quote:UTRECHT - In de binnenstad van Utrecht is een man overleden na een val van de Domtoren. De politie gaat hierbij uit van een zelfdoding.
De man overleed ter plekke aan zijn verwondingen. Inmiddels is de politie gearriveerd op het Domplein om de vele getuigen te ondervragen. Deze krijgen ook slachtofferhulp aangeboden.
Meer details zijn vooralsnog niet bekend: zo wist de politie niet te melden van welke hoogte de man viel.
Bron: RTV-Utrecht
Je zou het maar meemakenquote:Omgeving Dom afgezet na val van toren
UTRECHT - De omgeving van de Domtoren in Utrecht is woensdag afgezet vanwege een nog onbekend persoon die van de Domtoren is gevallen of gesprongen. Op het Domplein hebben tientallen mensen het incident zien gebeuren. Het slachtoffer heeft de val niet overleefd. Dat meldt de politie woensdag.
Getuigen zijn opgevangen door politie. „Het slachtoffer is vermoedelijk gesprongen, maar dat kunnen we nog niet met zekerheid zeggen”, aldus de politiewoordvoerster. Volgens de politie is het al jaren niet voorgekomen dat er iemand van de Dom is gesprongen. „Wij kunnen ons in ieder geval geen eerder geval herinneren.”
quote:
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:34 schreef ondeugend het volgende:
Leuke typo in de TT wel
Of er net naast en dat je pradas dan onder het bloed zitten.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:35 schreef Karina het volgende:
Hij zal maar bovenop je landen.
Inderdaad, het is natuurlijk veel erger voor de mensen die er langs moeten lopenquote:Op woensdag 16 september 2009 13:42 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Of er net naast en dat je pradas dan onder het bloed zitten.
er is een mediacode die voorschrijft dat er geen gedetailleerde informatie wordt gegeven over zelfdoding..quote:Op woensdag 16 september 2009 13:44 schreef GauloisesB. het volgende:
Raar dat RTV Utrecht dit bericht naar buiten brengt.
Er is namelijk een mediacode die voorschrijft nooit te berichten over zelfdodingen...
De hoogste trans bevindt zich op 95 meter hoogte.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Reken maar uit:
x=1/2*a*t^2
er valt toch niemand op politie-agentesquote:Op woensdag 16 september 2009 13:52 schreef Bushmaster het volgende:
Meevaller dat er op dat tijdstip niet toevallig een politie-agente onder de Domtoren liep.
Ach, het kan altijd nog erger. 2 keer je hoofd stoten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:51 schreef Gia het volgende:
Het inkoppertje nog niet gepost:
Een beetje dom!!
Wanneer iemand van de Dom springt is dat niet hetzelfde dan wanneer iemand zichzelf thuis ophangt.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:44 schreef GauloisesB. het volgende:
Raar dat RTV Utrecht dit bericht naar buiten brengt.
Er is namelijk een mediacode die voorschrijft nooit te berichten over zelfdodingen...
Brrr, ik hoef de foto's iig niet te zien.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:49 schreef starla het volgende:
[..]
Hij landde met pak em beet 155 km/u![]()
Het enige wat telt voor de media is dat ze kunnen scoren. Een sprong van de Dom is vrij spectaculair (en bovendien komen mensen er wel achter omdat ze ook het hele Domplein hebben afgezet).. De 138e van het jaar die voor een intercity springt is niet veel meer dan routinematig, lokaal nieuws.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Wanneer iemand van de Dom springt is dat niet hetzelfde dan wanneer iemand zichzelf thuis ophangt.
Logisch dat dit bericht dus wel naar buiten is gebracht.
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik reageerde op Gauloises.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Een sprong van de Dom is vrij spectaculair (en bovendien komen mensen er wel achter omdat ze ook het hele Domplein hebben afgezet).. De 138e van het jaar die voor een intercity springt is niet veel meer dan routinematig, lokaal nieuws.
Het eerste dat ik me afvroeg is of het soms een Veritijn wasquote:Op woensdag 16 september 2009 13:59 schreef speknek het volgende:
Waren er nog USC leden in de buurt?
Die had het overleefd toch?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het eerste dat ik me afvroeg is of het soms een Veritijn was.
Ja, die had het overleefd. De USC'er daarentegen niet, geloof ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:10 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Die had het overleefd toch?
Nog mooier natuurlijk als blijkt dat het een USC-er was en hij op een Veritijn landde, kunnen zij ook niet meer onder de dom door..
Dat mag dus niet in de binnenstad ,de nabestaanden kunnen een forse boete tegemoet zien.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:49 schreef starla het volgende:
[..]
Hij landde met pak em beet 155 km/u![]()
dat zal wel meevallen hoorquote:Op woensdag 16 september 2009 14:13 schreef waterkip het volgende:
[..]
Dat mag dus niet in de binnenstad ,de nabestaanden kunnen een forse boete tegemoet zien.
Het is maar een fabel (weliswaar een leuke)... Dit staat er op Wikipedia:quote:Op woensdag 16 september 2009 14:10 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Die had het overleefd toch?
Nog mooier natuurlijk als blijkt dat het een USC-er was en hij op een Veritijn landde, kunnen zij ook niet meer onder de dom door..
Het was ook meer een aanvullig op.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik reageerde op Gauloises.
Het is te hartquote:Op woensdag 16 september 2009 14:18 schreef ranja het volgende:
[..]
geldt dat ook voor verticale snelheid
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is maar een fabel (weliswaar een leuke)... Dit staat er op Wikipedia:
Leden van het Utrechtsch Studenten Corps mogen niet onder de Domtoren doorlopen. Toen buslijn 2 nog onder de Domtoren doorliep, stapten Corpsleden ook uit bij halte Domplein en renden om de Domtoren heen, om bij de volgende halte weer in te stappen. Aanleiding voor dit mos (ofwel studentikoos gebruik) is gelegen in het volgende. Een lid van de studentenvereniging Veritas of Unitas (er bestaat onduidelijkheid over welke vereniging de 'dader' was) zou ooit van de Dom af gesprongen zijn en terechtgekomen op een lid van het Corps, waarna laatstgenoemde zou zijn overleden en eerstgenoemde zijn sprong overleefde. Een andere versie van het verhaal (want meer is het niet) maakt melding van een grote pop die door Veritijnen of Unitassers van de toren af op het Corpslid zou zijn geworpen - met fatale afloop.
Ik kan me dat nog wel heugen, aangezien ik wel eens bus 2 naar het Ledig Erf nam. Altijd wel lollig om te zien.
Snap wel dat dit een traumatische ervaring moet zijn voor degenen die het hebben gezien, kind of niet, maar of mensen nu meteen voor hun leven beschadigd zijn, beetje overdreven. Da's nu eenmaal het leven, het is niet allemaal leuk wat we meemaken en zien.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Triest nieuws.
En eerder triest voor al die kinderen die het hebben zien gebeuren, dan het slachtoffer zelf. Natuurlijk is het ook triest als er zelfdoding word overwogen, maar waarom hij voor zo'n laffe en misselijke methode heeft gekozen, snap ik dan weer niet. Hij zag er geen heil meer in, maar in zijn laatste seconden van zijn leven heeft hij wel vele kinderen beschadigd....die kids vergeten dit van z'n levensdagen niet meer.
+
Jammer dat er niks over Prins Pieter Christiaan op de wiki staat. Die is ook lid geweest en stapte eens uit de koets toen er een royale happening in Utrecht was en ze daar onderdoor reden.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is maar een fabel (weliswaar een leuke)... Dit staat er op Wikipedia:
Leden van het Utrechtsch Studenten Corps mogen niet onder de Domtoren doorlopen. Toen buslijn 2 nog onder de Domtoren doorliep, stapten Corpsleden ook uit bij halte Domplein en renden om de Domtoren heen, om bij de volgende halte weer in te stappen. Aanleiding voor dit mos (ofwel studentikoos gebruik) is gelegen in het volgende. Een lid van de studentenvereniging Veritas of Unitas (er bestaat onduidelijkheid over welke vereniging de 'dader' was) zou ooit van de Dom af gesprongen zijn en terechtgekomen op een lid van het Corps, waarna laatstgenoemde zou zijn overleden en eerstgenoemde zijn sprong overleefde. Een andere versie van het verhaal (want meer is het niet) maakt melding van een grote pop die door Veritijnen of Unitassers van de toren af op het Corpslid zou zijn geworpen - met fatale afloop.
Ik kan me dat nog wel heugen, aangezien ik wel eens bus 2 naar het Ledig Erf nam. Altijd wel lollig om te zien.
Please, maak van dit topic geen veri-corps-bash-topic.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:32 schreef dreamzk het volgende:
Zo zie je maar, die veritijnen leren het maar nooit. Maar ja, ik zou ook springen als ik elke avond word herinnerd aan mijn knorrigheid. Vieze bavaria drinkers zijn het.
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:32 schreef dreamzk het volgende:
Zo zie je maar, die veritijnen leren het maar nooit. Maar ja, ik zou ook springen als ik elke avond word herinnerd aan mijn knorrigheid. Vieze bavaria drinkers zijn het.
Mijn excuses hiervoor.quote:Op maandag 16 september 2009 14:52 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ah, kijk aan. Een beetje humor in dit topic.
Te hart.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |