Jullie opties klinken allemaal heel logisch, maar ik heb er wel over nagedacht. Mijn collega zei gisteren ook, waarom betrek je de eetkamer niet bij de woonkamer?
Maar, de eetkamer is een serre, dus kamer en-suite, met schuifdeuren, dus die WIL ik simpelweg niet weghalen. Dat is een stukje karakter van het huis. De buurman heeft die schuifdeuren/serre niet, en die had ze liever wel gewild.
Dit is de eetkamer :
![]()
De maten zijn:
Keuken :
Lengte : 4.20 (-1.10 voor het toilet) = 3.10
Breedte : 2.52 (is de wc al afgetrokken)
Serre:
Lengte : 2.15
Breedte : 3.90
Badkamer:
Lengte : 2.60
Breedte: 2.30
Washok:
Lengte: 3.30
Breedte: 2.40
Slaapkamer:
Lengte: 6.00
Breedte: 4.15
Woonkamer:
Lengte: 5.65
Breedte: 4.15
Dus als je in principe de serre bij de woonkamer optelt, heb je een lengte van 7.80 meter, de breedte blijft natuurlijk hetzelfde. Dan lijkt het mij juist zonde om van mijn slaapkamer een woonkamer te maken, want wat heb ik dan aan de ruimte van de serre??? Om daar een bed in te zetten krijg je zo'n goedkoop studentenflat idee, en daar heb ik geen zin in.
Vind ik ook gewoon enorme zonde van de ruimte, en het plaatje.
Over de badkamer, de aannemer opperde dat idee ook al. Maar mijn vader legt een hele goed afzuiginstallatie aan, die ook in mijn ouders huis in de badkamer zit, heeft 3 afzuigstanden, en bij standje 3, is geen enkele spiegel beslagen. Dus in principe moet dat wel goedkomen.
Ik zal even snel proberen een oude situatie te maken.
Ojaa, over het toilet. Logische vraag. In de oude situatie zit in de keuken een badkamer, dus de aansluiting voor het toilet zit er al. Aan de andere kant (dus waar de badkamer komt) zit ook al een aansluiting voor het toilet. Ik kon kiezen. 1 toilet, alleen in de badkamer, zou dus betekenen dat mijn gasten altijd door mijn slaapkamer naar het toilet moeten. Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar ze hebben natuurlijk in principe niks in je slaapkamer te zoeken. Dus hebben we ervoor gekozen nog een toilet naast de keuken te plaatsen....
Misschien kies ik er nog voor om de muur voor de keuken door te breken (heeft de buurman ook) maar daar twijfel ik nog over.............
Best moeilijk in je eentje beslissen

Ik moet natuurlijk ook zicht houden op een eventuele verkoop over een paar jaar.