een man door de binnenstad van Antwerpen. Hij ziet op een gegeven
moment in de etalage van een antiquair een bronzen kat staan.
Hij loopt de winkel in en vraagt aan de verkoper wat de kat moet kosten.
De verkoper zegt: "100 euro voor de kat en 100 euro voor het verhaal".
De man zegt: "doe mij alleen maar de kat".
Hij loopt met zijn nieuwe aanwinst naar buiten richting zijn auto.
Plotseling hoort hij gemiauw achter zich. Hij kijkt om en ziet zo'n 30
katten achter zich. Bij de auto aangekomen, is het aantal katten al
opgelopen tot 100.
Hij stapt in zijn auto en rijdt richting haven. Daar aangekomen ziet hij
dat er al 500 katten meegelopen zijn. Tijdens het wandelen naar de kade
komen er nog steeds katten bij, het zijn er inmiddels al 1000 en ze komen
allemaal dichterbij.
De man raakt een beetje in paniek en gooit de bronzen kat in het water.
Alle katten springen er achteraan en een paar minuten later zijn ze
allemaal verdronken.
De man gaat terug naar de winkel. Binnengekomen zegt de winkelier:
"je komt voor 100 euro zeker het verhaal kopen ?".
"Nee", zegt de man, "maar heb je ook een bronzen Marokkaan"???
pi_72974352
De oorzaak hiervan is natuurlijk in het verleden te vinden, waarin men een verkeerd immigratiebeleid hanteerde, waardoor heel Europa nu degradeert. Past leuk in de rest van het depressie-oorlog-ziekte-plaatje.
  maandag 21 september 2009 @ 18:25:33 #78
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72974427
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:21 schreef desiredbard het volgende:

-mopje-

Triest, maar ik moest lachen
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72975272
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:25 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Triest, maar ik moest lachen
Het is triest
Maar wat nog triester is is dat het bergrijpelijk is, verklaarbaar is
En dat betekend dat er een goede (rotte) voedingsbodem is voor dit soort gein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')