vanOekelen | woensdag 16 september 2009 @ 13:32 | |
![]() Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou) ![]() Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. ![]() Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn. Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken. ![]() Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. ![]() Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. ![]() De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! ![]() ![]() 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. ![]() Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). ![]() Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. ![]() Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. ![]() Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ![]() ![]() Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). ![]() Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: ![]() Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. ![]() Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. ![]() Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: ![]() Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. ![]() Jazeker! ![]() OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon / OTTD #28 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq? Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25 Transport Tycoon - Deel 24 Transport Tycoon - Deel 23 Transport Tycoon - Deel 22 Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon ![]() ![]() ![]() Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken. Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD. ![]() Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | ||
vanOekelen | woensdag 16 september 2009 @ 13:35 | |
Laatste twee posts van het vorige topic:quote: quote: | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 13:36 | |
Oke, ik heb het nu gefixt. Jammer dat het andersom ook werkt. Dat als er een trein uit het zijspoor komt, dat die 3 combisignals dan ook op rood springen | ||
Bart | woensdag 16 september 2009 @ 13:39 | |
quote:Daarom kun je ook beter met een zijspoortje werken dat zegmaar het pre-signal doorgeeft. | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 13:45 | |
quote:Kun je dat een keer voordoen? ![]() | ||
vanOekelen | woensdag 16 september 2009 @ 13:48 | |
quote:Zit je op dit moment op de fok server? | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 13:48 | |
Ja | ||
Bart | woensdag 16 september 2009 @ 13:50 | |
quote:Kan vanavond wel ff screenshotje plaatsen. Kan zo snel geen voorbeeldje vinden op internet, en kan nu niet OpenTTD opstarten op mijn werk ![]() | ||
Automatic_Rock | woensdag 16 september 2009 @ 14:00 | |
Ah, weer een nieuw deel ![]() | ||
Dibble | woensdag 16 september 2009 @ 14:02 | |
tvp | ||
Bart | woensdag 16 september 2009 @ 14:03 | |
quote:Herstel: ![]() Meer info hier. | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 14:28 | |
quote:Thanks ![]() | ||
MaxMark | woensdag 16 september 2009 @ 14:50 | |
Tvp. | ||
TBUV | woensdag 16 september 2009 @ 17:12 | |
tvp | ||
Lijnloos | woensdag 16 september 2009 @ 21:15 | |
Gisteren ook weer bezig geweest en eindelijk de smaak weer een beetje te pakken. Toch vraag ik me af en toe af of ik wel handig bezig ben maar zal volgende keer gewoon de vraag hier posten ![]() | ||
Dibble | woensdag 16 september 2009 @ 21:39 | |
wie heeft bij mij bijgebouwd? ![]() ![]() ![]() | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 22:03 | |
Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?![]() Volgens mij is dit gewoon een bug ofzo hoor. Ik vind het niet erg dat ze heel de tijd omkeren als het druk is om te kijken of ze om kunnen rijden, maar blijf dat dan gewoon doen, of blijf stil staan in de richting zoals je kwam. Dit is gewoon kut.. | ||
vanOekelen | woensdag 16 september 2009 @ 23:07 | |
quote:De trein staat aan de andere kant bij het pbs signaal te wachten om tegen het verkeer in te kunnen gaan rijden. Uiteindelijk draait ie wel een keer om, maar dat duurt een (behoorlijk lang) tijdje. Een van de grootste nadelen van de pbs signalen, zelfs van de eenrichtings-pbs... De tijd die het duurt voordat de trein weer omdraait is volgens mij ergens in te stellen, alleen dat werkt natuurlijk alleen in single player. Edit: Je kunt wait_for_pbs_path in openttd.cfg lager zetten, zodat de treinen sneller weer terugdraaien. Of je kunt alle drie de settings na wait_ op 255 zetten, dan draaien treinen überhaupt niet meer om. [ Bericht 6% gewijzigd door vanOekelen op 16-09-2009 23:32:29 ] | ||
vanOekelen | woensdag 16 september 2009 @ 23:09 | |
quote:Eh, dat was ik dan denk ik. Signalen stonden over het algemeen wel goed, op een paar kleine uitzonderingen na. Verder heb ik er vooral voor gezorgt dat alles wat efficienter loopt, alle treinen dezelfde lengte, zo kort mogelijke tunnels en bruggen, langere bochten enzo. | ||
sander-3 | donderdag 17 september 2009 @ 11:23 | |
quote:Ja, dat zal bart dan moeten doen denk ik? Aangezien het een multiplayer is.. | ||
vanOekelen | donderdag 17 september 2009 @ 12:31 | |
quote:Ja. | ||
Bart | donderdag 17 september 2009 @ 13:30 | |
Wil iedereen dat? | ||
Mr.Jorn. | donderdag 17 september 2009 @ 18:01 | |
tvp | ||
rener | donderdag 17 september 2009 @ 22:51 | |
goed idee | ||
TBUV | vrijdag 18 september 2009 @ 02:19 | |
godver wie heeft de hele server verneukt. mn sporen uit de hol . GVD ![]() | ||
vanOekelen | vrijdag 18 september 2009 @ 02:45 | |
quote:Aan de sporen die vernietigt zijn te zien iemand die in het bedrijf van Bart (Bart Transport) zat. Met waarschijnlijk het geld van FOK!Dibble Transport (staat nu een wachtwoord op...). | ||
Bart | vrijdag 18 september 2009 @ 07:01 | |
Maar weer even een herhaling: zet een wachtwoord op je bedrijf! | ||
TBUV | vrijdag 18 september 2009 @ 11:15 | |
quote:Nee man dat ben ik , mn sporen waren weg ( onder water ) Heb later uit frustratie mn eigen sporen verneukt omdat k er zo geen zin meer aan heb. Wacht wel op een resetje.. Volgende week maar weer meedoen.. | ||
Dibble | vrijdag 18 september 2009 @ 12:14 | |
wt ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
vanOekelen | vrijdag 18 september 2009 @ 13:01 | |
quote:PM is verstuurd. [ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 18-09-2009 13:24:37 ] | ||
MaxMark | vrijdag 18 september 2009 @ 13:02 | |
quote:d | ||
Dibble | vrijdag 18 september 2009 @ 13:10 | |
quote:bedankt ![]() | ||
vanOekelen | vrijdag 18 september 2009 @ 13:25 | |
quote: ![]() | ||
sander-3 | vrijdag 18 september 2009 @ 17:00 | |
Fantastisch, er is weer iemand geweest die de map heeft onder laten lopen. Kun je niet zien wie dat gedaan heeft Bart? Zodat je diegene kunt blocken ofzo? ![]() | ||
Bart | vrijdag 18 september 2009 @ 21:00 | |
quote:Ik kan het zien als ik die persoon op heterdaad betrap. Achteraf is er helaas niets terug te halen. | ||
vanOekelen | zaterdag 19 september 2009 @ 18:02 | |
Bart: zou de volgende keer óf het kopen van aandelen óf het geven van geld aan andere bedrijven uitgezet kunnen worden (bij voorkeur de eerste)? | ||
Bart | zaterdag 19 september 2009 @ 20:06 | |
quote:Want? | ||
vanOekelen | zaterdag 19 september 2009 @ 20:13 | |
quote:Zo is geld verdienen wel héél erg makkelijk. | ||
Bart | zaterdag 19 september 2009 @ 20:20 | |
quote:Als ik het uitzet niet? ![]() | ||
vanOekelen | zaterdag 19 september 2009 @ 20:26 | |
quote:Mja, nu heb je na iets meer dan 6 jaar een onbeperkte geldhoeveelheid ter beschikking als je twee bedrijven bestuurt. | ||
rener | zondag 20 september 2009 @ 13:59 | |
vraag al beantwoord [ Bericht 82% gewijzigd door rener op 20-09-2009 15:55:44 ] | ||
Dibble | zondag 20 september 2009 @ 14:46 | |
rener, waarom bouw je altijd zo'n laad dock voor vrachtwagen bij een mijn die je niet gebruikt? | ||
rener | zondag 20 september 2009 @ 14:50 | |
die zijn als een soort verlening van het station;) en die wordt wel degelijk gebruikt.. zelfde wat roze doet.. edit: dit kan je beter aan roze vragen.. die heeft over de hele map wel stations die hij niet gebruikt.. van mij worden wel gebruikt [ Bericht 46% gewijzigd door rener op 20-09-2009 15:03:20 ] | ||
Pollewoppie | maandag 21 september 2009 @ 20:43 | |
waarom kan ik niet meer starten en gisteren wel? is hij vol of wa? | ||
Bart | maandag 21 september 2009 @ 22:40 | |
quote:Was vol, maar nu niet meer. | ||
invine | dinsdag 22 september 2009 @ 09:51 | |
Moet binnenkort maar weer is mee gaan doen ![]() | ||
BlackRebel | dinsdag 22 september 2009 @ 13:21 | |
Misschien een domme vraag, (ben een soort van openttd-noob) maar is het mogelijk om een pre-entry signal met een path signal te combineren? Bij een station met meerdere sporen staan treinen steeds te wachten zodra een andere trein een station binnenrijdt, terwijl deze net zo goed ook al het station kan binnenrijden over een ander spoor, zonder dat ze elkaar storen. Duidelijk wat ik bedoel? | ||
Bart | dinsdag 22 september 2009 @ 13:30 | |
quote:Dan moet je helemaal geen pre-signal gebruiken, maar enkel een PBS-sein ![]() | ||
BlackRebel | dinsdag 22 september 2009 @ 13:36 | |
ach duuh.. haha... logisch... thanx ![]() | ||
Zero2Nine | dinsdag 22 september 2009 @ 13:37 | |
De momentum preserving loop ![]() | ||
sander-3 | dinsdag 22 september 2009 @ 13:55 | |
quote:Screen? ![]() | ||
vanOekelen | dinsdag 22 september 2009 @ 13:57 | |
quote:Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum conserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang... | ||
sander-3 | dinsdag 22 september 2009 @ 13:58 | |
quote:Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt. Alleen dan veel groter, om te zorgen dat er geen file kwam op mijn main line. | ||
vanOekelen | dinsdag 22 september 2009 @ 14:01 | |
Met een treinlengte die even groot is als die in het plaatje zorgt elke vergroting van de loop alleen maar voor een kleiner wordende throughput. De grootte van de loop schaalt een op een met de treinlengte (en het benodigde oppervlakte derhalve met het kwadraat van de lengte). | ||
sander-3 | dinsdag 22 september 2009 @ 14:11 | |
quote:Watte??? ![]() Nee, maar ik deed het gewoon zo dat er een stuk of 5 treinen op pasten, en dat ik dan 2 ringen maakte ofzo.. zodat als er een file dreigde te ontstaan, dat ze daar konden wachten, in plaats van op de main line. Dus het doel van mijn 'cirkel' zal wel anders geweest zijn dan van dat ding.. | ||
Zero2Nine | dinsdag 22 september 2009 @ 14:18 | |
quote:Het doel van de momentum preserving loop is dat de wachtende trein niet vanuit stilstand de mainline op komt maar op topsnelheid rondjes draait totdat de mainline vrij is en ook met topsnelheid kan invoegen om het verkeer op de mainline niet op te houden. | ||
sander-3 | dinsdag 22 september 2009 @ 14:28 | |
Dat werkt dan toch alleen maar als er maar 1 trein staat te wachten... als jij een stuk of 5 treinen hebt die erin willen, hoe werkt het dan? | ||
Zero2Nine | dinsdag 22 september 2009 @ 14:33 | |
Met de signalen kun je er ook voor zorgen dat er maar 1 trein in de loop mag zitten, de rest die de mainline op wil wacht op hun beurt weer tot de loop vrij is. | ||
blckbb | dinsdag 22 september 2009 @ 15:26 | |
Lastig spel om te besturen, eens een keer goed voor zitten & uitproberen ![]() ![]() | ||
sander-3 | dinsdag 22 september 2009 @ 22:37 | |
Is het trouwens expres gedaan dat je niet meer de kolenmijnen, boerderijen en dergelijken kan subsidiëren? ![]() | ||
Bart | dinsdag 22 september 2009 @ 23:27 | |
quote:Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms... | ||
sander-3 | dinsdag 22 september 2009 @ 23:34 | |
quote:Okay.. ja, want nu zijn boerderijen een beetje schaars, dus ik dacht van, laat ik er eens een paar bij maken, maar dat gaat dus niet. ![]() | ||
Pollewoppie | woensdag 23 september 2009 @ 17:00 | |
wanneer start er een nieuwe server btw? | ||
Bart | woensdag 23 september 2009 @ 17:03 | |
quote:Wanneer jullie willen ![]() | ||
Pollewoppie | woensdag 23 september 2009 @ 18:53 | |
quote: ![]() | ||
sander-3 | woensdag 23 september 2009 @ 19:14 | |
quote:Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje? | ||
Pollewoppie | woensdag 23 september 2009 @ 19:55 | |
Kan PLayer transport gewist worden? heb een beetje verklooid.... dan kan ik opnieuw starten... | ||
Pollewoppie | woensdag 23 september 2009 @ 21:54 | |
quote:dank! ben nu een verwoedde poging aan het wagen om wat winst te maken! | ||
Bart | donderdag 24 september 2009 @ 07:18 | |
quote:Nagenoeg niets. Reken op een upload van 1 tot 2 kB/s voor een redelijk volle server. Stel dat ie fulltime helemaal vol zit met spelers, dan heb je dus per dag ruim genomen 168MB upload verstookt. Dat is dus 5GB per maand ![]() | ||
BasOne | zaterdag 26 september 2009 @ 16:33 | |
Is er een reden waarom de kaarten 1024x1024 zijn terwijl 2048x2048 mogelijk is? Met een volle server lijkt mij 2048x2048 beter dan 1024x1024, dan zit je elkaar niet zo snel in het spreekwoordelijke en letterlijke vaarwater. ![]() | ||
sander-3 | zaterdag 26 september 2009 @ 16:35 | |
quote:Eens ![]() | ||
BasOne | zondag 27 september 2009 @ 12:15 | |
Bartholomew wanneer is er een server reset, het is 2240 ![]() En zet je de kaart op 2048x2048.... ik wil meedoen ![]() | ||
Zero2Nine | zondag 27 september 2009 @ 13:00 | |
Nog even saven, dan mag er wat mij betreft ook wel een reset komen want de game leeft niet echt meer heb ik het idee. | ||
Bart | zondag 27 september 2009 @ 14:36 | |
Ik zet hem niet op 2048*2048 omdat het spel dan vaak te groot wordt voor mensen met een slechte verbinding... Die knallen er dan telkens uit. Maar ik wil het wel een keer proberen hoor ![]() | ||
BasOne | zondag 27 september 2009 @ 14:51 | |
quote:In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muur ![]() | ||
Bart | zondag 27 september 2009 @ 14:54 | |
quote:Het gaat ook om de ping ![]() | ||
BasOne | zondag 27 september 2009 @ 15:05 | |
The machine that goes ping? | ||
BasOne | zondag 27 september 2009 @ 15:39 | |
Wooohoooo 2048*2048 ![]() And i'm doing shit ![]() | ||
Pollewoppie | zondag 27 september 2009 @ 16:09 | |
sorry basone maar ik heb per ongeluk mij bij jou bedrijf gevoegd! kan ik dat nog ongedaan maken? | ||
BasOne | zondag 27 september 2009 @ 16:15 | |
quote:uitloggen en weer inloggen? En bij mij valt niets te halen ![]() | ||
Mr.Jorn. | zondag 27 september 2009 @ 22:49 | |
quote:Tjezus, waarom doe jij aan 45 graden hoeken en treinen die de 265 km/uur niet halen? Dat is echt super nadelig voor je. Voor de rest ziet het er goed uit ![]() ![]() | ||
BasOne | maandag 28 september 2009 @ 00:02 | |
If it works, don't knock it ![]() | ||
Pollewoppie | maandag 28 september 2009 @ 16:06 | |
tering is wel achtelijk groot hoor.... ik vind kleiner toch fijner, meer concurentie enzo... Had net bijna meer inkomsten als BasOne... alleen toen kwam er een mega treincrash (beetje dom gedaan) | ||
BasOne | maandag 28 september 2009 @ 17:35 | |
Het is achterlijk groot ![]() Maar ik heb met de kleinere kaart altijd het gevoel dat als je 50 jaar later dan de rest begint er helemaal niets meer over is om een fatsoenlijk lijntje te leggen of een company op te bouwen. | ||
Pollewoppie | maandag 28 september 2009 @ 18:18 | |
das waar ja alhoewel ik het met de vorige aardig voor elkaar kreeg maar die was ook nog niet enorm vol ofzo... ben je trouwens je rail aan het vervangen voor mag-rails dat je inkomen ineens zo omlaag is gegaan? | ||
BasOne | maandag 28 september 2009 @ 18:28 | |
Yup, het duurde even maar ik heb eindelijk alles voor maglev vervangen ![]() Met m'n oude ttd was daar een cheat voor die alles in 1 klap veranderde inc treinen ![]() | ||
Pollewoppie | maandag 28 september 2009 @ 18:44 | |
quote:me meissie komt zo thuis dus ik ga vannacht het eerste deel vervangen denk ik... | ||
Sjoegerd | maandag 28 september 2009 @ 19:58 | |
Zijn er al dirt roads beschikbaar voor OTTD? | ||
Pollewoppie | dinsdag 29 september 2009 @ 00:33 | |
is het btw erg om met oude treinen te rijden?? | ||
Zero2Nine | dinsdag 29 september 2009 @ 00:46 | |
Neehoor, ze kunnen toch niet kapot aangezien de breakdowns uitstaan. Maar je boort jezelf er wel een hoop potentiële winst mee door je neus ![]() | ||
Pollewoppie | dinsdag 29 september 2009 @ 00:57 | |
hoezo? gaan ze minder hard rijden oid? | ||
Zero2Nine | dinsdag 29 september 2009 @ 01:01 | |
quote:Nee, maar als je met maglevs zou rijden op hetzelfde netwerk kun je veel meer verdienen. Ik neem aan dat je met oude treinen elektrische of monorail bedoelt? | ||
Pollewoppie | dinsdag 29 september 2009 @ 01:09 | |
quote:nee ik bedoel datie zegt trein 56 is erg oud enz... loop ze nu elke keer te vervangen maar betwijfel of dit nodig is.. | ||
Zero2Nine | dinsdag 29 september 2009 @ 01:13 | |
quote:Dat kun je negeren. Als de breakdowns aan zouden staan (wat op de server niet zo is) gaan treinen steeds vaker kapot als ze ouder worden. Het beste kun je dus de message settings aanpassen (vind je onder dat krantenicoontje) en dan alleen het soort berichten op 'on' zetten die jij belangrijk vindt. Zelf heb ik alleen berichten over crashes aangezet en constructie van nieuwe industrie op summary (bericht komt alleen in de balk en niet als popup). | ||
Pollewoppie | dinsdag 29 september 2009 @ 01:16 | |
woh dan had ik me wat moeite kunnen sparen he!!! maar goe maar goe maakt niet toch niet meer uit met mijn saldo | ||
vanOekelen | dinsdag 29 september 2009 @ 10:04 | |
quote:Nee, er was wel een niet openbaar uitgegeven patch, maar die is kwijt... Het kan nog wel een tijdje duren voordat nieuwe roadtypes zomaar in OpenTTD ingeladen kunnen worden. | ||
Bart | dinsdag 29 september 2009 @ 11:05 | |
quote:Sowieso had je je moeite kunnen besparen want je kunt ze ook automatisch laten vervangen voordat ze oud worden ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 29 september 2009 @ 14:24 | |
quote:Jammer, anders kon ik qua uiterlijk eens fatsoenlijk gebruik maken van de Heavy Equipment meuk. | ||
Zero2Nine | woensdag 30 september 2009 @ 13:44 | |
De grootte van de map begint een beetje uit de hand te lopen, bijna 6 mb. Had net al verbindingsproblemen al moet ik zeggen dat ik die veel eerder had verwacht. Wat mij betreft mag deze kaart nog wel even blijven draaien hoor trouwens, had zelf toch maar een klein netwerkje dus dat mis ik niet echt, bovendien heb ik het niet al te lang geleden nog lokaal opgeslagen. | ||
Bart | woensdag 30 september 2009 @ 14:04 | |
quote:Komt door de bomengroei. Als ze dat nou nog een keer uitschakelbaar maken, dan is het een stuk beter spelen op grote maps. | ||
Pollewoppie | woensdag 30 september 2009 @ 17:55 | |
ik heb nu op me pc ook verbindingsproblemen... hij logt in, laad alles maar zodra ik beeld heb valt ie weg en zegt ie dat de verbinding is verbroken ![]() Op de laptop doet hij het wel btw maar ja die heeft me meissie bij ![]() | ||
BasOne | woensdag 30 september 2009 @ 17:57 | |
mmm, geen problemen hiero. | ||
Pollewoppie | woensdag 30 september 2009 @ 18:00 | |
quote:ligt denk ik niet aan de verbinding maar aan mijn pc... vind het wel raar want vorige week had ik nergens last van! | ||
BasOne | woensdag 30 september 2009 @ 18:32 | |
quote:ook een 2048*2048 kaart? | ||
Pollewoppie | woensdag 30 september 2009 @ 19:37 | |
ff denken hoor maar jah volgens mij was dat deze server al! ja weet het zeker nu... Maar zoals gezegd mischien omdat ie nu over de 6Mb heen is ofzo... want andere servers doen het wel gewoon!! ga zo ff met me instellingen klooien | ||
Pollewoppie | woensdag 30 september 2009 @ 19:43 | |
firewall is het iig niet... | ||
Pollewoppie | woensdag 30 september 2009 @ 20:06 | |
Maar mischien is het een idee om een kleinere server erbij te starten (zeg 1024x1024) want de grote is toch zo goed als vol en dan kunnen de minder snelle onder ons ook nog meedoen! | ||
rener | woensdag 30 september 2009 @ 20:12 | |
ik kom er ook niet meer op ![]() | ||
sander-3 | woensdag 30 september 2009 @ 20:15 | |
Ik kap er ook mee. Nu heb je zeeën van ruimte, en nog zit je tegen elkaar aan te bouwen. ![]() | ||
BasOne | woensdag 30 september 2009 @ 20:25 | |
Nog steeds zeeën van ruimte maar er is vrijwel geen passagiers vervoer ![]() | ||
Bart | woensdag 30 september 2009 @ 22:01 | |
Ik draai niet voor niets max 1024² ![]() Maar nu zijn jullie daar zelf ook achter ![]() Morgen doe ik een reset. | ||
BasOne | woensdag 30 september 2009 @ 23:08 | |
Erg weinig industrie in 'het binnenland' het meeste zit rond de randen van de kaart, en daar bedoel ik niet alleen oilrigs mee ![]() | ||
Pollewoppie | woensdag 30 september 2009 @ 23:15 | |
quote:doe maar gelijk joh! kan nu ook met de laptop er niet op... | ||
Pollewoppie | woensdag 30 september 2009 @ 23:44 | |
ikwilikwilikwilnununu | ||
Bart | donderdag 1 oktober 2009 @ 07:38 | |
Reset ![]() | ||
TommyGun | donderdag 1 oktober 2009 @ 08:07 | |
OpenTTD ![]() | ||
Ragnarock | donderdag 1 oktober 2009 @ 09:12 | |
Dit spel blijft ook heerlijk verslavend he! Het enige spel welke ik na vele jaren nog steeds in bezit heb en met veel plezier speel!! Overigens heb ik stations ontwikkeld die 100+ treinen aankunnen!! ![]() Zal als ik thuis ben eens een plaatje posten! Ik maak tegenwoordig in steden gebruik van een metro systeem die ik koppel aan een long distance traject. Zo krijg je de rating per station vet hoog! ![]() | ||
vanOekelen | donderdag 1 oktober 2009 @ 16:05 | |
Er is weer een nieuwe versie uit OpenTTD 0.7.3, hier te downloaden. Zoals gebruikelijk bij een 0.0.X release bevat deze release (zo goed als) alleen maar bugfixes. De tt-forums.net aankondiging is hier te vinden. | ||
Pollewoppie | donderdag 1 oktober 2009 @ 21:05 | |
zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!! Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen? | ||
Bart | donderdag 1 oktober 2009 @ 21:56 | |
quote:Ctrl ingedrukt houden tijdens het bouwen. Of gewoon het station vergroten en dan tussenliggende stukjes verwijderen. | ||
Pollewoppie | donderdag 1 oktober 2009 @ 22:00 | |
quote:Als ik dat laatste doe dan gaat heel mijn station weg!! | ||
BasOne | donderdag 1 oktober 2009 @ 22:13 | |
quote:Met ctrl kan je een 'nieuw' station bouwen maar krijg je een venstertje of je em wil koppelen aan het dichtsbijzijnde station of een geheel nieuw station wilt, kwam ik ook pas 2 dagen geleden achter ![]() Hoe je tussenliggende stukjes station verwijderd weet ik (nog) niet. Btw. Ik weet nog wel dat ik vruuuuger stations kon maken met perrons, 1 lang station met stukjes rails ertussen en de eerste trein reed helemaal door naar perron 1 en de tweede naar perron 2 enz achter mekaar, dus niet naast mekaar, ben alleen vergeten hoe je dat doet ![]() | ||
BasOne | donderdag 1 oktober 2009 @ 22:21 | |
quote:Dit is nog niets, 7 stuks maar. Op de vorige had ik 12 oilrigs op 1 station, en Rener had er volgensmij op 1 zelfs iets van 16 ![]() | ||
rener | donderdag 1 oktober 2009 @ 22:40 | |
hehe had op de vorige server 19 platforms..(sommige niet ermee verbonden maar konden wel..waren nog net nieuw) | ||
Zero2Nine | donderdag 1 oktober 2009 @ 23:20 | |
quote:Zo moeilijk is dat niet, de station spread is erg hoog dus je kan van grote afstand stations samenvoegen. Niet om te zeggen dat Bas geen mooie stations bouwt uiteraard ![]() | ||
Zero2Nine | donderdag 1 oktober 2009 @ 23:25 | |
Bart, zou je de server morgen even naar 0.7.3 kunnen overzetten? | ||
BasOne | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:27 | |
quote:Ben geen echte newb met TT, maar goed werkende spoorlijnen met tig treinen en stations... bleeegh... als het maar meer geld opbrengt dan het kost en op de vorige kaart (die van 2048*2048) kreeg ik een miljard per jaar binnen, goed genoeg voor mij ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door BasOne op 02-10-2009 00:49:35 ] | ||
Pollewoppie | vrijdag 2 oktober 2009 @ 02:12 | |
quote:jah nu ik weet hoe je stations samenvoegt lukt het me ook idd!! | ||
Pollewoppie | vrijdag 2 oktober 2009 @ 02:13 | |
en weer boven je bas!!! zolang het duurt dat weer wel maar toch | ||
Bart | vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:05 | |
quote:Je moet ook niet de dynamiet gebruiken maar het verwijderknopje (bulldozer). Dat is hetzelfde knopje waar je seinen mee kan verwijderen zonder het hele spoor eronder ook te slopen. Gewoon ff zoeken in de railbuild-werkbalk, rechtsklikken op een knop geeft info wat die knop doet. quote:Ja hoor. | ||
Bart | vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:43 | |
En een server-update naar 0.7.3 ![]() Hier te downloaden voor de liefhebbers ![]() | ||
Bolkesteijn | zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:50 | |
Heeft iemand een oplossing tegen die idiote prijzen in DB-Set XL 0.82 (anders dan brute force de GRF editten ![]() | ||
vanOekelen | zaterdag 3 oktober 2009 @ 02:26 | |
quote:Heb je de readme bij dat set al doorgelezen? Ik niet, maar ik denk dat die prijzen gewoon zo horen en dat je gewoon wat eerder moet beginnen, dan is tegen de tijd dat de ICE beschikbaar wordt 1M¤ geen enkel probleem meer. [ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 03-10-2009 02:36:33 ] | ||
Bolkesteijn | zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:57 | |
quote:Ja, zojuist, ik moet versie 0.71 hebben. Vanaf 0.8x zijn de prijzen sterk verhoogd staat in de versionhistory. quote:Maar ik heb een hekel aan die trage stoomtreinen. ![]() | ||
ouderejongere | zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:49 | |
quote:Ik heb alleen treinen. De snelheid die vliegtuigen hebben gaan verloren bij het taxi-en, een goed ontworpen RoRo-station met 4 sporen is veel efficiënter dan vliegtuigen. | ||
Zero2Nine | zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:55 | |
+ veel maar capaciteit als je de treinen een beetje lang maakt. Zelfs in een maglev van 12 lang (10 wagons) kunnen al meer passagiers dan in het grootste vliegtuig. | ||
Bolkesteijn | zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:03 | |
Maar ik vind vliegtuigen ook leuk. ![]() ![]() ![]() | ||
ouderejongere | zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:14 | |
quote: ![]() Ik ben ook nog nooit een stad met minder dan 1M inwoners tegengekomen met 6 vliegvelden, waarvan 3 van 1 maatschappij, TTD is ook een spel en geen simulatie. Ik heb die PlaneSpeedFactor nog nooit gebruikt, ik zal er eens naar kijken. De Extended Cargo Scheme maakt het spel wel een beetje meer echt wat betreft de acceptatie van vracht. | ||
Zero2Nine | zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:45 | |
Stations die groter zijn dan de stad heb ik ook nog nooit gezien in het echt ![]() | ||
Pollewoppie | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:11 | |
![]() ![]() | ||
Bart | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:14 | |
quote:Hoe kan je nou iemands hout jatten ![]() | ||
Bart | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:18 | |
En BasOne: misschien een idee om die lange treinen van je wat meer locs te geven, twee of zelfs drie, dan trekken ze wat sneller op ![]() | ||
Pollewoppie | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:33 | |
sorry dat ben jij niet... andere geel | ||
Pollewoppie | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:34 | |
quote:nou door naast het bos wat ik heb"opgebouwd" een station te bouwen zodat een deel van de productie door hem word vervoerd en ik ineens teveel lege treinen aan mijn station heb! | ||
BasOne | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:40 | |
quote:Heb geen zin om 100 treinen te verherbouwen ![]() | ||
BasOne | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:43 | |
quote:Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen ![]() | ||
Pollewoppie | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:54 | |
quote:ja maar ik dwarsbomer dan ook gewoon hard terug hoor... sluit gewoon zijn stations op zodat hij niet meer kan groeien... | ||
Pollewoppie | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:57 | |
ik had wat stations en lijnen verwijderd maar ik kon er zo een nieuw spoor leggen.... nu dacht ik dat jij zo aso was om die plek te gebruiken maar dat is dus ook rener... | ||
Zero2Nine | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:00 | |
quote:Dat heet concurreren, gewoon zorgen dat jij het hout beter blijft afvoeren dan hij. Hoewel we ook weleens bij bepaalde servergames gewoon min of meer hadden afgesproken niet bij elkaar te 'jatten'. Alleen ja als 1 iemand dat breekt begin je niets want het is niet tegen de serverregels die Bart heeft bedacht. | ||
BasOne | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:22 | |
of grote reclame campagnes voeren, werkt ook wel ![]() | ||
Pollewoppie | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:31 | |
quote:nou je kan wel wat beginnen maar dan ga je elkaar zitten pesten (stations opsluiten enzo) en dat heeft ook niet veel zin... in elk geval als je beide aan het opbouwen bent... knappe jongen die nu nog mijn bruwood station gaat opsluiten... | ||
Proximo | zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:28 | |
Ga ook maar weer eens meedoen hier ![]() | ||
Automatic_Rock | zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:08 | |
Ha Proxi ![]() | ||
Proximo | zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:36 | |
Ha AR ![]() Waar is AutomaticRock transport? ![]() | ||
Bart | zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:48 | |
quote:Dan moet je het vanaf het begin af aan goed doen ![]() | ||
Bart | zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:56 | |
Wil degene die JVD Transport bestuurt zijn loze sporen + station rond Bruwood verwijderen? Dit is blocken van andere spelers en dus niet toegestaan. | ||
BasOne | zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:19 | |
Die is offline denk ik | ||
Bolkesteijn | zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:24 | |
Even terugkomend op mijn verzoek, na het doorzoeken van oude backups (toch handig die dingen ![]() ![]() http://www.tt-forums.net/download/file.php?id=118173 | ||
rener | zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:00 | |
quote:jou hout jat ik niet.. die liggen in je treinen.. het hout van de bossen is van niemand ![]() Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen ik dwarsboom niemand? ik heb gewoon een eigen spoorlijntje.. verder geen land opgekocht etc.. op vorige servers hadden mensen ook stations neergezet bij mijn lijntjes.. hoor je mij ook niet over ![]() ik had wat stations en lijnen verwijderd maar ik kon er zo een nieuw spoor leggen.... nu dacht ik dat jij zo aso was om die plek te gebruiken maar dat is dus ook rener... hier weet ik niks van.. ![]() nou door naast het bos wat ik heb"opgebouwd" een station te bouwen zodat een deel van de productie door hem word vervoerd en ik ineens teveel lege treinen aan mijn station heb! dit is idd concurrentie.. | ||
BasOne | zondag 4 oktober 2009 @ 00:39 | |
quote:Je vergeet de woordspeling ![]() | ||
rener | zondag 4 oktober 2009 @ 12:47 | |
![]() ![]() ik zeg verwijderen van de bedrijven(geel en rood) ivm overtreding van spelregels terwijl ze weten van de regels | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 13:08 | |
quote:Nou ja, verwijderen, ik geef ze vandaag om de boel aan te passen. | ||
BasOne | zondag 4 oktober 2009 @ 13:16 | |
Wat? Mag je geen land aankopen? | ||
rener | zondag 4 oktober 2009 @ 13:37 | |
land opkopen mag idd niet.. en ongebruikt spoor is ook verboden als het gebruikt wordt om alleen te blocken | ||
Zero2Nine | zondag 4 oktober 2009 @ 13:42 | |
Land opkopen mag wel om ruimte te reserveren voor een groter vliegveld, maar niet met als doel om te blokken. | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 13:45 | |
quote:Ik zou zeggen: lees de serverregels nog eens door. | ||
BasOne | zondag 4 oktober 2009 @ 13:53 | |
Was wel van plan te gaan herverbouwen waar ik land had opgekocht, want het loopt niet echt lekker daar, ik weet alleen nog niet hoe ![]() Daarbij had niemand er last van. | ||
Zero2Nine | zondag 4 oktober 2009 @ 13:55 | |
quote:Het probleem zijn denk ik vooral die bordjes rond de raffinaderij (en niet zozeer die tussen de sporen), daar kan niemand meer goederen vandaanhalen of olie bezorgen terwijl de raffinaderij van iedereen is. | ||
BasOne | zondag 4 oktober 2009 @ 13:56 | |
quote:Er staat een tweede waar de olie naartoe gaat, ik hoop juist dat diegene die ombouwd was zou verdwijnen. | ||
Hmail | zondag 4 oktober 2009 @ 14:07 | |
Nu ben ik een behoorlijke OpenTTD n00b (althans, als ik de constructies online zie, ik speel eigenlijk alleen lokaal en dan ben ik al blij als ik miljonair ben binnen 10 jaar), maar wat is het nut hiervan?![]() | ||
BasOne | zondag 4 oktober 2009 @ 14:09 | |
whooops ![]() Ik probeerde iets :S | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 14:12 | |
quote:Je rating omhoog helpen. Voor een rating van 1000 heb je minimaal 80 stations nodig. | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 14:14 | |
Even ieders hulp gevraagd: Ik ben bezig met een FAQ voor in de OP. Er worden regelmatig door newbies dezelfde vragen gesteld. Natuurlijk is dat geen probleem en beantwoorden de pro's die graag ![]() Maar het lijkt me voor iedereen handig als de meest gestelde vragen in de OP staan (uiteraard met antwoord ![]() Dus: wat zijn veelgestelde vragen? Kom maar op ![]() | ||
Hmail | zondag 4 oktober 2009 @ 14:19 | |
Misschien iets in de geest van: - Hoe zorg ik dat gemeente x mij weer wat aardiger vind zodat ik m'n stations daar kan bouwen/huizen kan verwijderen? - Met welk vrachttype / transportmogelijkheid verdien ik nou zo snel mogelijk veel geld? - Hoe vervang ik makkelijk een compleet spoornetwerk naar Monorail/Maglev? Zo even off the top of my head, kan me voorstellen dat die vragen leven bij mensen die het nog maar kort spelen. Ik speel het al wel langer, maar meer met grote tussenpozen, dus een echte expert kan ik mezelf niet noemen ![]() edit: En die uitleg van verschillende spoorkruisingen zou ik in de wiki neerzetten. Maak er een simpel en overzichtelijke TS van, dat nodigt meer aan tot lezen dan die diverse plaatjes met kruisingen, die niet interessant zijn voor mensen die hier al langer rondhangen, en veel te ingewikkeld lijken voor mensen die het voor het eerst spelen ![]() | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 14:21 | |
quote:Vraag 2 had ik nog niet in mijn lijst staan, nu wel ![]() Bedankt ![]() | ||
Zero2Nine | zondag 4 oktober 2009 @ 14:27 | |
Hoe je een station op afstand kan uitbreiden wordt ook vaak gevraagd, weet alleen even net precies hoe ik de vraag goed moet omschrijven. | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 14:30 | |
quote:Zoiets had ik er ook al bij staan. Tot nu toe heb ik: SPOILEROok wil ik nog een sectie maken met handige min of meer verborgen dingen, zoals bijvoorbeeld dat station uitbreiden met ctrl, of shared orders maken enzo. Dus handige trucjes die nog niet zo heel bekend zijn mogen ook opgesomd worden ![]() | ||
Joery | zondag 4 oktober 2009 @ 14:49 | |
Hoe start ik mijn eigen server? Waarom staat mijn server als offline weergegeven? | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 14:57 | |
quote:Die eerste zet ik er nog wel bij. Die tweede is imho te technisch voor een FAQ. Kan ook van alles zijn. | ||
vanOekelen | zondag 4 oktober 2009 @ 14:58 | |
quote:De een na laatste vraag klopt niet helemaal meer (sinds OpenGFX). | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 15:00 | |
quote:Je hebt nog steeds oude bestanden nodig. Ten eerste is OpenGFX nog niet af, ten tweede mis je met OpenGFX dan nog steeds SFX en muziek. Maar ik was al van plan om daarover te lullen in het antwoord ![]() | ||
Joery | zondag 4 oktober 2009 @ 15:18 | |
quote:maar hoe los ik 't op dan? ![]() | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 15:26 | |
quote:Mogelijk heb je je poorten niet (goed) geforward in je modem en router. Misschien heb je een firewall draaien. | ||
Joery | zondag 4 oktober 2009 @ 15:41 | |
hmm, nee niet echt. mn router staat geforward, portscan gedaan via internet en 't interne netwerk. router staat ok. hoe kan 't dan toch, ondanks dat ik netjes een server opzet, dat ie offline staat? | ||
Pollewoppie | zondag 4 oktober 2009 @ 15:55 | |
ik had voor de grap een paar stukken bij een stad ingepolderd ![]() heeft één of andere hond de dijken doorbroken ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Pollewoppie | zondag 4 oktober 2009 @ 16:18 | |
he blauw! bendege aan het doen? ik level het daar niet voor jou vriend! | ||
Bart | zondag 4 oktober 2009 @ 16:24 | |
quote:Advertising uit staan? Kunnen anderen wel inloggen als ze handmatig je ip+poort invullen? | ||
BasOne | zondag 4 oktober 2009 @ 16:27 | |
quote:Is het niet makkelijker om dat ingame te zeggen, ti's maar een ideetje ![]() | ||
BasOne | zondag 4 oktober 2009 @ 16:29 | |
"Bij de gedetailleerde info over mijn company rating staat er continu 0 bij Minimale winst. Ik maak echter miljoenen winst. Hoe kan dat?" Das een goeie want daar snap ik ook geen achterwerk van. | ||
Pollewoppie | zondag 4 oktober 2009 @ 16:31 | |
quote:minimale winst is de winst van je slechtste trein... ik ga ervanuit dat je van elk soort transport een trein binnen hebt staan om te kopieren? die maakt geen winst en daar word het op gebaseerd... best kut weet het | ||
Joery | zondag 4 oktober 2009 @ 16:31 | |
quote: was je al tijdens de spaanse oorlog actief dan? | ||
Pollewoppie | maandag 5 oktober 2009 @ 02:26 | |
he kunnen we na deze server niet een server in winterlandschap of woestijn draaien? en één met meer zee zodat het een beetje een uitdaging word! | ||
DrDentz | maandag 5 oktober 2009 @ 02:31 | |
Wordt dit spel ooit nog eens door XFire ondersteund? Ik zou al die uurtjes Transport Tycoon wel op m'n pagina terug willen zien. ![]() | ||
BasOne | maandag 5 oktober 2009 @ 15:03 | |
quote:Daar moet je bij xfire voor zijn, maar ik betwijfel het ![]() | ||
Proximo | maandag 5 oktober 2009 @ 15:06 | |
Artic ![]() | ||
Zero2Nine | maandag 5 oktober 2009 @ 15:28 | |
quote:Ik niet, dan zou ik me rotschrikken ![]() | ||
Proximo | maandag 5 oktober 2009 @ 16:02 | |
Volgende map mag aandelen kopen van mij wel uit, voegt namelijk geen drol toe, dan heb ik liever dat alle voertuigen beschikbaar blijven ![]() | ||
Pollewoppie | maandag 5 oktober 2009 @ 18:58 | |
quote:ik zeg doen! en dan gelijk of kleiner of uitdagender... | ||
Pollewoppie | maandag 5 oktober 2009 @ 19:02 | |
zou ik met 100000000000 de hele kaart onder water kunnen zetten? gemiddeld 10000 per vakje dus kan ik er 10000000 doen. er zijn 1048x1048 vakjes dus ik zou het bijna twee keer kunnen doen ![]() mag ik mag ik? | ||
sander-3 | maandag 5 oktober 2009 @ 19:03 | |
quote:Waarom, in godsnaam, zou je dat willen... ![]() | ||
Pollewoppie | maandag 5 oktober 2009 @ 19:18 | |
gewoon omdat het kan.... waterworld jeweetz! | ||
Proximo | maandag 5 oktober 2009 @ 19:51 | |
Nee? Als je landschap wil verkloten, ga dan lekker single player spelen... ![]() | ||
Pollewoppie | maandag 5 oktober 2009 @ 19:57 | |
quote: ![]() ![]() | ||
Zero2Nine | maandag 5 oktober 2009 @ 20:05 | |
quote:Weet je zeker dat je een kleinere kaart wil? Kan me nog een 512 x 512 herinneren. Dan krijg je dus dit soort toestanden: ![]() | ||
Proximo | maandag 5 oktober 2009 @ 20:16 | |
Artic op 2048x2048, towns op laag en industries op high ![]() | ||
sander-3 | maandag 5 oktober 2009 @ 21:32 | |
quote:Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte. ![]() | ||
BasOne | maandag 5 oktober 2009 @ 21:35 | |
quote:Na een week pas ![]() | ||
sander-3 | maandag 5 oktober 2009 @ 21:42 | |
quote:Ja weet ik veel.. ik speel niet zo veel meer. ![]() | ||
Pollewoppie | maandag 5 oktober 2009 @ 22:02 | |
quote:ja maar dan loopt ie wel vast... | ||
Zero2Nine | maandag 5 oktober 2009 @ 22:03 | |
2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger ![]() | ||
BasOne | maandag 5 oktober 2009 @ 22:17 | |
quote:Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/ Een desert of artic met weing bomen zou dat op kunnen lossen, maar da's dan een probeerseltje. en veeeeel steden lijkt me ook geen goed plan op zo'n grote kaart ![]() | ||
Pollewoppie | maandag 5 oktober 2009 @ 22:44 | |
quote:ben ik het mee eens ja.. maar wneer komt er weer een server? | ||
Zero2Nine | maandag 5 oktober 2009 @ 22:45 | |
Van mij mag een server ook wel wat langer blijven draaien. Nu heb ik geen zin meer om grote investeringen in het netwerk te doen omdat ik het gevoel heb dat de server elk moment gereset gaat worden. | ||
Proximo | maandag 5 oktober 2009 @ 22:52 | |
quote:2048x2048 moet toch wel te doen zijn..? Anders wellicht aantal clients beperken Mijn grootste single player map kan niet eens meer fast-forwareden door al het verkeer ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Proximo op 05-10-2009 22:59:46 ] | ||
Zero2Nine | maandag 5 oktober 2009 @ 23:13 | |
Mja, het zijn die bomen die de boel verpesten. De kaart groeit echt enorm snel, in het begin is ie niet eens zo heel groot in termen van megabytes. | ||
Proximo | maandag 5 oktober 2009 @ 23:33 | |
Is er geen anti-bomen mod Artic zou dit oplossen toch? | ||
Pollewoppie | dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:01 | |
volgens mij wel ja edit: nope zijn heeeeel veel besneeuwde bomen | ||
Zero2Nine | dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:05 | |
Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen. | ||
vanOekelen | dinsdag 6 oktober 2009 @ 01:15 | |
quote:Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden... | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:06 | |
quote:Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig waren ![]() | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:08 | |
quote:Als je een nieuwe game start, waar je ook o.a. de mapsize en het aantal steden en industrieën kiest. | ||
BasOne | dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:28 | |
Nu nog een manier vinden om naast bussen, vliegtuigen, treinen en boten ook mezelf te kunnen klonen. Dan kan ik er 10 laten werken aan een leuke cashflow en kan het origineel achter de PC blijven zitten ![]() | ||
Zero2Nine | dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:10 | |
quote:Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen? | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:16 | |
quote:Dat is inderdaad enkel voor de initiële plaatsing van de bomen tijdens de mapgeneratie. | ||
Automatic_Rock | dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:42 | |
quote:ART is nog steeds met vakantie ![]() Ik heb het momenteel helaas te druk. TTD is zo verslavend dat als ik weer een nieuwe begin er meteen een hoop tijd in gaat zitten. Maar ART zal terug komen en de vrije markt veroveren ![]() | ||
Hmail | dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:58 | |
Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders? http://i36.tinypic.com/1zbq7ux.png Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen? [ Bericht 13% gewijzigd door Hmail op 08-10-2009 16:57:43 ] | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:12 | |
quote: quote: | ||
vanOekelen | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:19 | |
quote:Naast het ombouwen van dit terminusstation zou je ook eens moeten kijken hoe je seinen moet toepassen (zie de OpenTTDwiki en de OP) en je zou wat "langere" bochten kunnen maken om de doorstroming te verbeteren.. | ||
BasOne | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:35 | |
Je kan het zo bont maken als je wilt ![]() see pic below ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door BasOne op 06-10-2009 21:57:51 ] | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:44 | |
quote:Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshots ![]() | ||
Zero2Nine | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:52 | |
quote:Persoonlijk vind ik dat een beetje té, maar ieder zijn smaak. Bij de originele TT was een station maximaal 5 vakjes lang en 4 sporen breed ![]() | ||
BasOne | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:54 | |
quote:printscreen -> paint -> photobucket ![]() pb laad niks groters dan 800x600 ![]() Dus niet hoe maak ik screenshots, maar waar host ik highres plaatjes ![]() | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:58 | |
quote:Sla hem dan tenminste op als png, betere kwaliteit en kleinere bestanden ![]() En maak hem met ctrl-s, scheelt weer een taakbalk ![]() Plus dat er zat image uploaders zijn die groter dan 800x600 accepteren ![]() | ||
BasOne | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:05 | |
Dit beter? ![]() ![]() Dank voor de tip ![]() | ||
Zero2Nine | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:06 | |
Tinypic accepteert in elk geval openttd screenschots van 1024*768 | ||
MaxMark | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:12 | |
Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier? | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:17 | |
quote:Lekker boeiend, ik heb 60Mbit hier ![]() | ||
MaxMark | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:19 | |
quote:Wat boeit het nou wat voor snelheid jij hebt? | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:24 | |
quote:Voor mij ontzettend veel ![]() | ||
MaxMark | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:26 | |
Grappig dat je je wel altijd druk maakt om plaatjes die als .jpg opgeslagen zijn. | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:27 | |
Voor jullie trouwens ook, mits de developers van OpenTTD niet iets raars ingebouwd zouden hebben wat de downloadsnelheid van een multiplayermap beperkt. Mogelijk de verwerking/opening ervan ![]() | ||
Bart | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:28 | |
quote:Ja, die zijn lelijk. | ||
maartena | woensdag 7 oktober 2009 @ 06:38 | |
quote:Iemand die ik daarop betrap op mijn servers gaat permanent in mijn firewall. Meteen een ban op alle 5 servers dus, geen uitzondering. | ||
Pollewoppie | donderdag 8 oktober 2009 @ 15:39 | |
quote:sorry ![]() | ||
Hmail | donderdag 8 oktober 2009 @ 16:58 | |
quote:damn, ik had niet door dat ie zo groot was ![]() ![]() Anyway, maar even in een linkje veranderd, excuus ![]() | ||
DrDentz | donderdag 8 oktober 2009 @ 23:45 | |
Wat vindt men hier van Locomotion? | ||
MaxMark | donderdag 8 oktober 2009 @ 23:53 | |
quote: ![]() | ||
DrDentz | donderdag 8 oktober 2009 @ 23:55 | |
![]() | ||
Bolkesteijn | vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:17 | |
![]() | ||
DrDentz | vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:19 | |
Ik wil eens iets anders. ![]() Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch? | ||
maartena | vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:27 | |
quote:Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent...... ![]() | ||
Bolkesteijn | vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:31 | |
quote:Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is. ![]() ![]() | ||
MaxMark | vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:38 | |
Locomotion is gewoon RCT, maar dan met treintjes. | ||
BasOne | vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:32 | |
quote: Lekker deuntje ![]() | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:15 | |
quote: ![]() quote:Verkeerde conclusie. | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:15 | |
quote:Kylie ![]() | ||
Zero2Nine | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:12 | |
quote:Locomotion is best leuk maar het voelt een beetje raar aan zo. Een geliktere versie van Transport Tycoon met de interface van Rollercoaster. | ||
Zero2Nine | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:15 | |
quote:bedoel je niet isometrisch? | ||
Zero2Nine | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:22 | |
quote:Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik. | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:30 | |
quote:Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals, geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken. | ||
JohnnyKnoxville | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:33 | |
quote:Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging. Vind ik dan persoonlijk. Nachten heb ik gespendeerd om mijn multistad- en vrachtnetwerken van gewone rails naar monorail om te schakelen. En later nog een keer naar maglev. | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:38 | |
quote:Je had helemaal geen maglev in TTO ![]() | ||
JohnnyKnoxville | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:40 | |
quote:In TT Deluxe wel toch? | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:42 | |
quote:Jawel, maar in TTDLX had je ook one-way signals tot je beschikking, dus daar was het bouwen van een groot netwerk al weer een stuk makkelijker. | ||
JohnnyKnoxville | vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:43 | |
Ja, klopt, zie ook net dat de originele TT alleen twoway's had. Dan heb ik heeeeeel veeeeeel tijd in TTD gestopt. | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:00 | |
quote:Ik ken het ![]() | ||
Proximo | vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:39 | |
Het origineel was prachtig ![]() Nachtenlang netwerken aanleggen die dan door de weinige seinen constant vastliepen ![]() | ||
MaxMark | vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:49 | |
quote:En alles met de hand regelen ![]() | ||
Zero2Nine | vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:51 | |
Het kwam ook zeer regelmatig voor dat treinen het verkeerde spoor kozen. | ||
Pollewoppie | vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:51 | |
he maar ik kan weer niet meer inloggen op de server!! | ||
Hmail | vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:03 | |
Is het nog steeds niet mogelijk om treintypes automatisch te converteren? (Rail - Monorail - Maglev). Dat zou toch inmiddels al gemaakt moeten zijn ![]() | ||
DrDentz | vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:11 | |
quote:Nouja, als je 100 busjes hebt rijden die opeens allemaal vervangen moeten worden zat je ook niet lekker meer in je vel. Wat ik wel tof vond aan het orginieel wat verneukt is in OpenTTD: Je kunt nu gewoon een hele rails over een berg trekken. Ik vond het juist mooi om handmatig het hele landschap aan te passen zodat je daarna de rails pas kunt leggen. | ||
BasOne | vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:26 | |
Ik vind het juist fijn dat al die veel te veel tijd kostende dingen makkelijker zijn gemaakt. Ik starte gewoon een nieuwe kaart als ik 6 uur + bezig moest gaan om rails te vervangen, monorail gebruikte ik niet eens in deluxe, ik wachte gewoon tot maglev omdat ik geen zin had alles 2 keer te moeten vervangen ![]() Wat ik wel mis is dat mars landschap wat van het begin af aan al futuristisch is ![]() (ik gebruik singleplayer ook Aviators Aircraft (av8) omdat er veeeeeeeel meer toestellen beschikbaar zijn en ze stijgen en landen realistischer (aanvliegen, afremmen, landingspatroon, landingsbaan aanvliegen, dalen, afremmen, neusje omhoog, afremmen, touchdown, neusje omlaag, taxien ![]() | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:42 | |
Vroeger was je ook dagen/weken bezig om een 256x256 map vol te krijgen (grotere maps waren er ook niet (kleiner ook niet trouwens)). Start voor de grap nu eens een map van dat formaat, je lacht je rot en vraagt je echt af hoe je vroeger op zo'n minimap hebt kunnen spelen ![]() | ||
DrDentz | vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:05 | |
Wat zijn leuke AI's om erbij te gooien als tegenstander? | ||
Bart | vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:06 | |
quote:Geen ![]() | ||
BasOne | vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:11 | |
Loading AI 'BasOne' Initialising 'BasOne' 'BasOne' has entered the Game BasOne: *taunt, I am Rubber, You are glue* 'BasOne' Failed to initialise properly, Error: Wrong Game BasOne has left the game. | ||
Bolkesteijn | vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:57 | |
quote:Jazeker. ![]() | ||
BasOne | vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:44 | |
quote: ![]() Slepen van schuine rails? Hoe doe je dat dan want dat kan ik nog steeds niet ![]() | ||
Zero2Nine | vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:52 | |
quote:Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen. | ||
TheFreshPrince | vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:56 | |
Ik vond enkele weken geleden, tijdens het inpakken voor de verhuizing, mijn originele Transport Tycoon game! In 1994 gekocht voor 129 gulden (prijs zat er nog op). Het eerste spel dat ik ooit kocht en gelijk ook een dure... Maar de demo was zo verslavend... Gelijk naar de Dixons ( ![]() Uiteindelijk de best besteedde 129 gulden ooit voor een game! Want anno 2009 slinger ik het spel nog steeds regelmatig aan, als is het dan wel de OpenTTD versie. De originele muziek van Transport Tycoon heb ik destijds helemaal grijs gedraaid. Ik had het spel soms zelfs opstaan om naar de muziek te luisteren in de game ![]() | ||
BasOne | vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:46 | |
quote:En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken ![]() En dan speel ik TT al sinds ie uit is ![]() | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:00 | |
quote:Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum ![]() ![]() Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld ![]() | ||
sander-3 | zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:02 | |
quote:Jezus..... dat geluid ![]() ![]() | ||
Zero2Nine | zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:06 | |
quote:Dinosaurusalert! Dat spel komt uit mijn geboortejaar ![]() | ||
DrDentz | zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:07 | |
Staat de Fok!Server altijd op pauze? ![]() | ||
MaxMark | zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:30 | |
quote: ![]() Toch even een kleine " ![]() | ||
sander-3 | zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:50 | |
quote:Als er geen spelers online zijn wel ja... | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:23 | |
quote:1983 ![]() ben je maar 8 jaartjes jonger ![]() | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:23 | |
quote:Echt ![]() | ||
DrDentz | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:24 | |
quote:Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver. | ||
MaxMark | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:28 | |
quote:Maar wel weer pluspunten voor je bouwjaar. | ||
MaxMark | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:29 | |
Oh, nee. Toch niet ![]() | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:34 | |
quote:Wrum niet O.o 05-05-'75, 5 dagen over tijd... Raad eens wat mijn geluks getal is ![]() | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:38 | |
quote:da's 100 jaar, mietje ![]() 500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden. | ||
MaxMark | zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:41 | |
quote:834? | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:31 | |
quote:Bijna ![]() | ||
DrDentz | zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:35 | |
quote:Met de Open TTD tijdversneller is het wel wat beter te doen. | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 03:46 | |
![]() | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:51 | |
quote:Dat knopje zit er ook pas sinds OpenTTD 0.4 of zo ![]() quote:Mits er geen spelers zijn. quote:Ja, ik reset hem zo ook wel even ![]() | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:51 | |
Oei, topic alweer vol ![]() Volgend deel: Transport Tycoon / OpenTTD #30 [ Bericht 35% gewijzigd door Bart op 10-10-2009 08:56:25 ] |