Dat durven ze niet dan breekt helemaal de pleuris uit daar.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:19 schreef Harlon het volgende:
Waar heb je die pistolen voor. De goede sier?
Precies, stop de onderdrukking en vecht het even uit op gelijke voet.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik zie liever een oprechte confrontatie (en volgens mij lost dat zich ook veel sneller op) dan een vies politiek spel. Effe uitrazen en dan weer verder.
Nou ja, gelijke voet... Je maakt mij niet wijs dat er aan beide kanten niet een hoop mensen best wel even willen zien wie het sterkst is. Misschien is het handiger dat gecontroleerd duidelijk te laten worden dan het maar wat voort te laten etteren.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Precies, stop de onderdrukking en vecht het even uit op gelijke voet.
1 min
Wat vind je van die jongen dan? Zou het niet beter zijn als hij gewoon zijn best ging doen op school en zijn vader en moeder ging helpen ipv zijn tijd te verneuken in het beledigen en lastig vallen van agenten?quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:10 schreef Meki het volgende:
Belgie is de weg kwijt..
het verbod op hoofddoeken zal het enkel verslechteren...
Maar ik vrees dat als het nieuws zou zijn; "racistische agent opgepakt voor beledigen Marokkaan" , je het nieuws wel gelijk zou geloven zonder eerst te zeggen 'laat er eerst maar een onderzoek komen of de agent de Marokkaan wel echt beledigd heeft..'quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:34 schreef Meki het volgende:
Ik weet niet wat de sitautie is met die jongen, omdat het nu op een eenzijdige berichtgeving.
Maar er speelt meer dan dat, de sfeer in Belgie wordt met de dag slechter.
Als de berichtgeving klopt dient de jongen aangepakt worden wegens verstoren van de orde. Maar eerst zou een diepgaand onderzoek plaats vinden.
Pistolen??quote:Op donderdag 17 september 2009 23:19 schreef Harlon het volgende:
Waar heb je die pistolen voor. De goede sier?
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=352ETDSJquote:Relschoppers veroveren kalasjnikov op politie
WTF?? dat tuig loopt gewoon met ak's te zwaaien? dat zijn geen geintjes meer, dan maar gewoon gericht schieten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 05:21 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Pistolen??
Dan heb je dit bericht van vorige week gemist zeker:
[..]
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=352ETDSJ
![]()
quote:Op vrijdag 18 september 2009 07:40 schreef Harlon het volgende:
[..]
WTF?? dat tuig loopt gewoon met ak's te zwaaien? dat zijn geen geintjes meer, dan maar gewoon gericht schieten.
ja maar, ja maar... dat waren Centraal-Afrikaanse bendes als ik het goed herinner...quote:Op vrijdag 18 september 2009 05:21 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Pistolen??
Dan heb je dit bericht van vorige week gemist zeker:
[..]
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=352ETDSJ
![]()
ja het is toch niet te geloven dat dit maar door blijft gaan...quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:05 schreef bluespice het volgende:
Ik zie de beelden al voor me van een stelletje angstige vlaams-blok dienders in een oud vlaam politiekot terwijl buiten de noord-afrikaanse relschoppers stennis schoppen.
Zoals wat moet er dan gebeuren dan ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:38 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
ja het is toch niet te geloven dat dit maar door blijft gaan...
al jarenlang is het hetzelfde liedje.
waarom gebeurt hier nou toch niks tegen?
Je gaat er nu al vanuit dat dit direct in verband staat met de mensen die zich "het hardst geraakt voelen" door dat verbod?quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:10 schreef Meki het volgende:
Belgie is de weg kwijt..
het verbod op hoofddoeken zal het enkel verslechteren...
Ze zaten dan ook lang zonder regering hequote:Op vrijdag 18 september 2009 09:03 schreef Dragorius het volgende:
[..]België is echt aan het ontsporen zeg, niet normaal..
Nee, de politie moet eerst orde op zaken stellen desnoods door met scherp te schieten. Het geweldsmonopolie dient bij de overheid te liggen en niet bij een groepje burgers. Daarna kan je kijken wat er aan de hand is geweest al heb ik niet het idee dat deze jongen zonder reden opgepakt is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:34 schreef Meki het volgende:
Ik weet niet wat de sitautie is met die jongen, omdat het nu op een eenzijdige berichtgeving.
Maar er speelt meer dan dat, de sfeer in Belgie wordt met de dag slechter.
Als de berichtgeving klopt dient de jongen aangepakt worden wegens verstoren van de orde. Maar eerst zou een diepgaand onderzoek plaats vinden.
Wat een absurde post.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:37 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Nee, de politie moet eerst orde op zaken stellen desnoods door met scherp te schieten. Het geweldsmonopolie dient bij de overheid te liggen en niet bij een groepje burgers. Daarna kan je kijken wat er aan de hand is geweest al heb ik niet het idee dat deze jongen zonder reden opgepakt is.
Waarom ?quote:Het geweldsmonopolie dient bij de overheid te liggen en niet bij een groepje burgers.
Je haalt hier twee dingen door elkaar. Wanneer politie-agenten belaagd worden door relschoppers dien je als politie hard op te treden desnoods met scherp te schieten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Wat een absurde post.
Eerst scherp schieten en dan gaan kijken wat er aan de hand is , je bent getikt.
[..]
Waarom ?
Zo te zien was deze wijk het er niet mee eens dat een veertienjarige door de politie uit zijn eigen huis werd gesleept.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:09 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Je haalt hier twee dingen door elkaar. Wanneer politie-agenten belaagd worden door relschoppers dien je als politie hard op te treden desnoods met scherp te schieten.
Dat je later kijkt wat er precies is gebeurd tijdens die arrestatie is iets anders. Maar dan geef je wel een heel duidelijk signaal af dat rellen niet is toegestaan, burgers moeten niet zo maar even de politie gaan aanvallen binnen een rechtsstaat zijn daar andere manieren voor. Het is België voor crying out loud niet Zimbabwe waar er geen sprake is van een rechtsstaat.
Wanner je het geweldsmonopolie bij burgers legt heb je als land een behoorlijk probleem dan kan iedereen die zich aangetast, bedreigd, gekrenkt of what ever zijn buurman aanvallen. Of een buurtwacht van Vlaams Belang die preventief Noord-Afrikanen gaat meppen.
Daarom hoort in een normaal beschaafd land het geweldsmonopolie bij de overheid te liggen, burgers en geweld gaat niet goed.
En al die autochtone mennekes die ge daar ziet rondlopen zulle.quote:
Hoho , kerel , dit is een rascistische strip...............quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:07 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En al die autochtone mennekes die ge daar ziet rondlopen zulle.
Rezpekt moet dien ook gegeven worden neh?
Maar ik kon me ook altijd moeilijk voorstellen dat tuig het nodig vind om ambulance personeel lastig te vallen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:28 schreef kitao het volgende:
Ik was er niet bij , maar ik kan me moeilijk voorstellen dat al die mensen daar alleen maar tegen in gingen omdat ze zo graag een agent willen timmeren.
Stupiditeit is geen reden voor medelijden inderdaad. Als jij zo stom bent om met stenen naar tanks te gooien hoef ik geen medelijden te hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:28 schreef kitao het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie was het dus terecht dat tijdens de intifada Palestijnen werden afgeknald voor het gooien van stenen naar tanks ?
TinTin in Congo heb ik heel wat moeitye voor moeten doen om die te krijgen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef kitao het volgende:
[..]
Hoho , kerel , dit is een rascistische strip...............![]()
Klacht tegen Kuifje in Afrika
moet je wel een leger hebben ...quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:46 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon het leger inzetten met scherp schieten
Hopenlijk dat laatste niet want dan moet de belastingbetaler nog meer schokkenquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:58 schreef isogram het volgende:
Ik mag hopen dat deze ouders uit de ouderlijke macht worden ontzet en strafrechterlijk worden vervolgd wegens opruiing. Hopelijk kunnen alle veroorzaakte en alle schade worden verhaald op die familie.
Nou Nou Nou Nouquote:
Gaan we nu op de persoonlijke toer ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:27 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Stupiditeit is geen reden voor medelijden inderdaad. Als jij zo stom bent om met stenen naar tanks te gooien hoef ik geen medelijden te hebben.
Nee , ik woon in Rotterdam.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:07 schreef AAAAAA het volgende:
Kitao, ben jij een Vlaamse stenensmijter?
Omdat je sympathiseerde met het tuig! Maar als het echt aan de ramadan ligt, dan is er inderdaad niets aan de hand.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , ik woon in Rotterdam.
Hoe kom je erbij dat ik stenen zou willen smijten ?
Foutje.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:14 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Omdat je sympathiseerde met het tuig! Maar als het echt aan de ramadan ligt, dan is er inderdaad niets aan de hand.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:02 schreef kitao het volgende:
Klein overzicht van voorgaande rellen die volgens deze site al vanaf 1992 bezig zijn.
Oorzaak rellen volgens Vlaams Belang : Ramaddan.
Gelukkig , zondag zijn de rellen voorbij tot volgend jaar.
Dat heeft alleen toepassing op de planning van de rellen.quote:Wat was nu de aanleiding van de recente rellen in Anderlecht en Molenbeek? “Drugswijken”, luidde het bij de politietop. Meerdere bronnen bij het Brusselse veiligheidspersoneel bevestigen ons echter dat niet drugs, maar de ramadan aan de basis ligt van de rellen. Sinds het begin van de Islamitische vasten zoeken dagelijks tientallen jonge moslims de confrontatie met de ordediensten. Overdag is het relatief rustig, “want ze zijn bang opgepakt te worden en de nacht zonder eten in de cel door te brengen”, aldus de agent. Zodra ze na zonsondergang gegeten hebben, breken de zware rellen los.
Een andere bron bij de brandweer vertelde voorts dat hij en zijn collega’s van hun oversten de opdracht hadden gekregen om met de oudere wagens uit te rijden, omdat ze met zekerheid beschadigd zouden geraken tijdens de talloze interventies in de risicobuurten.
Onder politieke druk mag de ware toedracht van de feiten niet geweten zijn. Wanneer zullen de overheden in dit land eindelijk de moed hebben om het taboe op de vreemdelingencriminaliteit te doorbreken?
Ook in Athene zijn de rellen voornamelijk s'nachts uitgevoerd , dat heeft meer te maken met videobeelden en herkenning als met een geloof.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:44 schreef desiredbard het volgende:
Dat heeft alleen toepassing op de planning van de rellen.
48-72 uur vastzettenzal ze leren
Dit zou een mogelijke redenquote:'Molenbeek is sociaal-economisch kerkhof'
18 september 2009 (OPINIE) - Het interculturele platform Kif Kif veroordeelt de rellen die donderdagavond in Molenbeek zijn uitgebroken, maar zegt niet verwonderd te zijn erover: al in 2005, toen er wekenlange rellen in de Parijse banlieues plaatsvonden, waarschuwde de organisatie voor een gelijkaardige situatie bij Brusselse jongeren.
De rellen komen niet uit de lucht vallen, want de allochtone jongeren in Brussel zijn hopeloos. Ze worden uitgesloten, buiten gehouden en vaak als uitschot aanzien en als dusdanig behandeld.
Ook Brussel is volgens de organisatie niet minder dan een sociaal-economisch kerkhof als het over allochtone jongeren gaat. De organisaties riep in 2005 op om structurele maatregelen te nemen om de tijdbom te ontmantelen. Maar daar is nog maar weinig van in huis gekomen. Kif Kif beweert dat het tegendeel waar is: vandaag zijn meer dan 100.000 Brusselaars werkloos, het hoogste cijfer in 20 jaar.
De rellen komen niet uit de lucht vallen, want de allochtone jongeren in Brussel zijn hopeloos. Dit is geen verschijnsel van vandaag of gisteren, maar sleept al lang aan. Ze worden uitgesloten, buiten gehouden en vaak als uitschot aanzien en als dusdanig behandeld. Door de band wordt de volledige verantwoordelijkheid daarvoor naar de jongeren doorgeschoven.
Uitzichtloze situatie aanpakken
Volgens Kif Kif zullen dergelijke gewelddadige en sterk te veroordelen rellen de kop blijven opsteken zolang het beleid de sociaal-economische ongelijkheid en de uitzichtloze situatie niet aanpakt. Kif Kif stelt bang te zijn dat er nu een nieuw opbod van repressieve en stigmatiserende beleidsvoorstellen komt. Volgens haar is dit bij uitstek een vorm van symptoombestrijding die de werkelijke oorzaken van deze malaise ongemoeid laat.
Het beleid van zero tolerance roept op korte termijn misschien wel een gevoel van veiligheid op, maar zal op lange termijn compleet contractproductief werken: het laat volgens Kif Kif de oorzaken van de malaise ongemoeid en versterkt bovendien het idee dat de politie vooral ‘allochtonen’ viseert.
En wij maar klagen over Iran waar demonstraties voor de democratische stemmingen keihard werden neergeslagen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vlaams Belang wil leger in Molenbeek
http://www.spitsnieuws.nl(...)il_leger_in_mol.html
Dit was toch geen demonstratie?quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:14 schreef kitao het volgende:
[..]
En wij maar klagen over Iran waar demonstraties voor de democratische stemmingen keihard werden neergeslagen.
Nee , natuurlijk niet , daar krijg je geen toestemming voor om een politieburo te belegeren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dit was toch geen demonstratie?
Dus vanwege het verslag van één journaliste die betaald wordt om met een sappig verhaal te komen wil jij nu beweren dat deze rellen zijn opgezet door bijv. extremistische Imans die de jongeren als hun voetvolk gebruiken om de strijd met de ongelovigen aan te gaan ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:08 schreef Drugshond het volgende:
uche.... uit de oude doos (2005).
Belgie: Undercover in "Klein-Marokko"
En dan klapt het een keertje..... niet verwonderlijk.
5 minquote:Brussel - Bij de Brusselse brandweer is er een oplossing voor het sociaal conflict dat er al enkele maanden heerst. De vakbonden verklaren zich akkoord met het laatste voorstel van de Brusselse regering.
Al enkele maanden heerst er sociale onrust bij de brandweer in Brussel over het verlof voorafgaand aan het pensioen dat bevoegd minister Benoît Cerexhe (CDH) wil wijzigen. Cerexhe wil het loon bij brugpensioen plafonneren op 85 procent. Dat stuitte op heel wat verzet van de brandweerlui die in het voorjaar nog het gebouw van de Brusselse regering onder water zette om hun protest kracht bij te zetten.
Je zal d'r maar wonen als onschuldige burger....quote:Op zaterdag 19 september 2009 09:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Oorlog in Brussel
http://www.spitsnieuws.nl(...)rlog_in_brussel.html
Inderdaad, met dank aan deze kansjongeren..terugsturen kan niet meer..quote:Op zaterdag 19 september 2009 09:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je zal d'r maar wonen als onschuldige burger....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |