abonnement Unibet Coolblue
pi_72800772


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn.

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS (path-based signalling)
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden
  • gedeelde voertuigorders

    Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon / OTTD #28
    OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • pi_72800858
    Laatste twee posts van het vorige topic:
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:27 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Ik heb het nu gedaan zoals jij zei, voor zover ik het begreep, maar het blijft nog steeds groen, desondanks dat er een trein rijdt.

    [ afbeelding ]
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:28 schreef Zero2Nine het volgende:
    Dat zijn geen combosignals maar exitsignals.
    pi_72800890
    Oke, ik heb het nu gefixt. Jammer dat het andersom ook werkt. Dat als er een trein uit het zijspoor komt, dat die 3 combisignals dan ook op rood springen
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 16 september 2009 @ 13:39:17 #4
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72800983
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:36 schreef sander-3 het volgende:
    Oke, ik heb het nu gefixt. Jammer dat het andersom ook werkt. Dat als er een trein uit het zijspoor komt, dat die 3 combisignals dan ook op rood springen
    Daarom kun je ook beter met een zijspoortje werken dat zegmaar het pre-signal doorgeeft.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72801179
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:39 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Daarom kun je ook beter met een zijspoortje werken dat zegmaar het pre-signal doorgeeft.
    Kun je dat een keer voordoen? Ik krijg het niet voor elkaar.
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72801269
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:45 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Kun je dat een keer voordoen? Ik krijg het niet voor elkaar.
    Zit je op dit moment op de fok server?
    pi_72801277
    Ja
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 16 september 2009 @ 13:50:41 #8
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72801355
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:45 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Kun je dat een keer voordoen? Ik krijg het niet voor elkaar.
    Kan vanavond wel ff screenshotje plaatsen. Kan zo snel geen voorbeeldje vinden op internet, en kan nu niet OpenTTD opstarten op mijn werk
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 16 september 2009 @ 14:00:49 #9
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_72801687
    Ah, weer een nieuw deel
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_72801731
    tvp
    *Hosselcopter*
      woensdag 16 september 2009 @ 14:03:27 #11
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72801776
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:50 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Kan vanavond wel ff screenshotje plaatsen. Kan zo snel geen voorbeeldje vinden op internet, en kan nu niet OpenTTD opstarten op mijn werk
    Herstel:



    Meer info hier.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72802604
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 14:03 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Herstel:

    [ afbeelding ]

    Meer info hier.
    Thanks vanOekelen heeft het inmiddels even voor me in elkaar gezet, dus het is gelukt!
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72809205
    tvp
    pi_72819562
    Gisteren ook weer bezig geweest en eindelijk de smaak weer een beetje te pakken. Toch vraag ik me af en toe af of ik wel handig bezig ben maar zal volgende keer gewoon de vraag hier posten
    pi_72820641
    wie heeft bij mij bijgebouwd? Ik zie ook aanzienlijke verbeteringen. Graag korte feedback aan dingen die niet in orde waren en waar verbetering is toegepast. Heb ik de seinen wel goed geplaats? Had vaak wel treinen met een lege lading.
    *Hosselcopter*
    pi_72821688
    Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?




    Volgens mij is dit gewoon een bug ofzo hoor. Ik vind het niet erg dat ze heel de tijd omkeren als het druk is om te kijken of ze om kunnen rijden, maar blijf dat dan gewoon doen, of blijf stil staan in de richting zoals je kwam. Dit is gewoon kut..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72824822
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 22:03 schreef sander-3 het volgende:
    Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?

    [ afbeelding ]


    Volgens mij is dit gewoon een bug ofzo hoor. Ik vind het niet erg dat ze heel de tijd omkeren als het druk is om te kijken of ze om kunnen rijden, maar blijf dat dan gewoon doen, of blijf stil staan in de richting zoals je kwam. Dit is gewoon kut..
    De trein staat aan de andere kant bij het pbs signaal te wachten om tegen het verkeer in te kunnen gaan rijden. Uiteindelijk draait ie wel een keer om, maar dat duurt een (behoorlijk lang) tijdje. Een van de grootste nadelen van de pbs signalen, zelfs van de eenrichtings-pbs...

    De tijd die het duurt voordat de trein weer omdraait is volgens mij ergens in te stellen, alleen dat werkt natuurlijk alleen in single player.

    Edit:
    Je kunt wait_for_pbs_path in openttd.cfg lager zetten, zodat de treinen sneller weer terugdraaien. Of je kunt alle drie de settings na wait_ op 255 zetten, dan draaien treinen überhaupt niet meer om.

    [ Bericht 6% gewijzigd door vanOekelen op 16-09-2009 23:32:29 ]
    pi_72824905
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 21:39 schreef Dibble het volgende:
    wie heeft bij mij bijgebouwd? Ik zie ook aanzienlijke verbeteringen. Graag korte feedback aan dingen die niet in orde waren en waar verbetering is toegepast. Heb ik de seinen wel goed geplaats? Had vaak wel treinen met een lege lading.
    Eh, dat was ik dan denk ik. Signalen stonden over het algemeen wel goed, op een paar kleine uitzonderingen na. Verder heb ik er vooral voor gezorgt dat alles wat efficienter loopt, alle treinen dezelfde lengte, zo kort mogelijke tunnels en bruggen, langere bochten enzo.
    pi_72833964
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 23:07 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    De trein staat aan de andere kant bij het pbs signaal te wachten om tegen het verkeer in te kunnen gaan rijden. Uiteindelijk draait ie wel een keer om, maar dat duurt een (behoorlijk lang) tijdje. Een van de grootste nadelen van de pbs signalen, zelfs van de eenrichtings-pbs...

    De tijd die het duurt voordat de trein weer omdraait is volgens mij ergens in te stellen, alleen dat werkt natuurlijk alleen in single player.

    Edit:
    Je kunt wait_for_pbs_path in openttd.cfg lager zetten, zodat de treinen sneller weer terugdraaien. Of je kunt alle drie de settings na wait_ op 255 zetten, dan draaien treinen überhaupt niet meer om.
    Ja, dat zal bart dan moeten doen denk ik? Aangezien het een multiplayer is..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72835877
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 11:23 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Ja, dat zal bart dan moeten doen denk ik? Aangezien het een multiplayer is..
    Ja.
      donderdag 17 september 2009 @ 13:30:36 #22
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72837453
    Wil iedereen dat?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72846697
    tvp
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_72859163
    goed idee
    pi_72864539
    godver wie heeft de hele server verneukt. mn sporen uit de hol . GVD
    pi_72864695
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 02:19 schreef TBUV het volgende:
    godver wie heeft de hele server verneukt. mn sporen uit de hol . GVD
    Aan de sporen die vernietigt zijn te zien iemand die in het bedrijf van Bart (Bart Transport) zat. Met waarschijnlijk het geld van FOK!Dibble Transport (staat nu een wachtwoord op...).
      vrijdag 18 september 2009 @ 07:01:24 #27
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72865089
    Maar weer even een herhaling: zet een wachtwoord op je bedrijf!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72869325
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 02:45 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Aan de sporen die vernietigt zijn te zien iemand die in het bedrijf van Bart (Bart Transport) zat. Met waarschijnlijk het geld van FOK!Dibble Transport (staat nu een wachtwoord op...).
    Nee man dat ben ik , mn sporen waren weg ( onder water )

    Heb later uit frustratie mn eigen sporen verneukt omdat k er zo geen zin meer aan heb.

    Wacht wel op een resetje.. Volgende week maar weer meedoen..
      vrijdag 18 september 2009 @ 12:14:59 #29
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72870766
    wt begrepen kun je de pass pm'en ( btw ik heb t niet gedaan )
    *Hosselcopter*
    pi_72872022
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 12:14 schreef Dibble het volgende:
    wt begrepen kun je de pass pm'en ( btw ik heb t niet gedaan )
    PM is verstuurd.

    [ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 18-09-2009 13:24:37 ]
    pi_72872037
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 13:01 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    PM is verstuurt.
    d
      vrijdag 18 september 2009 @ 13:10:31 #32
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72872279
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 13:01 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    PM is verstuurt.
    bedankt
    *Hosselcopter*
    pi_72872732
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 13:02 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    d
    pi_72879825
    Fantastisch, er is weer iemand geweest die de map heeft onder laten lopen.

    Kun je niet zien wie dat gedaan heeft Bart? Zodat je diegene kunt blocken ofzo?
    Er gaat niets boven Groningen
      vrijdag 18 september 2009 @ 21:00:33 #35
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72887966
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 17:00 schreef sander-3 het volgende:
    Fantastisch, er is weer iemand geweest die de map heeft onder laten lopen.

    Kun je niet zien wie dat gedaan heeft Bart? Zodat je diegene kunt blocken ofzo?
    Ik kan het zien als ik die persoon op heterdaad betrap. Achteraf is er helaas niets terug te halen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72910377
    Bart: zou de volgende keer óf het kopen van aandelen óf het geven van geld aan andere bedrijven uitgezet kunnen worden (bij voorkeur de eerste)?
      zaterdag 19 september 2009 @ 20:06:57 #37
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72914348
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 18:02 schreef vanOekelen het volgende:
    Bart: zou de volgende keer óf het kopen van aandelen óf het geven van geld aan andere bedrijven uitgezet kunnen worden (bij voorkeur de eerste)?
    Want?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72914581
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 20:06 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Want?
    Zo is geld verdienen wel héél erg makkelijk.
      zaterdag 19 september 2009 @ 20:20:56 #39
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72914864
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 20:13 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Zo is geld verdienen wel héél erg makkelijk.
    Als ik het uitzet niet?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72915072
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 20:20 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Als ik het uitzet niet?
    Mja, nu heb je na iets meer dan 6 jaar een onbeperkte geldhoeveelheid ter beschikking als je twee bedrijven bestuurt.
    pi_72931699
    vraag al beantwoord

    [ Bericht 82% gewijzigd door rener op 20-09-2009 15:55:44 ]
      zondag 20 september 2009 @ 14:46:17 #42
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72933181
    rener, waarom bouw je altijd zo'n laad dock voor vrachtwagen bij een mijn die je niet gebruikt?
    *Hosselcopter*
    pi_72933328
    die zijn als een soort verlening van het station;) en die wordt wel degelijk gebruikt.. zelfde wat roze doet..

    edit: dit kan je beter aan roze vragen.. die heeft over de hele map wel stations die hij niet gebruikt.. van mij worden wel gebruikt

    [ Bericht 46% gewijzigd door rener op 20-09-2009 15:03:20 ]
    pi_72979850
    waarom kan ik niet meer starten en gisteren wel? is hij vol of wa?
      maandag 21 september 2009 @ 22:40:33 #45
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72985086
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 20:43 schreef Pollewoppie het volgende:
    waarom kan ik niet meer starten en gisteren wel? is hij vol of wa?
    Was vol, maar nu niet meer.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 22 september 2009 @ 09:51:11 #46
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_72992438
    Moet binnenkort maar weer is mee gaan doen
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
    pi_72998770
    Misschien een domme vraag, (ben een soort van openttd-noob) maar is het mogelijk om een pre-entry signal met een path signal te combineren?

    Bij een station met meerdere sporen staan treinen steeds te wachten zodra een andere trein een station binnenrijdt, terwijl deze net zo goed ook al het station kan binnenrijden over een ander spoor, zonder dat ze elkaar storen. Duidelijk wat ik bedoel?
    Spread your love like a fever!
      dinsdag 22 september 2009 @ 13:30:45 #48
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72999012
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 13:21 schreef BlackRebel het volgende:
    Misschien een domme vraag, (ben een soort van openttd-noob) maar is het mogelijk om een pre-entry signal met een path signal te combineren?

    Bij een station met meerdere sporen staan treinen steeds te wachten zodra een andere trein een station binnenrijdt, terwijl deze net zo goed ook al het station kan binnenrijden over een ander spoor, zonder dat ze elkaar storen. Duidelijk wat ik bedoel?
    Dan moet je helemaal geen pre-signal gebruiken, maar enkel een PBS-sein
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72999206
    ach duuh.. haha... logisch... thanx
    Spread your love like a fever!
      dinsdag 22 september 2009 @ 13:37:58 #50
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72999246
    De momentum preserving loop geniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_72999779
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
    De momentum preserving loop geniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
    Screen?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72999821
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
    De momentum preserving loop geniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
    Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum conserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...
    pi_72999868
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 13:57 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum preserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...
    Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt. Alleen dan veel groter, om te zorgen dat er geen file kwam op mijn main line.
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72999970
    Met een treinlengte die even groot is als die in het plaatje zorgt elke vergroting van de loop alleen maar voor een kleiner wordende throughput.

    De grootte van de loop schaalt een op een met de treinlengte (en het benodigde oppervlakte derhalve met het kwadraat van de lengte).
    pi_73000329
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 14:01 schreef vanOekelen het volgende:
    Met een treinlengte die even groot is als die in het plaatje zorgt elke vergroting van de loop alleen maar voor een kleiner wordende throughput.

    De grootte van de loop schaalt een op een met de treinlengte (en het benodigde oppervlakte derhalve met het kwadraat van de lengte).
    Watte???


    Nee, maar ik deed het gewoon zo dat er een stuk of 5 treinen op pasten, en dat ik dan 2 ringen maakte ofzo.. zodat als er een file dreigde te ontstaan, dat ze daar konden wachten, in plaats van op de main line.

    Dus het doel van mijn 'cirkel' zal wel anders geweest zijn dan van dat ding..
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 22 september 2009 @ 14:18:14 #56
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73000560
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 14:11 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Watte???


    Nee, maar ik deed het gewoon zo dat er een stuk of 5 treinen op pasten, en dat ik dan 2 ringen maakte ofzo.. zodat als er een file dreigde te ontstaan, dat ze daar konden wachten, in plaats van op de main line.

    Dus het doel van mijn 'cirkel' zal wel anders geweest zijn dan van dat ding..
    Het doel van de momentum preserving loop is dat de wachtende trein niet vanuit stilstand de mainline op komt maar op topsnelheid rondjes draait totdat de mainline vrij is en ook met topsnelheid kan invoegen om het verkeer op de mainline niet op te houden.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73000912
    Dat werkt dan toch alleen maar als er maar 1 trein staat te wachten... als jij een stuk of 5 treinen hebt die erin willen, hoe werkt het dan?
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 22 september 2009 @ 14:33:14 #58
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73001080
    Met de signalen kun je er ook voor zorgen dat er maar 1 trein in de loop mag zitten, de rest die de mainline op wil wacht op hun beurt weer tot de loop vrij is.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73003044
    Lastig spel om te besturen, eens een keer goed voor zitten & uitproberen
    pi_73022845
    Is het trouwens expres gedaan dat je niet meer de kolenmijnen, boerderijen en dergelijken kan subsidiëren?
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 22 september 2009 @ 23:27:44 #61
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73024854
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 22:37 schreef sander-3 het volgende:
    Is het trouwens expres gedaan dat je niet meer de kolenmijnen, boerderijen en dergelijken kan subsidiëren?
    Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73025129
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 23:27 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...
    Okay.. ja, want nu zijn boerderijen een beetje schaars, dus ik dacht van, laat ik er eens een paar bij maken, maar dat gaat dus niet.
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_73042615
    wanneer start er een nieuwe server btw?
      woensdag 23 september 2009 @ 17:03:07 #64
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73042681
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef Pollewoppie het volgende:
    wanneer start er een nieuwe server btw?
    Wanneer jullie willen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73045745
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 17:03 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Wanneer jullie willen
    pi_73046399
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 17:03 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Wanneer jullie willen
    Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_73047927
    Kan PLayer transport gewist worden? heb een beetje verklooid.... dan kan ik opnieuw starten...
    pi_73052618
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 19:55 schreef Pollewoppie het volgende:
    Kan PLayer transport gewist worden? heb een beetje verklooid.... dan kan ik opnieuw starten...
    dank! ben nu een verwoedde poging aan het wagen om wat winst te maken!
      donderdag 24 september 2009 @ 07:18:28 #69
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73059958
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 19:14 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?
    Nagenoeg niets. Reken op een upload van 1 tot 2 kB/s voor een redelijk volle server. Stel dat ie fulltime helemaal vol zit met spelers, dan heb je dus per dag ruim genomen 168MB upload verstookt. Dat is dus 5GB per maand
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73127412
    Is er een reden waarom de kaarten 1024x1024 zijn terwijl 2048x2048 mogelijk is?
    Met een volle server lijkt mij 2048x2048 beter dan 1024x1024, dan zit je elkaar niet zo snel in het spreekwoordelijke en letterlijke vaarwater.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73127462
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 16:33 schreef BasOne het volgende:
    Is er een reden waarom de kaarten 1024x1024 zijn terwijl 2048x2048 mogelijk is?
    Met een volle server lijkt mij 2048x2048 beter dan 1024x1024, dan zit je elkaar niet zo snel in het spreekwoordelijke en letterlijke vaarwater.
    Eens Misschien heeft bart dat gedaan omdat het spel in het verleden nog wel eens haperde. Dus dat je er constant uitgegooid werd. Ik weet het ook niet...
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_73144231
    Bartholomew wanneer is er een server reset, het is 2240
    En zet je de kaart op 2048x2048.... ik wil meedoen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 27 september 2009 @ 13:00:31 #73
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73145205
    Nog even saven, dan mag er wat mij betreft ook wel een reset komen want de game leeft niet echt meer heb ik het idee.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 27 september 2009 @ 14:36:45 #74
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73148096
    Ik zet hem niet op 2048*2048 omdat het spel dan vaak te groot wordt voor mensen met een slechte verbinding... Die knallen er dan telkens uit. Maar ik wil het wel een keer proberen hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73148591
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:36 schreef Bart het volgende:
    Ik zet hem niet op 2048*2048 omdat het spel dan vaak te groot wordt voor mensen met een slechte verbinding... Die knallen er dan telkens uit. Maar ik wil het wel een keer proberen hoor
    In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muur
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 27 september 2009 @ 14:54:10 #76
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73148655
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:51 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muur
    Het gaat ook om de ping
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73148971
    The machine that goes ping?

    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73149918
    Wooohoooo 2048*2048
    And i'm doing shit
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73150622
    sorry basone maar ik heb per ongeluk mij bij jou bedrijf gevoegd! kan ik dat nog ongedaan maken?
    pi_73150798
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 16:09 schreef Pollewoppie het volgende:
    sorry basone maar ik heb per ongeluk mij bij jou bedrijf gevoegd! kan ik dat nog ongedaan maken?
    uitloggen en weer inloggen?
    En bij mij valt niets te halen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73166719
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 15:39 schreef BasOne het volgende:
    Wooohoooo 2048*2048
    And i'm doing shit
    Tjezus, waarom doe jij aan 45 graden hoeken en treinen die de 265 km/uur niet halen? Dat is echt super nadelig voor je. Voor de rest ziet het er goed uit . Daarom verbaast me het ook, het ziet er vet gestructureerd uit, maar je kunt er zoveeel meer uit halen
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_73168966
    If it works, don't knock it
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73182494
    tering is wel achtelijk groot hoor.... ik vind kleiner toch fijner, meer concurentie enzo...

    Had net bijna meer inkomsten als BasOne... alleen toen kwam er een mega treincrash (beetje dom gedaan)
    pi_73185316
    Het is achterlijk groot
    Maar ik heb met de kleinere kaart altijd het gevoel dat als je 50 jaar later dan de rest begint er helemaal niets meer over is om een fatsoenlijk lijntje te leggen of een company op te bouwen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73186501
    das waar ja alhoewel ik het met de vorige aardig voor elkaar kreeg maar die was ook nog niet enorm vol ofzo... ben je trouwens je rail aan het vervangen voor mag-rails dat je inkomen ineens zo omlaag is gegaan?
    pi_73186810
    Yup, het duurde even maar ik heb eindelijk alles voor maglev vervangen
    Met m'n oude ttd was daar een cheat voor die alles in 1 klap veranderde inc treinen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73187315
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 18:28 schreef BasOne het volgende:
    Yup, het duurde even maar ik heb eindelijk alles voor maglev vervangen
    Met m'n oude ttd was daar een cheat voor die alles in 1 klap veranderde inc treinen
    me meissie komt zo thuis dus ik ga vannacht het eerste deel vervangen denk ik...
    pi_73190419
    Zijn er al dirt roads beschikbaar voor OTTD?
    [b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
    Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
    pi_73200295
    is het btw erg om met oude treinen te rijden??
      dinsdag 29 september 2009 @ 00:46:30 #90
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73200460
    Neehoor, ze kunnen toch niet kapot aangezien de breakdowns uitstaan. Maar je boort jezelf er wel een hoop potentiële winst mee door je neus
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73200563
    hoezo? gaan ze minder hard rijden oid?
      dinsdag 29 september 2009 @ 01:01:50 #92
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73200604
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 00:57 schreef Pollewoppie het volgende:
    hoezo? gaan ze minder hard rijden oid?
    Nee, maar als je met maglevs zou rijden op hetzelfde netwerk kun je veel meer verdienen. Ik neem aan dat je met oude treinen elektrische of monorail bedoelt?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73200662
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 01:01 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Nee, maar als je met maglevs zou rijden op hetzelfde netwerk kun je veel meer verdienen. Ik neem aan dat je met oude treinen elektrische of monorail bedoelt?
    nee ik bedoel datie zegt trein 56 is erg oud enz... loop ze nu elke keer te vervangen maar betwijfel of dit nodig is..
      dinsdag 29 september 2009 @ 01:13:51 #94
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73200692
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 01:09 schreef Pollewoppie het volgende:

    [..]

    nee ik bedoel datie zegt trein 56 is erg oud enz... loop ze nu elke keer te vervangen maar betwijfel of dit nodig is..
    Dat kun je negeren. Als de breakdowns aan zouden staan (wat op de server niet zo is) gaan treinen steeds vaker kapot als ze ouder worden. Het beste kun je dus de message settings aanpassen (vind je onder dat krantenicoontje) en dan alleen het soort berichten op 'on' zetten die jij belangrijk vindt. Zelf heb ik alleen berichten over crashes aangezet en constructie van nieuwe industrie op summary (bericht komt alleen in de balk en niet als popup).
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73200714
    woh dan had ik me wat moeite kunnen sparen he!!! maar goe maar goe maakt niet toch niet meer uit met mijn saldo
    pi_73203492
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 19:58 schreef Sjoegerd het volgende:
    Zijn er al dirt roads beschikbaar voor OTTD?
    Nee, er was wel een niet openbaar uitgegeven patch, maar die is kwijt... Het kan nog wel een tijdje duren voordat nieuwe roadtypes zomaar in OpenTTD ingeladen kunnen worden.
      dinsdag 29 september 2009 @ 11:05:10 #97
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73204808
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 01:16 schreef Pollewoppie het volgende:
    woh dan had ik me wat moeite kunnen sparen he!!! maar goe maar goe maakt niet toch niet meer uit met mijn saldo
    Sowieso had je je moeite kunnen besparen want je kunt ze ook automatisch laten vervangen voordat ze oud worden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73210034
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 10:04 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Nee, er was wel een niet openbaar uitgegeven patch, maar die is kwijt... Het kan nog wel een tijdje duren voordat nieuwe roadtypes zomaar in OpenTTD ingeladen kunnen worden.
    Jammer, anders kon ik qua uiterlijk eens fatsoenlijk gebruik maken van de Heavy Equipment meuk.
    [b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
    Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
      woensdag 30 september 2009 @ 13:44:20 #99
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73240763
    De grootte van de map begint een beetje uit de hand te lopen, bijna 6 mb. Had net al verbindingsproblemen al moet ik zeggen dat ik die veel eerder had verwacht. Wat mij betreft mag deze kaart nog wel even blijven draaien hoor trouwens, had zelf toch maar een klein netwerkje dus dat mis ik niet echt, bovendien heb ik het niet al te lang geleden nog lokaal opgeslagen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 30 september 2009 @ 14:04:33 #100
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73241433
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 13:44 schreef Zero2Nine het volgende:
    De grootte van de map begint een beetje uit de hand te lopen, bijna 6 mb. Had net al verbindingsproblemen al moet ik zeggen dat ik die veel eerder had verwacht. Wat mij betreft mag deze kaart nog wel even blijven draaien hoor trouwens, had zelf toch maar een klein netwerkje dus dat mis ik niet echt, bovendien heb ik het niet al te lang geleden nog lokaal opgeslagen.
    Komt door de bomengroei. Als ze dat nou nog een keer uitschakelbaar maken, dan is het een stuk beter spelen op grote maps.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73249321
    ik heb nu op me pc ook verbindingsproblemen... hij logt in, laad alles maar zodra ik beeld heb valt ie weg en zegt ie dat de verbinding is verbroken

    Op de laptop doet hij het wel btw maar ja die heeft me meissie bij :(
    pi_73249356
    mmm, geen problemen hiero.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73249457
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 17:57 schreef BasOne het volgende:
    mmm, geen problemen hiero.
    ligt denk ik niet aan de verbinding maar aan mijn pc... vind het wel raar want vorige week had ik nergens last van!
    pi_73250481
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 18:00 schreef Pollewoppie het volgende:

    [..]

    ligt denk ik niet aan de verbinding maar aan mijn pc... vind het wel raar want vorige week had ik nergens last van!
    ook een 2048*2048 kaart?
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73252596
    ff denken hoor maar jah volgens mij was dat deze server al! ja weet het zeker nu...

    Maar zoals gezegd mischien omdat ie nu over de 6Mb heen is ofzo... want andere servers doen het wel gewoon!! ga zo ff met me instellingen klooien
    pi_73252808
    firewall is het iig niet...
    pi_73253629
    Maar mischien is het een idee om een kleinere server erbij te starten (zeg 1024x1024) want de grote is toch zo goed als vol en dan kunnen de minder snelle onder ons ook nog meedoen!
    pi_73253860
    ik kom er ook niet meer op
    pi_73254009
    Ik kap er ook mee.

    Nu heb je zeeën van ruimte, en nog zit je tegen elkaar aan te bouwen.
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_73254385
    Nog steeds zeeën van ruimte maar er is vrijwel geen passagiers vervoer
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      woensdag 30 september 2009 @ 22:01:56 #111
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73258080
    Ik draai niet voor niets max 1024²
    Maar nu zijn jullie daar zelf ook achter
    Morgen doe ik een reset.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73260456
    Erg weinig industrie in 'het binnenland' het meeste zit rond de randen van de kaart, en daar bedoel ik niet alleen oilrigs mee
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73260641
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 22:01 schreef Bart het volgende:
    Ik draai niet voor niets max 1024²
    Maar nu zijn jullie daar zelf ook achter
    Morgen doe ik een reset.
    doe maar gelijk joh! kan nu ook met de laptop er niet op...
    pi_73261638
    ikwilikwilikwilnununu
      donderdag 1 oktober 2009 @ 07:38:45 #115
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73264609
    Reset
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 08:07:10 #116
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
      donderdag 1 oktober 2009 @ 09:12:43 #117
    271204 Ragnarock
    Ook wel Haarbalpasta
    pi_73265603
    Dit spel blijft ook heerlijk verslavend he! Het enige spel welke ik na vele jaren nog steeds in bezit heb en met veel plezier speel!!

    Overigens heb ik stations ontwikkeld die 100+ treinen aankunnen!! En dan niet zo'n mega station met 20 perrons o.i.d..

    Zal als ik thuis ben eens een plaatje posten!

    Ik maak tegenwoordig in steden gebruik van een metro systeem die ik koppel aan een long distance traject. Zo krijg je de rating per station vet hoog!
    pi_73277576
    Er is weer een nieuwe versie uit OpenTTD 0.7.3, hier te downloaden. Zoals gebruikelijk bij een 0.0.X release bevat deze release (zo goed als) alleen maar bugfixes. De tt-forums.net aankondiging is hier te vinden.
    pi_73286961
    zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!!

    Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen?
      donderdag 1 oktober 2009 @ 21:56:41 #120
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73289029
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 21:05 schreef Pollewoppie het volgende:
    zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!!

    Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen?
    Ctrl ingedrukt houden tijdens het bouwen. Of gewoon het station vergroten en dan tussenliggende stukjes verwijderen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73289174
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 21:56 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ctrl ingedrukt houden tijdens het bouwen. Of gewoon het station vergroten en dan tussenliggende stukjes verwijderen.
    Als ik dat laatste doe dan gaat heel mijn station weg!!
    pi_73289719
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 22:00 schreef Pollewoppie het volgende:

    [..]

    Als ik dat laatste doe dan gaat heel mijn station weg!!
    Met ctrl kan je een 'nieuw' station bouwen maar krijg je een venstertje of je em wil koppelen aan het dichtsbijzijnde station of een geheel nieuw station wilt, kwam ik ook pas 2 dagen geleden achter
    Hoe je tussenliggende stukjes station verwijderd weet ik (nog) niet.

    Btw.
    Ik weet nog wel dat ik vruuuuger stations kon maken met perrons, 1 lang station met stukjes rails ertussen en de eerste trein reed helemaal door naar perron 1 en de tweede naar perron 2 enz achter mekaar, dus niet naast mekaar, ben alleen vergeten hoe je dat doet
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73290033
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 21:05 schreef Pollewoppie het volgende:
    zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!!

    Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen?
    Dit is nog niets, 7 stuks maar.
    Op de vorige had ik 12 oilrigs op 1 station, en Rener had er volgensmij op 1 zelfs iets van 16
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73290828
    hehe had op de vorige server 19 platforms..(sommige niet ermee verbonden maar konden wel..waren nog net nieuw)
      donderdag 1 oktober 2009 @ 23:20:00 #125
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73292478
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 21:05 schreef Pollewoppie het volgende:
    zow netjes Bas al die olieplatformen samen op 1 station!!

    Maareh als ik een stationstukje maak die niet aan het station vastzit word het altijd een nieuw station... waar kan ik dat instellen?
    Zo moeilijk is dat niet, de station spread is erg hoog dus je kan van grote afstand stations samenvoegen. Niet om te zeggen dat Bas geen mooie stations bouwt uiteraard maar met de huidige settings is het vrij makkelijk om 7 industrieën samen te voegen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 1 oktober 2009 @ 23:25:34 #126
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73292664
    Bart, zou je de server morgen even naar 0.7.3 kunnen overzetten?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:27:28 #127
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73294130
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 23:20 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Zo moeilijk is dat niet, de station spread is erg hoog dus je kan van grote afstand stations samenvoegen. Niet om te zeggen dat Bas geen mooie stations bouwt uiteraard maar met de huidige settings is het vrij makkelijk om 7 industrieën samen te voegen.
    Ben geen echte newb met TT, maar goed werkende spoorlijnen met tig treinen en stations... bleeegh... als het maar meer geld opbrengt dan het kost en op de vorige kaart (die van 2048*2048) kreeg ik een miljard per jaar binnen, goed genoeg voor mij

    [ Bericht 6% gewijzigd door BasOne op 02-10-2009 00:49:35 ]
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73295542
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 23:20 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Zo moeilijk is dat niet, de station spread is erg hoog dus je kan van grote afstand stations samenvoegen. Niet om te zeggen dat Bas geen mooie stations bouwt uiteraard maar met de huidige settings is het vrij makkelijk om 7 industrieën samen te voegen.
    jah nu ik weet hoe je stations samenvoegt lukt het me ook idd!!
    pi_73295553
    en weer boven je bas!!! zolang het duurt dat weer wel maar toch
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:05:05 #130
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73295979
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 22:00 schreef Pollewoppie het volgende:

    [..]

    Als ik dat laatste doe dan gaat heel mijn station weg!!
    Je moet ook niet de dynamiet gebruiken maar het verwijderknopje (bulldozer). Dat is hetzelfde knopje waar je seinen mee kan verwijderen zonder het hele spoor eronder ook te slopen. Gewoon ff zoeken in de railbuild-werkbalk, rechtsklikken op een knop geeft info wat die knop doet.
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 23:25 schreef Zero2Nine het volgende:
    Bart, zou je de server morgen even naar 0.7.3 kunnen overzetten?
    Ja hoor.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:43:17 #131
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73321557
    En een server-update naar 0.7.3
    Hier te downloaden voor de liefhebbers
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73325593
    Heeft iemand een oplossing tegen die idiote prijzen in DB-Set XL 0.82 (anders dan brute force de GRF editten )? Het is een beetje raar als ik voor 500k EUR een Boeing 747 of Airbus A380 (in de Aviators set) kan kopen en dat een ICE3 meer dan een miljoen EUR kost. Ook kan ik mij van een aantal jaar terug niet herinneren dat de prijzen in DB-Set XL zo hoog lagen. Het kan zijn dat er toen nog sprake was van een eerdere versie, ik heb mij er al wezenloos naar gezocht maar geen eerdere release kunnen vinden om dat te kunnen staven.
    pi_73325960
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Heeft iemand een oplossing tegen die idiote prijzen in DB-Set XL 0.82 (anders dan brute force de GRF editten )? Het is een beetje raar als ik voor 500k EUR een Boeing 747 of Airbus A380 (in de Aviators set) kan kopen en dat een ICE3 meer dan een miljoen EUR kost. Ook kan ik mij van een aantal jaar terug niet herinneren dat de prijzen in DB-Set XL zo hoog lagen. Het kan zijn dat er toen nog sprake was van een eerdere versie, ik heb mij er al wezenloos naar gezocht maar geen eerdere release kunnen vinden om dat te kunnen staven.
    Heb je de readme bij dat set al doorgelezen?
    Ik niet, maar ik denk dat die prijzen gewoon zo horen en dat je gewoon wat eerder moet beginnen, dan is tegen de tijd dat de ICE beschikbaar wordt 1M¤ geen enkel probleem meer.

    [ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 03-10-2009 02:36:33 ]
    pi_73328624
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 02:26 schreef vanOekelen het volgende:
    Heb je de readme bij dat set al doorgelezen?
    Ja, zojuist, ik moet versie 0.71 hebben. Vanaf 0.8x zijn de prijzen sterk verhoogd staat in de versionhistory.
    quote:
    Ik niet, maar ik denk dat die prijzen gewoon zo horen en dat je gewoon wat eerder moet beginnen, dan is tegen de tijd dat de ICE beschikbaar wordt 1M¤ geen enkel probleem meer.
    Maar ik heb een hekel aan die trage stoomtreinen. Ik begin meestal in 1975, alle overige treinen zijn nu ook nog steeds belachelijk duur in vergelijking met de vliegtuigen.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:49:00 #135
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_73330743
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 10:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Ja, zojuist, ik moet versie 0.71 hebben. Vanaf 0.8x zijn de prijzen sterk verhoogd staat in de versionhistory.
    [..]

    Maar ik heb een hekel aan die trage stoomtreinen. Ik begin meestal in 1975, alle overige treinen zijn nu ook nog steeds belachelijk duur in vergelijking met de vliegtuigen.
    Ik heb alleen treinen. De snelheid die vliegtuigen hebben gaan verloren bij het taxi-en, een goed ontworpen RoRo-station met 4 sporen is veel efficiënter dan vliegtuigen.
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:55:50 #136
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73330905
    + veel maar capaciteit als je de treinen een beetje lang maakt. Zelfs in een maglev van 12 lang (10 wagons) kunnen al meer passagiers dan in het grootste vliegtuig.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73331098
    Maar ik vind vliegtuigen ook leuk. Bovendien kun je in de 'Advanced Settings' de 'Plane Speed factor' aanpassen, normaal staat die op 1/4e, de verhouding vliegsnelheid:treinsnelheid is dan 1:4, als je die waarde dus op 1/3e of 1/2e zet dan verklein je het nadeel van de vliegtuigen. Ik bouw graag een beetje realistisch dus die RoRo-stations mogen dan zeer efficient zijn, in het echt ben ik die nog nooit tegengekomen, hooguit RiRo. Zelfde als die klaverbladen die je soms ziet, ik reis regelmatig met de trein maar een klaverblad in het spoor ben ik nog nooit tegengekomen, hooguit station Duivendrecht benaderd dat een beetje.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:14:40 #138
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_73331399
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Maar ik vind vliegtuigen ook leuk. Bovendien kun je in de 'Advanced Settings' de 'Plane Speed factor' aanpassen, normaal staat die op 1/4e, de verhouding vliegsnelheid:treinsnelheid is dan 1:4, als je die waarde dus op 1/3e of 1/2e zet dan verklein je het nadeel van de vliegtuigen. Ik bouw graag een beetje realistisch dus die RoRo-stations mogen dan zeer efficient zijn, in het echt ben ik die nog nooit tegengekomen, hooguit RiRo. Zelfde als die klaverbladen die je soms ziet, ik reis regelmatig met de trein maar een klaverblad in het spoor ben ik nog nooit tegengekomen, hooguit station Duivendrecht benaderd dat een beetje.

    Ik ben ook nog nooit een stad met minder dan 1M inwoners tegengekomen met 6 vliegvelden, waarvan 3 van 1 maatschappij, TTD is ook een spel en geen simulatie. Ik heb die PlaneSpeedFactor nog nooit gebruikt, ik zal er eens naar kijken. De Extended Cargo Scheme maakt het spel wel een beetje meer echt wat betreft de acceptatie van vracht.
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:45:52 #139
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73332122
    Stations die groter zijn dan de stad heb ik ook nog nooit gezien in het echt
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73335617
    Bas loop je nou me hout te jatten!!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:14:40 #141
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73335676
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:11 schreef Pollewoppie het volgende:
    Bas loop je nou me hout te jatten!!
    Hoe kan je nou iemands hout jatten
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:18:44 #142
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73335779
    En BasOne: misschien een idee om die lange treinen van je wat meer locs te geven, twee of zelfs drie, dan trekken ze wat sneller op
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73336150
    sorry dat ben jij niet... andere geel
    pi_73336178
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:14 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Hoe kan je nou iemands hout jatten
    nou door naast het bos wat ik heb"opgebouwd" een station te bouwen zodat een deel van de productie door hem word vervoerd en ik ineens teveel lege treinen aan mijn station heb!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:40:47 #145
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73336305
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:18 schreef Bart het volgende:
    En BasOne: misschien een idee om die lange treinen van je wat meer locs te geven, twee of zelfs drie, dan trekken ze wat sneller op
    Heb geen zin om 100 treinen te verherbouwen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:43:00 #146
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73336371
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Pollewoppie het volgende:
    sorry dat ben jij niet... andere geel
    Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73336673
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:43 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen
    ja maar ik dwarsbomer dan ook gewoon hard terug hoor... sluit gewoon zijn stations op zodat hij niet meer kan groeien...
    pi_73336768
    ik had wat stations en lijnen verwijderd maar ik kon er zo een nieuw spoor leggen.... nu dacht ik dat jij zo aso was om die plek te gebruiken maar dat is dus ook rener...
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:00:05 #149
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73336828
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:34 schreef Pollewoppie het volgende:

    [..]

    nou door naast het bos wat ik heb"opgebouwd" een station te bouwen zodat een deel van de productie door hem word vervoerd en ik ineens teveel lege treinen aan mijn station heb!
    Dat heet concurreren, gewoon zorgen dat jij het hout beter blijft afvoeren dan hij. Hoewel we ook weleens bij bepaalde servergames gewoon min of meer hadden afgesproken niet bij elkaar te 'jatten'. Alleen ja als 1 iemand dat breekt begin je niets want het is niet tegen de serverregels die Bart heeft bedacht.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:22:17 #150
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73337483
    of grote reclame campagnes voeren, werkt ook wel
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73337785
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 17:00 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Dat heet concurreren, gewoon zorgen dat jij het hout beter blijft afvoeren dan hij. Hoewel we ook weleens bij bepaalde servergames gewoon min of meer hadden afgesproken niet bij elkaar te 'jatten'. Alleen ja als 1 iemand dat breekt begin je niets want het is niet tegen de serverregels die Bart heeft bedacht.
    nou je kan wel wat beginnen maar dan ga je elkaar zitten pesten (stations opsluiten enzo) en dat heeft ook niet veel zin...

    in elk geval als je beide aan het opbouwen bent... knappe jongen die nu nog mijn bruwood station gaat opsluiten...
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:28:24 #152
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73339446
    Ga ook maar weer eens meedoen hier
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:08:46 #153
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_73342405
    Ha Proxi
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:36:40 #154
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73343122
    Ha AR

    Waar is AutomaticRock transport?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:48:32 #155
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73343420
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:40 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Heb geen zin om 100 treinen te verherbouwen
    Dan moet je het vanaf het begin af aan goed doen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:56:25 #156
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73343596
    Wil degene die JVD Transport bestuurt zijn loze sporen + station rond Bruwood verwijderen? Dit is blocken van andere spelers en dus niet toegestaan.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:19:26 #157
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73344131
    Die is offline denk ik
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73346023
    Even terugkomend op mijn verzoek, na het doorzoeken van oude backups (toch handig die dingen ) heb ik versie 0.61 van DB-Set XL gevonden.

    http://www.tt-forums.net/download/file.php?id=118173
    pi_73346924
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:11 schreef Pollewoppie het volgende:
    Bas loop je nou me hout te jatten!!
    jou hout jat ik niet.. die liggen in je treinen.. het hout van de bossen is van niemand


    Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen
    ik dwarsboom niemand? ik heb gewoon een eigen spoorlijntje.. verder geen land opgekocht etc.. op vorige servers hadden mensen ook stations neergezet bij mijn lijntjes.. hoor je mij ook niet over


    ik had wat stations en lijnen verwijderd maar ik kon er zo een nieuw spoor leggen.... nu dacht ik dat jij zo aso was om die plek te gebruiken maar dat is dus ook rener...

    hier weet ik niks van..


    nou door naast het bos wat ik heb"opgebouwd" een station te bouwen zodat een deel van de productie door hem word vervoerd en ik ineens teveel lege treinen aan mijn station heb!

    dit is idd concurrentie..
      zondag 4 oktober 2009 @ 00:39:34 #160
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73349040
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 23:00 schreef rener het volgende:

    [..]


    Ja rener is iedereen aan het dwarsbomen
    ik dwarsboom niemand? ik heb gewoon een eigen spoorlijntje.. verder geen land opgekocht etc.. op vorige servers hadden mensen ook stations neergezet bij mijn lijntjes.. hoor je mij ook niet over
    Je vergeet de woordspeling
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73354465
    ]


    ik zeg verwijderen van de bedrijven(geel en rood) ivm overtreding van spelregels terwijl ze weten van de regels
      zondag 4 oktober 2009 @ 13:08:17 #162
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73355042
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 12:47 schreef rener het volgende:
    [ afbeelding ]]
    [ afbeelding ]

    ik zeg verwijderen van de bedrijven(geel en rood) ivm overtreding van spelregels terwijl ze weten van de regels
    Nou ja, verwijderen, ik geef ze vandaag om de boel aan te passen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 oktober 2009 @ 13:16:47 #163
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73355309
    Wat?
    Mag je geen land aankopen?
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73355891
    land opkopen mag idd niet.. en ongebruikt spoor is ook verboden als het gebruikt wordt om alleen te blocken
      zondag 4 oktober 2009 @ 13:42:59 #165
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73356012
    Land opkopen mag wel om ruimte te reserveren voor een groter vliegveld, maar niet met als doel om te blokken.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 4 oktober 2009 @ 13:45:25 #166
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73356070
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 13:16 schreef BasOne het volgende:
    Wat?
    Mag je geen land aankopen?
    Ik zou zeggen: lees de serverregels nog eens door.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 oktober 2009 @ 13:53:03 #167
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73356258
    Was wel van plan te gaan herverbouwen waar ik land had opgekocht, want het loopt niet echt lekker daar, ik weet alleen nog niet hoe

    Daarbij had niemand er last van.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 4 oktober 2009 @ 13:55:41 #168
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73356331
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 13:53 schreef BasOne het volgende:
    Was wel van plan te gaan herverbouwen waar ik land had opgekocht, want het loopt niet echt lekker daar, ik weet alleen nog niet hoe

    Daarbij had niemand er last van.
    Het probleem zijn denk ik vooral die bordjes rond de raffinaderij (en niet zozeer die tussen de sporen), daar kan niemand meer goederen vandaanhalen of olie bezorgen terwijl de raffinaderij van iedereen is.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 4 oktober 2009 @ 13:56:32 #169
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73356358
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 13:55 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Het probleem zijn denk ik vooral die bordjes rond de raffinaderij, daar kan niemand meer goederen vandaanhalen of olie bezorgen terwijl de raffinaderij van iedereen is.
    Er staat een tweede waar de olie naartoe gaat, ik hoop juist dat diegene die ombouwd was zou verdwijnen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73356647
    Nu ben ik een behoorlijke OpenTTD n00b (althans, als ik de constructies online zie, ik speel eigenlijk alleen lokaal en dan ben ik al blij als ik miljonair ben binnen 10 jaar), maar wat is het nut hiervan?
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:09:01 #171
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73356697
    whooops
    Ik probeerde iets :S
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:12:39 #172
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73356802
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:07 schreef Hmail het volgende:
    Nu ben ik een behoorlijke OpenTTD n00b (althans, als ik de constructies online zie, ik speel eigenlijk alleen lokaal en dan ben ik al blij als ik miljonair ben binnen 10 jaar), maar wat is het nut hiervan?
    [ afbeelding ]
    Je rating omhoog helpen. Voor een rating van 1000 heb je minimaal 80 stations nodig.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:14:32 #173
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73356857
    Even ieders hulp gevraagd:
    Ik ben bezig met een FAQ voor in de OP. Er worden regelmatig door newbies dezelfde vragen gesteld. Natuurlijk is dat geen probleem en beantwoorden de pro's die graag
    Maar het lijkt me voor iedereen handig als de meest gestelde vragen in de OP staan (uiteraard met antwoord ).

    Dus: wat zijn veelgestelde vragen? Kom maar op
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73357013
    Misschien iets in de geest van:
    - Hoe zorg ik dat gemeente x mij weer wat aardiger vind zodat ik m'n stations daar kan bouwen/huizen kan verwijderen?
    - Met welk vrachttype / transportmogelijkheid verdien ik nou zo snel mogelijk veel geld?
    - Hoe vervang ik makkelijk een compleet spoornetwerk naar Monorail/Maglev?

    Zo even off the top of my head, kan me voorstellen dat die vragen leven bij mensen die het nog maar kort spelen. Ik speel het al wel langer, maar meer met grote tussenpozen, dus een echte expert kan ik mezelf niet noemen

    edit: En die uitleg van verschillende spoorkruisingen zou ik in de wiki neerzetten. Maak er een simpel en overzichtelijke TS van, dat nodigt meer aan tot lezen dan die diverse plaatjes met kruisingen, die niet interessant zijn voor mensen die hier al langer rondhangen, en veel te ingewikkeld lijken voor mensen die het voor het eerst spelen
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:21:53 #175
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73357072
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:19 schreef Hmail het volgende:
    Misschien iets in de geest van:
    - Hoe zorg ik dat gemeente x mij weer wat aardiger vind zodat ik m'n stations daar kan bouwen/huizen kan verwijderen?
    - Met welk vrachttype / transportmogelijkheid verdien ik nou zo snel mogelijk veel geld?
    - Hoe vervang ik makkelijk een compleet spoornetwerk naar Monorail/Maglev?

    Zo even off the top of my head, kan me voorstellen dat die vragen leven bij mensen die het nog maar kort spelen. Ik speel het al wel langer, maar meer met grote tussenpozen, dus een echte expert kan ik mezelf niet noemen
    Vraag 2 had ik nog niet in mijn lijst staan, nu wel
    Bedankt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:27:11 #176
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73357230
    Hoe je een station op afstand kan uitbreiden wordt ook vaak gevraagd, weet alleen even net precies hoe ik de vraag goed moet omschrijven.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:30:26 #177
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73357343
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:27 schreef Zero2Nine het volgende:
    Hoe je een station op afstand kan uitbreiden wordt ook vaak gevraagd, weet alleen even net precies hoe ik de vraag goed moet omschrijven.
    Zoiets had ik er ook al bij staan. Tot nu toe heb ik:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ook wil ik nog een sectie maken met handige min of meer verborgen dingen, zoals bijvoorbeeld dat station uitbreiden met ctrl, of shared orders maken enzo. Dus handige trucjes die nog niet zo heel bekend zijn mogen ook opgesomd worden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73357982
    Hoe start ik mijn eigen server?
    Waarom staat mijn server als offline weergegeven?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:57:55 #179
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73358225
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:49 schreef Joery het volgende:
    Hoe start ik mijn eigen server?
    Waarom staat mijn server als offline weergegeven?
    Die eerste zet ik er nog wel bij. Die tweede is imho te technisch voor een FAQ. Kan ook van alles zijn.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73358244
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:30 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Zoiets had ik er ook al bij staan. Tot nu toe heb ik:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ook wil ik nog een sectie maken met handige min of meer verborgen dingen, zoals bijvoorbeeld dat station uitbreiden met ctrl, of shared orders maken enzo. Dus handige trucjes die nog niet zo heel bekend zijn mogen ook opgesomd worden
    De een na laatste vraag klopt niet helemaal meer (sinds OpenGFX).
      zondag 4 oktober 2009 @ 15:00:55 #181
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73358315
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:58 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    De een na laatste vraag klopt niet helemaal meer (sinds OpenGFX).
    Je hebt nog steeds oude bestanden nodig. Ten eerste is OpenGFX nog niet af, ten tweede mis je met OpenGFX dan nog steeds SFX en muziek. Maar ik was al van plan om daarover te lullen in het antwoord
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73358843
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:57 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Die eerste zet ik er nog wel bij. Die tweede is imho te technisch voor een FAQ. Kan ook van alles zijn.
    maar hoe los ik 't op dan?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      zondag 4 oktober 2009 @ 15:26:48 #183
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73359051
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 15:18 schreef Joery het volgende:

    [..]

    maar hoe los ik 't op dan?
    Mogelijk heb je je poorten niet (goed) geforward in je modem en router. Misschien heb je een firewall draaien.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73359403
    hmm, nee niet echt.

    mn router staat geforward, portscan gedaan via internet en 't interne netwerk.
    router staat ok.

    hoe kan 't dan toch, ondanks dat ik netjes een server opzet, dat ie offline staat?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
    pi_73359804
    ik had voor de grap een paar stukken bij een stad ingepolderd

    heeft één of andere hond de dijken doorbroken
    pi_73360403
    he blauw! bendege aan het doen? ik level het daar niet voor jou vriend!
      zondag 4 oktober 2009 @ 16:24:46 #187
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73360594
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 15:41 schreef Joery het volgende:
    hmm, nee niet echt.

    mn router staat geforward, portscan gedaan via internet en 't interne netwerk.
    router staat ok.

    hoe kan 't dan toch, ondanks dat ik netjes een server opzet, dat ie offline staat?
    Advertising uit staan? Kunnen anderen wel inloggen als ze handmatig je ip+poort invullen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 oktober 2009 @ 16:27:02 #188
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73360666
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Pollewoppie het volgende:
    he blauw! bendege aan het doen? ik level het daar niet voor jou vriend!
    Is het niet makkelijker om dat ingame te zeggen, ti's maar een ideetje
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 4 oktober 2009 @ 16:29:42 #189
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73360755
    "Bij de gedetailleerde info over mijn company rating staat er continu 0 bij Minimale winst. Ik maak echter miljoenen winst. Hoe kan dat?"

    Das een goeie want daar snap ik ook geen achterwerk van.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73360809
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 16:29 schreef BasOne het volgende:
    "Bij de gedetailleerde info over mijn company rating staat er continu 0 bij Minimale winst. Ik maak echter miljoenen winst. Hoe kan dat?"

    Das een goeie want daar snap ik ook geen achterwerk van.
    minimale winst is de winst van je slechtste trein... ik ga ervanuit dat je van elk soort transport een trein binnen hebt staan om te kopieren? die maakt geen winst en daar word het op gebaseerd... best kut weet het
    pi_73360811
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 15:55 schreef Pollewoppie het volgende:
    ik had voor de grap een paar stukken bij een stad ingepolderd

    heeft één of andere hond de dijken doorbroken

    was je al tijdens de spaanse oorlog actief dan?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
    pi_73382367
    he kunnen we na deze server niet een server in winterlandschap of woestijn draaien? en één met meer zee zodat het een beetje een uitdaging word!
    pi_73382393
    Wordt dit spel ooit nog eens door XFire ondersteund? Ik zou al die uurtjes Transport Tycoon wel op m'n pagina terug willen zien.
    standaarddrinker
      maandag 5 oktober 2009 @ 15:03:19 #194
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73391885
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 02:31 schreef DrDentz het volgende:
    Wordt dit spel ooit nog eens door XFire ondersteund? Ik zou al die uurtjes Transport Tycoon wel op m'n pagina terug willen zien.
    Daar moet je bij xfire voor zijn, maar ik betwijfel het
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      maandag 5 oktober 2009 @ 15:06:31 #195
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73391980
    Artic
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 5 oktober 2009 @ 15:28:25 #196
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73392770
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 02:31 schreef DrDentz het volgende:
    Wordt dit spel ooit nog eens door XFire ondersteund? Ik zou al die uurtjes Transport Tycoon wel op m'n pagina terug willen zien.
    Ik niet, dan zou ik me rotschrikken Veel te confronterend.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 5 oktober 2009 @ 16:02:32 #197
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73393878
    Volgende map mag aandelen kopen van mij wel uit, voegt namelijk geen drol toe, dan heb ik liever dat alle voertuigen beschikbaar blijven
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_73399529
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 15:06 schreef Proximo het volgende:
    Artic
    ik zeg doen!

    en dan gelijk of kleiner of uitdagender...
    pi_73399696
    zou ik met 100000000000 de hele kaart onder water kunnen zetten?

    gemiddeld 10000 per vakje dus kan ik er 10000000 doen. er zijn 1048x1048 vakjes dus ik zou het bijna twee keer kunnen doen

    mag ik mag ik?
    pi_73399736
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:02 schreef Pollewoppie het volgende:
    zou ik met 100000000000 de hele kaart onder water kunnen zetten?

    gemiddeld 10000 per vakje dus kan ik er 10000000 doen. er zijn 1048x1048 vakjes dus ik zou het bijna twee keer kunnen doen

    mag ik mag ik?
    Waarom, in godsnaam, zou je dat willen...
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_73400334
    gewoon omdat het kan.... waterworld jeweetz!
      maandag 5 oktober 2009 @ 19:51:43 #202
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73401975
    Nee?

    Als je landschap wil verkloten, ga dan lekker single player spelen...
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_73402241
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:51 schreef Proximo het volgende:
    Nee?

    Als je landschap wil verkloten, ga dan lekker single player spelen...
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:05:23 #204
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73402563
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 18:58 schreef Pollewoppie het volgende:

    [..]

    ik zeg doen!

    en dan gelijk of kleiner of uitdagender...
    Weet je zeker dat je een kleinere kaart wil? Kan me nog een 512 x 512 herinneren. Dan krijg je dus dit soort toestanden:

    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:16:30 #205
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73403008
    Artic op 2048x2048, towns op laag en industries op high
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_73406562
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 20:16 schreef Proximo het volgende:
    Artic op 2048x2048, towns op laag en industries op high
    Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte. nu is alles na een week al vol gebouwd.
    Er gaat niets boven Groningen
      maandag 5 oktober 2009 @ 21:35:36 #207
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73406735
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 21:32 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte. nu is alles na een week al vol gebouwd.
    Na een week pas
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73407114
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 21:35 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Na een week pas
    Ja weet ik veel.. ik speel niet zo veel meer. Mede door dat.
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_73408006
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 21:32 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Inderdaad, ik ben ook voor een grotere map. Dan heb je tenminste de ruimte. nu is alles na een week al vol gebouwd.
    ja maar dan loopt ie wel vast...
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:03:39 #210
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73408074
    2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:17:39 #211
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73408668
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
    2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
    Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/
    Een desert of artic met weing bomen zou dat op kunnen lossen, maar da's dan een probeerseltje.
    en veeeeel steden lijkt me ook geen goed plan op zo'n grote kaart
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73409761
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 22:17 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/
    Een desert of artic met weing bomen zou dat op kunnen lossen, maar da's dan een probeerseltje.
    en veeeeel steden lijkt me ook geen goed plan op zo'n grote kaart
    ben ik het mee eens ja..

    maar wneer komt er weer een server?
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:45:41 #213
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73409813
    Van mij mag een server ook wel wat langer blijven draaien. Nu heb ik geen zin meer om grote investeringen in het netwerk te doen omdat ik het gevoel heb dat de server elk moment gereset gaat worden.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:52:44 #214
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73410104
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
    2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
    2048x2048 moet toch wel te doen zijn..?

    Anders wellicht aantal clients beperken

    Mijn grootste single player map kan niet eens meer fast-forwareden door al het verkeer

    [ Bericht 15% gewijzigd door Proximo op 05-10-2009 22:59:46 ]
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 5 oktober 2009 @ 23:13:00 #215
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73410901
    Mja, het zijn die bomen die de boel verpesten. De kaart groeit echt enorm snel, in het begin is ie niet eens zo heel groot in termen van megabytes.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 5 oktober 2009 @ 23:33:30 #216
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73411545
    Is er geen anti-bomen mod

    Artic zou dit oplossen toch?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_73412329
    volgens mij wel ja

    edit: nope zijn heeeeel veel besneeuwde bomen
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:05:17 #218
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73412432
    Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73413665
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
    Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
    Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:06:50 #220
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73414761
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
    Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
    Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig waren
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:08:58 #221
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73414770
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 01:15 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...
    Als je een nieuwe game start, waar je ook o.a. de mapsize en het aantal steden en industrieën kiest.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:28:30 #222
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73414857
    Nu nog een manier vinden om naast bussen, vliegtuigen, treinen en boten ook mezelf te kunnen klonen.
    Dan kan ik er 10 laten werken aan een leuke cashflow en kan het origineel achter de PC blijven zitten
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:10:38 #223
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73416091
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 07:06 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig waren
    Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:16:24 #224
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73416198
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?
    Dat is inderdaad enkel voor de initiële plaatsing van de bomen tijdens de mapgeneratie.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:42:35 #225
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_73421108
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef Proximo het volgende:
    Ha AR

    Waar is AutomaticRock transport?
    ART is nog steeds met vakantie

    Ik heb het momenteel helaas te druk. TTD is zo verslavend dat als ik weer een nieuwe begin er meteen een hoop tijd in gaat zitten.
    Maar ART zal terug komen en de vrije markt veroveren
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_73434628
    Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
    http://i36.tinypic.com/1zbq7ux.png
    Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?

    [ Bericht 13% gewijzigd door Hmail op 08-10-2009 16:57:43 ]
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:12:40 #227
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73435240
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
    Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
    [ afbeelding ]
    Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef vanOekelen het volgende:
    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73435480
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
    Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
    [ afbeelding ]
    Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
    Naast het ombouwen van dit terminusstation zou je ook eens moeten kijken hoe je seinen moet toepassen (zie de OpenTTDwiki en de OP) en je zou wat "langere" bochten kunnen maken om de doorstroming te verbeteren..
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:35:53 #229
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73436172
    Je kan het zo bont maken als je wilt
    see pic below

    [ Bericht 19% gewijzigd door BasOne op 06-10-2009 21:57:51 ]
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:44:11 #230
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73436526
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
    Je kan het zo bont maken als je wilt
    [ afbeelding ]
    Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshots
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:52:00 #231
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73436802
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
    Je kan het zo bont maken als je wilt
    [ afbeelding ]
    Persoonlijk vind ik dat een beetje té, maar ieder zijn smaak. Bij de originele TT was een station maximaal 5 vakjes lang en 4 sporen breed
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:54:58 #232
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73436928
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 20:44 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshots
    printscreen -> paint -> photobucket
    pb laad niks groters dan 800x600

    Dus niet hoe maak ik screenshots, maar waar host ik highres plaatjes
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:58:08 #233
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73437036
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 20:54 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    printscreen -> paint -> photobucket
    pb laad niks groters dan 800x600

    Dus niet hoe maak ik screenshots, maar waar host ik highres plaatjes
    Sla hem dan tenminste op als png, betere kwaliteit en kleinere bestanden
    En maak hem met ctrl-s, scheelt weer een taakbalk
    Plus dat er zat image uploaders zijn die groter dan 800x600 accepteren
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:05:11 #234
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73437282
    Dit beter?



    Dank voor de tip
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:06:06 #235
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73437310
    Tinypic accepteert in elk geval openttd screenschots van 1024*768
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73437579
    Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:17:53 #237
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73437774
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef MaxMark het volgende:
    Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
    Lekker boeiend, ik heb 60Mbit hier
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73437836
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 21:17 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Lekker boeiend, ik heb 60Mbit hier
    Wat boeit het nou wat voor snelheid jij hebt?
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:24:23 #239
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73438011
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Wat boeit het nou wat voor snelheid jij hebt?
    Voor mij ontzettend veel
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73438108
    Grappig dat je je wel altijd druk maakt om plaatjes die als .jpg opgeslagen zijn.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:27:54 #241
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73438162
    Voor jullie trouwens ook, mits de developers van OpenTTD niet iets raars ingebouwd zouden hebben wat de downloadsnelheid van een multiplayermap beperkt. Mogelijk de verwerking/opening ervan
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:28:15 #242
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73438181
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef MaxMark het volgende:
    Grappig dat je je wel altijd druk maakt om plaatjes die als .jpg opgeslagen zijn.
    Ja, die zijn lelijk.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 7 oktober 2009 @ 06:38:50 #243
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_73446430
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:18 schreef Pollewoppie het volgende:
    gewoon omdat het kan.... waterworld jeweetz!
    Iemand die ik daarop betrap op mijn servers gaat permanent in mijn firewall. Meteen een ban op alle 5 servers dus, geen uitzondering.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_73488943
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 06:38 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Iemand die ik daarop betrap op mijn servers gaat permanent in mijn firewall. Meteen een ban op alle 5 servers dus, geen uitzondering.
    sorry zal het niet doen!
    pi_73491660
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef MaxMark het volgende:
    Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
    damn, ik had niet door dat ie zo groot was Dan is mijn uploadsnelheid wel behoorlijk goed, want hij stond binnen no time online
    Anyway, maar even in een linkje veranderd, excuus
    pi_73506994
    Wat vindt men hier van Locomotion?
    standaarddrinker
    pi_73507218
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 23:45 schreef DrDentz het volgende:
    Wat vindt men hier van Locomotion?
    pi_73507251
    standaarddrinker
    pi_73507845
    dus. Het ziet er niet uit vind ik.
    pi_73507885
    Ik wil eens iets anders.
    Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
    standaarddrinker
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:27:04 #251
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_73509188
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
    Ik wil eens iets anders.
    Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
    Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_73509226
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
    Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is. Locomotion vind ik trouwens niks omdat vooral de graphics zijn aangepast, terwijl dat nu juist zo leuk is, ouderwetse pixelfestijnen met geometrisch aanzicht. Beter zou het zijn geweest als ze bijvoorbeeld metro's geintroduceerd hadden maar juist de graphics ongeveer hetzelfde hadden gelaten.
    pi_73509285
    Locomotion is gewoon RCT, maar dan met treintjes.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:32:51 #254
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73510481
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 23:45 schreef DrDentz het volgende:
    Wat vindt men hier van Locomotion?


    Lekker deuntje
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:15:37 #255
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73511506
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 23:45 schreef DrDentz het volgende:
    Wat vindt men hier van Locomotion?
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
    Ik wil eens iets anders.
    Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
    Verkeerde conclusie.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:15:54 #256
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73511512
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 07:32 schreef BasOne het volgende:

    [..]



    Lekker deuntje
    Kylie
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:12:17 #257
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73514125
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
    Ik wil eens iets anders.
    Locomotion is eigenlijk Transport Tycoon 2, en ook van Chris Sawyer. Dus het kan niet zuigen toch?
    Locomotion is best leuk maar het voelt een beetje raar aan zo. Een geliktere versie van Transport Tycoon met de interface van Rollercoaster.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:15:13 #258
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73514226
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Met de nightly builds van TTDPatch was bijna alles mogelijk wat nu met OpenTTD ook mogelijk is. Locomotion vind ik trouwens niks omdat vooral de graphics zijn aangepast, terwijl dat nu juist zo leuk is, ouderwetse pixelfestijnen met geometrisch aanzicht. Beter zou het zijn geweest als ze bijvoorbeeld metro's geintroduceerd hadden maar juist de graphics ongeveer hetzelfde hadden gelaten.
    bedoel je niet isometrisch?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:22:11 #259
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73514459
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 01:27 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Transport Tycoon zuigt ook enorm als je OpenTTD intussen gewend bent......
    Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:30:11 #260
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73514720
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
    Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals, geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73514824
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:30 schreef Bart het volgende:
    Grootste irritatie heb je nog niet eens genoemd: geen one-way signals. Geen PBS, geen presignals. Oftewel: het was in de originele TT onmogelijk om geavanceerd tracks te maken.
    Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.
    Vind ik dan persoonlijk.
    Nachten heb ik gespendeerd om mijn multistad- en vrachtnetwerken van gewone rails naar monorail om te schakelen. En later nog een keer naar maglev.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:38:11 #262
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73514956
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Maar grote netwerken bouwen was daardoor dan wel weer een grotere uitdaging.
    Vind ik dan persoonlijk.
    Nachten heb ik gespendeerd om mijn multistad- en vrachtnetwerken van gewone rails naar monorail om te schakelen. En later nog een keer naar maglev.
    Je had helemaal geen maglev in TTO
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73515028
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:38 schreef Bart het volgende:
    Je had helemaal geen maglev in TTO
    In TT Deluxe wel toch?
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:42:48 #264
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73515093
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    In TT Deluxe wel toch?
    Jawel, maar in TTDLX had je ook one-way signals tot je beschikking, dus daar was het bouwen van een groot netwerk al weer een stuk makkelijker.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73515125
    Ja, klopt, zie ook net dat de originele TT alleen twoway's had.
    Dan heb ik heeeeeel veeeeeel tijd in TTD gestopt.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:00:47 #266
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73515687
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
    Ja, klopt, zie ook net dat de originele TT alleen twoway's had.
    Dan heb ik heeeeeel veeeeeel tijd in TTD gestopt.
    Ik ken het
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:39:57 #267
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73518776
    Het origineel was prachtig

    Nachtenlang netwerken aanleggen die dan door de weinige seinen constant vastliepen
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_73519065
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:39 schreef Proximo het volgende:
    Het origineel was prachtig

    Nachtenlang netwerken aanleggen die dan door de weinige seinen constant vastliepen
    En alles met de hand regelen
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:51:13 #269
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73519122
    Het kwam ook zeer regelmatig voor dat treinen het verkeerde spoor kozen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73520861
    he maar ik kan weer niet meer inloggen op de server!!
    pi_73521226
    Is het nog steeds niet mogelijk om treintypes automatisch te converteren? (Rail - Monorail - Maglev). Dat zou toch inmiddels al gemaakt moeten zijn
    pi_73521457
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.
    Nouja, als je 100 busjes hebt rijden die opeens allemaal vervangen moeten worden zat je ook niet lekker meer in je vel.

    Wat ik wel tof vond aan het orginieel wat verneukt is in OpenTTD: Je kunt nu gewoon een hele rails over een berg trekken. Ik vond het juist mooi om handmatig het hele landschap aan te passen zodat je daarna de rails pas kunt leggen.
    standaarddrinker
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:26:58 #273
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73521925
    Ik vind het juist fijn dat al die veel te veel tijd kostende dingen makkelijker zijn gemaakt.
    Ik starte gewoon een nieuwe kaart als ik 6 uur + bezig moest gaan om rails te vervangen, monorail gebruikte ik niet eens in deluxe, ik wachte gewoon tot maglev omdat ik geen zin had alles 2 keer te moeten vervangen

    Wat ik wel mis is dat mars landschap wat van het begin af aan al futuristisch is

    (ik gebruik singleplayer ook Aviators Aircraft (av8) omdat er veeeeeeeel meer toestellen beschikbaar zijn en ze stijgen en landen realistischer (aanvliegen, afremmen, landingspatroon, landingsbaan aanvliegen, dalen, afremmen, neusje omhoog, afremmen, touchdown, neusje omlaag, taxien ) en futiuristischer (en groter dan de Dinger 2000).
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:42:00 #274
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73522420
    Vroeger was je ook dagen/weken bezig om een 256x256 map vol te krijgen (grotere maps waren er ook niet (kleiner ook niet trouwens)). Start voor de grap nu eens een map van dat formaat, je lacht je rot en vraagt je echt af hoe je vroeger op zo'n minimap hebt kunnen spelen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73523145
    Wat zijn leuke AI's om erbij te gooien als tegenstander?
    standaarddrinker
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:06:39 #276
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73523168
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 16:05 schreef DrDentz het volgende:
    Wat zijn leuke AI's om erbij te gooien als tegenstander?
    Geen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:11:38 #277
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73523327
    Loading AI 'BasOne'
    Initialising 'BasOne'
    'BasOne' has entered the Game

    BasOne: *taunt, I am Rubber, You are glue*

    'BasOne' Failed to initialise properly, Error: Wrong Game

    BasOne has left the game.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73526279
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:15 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    bedoel je niet isometrisch?
    Jazeker.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:44:58 #279
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73535061
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Als je dat nu gaat spelen wordt je echt gillend gek. Stations van 5 lang bij 4 breed als maximum. Een maximum aantaal voertuigen en stations dat niet in te stellen is. Geen bruggen over schuine rails (opzich nog niet de grootste ramp). Slepen van schuine rails niet mogelijk. Niet bouwen op hellingen. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te verzinnen denk ik.

    Slepen van schuine rails?
    Hoe doe je dat dan want dat kan ik nog steeds niet
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:52:18 #280
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73535295
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:44 schreef BasOne het volgende:

    [..]


    Slepen van schuine rails?
    Hoe doe je dat dan want dat kan ik nog steeds niet
    Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73535423
    Ik vond enkele weken geleden, tijdens het inpakken voor de verhuizing, mijn originele Transport Tycoon game!
    In 1994 gekocht voor 129 gulden (prijs zat er nog op).

    Het eerste spel dat ik ooit kocht en gelijk ook een dure... Maar de demo was zo verslavend... Gelijk naar de Dixons ( ) in Leeuwarden en het spel daar aangeschaft.
    Uiteindelijk de best besteedde 129 gulden ooit voor een game!
    Want anno 2009 slinger ik het spel nog steeds regelmatig aan, als is het dan wel de OpenTTD versie.

    De originele muziek van Transport Tycoon heb ik destijds helemaal grijs gedraaid.
    Ik had het spel soms zelfs opstaan om naar de muziek te luisteren in de game
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:46:06 #282
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73537051
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:52 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Autorail, het icoontje met 2 gekruiste sporen.
    En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
    En dan speel ik TT al sinds ie uit is
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73537503
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
    Ik vond enkele weken geleden, tijdens het inpakken voor de verhuizing, mijn originele Transport Tycoon game!
    In 1994 gekocht voor 129 gulden (prijs zat er nog op).

    Het eerste spel dat ik ooit kocht en gelijk ook een dure... Maar de demo was zo verslavend... Gelijk naar de Dixons ( ) in Leeuwarden en het spel daar aangeschaft.
    Uiteindelijk de best besteedde 129 gulden ooit voor een game!
    Want anno 2009 slinger ik het spel nog steeds regelmatig aan, als is het dan wel de OpenTTD versie.

    De originele muziek van Transport Tycoon heb ik destijds helemaal grijs gedraaid.
    Ik had het spel soms zelfs opstaan om naar de muziek te luisteren in de game
    Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum



    Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73537552
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum



    Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
    Jezus..... dat geluid
    Er gaat niets boven Groningen
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:06:13 #285
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73537686
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Eerste computer spelletje dat ik ooit gekocht heb was Beachhead voor de ZX Spectrum



    Te bedenken dat ik dat uuuuuuuuuuuuuuuuuuren heb gespeeld
    Dinosaurusalert!
    Dat spel komt uit mijn geboortejaar
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73537733
    Staat de Fok!Server altijd op pauze?
    standaarddrinker
    pi_73538378
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
    En dan speel ik TT al sinds ie uit is

    Toch even een kleine " "
    pi_73538887
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 00:07 schreef DrDentz het volgende:
    Staat de Fok!Server altijd op pauze?
    Als er geen spelers online zijn wel ja...
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_73539516
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 00:06 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Dinosaurusalert!
    Dat spel komt uit mijn geboortejaar
    1983
    ben je maar 8 jaartjes jonger
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73539521
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 00:30 schreef MaxMark het volgende:

    [..]


    Toch even een kleine " "
    Echt
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73539533
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 00:50 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Als er geen spelers online zijn wel ja...
    Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.
    standaarddrinker
    pi_73539589
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:23 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Echt
    Maar wel weer pluspunten voor je bouwjaar.
    pi_73539706
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:29 schreef MaxMark het volgende:
    Oh, nee. Toch niet
    Wrum niet O.o

    05-05-'75, 5 dagen over tijd...
    Raad eens wat mijn geluks getal is
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73539755
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:24 schreef DrDentz het volgende:

    [..]

    Ik heb gegluurd, die game zit al ergens in 2543 ofzo. Als ik tot 2050 kom vind ik het al erg ver.
    da's 100 jaar, mietje

    500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73539792
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:34 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Wrum niet O.o

    05-05-'75, 5 dagen over tijd...
    Raad eens wat mijn geluks getal is
    834?
    pi_73540319
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:41 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    834?
    Bijna
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73540354
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    da's 100 jaar, mietje

    500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
    Met de Open TTD tijdversneller is het wel wat beter te doen.
    standaarddrinker
    pi_73540709
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:51:05 #300
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73541274
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 23:46 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    En ik maar denken dat dat een overbodig icoontje was om overgangen te maken
    En dan speel ik TT al sinds ie uit is
    Dat knopje zit er ook pas sinds OpenTTD 0.4 of zo
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 00:07 schreef DrDentz het volgende:
    Staat de Fok!Server altijd op pauze?
    Mits er geen spelers zijn.
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:38 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    da's 100 jaar, mietje

    500 jaar max op een server vink wel een limiet eigenlijk, dan is alles volgebouwd en heeft elke speler ettelijke miljarden te besteden.
    Ja, ik reset hem zo ook wel even
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:51:23 #301
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73541276
    Oei, topic alweer vol

    Volgend deel:
    Transport Tycoon / OpenTTD #30

    [ Bericht 35% gewijzigd door Bart op 10-10-2009 08:56:25 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')