Ik snap niet hoe je een idee, een geloof, een benaming kunt geven op basis van datgene wat individuen uitvoeren. Dat is wat Wilders wil doen door het oproepen van getuigen, individuen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Welk leed delen ze dan, ik heb op dit moment nog niet gehoord dat de Torah vergeleken wordt met Mein Kampf of dat het Jodendom fascistisch wordt genoemd. Dit is voor moslims wel het geval, en dat zijn eigenlijk beoordelingen puur gebaseerd op een geloof, en niet diens aanhangers.
Maar dat ontkennen is niet het geval in de cartoon, ik dacht dat we het daar over eens waren.quote:Echter de Holocaust ontkennen is een aanval op de Joden zelf, en niet de ideologie an sich, en wat mij betreft ook niet vergelijkbaar met het bestempelen van een boek als fascistisch. Ik had je dan ook gelijk gegeven als de uitspraken op hetzelfde gebaseerd waren en in eenzelfde context, maar dit is niet het geval dus vandaar dat ik vind dat er voor beide gevallen ook een aparte rechtsspraak dient te zijn.
Hoezo, er staat alleen maar haat in die koran? Wat is er mis mee dat ter discussie te stellen? Dus mein kampf is dan ook iets wat gewoon maar moet kunnen, en alle groepen die zich er naar gedragen met de 'wijsheid' uit mein kampf moeten we respecteren?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je een idee, een geloof, een benaming kunt geven op basis van datgene wat individuen uitvoeren. Dat is wat Wilders wil doen door het oproepen van getuigen, individuen.
[..]
Maar dat ontkennen is niet het geval in de cartoon, ik dacht dat we het daar over eens waren.
is bijvoorbeeld het moeten kiezen tussen verscheuren van je eigen Koran of anders het land uit ook niet een aanval op de Moslims zelf? Zo'n uitspraak heeft volgens mij weinig met religie te maken.
Halal ?quote:Maar, goed, ik ga even boodschappen doen en eten. Tot een andere keer
Helaas, dat doet de bijbel niet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
En dat doet onze Bijbel ook.
Islam is geen geloof of idee... het is een levenswijze.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je een idee, een geloof, een benaming kunt geven op basis van datgene wat individuen uitvoeren.
Inderdaad. Zulks een kut argument van moslims. MAAR HULLIE DOEN HET OOKquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:57 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Helaas, dat doet de bijbel niet.
Zorg dat je ingelezen bent voor je de bijbel erbij haalt.
Dat zeg ik dan ook helemaal niet, ik zeg dat ik juist een verschil maak tussen het beledigen van een ideologie en het beledigen van een bevolkingsgroep. Dat jij Islam gelijk stelt aan moslims wil niet zeggen dat dat ook mijn insteek is. Hoewel ze vaak wel aan elkaar vervlochten zijn, ken ik ook genoeg 'milde' moslims om het zo maar te noemen dan.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je een idee, een geloof, een benaming kunt geven op basis van datgene wat individuen uitvoeren. Dat is wat Wilders wil doen door het oproepen van getuigen, individuen.
[..]
Die cartoon kán worden geïnterpreteerd als het ontkennen van de Holocaust, dus kan wat mij betreft ook aanleiding zijn tot een rechtszaak. Ik zeg echter alleen dat het op meerdere manier gezien kan worden, aangezien er niet duidelijk staat "its a lie" om maar wat te noemen, het staat dus open ter discussie.quote:Maar dat ontkennen is niet het geval in de cartoon, ik dacht dat we het daar over eens waren.
is bijvoorbeeld het moeten kiezen tussen verscheuren van je eigen Koran of anders het land uit ook niet een aanval op de Moslims zelf? Zo'n uitspraak heeft volgens mij weinig met religie te maken.
Als je zegt dat in de Koran 'haat' staat, dan staat dat net zo goed in de Bijbel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:57 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Helaas, dat doet de bijbel niet.
Zorg dat je ingelezen bent voor je de bijbel erbij haalt.
Of ze geven er werkelijk om, en leven mee met Wilders en met de vrijheid van meningsuiting in Nederland, het is en blijft immers een media bedrijf. Zodra Wilders wordt aangepakt op uitspraken over de Islam dan kan je de Telegraaf ook wel opdoeken, ze hebben dus wel degelijk baat er bij.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:47 schreef SCH het volgende:
Wordt dat proces gesponsord door de Telegraaf?
Die kicken wel enorm op Wilders zeg, zeker goed maken wat ze met Fortuin hebben laten liggen en hun traditie van in de oorlog voortzetten.
Laat het gelul over de linkse media dan in ieder geval eens ophouden als de meest rechtse politicus zich vierkant gestuend wordt door de grootste krant van ons land.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Of ze geven er werkelijk om, en leven mee met Wilders en met de vrijheid van meningsuiting in Nederland, het is en blijft immers een media bedrijf. Zodra Wilders wordt aangepakt op uitspraken over de Islam dan kan je de Telegraaf ook wel opdoeken, ze hebben dus wel degelijk baat er bij.
Politici moeten inderdaad hun bek houden over individuele rechtszaken, doorgaans hebben ze zelf de wet gemaakt of in stand gelaten. Voor Wilders wil ik wel een uitzondering maken, omdat het zijn eigen rechtszaak betreft.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag ik ook antwoorden?
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Maar helaas zegt de wet op dit moment iets anders. En als we dat verkeerd vinden, dan moeten we de wet aanpassen. En niet de onafhankelijkheid van het rechtssysteem uithollen door eindeloos te proberen individuele rechtszaken te beïnvloeden.
Het kan me werkelijk geen ene moer schelen, ik heb niks geen commentaar op linkse kranten of wat dan ook, als ik al commentaar moet hebben op iets dan is het Pauw & Witteman, voor de rest is iedereen vrij om zijn/haar nieuwsbron te gebruiken. Ik kan dus ook moeilijk ophouden met gelul over linkse media als ik er in de eerste plaats nooit over begonnen ben.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat het gelul over de linkse media dan in ieder geval eens ophouden als de meest rechtse politicus zich vierkant gestuend wordt door de grootste krant van ons land.
In beide gevallen is het voor Wilders in ieder geval een overwinning, als hij veroordeeld wordt dan kan hij meteen een heel A4 vol met mensen voor het gerecht laten slepen omdat ze hem ook demoniseerden en zijn achterban afzetten als Nazi's.quote:Voor de rest vind ik het een zinloos proces, laat het er maar niet komen want mensen willen er toch niks van leren. De vrijheid van meningsuiting is allang verkracht helaas en gegijzeld door mensen die denken dat het het recht van discrimineren, schelden en beledigen betekent.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Politici moeten inderdaad hun bek houden over individuele rechtszaken, doorgaans hebben ze zelf de wet gemaakt of in stand gelaten. Voor Wilders wil ik wel een uitzondering maken, omdat het zijn eigen rechtszaak betreft.
Echter, het is vooral de jurisprudentie die tot deze ellende leidt. Ze hadden hem de laatste decennia ook veel minder restrictief kunnen interpreteren, en van een innerlijke consistentie m.b.t. de vrijheid van meningsuiting is ook geen sprake.
Zo gaat dat inderdaad in islamitische dictaturen. Je ware aard komt weer bovendrijven. Ik heb liever dat die radicale haatzaaiers het land uitgezet worden en dat radicale moskeen gesloten worden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:57 schreef Meki het volgende:
Hopelijk krijgt hij levenslang en zijn regime direct verboden verklaard
Hij is nog niet eens uit de oppositie en je noemt het al een regime, wat gaat het leuk worden als hij daadwerkelijk straks meer dan een tiental zetels heeft.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:57 schreef Meki het volgende:
Hopelijk krijgt hij levenslang en zijn regime direct verboden verklaard
Vergelijking is goed want Wilders is erger dan een dictator.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:58 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Zo gaat dat inderdaad in islamitische dictaturen. Je ware aard komt weer bovendrijven. Ik heb liever dat die radicale haatzaaiers het land uitgezet worden en dat radicale moskeen gesloten worden.
Het zal een zwarte dag voor je zijn als ie wordt veroordeeldquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hij is nog niet eens uit de oppositie en je noemt het al een regime, wat gaat het leuk worden als hij daadwerkelijk straks meer dan een tiental zetels heeft.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Het zal een zwarte dag voor je zijn als ie wordt veroordeeld
Komt het je bekend voor, moraalridder?quote:Strijden voor rechtvaardige vreedzame vrede is de enige kans voor een leven. Denk niet enkel aan jezelf maar richt je hart voornamelijk op je medemensen.
Wilders is iemand die op democratische wijze een zetel in de tweede kamer heeft verkregen. Natuurlijk vind jij dat vervelend, omdat hij de wandaden van islamitische medelanders aan de kaak stelt zonder een blad voor de mond te nemen. Als we het over dictators hebben, hoeven we alleen even te kijken naar islamitische landen als Libië, Egypte en Soedan. In het laatste land worden niet-moslims structureel afgeslacht door het islamitische regime.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Vergelijking is goed want Wilders is erger dan een dictator.
en hij verdient niks anders dan dat
Dat geldt niet voor PVV.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Komt het je bekend voor, moraalridder?
Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen met een dubbele agenda.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:02 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wilders is iemand die op democratische wijze een zetel in de tweede kamer heeft verkregen. Natuurlijk vind jij dat vervelend, omdat hij de wandaden van islamitische medelanders aan de kaak stelt zonder een blad voor de mond te nemen. Als we het over dictators hebben, hoeven we alleen even te kijken naar islamitische landen als Libië, Egypte en Soedan. In het laatste land worden niet-moslims structureel afgeslacht door het islamitische regime.
Ah dus je "@ Meki tegen de pers" is een grote facade en leugen, want immers er is geen medemens zodra je op de PVV stemt. Je bent niks erger dan de gemiddelde extremist jij.quote:
Dat het met de islam net zo zal gaan. Ze zitten hier met een dubbele agenda in de politiek, en zullen de sharia invoeren bij meerderheid van stemmen. Dat heet dan democratie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen met een dubbele agenda.
Wat wil je ermee zeggen ?
Nee hoor, ik kan me met iedereen vinden behalve met Wildersstemmers die onwetend zijn en tegen de Islam strijden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah dus je "@ Meki tegen de pers" is een grote facade en leugen, want immers er is geen medemens zodra je op de PVV stemt. Je bent niks erger dan de gemiddelde extremist jij.
Dat je eens op moet houden met Wilders als een dictator neer te zetten, terwijl in landen waar jouw "vreedzame" geloof wordt beleden werkelijk dictators aan de macht zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen met een dubbele agenda.
Wat wil je ermee zeggen ?
Even voor je verbeterd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:05 schreef Meki het volgende:
[..]
www.watwilwilders.nl geeft een duidelijke beeld Islamitische propaganda mening over Wilders
Ik ben moslim en ben geen voorstander van Sharia ? wat wil je zeggen ?quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:05 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Dat het met de islam net zo zal gaan. Ze zitten hier met een dubbele agenda in de politiek, en zullen de sharia invoeren bij meerderheid van stemmen. Dat heet dan democratie.
Kun je een paar voorbeelden geven?quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:05 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat je eens op moet houden met Wilders als een dictator neer te zetten, terwijl in landen waar jouw "vreedzame" geloof wordt beleden werkelijk dictators aan de macht zijn.
Ik begrijp het, je kan maar niet hebben dat wilders wordt gekwetstquote:
Die voorbeelden van dictators heb ik al eerder in dit topic gegeven, maar ik wil het best herhalen. Ik denk vooral aan landen als Libië, Egypte, Soedan, Iran, Saoedi Arabië en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:07 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Kun je een paar voorbeelden geven?
Noem eens wat namen,quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:05 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat je eens op moet houden met Wilders als een dictator neer te zetten, terwijl in landen waar jouw "vreedzame" geloof wordt beleden werkelijk dictators aan de macht zijn.
woudenquote:Op zaterdag 12 september 2009 19:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben moslim en ben geen voorstander van Sharia ? wat wil je zeggen ?
Als we Sharia wouden hadden we allang met minister van justitie gesproken dus deze redenering is fout.
geregistreerd op: zaterdag 12 september 2009 @ 18:37quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:07 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Kun je een paar voorbeelden geven?
Ik zeg ook niet dat alle dictators islamitisch zijn, denk ook maar aan Zimbabwe. Ik vind het vreemd dat jij steeds de "dictatoriale" trekken van Wilders bespreekt, maar problemen rondom islamitische dictaturen niet bespreekt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Noem eens wat namen,
Maar kijk verder dan je neus
Door wie wordt Noord Korea en China en Venezeula en Cuba bestuurd ?
Egypte en Iran en S.Arabie en Soedan hebben allemaal een democratische gekozen regeringquote:Op zaterdag 12 september 2009 19:09 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die voorbeelden van dictators heb ik al eerder in dit topic gegeven, maar ik wil het best herhalen. Ik denk vooral aan landen als Libië, Egypte, Soedan, Iran, Saoedi Arabië en ga zo maar door.
Maar waarom zou het aan de islam liggen dat die landen over een dictator beschikken?quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:09 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die voorbeelden van dictators heb ik al eerder in dit topic gegeven, maar ik wil het best herhalen. Ik denk vooral aan landen als Libië, Egypte, Soedan, Iran, Saoedi Arabië en ga zo maar door.
Meki, je conclusies zijn niet geheel correct. Immers je mag hem zowaar uitschelden en belachelijk maken zoveel je wilt, van mij geen commentaar het is immers jouw mening. En het creëert ook nog eens handige jurisprudentie voor mijn mening over de Islam in toekomstige topics.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik begrijp het, je kan maar niet hebben dat wilders wordt gekwetst
"Ik wil discrimineren"
... "Problemen met files kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten"
... "De Koran is een fascistisch boek". "Verbied de Koran"
... "Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen"
... "Niet dat ik de dialoog niet wil, maar een debat is onmogelijk"
Vreemd is het nietquote:Op zaterdag 12 september 2009 19:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat alle dictators islamitisch zijn, denk ook maar aan Zimbabwe. Ik vind het vreemd dat jij steeds de "dictatoriale" trekken van Wilders bespreekt, maar problemen rondom islamitische dictaturen niet bespreekt.
Wat een onzinpost, die "verkiezingen" zijn niet democratisch verlopen en zijn gewoon schijnvertoningen geweest.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Egypte en Iran en S.Arabie en Soedan hebben allemaal een democratische gekozen regering
Behalve Libie niet.
FOUT !!
Misschien omdat dictator Wilders een grotere impact heeft op zijn leven dan die verre 'islamitische dictaturen'.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat alle dictators islamitisch zijn, denk ook maar aan Zimbabwe. Ik vind het vreemd dat jij steeds de "dictatoriale" trekken van Wilders bespreekt, maar problemen rondom islamitische dictaturen niet bespreekt.
Waar heeft ie dat gezegd?quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik begrijp het, je kan maar niet hebben dat wilders wordt gekwetst
"Ik wil discrimineren"
... "Problemen met files kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten"
Waar, mein kampf is een sprookjesboek in vergelijking met de Koran...quote:... "De Koran is een fascistisch boek". "Verbied de Koran"
Goed planquote:... "Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen"
Moslims zijn zelf ook laf met hun debat en dialoog. Dialoog met een moslim staat gelijk aan indoctrinatie. Debat? Dat gaat ongeveer zo: http://www.ncrv.nl/ncrvgemist/rondom-10-marokkaans-nederland "Al ruim twintig jaar worstelen Marokkanen met hun positie in Nederland. Ze voelen zich gediscrimineerd en gestigmatiseerd. Ze voelen zich niet welkom en achtergesteld op vele terreinen... boehoequote:... "Niet dat ik de dialoog niet wil, maar een debat is onmogelijk"
Mijn visie hierop is dat islam en democratie niet samengaan. Daarom vind ik het niet zo onbegrijpelijk dat de VS pogingen doet om in Irak en Afghanistan democratieën op te bouwen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:11 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Maar waarom zou het aan de islam liggen dat die landen over een dictator beschikken?
Alleen in Iran's geval beroept het regime zich op de islam.
In europa weet je ook niet zeker of het schijnverkiezingen zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:12 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat een onzinpost, die "verkiezingen" zijn niet democratisch verlopen en zijn gewoon schijnvertoningen geweest.
Waarom gaat islam en democratie wel samen in Indonesië? Derde grootste democratie v/d wereld.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:13 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Mijn visie hierop is dat islam en democratie niet samengaan. Daarom vind ik het niet zo onbegrijpelijk dat de VS pogingen doet om in Irak en Afghanistan democratieën op te bouwen.
Jij weet echt alles recht te praten, op die manier heeft een discussie voeren geen zin meer.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:14 schreef Meki het volgende:
[..]
In europa weet je ook niet zeker of het schijnverkiezingen zijn.
Democratisch is democratish
Laten we ook eens kijken hoe die democratie daar functioneert, verre van perfect.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:14 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Waarom gaat islam en democratie wel samen in Indonesië? Derde grootste democratie v/d wereld.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:11 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Alleen in Iran's geval beroept het regime zich op de islam.
Ja de verkiezingen in een land als Egypte zijn echt te vergelijken met verkiezingen in Duitsland of Frankrijk, goed zo Meki.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Balkenende dreigt voor de vijfde keer premier te worden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:14 schreef Meki het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |