abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:15:45 #1
32490 etidoc
sarcasm of the apocalypse
pi_72634871
Vandaag staat New York en de rest van de wereld stil bij de aanslagen op het WTC... Ik zelf ben er in 2002 wezen kijken tijdens de eerste herdenking en wat me het meeste nog bijstaat is dat heel het business-district nog steeds stonk naar de brandlucht/verrotting en dat heel veel bebouwen nog steeds heel vies waren.

De bouwput was indrukwekkend om te zien. Nu, een aantal jaar later komen er steeds meer verhalen in de wereld over dat het misschien wel een groot complot van de NSA en Bush was,,, Wat denken jullie erover en weet iedereen nog hoe hij/zij die dag meemaakte.

Ik zelf was net thuis op m'n ATV-middag (Dinsdag) en zag de 2e jet het WTC invliegen live op Ned 1. Tot die tijd dacht men nog aan een ongeluk en eigenlijk hebben wij alleen nog maar tot diep in de nacht nieuws gekeken op TV en internet, denkende dat dit het begin van WO3 zou zijn...

Er kwam toen nieuws binnen dat oorlogsschepen van de VS in de Middellandse zee en de Golf optrokken richting Midden Oosten en dat het Pentagon (of waar ze dan ook zaten) overwoog de alarmeringsgraad van Defcon 2 naar Defcon 1 om te zetten...
1984 is real now ! Beware of your own elected government.
pi_72634909
Het officiële begin van de oorlog met de islam.
NAP + 0,12
pi_72635039
Ik werkte toen voor een amerikaans bedrijf (goh wat gaat de tijd snel) en binnen no time was niemand meer aan het werk maar hadden wij allemaal CNN aanstaan.
Collega´s die in het wtc zaten zijn gelukkig allemaal ongedeerd gebleven, mede omdat ze op de lagere verdiepingen verbleven en zich dus op tijd uit de voeten konden maken.
Toen tower 2 instortte kon niemand zijn ogen geloven.

Eergisteren de beelden van de burgers van NY gekeken (had alleen de beelden van CNN gezien tot die tijd) en moet zeggen dat ik wederom onder de indruk was.
Zoals een juffrouw van CNN al om half 10 ´s morgens zei: This is a day I will never forget.
Ze heeft helaas gelijk gekregen.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_72635345
Heb die beelden van de burgers ook gekeken van de week, was erg onder de indruk. Op de dag dat het gebeurde zat ik nog in groep 8 van de basisschool en wist ik niet goed wat er aan de hand was en dat het zó erg was.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72635705
Ik was nog aan de studie.. een klasgenoot werd door zijn broer verteld.. daarna zitten F5-en op de site van Planet (:')) Daarna op de fiets naar huis.. werd ik door mijn moeder gebeld.. ondanks de verjaardag stond zelfs daar de tv aan(iets wat normaal nooit gebeurde..)

Mijn moeder heeft dat jaar dan ook haar minst prettige verjaardag gehad...
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:59:29 #6
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_72635771
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:56 schreef MMUFC het volgende:
...mijn moeder gebeld.. ondanks de verjaardag
Mijn moeder heeft dat jaar dan ook haar minst prettige verjaardag gehad...
gefeli met je moeder
Vertrouwend u hiermede naar behoren geïnformeerd te hebben verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
pi_72635886
Ik was midden in een verhuizing, en werd gebeld dat er iets afschuwelijks gebeurd was met een vliegtuig in New York.
In 15 seconden de televisie uitgepakt en ingeplugd.
De hele dag tussen de kartonnen dozen en in het stof zitten kijken, denkend -ik ben nog van de generatie van de Koude Oorlog- dat "nu de raketten wel zouden gaan vliegen" (dat er geen gerichte vijand *was* kwam op dat moment niet eens bij me op).
Ik krijg het nog koud als ik er aan terugdenk.

Ik heb trouwens nog steeds grote moeite die beelden terug te zien.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_72635967
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:59 schreef Dhr.Swinckels het volgende:

[..]

gefeli met je moeder
Dankje
pi_72636358
waarom vinden we dit allemaal zo erg en ingrijpend dat we er na 8 jaar nog steeds over vertellen waar we toen waren? terwijl er intussen mede door ons toe doen verschillende honderdenduizenden mensen zijn gestorven in Irak en en Afghanistan, i guess that aint cool enough
pi_72636502
Ik wist niet eens dat het gebeurd was. Een heel bizarre ervaring.

Was met mijn toenmalige vriendin in Zuid-Spanje, Sierra Nevada aan het wandelen in de bergen. Was op een bergtop en belde rond 16:00 (toen het een uur ervoor gebeurd was dus) een vriend van me in Nederland. Hij "ha, daar hebben we de dader". Toen werd de verbinding verbroken. Ik wist van niks natuurlijk.

"s Avonds terug in het dorp gingen we uit eten, Champions League stond aan op TV, waar we verder niet naar keken, en wij wisten nog steeds van niks.

De volgende dag werden we door onze Spaanse gastvrouw gewekt met het bericht dat er iets vreselijks was gebeurd. Hoppa, de TV de tuin in getrokken en daar zagen we wat er de vorige dag was gebeurd.

En toen begreep ik pas de grap van die vriend van me.

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat we die dag in Torremolinos een Volkskrant konden kopen en heb nog nooit zoveel en zo snel een krant gelezen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:28:28 #11
137949 Disana
pi_72636539
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:22 schreef ASroma het volgende:
waarom vinden we dit allemaal zo erg en ingrijpend dat we er na 8 jaar nog steeds over vertellen waar we toen waren? terwijl er intussen mede door ons toe doen verschillende honderdenduizenden mensen zijn gestorven in Irak en en Afghanistan, i guess that aint cool enough
Omdat de beelden niet te bevatten waren. Terwijl je naar de rook van de eerste toren zat te kijken, vloog een vliegtuig in de tweede. Het is ongeloof over wat we zagen.
pi_72636575
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Omdat de beelden niet te bevatten waren. Terwijl je naar de rook van de eerste toren zat te kijken, vloog een vliegtuig in de tweede. Het is ongeloof over wat we zagen.
Inderdaad.

Als je er sec over nadenkt (en zo zal het later ook in de geschiedenisboeken komen) was het de best uitgevoerde aanval op een ander land ooit. Misschien met uitzondering van het Paard van Troje dat spreekwoordelijk is geworden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 11 september 2009 @ 10:29:47 #13
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_72636579
Mijn oma was jarig en we gaven haar een tv cadeau. Mijn moeder was de zenders aan het programmeren, toen ze opeens op het beeld van de net geraakte north tower stuitte. Slechte film, dachten wij nog, maar toen bleek dat andere zenders hetzelfde beeld uitzonden! Tja, toen sloeg de schrik wel even toe bij ons! Zeker omdat mijn moeder en ik 1,5 week(!!!) daarvoor samen hadden geluncht bij Windows on the World!!! We zijn in augustus 5 dagen naar NY gegaan ter ere van mijn gehaalde examens! Heeeeel bijzar om dit dan zo te zien!
Nog steeds moet ik denken aan de mensen die ons geholpen hebben bij WotW. Mijn moeder had dat nl heel lang van te voren geboekt, omdat het altijd vol scheen te zitten. Toen we erheen gingen, waren we per ongeluk in de verkeerde toren (zuid-toren) beland. Dus wij rennen naar die andere toren (we waren erg laat) en met de lift giga snel omhoog. Mijn moeder was nogal bedrukt en verwilderd van ons gehaast, zegt die kerel bij binnenkomst: Did you ran up the stairs or something?
Na 9/11 bleek al snel dat heel veel medewerkers van WotW het niet overleefd hadden, omdat 's ochtends daar een speciaal ontbijt aan de gang was met genodigden enzo. Nog steeds vind ik dat een van de raarste dingen eigenlijk.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:31:03 #14
137949 Disana
pi_72636619
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inderdaad.

Als je er sec over nadenkt (en zo zal het later ook in de geschiedenisboeken komen) was het de best uitgevoerde aanval op een ander land ooit. Misschien met uitzondering van het Paard van Troje dat spreekwoordelijk is geworden.
Inderdaad. Recht in het hart van de USA.

Maar die beelden. Je bleef maar kijken, en je kon het niet bevatten. Dat geraas van het glas dat tot ver in de omgeving naar beneden donderde.
pi_72636825
ok dat is wel waar, je ziet dat niet elke dag gebeuren. Toch bekruipt me altijd zo'n gevoel alsof een westers leven meer waard is in dit soort hoedanigheden.
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:39:51 #16
137949 Disana
pi_72636880
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:37 schreef ASroma het volgende:
ok dat is wel waar, je ziet dat niet elke dag gebeuren. Toch bekruipt me altijd zo'n gevoel alsof een westers leven meer waard is in dit soort hoedanigheden.
Zo zie ik het in elk geval niet. Het was gewoon het ongeloof. Dat zoiets kon.
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:41:14 #17
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_72636916
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat dus. Zelfs acht jaar na dato zijn de beelden nog steeds niet te bevatten.

Ik was op 11 september 2001 aan het werk in een boekwinkel (bijbaantje ). Zat op een afdeling waar je helemaal alleen zat en hoorde mensen dingen tegen elkaar mompelen als: "Weten ze al wie het gedaan heeft?". Dacht eigenlijk dat er iemand doodgeschoten was of zo.
Daarna kwam een collega van een andere afdeling me het nieuws vertellen. Dacht eerst nog: zal wel meevallen. Dat viel dus tegen.
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:41:30 #18
32490 etidoc
pi_72636927
quote:
Misschien omdat ik nooit in Kabul of Baghdad geweest ben en het ook niet zulke indrukwekkende landen vind ? New York had ik in '99 al bezocht en toen op het hoogste gebouw (WTC) rondgewandeld... Is gewoon een indrukwekkende stad !

Moet wel zeggen dat toen ik terugkwam en het hoogste gebouw weer ging beklimmen dat het op een of andere manier toch wel tegenviel (Empire State).

De oorlogen zijn niet cool idd, maar helaas wel door de domme leiders en religie over hun bevolking afgeroepen. Als China Amerika binnenvalt zeg jij dus niks over al die arme burgers die daar zouden worden afgeslacht ?
pi_72636972
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Inderdaad. Recht in het hart van de USA.

Maar die beelden. Je bleef maar kijken, en je kon het niet bevatten. Dat geraas van het glas dat tot ver in de omgeving naar beneden donderde.
En dat er af en toe mensen sprongen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72637041
Een land waarin iedereen opgevoed wordt met de gedachten dat ze superieur en onkwetsbaar zijn was dit een meesterlijk uitgevoerde aanslag.
Wel is het zo dat deze aanslag misbruikt is om de macht en dood en verderf te zaaien bij mensen die er totaal niks me te maken hadden.

Mijn sympathie gaat uit naar alle onschuldigen in de wereld die door enkele machtsgeile gasten de dood zijn ingejaagd. Ik treur om alle maatregelen die voor "onze" veiligheid zijn genomen, en ervoor gezorgd hebben dat we niet vrij meer zijn.

en verder mogen alle gasten die de dood plannen van anderen ter plekke zelf neervallen, ook de gasten die klakkeloos doen wat ze opgedragen wordt en zelf hun hersens niet gebruiken.

De wereld zou heel wat vriendelijker moeten zijn.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72637168
quote:
Dat vind ik ook echt ja. En met mij vele anderen.

Ik vind het erger als er Nederlanders doodgaan dan een of andere kwakiekwakie uit Oekieboekieland.

Of zoals Theo Maassen het beschrijft: "Ik zie die beelden van hongerige kindertjes, en ze doen me weinig. Ik vind het veel erger dat als ik net schone sokken aangetrokken heb, dat ik dan in de badkamer in iets nats stap."

Zo is het wel, wees eerlijk.

pi_72637306
Heel stom, maar ik was boven Red alert 2 aan het spelen.
Slag om pentagon. Door een verdedigingsfout verloor ik de missie. Net op mment dat er kwam te staan Mission failed riep mn moeder dat er een vliegtuig in het wtc was gevlogen en dat het op tv was. Ik zo: jah het zal wel, minuut later riep ze dat het echt was en hoorde ik de tv aan staan. ben toen toch maar even gaan kijken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_72637339
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind ik ook echt ja. En met mij vele anderen.

Ik vind het erger als er Nederlanders doodgaan dan een of andere kwakiekwakie uit Oekieboekieland.

Of zoals Theo Maassen het beschrijft: "Ik zie die beelden van hongerige kindertjes, en ze doen me weinig. Ik vind het veel erger dat als ik net schone sokken aangetrokken heb, dat ik dan in de badkamer in iets nats stap."

Zo is het wel, wees eerlijk.
klopt, ik zag die beelden en had echt zoiets van:
jah, ok, moet daarvoor nu heel programmering omgegooid worden?
klinkt misschien stom enzo, maar jah, het was apart om te zien maar het deed me niet echt iets.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:58:24 #24
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_72637360
Ik geloof niet in die zogeheten complottheorie. Ik acht Bush niet in staat om over zoiets na te denken, dat verstand heeft ie niet.

Samen met mijn zus en ouders liep ik in het Hilversthof in Hilversum, zojuist schoenen gekocht en op zoek naar geschikte kleding voor de bruiloft van mijn oom en (nog te worden) tante op 28 september. Rond een uurtje of 4 was het loeidruk in de restaurantjes en eetcafeetjes, en bij het voorbijlopen van een van de bomvolle cafe's zagen we op de tv een toren in de rook staan. Ik was me 8 jaar geleden (ik was 15) amper bewust van de Twin Towers, had er niet veel mee van doen. Wist wel dat ze bestonden maar dat het zo'n groot hart van New York was wist ik niet. Juist daarna is de drang groter en groter geworden om naar New York te gaan, tot op heden nog steeds niet geweest.
Tijdens het ouder worden en het jaarlijkse herhalen van de beelden van de aanslag kreeg ik door dat ik er veel emotioneler op kon reageren, misschien omdat ik me elk jaar bewuster ben geworden van de impact die het op zoveel mensen heeft gehad en nog steeds heeft. Ik kan nog steeds niet naar de beelden kijken zonder dat er iets in mijn maag (of is het hoofd?) omdraait, ik ga niet janken en zet de beelden niet uit ofzo. Ik blijf het hele onverwachte, overweldigende, abrupte en menselijke eromheen verschrikkelijker vinden dan alle poeha en complottheorieën eromheen.
Maar vanavond ga ik niet voor de televisie zitten en mee herdenken, ik ga naar een voorstelling van Veldhuis en Kemper met 9 collega's.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skaai op 11-09-2009 11:06:38 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_72637382
quote:
"Cool" is het toepasselijke woord, ja...
Een belangrijk deel van de impact (no pun intended) van de aanslag was de symboolwaarde.
Dat er mensenlevens verloren gaan tijdens militaire acties is verwacht. Niet minder tragisch, uiteraard, maar er is weinig "shock"waarde meer: oorlogen zijn kost van alledag op de dertig journaals die we dagelijks zien.

Om volstrekt onverwacht een iconische plek die we allemaal in een zeker culturele achtergrond zien (die voornameljk media-gestuurd is: TV en film) met de grond gelijk te maken met behulp van machines die -if anything- mensen (al is het maar fysiek) makkelijker en sneller bij elkaar brengen, heeft een symbolische kracht waar menig politiek en religieus leider alleen maar van kan dromen.

Het is dus de PR waarde van de plek die die verpletterende indruk heeft bepaald.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:03:05 #26
32490 etidoc
pi_72637471
quote:
Als er out of the blue vliegtuigen skyscrapers invliegen is dat bizar en onverwacht,,, Als er 100000 troepen een maand lang langs de grens van een land liggen en wapens aanvoeren weet je dat er doden zullen vallen.

Dat is het enige verschil !
pi_72637501
Die dag lag ik te pitten na een nachtdienst en had de hele dag geen tv of radio aan.
Ik wist dat er op SBS6 de film "Eartquake in New York" zou worden uitgezonden om 20:30.
( dit is echt waar , geen grap , zie link, http://www.imdb.com/title/tt0167915/ )
Dus toen ik iets te laat om 20.35 de tv aanzette , zag ik allemaal grijze mensen in een gigantische stofwolk rondrennen en vroeg me toen af wat dit voor soort documentaire film was.
De geplande film was namelijk vervangen door de beelden van die dag buiten mijn weten om.
Dat was natuurlijk een bizarre synchronische gewaarwording.

Achteraf vind ik dat de VS niet veel te klagen heeft aangezien het al twee wereldoorlogen (gelukkig) op eigen grondgebied vrijwel buiten schot is gebleven op hun militairen in het buitenland na uiteraard.

Acht jaar (wraak) oorlog lijkt me daarom overkill en onnodig.
megalomaniac
pi_72637626
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:58 schreef Skaai het volgende:
Ik geloof niet in die zogeheten complottheorie. Ik acht Bush niet in staat om over zoiets na te denken, dat verstand heeft ie niet.
Toch blijf ik het bizar vinden dat er toen bijna twee uur lang vier vliegtuigjes rustig rond konden vliegen en er geen enkele aktie tegen ondernomen is. En beide wtc's gingen wel heel erg snel en rechtstandig naar beneden. Wel heel toevallig allemaal in zo'n zwaar verdedigd stukje luchtruim. Misschien had Bushiieeee wel mannetjes die wel het verstand hadden, hij had wel meer vreemde ideeen de afgelopen jaren.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:13:03 #29
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_72637714
Ik vond het vooral aangrijpend toen je de gebouwen zag instorten en de hele massa mensen renden voor hun leven. Nog nooit zo een vreselijk gekrijs/gegil/gehuil gehoord
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:15:22 #30
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72637772
Ik weet het nog goed, ik liep door de stad toen, en ineens brak er "paniek" uit, mensen schreeuwden dingen door de ramen naar elkaar, en iedereen maakte zich eigenlijk zo snel mogelijk uit de voeten om thuis naar de beelden te kijken. Ook veel mensen die de winkels in vlogen om daar naar de tv te kijken.

Op een gegeven moment (ik moest nog een eind) kon je werkelijk een kanon afschieten zo rustig als het was, iedereen was binnen ergens voor de televisie gekluisterd. Ik kon het ook amper geloven toen ik naar huis ging, en vreemd genoeg wist mijn familie het nog niet, dus ik heb ze maar meteen ingelicht toen ik thuis kwam en toen ging net als bij iedereen hier ook de tv aan en verder werd alles gedropt.

En toen, massale ongeloof, woede, en natuurlijk huilen voor de televisie. Het is er toen zo erg in geknald bij mij dat ik bij de beelden nu nog steeds moet huilen. Een van de enige dingen die werkelijk impact hebben gehad op mij, emotioneel gezien.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72637794
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dat er af en toe mensen sprongen
Dat heeft mij denk ik nog het meest aangegrepen. De LIVE beelden van mensen die in pure wanhoop van een wolkerkrabber afspringen. Afschuwelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 11:17:42 #32
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_72637831
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:13 schreef Lonker het volgende:
Ik vond het vooral aangrijpend toen je de gebouwen zag instorten en de hele massa mensen renden voor hun leven. Nog nooit zo een vreselijk gekrijs/gegil/gehuil gehoord
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk bij 11 september 2001 niet aan terrorisme, vliegtuigen en een ingestorte beurs. Na het zien van de beelden blijft bij mij de paniek, het ongeloof, de angst en het verdriet van die mensen zoveel meer hangen. Wat dat betreft kan ik zonder dat ik het wil een emotionele trut zijn.
En ik ben ergens blij dat ik niet hoef te werken vandaag, ik zou er geen behoefte aan hebben om een vlucht naar New York JFK of Newark te doen (ik doe de beveiligingscontrole op de gate). Wat zeg je? 'Have a nice flight?' Natuurlijk zijn we jaren verder en natuurlijk praat je er nu anders over, maar het blijft voor de Amerikanen 9/11, een dag die bij hun veel dieper is ingeslagen dan bij ons.
Gaan vandaag wel 3 vluchten richting New York vanaf Schiphol.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_72637870
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:17 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik denk bij 11 september 2001 niet aan terrorisme, vliegtuigen en een ingestorte beurs. Na het zien van de beelden blijft bij mij de paniek, het ongeloof, de angst en het verdriet van die mensen zoveel meer hangen. Wat dat betreft kan ik zonder dat ik het wil een emotionele trut zijn.
En ik ben ergens blij dat ik niet hoef te werken vandaag, ik zou er geen behoefte aan hebben om een vlucht naar New York JFK of Newark te doen (ik doe de beveiligingscontrole op de gate). Wat zeg je? 'Have a nice flight?' Natuurlijk zijn we jaren verder en natuurlijk praat je er nu anders over, maar het blijft voor de Amerikanen 9/11, een dag die bij hun veel dieper is ingeslagen dan bij ons.
Ik heb op 11 september 2006 in mijn "Ground Zero" (hardstylefeest, maar goed, dat weten die Amerikanen niet) T-shirt over vliegveld Newark rondgelopen.

Moet zeggen dat er wel vreemde blikken te bespeuren vielen.

† In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 11:20:51 #34
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_72637901
Bewust of onbewust?
pi_72637981
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:17 schreef Skaai het volgende:

[..]

Gaan vandaag wel 3 vluchten richting New York vanaf Schiphol.
Wel vreemd eigenlijk aangezien er geen enkel ander land dan de VS zoveel kilotonnen aan vernietigende bommen op de aardbodem heeft gegooid als de VS.
megalomaniac
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:24:31 #36
256436 Whiskey_Tango
pi_72638002
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:23 schreef kitao het volgende:

[..]

Wel vreemd eigenlijk aangezien er geen enkel ander land dan de VS zoveel kilotonnen aan vernietigende bommen op de aardbodem heeft gegooid als de VS.
Ik heb 1001 woorden voor mensen die dit soort dingen aanhalen als het gaat om 9/11, en ik zal ze maar niet spuwen want dan heb ik een ban aan m'n broek.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72638067
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:20 schreef Skaai het volgende:
Bewust of onbewust?
Het was eigenlijk onbewust. Maar het effect was wel grappig.

pi_72638117
Het enige wat er speciaal of anders aan was , was dat het dit keer Amerikaanse slachtoffers waren op Amerikaanse bodem. Ik zie ze anders nooit stil staan bij de slchtoffers die ze zelf maken . Dat zijn er een veelvoud van de slachtoffers op 9/11. Maar die levens zijn natuurlijk minder waard.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:33:15 #39
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_72638172
Dinsdagmidag 11 september 2001, 15:00 uur zat ik achter mijn computer en hoorde op het NOS radio journaal dat er een vliegtuigje tegen het WTC in NY gevlogen was. Ik tikte meteen CNN.com in, site was down, overbelast. Toen de TV aan, zag een groot gapend gat in 1 van de torens, ik heb het WTC in het echt gezien en weet hoe groot die dingen zijn, dat gat was enorm, geen vliegtuigje dus maar een groot vliegtuig. Toen zag ik live het tweede toestel daar naar binnen vliegen. Ongeloof.......... het meest bizar stukje live televisie wat ik ooit heb gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kadesh op 11-09-2009 12:25:33 ]
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_72638176
quote:
Het is wel zon moment waarvan bijna iedereen (misschien wel iedereen op de wereld die een tv/radio had) weet waar hij/zij toen was.
pi_72638208
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:33 schreef Kadesh het volgende:
Dinsdagmidag 11 september 2002, 15:00 uur zat ik achter mijn computer en hoorde op het NOS radio journaal dat er een vliegtuigje tegen het WTC in NY gevlogen was. Ik tikte meteen CNN.com in, site was down, overbelast. Toen de TV aan, zag een groot gapend gat in 1 van de torens, ik heb het WTC in het echt gezien en weet hoe groot die dingen zijn, dat gat was enorm, geen vliegtuigje dus maar een groot vliegtuig. Toen zag ik live het tweede toestel daar naar binnen vliegen. Ongeloof.......... het meest bizar stukje live televisie wat ik ooit heb gezien.
Volgens mij was het een jaar eerder.

pi_72638247
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Het is wel zon moment waarvan bijna iedereen (misschien wel iedereen op de wereld die een tv/radio had) weet waar hij/zij toen was.
Omdat iedereen toen de verschrikking van oorlog zag. Dat was een van de weinige momenten dat je zag hoe mensenlevens werden genomen . Normaal is er een censuur en mag je niet te dicht bij het sla(cht)gveld komen. En in plaats van stoppen van die zinloze oorlogen werd dit voorval als excuus gebruikt om nog meer mensen van het leven te beroven.
pi_72638267
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef Chadi het volgende:
Het enige wat er speciaal of anders aan was , was dat het dit keer Amerikaanse slachtoffers waren op Amerikaanse bodem. Ik zie ze anders nooit stil staan bij de slchtoffers die ze zelf maken . Dat zijn er een veelvoud van de slachtoffers op 9/11. Maar die levens zijn natuurlijk minder waard.
Nog nooit is er een aanslag gepleegd met vliegtuigen waarbij torens als kegels werden omgestoten.

Nooit.

Nog nooit is er zo'n perfect georkestreerde aanval live voor de hele wereld te volgen geweest.

Nooit.

Het gaat niet om Amerikanen. De atoombom op Hiroshima, de tsunami van 26 december 2004 en de meteoriet van Tunguska waren ook uniek.

pi_72638330
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat iedereen toen de verschrikking van oorlog zag.
Dit had niets met oorlog te maken, wel met moord op burgers.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:39:39 #45
256436 Whiskey_Tango
pi_72638339
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat iedereen toen de verschrikking van oorlog zag. Dat was een van de weinige momenten dat je zag hoe mensenlevens werden genomen . Normaal is er een censuur en mag je niet te dicht bij het sla(cht)gveld komen. En in plaats van stoppen van die zinloze oorlogen werd dit voorval als excuus gebruikt om nog meer mensen van het leven te beroven.
Bullcrap, de meeste mensen met toegang tot het internet hebben genoeg oorlogsgruwelen gezien, je hoeft maar op youtube te zoeken naar "Bombing Iraq" "Afghanistan war" of weet ik wat en je hebt genoeg voorbeelden van Amerikaanse/Britse/Nederlandse soldaten die een paar kogels of bommen op een Arabier gooien, daar heb je CNN niet voor nodig.

Het verschil is dat het World Trade Center stond voor alles waar we in de westerse wereld waarde aan hechten, vrijheid, economische vooruitgang en het stond symbool voor de stad New York, een uithangbord voor het westen. Dat uitgerekend dit gebouw met de grond gelijk werd gemaakt, inclusief de huis-tuin-keuken westerling maakt het juist zo erg voor ons. We voelen ons nou eenmaal meer verbonden met New York dan met Kaboel.
- W. Churchill
pi_72638342
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik heb 1001 woorden voor mensen die dit soort dingen aanhalen als het gaat om 9/11, en ik zal ze maar niet spuwen want dan heb ik een ban aan m'n broek.
Ik zei niet dat ze het verdienden WT , ik vroeg me alleen af waarom er nu wel ineens op een bom emotioneel gereageerd wordt.

En natuurlijk , de USA heeft veel verliezen geleden om ons , met hulp van vele andere geallieerde landen , te bevrijden van "moffen en jappen" , maar enig zelfkritiek is met 9/11 ook niet misplaatst.

We kunnen toch niet eeuwig de VS van alles blijven goedpraten ?
megalomaniac
pi_72638575
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog nooit is er een aanslag gepleegd met vliegtuigen waarbij torens als kegels werden omgestoten.

Nooit.

Nog nooit is er zo'n perfect georkestreerde aanval live voor de hele wereld te volgen geweest.

Nooit.

Het gaat niet om Amerikanen. De atoombom op Hiroshima, de tsunami van 26 december 2004 en de meteoriet van Tunguska waren ook uniek.
Niet geheel waar , de kamikaze aanvalsgolven van dappere Japanse piloten op VS marineschepen zijn al zo'n zestig jaar ouder. En in kleur te bezien.
megalomaniac
pi_72638792
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Het verschil is dat het World Trade Center stond voor alles waar we in de westerse wereld waarde aan hechten, vrijheid, economische vooruitgang en het stond symbool voor de stad New York, een uithangbord voor het westen. Dat uitgerekend dit gebouw met de grond gelijk werd gemaakt, inclusief de huis-tuin-keuken westerling maakt het juist zo erg voor ons.
Op de koffiedame na heb ik geen andere associatie tot nu toe kunnen vinden met de bewoners van de wtc dan die van een stel ogenschijnlijk gelikte zelfverrijkers.
Vooruitgang voor wie ?
Ik veroordeel de aanslag en ik begrijp de VS woede , maar het WTC was niet bepaald mijn symbool voor een betere wereld.
Noch het invliegen ervan door een aantal tulbandzeloten.
megalomaniac
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:19:08 #49
256436 Whiskey_Tango
pi_72639397
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:57 schreef kitao het volgende:

[..]

Op de koffiedame na heb ik geen andere associatie tot nu toe kunnen vinden met de bewoners van de wtc dan die van een stel ogenschijnlijk gelikte zelfverrijkers.
Ik neem aan dat je dan helemaal geen idee hebt waar de Twin Towers ideologisch gezien voor stonden dan, maar dat neem ik je niet kwalijk, want in andere topics heb je ook al bewezen een ander oogpunt op de situatie te hebben dan mij.
- W. Churchill
pi_72639424
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:27 schreef El_Matador het volgende:
Ik wist niet eens dat het gebeurd was. Een heel bizarre ervaring.

Was met mijn toenmalige vriendin in Zuid-Spanje, Sierra Nevada aan het wandelen in de bergen. Was op een bergtop en belde rond 16:00 (toen het een uur ervoor gebeurd was dus) een vriend van me in Nederland. Hij "ha, daar hebben we de dader". Toen werd de verbinding verbroken. Ik wist van niks natuurlijk.

"s Avonds terug in het dorp gingen we uit eten, Champions League stond aan op TV, waar we verder niet naar keken, en wij wisten nog steeds van niks.

De volgende dag werden we door onze Spaanse gastvrouw gewekt met het bericht dat er iets vreselijks was gebeurd. Hoppa, de TV de tuin in getrokken en daar zagen we wat er de vorige dag was gebeurd.

En toen begreep ik pas de grap van die vriend van me.

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat we die dag in Torremolinos een Volkskrant konden kopen en heb nog nooit zoveel en zo snel een krant gelezen.
Torremolinos?
Daar kom ontzettend vaak in de zomer,

Maar 9/11 vind ik het ergste wat ik heb gezien tot nu toe in mijn leven. Ik kan die dag nog steeds goed herinneren. Nog steeds als er beelden van worden uitgezonden dan kijk ik nog steeds met verbazing.
pi_72639732
Wat het verschil is met een paar japanse aanvallen 60 jaar geleden of aanvallen in Irak en Afghanistan i dat je er echt moeite voor moet doen om het te gaan zien. Je moet youtube opzoeken, etc etc. 9/11, en ook bv de tsunami die ook enorm indruk maakte waren beelden waar je niet onder uitkwam. Ze waren live en relive en werden overal tegelijk uitgezonden. Dat maakte op mij de indruk. Niet omdat het nou toevallig Amerikanen zijn of omdat dat gebouw zo nodig symbool moest staan voor vrijheid e.d Ik was 13 jaar oud, wist ik veel van al die dingen. Ik was puur onder de indruk omdat ik gewoon live een wolkenkrabber zag instorten door een aanval.
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_72639834
Acht jaar geleden vond ik het verschrikkelijk. Nu nog steeds, maar wel in mindere mate. Intussen ben ik volwassen geworden en heb ik leren relativeren en niet alles in zwart/wit bekijken. Als je bijvoorbeeld hoort dat er meer dan een miljoen Irakezen zijn omgekomen sinds de Amerikaanse invasie dan blijft er nog maar weinig over van 9/11.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_72639897
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
Acht jaar geleden vond ik het verschrikkelijk. Nu nog steeds, maar wel in mindere mate. Intussen ben ik volwassen geworden en heb ik leren relativeren en niet alles in zwart/wit bekijken. Als je bijvoorbeeld hoort dat er meer dan een miljoen Irakezen zijn omgekomen sinds de Amerikaanse invasie dan blijft er nog maar weinig over van 9/11.
Inderdaad, 1.4 miljoen een paar jaar geleden al. Geen flauw idee waar die teller inmiddels staat.
pi_72640035
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan helemaal geen idee hebt waar de Twin Towers ideologisch gezien voor stonden dan, maar dat neem ik je niet kwalijk, want in andere topics heb je ook al bewezen een ander oogpunt op de situatie te hebben dan mij.
WTC = world trade centre.

Dat die handel grotendeels eenzijdig was lijkt me gezien de vele bittere armoede in de wereld wel duidelijk.

Maar ik zou desondanks graag willen weten waar ze ideologisch voor stonden , want ik sluit niet uit dat ik een aantal dingen gemist heb ?
megalomaniac
pi_72640133
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
Het mengelmoes van de Irakezen heeft ook de eigenschap om elkaar naar het leven te staan , dit heeft verder weinig te maken met de VS , maar met het wegvallen van een dispoot , met als gevolg een strijd om de macht.
megalomaniac
pi_72640212
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:45 schreef kitao het volgende:

[..]

WTC = world trade centre.

Dat die handel grotendeels eenzijdig was lijkt me gezien de vele bittere armoede in de wereld wel duidelijk.

Maar ik zou desondanks graag willen weten waar ze ideologisch voor stonden , want ik sluit niet uit dat ik een aantal dingen gemist heb ?
Ja je bent de enorme aandelen speculaties van vlak voor 9/11 nog vergeten. Op aandeeltjes American Airlines en United Airlines is toen grof geld verdiend. Kennelijk waren bepaalde handelaren op de hoogte van de aanslagen
pi_72640249
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:49 schreef kitao het volgende:

[..]

Het mengelmoes van de Irakezen heeft ook de eigenschap om elkaar naar het leven te staan , dit heeft verder weinig te maken met de VS , maar met het wegvallen van een dispoot , met als gevolg een strijd om de macht.
Dat begrijp ik. Echter, de Irakees heeft niets te maken met 9/11, maar zij sterven wel als gevolg van deze terroristische actie.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:57:06 #58
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_72640345
Vanaf 11 september is de Westerse Dynastie rekening gaan houden met de westerse wereld. Hoe gruwelijk deze (naar alle waarschijnlijkheid inside job) ook was, het heeft voordeel opgeleverd.

Ik ben enorm tegen geweld en terreur.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_72640619
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Echter, de Irakees heeft niets te maken met 9/11, maar zij sterven wel als gevolg van deze terroristische actie.
Er was natuurlijk al veel oorlog in die regio , Irak/Iran , Irak/Koeweit , Irak/Koerden , met als inzet en dreiging het opblazen van een groot deel van de beschikbare wereldolie-energie.
Dé Irakees heeft hierom niet gevraagd natuurlijk , maar de terroristische aanslag was waarschijnlijk ook een gevolg van al deze oorlogen.
En eerlijk gezegd zie ik ook weinig animo bij Irakezen om een eensgezind nieuw Irak te maken uit de puinhopen.
Dus naar mijn mening hebben ze er wel mee te maken , maar minder dan hun behandeling zou rechtvaardigen.
megalomaniac
pi_72640691
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:06 schreef kitao het volgende:

[..]

Er was natuurlijk al veel oorlog in die regio , Irak/Iran , Irak/Koeweit , Irak/Koerden , met als inzet en dreiging het opblazen van een groot deel van de beschikbare wereldolie-energie.
Dé Irakees heeft hierom niet gevraagd natuurlijk , maar de terroristische aanslag was waarschijnlijk ook een gevolg van al deze oorlogen.
En eerlijk gezegd zie ik ook weinig animo bij Irakezen om een eensgezind nieuw Irak te maken uit de puinhopen.
Dus naar mijn mening hebben ze er wel mee te maken , maar minder dan hun behandeling zou rechtvaardigen.
Kom op he, dit is echt goedpraterij in zn ergste soort. Als je zo gaat redeneren, dan heb ik al helemaal geen medelijden meer met de slachtoffers van 9/11. Amerikaans beleid was immers de reden achter de aanvallen.
pi_72640957
Ik weet nog wel da het schokkend was om het te zien en prachtig op een lugubere manier, dat ook.
Ik stond verstilt te kijken naar tv, kind zat in de kamer, wat een grote fout was, we zijn later naar schiphol geweest om leuk vliegtuigen te zien omdat hij toch wel een beetje bang was voor vliegtuigen, of die niet naar binnen zouden komen vliegen, schiphol hielp gelukkig

Ik weet nog dat het een zeer tweeledig gevoel was, afschuw, mededogen, maar ook onderliggend het stemmetje dat fluisterde het kon ook niet zo door blijven gaan zonder een keer terug geslagen te worden.
De angst voor grote vergeldingen die waarheid werd, vergeldingen die totop de dag van vandaag, 8 jaar later nogsteeds doorgaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 13:22:31 #62
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_72641034

Hoe kan iemand dit op zn gemakkie filmen zonder "omg / holy shit" etc te zeggen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_72641312
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:22 schreef onlogisch het volgende:

Hoe kan iemand dit op zn gemakkie filmen zonder "omg / holy shit" etc te zeggen?
Waar kwam uiteindelijk de anthrax vandaan waar vijf Senatoren aan overleden die tegen de bezetting van Afghanistan waren? Waar is dat spul gemaakt? In welk laboratorium was dat ook alweer?
pi_72641515
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op he, dit is echt goedpraterij in zn ergste soort. Als je zo gaat redeneren, dan heb ik al helemaal geen medelijden meer met de slachtoffers van 9/11. Amerikaans beleid was immers de reden achter de aanvallen.
In welk opzicht en waar precies ?
megalomaniac
pi_72641748
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:40 schreef kitao het volgende:

[..]

In welk opzicht en waar precies ?
Kom op zeg, iedereen weet inmiddels dat de Amerikanen zelf dat kunstje geflikt hebben.
pi_72641991
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:33 schreef kalinho het volgende:
Wat het verschil is met een paar japanse aanvallen 60 jaar geleden of aanvallen in Irak en Afghanistan i dat je er echt moeite voor moet doen om het te gaan zien.
Valt mee , op kabeltv wordt je aardig dood gegooid met die vliegende euthanisten.

Er zijn er aardig wat gegaan in 44/45 :
quote:
According to a U.S Air Force webpage:
Approximately 2,800 Kamikaze attackers sunk 34 Navy ships, damaged 368 others, killed 4,900 sailors, and wounded over 4,800. Despite radar detection and cuing, airborne interception and attrition, and massive anti-aircraft barrages, a distressing 14 percent of Kamikazes survived to score a hit on a ship; nearly 8.5 percent of all ships hit by Kamikazes sank
megalomaniac
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 13:56:45 #67
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_72642039
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:47 schreef ron1872 het volgende:

[..]

Kom op zeg, iedereen weet inmiddels dat de Amerikanen zelf dat kunstje geflikt hebben.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:13:54 #68
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_72642556
Ik zat thuis en las op fok! (toen al... ) dat CNN het niet meer deed, omdat er iets was met het WTC, iets met een vliegtuig dat er in was gevlogen. TV aangezet, en die is niet meer uit geweest die dag.
En inderdaad, die springende mensen zal me altijd bijblijven.... Zeker toen ik later die documantaire zag van de franse cameramensen die een dagje meeliepen met de New Yorkse brandweer, en er middenin terecht kwamen. Toen hoorde je die mensen neerkomen.... Echt, kippenvel.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_72642990
quote:
Zoals Chomsky het al zei: 9/11 is uniek omdat het Westen eindelijk een keer in het hart is getroffen. Volgens Chomsky gedragen de meeste westerlingen zich idd hypocriet omdat ze al hun imperialistische wandaden van de afgelopen 200/300 jaar die ze elders op de wereld (lees: niet in het Westen) begaan voor het gemak negeren: 'dat is toch maar een ver-van-mijn-bed-show'... 9/11 was uniek omdat de superpower van het moment in het hart is getroffen: ze zijn vernederd op eigen bodem en dat komt bijna niet voor in de geschiedenis.

En als ik zie hoe "emotioneel" sommigen in dit topic reageren terwijl ze in andere topics misdaden jegens moslims goedpraten en toejuichen dan moet je het niet raar vinden dat de gemiddelde moslim emotioneel wordt van de beelden v/d vele Amerikaanse misdaden in de islamitische wereld. (zowel voor als na 9/11)

Dit filmpje duurt 7:44 minuten. Bekijk het helemaal en probeer je dan in te leven in wat voor effect dit soort beelden hebben op de gemiddelde moslim met de pet op in die regio en vraag jezelf af of ze ons werkelijk haten om "onze vrijheid" of gaat het hen vooral om "onze misdaden en bemoeienis" met die regio.

Ik ben nog wel in staat om die oorlogen te nuanceren. Ja maar de Taliban zijn slecht... Saddam was evil etc. Hetzelfde kan ik ook doen met de 9/11 beelden. Ik hoef maar naar de lijst van Amerikaanse oorlogsdaden te wijzen om mijn punt te maken dat het begrijpelijk is dat sommige mensen op deze wereld juist blij waren dat de arrogante Amerikanen een koekje van eigen deeg hebben gekregen.

Het is misschien moeilijk voor te stellen voor sommige mensen (omdat we in vrede leven in het Westen) maar we zijn idd in oorlog. En dan niet tegen de islam zoals deze mafkees eerder in het topic zei:
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:18 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Het officiële begin van de oorlog met de islam.
Het is een oorlog tussen Westerse krachten die het Midden-Oosten (en de wereld) willen domineren en lokale krachten die de westerlingen eruit willen trappen en een einde willen maken aan de westerse bemoeienis met hun regio.

Eens in de zoveel tijd merken wij in het Westen iets van die oorlog, denk aan 9/11 (VS), 7/7 (Londen) en 11/3 (Madrid). Het punt dat ik wil maken is dat er minder hypocriet moet worden gereageerd op dit soort aanslagen. Er moet niet gelijk naar een zondebok worden gezocht ('de moslims', het ligt aan 'de Koran') maar je moet ook naar jezelf kijken... durf de echte reden te benoemen want door te stellen dat "de Koran / de islam" verantwoordelijk is voor 9/11 maak je alleen maar jezelf belachelijk. Je zoekt naar een zondebok omdat je niet tegen de waarheid kunt dat het Westen idd fout bezig is elders op de wereld en niet altijd de 'good guy' is.

Dat zondebok-verhaal werkt misschien in het Westen waar de gehersenspoelde schapen zulke propaganda als zoete koek slikken, maar buiten het Westen worden zulke verklaringen alleen maar weggehoond. Die mensen zijn echt niet stom en zijn het kolonialisme-tijdperk nog lang niet vergeten en die zien ook in dat het kolonialisme is vervangen door imperialisme.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:01:02 #70
256436 Whiskey_Tango
pi_72644281
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:26 schreef Cordoba het volgende:

[..]

Zoals Chomsky het al zei: 9/11 is uniek omdat het Westen eindelijk een keer in het hart is getroffen.
Bij die zin had je me meteen al kwaad, knap gedaan.

- W. Churchill
pi_72644404
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Kan je boos om worden, is je goed recht, maar is het ook zinnig?
Vindt je het zo'n onwaarheid dan dat het westen na vele en vele jaren van rondslaan eens een tik terug krijgt?
Leuk is het niet, sterker nog het was afschuwelijk, maar geheel onverwacht dat niet, ook niet eens geheel onterrecht zelfs, als je ruzie maakt kan je nog weleens wat klappen terugkrijgen, dat we maar zo weinig klappen terugkrijgen is een hele dikke meevaller ipv terrecht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:06:43 #72
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72644470
Het Westen is natuurlijk ook superieur.
Dat die jurkendragers daar niet tegen kunnen. Tsja. Dan krijg je 9/11 ed.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:08:05 #73
256436 Whiskey_Tango
pi_72644512
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan je boos om worden, is je goed recht, maar is het ook zinnig?
Vindt je het zo'n onwaarheid dan dat het westen na vele en vele jaren van rondslaan eens een tik terug krijgt?
Leuk is het niet, sterker nog het was afschuwelijk, maar geheel onverwacht dat niet, ook niet eens geheel onterrecht zelfs, als je ruzie maakt kan je nog weleens wat klappen terugkrijgen, dat we maar zo weinig klappen terugkrijgen is een hele dikke meevaller ipv terrecht.
Het voorval 9/11 is dan ook niet af te doen als totaal 'onverwacht' aangezien er inderdaad wat haat gekweekt is, maar de toon die Cordoba zet die krijgt mij al snel over de rooie, dat soort mensen kunnen van mij een vuistslag verwachten als ik ze in het echt tegen kom.
- W. Churchill
pi_72644972
Alsof Saddam niet zelf met de reiniging van eigen volk al was begonnen voor de inval. Zijn medemoslims werden niet eens begraven op Islamitische wijze, maar opgestapeld in schuren.

Laat ook maar. De haat tegen het blanke ras spreekt weert boekdelen, door alleen die kant te veroordelen, en de rest maar gewoon te vergeten.

Ik hoop dat men beseft dat er aanslagen waren op het WTC voor die tijd, maar minder blanke slachtoffers om op te geilen zeker.

Ik kan alleen hopen dat al die mensen (ja, die waren er met allerlei achtergronden...ook moslims) die dit mee hebben gemaakt, of iemand door die door deze beesten hebben verloren het een beetje kunnen verdragen dat het elk jaar weer terug komt.

Zo denk ik trouwens over alle slachtoffers van aanslagen. Ook die slachtoffers van dat hotel in Pakistan. Zat echt niet alleen het blanke ras in. Of de aanslagen Irakees op Irakees en ga zo maar door.

En ja, treur ook om de onschuldige kinderen die bij een oorlog om het leven komen. En uiteraard ook om de volwassenen die onschuldig zijn. De Taliban mag van mij dus wel van de aardbodem verdwijnen, maar die zitten nu al in de Afghaanse regering, dus dat gaat nooit meer wat worden daar.

Het heeft ook geen zin te praten over de duizenden jaren oorlog die niet door het blanke ras zijn gepleegd. De gruwelen van Rwanda etc etc etc etc....maar zelfs dan weten sommige users het zo te draaien dat het of de schuld is van het westen, of van de Joden.

De pers en weblogs zijn blijkbaar zo sterk dat sommige users al geil worden bij het vermoorden van een blanke of jood.

Misschien zien ze hier meer medededogen in Doden bij grote overstromingen rond Istanbul
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_72645236
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:23 schreef Waterwereld het volgende:
Alsof Saddam niet zelf met de reiniging van eigen volk al was begonnen voor de inval. Zijn medemoslims werden niet eens begraven op Islamitische wijze, maar opgestapeld in schuren.

Laat ook maar. De haat tegen het blanke ras spreekt weert boekdelen,
LOL, haat tegen het blanke ras? (wtf) Waarom kruip je in je slachtofferrol. Het past je totaal niet gezien jij de grote boeman bent.

Trouwens, Saddam was door de CIA aan de macht geholpen omdat een communist de president van Irak was en Sadammetje kreeg zijn wapens van Rummie:

http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4GGLL_nlNL306&q=rumsfeld%20saddam&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Nog meer foto's nodig?
pi_72645340
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Anders maak je je even druk zeg..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_72645342
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:30 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

LOL, haat tegen het blanke ras? (wtf) Waarom kruip je in je slachtofferrol. Het past je totaal niet gezien jij de grote boeman bent.

Trouwens, Saddam was door de CIA aan de macht geholpen omdat een communist de president van Irak was en Sadammetje kreeg zijn wapens van Rummie:

http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4GGLL_nlNL306&q=rumsfeld%20saddam&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Nog meer foto's nodig?
Ik voel me werkelijk nergens schuldig aan. Ik heb geen haat tegen de burgers van een land omdat de leiders idioten zijn. Ik haat de Afghanen niet...net als ik de jappen niet haat.

Denk je dat ik dat niet wist? Net zoals die afghaanse idioot ook aan de macht is geholpen tegen Rusland. Dat land is überhaupt kapot.

Dat kent niet anders dan overnames van. Leeft zelfs in de vorm van stammen
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:33:02 #78
256436 Whiskey_Tango
pi_72645344
Ziehier hoe een topic voor de nagedachtenis aan duizenden onschuldige New Yorkers en wereldburgers weer is verbasterd tot een "eigen schuld dikke bult, westen verdient het" topic.

Schande.
- W. Churchill
pi_72645578
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:33 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik voel me werkelijk nergens schuldig aan. Ik heb geen haat tegen de burgers van een land omdat de leiders idioten zijn.

Denk je dat ik dat niet wist? Net zoals die afghaanse idioot ook aan de macht is geholpen tegen Rusland. Dat land is überhaupt kapot.
Tja, ik voel me ook nergens schuldig aan maar toch doen die gekken (van politici tot terroristen) hun misdaden in onze naam, vandaar die "Not in our names-demonstraties".

Ok je wist dat, maar begrijp je ook dat dat een vorm van westerse bemoeienis is? En als je dat begrijpt, waarom noem je het dan racisme en blankenhaat.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:41:47 #80
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72645659
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ziehier hoe een topic voor de nagedachtenis aan duizenden onschuldige New Yorkers en wereldburgers weer is verbasterd tot een "eigen schuld dikke bult, westen verdient het" topic.

Schande.
Zo denken al die jurken en hun aanhangers. Allemaal tegen de muur.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:43:23 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72645718
quote:

of gaat het hen vooral om "onze misdaden en bemoeienis" met die regio.
De bekende dikke mohammedaanse drogredenering.

De westerse invloeden in islamitische landen. Alsof als het westen geen invloed meer zou hebben, het allemaal stuk voor stuk instant mensen- en vrouwenrechten respecterende democratieën zouden worden.

Nee dus. Dankzij menig dictator zijn die landen nog een beetje normaal. Rotte alle dictators op, krijgen we alleen maar meer smaakjes taliban.

Dat reduceert het verhaaltje een beetje tot "Ja, we hebben geen problemen met dictaturen, hebben we alleen problemen mee als het westen ze steunt! ".

En dat patroon klopt natuurlijk als een bus, want als bv een jood in Israël maar vies kijkt naar een vrome mohammedaan, gaan we al gillen als een speenvarken, maken de vrome mohammedanen elkaar af, houden we ons smoel dicht
&lt;signature here&gt;.
pi_72645929
je kunt opzich zeggen dat op 9/11 een nieuw tijdperk begon of dat de 21e eeuw echt van start ging
pi_72646005
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

De bekende dikke mohammedaanse drogredenering.

De westerse invloeden in islamitische landen. Alsof als het westen geen invloed meer zou hebben, het allemaal stuk voor stuk instant mensen- en vrouwenrechten respecterende democratieën zouden worden.

Dat reduceert het verhaaltje een beetje tot "Ja, we hebben geen problemen met dictaturen, hebben we alleen problemen mee als het westen ze steunt! ".

En dat patroon klopt natuurlijk als een bus, want als bv een jood in Israël maar vies kijkt naar een vrome mohammedaan, gaan we al gillen als een speenvarken, maken de vrome mohammedanen elkaar af, houden we ons smoel dicht
En dat praat de westerse bemoeienis goed
quote:
Nee dus. Dankzij menig dictator zijn die landen nog een beetje normaal. Rotte alle dictators op, krijgen we alleen maar meer smaakjes taliban.
O, het westen doet het voor hun bestwil! Weg met de democratisch gekozen president van Iran, go Shah!

Hoe zat het ook al weer met de westerse bemoeienis met niet-islamitische landen? Latijns Amerika, anyone?
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:53:45 #84
256436 Whiskey_Tango
pi_72646087
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:51 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

[..]

O, het westen doet het voor hun bestwil! Weg met de democratisch gekozen president van Iran, go Shah!

Hoe zat het ook al weer met de westerse bemoeienis met niet-islamitische landen? Latijns Amerika, anyone?
Mensen die lullen zoals jou die praten alleen maar extra bommen op het Midden-Oosten goed, want je schopt tegen de zere been van de mensen aan waar de macht ligt. Daarnaast vind ik het VRESELIJK disrespectvol om zo te praten over deze mensen en in deze context in dit topic.

En als je dan toch zo graag wilt praten over de machtsverhoudingen en ethiek in dit topic, want het is toch al verkracht door deze woorden,

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 12-09-2009 17:07:39 ]
- W. Churchill
pi_72646115
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:49 schreef Mestras het volgende:
je kunt opzich zeggen dat op 9/11 een nieuw tijdperk begon of dat de 21e eeuw echt van start ging
Dick Cheney verwoorde het ooit door te zeggen dat we begonnen waren aan een oorlog die nooit zou gaan eindigen. Vooralsnog heeft hij daar gelijk in gekregen. We zijn nog steeds de bezetters van Afghanistan en Irak, wellicht volgen er nog wel meer die we op de knietjes willen dwingen.
pi_72646212
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Mensen die lullen zoals jou die praten alleen maar extra bommen op het Midden-Oosten goed, want je schopt tegen de zere been van de mensen aan waar de macht ligt.
Oeeeeeeeeeeeeh.... moet ik nu bang worden !
Deze neger buigt voor niemand - Winston Bogarde. En zeker niet voor een gek zoals jij.
quote:
Daarnaast vind ik het VRESELIJK disrespectvol om zo te praten over deze mensen en in deze context in dit topic.
Lekker boeiend wat jij vindt.
quote:
En als je dan toch zo graag wilt praten over de machtsverhoudingen en ethiek in dit topic, want het is toch al verkracht door deze woorden, dan wil ik graag kwijt dat ze van mij die hele zandbak in de hens mogen zetten, inclusief man vrouw en kind, want de mensen in het WTC werden ook niet gespaard.

Hard toeslaan, geen genade, en geen medelijden.
Bedankt voor het tonen van je ware gezicht.
Die krokendillentranen van je voor de 9/11 slachtoffers maken geen indruk op mij.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:59:49 #87
256436 Whiskey_Tango
pi_72646283
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:57 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

Oeeeeeeeeeeeeh.... moet ik nu bang worden !
Deze neger buigt voor niemand - Winston Bogarda. En zeker niet voor een gek zoals jij.
[..]
Ah ben je er zo een ja?
quote:
Lekker boeiend wat jij vindt.
Alsof ik me dan ook maar ene reet moet aantrekken van jouw valse geloofsovertuiging of huidskleur, als niemand zich hoeft te schikken naar mij dan wens ik ook geen rekening te houden met al de multi-culti nonsense, ik kom wel op voor m'n eigen.
quote:
Bedankt voor het tonen van je ware gezicht.
Die krokendillentranen van je voor de 9/11 slachtoffers maken geen indruk op mij.
M'n ware gezicht? Je wilt niet weten wat m'n ware mening is over dat volk.
- W. Churchill
pi_72646306
quote:
Dit filmpje duurt 7:44 minuten. Bekijk het helemaal en probeer je dan in te leven in wat voor effect dit soort beelden hebben op de gemiddelde moslim met de pet op in die regio en vraag jezelf af of ze ons werkelijk haten om "onze vrijheid" of gaat het hen vooral om "onze misdaden en bemoeienis" met die regio.

Dat ze ons haten om onze vrijheid is gewoon de grootst mogelijke flauwekul. Dat de Amerikanen twee handen op één buik met de Israeli is een reden, vervolgens zijn ze pissed dat er geen oplossing voor het Palestjnse vraagstuk komt, ze zijn pissed dat de CIA de sjah in Perzie aan de macht heeft geholpen en dat de Amerikanen de Saoedi's in een wurggreep hebben genomen. En zo zijn er nog wel een hele rits redenen te bedenken.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:07:24 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72646524
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:51 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

Niet echt, maar beantwoord jij de volgende vraag maar:

Wat valt er te winnen bij het wegvallen van (eventuele) westerse invloeden?

En dat eventuele staat niet voor niets tussen haakjes. Ik bedoel; pak een mubarak van Egypte. Dat'ie min of meer gesteund wordt door het westen staat vast. Maar hebben wij em op het schild gehesen? Neuh.

In navolging van Ataturk weet menig dictator gewoon simpelweg dat als het iets wil worden, je de islam gewoon aan een strakke leiband moet houden.
quote:

Ik ben echt niet onder de indruk vriend. Je lijkt ook een historisch en geopolitiek besef van een pinda te hebben.

De wereld heeft nu eenmaal politie agentjes nodig, thats just the way it is, en geheel conform verwachting is jouw enige probleem dat die agentjes blank zijn.

Over wantoestanden met een mohammedaans randje (Sudan) horen we je niet
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:09:24 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72646595
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:00 schreef ron1872 het volgende:

[..]

Dat ze ons haten om onze vrijheid is gewoon de grootst mogelijke flauwekul. Dat de Amerikanen twee handen op één buik met de Israeli is een reden, vervolgens zijn ze pissed dat er geen oplossing voor het Palestjnse vraagstuk komt, ze zijn pissed dat de CIA de sjah in Perzie aan de macht heeft geholpen en dat de Amerikanen de Saoedi's in een wurggreep hebben genomen. En zo zijn er nog wel een hele rits redenen te bedenken.
Zwakzinnige redenering.

Stel je ens voor dat wij ons zo misplaatst gaan vereenzelvigen met onderdrukte christenen in islamitische landen.

Dan is de beer gewoon los.

Ga je dat ook 'begrijpelijk' vinden, of gaan we dan zeer selectief 'beschaving' eisen?
&lt;signature here&gt;.
pi_72646867
quote:
Zoals Chomsky het al zei: 9/11 is uniek omdat het Westen eindelijk een keer in het hart is getroffen.
Ik zou haast denken dat jij met dubieuze bedoelingen in het "hart van het westen" woont.

Als ik zoveel haat tegen het oosten zou hebben, hun religie afkeur en ze als varkens zie, telkens maar loop te klagen over hun politiek... zoals jij tegen het westen... zou ik allang verhuist zijn naar een land waar ik me wel verbonden mee voel.
Waarom woon jij hier trouwens?
Antwoorden als "ik ben hier geboren" is geen excuus. Je hebt alle middelen om het te verlaten, en blijkbaar alle redenen. Of is het de luxe en het gemak van rijkdom die je hypocriet maakt?
pi_72646897
Nee hoor dan gaan de Amerikaantjes weer op stap om democratie te brengen en loopt onze JPB weer met staart tussen de benen achter de Yanks aan om weer ergens te gaan opbouwen. Het domme Nederlandse volk trapt er vervolgens met open ogen weer in.
pi_72646981
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:18 schreef ron1872 het volgende:
Nee hoor dan gaan de Amerikaantjes weer op stap om democratie te brengen en loopt onze JPB weer met staart tussen de benen achter de Yanks aan om weer ergens te gaan opbouwen. Het domme Nederlandse volk trapt er vervolgens met open ogen weer in.
Hoe dom ben jij dan wel niet dat je tussen die "domme Nederlanders" blijft wonen?
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:21:34 #94
256436 Whiskey_Tango
pi_72647042
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:18 schreef ron1872 het volgende:
Wie weet willen 'die domme Nederlanders' wel vrienden van de Nederlandse staat helpen nadat ze aangevallen zijn door Islamitische extremisten, en andere staten bevrijden van regimes. Noem ze maar dom, maar ze staan wel ergens voor.
- W. Churchill
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:22:57 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72647099
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:17 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik zou haast denken dat jij met dubieuze bedoelingen in het "hart van het westen" woont.

Als ik zoveel haat tegen het oosten zou hebben, hun religie afkeur en ze als varkens zie, telkens maar loop te klagen over hun politiek... zoals jij tegen het westen... zou ik allang verhuist zijn naar een land waar ik me wel verbonden mee voel.
Waarom woon jij hier trouwens?
Antwoorden als "ik ben hier geboren" is geen excuus. Je hebt alle middelen om het te verlaten, en blijkbaar alle redenen. Of is het de luxe en het gemak van rijkdom die je hypocriet maakt?
Je krijgt van de 'o zo moreel superieure mohammedanen' nooit antwoord als je ze vraagt wat ze dan doen in dit inferieure land.
&lt;signature here&gt;.
pi_72647123
BreakingNewsURGENT -- The U.S. Coast Guard has opened fire on a boat in restricted water in Washington, D.C., CNN reports.

Benieuwd wat er aan de hand is..
www.narf.nl
I think, therefor i Mac.
pi_72647130
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:20 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hoe dom ben jij dan wel niet dat je tussen die "domme Nederlanders" blijft wonen?
Een vraagje: waarom wil je mensen die jouw mening niet delen het land uitzetten. Echt typisch tokkiegedrag van PVV paupers. Doe normaal en reageer niet als je niet kunt discussieren, Wilders adept
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:24:01 #98
256436 Whiskey_Tango
pi_72647138
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je krijgt van de 'o zo moreel superieure mohammedanen' nooit antwoord als je ze vraagt wat ze dan doen in dit inferieure land.
Dat kunnen we wel voor ze beantwoorden, ze zitten hier geld te trekken en te genieten van alle haram dingen waar ze zo'n hekel aan hebben. Maar dat mogen ze niet toegeven, omdat ze stiekem wel vroom willen blijven natuurlijk.
- W. Churchill
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:26:56 #99
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_72647229
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:23 schreef Fluxi het volgende:
BreakingNewsURGENT -- The U.S. Coast Guard has opened fire on a boat in restricted water in Washington, D.C., CNN reports.

Benieuwd wat er aan de hand is..
Een training.
pi_72647297
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klopt. Dat wist ik van te voren al wel.
Ik weet ook wel dat al die merkkleding, enorme LCD TV's. nieuwste modellen mobieltjes, eenvoudige leningen voor 2dehands BMW 3 serie, uitkeringen, subsidies en vrije seksuele uitspattingen hun grote hypocriete drijfveer is.
Dat ziet iedere nuchtere Hollander. Ze durven het nog niet goed hardop te zeggen. Maar dat komt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')