abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 10:39:57 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73174327
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:20 schreef Disorder het volgende:
Na het spelen van Arkham Aslym zou ik graag de verhaallijn omgezet willen zien worden tot film.
Dat heb ik ook wel een beetje ja.
Hoewel ik het verhaal van het spel misschien toch te mager vind om om te zetten naar een film. Dan moet er toch nog wel wat meer in zitten. Ik denk dat Batman 2 uur lang door Arkham zien lopen wat mager is om een film van te maken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73174561
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:20 schreef Disorder het volgende:
Na het spelen van Arkham Aslym zou ik graag de verhaallijn omgezet willen zien worden tot film.
Wie gaat de Joker spelen dan?
  maandag 28 september 2009 @ 15:16:23 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_73181011
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:50 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Wie gaat de Joker spelen dan?
Adam West natuurlijk.

Overigens zou ik Zsazs (de man die voor iedere moord met een mes een kerf in zijn lichaam maakt) wel in de volgende film willen zien. Hij zat ook in The Dark Knight dacht ik, maar slechts als veroordeelde in de rechtbank.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_73181043
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Adam West natuurlijk.

Overigens zou ik Zsazs (de man die voor iedere moord met een mes een kerf in zijn lichaam maakt) wel in de volgende film willen zien. Hij zat ook in The Dark Knight dacht ik, maar slechts als veroordeelde in de rechtbank.
That was Batman Begins geloof ik.
pi_73181319
Naast de villain-kwestie (ik neig naar Riddler) ben ik ook benieuwd wie er een vrouwelijke rol op zich zal nemen, en wat voor rol dat zal zijn. Volgens mij sta ik alleen in mijn oordeel dat ik Maggie Gyllenhaal minder vond dan Katie Holmes, ik was nu zelfs verheugd over het lot van haar karakter (leek me niet de bedoeling).
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_73186987
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

BE? PE bedoel je (Als in Public Enemies) ?

Die heb ik nog niet gezien dus kan ik niet beoordelen. Ik kan me wel voorstellen dat hij juist voor een karakter in de Batman films nog wel geschikt is. Het is en blijven ook fantasy films.
In Sweeney Todd vind ik hem trouwens ook geweldig. Toch een beetje een "evil-side" van hem. Maar misschien dat de Riddles te uitbundig is voor hem.
Je PE, was wat te snel met typen allemaal.
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Of gewoon een andere vijand.
De acteur die ik aanprijs is ook voor een andere rol.
The Riddler of Mad Hatter.

Een kleine rol voor The Scarecrow zou ook weer leuk zijn.
Omdat het wel leuk is als er een vaste vijand in blijft zitten
  maandag 28 september 2009 @ 18:49:56 #107
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_73187510
Ben erg benieuwd naar de derde film, die moet er haast wel komen na het succes van deel 2. Ik hoop zelf op de Riddler, maar deze keer meer thriller achtig.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 28 september 2009 @ 19:19:48 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73188779
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef Sequencial het volgende:
Naast de villain-kwestie (ik neig naar Riddler) ben ik ook benieuwd wie er een vrouwelijke rol op zich zal nemen, en wat voor rol dat zal zijn. Volgens mij sta ik alleen in mijn oordeel dat ik Maggie Gyllenhaal minder vond dan Katie Holmes, ik was nu zelfs verheugd over het lot van haar karakter (leek me niet de bedoeling).
Nee hoor. Ik vond KH ook leuker

Er zal een nieuw vrouwelijk personage in moeten komen en dan neig ik naar Harley Quinn.
Het moet haast wel een villian zijn. Dan moet het bijna wel Harley, Ivy of Catwoman zijn.
Catwoman vind ik een rotkarakter en Ivy past niet in de serie. Die is door 1 of ander experiment geworden zoals ze is en tot nu zijn alle villians in de serie geen bovennatuurlijke mensen. Alleen 2face was anders maar die is het op een verklaarbare wijze geworden. Hoewel het natuurlijk niet kan.

The Oracle lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien de kids van Gordon nog te jong zijn. En begin alsjeblieft niet over batgirl
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_73196795
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:35 schreef the_legend_killer het volgende:De acteur die ik aanprijs is ook voor een andere rol.
The Riddler of Mad Hatter.

Een kleine rol voor The Scarecrow zou ook weer leuk zijn.
Omdat het wel leuk is als er een vaste vijand in blijft zitten
Mad Hatter lijkt me ook wel interessant.
ROBODEMONS..................|:(
pi_73217735
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mad Hatter lijkt me ook wel interessant.
En als verhaal kun je zeg maar vertellen dat de schurk uit Arkham ontsnapt na de wilde verhalen van de joker over batman.
En dat zelf het duel met Batman aan wil gaan
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:23:10 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73218883
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:19 schreef Komakie het volgende:

[..]
. En begin alsjeblieft niet over batgirl

- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_75428729
Deze parodie is wel echt right on the money, ook al vond ik The Dark Night fantastisch
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_75595430
DK was super. Ben benieuwd wat ze hier van maken.
  maandag 14 december 2009 @ 12:18:01 #114
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_75609012
Bane moet gewoon volgende villian worden.
Maar dan wel de Bane uit de comics, en niet de verneukte uit Batman & Robin.

Zou je eventueel Killer Croc er ook in voor kunnen laten voorkomen.
The Most Incredible, Baby
  maandag 14 december 2009 @ 14:51:59 #115
177948 Daskaar
cake or death?
pi_75613683
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:18 schreef RedGuy het volgende:
Bane moet gewoon volgende villian worden.
Maar dan wel de Bane uit de comics, en niet de verneukte uit Batman & Robin.

Zou je eventueel Killer Croc er ook in voor kunnen laten voorkomen.
nee joh, das veel te onrealistisch voor deze serie films. ik zie niet echt meteen hoe ze die geloofwaardig kunnen neerzetten, is meer spiderman dan batman momenteel..denk..ik..
  maandag 14 december 2009 @ 15:09:30 #116
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_75614261
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:51 schreef Daskaar het volgende:

[..]

nee joh, das veel te onrealistisch voor deze serie films. ik zie niet echt meteen hoe ze die geloofwaardig kunnen neerzetten, is meer spiderman dan batman momenteel..denk..ik..
Killer Croc misschien, maar Bane hoeft niet onrealistisch te zijn.
The Most Incredible, Baby
  maandag 14 december 2009 @ 16:33:07 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75617025
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:09 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Killer Croc misschien, maar Bane hoeft niet onrealistisch te zijn.
Bane is toch super sterk geworden door een chemisch experiment? Ik zie ze dat nog niet doen.

Het hele verhaal waarom Joker zo eruit ziet (in een vat met chemische rotzooi gevallen) hebben ze ook niet verteld omdat het heel ongeloofwaardig is.

Ik denk dat het eerder iets van Pinguin of The Riddler of Catwoman wordt. Er zijn nog wel wat andere iets onbekendere schurken die ook gewoon puur natuur zijn. Dat zou ook interessant kunnen zijn. Sowieso zou Harley Quin cool zijn. Ook wel mooi in te passen in het vervolgverhaal op The Joker.
pi_75640246
http://www.imdb.com/title/tt1345836/

Nep poster is ondertussen al weg
pi_75665564
Morgan Freeman Is Confident That Nolan Will Return For 'Batman 3'

http://www.latinoreview.c(...)rn-for-batman-3-8782
pi_75666221
The Ventriloquist zou ook wel leuk zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 15 december 2009 @ 22:09:09 #121
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_75668811
Ik denk dat van The Riddler een geweldige villain gemaakt kan worden die zeker niet hoeft onder te doen voor The Joker.
  dinsdag 15 december 2009 @ 22:11:22 #122
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_75668912
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:09 schreef Spougle het volgende:
Ik denk dat van The Riddler een geweldige villain gemaakt kan worden die zeker niet hoeft onder te doen voor The Joker.
Ik denk het wel, Joker is namelijk wel de aartsvijand van Batman.
Do androids dream of electric sheep?
  dinsdag 15 december 2009 @ 22:24:47 #123
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_75669417
Ik gok op The Riddler ( a la een serial killer / angels & demons / die hard 3 / davinci code / Se7en et cetera) plus Harley Quinn
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 16 december 2009 @ 00:45:29 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75673974
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:24 schreef Patch het volgende:
Ik gok op The Riddler ( a la een serial killer / angels & demons / die hard 3 / davinci code / Se7en et cetera) plus Harley Quinn
Dat lijkt me ook een goeie ja.
Je zou natuurlijk ook wat kleine villians erbij kunnen doen die werken voor bijvoorbeeld The Riddler.
Mr. Zsasz is wel zo'n type die dat zou kunnen zijn.

Of Reporter Jack Ryder die kan veranderen The Creeper.
Zo iemand die Batman de grond in wil drijven (aangezien Batman op dit moment gezocht wordt)

The Mad hatter is ook wel een grappig karakter, maar past niet helemaal in de setting denk ik.

The Pinguin die Gotham crime overneemt. Ook een optie.

Ik heb nog eens uitgedacht over Catwoman en ondanks dat ik het figuur zelf niet zo boeiend vind, is de relatie tot Batman (bijna liefde) wel interessant. In The Animated Series was ze in het echt een hele rijke vrouw. Bruce Wayne vond haar wel interessant, maar kon haar niet krijgen en ondertussen had zij wel iets voor Batman.
  woensdag 16 december 2009 @ 02:31:21 #125
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75675174
Ik zeg Jim Carrey terug als The Riddler. Maar dan wel een Nolaniaanse The Riddler.

Carrey can pull that off.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_75675181
true, duistere rollen kan hij prima aan.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 16 december 2009 @ 07:08:47 #127
177948 Daskaar
cake or death?
pi_75676260
Ik denk dat de meeste van ons vergeten te kijken naar het verhaal van deze drie films, maar heel erg focussen op een stoere villain voor deel 3.
Het hoeft niet eens een bekende villain te zijn of 1 die al bestaat. Het word er een( of twee) die nodig is voor het verhaal, net als de eerste twee delen.
Ik kan me nu ook wel voorstellen dat Nolan niet wil terugkomen, want eigenlijk is er niks dat TDK kan overtreffen qua grootte en villain. En dat ziet hij toch als noodzakelijk geloof ik voor een vervolg.

Als de trilogie van te voren was uitgedacht waren ze vast geeindigd met de joker. Nu is een logische keus the riddler, maar die doet zeker onder aan de joker.
En hoe kan het verhaal nog groter worden dan Gotham die in TDK uiteen word getrokken door anarchie en paniek?
Persoonlijk zou ik t niet erg vinden als ze t derde deel kleinschaliger aanpakken, zodat de focus ook weer meer naar bruce wayne terugkeert.

Hoe staan jullie tegenover Robin of Nightwing? Lijkt je dat een boeiende toevoeging?
  woensdag 16 december 2009 @ 08:04:12 #128
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_75676592
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:08 schreef Daskaar het volgende:
Ik denk dat de meeste van ons vergeten te kijken naar het verhaal van deze drie films, maar heel erg focussen op een stoere villain voor deel 3.
Het hoeft niet eens een bekende villain te zijn of 1 die al bestaat. Het word er een( of twee) die nodig is voor het verhaal, net als de eerste twee delen.
Ik kan me nu ook wel voorstellen dat Nolan niet wil terugkomen, want eigenlijk is er niks dat TDK kan overtreffen qua grootte en villain. En dat ziet hij toch als noodzakelijk geloof ik voor een vervolg.

Als de trilogie van te voren was uitgedacht waren ze vast geeindigd met de joker. Nu is een logische keus the riddler, maar die doet zeker onder aan de joker.
En hoe kan het verhaal nog groter worden dan Gotham die in TDK uiteen word getrokken door anarchie en paniek?
Persoonlijk zou ik t niet erg vinden als ze t derde deel kleinschaliger aanpakken, zodat de focus ook weer meer naar bruce wayne terugkeert.

Hoe staan jullie tegenover Robin of Nightwing? Lijkt je dat een boeiende toevoeging?
Zodra Robin meedoet, stapt Christian Bale op
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_75676632
The Riddler kan zo duister gemaakt worden als je zelf wil, tvp derhalve
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 december 2009 @ 08:15:14 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75676695
quote:
Op woensdag 16 december 2009 08:04 schreef Patch het volgende:

[..]

Zodra Robin meedoet, stapt Christian Bale op
En terecht.
Robin voegt werkelijk niks toe.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:08:57 #131
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75680560
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:08 schreef Daskaar het volgende:

Ik vind Robin absoluut niets toevoegen aan het verhaal. Zeker niet in het verhaal zoals het verteld wordt door Nolan. Ik heb altijd gevonden dat Robin een matige poging was om wat meer humor erin te brengen. Iets wat ik totaal niet bij deze serie vind passen.

Ik vind het zwak als Nolan niet meer zou terug komen omdat hij niet meer iets beters kan maken dan TDK. Dan kan hij maar beter stoppen met films maken want de kans dat hij dit overtreft is natuurlijk minimaal.
Je kunt het ook als een uitdaging zien en waarom zou hij het niet doen als hij een mooi verhaal kan verzinnen. Ik denk dat dat belangrijker is dan het wel of niet doen door het succes van de vorige film.
Kijk naar Star Wars. De eerste trilogie dan he.
3 dijken van films die het allemaal geweldig goed deden, maar de tweede film is wel de film die er bovenuit steekt, maar dat wilde niet zeggen dat de andere films per definitie veel minder waren.
Hoewel het hier wel om directe vervolgen op elkaar zit er in deze serie ook wel een lichte vervolglijn.

Juist het feit dat de stad helemaal naar de klote is schep weer heel veel mogelijkheden voor villians die profiteren van het werk van The Joker. Om uiteindelijk weer aan het einde voor elkaar te krijgen dat Batman "saves the day". Uiteraard zonder een ultime held te worden, maar een vaag figuur te blijven waarvan de precieze beweegredenen en acties in het duister blijven.

Ik zou het wel leuk vinden als Arkham Asylum een iets duidelijkere rol zou krijgen in het geheel. Dat zou sowieso een interessante omgeving zijn.
Het is jammer dat The Joker er niet meer in voor zou kunnen komen. Om hem nou weer de hoofdrol te geven vind ik te ver gaan. Er is meer in het leven van Batman dan alleen The Joker. Ondanks hij natuurlijk wel de ultieme villian is.

Waarom moet er gefocust worden op een stoere villian

Ik vind in ieder geval dat het Batman universum zo groot is dat er nog voor wel 5 films het nodige te bedenken valt, wat heel goed zou kunnen uitpakken (bij wijze van spreken natuurlijk)

We moeten niet vergeten dat Batman Begins een film was zonder briljante villian. Ik heb scarecrow nooit echt heel boeiend gevonden, maar het was wel een hele goede film. Zonder dat het een hele grote villian had.
pi_75681211
quote:
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Bragi het volgende:
Ik zeg Jim Carrey terug als The Riddler.
De grootste misstap die Nolan kan maken, is een acteur uit de vroegere films te laten opdraven in de nieuwe films. Je kunt Carrey nu niet ineens een 'serieuze' Riddler laten spelen, zonder aan zijn vorige vertolking te moeten denken.
Nothing has changed. Everything has changed.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 december 2009 @ 11:29:19 #133
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75681257
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:28 schreef Sequencial het volgende:

[..]

De grootste misstap die Nolan kan maken, is een acteur uit de vroegere films te laten opdraven in de nieuwe films. Je kunt Carrey nu niet ineens een 'serieuze' Riddler laten spelen, zonder aan zijn vorige vertolking te moeten denken.
Eens.
Er moet een nog (redelijk) onbekende acteur dan voor komen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:36:02 #134
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75681481
quote:
Op woensdag 16 december 2009 08:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En terecht.
Robin voegt werkelijk niks toe.
Ik vind Bale eigenlijk ook weinig toevoegen. In al die grotere projecten (Batman, Terminator, Public Enemies) is hij nauwelijks een meerwaarde, laat hij zijn hoofdrolspeler wegdrummen en wordt hij constant door bijrollen weggespeeld.

Terwijl hij veel kleinere films wel probleemloos in zijn eentje kan dragen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:26:13 #135
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75683382
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:08 schreef Komakie het volgende:
We moeten niet vergeten dat Batman Begins een film was zonder briljante villian. Ik heb scarecrow nooit echt heel boeiend gevonden, maar het was wel een hele goede film. Zonder dat het een hele grote villian had.
Eens.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:28 schreef Sequencial het volgende:
Juist wel. Door de meer duistere, serieuze wereld die Nolan gecreëerd heeft, maar ook door het feit dat Carrey enorm gegroeid is als acteur.
pi_75684446
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind Bale eigenlijk ook weinig toevoegen. In al die grotere projecten (Batman, Terminator, Public Enemies) is hij nauwelijks een meerwaarde, laat hij zijn hoofdrolspeler wegdrummen en wordt hij constant door bijrollen weggespeeld.

Terwijl hij veel kleinere films wel probleemloos in zijn eentje kan dragen.
Ik ben het niet met je eens dat hij nauwelijks een meerwaarde heeft in de grotere films, wel dat hij in kleinere producties absoluut beter uit de verf komt (bv The Machinist).

In de prestige heeft hij natuurlijk niet de hoofdrol, maar ik vond hem daar zeker heel sterk in en dat is gewoon een grote productie toch? En wat te denken van vooral American Psycho en wellicht ook Equilibrium?

Ook in bijrollen doet hij het, vind ik, meestal erg goed. Zie Shaft en I'm not there bv.
  woensdag 16 december 2009 @ 13:15:51 #137
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_75685161
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Eens.
Er moet een nog (redelijk) onbekende acteur dan voor komen.
Die dude die Bagwell speelt in Prison Break..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 16 december 2009 @ 13:17:37 #138
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75685228
De 3 waarover ik het had, hebben allemaal meer dan 100 miljoen dollar gekost en waren vooral bedoeld als blockbusters, al die andere films waren veel kleinschaliger.

Nu zijn die grote hoofdrollen zoals Batman en John Connor vaak nogal oninteressante figuren die het vooral van de antagonist moeten hebben en zelf eigenlijk maar zielloze actiehelden zijn. Ik had verwacht dat Bale ze toch wat meer diepgang zou geven, maar uiteindelijk vind ik 'm nauwelijks beter dan Keaton, Kilmer, Clooney, Furlong en Stahl. Perfect vervangbaar en dus geen meerwaarde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75685270
Mij leek Michael C. Hall (Dexter, Six Feet Under) wel wat voor The Riddler in deze reeks. Maar ik denk dat als er uberhaupt een Riddler komt we nog wel een verrassende keuze zullen zien.
  woensdag 16 december 2009 @ 13:28:10 #140
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75685611
  woensdag 16 december 2009 @ 13:32:09 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75685751
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
De 3 waarover ik het had, hebben allemaal meer dan 100 miljoen dollar gekost en waren vooral bedoeld als blockbusters, al die andere films waren veel kleinschaliger.

Nu zijn die grote hoofdrollen zoals Batman en John Connor vaak nogal oninteressante figuren die het vooral van de antagonist moeten hebben en zelf eigenlijk maar zielloze actiehelden zijn. Ik had verwacht dat Bale ze toch wat meer diepgang zou geven, maar uiteindelijk vind ik 'm nauwelijks beter dan Keaton, Kilmer, Clooney, Furlong en Stahl. Perfect vervangbaar en dus geen meerwaarde.
Ik vind Batman niet bepaald zielloos. Bij de vroegere serie wel, maar als je naar het orginele verhaal kijjt en naar hoe hij in de laatste 2 films wordt neergezet vind ik het een ander verhaal.
pi_75686714
Alan Tudyk zou een goede Riddler neer kunnen zetten
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  donderdag 17 december 2009 @ 13:59:15 #143
177948 Daskaar
cake or death?
pi_75728251
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:08 schreef Komakie het volgende:
Ik vind Robin absoluut niets toevoegen aan het verhaal. Zeker niet in het verhaal zoals het verteld wordt door Nolan. Ik heb altijd gevonden dat Robin een matige poging was om wat meer humor erin te brengen. Iets wat ik totaal niet bij deze serie vind passen.
[/b]
Ik weet niet, het idee achter Robin is volgens mij meer dat Bruce ieen jonge vigilante tegenkomt in de positie waar hijzelf ook in zat en wat hij hem zou leren. Maar ik denk idd niet dat Nolan(en Bale) eraan denken hem toe te voegen, deze Wayne zou nooit een ander opleiden tot dat wat hijzelf is geworden.
quote:

Ik vind het zwak als Nolan niet meer zou terug komen omdat hij niet meer iets beters kan maken dan TDK. Dan kan hij maar beter stoppen met films maken want de kans dat hij dit overtreft is natuurlijk minimaal.
Je kunt het ook als een uitdaging zien en waarom zou hij het niet doen als hij een mooi verhaal kan verzinnen.

Je mag het zwak vinden maar daar ben ik het niet mee eens. Nolan ziet elke film die hij maakt met de insteek dat dat zijn laatste film zal zijn, hij wil er dus alles uithalen wat erin zit. Waarom zou hij dan een film maken die minder zal zijn dan zijn vorige in die reeks? En persoonlijk zou ik willen dat meer mensen er op die manier in staan, dat ze weten wanneer er geen goed verhaal of visie is en er niet aan beginnen. Nu wordt er vooral gekeken naar de mogelijke inkomsten van een vervolg of remake.
Maar begrijp me goed, ik zou het ook heel erg klote vinden als Nolan niet terugkeert. Als iemand een boeiend vervolg kan bouwen is hij t wel.
pi_75735437
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:17 schreef SaintOfKillers het volgende:

Niemand kan de perfecte batman spelen.
Je kan deze rol gewoon heel vaak aanpassen.

Superhelden hebben meestal meerdere verhaallijnen waaruit je makkelijk een film kunt stampen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:06:01 #145
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75752368
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:59 schreef Daskaar het volgende:

[..]

[/b]
Ik weet niet, het idee achter Robin is volgens mij meer dat Bruce ieen jonge vigilante tegenkomt in de positie waar hijzelf ook in zat en wat hij hem zou leren. Maar ik denk idd niet dat Nolan(en Bale) eraan denken hem toe te voegen, deze Wayne zou nooit een ander opleiden tot dat wat hijzelf is geworden.
[..]

[/b]
Je mag het zwak vinden maar daar ben ik het niet mee eens. Nolan ziet elke film die hij maakt met de insteek dat dat zijn laatste film zal zijn, hij wil er dus alles uithalen wat erin zit. Waarom zou hij dan een film maken die minder zal zijn dan zijn vorige in die reeks? En persoonlijk zou ik willen dat meer mensen er op die manier in staan, dat ze weten wanneer er geen goed verhaal of visie is en er niet aan beginnen. Nu wordt er vooral gekeken naar de mogelijke inkomsten van een vervolg of remake.
Maar begrijp me goed, ik zou het ook heel erg klote vinden als Nolan niet terugkeert. Als iemand een boeiend vervolg kan bouwen is hij t wel.
Oh ik ben het ook wel met je eens dat je films op die manier zou moeten kunnen maken. Ik denk ook wel dat de filmmaatschappij vertrouwen moet hebben in het verhaal dat Nolan bedenkt en niet te veel rare eisen moet gaan stellen. Juist het feit dat hij het verhaal op die manier heeft bedankt zorgde voor het grote succes. In mindere mate ook bij Batman Begins.

Je moet er altijd uit halen wat erin zit.
Misschien moet je er als filmmaker ook niet vanuit gaan dat de film die erna komt minder zal zijn dan die ervoor. Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen "ja maar TDK was beter". maar je kunt het ook als een soort missie zien die mensen zo stil mogelijk te krijgen en misschien niet een betere film te kunnen maken, maar het in ieder geval proberen te evenaren.
  vrijdag 18 december 2009 @ 09:11:35 #146
177948 Daskaar
cake or death?
pi_75757723
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Oh ik ben het ook wel met je eens dat je films op die manier zou moeten kunnen maken. Ik denk ook wel dat de filmmaatschappij vertrouwen moet hebben in het verhaal dat Nolan bedenkt en niet te veel rare eisen moet gaan stellen. Juist het feit dat hij het verhaal op die manier heeft bedankt zorgde voor het grote succes. In mindere mate ook bij Batman Begins.

Je moet er altijd uit halen wat erin zit.
Misschien moet je er als filmmaker ook niet vanuit gaan dat de film die erna komt minder zal zijn dan die ervoor. Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen "ja maar TDK was beter". maar je kunt het ook als een soort missie zien die mensen zo stil mogelijk te krijgen en misschien niet een betere film te kunnen maken, maar het in ieder geval proberen te evenaren.
persoonlijk denk ik dat een groot deel van het financiele succes ook gebonden was aan het overlijden van Ledger en zijn performance als de joker.
En ik denk niet dat Nolan thuis 5 seconden aan een vervolg denkt en dan besluit dat t niks kan worden, ik geloof dat ie het serieus zal overwegen en de mogelijkheden zal bekijken.
Maar als hij zelf klaar is met dat universum, niks meer heeft te vertellen over Batman of het gewoon zat is, dan vind ik niet dat ie zich daar over heen moet zetten om twee jaar van zn leven te besteden aan het overtuigen van de mensen die denken dat er geen betere film dan TDK kan komen.
En wat ik al zei, ik vind zelf niet dat het vervolg groter moet per se, zolang t maar van dezelfde kwaliteit is.

ik denk dat we t in essentie met elkaar eens zijn, of nie?
  donderdag 24 december 2009 @ 01:02:12 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75998891
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 09:11 schreef Daskaar het volgende:

[..]

persoonlijk denk ik dat een groot deel van het financiele succes ook gebonden was aan het overlijden van Ledger en zijn performance als de joker.
En ik denk niet dat Nolan thuis 5 seconden aan een vervolg denkt en dan besluit dat t niks kan worden, ik geloof dat ie het serieus zal overwegen en de mogelijkheden zal bekijken.
Maar als hij zelf klaar is met dat universum, niks meer heeft te vertellen over Batman of het gewoon zat is, dan vind ik niet dat ie zich daar over heen moet zetten om twee jaar van zn leven te besteden aan het overtuigen van de mensen die denken dat er geen betere film dan TDK kan komen.
En wat ik al zei, ik vind zelf niet dat het vervolg groter moet per se, zolang t maar van dezelfde kwaliteit is.

ik denk dat we t in essentie met elkaar eens zijn, of nie?
Dat is een iets andere context dan je eerst zei voor mijn gevoel, maar als hij er echt klaar mee is dan moet hij het inderdaad niet doen.
Alleen ik had meer het idee dat het er op sloeg dat hij geen vervolg moest maken omdat het zo'n bizar groot succes is geweest en het toch niet meer te overtreffen valt.

Dat Ledger overleden is heeft natuurlijk zeker mee geholpen aan het succes. Het was extra publiciteit (onbedoeld natuurlijk)

Ik denk alleen wel dat hij een hele beperkte fantasie heeft als hij stopt omdat hij niets meer kan bedenken. Het universum van Batman is zo uitgebreid dat er nog wel 10 goede films van te maken zouden moeten zijn in mijn ogen.
Daarnaast vond ik het einde van TDK wel heel erg open voor een vervolg. Voor mijn gevoel is het verhaal zoals Nolan het vertelt gewoon nog niet af.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:14:41 #148
177948 Daskaar
cake or death?
pi_76009099
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is een iets andere context dan je eerst zei voor mijn gevoel, maar als hij er echt klaar mee is dan moet hij het inderdaad niet doen.
Alleen ik had meer het idee dat het er op sloeg dat hij geen vervolg moest maken omdat het zo'n bizar groot succes is geweest en het toch niet meer te overtreffen valt.

Dat Ledger overleden is heeft natuurlijk zeker mee geholpen aan het succes. Het was extra publiciteit (onbedoeld natuurlijk)

Ik denk alleen wel dat hij een hele beperkte fantasie heeft als hij stopt omdat hij niets meer kan bedenken. Het universum van Batman is zo uitgebreid dat er nog wel 10 goede films van te maken zouden moeten zijn in mijn ogen.
Daarnaast vond ik het einde van TDK wel heel erg open voor een vervolg. Voor mijn gevoel is het verhaal zoals Nolan het vertelt gewoon nog niet af.
ik vind Nolan 1 van die regisseurs die echt originele boeiende films aflevert, dus beperkt zou ik zijn fantasie allesbehalve noemen. beetje raar om dat over m te zeggen na TDK..
"Die film was geweldig, maar als je niks beters kan verzinnen dan heb je geen fantasie."
weet je hoe moeilijk t is 1 goeie film te maken, zoals TDK? het is nog moeilijker om een goed vervolg te maken daarop.
dus ik blijf achter mn geloof staan dat als hij voor zijn gevoel niks bevredigends kan bedenken voor t vervolg, dat hij t niet moet doen.
de man wil goeie films maken, waarom dan tevreden zijn met iets minder dan dat? zoals ik al zei, ik wou dat meer mensen er zo in stonden.

ik denk ook niet dat dit batman universum geschikt is voor veel meer films. kijk naar de vooruitgang die batman geboekt heeft tussen Begins en Knight, in die laatste is ie zo goed als klaar om het stokje door te geven aan Dent, zn werk zat er zo goed als op.
Wayne is het leven als Batman ook zat, dit houdt ie niet veel langer vol, de derde zal ook gaan over zijn ondergang denk ik.
Maar het einde van TDK smeekt idd om een vervolg. ik stond ook wel te kijken toen ik na de film ergens las dat Nolan geen vervolg geplanned had, had ik zeker verwacht.
pi_76010705
TDK was een klapper, maar ook die kan overtroffen worden. Ik kan niet wachten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 13:06:10 #150
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76010799
Waarom moet de volgende Batman TDK overtreffen?
Zou betekenen dat er nog meer spectakel enzo in zou zitten.
Iets waar ik niet op zit te wachten eerlijk gezegt.
Ik wil diepgang enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')