abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 september 2009 @ 04:13:16 #102
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_73141006
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:15 schreef Butterfly91 het volgende:
The Time Machine (1960)

George creëert een tijdmachine en laat dat aan zijn vrienden zien. Echter geloven zij niet dat het werkt. Daarna begint hij met tijdreizen en komt hij terecht in o.a. WOI en WOII, uiteindelijk komt hij heel ver in de toekomst terecht en wordt hij verliefd op Weena.

Ik vond het wel een goede film.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8,0
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 27 september 2009 @ 11:09:14 #103
67089 Gillingham
The horror...
pi_73142857
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:46 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Mischien dat jij dat ook nog eens zult inzien dat die hele global warming een en al oplicherij is. Je houdt er toch niet van om opgelicht te worden. Ben je nu Nederlander of niet? Ik ga die docu ook ff kijken. Ik wil welleens zien hoe de elite hun GW. vandaag de dag verkopen met subtiele verdraaingen.
Om het maar even een beetje on-topic te houden: wellicht leef je je te veel in in Conspiracy Theory die je eventueel pas gezien hebt? Verder verwijs ik je naar het wetenschappelijke debat over Global Warming, misschien dat je dan nog eens tot inkeer komt.

Maar nu weer on-topic.
What's it going to be then, eh?
  zondag 27 september 2009 @ 21:54:54 #104
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73163554
Postal (Director`s Cut)
Nooit gedacht dat ik een Uwe Boll film in m`n collectie zou krijgen en ze vrijwillig zou kijken, maar nadat ik gisteren de blu-ray van Postal van m`n broer kreeg moest ik toch eens kijken of het ook allemaal echt zo slecht is. En ja wel, het is idd. ontzettend slecht. Zo slecht dat het op een vreemde manier toch weer leuk wordt. Gelukkig neemt Boll zichzelf en de film niet te serieus en zitten er toch een aantal leuke momenten in.
Maar overall is het toch tamelijk slecht: een verhaal dat echt te belachelijk voor woorden is,slecht acteerwerk, domme personages: you name it, Postal has it.
Als je een slechte film wilt zien en je af en toe last wilt hebben van plaatsvervangende schaamte dan is dit een goede optie.

IMDB Cijfer: 4,1/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
pi_73164230
The Rebound
leuke, doch beetje cliche film met Catherine zeta-jones en justin bartha
leuk, maar geen juweeltje ofzo..
7/10

taking woodstock
matige film, doch grappig opgezet.
6,5/10
pi_73175480
Away we go (2009)

Een film van Sam Mendes met in de hoofdrollen John Krasinski en Maya Rudolph, en bijrollen voor onder andere Jeff Daniels, Catherine O'Hara en Maggie Gyllenhaal.

De film gaat over Burt en Verona, die vlakbij de ouders van Burt wonen in een goedkope woning. Verona's ouders zijn al een poosje overleden. Ze werken allebei thuis, en Verona raakt enigszins per ongeluk zwanger. Dan besluiten de ouders van Burt naar Antwerpen te verhuizen, en ze beseffen dat ze niets meer hebben om voor te blijven. Ze gaan reizen, op zoek naar de ideale woonplaats.

Een bijzonder soort road movie. De film is enigszins traag en in de eerste tien minuten kreeg ik nog geen warme gevoelens voor de hoofdpersonen. Ze zijn zo godvergeten menselijk dat dat even duurt. De bijrollen zijn stuk voor stuk geweldig, aparte personage's met hun eigen eigenaardigheden. Burt en Verona twijfelen of ze mislukt zijn als mens en of ze het wel goed zullen doen als gezin, maar de kennissen die ze opzoeken openen hun ogen, ze zijn zelf helemaal niet zo raar.

Het comedy-aspect is maar heel licht aanwezig, het zijn vooral absurde situaties, momenten en uitspraken die me deden schateren. Herkenbaar op een absurde manier, heerlijk. Bijna lullig, kneuterig. En juist daarom kwam het bij mij nog veel harder binnen toen er wat emotionele momenten kwamen.

Het einde zag ik wel een beetje aankomen, maar ik vond het een heerlijke film.

Een 8,3 (IMDB: 7,7)
pi_73186827
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:34 schreef Guppi het volgende:
Away we go (2009)

[ afbeelding ]

Een film van Sam Mendes met in de hoofdrollen John Krasinski en Maya Rudolph, en bijrollen voor onder andere Jeff Daniels, Catherine O'Hara en Maggie Gyllenhaal.

De film gaat over Burt en Verona, die vlakbij de ouders van Burt wonen in een goedkope woning. Verona's ouders zijn al een poosje overleden. Ze werken allebei thuis, en Verona raakt enigszins per ongeluk zwanger. Dan besluiten de ouders van Burt naar Antwerpen te verhuizen, en ze beseffen dat ze niets meer hebben om voor te blijven. Ze gaan reizen, op zoek naar de ideale woonplaats.

Een bijzonder soort road movie. De film is enigszins traag en in de eerste tien minuten kreeg ik nog geen warme gevoelens voor de hoofdpersonen. Ze zijn zo godvergeten menselijk dat dat even duurt. De bijrollen zijn stuk voor stuk geweldig, aparte personage's met hun eigen eigenaardigheden. Burt en Verona twijfelen of ze mislukt zijn als mens en of ze het wel goed zullen doen als gezin, maar de kennissen die ze opzoeken openen hun ogen, ze zijn zelf helemaal niet zo raar.

Het comedy-aspect is maar heel licht aanwezig, het zijn vooral absurde situaties, momenten en uitspraken die me deden schateren. Herkenbaar op een absurde manier, heerlijk. Bijna lullig, kneuterig. En juist daarom kwam het bij mij nog veel harder binnen toen er wat emotionele momenten kwamen.

Het einde zag ik wel een beetje aankomen, maar ik vond het een heerlijke film.

Een 8,3 (IMDB: 7,7)
lijkt me leuk! gaan we kijken!
  maandag 28 september 2009 @ 19:06:15 #109
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73188164
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:15 schreef allsystemshalt het volgende:
Soylent Green

Gave film :-)
Zeker omdat het vanaf 31 dec dit jaar realiteit is (sort of) met die bizarre Codex Alimentarius
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_73194399
Codex Alimentatie?
  maandag 28 september 2009 @ 22:26:40 #111
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73196148
JCVD
The Muscles from Brussels speelt een uitvergrootte versie van zichzelf als uitgerangeerde B-acteur die in een rechtzaak verwikkeld is om de voogdij van z`n dochter en naar Brussel terug komt voor het één en ander te regelen. Daar raakt hij in een postkantoor betrokken bij een gijzeling...
Zo slecht of fout als het klinkt is het helemaal niet. Van Damme zet een toffe rol neer en drijft de spot met zich zelf. De film zit goed in elkaar, springt heen en weer terug in de tijd maar blijft goed te volgen (zo moeilijk is het natuurlijk ook allemaal weer niet).
Alhoewel er een paar veel te overdreven scenes in zitten, is JCVD over het algemeen toch best goed te doen. Best knap, aangezien het ook makkelijk in een hele slechte parodie had kunnen verzanden.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

The Band Wagon
Vincente Minnelli`s musical over een has-been movie/musical ster (een geweldige rol van Fred Astaire) die bij toeval betrokken wordt bij de productie van een nieuwe musical.
Een musical zoals alleen MGM die kon maken, met aanstekelijke liedjes, prachtig gechoreograaferde dansen en uitbundige decors en kostuums.
De 2 hoogtepunten van de film zijn de dans van Astaire en Cyd Charisse in Central Park en het laatste deel uit de stage musical dat wordt uitgevoerd in film noir stijl. Genieten.
Ik vond het niet Minnelli`s beste en zag er (nog?) geen meesterwerk in maar heb er wel van genoten.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_73198117
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:29 schreef resque het volgende:

[..]

lijkt me leuk! gaan we kijken!
Ik ben benieuwd, laat je weten hoe je hem vond?
pi_73199031
Star Trek

Nero is een Romulaanse mijnwerker die door een ongeval in het verleden terecht komt. Dankzij een mislukte reddingsactie om een supernova te voorkomen is zijn thuis planeet opgeblazen en zint hij op wraak. Om te beginnen wil hij alle planeten van de rassen die tot de Intergalactische federatie behoren vernietigen met zijn kolossaal, geavanceerd mijnwerkersschip.

Tot zover het plot. Deze film gaat voornamelijk over hoe de crew van de Enterprise zich heeft ontmoet en leren kennen. Doordat Nero terug in de tijd is gereisd is de hele Star Trek canon nu helemaal in de war en zijn eventuele continuïteits problemen met de oude serie meteen verklaard. Dit geeft een vers nieuw inzicht in de ouderwetse naam die de franchise eventueel had. En wat mij betreft had JJ Abrams geen beter werk kunnen leveren. Prachtige actie shots, lekker snel en vlot verhaal en zelfs de karakters komen goed over, ongehoord voor een Star Trek film . Enige minpuntje is het overmatig gebruik van lens flares, maar misschien ben ik gewoon een zeikerd, het ziet er in ieder geval wel flitsend uit. Voor een iemand die alle films en de meeste series heeft gezien (zoals ik) een perfecte film en voor mensen die voor het eerst iets uit de franchise zien een perfecte instapper.

Imdb: 8.3
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 29 september 2009 @ 02:19:06 #114
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73201030
The International
Clive Owen is een amerikaanse agent voor FBI/CIA o.i.d. en is een soort van bankfraude op het spoor. Wat volgt is een ‘politieke thriller/actie’. Zeer aardig, niet te standaard zoals dit soort films vaak zijn. Scene in het Guggenheim is erg gaaf!
IMDB: 6.6
Zelf: 7.9

Watchmen
Laat ik beginnnen met het aangeven dat ik eigenlijk totaal niet van Sci-Fi danwel superheroe-stuff hou. Nee ik kijk geen starwars danwel startrek en dat soort dingen. Maar doordat er zoveel reacties hier waren over de film een maand of wat geleden en daarom dus ook maar gekeken. En ik moet zeggen: GEWELDIG! Wat een coole film! De film is geweldig duister, en heeft wel wat weg van Sin City op gegeven momenten. Dit komt vooral door de heerlijke conversaties van Rohrshack moet ik zeggen. De muziek daarbij is ook fenomenaal, het camerawerk is goed en dus zoals gezegd ook de conversaties. Lekker rauw. Bij het begin was het al top: de opening credits, zoals de tekst van de muziek heerlijk synchroon liep met het beeld, de boodschap was helemaal duidelijk. Super. Defenitely een aanrader, zeer zeker ook voor mensen die NIET van het genre houden!
IMDB: 7.8
Zelf: 8.3

Ice Age 3 Dawn of the Dinosaurs
Ach ja, aardige film, zeer vermakelijk. Alleen moeten ze eens kappen met die fucking irritante eekhoorn die steeds op zoek gaat naar zijn eikel. Nee, dat is echt niet funny meer.
IMDB: 7.2
Zelf: 6.7

O Brother Where Art Thou
Film gaat over drie ontsnapte gevangenen in de jaren 60-70 in Amerika (waar er 1 George Clooney van is) die allerlei avonturen meemaken, als ze op zoek gaan naar een waarschijnlijk verborgen schat. Aardig.... niet meer dan dat. Muziekje is leuk (hilbilly-sound) en sommige avonturen die ze meemaken zijn nog grappig ook. Maar het is echt een ‘even tussendoor kijk film’ eigenlijk. NIets dat je bijblijft. Leuk dat John Goodman er ook in speelt. Oh en speaking of John Goodman (The Big Lebowski); “Jesus” (YOU DONT FUCK WITH THE JESUS!) doet ook mee, namelijk dat is John Torturro, een andere hoofdrolspeler.
Zelf: 6.9
pi_73202733
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:19 schreef SnuggLe het volgende:
Alleen moeten ze eens kappen met die fucking irritante eekhoorn die steeds op zoek gaat naar zijn eikel.
SnuggLe !!
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:12:13 #116
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73203655
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:42 schreef trebremmit het volgende:
Codex Alimentatie?
Codex Alimentarius een instituut van de voedselwetten waarbij 150+ landen zijn aangesloten.

Komt er dus op neer dat vitamines en mineralen als harddrug bestempelt gaat worden. Het belachelijke is, is dat het oorverdovend stil blijft in de media.

Lezing over wat het nu precies is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_73204039
Afgelopen weekend heb ik op aanraden van een collega eens In Bruges gekeken. Toen hij uitkwam gekocht vanwege de goede recensies, maar nooit aan toe gekomen om te kijken. Uistekende rol van Colin Farrel. Erg geloofwaardig als een beetje simpele, beginnende huurmoordenaar.

De beelden van zijn eerste moord werden sfeervol gebracht en gaf voor mij ook een plausibele reden waarom de personages in deze situatie zaten, en hoe ze zich gedroegen. Sfeervolle film, leuke dialogen. Deed mij een beetje denken aan een wat donkerdere versie van Kiss Kiss Bang Bang
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_73206727
(500) Days of Summer (Marc Webb, 2009)
Leuke originele film met in de hoofdrollen Joseph Gordon-Levitt & Zooey Deschanel. Het is alles behalve een standaard romantische komedie waarvan er jaarlijks veertig in de bioscoop draaien. De film springt vaak heen en weer in tijd, maar dit is nergens irritant en goed te volgen, daarnaast zijn de echte flashbacks ook erg leuk gedaan. Verder een goede soundtrack (met o.a. The Smiths en The Pixies) en sterk acteerwerk, met name van de twee eerdergenoemde personen. 8.0
pi_73209385
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:19 schreef SnuggLe het volgende:
Watchmen
Laat ik beginnnen met het aangeven dat ik eigenlijk totaal niet van Sci-Fi danwel superheroe-stuff hou. Nee ik kijk geen starwars danwel startrek en dat soort dingen. Maar doordat er zoveel reacties hier waren over de film een maand of wat geleden en daarom dus ook maar gekeken. En ik moet zeggen: GEWELDIG! Wat een coole film! De film is geweldig duister, en heeft wel wat weg van Sin City op gegeven momenten. Dit komt vooral door de heerlijke conversaties van Rohrshack moet ik zeggen. De muziek daarbij is ook fenomenaal, het camerawerk is goed en dus zoals gezegd ook de conversaties. Lekker rauw. Bij het begin was het al top: de opening credits, zoals de tekst van de muziek heerlijk synchroon liep met het beeld, de boodschap was helemaal duidelijk. Super. Defenitely een aanrader, zeer zeker ook voor mensen die NIET van het genre houden!
Zelf: 8.3
Vond het alleen wel een redelijk lastige film De rooie draad is duidelijk maar snapte die verhaallijnen tussendoor niet altijd
pi_73217062
America, net even gekeken,
http://www.moviemeter.nl/film/60099

Verenigde Staten
Drama
89 minuten

geregisseerd door Yves Simoneau
met Rosie O'Donnell, Philip Johnson en Logan Huffman

America, een zoon van ouders van verschillende komaf, heeft een moeilijk leven bij pleeggezinnen en met seksueel misbruik achter de rug. Hij wordt nu begeleid door de psychiater Maureen Brennan om hem te helpen met zichzelf in het reine te komen en te proberen een flinke vooruitgang in zijn leven te boeken...

Aardige film
Ik zwaai naar dieren.
pi_73218881
Flesh & Blood

Maanden geleden was die op tv en uit jeugdsentiment heb ik 'm opgenomen op de DVR

Heerlijk rauw en goor. Een ouderwetse Paul Verhoeven film
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:30:33 #122
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73225914
Johnny Guitar
Zoals we bij In A Lonely Place zagen dat een film noir van Nicholas Ray geen typische film noir is, zo zien we hier dat een western in zijn handen geen typische western wordt.
Ray breekt met alle genre conventies. De hoofdrollen worden, op fabuleuze wijze, vertolkt door Joan Crawford en Mercedes McCambridge. Ray zet twee vrouwen in de hoofrollen tegenover elkaar in plaats mannen. In een western van Ray spelen de vrouwen de belangrijkste rollen en zijn ze niet slechts figuranten.
Ook het gebruik van kleur is opvallend: de "goede" dragen zwarte kleding, de outlaws zijn in kleurrijke kleding gestoken, de kleur blauw komt bijna in de hele film niet voor.

Ray toont zich opnieuw een meester in het creeeren van een scenes waarin de beelden en een prachtige soundtrack een bijna hypnotiserend geheel vormen. Het beste voorbeeld hiervan is de scene waarin Crawford en Sterling Hayden (die de titelrol van Johnny Guitar op zich neemt) in het holst van de nacht in Crawford`s saloon een gesprek hebben over hun verleden. Een meesterlijke samenkomst dus van de beelden, muziek en geweldig sterk acteerwerk.

Zo toont Nicholas Ray aan dat hij dus ook een op karakters gedreven western tot een sterk einde kan brengen.
Opnieuw een parel.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_73228372
Santa sangre

Meesterwerk, hoe deze regisseur op de ideeen komt die in deze film te zien zijn is mij een compleet raadsel.
Kort gezegt gaat deze film over een getraumatiseerde jongeman welke de dood van zijn moeder niet kan verwerken.
Het is wel even doorzetten maar een groot aantal scenes van deze film zijn op mijn netvlies gebrand.

tip: deze film kan je het beste kijken met een aantal mensen die niet geheel nuchter zijn met chinees eten ,drank en drugs op een zondagmiddag.

cijfer, mja kunst is subjectief
  woensdag 30 september 2009 @ 13:58:23 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73241236
Radio Days
Ziet er ouderwets goed gelikt uit. Leuk ook om eens een film te zien die gaat over het medium 'Radio'. Nu is radio vooral bedoeld als iets wat op de achtergrond hoort. Vroeger in de jaren '40 hing echter iedereen actief aan dat apparaat, een TV had je immers niet. Het is daarom ook niet zo gek dat bepaalde liedjes of live uitgezonden radiogebeurtenissen uit die tijd geassocieerd worden met een grappige anekdote. Best leuk gedaan die wisselwerking met al die flarden en een leuke rol voor een heuse radioster (Mia Farrow). De film moet het eigenlijk ook niet hebben van een goedlopend verhaal dat loopt van A naar B, maar meer van de nostalgische sfeer, die prima overkomt. Cijfer: 7,5

Who Framed Roger Rabbit
Geslaagde mix van animatie en filmnoir. Sommige scenes waarbij er veel uitwisseling tussen de cartoonkarakters en de echte wereld zijn een echt feestje om te zien. Het einde was ook super . Cijfer: 7

Murder, My Sweet
Om eerlijk te zijn heb ik het wel even gehad met het filmnoirgenre . De stijl moet je liggen en ik kan me voorstellen dat sommigen helemaal weglopen met dit soort films, ik zelf word er warm noch koud van. Telkens wordt er uit hetzelfde vaatje getapt: complexe detectiveplotjes die op het eerste oog richtingloos zijn, de regenjas met welbekende hoed, de typische decors. Bij deze film kreeg ik ook het idee dat het voornamelijk style over substance is. Vooruit, de droomscenes zijn knap en mooi gedaan, maar verder kon ik weinig nieuws ontdekken. Cijfer: 5,5

Voor een verloren soldaat
Matige WOII-film, die zich vooral op de oppervlakte houdt. Een jochie uit Amsterdam wordt naar Friesland gestuurd omdat daar genoeg voedsel is. Tenminste, het wordt niet expliciet duidelijk gemaakt in de film, maar ik neem aan dat dat aan de hand is. De intro wordt vooral gevuld door de begrippen poep en pies, maar nadat Friesland eindelijk bevrijd is door de Amerikanen, volgt er een romance tussen het jochie en een Amerikaanse soldaat. Door taalbarrières wordt en kan de relatie tussen de twee nauwelijks uitgediept worden, laat staan dat er een moreel vraagteken bij het taboe pedofilie gesteld wordt. We hebben het hier toch over een 21-jarige soldaat die een 12-jarige kust. Het wordt allemaal nogal luchtig gebracht.
Een ander minpunt zijn een aantal pointless scenes die vooral voor onduidelijkheid zorgen. Daartegenover staat wel weer dat de (mannelijke) kijker getrakteerd wordt op de 17-jarige tieten van Tatum Dagelet, tsja... Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 30 september 2009 @ 14:13:24 #125
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73241753
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:09 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Om het maar even een beetje on-topic te houden: wellicht leef je je te veel in in Conspiracy Theory die je eventueel pas gezien hebt? Verder verwijs ik je naar het wetenschappelijke debat over Global Warming, misschien dat je dan nog eens tot inkeer komt.

Maar nu weer on-topic.
"Wetenschappelijk debat". Wat betekent wetenschap als wetenschap wordt aangewend om iets te verkopen en iedereen alsnog in de leugen trapt, Nou? Dat zegt dat iemand als jij, die graag de wetenschap aanhangt, ook maar op hun blauwe ogen moet geloven of zij jou de waarheid vertellen of niet. Dus mischien geloof jij ook wel in een complot-theorie. Toch?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')