The InternationalClive Owen is een amerikaanse agent voor FBI/CIA o.i.d. en is een soort van bankfraude op het spoor. Wat volgt is een ‘politieke thriller/actie’. Zeer aardig, niet te standaard zoals dit soort films vaak zijn. Scene in het Guggenheim is erg gaaf!
IMDB: 6.6
Zelf: 7.9
WatchmenLaat ik beginnnen met het aangeven dat ik eigenlijk totaal
niet van Sci-Fi danwel superheroe-stuff hou. Nee ik kijk geen starwars danwel startrek en dat soort dingen. Maar doordat er zoveel reacties hier waren over de film een maand of wat geleden en daarom dus ook maar gekeken. En ik moet zeggen:
GEWELDIG! Wat een coole film! De film is geweldig duister, en heeft wel wat weg van Sin City op gegeven momenten. Dit komt vooral door de heerlijke conversaties van Rohrshack moet ik zeggen. De muziek daarbij is ook fenomenaal, het camerawerk is goed en dus zoals gezegd ook de conversaties. Lekker rauw. Bij het begin was het al top: de opening credits, zoals de tekst van de muziek heerlijk synchroon liep met het beeld, de boodschap was helemaal duidelijk. Super. Defenitely een aanrader, zeer zeker ook voor mensen die NIET van het genre houden!
IMDB: 7.8
Zelf: 8.3
Ice Age 3 Dawn of the DinosaursAch ja, aardige film, zeer vermakelijk. Alleen moeten ze eens kappen met die fucking irritante eekhoorn die steeds op zoek gaat naar zijn eikel. Nee, dat is echt niet funny meer.
IMDB: 7.2
Zelf: 6.7
O Brother Where Art ThouFilm gaat over drie ontsnapte gevangenen in de jaren 60-70 in Amerika (waar er 1 George Clooney van is) die allerlei avonturen meemaken, als ze op zoek gaan naar een waarschijnlijk verborgen schat. Aardig.... niet meer dan dat. Muziekje is leuk (hilbilly-sound) en sommige avonturen die ze meemaken zijn nog grappig ook. Maar het is echt een ‘even tussendoor kijk film’ eigenlijk. NIets dat je bijblijft. Leuk dat John Goodman er ook in speelt. Oh en speaking of John Goodman (The Big Lebowski); “Jesus” (YOU DONT FUCK WITH THE JESUS!) doet ook mee, namelijk dat is John Torturro, een andere hoofdrolspeler.
IMDB: 7.8
Zelf: 6.9