quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:15 schreef Butterfly91 het volgende:
The Time Machine (1960)
George creëert een tijdmachine en laat dat aan zijn vrienden zien. Echter geloven zij niet dat het werkt. Daarna begint hij met tijdreizen en komt hij terecht in o.a. WOI en WOII, uiteindelijk komt hij heel ver in de toekomst terecht en wordt hij verliefd op Weena.
Ik vond het wel een goede film.
IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8,0
Om het maar even een beetje on-topic te houden: wellicht leef je je te veel in in Conspiracy Theory die je eventueel pas gezien hebt? Verder verwijs ik je naar het wetenschappelijke debat over Global Warming, misschien dat je dan nog eens tot inkeer komt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:46 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Mischien dat jij dat ook nog eens zult inzien dat die hele global warming een en al oplicherij is. Je houdt er toch niet van om opgelicht te worden. Ben je nu Nederlander of niet? Ik ga die docu ook ff kijken. Ik wil welleens zien hoe de elite hun GW. vandaag de dag verkopen met subtiele verdraaingen.
lijkt me leuk! gaan we kijken!quote:Op maandag 28 september 2009 11:34 schreef Guppi het volgende:
Away we go (2009)
[ afbeelding ]
Een film van Sam Mendes met in de hoofdrollen John Krasinski en Maya Rudolph, en bijrollen voor onder andere Jeff Daniels, Catherine O'Hara en Maggie Gyllenhaal.
De film gaat over Burt en Verona, die vlakbij de ouders van Burt wonen in een goedkope woning. Verona's ouders zijn al een poosje overleden. Ze werken allebei thuis, en Verona raakt enigszins per ongeluk zwanger. Dan besluiten de ouders van Burt naar Antwerpen te verhuizen, en ze beseffen dat ze niets meer hebben om voor te blijven. Ze gaan reizen, op zoek naar de ideale woonplaats.
Een bijzonder soort road movie. De film is enigszins traag en in de eerste tien minuten kreeg ik nog geen warme gevoelens voor de hoofdpersonen. Ze zijn zo godvergeten menselijk dat dat even duurt. De bijrollen zijn stuk voor stuk geweldig, aparte personage's met hun eigen eigenaardigheden. Burt en Verona twijfelen of ze mislukt zijn als mens en of ze het wel goed zullen doen als gezin, maar de kennissen die ze opzoeken openen hun ogen, ze zijn zelf helemaal niet zo raar.
Het comedy-aspect is maar heel licht aanwezig, het zijn vooral absurde situaties, momenten en uitspraken die me deden schateren. Herkenbaar op een absurde manier, heerlijk. Bijna lullig, kneuterig. En juist daarom kwam het bij mij nog veel harder binnen toen er wat emotionele momenten kwamen.
Het einde zag ik wel een beetje aankomen, maar ik vond het een heerlijke film.
Een 8,3 (IMDB: 7,7)
Zeker omdat het vanaf 31 dec dit jaar realiteit is (sort of) met die bizarre Codex Alimentariusquote:
SnuggLe !!quote:Op dinsdag 29 september 2009 02:19 schreef SnuggLe het volgende:
Alleen moeten ze eens kappen met die fucking irritante eekhoorn die steeds op zoek gaat naar zijn eikel.
Codex Alimentarius een instituut van de voedselwetten waarbij 150+ landen zijn aangesloten.quote:
Vond het alleen wel een redelijk lastige filmquote:Op dinsdag 29 september 2009 02:19 schreef SnuggLe het volgende:
Watchmen
Laat ik beginnnen met het aangeven dat ik eigenlijk totaal niet van Sci-Fi danwel superheroe-stuff hou. Nee ik kijk geen starwars danwel startrek en dat soort dingen. Maar doordat er zoveel reacties hier waren over de film een maand of wat geleden en daarom dus ook maar gekeken. En ik moet zeggen: GEWELDIG! Wat een coole film! De film is geweldig duister, en heeft wel wat weg van Sin City op gegeven momenten. Dit komt vooral door de heerlijke conversaties van Rohrshack moet ik zeggen. De muziek daarbij is ook fenomenaal, het camerawerk is goed en dus zoals gezegd ook de conversaties. Lekker rauw. Bij het begin was het al top: de opening credits, zoals de tekst van de muziek heerlijk synchroon liep met het beeld, de boodschap was helemaal duidelijk. Super. Defenitely een aanrader, zeer zeker ook voor mensen die NIET van het genre houden!
IMDB: 7.8
Zelf: 8.3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |