Screen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
De momentum preserving loop geniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum conserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Zero2Nine het volgende:
De momentum preserving loop geniale constructie. (servergame @Cadingstone) Heleeas idd wat weinig doorstroom (kolentreinen staan nagenoeg vast) maar leuk idee.
Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt. Alleen dan veel groter, om te zorgen dat er geen file kwam op mijn main line.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:57 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Op de openttdcoopwiki staan nog meer leuke ontwerpen. De momentum preserving loop werkt overigens veel beter met kleine treinen, de treinlengte waar hij op de server wordt gebruikt is eigenlijk te lang...
Watte???quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:01 schreef vanOekelen het volgende:
Met een treinlengte die even groot is als die in het plaatje zorgt elke vergroting van de loop alleen maar voor een kleiner wordende throughput.
De grootte van de loop schaalt een op een met de treinlengte (en het benodigde oppervlakte derhalve met het kwadraat van de lengte).
Het doel van de momentum preserving loop is dat de wachtende trein niet vanuit stilstand de mainline op komt maar op topsnelheid rondjes draait totdat de mainline vrij is en ook met topsnelheid kan invoegen om het verkeer op de mainline niet op te houden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:11 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Watte???
Nee, maar ik deed het gewoon zo dat er een stuk of 5 treinen op pasten, en dat ik dan 2 ringen maakte ofzo.. zodat als er een file dreigde te ontstaan, dat ze daar konden wachten, in plaats van op de main line.
Dus het doel van mijn 'cirkel' zal wel anders geweest zijn dan van dat ding..
Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:37 schreef sander-3 het volgende:
Is het trouwens expres gedaan dat je niet meer de kolenmijnen, boerderijen en dergelijken kan subsidiėren?
Okay.. ja, want nu zijn boerderijen een beetje schaars, dus ik dacht van, laat ik er eens een paar bij maken, maar dat gaat dus niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja, anders staat in no time de hele map vol met kolenmijnen en olieplatforms...
Wanneer jullie willenquote:Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef Pollewoppie het volgende:
wanneer start er een nieuwe server btw?
Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?quote:
dank! ben nu een verwoedde poging aan het wagen om wat winst te maken!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:55 schreef Pollewoppie het volgende:
Kan PLayer transport gewist worden? heb een beetje verklooid.... dan kan ik opnieuw starten...
Nagenoeg niets. Reken op een upload van 1 tot 2 kB/s voor een redelijk volle server. Stel dat ie fulltime helemaal vol zit met spelers, dan heb je dus per dag ruim genomen 168MB upload verstookt. Dat is dus 5GB per maandquote:Op woensdag 23 september 2009 19:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Zeg Bart, weet jij of dat veel dataverkeer verbruikt? Zo'n openttd spelletje?
Eens Misschien heeft bart dat gedaan omdat het spel in het verleden nog wel eens haperde. Dus dat je er constant uitgegooid werd. Ik weet het ook niet...quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:33 schreef BasOne het volgende:
Is er een reden waarom de kaarten 1024x1024 zijn terwijl 2048x2048 mogelijk is?
Met een volle server lijkt mij 2048x2048 beter dan 1024x1024, dan zit je elkaar niet zo snel in het spreekwoordelijke en letterlijke vaarwater.
In een tijd van fiberglas en kabel verbindingen.... mensen met een 56k6 modem moeten tegen de muurquote:Op zondag 27 september 2009 14:36 schreef Bart het volgende:
Ik zet hem niet op 2048*2048 omdat het spel dan vaak te groot wordt voor mensen met een slechte verbinding... Die knallen er dan telkens uit. Maar ik wil het wel een keer proberen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |