Owja... maandag komt er eigenlijk helemaal geen post!!!! (maar wel misschien email), dan uhh dinsdag nadat de post geweest is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Niet zoveel bedrijven die op zaterdag of zondag een brief posten toch?
Maandag komt hier gewoon de post, hoorquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:41 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Owja... maandag komt er eigenlijk helemaal geen post!!!!
Nog niets , krijg bij bellen ook een voicemailquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef MarjoleinA het volgende:
@ Morpheus_at_work: al iets gehoord?
Sinds 1 juli nu, dus zo'n ehhh 3 maand nu.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef MarjoleinA het volgende:
@ JDx hoe lang ben jij eigenlijk al werkloos? En heb je al iets aan je eigen site gedaan?
Ja dat is echt klote, ik ben dus precies 27, daar zien ze me niet meer als jongere en bij werkgevers zien ze me momenteel als 'vrij' onervaren starter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:14 schreef cofi het volgende:
Inmiddels heb ik contact opgenomen met het CWI. Sinds oktober is de Wet WIJ ingevoerd, waar ik nu waarschijnlijk gebruik van ga maken (moet toch een bron van inkomsten hebben).
Bedankt voor je persoonlijke note, MarjoleinA! Heel attent van je.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef MarjoleinA het volgende:
@ LaVauX, ik kreeg laatst ook een afwijzing. De keus was niet op mij gevallen. Ik heb toen een mail gestuurd en gevraagd waarom niet. Binnen een half uur werd ik gebeld. Allereerst de reisafstand. Dat was voor mij 3 kwartier rijden en geen probleem. Daarna kreeg ik te horendat er 135 brieven waren binnen gekomen. Ik zat bij de seletie van de 1e 25 mensen. Daarna werd er weer een selectie gemaakt en viel ik alsnog af. Mensen hadden net iets meer ervaring in de projectontwikkeling. Het rare was dat er ook bij stond dat mensen van makelaarskantoren konden solliciteren. Jammer maar helaas voor mij dus.
Hopelijk kom je snel iets anders leuks tegen.
Zo en nu heb ik zin in een borrel! De zon schijnt hier, heerlijk
Ik heb Personeel & Arbeid gestudeerd. Ik zoek ook echt een P&O functie en geen W&S of intercedent functie. Nu weet ik dat ik het mezelf niet makkelijk maak door juist een functie te zoeken, waarop in veel bedrijven juist bezuinigd wordt (overhead kostenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:32 schreef MarjoleinA het volgende:
In welke richting zoek je een baan Cofi? Irritant is dat als ze niet op de hoogte zijn van een nieuwe wet. Je zou toch denken dat juist zij alles er van moeten weten maar goed.
Het heeft ook zo z'n voordelen dat je 27 bent. Je hebt dan sowieso recht op bijstand. Voor mensen onder de 27 gaat dat niet meer op. Je krijgt alleen bijstand als je je aanmeld voor de WIJ, met als verplichting dat je elk aanbod van de gemeente aanneemt. Daar stond ook wel wat grappig over in de uitleg van de wet:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:31 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja dat is echt klote, ik ben dus precies 27, daar zien ze me niet meer als jongere en bij werkgevers zien ze me momenteel als 'vrij' onervaren starter.
In mijn hoofd ben ik echt bezig met iets opzetten voor mezelf, aangezien ik daar genoeg tijd voor heb en ik langzaam een soort discipline aan het opbouwen ben (vroeg eruit, niet teveel zuipen in het weekend, etc) zie ik wel kansen. Als anderen het niet voor je kunnen doen, dan moet je zelf je weg vinden, back to basics.
Probeer tijdens het gesprek niet TE sociaal wenselijk te zijn. Het wordt vaak als erg positief ervaren als je ook je leerpunten weet aan te kaarten (alleen als ze erover beginnen natuurlijk).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:22 schreef Dirkos1987 het volgende:
kreeg net telefoontje dat ik dinsdag op gesprek mag komen, dit is voor het eerst in mijn leven (22 jaar) dat ik serieus op een gesprek moet komen.
iemand die tips voor me heeft, en wat ik allemaal mee moet nemen?
ga dan niet overdressed, gewoon mooie broek en overhemd , vooral geen stropdas omdoen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:36 schreef Dirkos1987 het volgende:
Nou moet ik zeggen dat het niet voor de hoogste functie allertijden is, het gaat om een monteur bij electro winkel, dus iemand die thuis gaat bij mensen en evt ook gaat aansluiten.
Bedankt voor de site, heb er even goed naar gekeken, maar kan me niet voorstellen dat het bij mijn solicitatie er zo aan toe gaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:37 schreef cofi het volgende:
[..]
Probeer tijdens het gesprek niet TE sociaal wenselijk te zijn. Het wordt vaak als erg positief ervaren als je ook je leerpunten weet aan te kaarten (alleen als ze erover beginnen natuurlijk).
Op deze site kun je ook veel informatie vinden over hoe je je het best kunt voorbereiden op een sollicitatiegesprek.
Succes dinsdag!!
Je was te snel of ik te langzaam, zag je post later pasquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:37 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Bedankt voor de site, heb er even goed naar gekeken, maar kan me niet voorstellen dat het bij mijn solicitatie er zo aan toe gaat.
Het gaat namelijk zoals ik iets hier boven al zei, om een eenvoudige functie.
Hoop dat alles goed komt en dat ik aan de slag kan, zit nu 1,5 maand thuis met af en toe wat tijdelijk werk er tussen, maar begint echt te vervelen!
Ben ik niet met je eens. De sfeer op de werkvloer zal totáál anders zijn dan aan de sollicitatietafel met onbekende mensen. Dus die indruk die eerste minuut moet je je niet door laten leiden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:05 schreef Rooligan het volgende:
De beste tip die ik ooit gekregen heb van een psycholoog die nu als intermediair werkt: blijf jezelf en luister ook naar je gevoel. Ga geen rol aannemen tijdens een gesprek, want dat houd je nooit lang vol. Wees eerlijk. Je gevoel is ook belangrijk (wat voel je de eerste minuut als je binnen stapt; is het verstikkend dan zul je je er nooit op je gemak voelen).
Ik zal mijn advies wat nuanceren, daar dit in eerste instantie voor mij bedoeld was - geënt op een functie in het middenkader van het bedrijf. Voor mensen die willen werken in de productie is dit natuurlijk minder relevant.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. De sfeer op de werkvloer zal totáál anders zijn dan aan de sollicitatietafel met onbekende mensen. Dus die indruk die eerste minuut moet je je niet door laten leiden.
En een rol spelen... kan nodig zijn om de baan binnen te slepen (de meeste werkzoekenden hebben gewoon inkomen nodig). De baan zelf kun je later vaak nog wel wat eigen invulling aan geven.
Wat jij schetst is leuk in een ideale situatie. Maar de praktijk is wat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |