Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:45 schreef DrDentz het volgende:
Wat vindt men hier van Locomotion?
quote:
Verkeerde conclusie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
Kyliequote:
Locomotion is best leuk maar het voelt een beetje raar aan zo. Een geliktere versie van Transport Tycoon met de interface van Rollercoaster.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
bedoel je niet isometrisch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is.Locomotion vind ik trouwens niks omdat vooral de graphics zijn aangepast, terwijl dat nu juist zo leuk is, ouderwetse pixelfestijnen met geometrisch aanzicht. Beter zou het zijn geweest als ze bijvoorbeeld metro's geintroduceerd hadden maar juist de graphics ongeveer hetzelfde hadden gelaten.
![]()
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals, geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:30 schreef Bart het volgende:
Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals. Geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.
Je had helemaal geen maglev in TTOquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.
Vind ik dan persoonlijk.
Nachten heb ik gespendeerd om mijn multistad- en vrachtnetwerken van gewone rails naar monorail om te schakelen. En later nog een keer naar maglev.
Jawel, maar in TTDLX had je ook one-way signals tot je beschikking, dus daar was het bouwen van een groot netwerk al weer een stuk makkelijker.quote:
Ik ken hetquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, klopt, zie ook net dat de originele TT alleen twoway's had.
Dan heb ik heeeeeel veeeeeel tijd in TTD gestopt.
En alles met de hand regelenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:39 schreef Proximo het volgende:
Het origineel was prachtig![]()
Nachtenlang netwerken aanleggen die dan door de weinige seinen constant vastliepen
Nouja, als je 100 busjes hebt rijden die opeens allemaal vervangen moeten worden zat je ook niet lekker meer in je vel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Geenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:05 schreef DrDentz het volgende:
Wat zijn leuke AI's om erbij te gooien als tegenstander?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:44 schreef BasOne het volgende:
[..]
Slepen van schuine rails?
Hoe doe je dat dan want dat kan ik nog steeds niet
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te makenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrumquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vond enkele weken geleden, tijdens het inpakken voor de verhuizing, mijn originele Transport Tycoon game!
In 1994 gekocht voor 129 gulden (prijs zat er nog op).
Het eerste spel dat ik ooit kocht en gelijk ook een dure... Maar de demo was zo verslavend... Gelijk naar de Dixons () in Leeuwarden en het spel daar aangeschaft.
Uiteindelijk de best besteedde 129 gulden ooit voor een game!
Want anno 2009 slinger ik het spel nog steeds regelmatig aan, als is het dan wel de OpenTTD versie.
De originele muziek van Transport Tycoon heb ik destijds helemaal grijs gedraaid.
Ik had het spel soms zelfs opstaan om naar de muziek te luisteren in de game![]()
Jezus..... dat geluidquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum
Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
Dinosaurusalert!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum
Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
En dan speel ik TT al sinds ie uit is
1983quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dinosaurusalert!
Dat spel komt uit mijn geboortejaar
Echtquote:
Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:50 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Als er geen spelers online zijn wel ja...
Wrum niet O.oquote:
da's 100 jaar, mietjequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.
834?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:34 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wrum niet O.o
05-05-'75, 5 dagen over tijd...
Raad eens wat mijn geluks getal is
Bijnaquote:
Met de Open TTD tijdversneller is het wel wat beter te doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
da's 100 jaar, mietje
500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
Dat knopje zit er ook pas sinds OpenTTD 0.4 of zoquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
En dan speel ik TT al sinds ie uit is
Mits er geen spelers zijn.quote:
Ja, ik reset hem zo ook wel evenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
da's 100 jaar, mietje
500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |