abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72743744
quote:
Vier fractievoorzitters uit de oppositie blikken vooruit op Prinsjesdag.

Dit zijn:

- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
- Femke Halsema (GroenLinks)
- Alexander Pechtold (D66)

Vanavond dus bij P&W.
  maandag 14 september 2009 @ 21:39:58 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72743829
Ik ben benieuwd
  maandag 14 september 2009 @ 21:42:32 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72743953
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd
Ik eigenlijk niet.
pi_72744409
Ja mooi dit
pi_72744593
Meestal kijk ik P&W als ik niet kan slapen. Dan word ik de volgende ochtend wakker op de bank
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  † In Memoriam † maandag 14 september 2009 @ 21:52:46 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72744612
Mensen met macht vertellen hoe ze gejat geld anders willen besteden dan anderen op een door gejat geld betaald TV-zendertje. I'll pass.
Carpe Libertatem
pi_72746558
Jammer dat de meest spraakmakende lijsttrekker van het moment er niet bij is. Een geluk bij een ongeluk: Hamer is er ook niet bij.
pi_72746743
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:23 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat de meest spraakmakende lijsttrekker van het moment er niet bij is. Een geluk bij een ongeluk: Hamer is er ook niet bij.
over wie heb je het?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72746855
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:25 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

over wie heb je het?
pi_72747208
Ook wel een beetje voorspelbaar wat er allemaal gezegd gaat worden, toch?
pi_72747426
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Mensen met macht vertellen hoe ze gejat geld anders willen besteden dan anderen op een door gejat geld betaald TV-zendertje. I'll pass.
Meid toch, heb je het zwaar?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72748496
Zal wel weer een schreeuwpartij worden.
pi_72748816
Mark: het kabinet neemt niet haar verantwoordelijkheid, er moet veel meer bezuinigd worden. de overheidsfinancien moet op orde!
Femke: de duurzaamheidsdoelstellingen stellen helemaal niets voor!
Alexander: waar is het geld voor onderwijs?
Agnes: verhoging AOW kan echt niet!
Allemaal: dit kabinet stelt te veel uit, heeft geen scherpe doelstellingen, toont te weinig ambitie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 14-09-2009 23:01:59 ]
pi_72750601
- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
Een dubbelpasoort wordt u niet ontnomen, maar ga toch terug naar de zandbak van je voorvaderen
  maandag 14 september 2009 @ 23:24:59 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72750691
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:23 schreef bassnl777 het volgende:
- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
Geert Wilders
pi_72754606
Kant was afgrijselijk en werd zelfs 'links ingehaald' door twee tegenstanders, hoe hard ze ook probeerde om de meest verongelijkte proletariër te zijn.
Halsema goed qua vorm, maar inhoudelijk natuurlijk een ramp. Wil heel veel 'investeren', wat gewoonweg neerkomt op een nog duurdere begroting en dus nog veel hogere belastingen. Daarnaast maakt ze de fout om te veronderstellen dat een overheid de economie kan versterken door vraag aan te wakkeren, een fout die overigens in lichtere mate door álle mensen aan tafel werd gemaakt.
Rutte zal het vast goed bedoeld hebben, maar kwam weer 'ns niet uit de verf.

De enige die, ondanks dat ik het ook niet altijd met 'm eens ben, weer 'ns sterk overkwam en toekomstvisie had was Pechthold.

Goh, daarvoor had ik niet eens P&W hoeven te kijken natuurlijk.
Daarnaast is het irritant om te zien dat het allemaal gesteggel is over cijfers en schuiven met maatregelen.
pi_72754629
Volgens mij wisten ze aan tafel ook niet helemaal wat de functie van een centrale bank is, die is er juist om banken die te weinig liquiditeit hebben te helpen. De discussie moet dus niet gaan over een belasting omdat banken te hulp zijn geschoten door de centrale bank, maar juist over de vraag of dat bancaire systeem wel zo op wil zetten. En trof ik nog veel meer hiaten in de kennis over de financiële wereld. Ik vraag mij werkelijk af hoe je dan ooit de kredietcrisis in het juiste perspectief kunt plaatsen.
pi_72754653
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:23 schreef bassnl777 het volgende:
- Agnes Kant (SP)
- Mark Rutte (VVD)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72754739
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wisten ze aan tafel ook niet helemaal wat de functie van een centrale bank is, die is er juist om banken die te weinig liquiditeit hebben te helpen. De discussie moet dus niet gaan over een belasting omdat banken te hulp zijn geschoten door de centrale bank, maar juist over de vraag of dat bancaire systeem wel zo op wil zetten. En trof ik nog veel meer hiaten in de kennis over de financiële wereld. Ik vraag mij werkelijk af hoe je dan ooit de kredietcrisis in het juiste perspectief kunt plaatsen.
Dat kunnen ze niet en zoals ik opmerkte zat er geen één aan tafel die opmerkte dat het (met kunstmatige ingrepen) vergroten van de vraag bijv. helemaal geen duurzaam recept is om crises te bestrijden, integendeel.
Ook bleef natuurlijk de rol van de centrale bank volledig onbesproken, men neemt klakkeloos het bonusverhaaltje over.

Het is idd schrijnend dat mensen met zoveel macht hier in debat mogen gaan over fundamentele kwesties aangaande onze economie, zonder dat je ook maar de indruk krijgt dat ze het serieus bestudeerd hebben.
Rutte roept om lagere lasten, Halsema om hogere uitgaven en Pechthold wil (nog) meer geld voor onderwijs. Eigenlijk willen ze dus allemaal hetzelfde; de vraag aanwakkeren, alleen allemaal vanaf een andere kant. Niemand die zich afvraagt of dat dat wel het basisidee moet zijn.
Doch al met al, was Pechthold de enige die nog wat zinnige voorstellen deed.
pi_72754828
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:34 schreef sneakypete het volgende:
Eigenlijk willen ze dus allemaal hetzelfde; de vraag aanwakkeren, alleen allemaal vanaf een andere kant. Niemand die zich afvraagt of dat dat wel het basisidee moet zijn.
Dat valt ook wel vaker op, het gebrek aan fundamentele discussies. Het is vooral euro's heen en weer schuiven waar er in het Nederlandse parlement over wordt gesproken.
pi_72756285
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:Ik vraag mij werkelijk af hoe je dan ooit de kredietcrisis in het juiste perspectief kunt plaatsen.
Het juiste perspectief is uiteraard het perspectief dat jij voorstelt?
pi_72756377
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Same here. Nouja, ik heb wel een klein stukje gekeken, maar het was tenenkrommend. Geen woord van de Hoge Dames en Heren over de miljardenverslindende immigratie en multicriminaliteit, maar vooral veel slap gelul van kereltje Pechtold. Erg goed dat Geert dáár niet bijzat.
pi_72756392
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:10 schreef JodyBernal het volgende:
Erg goed dat Geert dáár niet bijzat.
Neuh dan was het weer eenzijdig gescheld op buitenlanders geworden van zijn kant
pi_72756423
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:25 schreef sneakypete het volgende:
Halsema goed qua vorm
Vind je dat echt? Ik kan maar niet wennen aan die geaffecteerde muil van d'r.
quote:
De enige die, ondanks dat ik het ook niet altijd met 'm eens ben, weer 'ns sterk overkwam en toekomstvisie had was Pechthold.
Je laat je in de luren leggen door z'n lange verhaaltjes, mooie taalgebruik en beschaafde voorkomen. Eigenlijk zegt hij helemaal niks, het is vlees noch vis bij hem.
pi_72756439
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh dan was het weer eenzijdig gescheld op buitenlanders geworden van zijn kant
Nu hebben we het hele woord "buitenlander" helemaal niet gehoord. Ze denken zeker dat de ergernis over immigratiezaken vanzelf verdwijnt naarmate de crisis harder toeslaat. Terwijl die natuurlijk juist alleen maar erger wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')