abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72831946
Toevallig kwam ik na wat gezoek uit bij deeltje 4 van dit topic en net toen ik me geregistreerd had en wilde reageren zat er al een slotje op. Maar even een nieuw deeltje aangemaakt dus.

Anyway, ik wilde reageren op het UWV-gebeuren. Ik heb enkele dagen geleden ook een uitnodiging voor de selectiedag ontvangen en het beloofde treinkaartje is ook al in huis. Nu kreeg ik gister opeens ook een afwijzingsmail?!?!

Nu vind ik de hele mailstroom van het UWV tot nog toe al behoorlijk rommelig en amateuristisch overkomen, maar dit spant wel de kroon. Ik heb natuurlijk in een mailtje om opheldering gevraagd, maar nog geen antwoord ontvangen. Zijn er meer mensen die dit herkennen of eventueel een relevant telefoonnummer hebben om te informeren hoe het zit?

Ik neem aan dat er een foutje gemaakt is en dat ik gewoon ben geselecteerd, maar ik heb geen zin om morgen voor niets om half 7 in de trein te stappen...
  donderdag 17 september 2009 @ 10:29:13 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72832398
tvp voor over een paar weken
pi_72834168
Het was dus idd een foutje. Oproep van UWV gemist, maar een voicemailberichtje gekregen en ik mocht de mail met afwijzing als niet verstuurd beschouwen.
pi_72834228
TVP, inmiddels ruim 4,5 maand op zoek naar een baan.
pi_72834924
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:30 schreef Tiez10 het volgende:
Het was dus idd een foutje. Oproep van UWV gemist, maar een voicemailberichtje gekregen en ik mocht de mail met afwijzing als niet verstuurd beschouwen.
het blijft ook een organisatie waarin communicatie toch erg moeilijk is. de rechterhand weet niet wat de linkerhand doet lijkt het wel af en toe.
pi_72835507
Ik ben een vacature tegengekomen voor een administratieve functie bij het ING. Maar ze vragen hier een halfjaar administratieve werkervaring.
Nu heb ik bij mijn vorige werkgever e-mails van klanten beantwoord, ook na aanleiding van e-mails van de klanten mutaties uitgevoerd in het systeem en daar een registratie van gemaakt.
Kan ik dit zien als administratief werk?

Ze geven dus aan dat ze mensen zoeken met een halfjaar administratieve werkervaring, maar hoe serieus moet je dit nemen?
pi_72835766
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:55 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

het blijft ook een organisatie waarin communicatie toch erg moeilijk is. de rechterhand weet niet wat de linkerhand doet lijkt het wel af en toe.
Inderdaad die communicatie.
Vooral die eerste mailtjes met bijna niks anders dan alleen maar een link voor de vragenlijst.
En gisteren nog eentje dat ze ook kopien van ID en diploma's willen.
Ben de hele dag aan het werk, gelukkig is het vanavond koopavond en kan ik dat dus nog doen.

Ben benieuwd naar morgen.
pi_72836401
Ben al sinds april op zoek naar een nieuwe baan, tot op heden zonder succes
pi_72836501
Tsja, zat er aan te komen.
Op twee sollicitaties die ik verstuurd heb, krijg ik een email terug met de vraag wat ik de laatste 8 maanden gedaan heb qua werk. Eentje vraagt zelfs het gedetailleerd uit te leggen.

Buiten solliciteren als een gek (veel brieven, gesprekken), heb ik veel gedaan maar weinig werk gerelateerd. Ben wel een studie gestart, maar heb me ook bezig gehouden met onderhoud aan het huis (verven, dak vervangen, klein onderhoud wat nooit gedaan werd) en veel met mijn hobby (muziek maken, optreden, studio werkjes, etc.).

Het voelt alsof je verantwoording moet afleggen aan iemand die je niet eens gesproken hebt. Uiteraard zullen ze e.e.a. meenemen in hun beslissing - en dat werkt hoogstwaarschijnlijk niet in mijn voordeel.

Hmmm, eens goed nadenken hoe we dit weer positief kunnen beantwoorden - zonder dat ze hun interesse in mij verliezen. Tips zijn welkom...
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_72836708
Overigens, als vervolg op:
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:05 schreef Rooligan het volgende:
Ik had na mijn laatste afwijzing een beschaafd mailtje gestuurd met mijn uitleg. Ik gaf aan verbaasd te zijn over de reden van afwijzing, maar hun beslissing zal respecteren; en dat ik ervan overtuigd was dat we samen een goede stap voorwaarts konden maken.

Vervolgens heb ik gevraagd, hoe ik in aanmerking kon komen voor reiskostenvergoeding; ik heb voor alle gesprekken meer als 650 km gereden. Ik heb aangegeven dit niet tijdens de gesprekken te willen vragen, maar alleen te doen na een afwijzing.

Krijg ik na twee dagen een lullig mailtje terug:
"Helaas kent ons bedrijf geen regelingen betreffende reiskostenvergoedingen voor sollicitanten".

En daar heb je het dan mee te doen.
en vervolgens
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:52 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik heb een vriendelijk mailtje gestuurd naar de Business Unit Manager Benelux, waarmee ik het eerste gesprek heb gehad. Ik heb hem veel succes gewenst voor de toekomst met zijn nieuwe team en ik heb aangegeven het erg jammer te vinden dat ik geen deel uit zal maken van dit team. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik gezien het aantal kilometers graag een tegemoetkoming van de reiskosten zie. Ik heb aangegeven dat HRM hiertoe geen mogelijkheden zag, maar heb erbij gezet dat ik dit niet verwacht van een professionele organisatie. Als laatste de vraag, of hij hierin iets kan betekenen.

Ik verwacht er nauwelijks iets van; daar ik de ervaring heb dat mensen binnen een bedrijf elkaar altijd de hand boven het hoofd zullen houden.
Krijg ik zojuist een mailtje van de HRM dame.
Ze had er nogmaals over nagedacht en bij nader inzien waren de afstanden die ik afgelegd heb, toch wel extreem. Ze zal daarom een uitzondering maken en toch mijn reiskosten vergoeden.

De toon van het mailtje is een beetje arrogant (het klinkt alsof ze bergen verzet), maar dat schuiven we maar even terzijde. Overigens staat de BUM op de kopielijst - dus die heeft er ongetwijfeld iets mee te maken.
Volgende optredens:
  donderdag 17 september 2009 @ 13:06:16 #11
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_72836815
Tvp per 1 oktober

Kan ik mooi mijn eigen bedrijf verder uitbouwen

zie sig
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  donderdag 17 september 2009 @ 13:07:20 #12
104963 ETA
European Travel Author
pi_72836844
Nog steeds werkloos dus heb besloten om een maand naar Zuid Amerika en Antarctica te gaan, heb toch niks beters te doen....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_72839824
Serieus man, uitzendbureaus

Kreeg net een telefoontje voor een functie bij het ING, het ging om administratief werk. Ik was in gesprek dus ze had voicemail ingesproken.

"Je had aangegeven geïnteresseerd te zijn in de functie bij het ING en ik wil graag zo snel mogelijk een afspraak met je maken, kan je me terug bellen?

Prima, ik bel terug, vraag naar de persoon die mijn voicemail heeft ingesproken. Deze was in gesprek.
Dus die chick vraagt of ze me kan helpen, dus ik vertel dat ik een mail had gestuurd met motivatie en CV.
Vraagt ze of ik even geduld heb. 20 seconden later zegt ze me niet kunnen helpen en dat ze iemand met een ander profiel zoekt.
Volgens mij werken ze daar echt langs elkaar heen, want de 1 zegt dat er een afspraak gemaakt kan worden en de ander zegt dat het niet aansluit op wat ze zoeken.
pi_72840108
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:42 schreef Edwinuss het volgende:
Serieus man, uitzendbureaus

Kreeg net een telefoontje voor een functie bij het ING, het ging om administratief werk. Ik was in gesprek dus ze had voicemail ingesproken.

"Je had aangegeven geïnteresseerd te zijn in de functie bij het ING en ik wil graag zo snel mogelijk een afspraak met je maken, kan je me terug bellen?

Prima, ik bel terug, vraag naar de persoon die mijn voicemail heeft ingesproken. Deze was in gesprek.
Dus die chick vraagt of ze me kan helpen, dus ik vertel dat ik een mail had gestuurd met motivatie en CV.
Vraagt ze of ik even geduld heb. 20 seconden later zegt ze me niet kunnen helpen en dat ze iemand met een ander profiel zoekt.
Volgens mij werken ze daar echt langs elkaar heen, want de 1 zegt dat er een afspraak gemaakt kan worden en de ander zegt dat het niet aansluit op wat ze zoeken.
Been there.... daarom vraag ik ook niet meer aan de collega of die iets kan doen. Ik bel wel terug zodra diegene die contact met mij gezocht heeft weer beschikbaar is.
Volgende optredens:
pi_72840127
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:51 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Been there.... daarom vraag ik ook niet meer aan de collega of die iets kan doen. Ik bel wel terug zodra diegene die contact met mij gezocht heeft weer beschikbaar is.
Ik bel vanmiddag nog een keer
pi_72840183
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:52 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik bel vanmiddag nog een keer
Zeker doen, succes!
Volgende optredens:
pi_72840774
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:27 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Inderdaad die communicatie.
Vooral die eerste mailtjes met bijna niks anders dan alleen maar een link voor de vragenlijst.
En gisteren nog eentje dat ze ook kopien van ID en diploma's willen.
Ben de hele dag aan het werk, gelukkig is het vanavond koopavond en kan ik dat dus nog doen.

Ben benieuwd naar morgen.
Het is tot nog toe allemaal wat rommelig op me over gekomen. Daar kan ik me dus mateloos aan storen en ik ben dan ook erg benieuwd wat we morgen aan gaan treffen... 6.44 trein... bleuuhhh

Wat betreft de kopietjes trouwens: ik heb m'n bachelorbul wel gekopieerd, maar m'n masterbul krijg ik pas eind oktober. Ik heb m'n cijferlijst dus maar ff uitgedraaid. Moet maar goed genoeg zijn hoor
pi_72842098
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:12 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Het is tot nog toe allemaal wat rommelig op me over gekomen. Daar kan ik me dus mateloos aan storen en ik ben dan ook erg benieuwd wat we morgen aan gaan treffen... 6.44 trein... bleuuhhh

Wat betreft de kopietjes trouwens: ik heb m'n bachelorbul wel gekopieerd, maar m'n masterbul krijg ik pas eind oktober. Ik heb m'n cijferlijst dus maar ff uitgedraaid. Moet maar goed genoeg zijn hoor
Vinden ze vast wel goed genoeg.
pi_72859250
En hoe gaan de uitverkorenen naar Utreg? Strak in pak? Semi-netjes? Of gewoon casual? Ik kies voor optie 2 denk ik
pi_72859389
Semi netjes/casual... In ieder geval kleding die lekker zit en waar ik me goed in voel:)

Nu naar bed, trein van 7.40.
pi_72860482
Zwolle zie ik... ik pak vanuit Groningen die van 6.44... zal wel eens dezelfde kunnen zijn Nuja, succes morgen!
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:10:25 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72866326
Iedereen succes weer vandaag
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72873510
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:10 schreef sanger het volgende:
Iedereen succes weer vandaag
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:04:08 #24
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72890486
1 maand werkloos.

2 aanbiedingen gehad van IT Detachering bureau's, maar salaris is veels te laag. Kan ik net zo goed WW ontvangen.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:07:34 #25
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_72890646
TVP, momenteel ook druk aan het zoeken naar een baan. Toevallig deze week ook een gesprek gehad over een administratieve functie bij de ING .
want de klop doet het niet.
pi_72890917
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:07 schreef HV het volgende:
TVP, momenteel ook druk aan het zoeken naar een baan. Toevallig deze week ook een gesprek gehad over een administratieve functie bij de ING .
ah jij bent beter bevonden dan edwinus
pi_72891891
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:54 schreef Kekaa het volgende:
Semi netjes/casual... In ieder geval kleding die lekker zit en waar ik me goed in voel:)

Nu naar bed, trein van 7.40.
Ik vond het wel leuk en jij? Was wel een ontspannen sfeer enzo, mgoed, maar eens afwachten of het belletje maandag positief of negatief is
pi_72892234
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:41 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Ik vond het wel leuk en jij? Was wel een ontspannen sfeer enzo, mgoed, maar eens afwachten of het belletje maandag positief of negatief is
Werd jou ook een vraag gesteld door de presentator, of was dat iemand anders uit Groningen?

Ik vond het ook een erg ontspannen sfeer. Van mij mag elke sollicitatie wel zo.
En nu idd afwachten, maar sowieso een erg leuke dag gehad.
pi_72893634
Nee, dat was iemand anders. Ik werd fijn met rust gelaten verder
pi_72898600
Ik ben erg teleurgesteld door mijn sollicitatie voor een functie bij defensie in Den Helder. Ik woon zelf in Amsterdam en heb gesolliciteerd daar. Ze waren enthousiast over mijn CV, maar ze willen met toch niet hebben, omdat ik te ver weg woon. Hun ervaring was dat Amsterdammers die afstand niet volhielden.

Amsterdam (noord) - Den Helder is 58 minuten volgens de routeplanner. En er is bijna nooit file naar Den Helder. Altijd vanuit het noorden richting Utrecht en het oosten. Ik was juist heel blij als ik daar zou kunnen werken.Vooral omdat Den Helder zo bereikbaar is. Toen ik in Utrecht werkte, was ik vaak anderhalf uur onderweg.

En het is niet alsof ik nu iets anders te doen heb. Wil aan de slag.
pi_72898614
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 08:36 schreef xman het volgende:
Ik ben erg teleurgesteld door mijn sollicitatie voor een functie bij defensie in Den Helder. Ik woon zelf in Amsterdam en heb gesolliciteerd daar. Ze waren enthousiast over mijn CV, maar ze willen met toch niet hebben, omdat ik te ver weg woon. Hun ervaring was dat Amsterdammers die afstand niet volhielden.

Amsterdam (noord) - Den Helder is 58 minuten volgens de routeplanner. En er is bijna nooit file naar Den Helder. Altijd vanuit het noorden richting Utrecht en het oosten. Ik was juist heel blij als ik daar zou kunnen werken.Vooral omdat Den Helder zo bereikbaar is. Toen ik in Utrecht werkte, was ik vaak anderhalf uur onderweg.

Het vervelende is, is dat het antwoord gewoon "nee" is, en geen "ben je bereid te verhuizen?".

pi_72899050
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 08:36 schreef xman het volgende:

ik zou ze een brief schrijven waarin je de reden probeert te weerleggen. Zou je zelf dichterbij den helder willen gaan wonen ?
pi_72901646
Mijn huisgenoot kreeg vanuit Zeeland eenzelfde reactie: de afstand was te groot. Ja, duh, Groningen - Zeeland doe je niet dagelijks, daarom had hij ook duidelijk aangegeven bereid te zijn om te verhuizen. Een ontzettende non-reden dus.

In het geval van xman ligt het nog weer anders. Ik vind het kolder hoor: hoeveel mensen zijn er niet die dagelijks meer dan een uur moeten rijden om op hun werk te komen? En dat 'Amsterdammers het niet volhouden' is pure discriminatie natuurlijk :S Ik zou er zeker nog op gaan reageren en duidelijk maken dat je de reistijd zelf absoluut geen punt vindt.

(Misschien is het ook wel een soort geschikt/ongeschikt testje en willen ze iemand met doorzettingsvermogen )
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:48:57 #34
65960 sanger
pi_72902459
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:04 schreef VinnieJones het volgende:
1 maand werkloos.

2 aanbiedingen gehad van IT Detachering bureau's, maar salaris is veels te laag. Kan ik net zo goed WW ontvangen.
Volgens mij is het beter solliciteren vanuit een werkpositie dan een werkloospositie.
  zaterdag 19 september 2009 @ 17:42:08 #35
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72909815
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Volgens mij is het beter solliciteren vanuit een werkpositie dan een werkloospositie.
Waarom is dat beter ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zondag 20 september 2009 @ 20:34:18 #36
65960 sanger
pi_72945708
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:42 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Waarom is dat beter ?
Goede vraag. Is weleens onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat vanuit een werksituatie je makkelijk aan het werk komt dan vanuit een werkloosheidsituatie.

Misschien dat een potentieel werkgever toch altijd gaat denken: "waarom zou hij in de ww zitten"
  zondag 20 september 2009 @ 22:58:17 #37
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72953079
Hmm voortaan beter niet vertellen dat ik in de ww zit, maar gewoon zeggen dat ik momenteel met een tijdelijk opdracht (freelance) bezig ben.

Het valt me idd op dat je een beetje kansloos wordt gezien als uitkeringtrekker. Met een job kan je eventueel beter bluffen en sterker in je schoenen staan. Zo kwam ik bij m'n vorige job 8 maanden terug (achteraf slechte zet)
pi_72955835
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:11 schreef Tiez10 het volgende:
Mijn huisgenoot kreeg vanuit Zeeland eenzelfde reactie: de afstand was te groot. Ja, duh, Groningen - Zeeland doe je niet dagelijks, daarom had hij ook duidelijk aangegeven bereid te zijn om te verhuizen. Een ontzettende non-reden dus.

In het geval van xman ligt het nog weer anders. Ik vind het kolder hoor: hoeveel mensen zijn er niet die dagelijks meer dan een uur moeten rijden om op hun werk te komen? En dat 'Amsterdammers het niet volhouden' is pure discriminatie natuurlijk :S Ik zou er zeker nog op gaan reageren en duidelijk maken dat je de reistijd zelf absoluut geen punt vindt.

(Misschien is het ook wel een soort geschikt/ongeschikt testje en willen ze iemand met doorzettingsvermogen )
Als je als werkgever kunt kiezen tussen een werknemer die dicht bij huis woont of eentje die elke dag een uur in de auto moet zitten (denk b.v. aan reiskosten en verhuisvergoedingen) dan kiest die natuurlijk voor lekker dicht bij. Die mensen zijn soms ook sneller bereid tot overwerken omdat ze niet nog 2 uur van hun dag bezig zijn met reizen.
pi_72967171
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:02 schreef JDx het volgende:

Dank... ik ben inmiddels weer thuis, dat was 200km voor een gesprekje van nog geen 20 minuten, ik had mn portfolio mee, een heel verhaal voorbereid wat ik wil vertellen, kom ik daar, een gehaaste mevrouw (lichtelijk arrogant) vroeg waarom ik bij hun zou willen werken, vertelde niks over het bedrijf ofzo, ik er een leuk verhaaltje van maken en daarna zegt ze, nog vragen? ik zeg ehhh nee... ik dacht ze gaat zo wel vertellen over het bedrijf ofzo... zegt ze, niet? dus je wil niet weten wat voor bedrijf we zijn ofzo?...pfff ik dacht dat verteld ze nog wel ofzo, dus ik zeg nja, dat wel... ging ze wat vertellen, 5minuten lang ratelde ze als een gek, was niet te volgen, ik zei zo... das een heel verhaal... zegt ze: ja je vraagt erom, dus ik denk ik zal het ook eens laten horen... ik denk nou nu komen de voorwaarden, eisen, kan ik wat over mezelf vertellen, dingen laten zien die ik gemaakt heb... nee hoor, ze zegt, nou ik moet zo weg, het is nogal druk, bedankt voor je komst, je hoort maandag van ons.

Dusss....
Heb een voicemail bericht of ik haar terug wil bellen, maar ze is er vanmiddag niet dus ze belt anders morgenvroeg terug.
  maandag 21 september 2009 @ 22:32:28 #40
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72984782
Oefffffffffff wat valt het salaris telkens tegen zeg.

Ik verdiende hiervoor rond de 2600 als Junior SAP Consultant.

Nu kan ik amper ergens SAP werk vinden, omdat ze geen jrs. willen maar een senior of minimaal paar jaar werkarvaring.
Dus solliciteer ik voor functie's als ICT Beheerder, ICT support 2/3lijns en licht Systeembeheer.

Komen ze telkens aan met 2000 bruto of max 2250 bruto.
Fucking detachering ook vaak.

dinsdag 22 september 2009 @ 11:21:50 #41
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_72994846
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:13 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

ah jij bent beter bevonden dan edwinus

Nee hoor, geloof dat ze meerdere mensen zochten dus hij heeft nog genoeg kans .
want de klop doet het niet.
pi_72995002
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb een voicemail bericht of ik haar terug wil bellen, maar ze is er vanmiddag niet dus ze belt anders morgenvroeg terug.
En en en en ....?
Volgende optredens:
pi_72998674
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:26 schreef Rooligan het volgende:

[..]

En en en en ....?
Leuk gesprek wel, ze was heel apart en arrogant, maar aan de telefoon was ze een soort van onzeker, gaf toe dat ze een grote mond had enzo. Ik zei er namelijk wat van. Ongeveer een kwartier aan de lijn gehad, ze vond me een heel interessant persoon alleen ik zou niet op die plek passen, ze zochten een 40uur per week 100% programmeur. Ze zag mij meer als iemand die meer van alles doet, meer een manager type als haarzelf. Ze gaf nog wat tips over vervolg sollicitaties, vond dat ik wel mn woordje klaar had op een positieve manier en wenste me veel succes!

Bijna net zo lang als het gesprek zelf, alleen heeft dit me wel goed gedaan! Ze bevestigde een aantal dingen waar ik zelf over twijfelde.

Ze vond me meer een generalist dan een specialist en daar zou ik iets mee moeten doen.
pi_72999556
Ik zoek sinds maart een baan. Ik ben in de tussentijd wel ergens terechtgekomen, maar dit bleek het toch niet te zijn. Ik kwam mijn proeftijd niet door. Ik begin hier inmiddels aardig moedeloos van te worden

Wat ik heb gedaan:
- CV op monsterboard
- Connecties aanspreken en erop uit gestuurd
- Oude werkgever gevraagd direct contact op te nemen wanneer ze ergens een vacature spotten (ze draaien buitendienst voor voor mij interessante bedrijven)
- met lotgenoten gepraat om ideeën uit te wisselen
- Aantal mensen gevraagd hoe zij aan hun baan zijn gekomen
- Ingeschreven bij 5 uitzendbureaus, waarvan 3 gespecialiseerd in mijn branche
- Beurzen bezocht
- studentenbaan gezocht als tijdelijke oplossing (zijn er ook nauwelijks)
- Diverse uitzendbureaus gevraagd of ze ook dingen hebben die niet op internet staan
- Nagedacht of dit nog wel de juiste weg is

Altijd maar dat "we hebben iemand gevonden met meer werkervaring". Gek word je ervan. Hoe kan je als starter nu ervaring opbouwen als je nergens de kans krijgt ervaring op te bouwen? En dan straks zeker vragen wat ik in dat gat in m'n CV heb uitgespookt. Of erger nog, niet uitnodigen, want hij heeft een gat in zijn CV, dus het zal wel een luiwhammes zijn

Iemand hier nog ideeën?
pi_73000589
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:48 schreef Daboman het volgende:
Ik zoek sinds maart een baan. Ik ben in de tussentijd wel ergens terechtgekomen, maar dit bleek het toch niet te zijn. Ik kwam mijn proeftijd niet door. Ik begin hier inmiddels aardig moedeloos van te worden

Wat ik heb gedaan:
- CV op monsterboard
- Oude werkgever gevraagd direct contact op te nemen wanneer ze ergens een vacature spotten (ze draaien buitendienst voor voor mij interessante bedrijven)
- Beurzen bezocht
- Diverse uitzendbureaus gevraagd of ze ook dingen hebben die niet op internet staan

Altijd maar dat "we hebben iemand gevonden met meer werkervaring". Gek word je ervan. Hoe kan je als starter nu ervaring opbouwen als je nergens de kans krijgt ervaring op te bouwen? En dan straks zeker vragen wat ik in dat gat in m'n CV heb uitgespookt. Of erger nog, niet uitnodigen, want hij heeft een gat in zijn CV, dus het zal wel een luiwhammes zijn

Iemand hier nog ideeën?
Uhm..
Blijven zoeken, niet opgeven.

Inschrijven bij UWV... daarvoor hoe je geen uitkering aan te vragen, heb ik ook niet. Kan volgens mij via werk.nl Daar kun je dan je CV op zetten en aangeven wat je wilt, en wekelijks een vacaturemail krijgen... en je hebt dan een coach aan wie je ook van alles en nog wat kunt vragen en afspraken mee kunt plannen.

CV op vkbanen.nl zetten?

Langs blijven gaan bij uitzendbureaus.

En over dat gat in je CV, zou je daar een klein stukje over in je sollicitatiebrieven kunnen zetten? Bijv, dat je druk aan het zoeken en solliciteren bent, maar tot nu toe nog geen restultaat? Zodat ze weten dat je toch echt wel wat doet in dat 'gat'.
Of is dat helemaal niet handig? Weet het zelf ook niet zo goed.
pi_73000671
Volgende week woensdag loopt mn contract af, alleen wil mn werkgever niet toezeggen dat ze het niet gaan verlengen. Nu was vrijdag de maat vol en heb ik wederom contact gezocht, hij een beetje boos, maar: "Begin deze week ontvang je de brief dat we je contract niet gaan verlengen. Maandag gaan we die opstellen."

Ik ben benieuwd, dinsdag afspraak bij het UWV, we zullen zien. De historie is wel erg lang, mocht er interesse zijn hoe er momenteel in de detacheering met mensen omgegaan wordt dan zal ik er eens voor gaat zitten
pi_73001750
quote:

Wat ik heb gedaan:
- CV op monsterboard
- Beurzen bezocht

Iemand hier nog ideeën?
Zeg je dat je bent gaan reizen in die tijd, we bevinden ons in een hele slechte tijd dus er ontstaan bij heel veel mensen een gat in hun CV. Kijk als je een gat hebt in je CV ten tijde van economische glorie en veel werkgelegenheid dan kan een gat lastig zijn ja.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_73029856
quote:

Wat ik heb gedaan:
- CV op monsterboard
- Beurzen bezocht

Iemand hier nog ideeën?
Open sollicitaties versturen? Dit heb ik vaker gedaan, alle e-mail adressen ogpezocht van interessante bedrijven
en mailen maar. Hebben ze niks dan weten ze wellicht wel iets.

Iedere dag alle vacaturesites langs lopen. Ook zoeken via google. Werkt ook! Zo kom je altijd weer dingen tegen.
BlaBlaBla
pi_73032566
Ik heb nu een deel inkomen via een 'andere weg', maar kan nog steeds niet rondkomen, zelfs een tijdelijke/part-time baan is inderdaad moeilijk.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:16:57 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_73032829
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:32 schreef VinnieJones het volgende:

Nu kan ik amper ergens SAP werk vinden, omdat ze geen jrs. willen maar een senior of minimaal paar jaar werkarvaring.
Dus solliciteer ik voor functie's als ICT Beheerder, ICT support 2/3lijns en licht Systeembeheer.

Heb je veel ervaring met SAP? Bij het bedrijf waar ik werk (grote consultant) zijn we naarstig op zoek naar SAP Consultants.

PM me anders even
pi_73033636
Ik heb zelf ook op 2100bruto/maand gezeten en krijg nu aanbiedingen van 1400/1500 en dan nog krijg ik de baan niet.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:50:22 #52
65960 sanger
pi_73033817
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:32 schreef VinnieJones het volgende:

SAP op welk gebied? HR/SD/FICO/CRM/BI?

En waar woon je? Als dat in de buurt is, en op basis van bovenstaande vragen heb ik misschien iets voor je.

[ Bericht 4% gewijzigd door sanger op 23-09-2009 12:52:38 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 11:50:38 #53
65960 sanger
pi_73033822
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je veel ervaring met SAP? Bij het bedrijf waar ik werk (grote consultant) zijn we naarstig op zoek naar SAP Consultants.

PM me anders even
Ciber toevallig?
  woensdag 23 september 2009 @ 11:53:01 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_73033885
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Ciber toevallig?
Die staat bij mij niet in het lijstje grote consultants
pi_73034033
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:43 schreef JDx het volgende:
Ik heb zelf ook op 2100bruto/maand gezeten en krijg nu aanbiedingen van 1400/1500 en dan nog krijg ik de baan niet.
Ikzelf heb op ruim 2500 bruto gezeten, excl. bonussen; en ik ben nu bereid om daar redelijk wat onder te gaan zitten. Ik zie vaak genoeg functieprofielen voorbij komen waar ik deels op aansluit; echter ze vragen meestal nog meer (zo spreek en schrijf ik vloeiend Engels en Duits, maar geen andere talen). Laatst een sales managers functie gezien waar ze minimaal HBO+ niveau zochten, min. 10 jaar ervaring in de commercie waarvan minimaal 6 jaar leidinggevend, uitstekende beheersing van de talen Engels, Duits, Frans en Spaans, aanvullende cursussen op medisch gebied waren een stevige pre, moet eigen netwerk inbrengen bij het bedrijf.

En dan het salaris: max. 2200 bruto per maand (afhankelijk van de ervaring), geen lease auto, wel winstuitkering. Ik heb er toch op gesolliciteerd maar was te licht bevonden.
Volgende optredens:
  woensdag 23 september 2009 @ 12:27:04 #56
65960 sanger
pi_73034812
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Die staat bij mij niet in het lijstje grote consultants
Definieer groot

Ciber is aardig aan het groeien en zoeken daarom ook consultants, vandaar mijn vermoeden.
pi_73034874
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:52 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Werd jou ook een vraag gesteld door de presentator, of was dat iemand anders uit Groningen?

Ik vond het ook een erg ontspannen sfeer. Van mij mag elke sollicitatie wel zo.
En nu idd afwachten, maar sowieso een erg leuke dag gehad.
Al wat van ze gehoord? Ik wel... Twee anderen waren geschikter bevonden. Toch ff balen, ondanks dat het geen droomfunctie was ofzo.
pi_73035053
Nog niks...

2 anderen van jou groepje, of gewoon anderen?
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2009 @ 12:39:44 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_73035092
Mag dom klinken, maar wat is SAP?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 23 september 2009 @ 12:41:49 #60
65960 sanger
pi_73035127
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:39 schreef JeMoeder het volgende:
Mag dom klinken, maar wat is SAP?
Systems, Apllications and Products in Data Processing.

Oftewel, 1 van de meest bekende ERP systemen die er gebruikt worden wereldwijd. Zie ook www.sap.nl
  woensdag 23 september 2009 @ 12:44:12 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_73035167
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Definieer groot

Ciber is aardig aan het groeien en zoeken daarom ook consultants, vandaar mijn vermoeden.
Als in: wereldwijd aanwezig, beursgenoteerd (of grote naamsbekendheid in bijv. het geval van de Strategy Consultants)
  woensdag 23 september 2009 @ 12:51:44 #62
65960 sanger
pi_73035310
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Als in: wereldwijd aanwezig, beursgenoteerd (of grote naamsbekendheid in bijv. het geval van de Strategy Consultants)
Je bedoeld meer een toko als Deloitte etc dus
  woensdag 23 september 2009 @ 12:55:38 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_73035374
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Je bedoeld meer een toko als Deloitte etc dus
Juist
pi_73035530
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:38 schreef Kekaa het volgende:
Nog niks...

2 anderen van jou groepje, of gewoon anderen?
Twee anderen uit mijn groepje van vijf. Coaches hadden aangegeven maandag wel ff te bellen: niets gehoord dus gister zelf gebeld. Ze mochten het pas woensdag laten weten, maar ik kreeg gister al wel te horen dat ik niet aangenomen was. Scheelt weer een dag onzekerheid, maar toch vrij k#t.

Mgoed, alweer enkele sollicitaties verstuurd! Stug doorgaan
pi_73036706
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:03 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Twee anderen uit mijn groepje van vijf. Coaches hadden aangegeven maandag wel ff te bellen: niets gehoord dus gister zelf gebeld. Ze mochten het pas woensdag laten weten, maar ik kreeg gister al wel te horen dat ik niet aangenomen was. Scheelt weer een dag onzekerheid, maar toch vrij k#t.

Mgoed, alweer enkele sollicitaties verstuurd! Stug doorgaan
Hmm... ik dacht dat ze niet per groepje keken... Maar dan maak ik nog steeds evenveel kans denk ik, wanneer ze naar alle 300 kijken.
Ze zeiden 4 werkdagen, dat is tm donderdag. Ik werk tm donderdag, dus als ik dan nog niks gehoord heb bel ik zelf vrijdag.
Had gisteren trouwens wel een evaluatieformulier in de mail.
pi_73036948
In de nieuwe informatiemap van Voorlichtingscentrum Overheidsbijdragen staan weer zoveel nieuwe bijdragen en extraatjes van de overheid dat je best eens een jaartje zonder werk kunt. Weten is macht zeggen ze maar weten levert ook geld op. Neem het er maar eens van zou ik zeggen.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:02:40 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_73037110
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:57 schreef urania het volgende:
In de nieuwe informatiemap van Voorlichtingscentrum Overheidsbijdragen staan weer zoveel nieuwe bijdragen en extraatjes van de overheid dat je best eens een jaartje zonder werk kunt. Weten is macht zeggen ze maar weten levert ook geld op. Neem het er maar eens van zou ik zeggen.
de map kost 19,50
pi_73040102
Heb wel werk maar dat bevalt absoluut niet.. mag verder dan ook niet echt klagen als ik hier lees.
Ben sinds vorig jaar juni afgestudeerd maar kost grote moeite om een leuke baan op HBO niveau te vinden, al talloze brieven verstuurd miss twee keer op gesprek uitgenodigd.
Frusterend om na paar jaar studie nu op een suf kantoor te zitten haha.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:03:24 #69
216053 PatsyStone
Cheers, thanks a lot.
pi_73042690
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:49 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Hmm... ik dacht dat ze niet per groepje keken... Maar dan maak ik nog steeds evenveel kans denk ik, wanneer ze naar alle 300 kijken.
Ze zeiden 4 werkdagen, dat is tm donderdag. Ik werk tm donderdag, dus als ik dan nog niks gehoord heb bel ik zelf vrijdag.
Had gisteren trouwens wel een evaluatieformulier in de mail.
Ik ben ook op de Talenten en Selectiedag geweest. Werd vandaag gebeld dat ik het niet geworden ben. Reden: te weinig werkervaring. Eh, waarom was deze dag er ook alweer? Ze hebben degene genomen die Personeel & Arbeid heeft gestudeerd en al ervaring heeft als werkcoach. Tja, daar ga ik met mijn goede bedoelingen.

Wel een leuke dag gehad verder. Veel geleerd over competenties, want daar had ik nog nooit eerder mee gewerkt. Nu maar weer verder solliciteren (ben nu vijf maanden bezig).
  woensdag 23 september 2009 @ 17:21:26 #70
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_73043175
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:16 schreef Blik het volgende:

[..]

PM me anders even
Nee, ik ben er 8 maanden geleden pas mee begonnen. En heb een online e-training gevolgd bij mijn vorige werkgever. Nog niet echt op een project gezeten. Ik zoek dus echt een junior funtie.
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:50 schreef sanger het volgende:

[..]

SAP op welk gebied? HR/SD/FICO/CRM/BI?

En waar woon je? Als dat in de buurt is, en op basis van bovenstaande vragen heb ik misschien iets voor je.
SAP HCM - ABAP training heb ik gevolgd.

Ik zie genoeg interessante SAP vacatures op het internet, maar ze zoeken allemaal mensen met minimaal een paar jaar ervaring.

Net gesprek gehad bij een detachering. Voor een baan bij defensie als ICT specialist. Ze gaan me aanbevelen daar.
pi_73043431
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:03 schreef PatsyStone het volgende:

[..]

Ik ben ook op de Talenten en Selectiedag geweest. Werd vandaag gebeld dat ik het niet geworden ben. Reden: te weinig werkervaring. Eh, waarom was deze dag er ook alweer? Ze hebben degene genomen die Personeel & Arbeid heeft gestudeerd en al ervaring heeft als werkcoach. Tja, daar ga ik met mijn goede bedoelingen.

Wel een leuke dag gehad verder. Veel geleerd over competenties, want daar had ik nog nooit eerder mee gewerkt. Nu maar weer verder solliciteren (ben nu vijf maanden bezig).
Lekker simpel dan. Het ging er toch juist om mensen ervaring te laten opdoen? Wat doet iemand die al werkcoach is geweest uberhaupt op zo'n dag? Gaat wat aan het doel voorbij op die manier... Voor jou ook pech hebben dat je net bij zo iemand bent ingedeeld...
pi_73043689
Een afwijzing van jeugdwerk in Hattem binnen. Ze hebben mensen uitgenodigd met werkervaring wat beter aansluit bij de eisen van het profiel en welke ze stellen voor die functie.

Nou was het een MBO functie, dus ik ga ervanuit dat ze mn HBO te hoog vonden
pi_73043721
TVP omdat ik denk dat ik over 2 weken helaas ook werkloos ben.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:58:15 #74
65960 sanger
pi_73044162
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:21 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Nee, ik ben er 8 maanden geleden pas mee begonnen. En heb een online e-training gevolgd bij mijn vorige werkgever. Nog niet echt op een project gezeten. Ik zoek dus echt een junior funtie.
[..]

En wat zou je daarmee voor een uitzendbureau kunnen betekenen die met SAP werkt? ABAP is echt richting programmeren ofzo?
  woensdag 23 september 2009 @ 18:06:20 #75
216053 PatsyStone
Cheers, thanks a lot.
pi_73044378
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:32 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Lekker simpel dan. Het ging er toch juist om mensen ervaring te laten opdoen? Wat doet iemand die al werkcoach is geweest uberhaupt op zo'n dag? Gaat wat aan het doel voorbij op die manier... Voor jou ook pech hebben dat je net bij zo iemand bent ingedeeld...
Ik kan niet anders dan beamen wat je zegt. Ik snap ook niet waarom hij een traineeship wil doen als hij het diploma al op zak heeft.
pi_73044449
quote:

[..]

[..]

Ik zie genoeg interessante SAP vacatures op het internet, maar ze zoeken allemaal mensen met minimaal een paar jaar ervaring.

Net gesprek gehad bij een detachering. Voor een baan bij defensie als ICT specialist. Ze gaan me aanbevelen daar.
Heb je een PM gestuurd.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:08:51 #77
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_73044450
TVP, tevens verzoek of mensen hun regio kunnen vermelden, er zit namelijjk nogal een verschil in.

* Gizmo112 zoekt in regio noord
Tot zover de kwaliteitspost
pi_73044999
Ik heb even een vraag m.b.t. mijn CV. Aangezien ik dus pas sinds kort afgestudeerd ben is mijn CV nog niet zo uitgebreid en zeker niet relevant. Ik heb het eigenlijk vrij eenvoudig gehouden met mijn persoongegevens, scholing, werkervaring, overige specifieke vaardigheden en mijn hobby's. Bij mijn werkervaring heb ik in het kort geprobeerd uit te leggen wat de functie/stage/afstuderen precies inhield. Is dit voldoende informatie voor in een CV van een starter? Of zou het anders moeten? Iemand die eventueel weet waar ik voorbeelden kan vinden? Bedankt!
Smile, it confuses people.
pi_73045634
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:28 schreef Gilead het volgende:
Ik heb even een vraag m.b.t. mijn CV. Aangezien ik dus pas sinds kort afgestudeerd ben is mijn CV nog niet zo uitgebreid en zeker niet relevant. Ik heb het eigenlijk vrij eenvoudig gehouden met mijn persoongegevens, scholing, werkervaring, overige specifieke vaardigheden en mijn hobby's. Bij mijn werkervaring heb ik in het kort geprobeerd uit te leggen wat de functie/stage/afstuderen precies inhield. Is dit voldoende informatie voor in een CV van een starter? Of zou het anders moeten? Iemand die eventueel weet waar ik voorbeelden kan vinden? Bedankt!
Zo heb ik dat ook gedaan (ook afgestudeerd) onder elke functie/stage heb ik kort in 2/3 zinnen wat de opdracht was of de werkzaamheden waren, waar ik zoal mee bezig was, welke methodieken ik gebruikte (IT) en wat ik bijvoorbeeld heb opgeleverd.

Zo ziet dat er ongeveer uit (fictief)

Opleidingen:

2006 – 2009
Hogeschool van Amsterdam HBO Informatica, diploma behaald.
• Minor: Mobiele Applicaties (specialisatie)
• Minor: Interactive Media (verbreding)

Werkervaring:

februari 2009 – juli 2009 (afstudeeropdracht)
IT Solutionscompany Amsterdam, het onderzoeken, adviseren en het aanbrengen van verbetervoorstellen voor de bestaande website. SEO, Human Computer Interaction, Usability (methodieken die zijn gebruikt).

Aanvullende (ICT) vaardigheden
- XHTML, CSS, W3C standaard
- Adobe Dreamweaver, Photoshop
- etc...
pi_73045971
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:50 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Zo heb ik dat ook gedaan (ook afgestudeerd) onder elke functie/stage heb ik kort in 2/3 zinnen wat de opdracht was of de werkzaamheden waren, waar ik zoal mee bezig was, welke methodieken ik gebruikte (IT) en wat ik bijvoorbeeld heb opgeleverd.

Zo ziet dat er ongeveer uit (fictief)

Opleidingen:

2006 – 2009
Hogeschool van Amsterdam HBO Informatica, diploma behaald.
• Minor: Mobiele Applicaties (specialisatie)
• Minor: Interactive Media (verbreding)

Werkervaring:

februari 2009 – juli 2009 (afstudeeropdracht)
IT Solutionscompany Amsterdam, het onderzoeken, adviseren en het aanbrengen van verbetervoorstellen voor de bestaande website. SEO, Human Computer Interaction, Usability (methodieken die zijn gebruikt).

Aanvullende (ICT) vaardigheden
- XHTML, CSS, W3C standaard
- Adobe Dreamweaver, Photoshop
- etc...
Onze aanvullende vaardigheden komen aardig overeen . Ik heb het inderdaad ook zo, maar las her en der dat het zo belangrijk is om je CV goed verzorgd te hebben, was een beetje bang dat die van mij dus uit de toon zou vallen.
Smile, it confuses people.
pi_73046060
Was ik maar tien jaar eerder geboren. Of ging ik nu maar studeren. Afgestudeerd zijn en NU een baan zoeken is echt mega KUT. BLEH.
pi_73046890
Ik vind het nog wel meevallen, al is de spoeling wel dunner dan normaal (ICT). Ik ben afgelopen periode zelfs in mijn proefperiode gestopt omdat ik mij totaal niet vond passen binnen dat bedrijf.

Ik lees overigens wel dat sommige mensen echt op alles reageren terwijl ik zelf nog best selectief zoek. Ik denk ook beter na bij de functie voor ik reageer.

Iedergeval bedrijven nodigen mij nog steeds uit, deze week 4 sollicitaties de deur uit en 3 reacties dat ik op gesprek mag komen.
pi_73047459
Ik heb vrijdag weer een gesprek 220km verderop (in Amsterdam), kom zelf uit Emmen, tering waarom ben ik hier geboren, wat een afgelegen zooi als het om werk gaat.
pi_73047757
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:41 schreef JDx het volgende:
Ik heb vrijdag weer een gesprek 220km verderop (in Amsterdam), kom zelf uit Emmen, tering waarom ben ik hier geboren, wat een afgelegen zooi als het om werk gaat.
Assen hiero. Heb een tijdje in 't westen en in het buitenland gewoond en wil zó verdomde weer graag weg uit Drenthe.
pi_73047903
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:51 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Assen hiero. Heb een tijdje in 't westen en in het buitenland gewoond en wil zó verdomde weer graag weg uit Drenthe.
Ik heb het hier een tijdje volgehouden, had een goede baan, vriendin die hier nog op school zat, huisje gekocht, en toen ging ze studeren in Groningen besefte ik eigenlijk dat ik hier helemaal niets te zoeken heb. Ben nu eigenlijk alleen nog maar buiten Emmen aan het zoeken.
pi_73053506
Ben je serieus van plan om elke dag 220 Kmte gaan reizen elke dag?
Dat ze je uitnodogen voor een gesprek snap ik niet als je zover weg woont..
pi_73053751
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:13 schreef Bombshell het volgende:
Ben je serieus van plan om elke dag 220 Kmte gaan reizen elke dag?
Dat ze je uitnodogen voor een gesprek snap ik niet als je zover weg woont..
Verhuizen? Ik zoek ook voor werk in die buurt en ben zeker bereid te verhuizen. Zou het erg jammer vinden als ik daar op afgewezen zou worden.
pi_73055220
Als je zelf aangeeft dat je bereid bent te verhuizen (ik heb dat nadrukkelijk vermeld in m'n cv), dan zou het heel debiel zijn als een werkgever daar over zou gaan zeuren.

Als je in het noorden woont heb je overigens niet veel keuze: hier is gewoon erg weinig, dus je moet je blik wel verruimen.
pi_73058442
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:57 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ikzelf heb op ruim 2500 bruto gezeten, excl. bonussen; en ik ben nu bereid om daar redelijk wat onder te gaan zitten. Ik zie vaak genoeg functieprofielen voorbij komen waar ik deels op aansluit; echter ze vragen meestal nog meer (zo spreek en schrijf ik vloeiend Engels en Duits, maar geen andere talen). Laatst een sales managers functie gezien waar ze minimaal HBO+ niveau zochten, min. 10 jaar ervaring in de commercie waarvan minimaal 6 jaar leidinggevend, uitstekende beheersing van de talen Engels, Duits, Frans en Spaans, aanvullende cursussen op medisch gebied waren een stevige pre, moet eigen netwerk inbrengen bij het bedrijf.

En dan het salaris: max. 2200 bruto per maand (afhankelijk van de ervaring), geen lease auto, wel winstuitkering. Ik heb er toch op gesolliciteerd maar was te licht bevonden.
hier schrik ik wel van.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  donderdag 24 september 2009 @ 09:16:50 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_73061072
quote:

[..]

[..]

Is voldoende om op een startersfunctie te solliciteren, laat maar weten of je interesse hebt
pi_73069944
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:41 schreef Kekaa het volgende:
Een afwijzing van jeugdwerk in Hattem binnen. Ze hebben mensen uitgenodigd met werkervaring wat beter aansluit bij de eisen van het profiel en welke ze stellen voor die functie.

Nou was het een MBO functie, dus ik ga ervanuit dat ze mn HBO te hoog vonden
Al wat gehoord van 't uwv?
pi_73070339
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:44 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Al wat gehoord van 't uwv?
Nope... begin te denken dat mn telefoon kapot is hahaha
Oudklasgenootje van mij die er vrijdag ook was heeft gehoord dat ze is aangenomen.

Edit: Net gebeld en ben het niet geworden.
Moeilijke keuze, alle 6 erg goed blabla... ik kwam nog te onzeker over voor ze. Ze denken dat jongeren dan niet altijd alles van me aannemen e.d. Ondanks dat ze wel zagen dat ik daarin gegroeid ben/laatste tijd veel aan gewerkt heb. (stages gelopen in jongerencentra, vrijwilligerswerk daar etc etc,..)

Erg jammer. Kut gewoon eigenlijk. Ik zou zeggen, geef me dan die kans om er nog meer aan te werken.

[ Bericht 34% gewijzigd door Kekaa op 24-09-2009 15:39:23 ]
pi_73073353
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:56 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nope... begin te denken dat mn telefoon kapot is hahaha
Oudklasgenootje van mij die er vrijdag ook was heeft gehoord dat ze is aangenomen.

Edit: Net gebeld en ben het niet geworden.
Moeilijke keuze, alle 6 erg goed blabla... ik kwam nog te onzeker over voor ze. Ze denken dat jongeren dan niet altijd alles van me aannemen e.d. Ondanks dat ze wel zagen dat ik daarin gegroeid ben/laatste tijd veel aan gewerkt heb. (stages gelopen in jongerencentra, vrijwilligerswerk daar etc etc,..)

Erg jammer. Kut gewoon eigenlijk.Ik zou zeggen, geef me dan die kans om er nog meer aan te werken.
Ja, ze zullen daar gek zijn zeg.

Als ze voor jou 'n ander kunnen kiezen die daar niet aan hoeft te 'werken' lijkt het mij een eenvoudige keuze.
pi_73073989
Aantal vragen:

Als je afgestudeerd bent en nog geen baan kan vinden kan je - neem ik aan - een bijstandsuitkering aanvragen / krijgen?

Weet iemand waar je de preciese regels kan vinden voor wat je mag hebben aan auto / bezittingen / spaargeld / vermogen? Ik neem ook aan dat ze kijken naar grote transacties van de laatste tijd. Van hoeveel tijd is dat?
blub blub
pi_73074040
Tja, ik zou 'niet erg gelukkig zijn als werkcoach' volgens hen. Wel zagen ze in mij iemand die voor beleidsfuncties geschikt zou zijn. Dan denk ik: je wilt toch ook dat mensen doorgroeien binnen het uwv? Dan kan je leuk mensen aannemen die niet verder komen dan werkcoach, maar daar schiet je uiteindelijk ook niets mee op. Naja, ze moeten toch een keuze maken en ook al hebben ze een eerste indruk, het blijft toch een loterij.

Pff, ik wilde vandaag nog twee sollicitatiebrieven schrijven, maar heb er echt 0,000 zin in. Mezelf er toch maar ff toe dwingen...
pi_73074227
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:51 schreef nielsgeode het volgende:
Aantal vragen:

Als je afgestudeerd bent en nog geen baan kan vinden kan je - neem ik aan - een bijstandsuitkering aanvragen / krijgen?

Weet iemand waar je de preciese regels kan vinden voor wat je mag hebben aan auto / bezittingen / spaargeld / vermogen? Ik neem ook aan dat ze kijken naar grote transacties van de laatste tijd. Van hoeveel tijd is dat?
Uhm... even googlen voor de preciezze dingen. Je moet iig je transacties van de laatste drie maanden laten zien, huurcontracten etc etc... van aaaaaaallllleeeeeessssssss
En als je uiteindelijk bijstand krijgt heb je sollicitatieplicht en is volgens mij (bijna) elke baan passend.

@Beauregard: Het is een traineeship, dus dan leer je ook nog van alles enzo...
pi_73074310
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:58 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Uhm... even googlen voor de preciezze dingen. Je moet iig je transacties van de laatste drie maanden laten zien, huurcontracten etc etc... van aaaaaaallllleeeeeessssssss
En als je uiteindelijk bijstand krijgt heb je sollicitatieplicht en is volgens mij (bijna) elke baan passend.

@Beauregard: Het is een traineeship, dus dan leer je ook nog van alles enzo...
Is leuk bedacht natuurlijk maar als je op je CV hebt staan dat je academische geschoold bent ga je echt niet bij de blokker aangenomen worden
blub blub
pi_73075027
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:01 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Is leuk bedacht natuurlijk maar als je op je CV hebt staan dat je academische geschoold bent ga je echt niet bij de blokker aangenomen worden
Mja... maar dat gaan ze wel tegen je zeggen bij het UWV.
pi_73076195
Ligt aan je coach denk ik. Als jij gewoon netjes een aantal sollicitaties per week de deur uit doet, maakt het ze verder weinig uit hoor. Ligt dus ook aan je eigen gedrevenheid om te zoeken naar de juiste vacatures. Heb je geen zin om te zoeken, ja, dan zal je bij k#tbaantjes uitkomen...
pi_73077026
Inderdaad, mijn WW loopt nog tot begin februari, ik ga dood van de verveling hier, maar heb genoeg sollicitaties verstuurd voor een half jaar en ze doen nergens moeilijk over.

En ik vind het kut dat ik geen auto meer heb, kon ik niet meer betalen, maakt me nog veel meer opgesloten en depressief aangezien vrienden bijna allemaal verder weg wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')