abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72743744
quote:
Vier fractievoorzitters uit de oppositie blikken vooruit op Prinsjesdag.

Dit zijn:

- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
- Femke Halsema (GroenLinks)
- Alexander Pechtold (D66)

Vanavond dus bij P&W.
  maandag 14 september 2009 @ 21:39:58 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72743829
Ik ben benieuwd
  maandag 14 september 2009 @ 21:42:32 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72743953
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd
Ik eigenlijk niet.
pi_72744409
Ja mooi dit
pi_72744593
Meestal kijk ik P&W als ik niet kan slapen. Dan word ik de volgende ochtend wakker op de bank
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  † In Memoriam † maandag 14 september 2009 @ 21:52:46 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72744612
Mensen met macht vertellen hoe ze gejat geld anders willen besteden dan anderen op een door gejat geld betaald TV-zendertje. I'll pass.
Carpe Libertatem
pi_72746558
Jammer dat de meest spraakmakende lijsttrekker van het moment er niet bij is. Een geluk bij een ongeluk: Hamer is er ook niet bij.
pi_72746743
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:23 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat de meest spraakmakende lijsttrekker van het moment er niet bij is. Een geluk bij een ongeluk: Hamer is er ook niet bij.
over wie heb je het?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72746855
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:25 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

over wie heb je het?
pi_72747208
Ook wel een beetje voorspelbaar wat er allemaal gezegd gaat worden, toch?
pi_72747426
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Mensen met macht vertellen hoe ze gejat geld anders willen besteden dan anderen op een door gejat geld betaald TV-zendertje. I'll pass.
Meid toch, heb je het zwaar?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72748496
Zal wel weer een schreeuwpartij worden.
pi_72748816
Mark: het kabinet neemt niet haar verantwoordelijkheid, er moet veel meer bezuinigd worden. de overheidsfinancien moet op orde!
Femke: de duurzaamheidsdoelstellingen stellen helemaal niets voor!
Alexander: waar is het geld voor onderwijs?
Agnes: verhoging AOW kan echt niet!
Allemaal: dit kabinet stelt te veel uit, heeft geen scherpe doelstellingen, toont te weinig ambitie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 14-09-2009 23:01:59 ]
pi_72750601
- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
Een dubbelpasoort wordt u niet ontnomen, maar ga toch terug naar de zandbak van je voorvaderen
  maandag 14 september 2009 @ 23:24:59 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72750691
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:23 schreef bassnl777 het volgende:
- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
Geert Wilders
pi_72754606
Kant was afgrijselijk en werd zelfs 'links ingehaald' door twee tegenstanders, hoe hard ze ook probeerde om de meest verongelijkte proletariër te zijn.
Halsema goed qua vorm, maar inhoudelijk natuurlijk een ramp. Wil heel veel 'investeren', wat gewoonweg neerkomt op een nog duurdere begroting en dus nog veel hogere belastingen. Daarnaast maakt ze de fout om te veronderstellen dat een overheid de economie kan versterken door vraag aan te wakkeren, een fout die overigens in lichtere mate door álle mensen aan tafel werd gemaakt.
Rutte zal het vast goed bedoeld hebben, maar kwam weer 'ns niet uit de verf.

De enige die, ondanks dat ik het ook niet altijd met 'm eens ben, weer 'ns sterk overkwam en toekomstvisie had was Pechthold.

Goh, daarvoor had ik niet eens P&W hoeven te kijken natuurlijk.
Daarnaast is het irritant om te zien dat het allemaal gesteggel is over cijfers en schuiven met maatregelen.
pi_72754629
Volgens mij wisten ze aan tafel ook niet helemaal wat de functie van een centrale bank is, die is er juist om banken die te weinig liquiditeit hebben te helpen. De discussie moet dus niet gaan over een belasting omdat banken te hulp zijn geschoten door de centrale bank, maar juist over de vraag of dat bancaire systeem wel zo op wil zetten. En trof ik nog veel meer hiaten in de kennis over de financiële wereld. Ik vraag mij werkelijk af hoe je dan ooit de kredietcrisis in het juiste perspectief kunt plaatsen.
pi_72754653
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:23 schreef bassnl777 het volgende:
- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72754739
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wisten ze aan tafel ook niet helemaal wat de functie van een centrale bank is, die is er juist om banken die te weinig liquiditeit hebben te helpen. De discussie moet dus niet gaan over een belasting omdat banken te hulp zijn geschoten door de centrale bank, maar juist over de vraag of dat bancaire systeem wel zo op wil zetten. En trof ik nog veel meer hiaten in de kennis over de financiële wereld. Ik vraag mij werkelijk af hoe je dan ooit de kredietcrisis in het juiste perspectief kunt plaatsen.
Dat kunnen ze niet en zoals ik opmerkte zat er geen één aan tafel die opmerkte dat het (met kunstmatige ingrepen) vergroten van de vraag bijv. helemaal geen duurzaam recept is om crises te bestrijden, integendeel.
Ook bleef natuurlijk de rol van de centrale bank volledig onbesproken, men neemt klakkeloos het bonusverhaaltje over.

Het is idd schrijnend dat mensen met zoveel macht hier in debat mogen gaan over fundamentele kwesties aangaande onze economie, zonder dat je ook maar de indruk krijgt dat ze het serieus bestudeerd hebben.
Rutte roept om lagere lasten, Halsema om hogere uitgaven en Pechthold wil (nog) meer geld voor onderwijs. Eigenlijk willen ze dus allemaal hetzelfde; de vraag aanwakkeren, alleen allemaal vanaf een andere kant. Niemand die zich afvraagt of dat dat wel het basisidee moet zijn.
Doch al met al, was Pechthold de enige die nog wat zinnige voorstellen deed.
pi_72754828
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:34 schreef sneakypete het volgende:
Eigenlijk willen ze dus allemaal hetzelfde; de vraag aanwakkeren, alleen allemaal vanaf een andere kant. Niemand die zich afvraagt of dat dat wel het basisidee moet zijn.
Dat valt ook wel vaker op, het gebrek aan fundamentele discussies. Het is vooral euro's heen en weer schuiven waar er in het Nederlandse parlement over wordt gesproken.
pi_72756285
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:Ik vraag mij werkelijk af hoe je dan ooit de kredietcrisis in het juiste perspectief kunt plaatsen.
Het juiste perspectief is uiteraard het perspectief dat jij voorstelt?
pi_72756377
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Same here. Nouja, ik heb wel een klein stukje gekeken, maar het was tenenkrommend. Geen woord van de Hoge Dames en Heren over de miljardenverslindende immigratie en multicriminaliteit, maar vooral veel slap gelul van kereltje Pechtold. Erg goed dat Geert dáár niet bijzat.
pi_72756392
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:10 schreef JodyBernal het volgende:
Erg goed dat Geert dáár niet bijzat.
Neuh dan was het weer eenzijdig gescheld op buitenlanders geworden van zijn kant
pi_72756423
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:25 schreef sneakypete het volgende:
Halsema goed qua vorm
Vind je dat echt? Ik kan maar niet wennen aan die geaffecteerde muil van d'r.
quote:
De enige die, ondanks dat ik het ook niet altijd met 'm eens ben, weer 'ns sterk overkwam en toekomstvisie had was Pechthold.
Je laat je in de luren leggen door z'n lange verhaaltjes, mooie taalgebruik en beschaafde voorkomen. Eigenlijk zegt hij helemaal niks, het is vlees noch vis bij hem.
pi_72756439
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh dan was het weer eenzijdig gescheld op buitenlanders geworden van zijn kant
Nu hebben we het hele woord "buitenlander" helemaal niet gehoord. Ze denken zeker dat de ergernis over immigratiezaken vanzelf verdwijnt naarmate de crisis harder toeslaat. Terwijl die natuurlijk juist alleen maar erger wordt.
pi_72756487
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:16 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Nu hebben we het hele woord "buitenlander" helemaal niet gehoord. Ze denken zeker dat de ergernis over immigratiezaken vanzelf verdwijnt naarmate de crisis harder toeslaat. Terwijl die natuurlijk juist alleen maar erger wordt.
Buitenlanders hebben dan ook verdomde weinig van doen bij het komende begrotingsjaar. We zitten in een economische crisis, hoe daar uit te komen lijkt me belangrijker dan dat half fok weer op Wilders prietpraat kan klaarkomen.
pi_72756573
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Buitenlanders hebben dan ook verdomde weinig van doen bij het komende begrotingsjaar. We zitten in een economische crisis, hoe daar uit te komen lijkt me belangrijker dan dat half fok weer op Wilders prietpraat kan klaarkomen.
Dat hangt maar net van je gewenste oplossingen af. Als jij denkt dat het nog verder uitknijpen van de AOW, de zorg en het onderwijs beter is dan het rigoreus korten op de kosten die al die immigratie van kansarme rukkers met zich meebrengt, dan moet je maar lekker op zo'n gevestigd partijtje stemmen.

Veel helpen zal het echter niet. Als nu geen paal en perk gesteld wordt aan de kosten van migratie, zullen de kosten over enkele jaren, als de crisis keihard heeft toegeslagen en men van over de hele wereld naar Nederland komt om het handje op te houden, helemaal de pan uitrijzen.
pi_72756583
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:16 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Welke immigratie doel jij op, die totaal 13 400 asiel aanvragen van vorig jaar of die 2400 turken en 1300 marokkanen? Of bedoel je de 22 000 Nederlanders die terugkomen uit het buitenland?

Je hoort het woord buitenlander niet omdat het een irrelevantie is, de aantallen van buiten de EU zijn zo klein dat het geen invloed heeft en bovendien zijn die aan zeer strenge eisen gebonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 08:29:59 ]
pi_72756623
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welke immigratie doel jij op, die totaal 13 400 asiel aanvragen van vorig jaar of die 2400 turken en 1300 marokkanen? Of bedoel je de 22 000 Nederlanders die terugkomen uit het buitenland?
Ik doel op een heel scala van migratie-ellende, maar met name op dubbelpaspoorters die geen ruk bijdragen en alleen maar uitzuigen.
pi_72756656
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:26 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Dat hangt maar net van je gewenste oplossingen af. Als jij denkt dat het nog verder uitknijpen van de AOW, de zorg en het onderwijs beter is dan het rigoreus korten op de kosten die al die immigratie van kansarme rukkers met zich meebrengt, dan moet je maar lekker op zo'n gevestigd partijtje stemmen.
Jongen, er moet ergens 35 miljard vandaag gehaald worden. Dan moeten we toch echt verder kijken dan alleen naar die Marokkaanse ettertjes. Durf eens een wat bredere blik op te zetten .
quote:
Veel helpen zal het echter niet. Als nu geen paal en perk gesteld wordt aan de kosten van migratie, zullen de kosten over enkele jaren, als de crisis keihard heeft toegeslagen en men van over de hele wereld naar Nederland komt om het handje op te houden, helemaal de pan uitrijzen.
Goh jij kan de toekomst voorspellen? Heb je dan ook even naar de vergrijzing in dit land gekeken?
pi_72756673
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:30 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik doel op een heel scala van migratie-ellende, maar met name op dubbelpaspoorters die geen ruk bijdragen en alleen maar uitzuigen.
Hoeveel zijn dat er en hoe wou je daar 35 miljard op bezuinigen?

Ik zie graag een onderbouwing tegemoet
pi_72756699
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jongen, er moet ergens 35 miljard vandaag gehaald worden. Dan moeten we toch echt verder kijken dan alleen naar die Marokkaanse ettertjes. Durf eens een wat bredere blik op te zetten .
Ja, een bredere blik opzetten, deed de gevestigde orde dat ook maar eens. Overal durft men het over te hebben, alles kan worden gekort. Behalve de kosten van immigratie, integratie en islamisering.
quote:
Goh jij kan de toekomst voorspellen? Heb je dan ook even naar de vergrijzing in dit land gekeken?
En die vergrijzing wil je tegengaan door het binnenhalen van nog meer van die onderontwikkelde Afrikanen? Gaat niet werken, echt niet. Dat kost gewoon meer dan het oplevert.
pi_72756755
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:35 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ja, een bredere blik opzetten, deed de gevestigde orde dat ook maar eens. Overal durft men het over te hebben, alles kan worden gekort. Behalve de kosten van immigratie, integratie en islamisering.
[..]
Men durft het daar wel over te hebben maar dat is klein geld vergeleken met bijvoorbeeld de kosten van de vergrijzing, HRA of zorg. Het is ideologisch gerommel in de marge. We kunnen beter de echte problemen aanpakken.
quote:
En die vergrijzing wil je tegengaan door het binnenhalen van nog meer van die onderontwikkelde Afrikanen? Gaat niet werken, echt niet. Dat kost gewoon meer dan het oplevert.
Hoe we het tegen moeten houden weet ik niet maar dat we iets moeten doen en dat we daar al die Marokkaanse en Turkse jongens en meisjes die hier rondlopen keihard bij nodig hebben weet ik wel zeker.
pi_72756874
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Men durft het daar wel over te hebben maar dat is klein geld vergeleken met bijvoorbeeld de kosten van de vergrijzing, HRA of zorg. Het is ideologisch gerommel in de marge. We kunnen beter de echte problemen aanpakken.
je bent grappig

Het is zulk "klein geld" dat men de kosten van al die immigratie-ellende niet eens meer durft uit te laten rekenen! Immigratie van kansarmen kost ons vele miljarden per jaar. Dat zeg ik niet, dat zegt het door de gevestigde orde stelselmatig genegeerde rapport van het CPB uit 2003.
quote:
Hoe we het tegen moeten houden weet ik niet maar dat we iets moeten doen en dat we daar al die Marokkaanse en Turkse jongens en meisjes die hier rondlopen keihard bij nodig hebben weet ik wel zeker.
Nee, die lopen hier alleen maar in de weg. Stuur ze maar weer weg en haal wat fatsoenlijkers binnen, want dit gaat niks worden. Nu niet, morgen niet en ook over 20 jaar niet. Ze hebben al 40 jaar de tijd gehad om er wat van te maken, maar zijn in die 40 jaar nauwelijks een stap opgeschoten.
pi_72757027
Kant was weer de beste. Rutte de slechtste. Pechtold een wolf in schaapskleren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 15 september 2009 @ 08:56:29 #36
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72757031
Je druk maken om "islamisering". MIjn god, als er iets gevaarlijk is voor het land is het wel de betutteling van het Christendom, maar nee, wij moeten ons druk om die 100 doorgeslagen moslims en wat irritante jeugd.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 08:58:46 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72757076
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:56 schreef ethiraseth het volgende:
Je druk maken om "islamisering". MIjn god, als er iets gevaarlijk is voor het land is het wel de betutteling van het Christendom, maar nee, wij moeten ons druk om die 100 doorgeslagen moslims en wat irritante jeugd.
Eigen imaginaire vriendje eerst!
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:13:56 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72757367
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:10 schreef JodyBernal het volgende:

Erg goed dat Geert dáár niet bijzat.
Dus moeten Wilders-groupies ook hun waffel houden over dat debat aangezien hun leider dat ook doet.
pi_72757641
quote:

Grapje zeker?

Pechtold had zijn woordje klaar en in zijn houding en stem klonk daadkracht door, maar de inhoud van zijn bericht was typisch D66-compromissengelul. 'Ik ben het eens met Kant, maar óók met Rutte', 'ik kan me vinden in de kritiek van Rutte, maar wat Halsema zegt is ook belangrijk', etc.
  Toekomstvisie? Gebrek aan een koers. Precies met deze mentaliteit is het D66 gelukt om in de vorige regeringscoalitie terecht te komen en we weten allemaal hoe duidelijk haar standpunten toen waren. 'We zijn tegen deelname aan de Afghanistan-missie maar als hij doorgaat zijn we vóór, zodat de militairen zich gesteund voelen.'
pi_72757766
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Grapje zeker?

Pechtold had zijn woordje klaar en in zijn houding en stem klonk daadkracht door, maar de inhoud van zijn bericht was typisch D66-compromissengelul. 'Ik ben het eens met Kant, maar óók met Rutte', 'ik kan me vinden in de kritiek van Rutte, maar wat Halsema zegt is ook belangrijk', etc.
  Toekomstvisie? Gebrek aan een koers. Precies met deze mentaliteit is het D66 gelukt om in de vorige regeringscoalitie terecht te komen en we weten allemaal hoe duidelijk haar standpunten toen waren. 'We zijn tegen deelname aan de Afghanistan-missie maar als hij doorgaat zijn we vóór, zodat de militairen zich gesteund voelen.'
Pechtold profilieert zich dan toch wel als een echte Nederlander, dat moet je hem toch nageven
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:37:11 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72757813
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Grapje zeker?

Want er bestaan enkel zwart en wit en niets daarbij?
pi_72759713
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte was weer eens om te braken. Wat een verschrikkelijke vent is hij die de zwaksten onder ons het daglicht niet eens gunt..
pi_72759907
Tsja, zo is de VVD. Ik heb een VVD-kamerlid ooit horen zeggen dat het onrechtvaardig is dat 15 miljoen Nederlanders betalen voor de half miljoen mensen met een handicap.... Ik was verbijsterd... Ik leefde in de veronderstelling dat dit soort benauwend utilitaristisch denken toch wel was afgezworen bij de 'liberalen'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72760041
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, zo is de VVD. Ik heb een VVD-kamerlid ooit horen zeggen dat het onrechtvaardig is dat 15 miljoen Nederlanders betalen voor de half miljoen mensen met een handicap.... Ik was verbijsterd... Ik leefde in de veronderstelling dat dit soort benauwend utilitaristisch denken toch wel was afgezworen bij de 'liberalen'.
Het zijn gewoon verschrikkelijke lui. Ik krijg de stuipen als ik zo'n verwend kreng van een Rutte hoor praten.

Een zwaar verwend kind dat NIETS maar dan ook NIETS zelf heeft meegemaakt. Shocking .

Trouwens hier in de buurt zijn ze ook zeer ongenuanceerd jegens niet werkenden.

Het gaat hollende achteruit hier. Een knetterharde niets ontziende samenleving ligt in het verschiet. Wie wil dat in vredesnaam? Het wordt steeds erger
pi_72760079
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
.

Als Marijnissen dood zou zijn, zou hij zich omdraaien in z'n graf vanwege de manier hoe Kant zijn partij kapot maakt !
pi_72760117
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:05 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

.

Als Marijnissen dood zou zijn, zou hij zich omdraaien in z'n graf vanwege de manier hoe Kant zijn partij kapot maakt !
Ze was anders hartstikke scherp. Die steek onder water naar de presentatoren had ze beter achterwege kunnen laten.
pi_72760120
quote:
Een zwaar verwend kind dat NIETS maar dan ook NIETS zelf heeft meegemaakt. Shocking .
Dat is niet helemaal waar. Rutte was, als ik het goed heb, personeelsmanager bij Unilever waar hij fors moest reorganiseren. Hij kon die job niet aan, raakte overwerkt en depressief en ging zich daarna richten op de politiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72760157
quote:
Die steek onder water naar de presentatoren had ze beter achterwege kunnen laten.
Wat zei ze dan?

Ik vind die presentatoren erg ergerlijk. Heel erg populistisch, vooral jeroen pauw is om te kotsen. Het gaat ook elke avond aan die tafel over moslims.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72760180
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Rutte was, als ik het goed heb, personeelsmanager bij Unilever waar hij fors moest reorganiseren. Hij kon die job niet aan, raakte overwerkt en depressief en ging zich daarna richten op de politiek.
Dan is het nog veel erger.......Dan heeft ie er nog niks geleerd ook.

Het is een onbenul, dat kennelijk alleen in de politiek kan schreeuwen.
pi_72760195
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze was anders hartstikke scherp. Die steek onder water naar de presentatoren had ze beter achterwege kunnen laten.
Ze verprutste dr minuut, kwam totaal niet uit dr woorden en probeerde heel makkelijk te scoren wat vrijwel direct gepareerd werd door Rutte en Pechtold.

Los gezien van politieke voorkeuren, al zal dat heel moeilijk zijn voor velen, was Kant veruit de slechtste van het stel, puur door de manier waarop ze het wil brengen, maar niet kan. In elk debat met Halsema of Pechtold gaat ze keihard ko.
pi_72760230
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat zei ze dan?
60% belasting voor mensen boven Balkenendenorm. "En ja daar vallen jullie ook onder".
quote:
Ik vind die presentatoren erg ergerlijk. Heel erg populistisch, vooral jeroen pauw is om te kotsen. Het gaat ook elke avond aan die tafel over moslims.
Klopt. Het zijn tegenwoordig niets anders dan BALLEN van presentatoren. De een is nog een groter blaaskaak dan de andere...

Ik kijk om die reden steeds minder tv.
pi_72760368
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ze verprutste dr minuut, kwam totaal niet uit dr woorden en probeerde heel makkelijk te scoren wat vrijwel direct gepareerd werd door Rutte en Pechtold.

Los gezien van politieke voorkeuren, al zal dat heel moeilijk zijn voor velen, was Kant veruit de slechtste van het stel, puur door de manier waarop ze het wil brengen, maar niet kan. In elk debat met Halsema of Pechtold gaat ze keihard ko.
Rutte vond ik veruit de slechtste.....Zeker toen ie concreet moest maken hoe hij die 40 miljard wilt bezuinigen kwam ie niet verder dan 1 miljard.

Inhoudelijk is Kant scherp. Haar presentatie moet echter wel beter, haar emoties gaan teveel aan de loop met haar.
pi_72760488
quote:

[..]

Wat zei ze dan?
Dat P&W meer verdienen dan de Balkenendenorm.

Maar goed, ik vond eigenlijk noch Kant, noch de andere deelnemers bijzonder scherp. Iedereen zei precies wat je van hem/haar zou verwachten. Halsema zei iets over groene banen, Rutte verdedigde de hypotheekrenteaftrek, Kant weigerde de AOW-leeftijd te verhogen en Pechtold toonde zich een bruggenbouwer door het met iedereen in meer of mindere mate eens te zijn. Een bekend verhaal waarvoor ik de tv niet aan had hoeven zetten.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:26:14 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_72760708
quote:
Kant was afgrijselijk en werd zelfs 'links ingehaald' door twee tegenstanders, hoe hard ze ook probeerde om de meest verongelijkte proletariër te zijn.
Halsema goed qua vorm, maar inhoudelijk natuurlijk een ramp. Wil heel veel 'investeren', wat gewoonweg neerkomt op een nog duurdere begroting en dus nog veel hogere belastingen. Daarnaast maakt ze de fout om te veronderstellen dat een overheid de economie kan versterken door vraag aan te wakkeren, een fout die overigens in lichtere mate door álle mensen aan tafel werd gemaakt.
Rutte zal het vast goed bedoeld hebben, maar kwam weer 'ns niet uit de verf.

Goh, daarvoor had ik niet eens P&W hoeven te kijken natuurlijk.
Daarnaast is het irritant om te zien dat het allemaal gesteggel is over cijfers en schuiven met maatregelen.
Dit wel een beetje, alhoewel ik niet alles gezien heb (en misschien wel daardoor) Rutte eigenlijk best goed vond (let wel: normaal vind ik em niks). Met z'n opmerking dat de overheid meer dan de helft van het geld opslokt en het nou juist de startende zelfstandige ondernemers zijn die voor groei zorgen, leek hij nou juist niet in de veronderstelling te zijn dat de overheid de economie moest trekken.

En god wat zat ik me weer te ergeren aan de simplistische proletenstokpaardjes van Kant. Halsema blijft een prettige lijsttrekker, ofschoon d'r inhoud niet klopt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72760784
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zal wel weer een schreeuwpartij worden.
ik heb er 2 min van mee gekregen en ze lieten elkaar idd weer niet uitpraten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72761030
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit wel een beetje, alhoewel ik niet alles gezien heb (en misschien wel daardoor) Rutte eigenlijk best goed vond (let wel: normaal vind ik em niks). Met z'n opmerking dat de overheid meer dan de helft van het geld opslokt en het nou juist de startende zelfstandige ondernemers zijn die voor groei zorgen, leek hij nou juist niet in de veronderstelling te zijn dat de overheid de economie moest trekken.

En god wat zat ik me weer te ergeren aan de simplistische proletenstokpaardjes van Kant. Halsema blijft een prettige lijsttrekker, ofschoon d'r inhoud niet klopt.
Scherp hoor. Rutte die wil bezuinigen op ontwikkelingshulp en uitkeringen wilt ontkoppelen. De zwaksten de prijs van de crisis laten betalen en NIETS maar dan ook helemaal NIETS van de rijken vraagt. Niets willen weten van aftopping van HRA

Wat voor lulhannus ben je dan?
pi_72761184
quote:
Ik vind die presentatoren erg ergerlijk. Heel erg populistisch, vooral jeroen pauw is om te kotsen.
Pauw en Witteman probeerden gewoon perfect om Kant (en in mindere mate Halsema) belachelijk te maken. Wat hun plicht is als burgers. Het is ook weer een typisch-links-falende-strategie om vrouwen in te zetten.
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
De zwaksten de prijs van de crisis laten betalen en NIETS maar dan ook helemaal NIETS van de rijken vraagt. Niets willen weten van aftopping van HRA
Je hebt gelijk. Boven 55k per jaar betaal je namelijk geen belasting.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72761305
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:40 schreef waht het volgende:

[..]

Dus vraag je wel offers van de zwaksten en laat de beter gestelden geheel buiten schot? Iets wat Rutte blijkbaar wilt.
pi_72761436
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:40 schreef waht het volgende:

[..]

Pauw en Witteman probeerden gewoon perfect om Kant (en in mindere mate Halsema) belachelijk te maken. Wat hun plicht is als burgers. Het is ook weer een typisch-links-falende-strategie om vrouwen in te zetten.
[..]

Zielig usertje ben je ook. En maar klagen dat de Publieke Omroep zo links is....
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72761589
Het spijt me het te moeten zeggen, maar Kant kwam inderdaad niet goed uit de verf gisteravond. Erg jammer, gemiste kans.

Pechtold vond ik trouwens ook erg zwak, Gansema en Rutte waren de overduidelijke winnaars.
pi_72761594
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus vraag je wel offers van de zwaksten en laat de beter gestelden geheel buiten schot? Iets wat Rutte blijkbaar wilt.
Wat zeg ik nou? Als je belasting betaalt, betaal je mee aan het "oplossen" (want dat is het niet) van de crisis.

Maar om inhoudelijk te reageren: wat mij betreft wordt de HRA uitgefaseerd mits hetzelfde gebeurd voor alle andere huizenmarkt-verpestende overheidsmaatregelen én mits de belastingschijven worden 'heroverwogen'.
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zielig usertje ben je ook. En maar klagen dat de Publieke Omroep zo links is....
Ik heb vernomen dat sommigen de PO links noemen ja. Of dat zo is laat ik in het midden, maar voor mij was het al duidelijk dat P&W (voornamelijk P) niet zo heel links zijn en dit zo nu en dan laten blijken.
pi_72761791
Overigens heb ik de beste oplossing voor onze problemen. IB omhoog naar 67% voor inkomen boven de Balkenendenorm en de HRA afschaffen voor huizen boven de 750k, dan ben je er al bijna. Verder fors schrappen in de kosten voor immigratie en integratie, maar dat moet sowieso toch een keer gebeuren. En als laatste zie ik wel wat in het plannetje van Gansema met betrekking tot de AOW (wat overigens niet echt háár plannetje is maar goed).

Hoppa, klaar, niks rommelen aan uitkeringen, niks de armen die de dupe worden, gewoon een beroep doen op het fatsoen en de solidariteit van graaituig. Ik weet zeker dat er ergens in die volgevreten kale koppies nog wel een solidaire hersencel te vinden is, als de situatie maar ernstig genoeg is. En voor wie dat niet het geval is: die rot dan maar lekker op naar een land waar diegene denkt dat het allemaal beter geregeld is voor de rijken. Ik stel voor Zimbabwe.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:07:21 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_72761939
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Scherp hoor. Rutte die wil bezuinigen op ontwikkelingshulp en uitkeringen wilt ontkoppelen. De zwaksten de prijs van de crisis laten betalen en NIETS maar dan ook helemaal NIETS van de rijken vraagt. Niets willen weten van aftopping van HRA

Wat voor lulhannus ben je dan?
Ik ben zelf ook voor afroming van de HRA, maar het feit blijft dat de overheid enorme bakken met geld rondstrooit die het niet heeft. Dan kun je belasting verhogen of uitgaven wegsnijden. Ontwikkelingshulp is en blijft een luxegoed, hoe aardig van ons ook. En hoe je het ook wendt of keert, een verdere belastingverhoging bij de rijkeren is funest voor de toekomst van het land.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:09:53 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_72762013
Ik vond het idee dat geopperd werd in Buitenhof, HRA alleen nog maar over de laagste schijf, overigens een veel beter idee. Dan krijg je niet zo'n vreemd omgekeerd progressief stelsel, en implodeer je ook niet meteen de huizenmarkt (en daarmee de helft van de Nederlandse bevolking).
pi_72762110
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:01 schreef JodyBernal het volgende:
Overigens heb ik de beste oplossing voor onze problemen. IB omhoog naar 67% voor inkomen boven de Balkenendenorm en de HRA afschaffen voor huizen boven de 750k, dan ben je er al bijna. Verder fors schrappen in de kosten voor immigratie en integratie, maar dat moet sowieso toch een keer gebeuren. En als laatste zie ik wel wat in het plannetje van Gansema met betrekking tot de AOW (wat overigens niet echt háár plannetje is maar goed).

Hoppa, klaar, niks rommelen aan uitkeringen, niks de armen die de dupe worden, gewoon een beroep doen op het fatsoen en de solidariteit van graaituig. Ik weet zeker dat er ergens in die volgevreten kale koppies nog wel een solidaire hersencel te vinden is, als de situatie maar ernstig genoeg is. En voor wie dat niet het geval is: die rot dan maar lekker op naar een land waar diegene denkt dat het allemaal beter geregeld is voor de rijken. Ik stel voor Zimbabwe.
Plus de uitkeringen bevriezen, AOW naar 67 en nog wat dingetjes. Kunnen we misschien nog wat aan de staatsschuld gaan doen.
pi_72762152
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:09 schreef speknek het volgende:
Ik vond het idee dat geopperd werd in Buitenhof, HRA alleen nog maar over de laagste schijf, overigens een veel beter idee. Dan krijg je niet zo'n vreemd omgekeerd progressief stelsel, en implodeer je ook niet meteen de huizenmarkt (en daarmee de helft van de Nederlandse bevolking).
Als de HRA (deels) wordt afgeschaft wordt het wel over een periode van meer dan twintig jaar gedaan neem ik aan? Zo'n al dan niet gedeeltelijke afschaffing is dus niet echt een directe bezuinining, maar één voor de toekomst. Mensen die roepen dat de HRA maar moet worden afgeschaft, dat scheelt miljoenen, denken dus niet helemaal goed na?
pi_72762261
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:15 schreef Sloggi het volgende:
Zo'n al dan niet gedeeltelijke afschaffing is dus niet echt een directe bezuinining, maar één voor de toekomst.
Dat is allerminst een argument tégen afschaffing/uitfasering.
pi_72762468
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:20 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is allerminst een argument tégen afschaffing/uitfasering.
Dat klopt, maar de afschaffing van de HRA is ook bepaald geen middel tegen de crisis, of een substituut voor andere bezuinigingen. En dat is wel wat bepaalde partijen op zijn minst impliceren.
pi_72762499
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:09 schreef speknek het volgende:
Ik heb Buitenhof niet gezien, maar ik was zelf lang geleden al tot de conclusie gekomen dat je zou kunnen overwegen om de HRA alleen aftrekbaar te maken tot en met de 42%-schijf. Daarmee maak je een maximale aftrek mogelijk van zo'n 50-55k, hetgeen bij de huidige rentestand ongeveer overeenkomt met een hypotheek van een miljoen, terwijl je tegelijk ook iets doet aan de hoogte van teruggaaf zelf en de lagere middenklasse volledig ontziet.

Alleen aftrekken in de laagste schijf is echt bezopen, dan weet je zeker dat de hele huizenmarkt in elkaar dondert. Effectief komt dat namelijk maar naar op een maximaal aftrekbaar bedrag van ongeveer 10k, hetgeen neerkomt op een hypotheek van zo'n 200k.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:20:23 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_72763812
Ehm, van wat ik begreep van wat ie zei, kwam het erop neer dat wel het complete bedrag aftrekbaar was, maar niet zoals nu dat de hoge inkomens hele grote kasten in de 52 procent schijf kunnen zetten. Daardoor heb je een omgekeerd progressieve aftrek, hoe hoger je inkomen, hoe meer je kunt aftrekken op theoretisch hetzelfde bedrag.
pi_72764708
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 07:59 schreef du_ke het volgende:
Het juiste perspectief is uiteraard het perspectief dat jij voorstelt?
Zeker niet, laat men maar tot een eigen oordeel komen. Maar we kunnen het er toch over eens zijn dat je daarvoor het financiële landschap moet kennen. Ik vraag mij af of ze bijvoorbeeld wel weten wat een credit-default-swap is, wat nou die rentebesluiten inhouden, en dat voor de val van Lehman Brothers de crisis in de VS al 1,5 jaar onderweg was.
pi_72765768
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:20 schreef speknek het volgende:
Ehm, van wat ik begreep van wat ie zei, kwam het erop neer dat wel het complete bedrag aftrekbaar was, maar niet zoals nu dat de hoge inkomens hele grote kasten in de 52 procent schijf kunnen zetten. Daardoor heb je een omgekeerd progressieve aftrek, hoe hoger je inkomen, hoe meer je kunt aftrekken op theoretisch hetzelfde bedrag.
Er is natuurlijk niks progressiefs aan allemaal dezelfde aftrek. Ik zou dat eerder neutraal noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')