quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:51 schreef Proximo het volgende:
Nee?
Als je landschap wil verkloten, ga dan lekker single player spelen...
Weet je zeker dat je een kleinere kaart wil? Kan me nog een 512 x 512 herinneren. Dan krijg je dus dit soort toestanden:quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:58 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
ik zeg doen!
en dan gelijk of kleiner of uitdagender...
Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:16 schreef Proximo het volgende:
Artic op 2048x2048, towns op laag en industries op high
Na een week pasquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:32 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte.nu is alles na een week al vol gebouwd.
ja maar dan loopt ie wel vast...quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:32 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte.nu is alles na een week al vol gebouwd.
Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
ben ik het mee eens ja..quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/
Een desert of artic met weing bomen zou dat op kunnen lossen, maar da's dan een probeerseltje.
en veeeeel steden lijkt me ook geen goed plan op zo'n grote kaart
2048x2048 moet toch wel te doen zijn..?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig warenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
Als je een nieuwe game start, waar je ook o.a. de mapsize en het aantal steden en industrieën kiest.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...
Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig waren
Dat is inderdaad enkel voor de initiële plaatsing van de bomen tijdens de mapgeneratie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?
ART is nog steeds met vakantiequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef Proximo het volgende:
Ha AR![]()
Waar is AutomaticRock transport?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
[ afbeelding ]
Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef vanOekelen het volgende:
Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.
Naast het ombouwen van dit terminusstation zou je ook eens moeten kijken hoe je seinen moet toepassen (zie de OpenTTDwiki en de OP) en je zou wat "langere" bochten kunnen maken om de doorstroming te verbeteren..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
[ afbeelding ]
Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshotsquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
Je kan het zo bont maken als je wilt
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dat een beetje té, maar ieder zijn smaak. Bij de originele TT was een station maximaal 5 vakjes lang en 4 sporen breedquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
Je kan het zo bont maken als je wilt
[ afbeelding ]
printscreen -> paint -> photobucketquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshots
Sla hem dan tenminste op als png, betere kwaliteit en kleinere bestandenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
printscreen -> paint -> photobucket
pb laad niks groters dan 800x600
Dus niet hoe maak ik screenshots, maar waar host ik highres plaatjes
Lekker boeiend, ik heb 60Mbit hierquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef MaxMark het volgende:
Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
Voor mij ontzettend veelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat boeit het nou wat voor snelheid jij hebt?
Ja, die zijn lelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef MaxMark het volgende:
Grappig dat je je wel altijd druk maakt om plaatjes die als .jpg opgeslagen zijn.
Iemand die ik daarop betrap op mijn servers gaat permanent in mijn firewall. Meteen een ban op alle 5 servers dus, geen uitzondering.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:18 schreef Pollewoppie het volgende:
gewoon omdat het kan.... waterworld jeweetz!
sorryquote:Op woensdag 7 oktober 2009 06:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die ik daarop betrap op mijn servers gaat permanent in mijn firewall. Meteen een ban op alle 5 servers dus, geen uitzondering.
damn, ik had niet door dat ie zo groot wasquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef MaxMark het volgende:
Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:45 schreef DrDentz het volgende:
Wat vindt men hier van Locomotion?
quote:
Verkeerde conclusie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
Kyliequote:
Locomotion is best leuk maar het voelt een beetje raar aan zo. Een geliktere versie van Transport Tycoon met de interface van Rollercoaster.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
bedoel je niet isometrisch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is.Locomotion vind ik trouwens niks omdat vooral de graphics zijn aangepast, terwijl dat nu juist zo leuk is, ouderwetse pixelfestijnen met geometrisch aanzicht. Beter zou het zijn geweest als ze bijvoorbeeld metro's geintroduceerd hadden maar juist de graphics ongeveer hetzelfde hadden gelaten.
![]()
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals, geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:30 schreef Bart het volgende:
Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals. Geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.
Je had helemaal geen maglev in TTOquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.
Vind ik dan persoonlijk.
Nachten heb ik gespendeerd om mijn multistad- en vrachtnetwerken van gewone rails naar monorail om te schakelen. En later nog een keer naar maglev.
Jawel, maar in TTDLX had je ook one-way signals tot je beschikking, dus daar was het bouwen van een groot netwerk al weer een stuk makkelijker.quote:
Ik ken hetquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, klopt, zie ook net dat de originele TT alleen twoway's had.
Dan heb ik heeeeeel veeeeeel tijd in TTD gestopt.
En alles met de hand regelenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:39 schreef Proximo het volgende:
Het origineel was prachtig![]()
Nachtenlang netwerken aanleggen die dan door de weinige seinen constant vastliepen
Nouja, als je 100 busjes hebt rijden die opeens allemaal vervangen moeten worden zat je ook niet lekker meer in je vel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Geenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:05 schreef DrDentz het volgende:
Wat zijn leuke AI's om erbij te gooien als tegenstander?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:44 schreef BasOne het volgende:
[..]
Slepen van schuine rails?
Hoe doe je dat dan want dat kan ik nog steeds niet
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te makenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrumquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vond enkele weken geleden, tijdens het inpakken voor de verhuizing, mijn originele Transport Tycoon game!
In 1994 gekocht voor 129 gulden (prijs zat er nog op).
Het eerste spel dat ik ooit kocht en gelijk ook een dure... Maar de demo was zo verslavend... Gelijk naar de Dixons () in Leeuwarden en het spel daar aangeschaft.
Uiteindelijk de best besteedde 129 gulden ooit voor een game!
Want anno 2009 slinger ik het spel nog steeds regelmatig aan, als is het dan wel de OpenTTD versie.
De originele muziek van Transport Tycoon heb ik destijds helemaal grijs gedraaid.
Ik had het spel soms zelfs opstaan om naar de muziek te luisteren in de game![]()
Jezus..... dat geluidquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum
Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
Dinosaurusalert!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum
Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
En dan speel ik TT al sinds ie uit is
1983quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dinosaurusalert!
Dat spel komt uit mijn geboortejaar
Echtquote:
Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:50 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Als er geen spelers online zijn wel ja...
Wrum niet O.oquote:
da's 100 jaar, mietjequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.
834?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:34 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wrum niet O.o
05-05-'75, 5 dagen over tijd...
Raad eens wat mijn geluks getal is
Bijnaquote:
Met de Open TTD tijdversneller is het wel wat beter te doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
da's 100 jaar, mietje
500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
Dat knopje zit er ook pas sinds OpenTTD 0.4 of zoquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
En dan speel ik TT al sinds ie uit is
Mits er geen spelers zijn.quote:
Ja, ik reset hem zo ook wel evenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
da's 100 jaar, mietje
500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |