1 |
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:27 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik heb het nu gedaan zoals jij zei, voor zover ik het begreep, maar het blijft nog steeds groen, desondanks dat er een trein rijdt.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:28 schreef Zero2Nine het volgende:
Dat zijn geen combosignals maar exitsignals.
Daarom kun je ook beter met een zijspoortje werken dat zegmaar het pre-signal doorgeeft.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:36 schreef sander-3 het volgende:
Oke, ik heb het nu gefixt. Jammer dat het andersom ook werkt. Dat als er een trein uit het zijspoor komt, dat die 3 combisignals dan ook op rood springen
Kun je dat een keer voordoen? Ik krijg het niet voor elkaar.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarom kun je ook beter met een zijspoortje werken dat zegmaar het pre-signal doorgeeft.
Zit je op dit moment op de fok server?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:45 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Kun je dat een keer voordoen? Ik krijg het niet voor elkaar.
Kan vanavond wel ff screenshotje plaatsen. Kan zo snel geen voorbeeldje vinden op internet, en kan nu niet OpenTTD opstarten op mijn werkquote:Op woensdag 16 september 2009 13:45 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Kun je dat een keer voordoen? Ik krijg het niet voor elkaar.
Herstel:quote:Op woensdag 16 september 2009 13:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Kan vanavond wel ff screenshotje plaatsen. Kan zo snel geen voorbeeldje vinden op internet, en kan nu niet OpenTTD opstarten op mijn werk
Thanks vanOekelen heeft het inmiddels even voor me in elkaar gezet, dus het is gelukt!quote:Op woensdag 16 september 2009 14:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Herstel:
[ afbeelding ]
Meer info hier.
De trein staat aan de andere kant bij het pbs signaal te wachten om tegen het verkeer in te kunnen gaan rijden. Uiteindelijk draait ie wel een keer om, maar dat duurt een (behoorlijk lang) tijdje. Een van de grootste nadelen van de pbs signalen, zelfs van de eenrichtings-pbs...quote:Op woensdag 16 september 2009 22:03 schreef sander-3 het volgende:
Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?
[ afbeelding ]
Volgens mij is dit gewoon een bug ofzo hoor. Ik vind het niet erg dat ze heel de tijd omkeren als het druk is om te kijken of ze om kunnen rijden, maar blijf dat dan gewoon doen, of blijf stil staan in de richting zoals je kwam. Dit is gewoon kut..
Eh, dat was ik dan denk ik. Signalen stonden over het algemeen wel goed, op een paar kleine uitzonderingen na. Verder heb ik er vooral voor gezorgt dat alles wat efficienter loopt, alle treinen dezelfde lengte, zo kort mogelijke tunnels en bruggen, langere bochten enzo.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:39 schreef Dibble het volgende:
wie heeft bij mij bijgebouwd? Ik zie ook aanzienlijke verbeteringen. Graag korte feedback aan dingen die niet in orde waren en waar verbetering is toegepast. Heb ik de seinen wel goed geplaats? Had vaak wel treinen met een lege lading.
Ja, dat zal bart dan moeten doen denk ik? Aangezien het een multiplayer is..quote:Op woensdag 16 september 2009 23:07 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
De trein staat aan de andere kant bij het pbs signaal te wachten om tegen het verkeer in te kunnen gaan rijden. Uiteindelijk draait ie wel een keer om, maar dat duurt een (behoorlijk lang) tijdje. Een van de grootste nadelen van de pbs signalen, zelfs van de eenrichtings-pbs...
De tijd die het duurt voordat de trein weer omdraait is volgens mij ergens in te stellen, alleen dat werkt natuurlijk alleen in single player.
Edit:
Je kunt wait_for_pbs_path in openttd.cfg lager zetten, zodat de treinen sneller weer terugdraaien. Of je kunt alle drie de settings na wait_ op 255 zetten, dan draaien treinen überhaupt niet meer om.
Ja.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:23 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal bart dan moeten doen denk ik? Aangezien het een multiplayer is..
Aan de sporen die vernietigt zijn te zien iemand die in het bedrijf van Bart (Bart Transport) zat. Met waarschijnlijk het geld van FOK!Dibble Transport (staat nu een wachtwoord op...).quote:Op vrijdag 18 september 2009 02:19 schreef TBUV het volgende:
godver wie heeft de hele server verneukt. mn sporen uit de hol . GVD
Nee man dat ben ik , mn sporen waren weg ( onder water )quote:Op vrijdag 18 september 2009 02:45 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Aan de sporen die vernietigt zijn te zien iemand die in het bedrijf van Bart (Bart Transport) zat. Met waarschijnlijk het geld van FOK!Dibble Transport (staat nu een wachtwoord op...).
PM is verstuurd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:14 schreef Dibble het volgende:
wt begrepen kun je de pass pm'en ( btw ik heb t niet gedaan )
Ik kan het zien als ik die persoon op heterdaad betrap. Achteraf is er helaas niets terug te halen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:00 schreef sander-3 het volgende:
Fantastisch, er is weer iemand geweest die de map heeft onder laten lopen.
Kun je niet zien wie dat gedaan heeft Bart? Zodat je diegene kunt blocken ofzo?
Want?quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:02 schreef vanOekelen het volgende:
Bart: zou de volgende keer óf het kopen van aandelen óf het geven van geld aan andere bedrijven uitgezet kunnen worden (bij voorkeur de eerste)?
Als ik het uitzet niet?quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:13 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zo is geld verdienen wel héél erg makkelijk.
Mja, nu heb je na iets meer dan 6 jaar een onbeperkte geldhoeveelheid ter beschikking als je twee bedrijven bestuurt.quote:
Was vol, maar nu niet meer.quote:Op maandag 21 september 2009 20:43 schreef Pollewoppie het volgende:
waarom kan ik niet meer starten en gisteren wel? is hij vol of wa?
Dan moet je helemaal geen pre-signal gebruiken, maar enkel een PBS-seinquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:21 schreef BlackRebel het volgende:
Misschien een domme vraag, (ben een soort van openttd-noob) maar is het mogelijk om een pre-entry signal met een path signal te combineren?
Bij een station met meerdere sporen staan treinen steeds te wachten zodra een andere trein een station binnenrijdt, terwijl deze net zo goed ook al het station kan binnenrijden over een ander spoor, zonder dat ze elkaar storen. Duidelijk wat ik bedoel?
Screen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
De momentum preserving loop geniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum conserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
De momentum preserving loop geniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt. Alleen dan veel groter, om te zorgen dat er geen file kwam op mijn main line.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:57 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum preserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...
Watte???quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:01 schreef vanOekelen het volgende:
Met een treinlengte die even groot is als die in het plaatje zorgt elke vergroting van de loop alleen maar voor een kleiner wordende throughput.
De grootte van de loop schaalt een op een met de treinlengte (en het benodigde oppervlakte derhalve met het kwadraat van de lengte).
Het doel van de momentum preserving loop is dat de wachtende trein niet vanuit stilstand de mainline op komt maar op topsnelheid rondjes draait totdat de mainline vrij is en ook met topsnelheid kan invoegen om het verkeer op de mainline niet op te houden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:11 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Watte???
Nee, maar ik deed het gewoon zo dat er een stuk of 5 treinen op pasten, en dat ik dan 2 ringen maakte ofzo.. zodat als er een file dreigde te ontstaan, dat ze daar konden wachten, in plaats van op de main line.
Dus het doel van mijn 'cirkel' zal wel anders geweest zijn dan van dat ding..
Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:37 schreef sander-3 het volgende:
Is het trouwens expres gedaan dat je niet meer de kolenmijnen, boerderijen en dergelijken kan subsidiëren?
Okay.. ja, want nu zijn boerderijen een beetje schaars, dus ik dacht van, laat ik er eens een paar bij maken, maar dat gaat dus niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...
Wanneer jullie willenquote:Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef Pollewoppie het volgende:
wanneer start er een nieuwe server btw?
Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?quote:
dank! ben nu een verwoedde poging aan het wagen om wat winst te maken!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:55 schreef Pollewoppie het volgende:
Kan PLayer transport gewist worden? heb een beetje verklooid.... dan kan ik opnieuw starten...
Nagenoeg niets. Reken op een upload van 1 tot 2 kB/s voor een redelijk volle server. Stel dat ie fulltime helemaal vol zit met spelers, dan heb je dus per dag ruim genomen 168MB upload verstookt. Dat is dus 5GB per maandquote:Op woensdag 23 september 2009 19:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?
Eens Misschien heeft bart dat gedaan omdat het spel in het verleden nog wel eens haperde. Dus dat je er constant uitgegooid werd. Ik weet het ook niet...quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:33 schreef BasOne het volgende:
Is er een reden waarom de kaarten 1024x1024 zijn terwijl 2048x2048 mogelijk is?
Met een volle server lijkt mij 2048x2048 beter dan 1024x1024, dan zit je elkaar niet zo snel in het spreekwoordelijke en letterlijke vaarwater.
In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muurquote:Op zondag 27 september 2009 14:36 schreef Bart het volgende:
Ik zet hem niet op 2048*2048 omdat het spel dan vaak te groot wordt voor mensen met een slechte verbinding... Die knallen er dan telkens uit. Maar ik wil het wel een keer proberen hoor
Het gaat ook om de pingquote:Op zondag 27 september 2009 14:51 schreef BasOne het volgende:
[..]
In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muur
uitloggen en weer inloggen?quote:Op zondag 27 september 2009 16:09 schreef Pollewoppie het volgende:
sorry basone maar ik heb per ongeluk mij bij jou bedrijf gevoegd! kan ik dat nog ongedaan maken?
Tjezus, waarom doe jij aan 45 graden hoeken en treinen die de 265 km/uur niet halen? Dat is echt super nadelig voor je. Voor de rest ziet het er goed uit . Daarom verbaast me het ook, het ziet er vet gestructureerd uit, maar je kunt er zoveeel meer uit halenquote:Op zondag 27 september 2009 15:39 schreef BasOne het volgende:
Wooohoooo 2048*2048
And i'm doing shit
me meissie komt zo thuis dus ik ga vannacht het eerste deel vervangen denk ik...quote:Op maandag 28 september 2009 18:28 schreef BasOne het volgende:
Yup, het duurde even maar ik heb eindelijk alles voor maglev vervangen
Met m'n oude ttd was daar een cheat voor die alles in 1 klap veranderde inc treinen
Nee, maar als je met maglevs zou rijden op hetzelfde netwerk kun je veel meer verdienen. Ik neem aan dat je met oude treinen elektrische of monorail bedoelt?quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:57 schreef Pollewoppie het volgende:
hoezo? gaan ze minder hard rijden oid?
nee ik bedoel datie zegt trein 56 is erg oud enz... loop ze nu elke keer te vervangen maar betwijfel of dit nodig is..quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:01 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nee, maar als je met maglevs zou rijden op hetzelfde netwerk kun je veel meer verdienen. Ik neem aan dat je met oude treinen elektrische of monorail bedoelt?
Dat kun je negeren. Als de breakdowns aan zouden staan (wat op de server niet zo is) gaan treinen steeds vaker kapot als ze ouder worden. Het beste kun je dus de message settings aanpassen (vind je onder dat krantenicoontje) en dan alleen het soort berichten op 'on' zetten die jij belangrijk vindt. Zelf heb ik alleen berichten over crashes aangezet en constructie van nieuwe industrie op summary (bericht komt alleen in de balk en niet als popup).quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:09 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
nee ik bedoel datie zegt trein 56 is erg oud enz... loop ze nu elke keer te vervangen maar betwijfel of dit nodig is..
Nee, er was wel een niet openbaar uitgegeven patch, maar die is kwijt... Het kan nog wel een tijdje duren voordat nieuwe roadtypes zomaar in OpenTTD ingeladen kunnen worden.quote:Op maandag 28 september 2009 19:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Zijn er al dirt roads beschikbaar voor OTTD?
Sowieso had je je moeite kunnen besparen want je kunt ze ook automatisch laten vervangen voordat ze oud wordenquote:Op dinsdag 29 september 2009 01:16 schreef Pollewoppie het volgende:
woh dan had ik me wat moeite kunnen sparen he!!! maar goe maar goe maakt niet toch niet meer uit met mijn saldo
Jammer, anders kon ik qua uiterlijk eens fatsoenlijk gebruik maken van de Heavy Equipment meuk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:04 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, er was wel een niet openbaar uitgegeven patch, maar die is kwijt... Het kan nog wel een tijdje duren voordat nieuwe roadtypes zomaar in OpenTTD ingeladen kunnen worden.
Komt door de bomengroei. Als ze dat nou nog een keer uitschakelbaar maken, dan is het een stuk beter spelen op grote maps.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:44 schreef Zero2Nine het volgende:
De grootte van de map begint een beetje uit de hand te lopen, bijna 6 mb. Had net al verbindingsproblemen al moet ik zeggen dat ik die veel eerder had verwacht. Wat mij betreft mag deze kaart nog wel even blijven draaien hoor trouwens, had zelf toch maar een klein netwerkje dus dat mis ik niet echt, bovendien heb ik het niet al te lang geleden nog lokaal opgeslagen.
ligt denk ik niet aan de verbinding maar aan mijn pc... vind het wel raar want vorige week had ik nergens last van!quote:
ook een 2048*2048 kaart?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:00 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
ligt denk ik niet aan de verbinding maar aan mijn pc... vind het wel raar want vorige week had ik nergens last van!
doe maar gelijk joh! kan nu ook met de laptop er niet op...quote:Op woensdag 30 september 2009 22:01 schreef Bart het volgende:
Ik draai niet voor niets max 1024²
Maar nu zijn jullie daar zelf ook achter
Morgen doe ik een reset.
Ctrl ingedrukt houden tijdens het bouwen. Of gewoon het station vergroten en dan tussenliggende stukjes verwijderen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:05 schreef Pollewoppie het volgende:
zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!!
Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen?
Als ik dat laatste doe dan gaat heel mijn station weg!!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Ctrl ingedrukt houden tijdens het bouwen. Of gewoon het station vergroten en dan tussenliggende stukjes verwijderen.
Met ctrl kan je een 'nieuw' station bouwen maar krijg je een venstertje of je em wil koppelen aan het dichtsbijzijnde station of een geheel nieuw station wilt, kwam ik ook pas 2 dagen geleden achterquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:00 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
Als ik dat laatste doe dan gaat heel mijn station weg!!
Dit is nog niets, 7 stuks maar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:05 schreef Pollewoppie het volgende:
zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!!
Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen?
Zo moeilijk is dat niet, de station spread is erg hoog dus je kan van grote afstand stations samenvoegen. Niet om te zeggen dat Bas geen mooie stations bouwt uiteraard maar met de huidige settings is het vrij makkelijk om 7 industrieën samen te voegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:05 schreef Pollewoppie het volgende:
zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!!
Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen?
Ben geen echte newb met TT, maar goed werkende spoorlijnen met tig treinen en stations... bleeegh... als het maar meer geld opbrengt dan het kost en op de vorige kaart (die van 2048*2048) kreeg ik een miljard per jaar binnen, goed genoeg voor mijquote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet, de station spread is erg hoog dus je kan van grote afstand stations samenvoegen. Niet om te zeggen dat Bas geen mooie stations bouwt uiteraard maar met de huidige settings is het vrij makkelijk om 7 industrieën samen te voegen.
jah nu ik weet hoe je stations samenvoegt lukt het me ook idd!!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet, de station spread is erg hoog dus je kan van grote afstand stations samenvoegen. Niet om te zeggen dat Bas geen mooie stations bouwt uiteraard maar met de huidige settings is het vrij makkelijk om 7 industrieën samen te voegen.
Je moet ook niet de dynamiet gebruiken maar het verwijderknopje (bulldozer). Dat is hetzelfde knopje waar je seinen mee kan verwijderen zonder het hele spoor eronder ook te slopen. Gewoon ff zoeken in de railbuild-werkbalk, rechtsklikken op een knop geeft info wat die knop doet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:00 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
Als ik dat laatste doe dan gaat heel mijn station weg!!
Ja hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:25 schreef Zero2Nine het volgende:
Bart, zou je de server morgen even naar 0.7.3 kunnen overzetten?
Heb je de readme bij dat set al doorgelezen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heeft iemand een oplossing tegen die idiote prijzen in DB-Set XL 0.82 (anders dan brute force de GRF editten )? Het is een beetje raar als ik voor 500k EUR een Boeing 747 of Airbus A380 (in de Aviators set) kan kopen en dat een ICE3 meer dan een miljoen EUR kost. Ook kan ik mij van een aantal jaar terug niet herinneren dat de prijzen in DB-Set XL zo hoog lagen. Het kan zijn dat er toen nog sprake was van een eerdere versie, ik heb mij er al wezenloos naar gezocht maar geen eerdere release kunnen vinden om dat te kunnen staven.
Ja, zojuist, ik moet versie 0.71 hebben. Vanaf 0.8x zijn de prijzen sterk verhoogd staat in de versionhistory.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:26 schreef vanOekelen het volgende:
Heb je de readme bij dat set al doorgelezen?
Maar ik heb een hekel aan die trage stoomtreinen. Ik begin meestal in 1975, alle overige treinen zijn nu ook nog steeds belachelijk duur in vergelijking met de vliegtuigen.quote:Ik niet, maar ik denk dat die prijzen gewoon zo horen en dat je gewoon wat eerder moet beginnen, dan is tegen de tijd dat de ICE beschikbaar wordt 1M¤ geen enkel probleem meer.
Ik heb alleen treinen. De snelheid die vliegtuigen hebben gaan verloren bij het taxi-en, een goed ontworpen RoRo-station met 4 sporen is veel efficiënter dan vliegtuigen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, zojuist, ik moet versie 0.71 hebben. Vanaf 0.8x zijn de prijzen sterk verhoogd staat in de versionhistory.
[..]
Maar ik heb een hekel aan die trage stoomtreinen. Ik begin meestal in 1975, alle overige treinen zijn nu ook nog steeds belachelijk duur in vergelijking met de vliegtuigen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar ik vind vliegtuigen ook leuk. Bovendien kun je in de 'Advanced Settings' de 'Plane Speed factor' aanpassen, normaal staat die op 1/4e, de verhouding vliegsnelheid:treinsnelheid is dan 1:4, als je die waarde dus op 1/3e of 1/2e zet dan verklein je het nadeel van de vliegtuigen. Ik bouw graag een beetje realistisch dus die RoRo-stations mogen dan zeer efficient zijn, in het echt ben ik die nog nooit tegengekomen, hooguit RiRo. Zelfde als die klaverbladen die je soms ziet, ik reis regelmatig met de trein maar een klaverblad in het spoor ben ik nog nooit tegengekomen, hooguit station Duivendrecht benaderd dat een beetje.
Hoe kan je nou iemands hout jattenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:11 schreef Pollewoppie het volgende:
Bas loop je nou me hout te jatten!!
nou door naast het bos wat ik heb"opgebouwd" een station te bouwen zodat een deel van de productie door hem word vervoerd en ik ineens teveel lege treinen aan mijn station heb!quote:
Heb geen zin om 100 treinen te verherbouwenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:18 schreef Bart het volgende:
En BasOne: misschien een idee om die lange treinen van je wat meer locs te geven, twee of zelfs drie, dan trekken ze wat sneller op
Ja rener is iedereen aan het dwarsbomenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Pollewoppie het volgende:
sorry dat ben jij niet... andere geel
ja maar ik dwarsbomer dan ook gewoon hard terug hoor... sluit gewoon zijn stations op zodat hij niet meer kan groeien...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:43 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen
Dat heet concurreren, gewoon zorgen dat jij het hout beter blijft afvoeren dan hij. Hoewel we ook weleens bij bepaalde servergames gewoon min of meer hadden afgesproken niet bij elkaar te 'jatten'. Alleen ja als 1 iemand dat breekt begin je niets want het is niet tegen de serverregels die Bart heeft bedacht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:34 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
nou door naast het bos wat ik heb"opgebouwd" een station te bouwen zodat een deel van de productie door hem word vervoerd en ik ineens teveel lege treinen aan mijn station heb!
nou je kan wel wat beginnen maar dan ga je elkaar zitten pesten (stations opsluiten enzo) en dat heeft ook niet veel zin...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat heet concurreren, gewoon zorgen dat jij het hout beter blijft afvoeren dan hij. Hoewel we ook weleens bij bepaalde servergames gewoon min of meer hadden afgesproken niet bij elkaar te 'jatten'. Alleen ja als 1 iemand dat breekt begin je niets want het is niet tegen de serverregels die Bart heeft bedacht.
Dan moet je het vanaf het begin af aan goed doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:40 schreef BasOne het volgende:
[..]
Heb geen zin om 100 treinen te verherbouwen
jou hout jat ik niet.. die liggen in je treinen.. het hout van de bossen is van niemandquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:11 schreef Pollewoppie het volgende:
Bas loop je nou me hout te jatten!!
Je vergeet de woordspelingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:00 schreef rener het volgende:
[..]
Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen
ik dwarsboom niemand? ik heb gewoon een eigen spoorlijntje.. verder geen land opgekocht etc.. op vorige servers hadden mensen ook stations neergezet bij mijn lijntjes.. hoor je mij ook niet over
Nou ja, verwijderen, ik geef ze vandaag om de boel aan te passen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:47 schreef rener het volgende:
[ afbeelding ]]
[ afbeelding ]
ik zeg verwijderen van de bedrijven(geel en rood) ivm overtreding van spelregels terwijl ze weten van de regels
Ik zou zeggen: lees de serverregels nog eens door.quote:
Het probleem zijn denk ik vooral die bordjes rond de raffinaderij (en niet zozeer die tussen de sporen), daar kan niemand meer goederen vandaanhalen of olie bezorgen terwijl de raffinaderij van iedereen is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:53 schreef BasOne het volgende:
Was wel van plan te gaan herverbouwen waar ik land had opgekocht, want het loopt niet echt lekker daar, ik weet alleen nog niet hoe
Daarbij had niemand er last van.
Er staat een tweede waar de olie naartoe gaat, ik hoop juist dat diegene die ombouwd was zou verdwijnen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het probleem zijn denk ik vooral die bordjes rond de raffinaderij, daar kan niemand meer goederen vandaanhalen of olie bezorgen terwijl de raffinaderij van iedereen is.
Je rating omhoog helpen. Voor een rating van 1000 heb je minimaal 80 stations nodig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:07 schreef Hmail het volgende:
Nu ben ik een behoorlijke OpenTTD n00b (althans, als ik de constructies online zie, ik speel eigenlijk alleen lokaal en dan ben ik al blij als ik miljonair ben binnen 10 jaar), maar wat is het nut hiervan?
[ afbeelding ]
Vraag 2 had ik nog niet in mijn lijst staan, nu welquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:19 schreef Hmail het volgende:
Misschien iets in de geest van:
- Hoe zorg ik dat gemeente x mij weer wat aardiger vind zodat ik m'n stations daar kan bouwen/huizen kan verwijderen?
- Met welk vrachttype / transportmogelijkheid verdien ik nou zo snel mogelijk veel geld?
- Hoe vervang ik makkelijk een compleet spoornetwerk naar Monorail/Maglev?
Zo even off the top of my head, kan me voorstellen dat die vragen leven bij mensen die het nog maar kort spelen. Ik speel het al wel langer, maar meer met grote tussenpozen, dus een echte expert kan ik mezelf niet noemen
Zoiets had ik er ook al bij staan. Tot nu toe heb ik:quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:27 schreef Zero2Nine het volgende:
Hoe je een station op afstand kan uitbreiden wordt ook vaak gevraagd, weet alleen even net precies hoe ik de vraag goed moet omschrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook wil ik nog een sectie maken met handige min of meer verborgen dingen, zoals bijvoorbeeld dat station uitbreiden met ctrl, of shared orders maken enzo. Dus handige trucjes die nog niet zo heel bekend zijn mogen ook opgesomd wordenI have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Die eerste zet ik er nog wel bij. Die tweede is imho te technisch voor een FAQ. Kan ook van alles zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:49 schreef Joery het volgende:
Hoe start ik mijn eigen server?
Waarom staat mijn server als offline weergegeven?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Zoiets had ik er ook al bij staan. Tot nu toe heb ik:De een na laatste vraag klopt niet helemaal meer (sinds OpenGFX).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook wil ik nog een sectie maken met handige min of meer verborgen dingen, zoals bijvoorbeeld dat station uitbreiden met ctrl, of shared orders maken enzo. Dus handige trucjes die nog niet zo heel bekend zijn mogen ook opgesomd worden
Je hebt nog steeds oude bestanden nodig. Ten eerste is OpenGFX nog niet af, ten tweede mis je met OpenGFX dan nog steeds SFX en muziek. Maar ik was al van plan om daarover te lullen in het antwoordquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:58 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
De een na laatste vraag klopt niet helemaal meer (sinds OpenGFX).
maar hoe los ik 't op dan?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Die eerste zet ik er nog wel bij. Die tweede is imho te technisch voor een FAQ. Kan ook van alles zijn.
Mogelijk heb je je poorten niet (goed) geforward in je modem en router. Misschien heb je een firewall draaien.quote:
Advertising uit staan? Kunnen anderen wel inloggen als ze handmatig je ip+poort invullen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:41 schreef Joery het volgende:
hmm, nee niet echt.
mn router staat geforward, portscan gedaan via internet en 't interne netwerk.
router staat ok.
hoe kan 't dan toch, ondanks dat ik netjes een server opzet, dat ie offline staat?
Is het niet makkelijker om dat ingame te zeggen, ti's maar een ideetjequote:Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Pollewoppie het volgende:
he blauw! bendege aan het doen? ik level het daar niet voor jou vriend!
minimale winst is de winst van je slechtste trein... ik ga ervanuit dat je van elk soort transport een trein binnen hebt staan om te kopieren? die maakt geen winst en daar word het op gebaseerd... best kut weet hetquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:29 schreef BasOne het volgende:
"Bij de gedetailleerde info over mijn company rating staat er continu 0 bij Minimale winst. Ik maak echter miljoenen winst. Hoe kan dat?"
Das een goeie want daar snap ik ook geen achterwerk van.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:55 schreef Pollewoppie het volgende:
ik had voor de grap een paar stukken bij een stad ingepolderd
heeft één of andere hond de dijken doorbroken
Daar moet je bij xfire voor zijn, maar ik betwijfel hetquote:Op maandag 5 oktober 2009 02:31 schreef DrDentz het volgende:
Wordt dit spel ooit nog eens door XFire ondersteund? Ik zou al die uurtjes Transport Tycoon wel op m'n pagina terug willen zien.
Ik niet, dan zou ik me rotschrikken Veel te confronterend.quote:Op maandag 5 oktober 2009 02:31 schreef DrDentz het volgende:
Wordt dit spel ooit nog eens door XFire ondersteund? Ik zou al die uurtjes Transport Tycoon wel op m'n pagina terug willen zien.
Waarom, in godsnaam, zou je dat willen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:02 schreef Pollewoppie het volgende:
zou ik met 100000000000 de hele kaart onder water kunnen zetten?
gemiddeld 10000 per vakje dus kan ik er 10000000 doen. er zijn 1048x1048 vakjes dus ik zou het bijna twee keer kunnen doen
mag ik mag ik?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:51 schreef Proximo het volgende:
Nee?
Als je landschap wil verkloten, ga dan lekker single player spelen...
Weet je zeker dat je een kleinere kaart wil? Kan me nog een 512 x 512 herinneren. Dan krijg je dus dit soort toestanden:quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:58 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
ik zeg doen!
en dan gelijk of kleiner of uitdagender...
Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte. nu is alles na een week al vol gebouwd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:16 schreef Proximo het volgende:
Artic op 2048x2048, towns op laag en industries op high
Na een week pasquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:32 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte. nu is alles na een week al vol gebouwd.
ja maar dan loopt ie wel vast...quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:32 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte. nu is alles na een week al vol gebouwd.
Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
ben ik het mee eens ja..quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/
Een desert of artic met weing bomen zou dat op kunnen lossen, maar da's dan een probeerseltje.
en veeeeel steden lijkt me ook geen goed plan op zo'n grote kaart
2048x2048 moet toch wel te doen zijn..?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig warenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
Als je een nieuwe game start, waar je ook o.a. de mapsize en het aantal steden en industrieën kiest.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...
Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig waren
Dat is inderdaad enkel voor de initiële plaatsing van de bomen tijdens de mapgeneratie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?
ART is nog steeds met vakantiequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef Proximo het volgende:
Ha AR
Waar is AutomaticRock transport?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
[ afbeelding ]
Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef vanOekelen het volgende:
Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.
Naast het ombouwen van dit terminusstation zou je ook eens moeten kijken hoe je seinen moet toepassen (zie de OpenTTDwiki en de OP) en je zou wat "langere" bochten kunnen maken om de doorstroming te verbeteren..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
[ afbeelding ]
Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshotsquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
Je kan het zo bont maken als je wilt
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dat een beetje té, maar ieder zijn smaak. Bij de originele TT was een station maximaal 5 vakjes lang en 4 sporen breedquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
Je kan het zo bont maken als je wilt
[ afbeelding ]
printscreen -> paint -> photobucketquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshots
Sla hem dan tenminste op als png, betere kwaliteit en kleinere bestandenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
printscreen -> paint -> photobucket
pb laad niks groters dan 800x600
Dus niet hoe maak ik screenshots, maar waar host ik highres plaatjes
Lekker boeiend, ik heb 60Mbit hierquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef MaxMark het volgende:
Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
Wat boeit het nou wat voor snelheid jij hebt?quote:
Voor mij ontzettend veelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat boeit het nou wat voor snelheid jij hebt?
Ja, die zijn lelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef MaxMark het volgende:
Grappig dat je je wel altijd druk maakt om plaatjes die als .jpg opgeslagen zijn.
Iemand die ik daarop betrap op mijn servers gaat permanent in mijn firewall. Meteen een ban op alle 5 servers dus, geen uitzondering.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:18 schreef Pollewoppie het volgende:
gewoon omdat het kan.... waterworld jeweetz!
sorry zal het niet doen!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 06:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die ik daarop betrap op mijn servers gaat permanent in mijn firewall. Meteen een ban op alle 5 servers dus, geen uitzondering.
damn, ik had niet door dat ie zo groot was Dan is mijn uploadsnelheid wel behoorlijk goed, want hij stond binnen no time onlinequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef MaxMark het volgende:
Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is. Locomotion vind ik trouwens niks omdat vooral de graphics zijn aangepast, terwijl dat nu juist zo leuk is, ouderwetse pixelfestijnen met geometrisch aanzicht. Beter zou het zijn geweest als ze bijvoorbeeld metro's geintroduceerd hadden maar juist de graphics ongeveer hetzelfde hadden gelaten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:45 schreef DrDentz het volgende:
Wat vindt men hier van Locomotion?
quote:
Verkeerde conclusie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
Kyliequote:
Locomotion is best leuk maar het voelt een beetje raar aan zo. Een geliktere versie van Transport Tycoon met de interface van Rollercoaster.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil eens iets anders.
Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
bedoel je niet isometrisch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is. Locomotion vind ik trouwens niks omdat vooral de graphics zijn aangepast, terwijl dat nu juist zo leuk is, ouderwetse pixelfestijnen met geometrisch aanzicht. Beter zou het zijn geweest als ze bijvoorbeeld metro's geintroduceerd hadden maar juist de graphics ongeveer hetzelfde hadden gelaten.
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals, geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:30 schreef Bart het volgende:
Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals. Geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.
Je had helemaal geen maglev in TTOquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.
Vind ik dan persoonlijk.
Nachten heb ik gespendeerd om mijn multistad- en vrachtnetwerken van gewone rails naar monorail om te schakelen. En later nog een keer naar maglev.
In TT Deluxe wel toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:38 schreef Bart het volgende:
Je had helemaal geen maglev in TTO
Jawel, maar in TTDLX had je ook one-way signals tot je beschikking, dus daar was het bouwen van een groot netwerk al weer een stuk makkelijker.quote:
Ik ken hetquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, klopt, zie ook net dat de originele TT alleen twoway's had.
Dan heb ik heeeeeel veeeeeel tijd in TTD gestopt.
En alles met de hand regelenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:39 schreef Proximo het volgende:
Het origineel was prachtig
Nachtenlang netwerken aanleggen die dan door de weinige seinen constant vastliepen
Nouja, als je 100 busjes hebt rijden die opeens allemaal vervangen moeten worden zat je ook niet lekker meer in je vel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Geenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:05 schreef DrDentz het volgende:
Wat zijn leuke AI's om erbij te gooien als tegenstander?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:44 schreef BasOne het volgende:
[..]
Slepen van schuine rails?
Hoe doe je dat dan want dat kan ik nog steeds niet
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te makenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrumquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vond enkele weken geleden, tijdens het inpakken voor de verhuizing, mijn originele Transport Tycoon game!
In 1994 gekocht voor 129 gulden (prijs zat er nog op).
Het eerste spel dat ik ooit kocht en gelijk ook een dure... Maar de demo was zo verslavend... Gelijk naar de Dixons ( ) in Leeuwarden en het spel daar aangeschaft.
Uiteindelijk de best besteedde 129 gulden ooit voor een game!
Want anno 2009 slinger ik het spel nog steeds regelmatig aan, als is het dan wel de OpenTTD versie.
De originele muziek van Transport Tycoon heb ik destijds helemaal grijs gedraaid.
Ik had het spel soms zelfs opstaan om naar de muziek te luisteren in de game
Jezus..... dat geluidquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum
Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
Dinosaurusalert!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum
Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
En dan speel ik TT al sinds ie uit is
1983quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dinosaurusalert!
Dat spel komt uit mijn geboortejaar
Echtquote:
Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:50 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Als er geen spelers online zijn wel ja...
Maar wel weer pluspunten voor je bouwjaar.quote:
Wrum niet O.oquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:29 schreef MaxMark het volgende:
Oh, nee. Toch niet
da's 100 jaar, mietjequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.
834?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:34 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wrum niet O.o
05-05-'75, 5 dagen over tijd...
Raad eens wat mijn geluks getal is
Bijnaquote:
Met de Open TTD tijdversneller is het wel wat beter te doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
da's 100 jaar, mietje
500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
Dat knopje zit er ook pas sinds OpenTTD 0.4 of zoquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
En dan speel ik TT al sinds ie uit is
Mits er geen spelers zijn.quote:
Ja, ik reset hem zo ook wel evenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
da's 100 jaar, mietje
500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |