Gezien het feit dat ik niets zie, nee werkt nietquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:30 schreef Cahir het volgende:
Kwam dit op 4chan tegen:
[ afbeelding ]
Ik zat eerst te denken, dat word veel te zwaar. Maar in de ruimte zit immers geen zwaartekracht e.d.
Zou dit plan echt werken?
Hoeveel energie zou je daarvoor wel niet nodig hebben?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:30 schreef Cahir het volgende:
Kwam dit op 4chan tegen:
[ afbeelding ]
Ik zat eerst te denken, dat word veel te zwaar. Maar in de ruimte zit immers geen zwaartekracht e.d.
Zou dit plan echt werken?
Wat spierkracht?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hoeveel energie zou je daarvoor wel niet nodig hebben?
Je maakt een stok die even lang is als 5 lichtjaren.quote:
Je laat hem niet los.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:39 schreef cemeteryslut het volgende:
nee want een stalen buis die 5 lichtjaren lang is, los laten in space is een goed idee.
Jij welquote:
Idd. But fixedquote:
Bewijs het maar eens dat dat zo is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:41 schreef Tijn het volgende:
Hoezo beweegt het uiteinde onmiddellijk mee? Het duurt ook gewoon 5 jaar voordat de laatste molecuul in die rod meebeweegt met je eerste beweging aan het begin. De moleculen binnen dat stalen ding gaan toch niet opeens sneller dan het licht, of wel?
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:42 schreef Cahir het volgende:
[..]
Bewijs het maar eens dat dat zo is.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:41 schreef Tijn het volgende:
Hoezo beweegt het uiteinde onmiddellijk mee? Het duurt ook gewoon 5 LICHTjaar voordat de laatste molecuul in die rod meebeweegt met je eerste beweging aan het begin. De moleculen binnen dat stalen ding gaan toch niet opeens sneller dan het licht, of wel?
Jij denkt dat een stuk metaal aan het tijdreizen is als je het beweegt?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:42 schreef Cahir het volgende:
[..]
Ow ja dat is ook zoquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het duurt 5 jaar. Minstens.
Een lichtjaar is een afstand, geen tijdsduur.
gaat ook niet om de zwaartekracht.. traagheid van massa werkt ook in de ruimte.. dus je krijgt dat ding nooit in beweging.. tenminste niet snel..quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:30 schreef Cahir het volgende:
Laat staan genoeg massa om het tegen af te zetten. Als je zo'n ding in de ruimte bouwt en er tegenaan duwt, is de kans groter dat jij achteruit gaat dan het apparaat vooruit, tenzij je iets hebt met meer massa dan de rod om je tegen af te zetten. Ik denk niet dat de Aarde genoeg massa heeft hiervoor, want 5 lichtjaar is een behoorlijke afstand en metaal is heel zwaar.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:02 schreef superdexx het volgende:
[..]
en ik denk niet dat we genoeg staal op aarde hebben om zo'n ding te bouwen..
ja nee niet 'loslaten' maar de eerste wat? 50 kilometer heb je goede controle over, daarna is het een beetje overgeleverd aan de ruimte (met al haar meteoren etc) plus wat al geopperd werd, als je die buis aan de ene kant (aarde) beweegt duurt het laaaaaang voordat de andere kant 'meegaat'. iig niet sneller dan het licht.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:39 schreef Cahir het volgende:
[..]
Je laat hem niet los.
En wat is er dom aan?
ahquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:13 schreef Tijn het volgende:
Leuk bijeffect is dat zo'n gigantisch apparaat z'n eigen zwaartekrachtveld creëert
quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:22 schreef Dastan het volgende:
Doe even een ander plaatje.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | beweeg de balk naar voren en achteren <<---->> [ X ] |=========================================| [ O ] Dichtbij de Aarde 5 lichtjaar verder op EEN METALEN BALK MET EEN LENGTE VAN 5 LICHTJAAR |
quote:
ascii-art met paintquote:Powered by MS Paint
dat en:quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:41 schreef Tijn het volgende:
Hoezo beweegt het uiteinde onmiddellijk mee? Het duurt ook gewoon 5 jaar voordat de laatste molecuul in die rod meebeweegt met je eerste beweging aan het begin. De moleculen binnen dat stalen ding gaan toch niet opeens sneller dan het licht, of wel?
quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laat staan genoeg massa om het tegen af te zetten. Als je zo'n ding in de ruimte bouwt en er tegenaan duwt, is de kans groter dat jij achteruit gaat dan het apparaat vooruit, tenzij je iets hebt met meer massa dan de rod om je tegen af te zetten. Ik denk niet dat de Aarde genoeg massa heeft hiervoor, want 5 lichtjaar is een behoorlijke afstand en metaal is heel zwaar.
dat en... er is waarschijnlijk niet genoeg staal voorhanden in ons zonnestelsel om de staaf te maken...quote:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Omrekenen_van_eenheden/Lengtequote:Eén lichtjaar is gedefinieerd als exact 9.460.730.472.580.800 m.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtjaarquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:20 schreef Dakada het volgende:
Maar ik snap niet hoe ze dat meten. Hoe kan je dan bijvoorbeeld 1 uur meten?
In een vacuüm.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:22 schreef iFries het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtjaar
De afstand die licht aflegt in een jaar
laat de ruimte waar die staaf moet hangen nou net vacuüm zijnquote:
Fail!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:42 schreef Cahir het volgende:
[..]
De lengte.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:39 schreef Cahir het volgende:
En wat is er dom aan?
Geeft niet, TS zelf ook niet.quote:
Kwam ergens in dit toppic uitleg tegen , nu snap ik het wel . Nee het werkt nietquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geeft niet, TS zelf ook niet.
Je kunt alles versturen en ontvangen als je dat ding in 2 standen kunt krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:32 schreef LockonStratos het volgende:
Wat wil je communiceren dan ?
Sneller dan 5 jaar gaat echter niet lukken.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef LangeJan het volgende:
Lucht reageert mogelijk sneller dan metaal en dus komt je boodschap sneller over![]()
Om erachter te komen dat het nergens op slaat.quote:Op maandag 21 september 2009 16:09 schreef Agiath het volgende:
En je hoeft het helemaal niet op zo'n grote schaal te testen.
Er is 1 ding sneller dan licht.quote:Op maandag 21 september 2009 16:07 schreef Sapstengel het volgende:
Voor zover ik weet is er niks sneller dan licht. Zelfs de zwaartekracht niet. Dus dit gaat ook niet werken.
Bij die van zwarte gaten is ie wel zwaarder dan. Misschien maakt het de zwaartekracht ook snellerquote:Op maandag 21 september 2009 16:07 schreef Sapstengel het volgende:
Voor zover ik weet is er niks sneller dan licht. Zelfs de zwaartekracht niet. Dus dit gaat ook niet werken.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:02 schreef Saak het volgende:
[..]
Bij die van zwarte gaten is ie zo sterk dat het licht ook niet kan ontsnappen. Misschien maakt het de zwaartekracht ook sneller![]()
't Is maar een suggestie
Misschien moet je die lange paal een zwart gat in schuiven.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:02 schreef Saak het volgende:
[..]
Bij die van zwarte gaten is ie wel zwaarder dan. Misschien maakt het de zwaartekracht ook sneller![]()
't Is maar een suggestie
Het gaat om wat je ermee doet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:07 schreef Biancavia het volgende:
Die staaf is echt té lang.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:03 schreef TGVkopper het volgende:
Als die buis oneindig stijf zou zijn zou het werken.
Helaas is 'ie dat niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |