Ik heb je de joodse mannen nog niet zien verdedigen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:24 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Zoals je in mijn vorige post hebt kunnen lezen heb ik aangegeven dat moslima's en joodse mannen worden gediscrimineerd dus ik accepteer je uitleg wat betreft de gelijkenis tussen een keppeltje en hoofddoek. Maar hoe zit het met de christenen? Die worden niet getroffen door dit verbod?
Voor de ene moslima niet en de andere wel. Net als de joodse mannen dus. Dit verbod treft de moslima's die wel een hoofddoek dragen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus is er geen verplichting tot het dragen van hoofddoekjes. Er is immers niet 1 Islam zeg je nu zelf, en dus ook niet 1 regelset. Anders zou er ook geen interpretatie mogelijk zijn
Juist.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:27 schreef kamustra het volgende:
[..]
Christenen worden (voor zover ik weet, iemand die meer weet mag me corrigeren) niet door hun geloof verplicht een kruisje te dragen. Toch ken ik vele christenen, ook jonge mensen die wél een kruisje dragen om hun geloof kenbaar te maken. Zij worden dus inderdaad ook getroffen door dit verbod.
Was er verder nog iemand die je wou treffen met een verbod? Want dat kan imo nooit de bedoeling zijn van een verbod, zo veel mogelijk mensen het leven zuur maken![]()
Een verbod is er in dit geval omdat de situatie onhoudbaar werd en dit de enige haalbare oplossing scheen.
Ik dacht dat hij al het onderwerp van discussie wasquote:Op vrijdag 11 september 2009 22:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Btw....waar blijft triggershot?
Niet de zwakste schakel maar de ontbrekende schakel.
Ik denk toestemming voor dat enorme kattegejank van die moskeeën.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:29 schreef RobbieRivera het volgende:
Ach, nu zeuren ze om dat verbod op hooddoekjes, wat is de volgende stap? Zakmes dat niet mee mag? Stenen gooien is koeltoer?
Die zie je nu niet door de opmerkingen van spekkie over moderaties in NWS.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:29 schreef RobbieRivera het volgende:
Ach, nu zeuren ze om dat verbod op hooddoekjes, wat is de volgende stap? Zakmes dat niet mee mag? Stenen gooien is koeltoer?
Het moderatie grapje is toch aangehaald door de joker onder de moderators?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:35 schreef Dragorius het volgende:
Jaja het moderatie-grapje is nu wel weer voorbij gasten.
Ik ben blij dat deze school religie uitsluit van onderwijs zonder onderscheid te maken
De christenen worden dus niet op dezelfde mate getroffen als de moslima's en de joodse mannen die volgens hun interpretatie wel verplicht zijn een hoofddoek en een keppeltje te dragen. Zij kunnen met verzen komen en de christenen niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:27 schreef kamustra het volgende:
[..]
Christenen worden (voor zover ik weet, iemand die meer weet mag me corrigeren) niet door hun geloof verplicht een kruisje te dragen. Toch ken ik vele christenen, ook jonge mensen die wél een kruisje dragen om hun geloof kenbaar te maken. Zij worden dus inderdaad ook getroffen door dit verbod.
Was er verder nog iemand die je wou treffen met een verbod? Want dat kan imo nooit de bedoeling zijn van een verbod, zo veel mogelijk mensen het leven zuur maken![]()
Een verbod is er in dit geval omdat de situatie onhoudbaar werd en dit de enige haalbare oplossing scheen.
Kom eens met wat inhoudelijks.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:36 schreef sp3c het volgende:
dat zei ik niet bomenleger
maar je hebt helemaal niets ontopics te melden begrijp ik?
Te laat, dat werd in 2007 al gegeven.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:31 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik denk toestemming voor dat enorme kattegejank van die moskeeën.
Bij deze dan een correctie: meerdere pausen, door de geschiedenis heen, hebben het dragen van een crusifix verplicht gesteld voor katholieken. In sommige tijden en landen/streken was het zelfs een doodvonnis als je géén kruisje droeg (inquisitie remember?).quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:27 schreef kamustra het volgende:
[..]
Ook christenen (katholieken) worden wel degelijk getroffen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:37 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
De christenen worden dus niet op dezelfde mate getroffen als de moslima's en de joodse mannen die volgens hun interpretatie wel verplicht zijn een hoofddoek en een keppeltje te dragen. Zij kunnen met verzen komen en de christenen niet.
Ik wilde weten welke groepen getroffen worden door dit verbod want Dragorius zei dat andere religies ook worden getroffen en niet alleen de moslima's... nu weet ik dat de joodse mannen samen met de moslima's worden gediscrimineerd. Wie nog meer? Hoe meer groepen hoe beter want dan kun je aantonen dat de moslima's niet worden gediscrimineerd... maar als het alleen de joodse mannen betreft (een zeer kleine minderheid) dan is dit verbod een duidelijk geval van moslimpesten.
ik heb altijd gelijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 22:37 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kom eens met wat inhoudelijks.
Als je denkt in je gelijk te staan heb je daar geen moeite mee..
quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:37 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
De christenen worden dus niet op dezelfde mate getroffen als de moslima's en de joodse mannen die volgens hun interpretatie wel verplicht zijn een hoofddoek en een keppeltje te dragen. Zij kunnen met verzen komen en de christenen niet.
Ik wilde weten welke groepen getroffen worden door dit verbod want Dragorius zei dat andere religies ook worden getroffen en niet alleen de moslima's... nu weet ik dat de joodse mannen samen met de moslima's worden gediscrimineerd. Wie nog meer? Hoe meer groepen hoe beter want dan kun je aantonen dat de moslima's niet worden gediscrimineerd... maar als het alleen de joodse mannen betreft (een zeer kleine minderheid) dan is dit verbod een duidelijk geval van moslimpesten.
En is er dan ook de verplichting om dat kruisje opzichtig te dragen? Als in zichtbaar laten merken dat je katholiek bent, of is een kruisje onder de trui ook goed?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:39 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Ook christenen (katholieken) worden wel degelijk getroffen.
Nog maar een keertje:
Bij deze dan een correctie: meerdere pausen, door de geschiedenis heen, hebben het dragen van een crusifix verplicht gesteld voor katholieken. In sommige tijden en landen/streken was het zelfs een doodvonnis als je géén kruisje droeg (inquisitie remember?).
Gelukkig heeft de kerk veel van haar macht verloren. Maar de verplichting is formeel nog steeds van kracht. Dit zal elke theoloog beamen.
Uiteraard.quote:
quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En is er dan ook de verplichting om dat kruisje opzichtig te dragen? Als in zichtbaar laten merken dat je katholiek bent, of is een kruisje onder de trui ook goed?
Zie vet gedrukte tekst. En nee, tegenwoordig is het gevaar van de brandstapel (géén overdrijving! dit gebeurde wel degelijk!) wel geweken. Maar dat heeft meer te maken met de vermindering van de macht van de kerk dan met het wijzigen van de (orthodoxe) standpunten.quote:Bij deze dan een correctie: meerdere pausen, door de geschiedenis heen, hebben het dragen van een crusifix verplicht gesteld voor katholieken. In sommige tijden en landen/streken was het zelfs een doodvonnis als je géén kruisje droeg (inquisitie remember?).
Gelukkig heeft de kerk veel van haar macht verloren. Maar de verplichting is formeel nog steeds van kracht. Dit zal elke theoloog beamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |