abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 september 2009 @ 00:01:59 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72631314


Komend weekend staat op Autodromo Nazionale di Monza de Grand Prix van Italië op het programma. Giancarlo Fisichella zal zijn racedebuut bij Ferrari maken. De Italiaan eindigde twee weken geleden in de Force India in België nog als tweede. Zijn vervanger bij dat team is Vitantonio Liuzzi. Wat kunnen zij bij hun nieuwe teams en kan Ferrari wederom voor de tifosi een overwinning boeken? En wat kan Renault nu het hevig onder vuur ligt?



Het circuit van Monza is al in 1922 geopend en bestond uit twee delen, namelijk een kombaan en een normaal circuit. De kombaan is niet meer in gebruik, maar het normale circuit is met een paar kleine aanpassingen nog steeds de plaats waar de motoren in de Formule 1 het door de hoge snelheden erg zwaar hebben.



Lengte: 5.793 km
Aantal ronden: 53
Totale lengte: 306.720 km
ronderecord: 1:21.046 (R. Barrichello - Ferrari F2004, 2004)



Coureurs
Pos. Naam Team Punten
1. J. Button Brawn GP 72
2. R. Barrichello Brawn GP 56
3. S. Vettel Red Bull 53
4. M. Webber Red Bull 51.5
5. K. Räikkönen Ferrari 34
6. N. Rosberg Williams 30.5
7. L. Hamilton McLaren 27
8. J. Trulli Toyota 22.5
9. F. Massa Ferrari 22
10. H. Kovalainen McLaren 17
11. F. Alonso Renault 16
12. T. Glock Toyota 16
13. N. Heidfeld BMW 10
14. G. Fisichella Force India 8
15. R. Kubica BMW 8
16. S. Buemi Toro Rosso 3
17. S. Bourdais Toro Rosso 2
18. K. Nakajima Williams 0
19. A. Sutil Force India 0
20. N. Piquet jr. Renault 0
21. R. Grosjean Renault 0
22. L. Badoer Ferrari 0
23. J. Alguersuari Toro Rosso 0


Constructeurs

Pos. Team Punten
1. Brawn GP 128
2. Red Bull 104.5
3. Ferrari 56
4. McLaren 44
5. Toyota 38.5
6. Williams 30.5
7. BMW 18
8. Renault 16
9. Force India 8
10. Toro Rosso 5




Autodromo Nazionale di Monza ademt autosporthistorie en dat is overal te zien. Zo ligt een groot deel van de oorspronkelijke kombaan er nog, maar daar komt de Formule 1 sinds het dodelijk ongeval van Wolfgang von Trips waarbij ook veertien toeschouwers in 1961 omkwamen niet meer. De laatste keer dat het circuit behoorlijk aangepast is, was in 2000 toen de Variante dello Rettifilo van een dubbele chicane een enkele chicane werd.

Ferrari weet zich bij deze race gesteund door de tifosi die her en der op strategische plekken de tribunes rood kleuren. Met name via Michael Schumacher heeft het merk in de laatste vijftien jaar vaak gewonnen. Met name in 2004 toonde het Italiaanse merk haar klasse door ondanks fouten in het begin toch te winnen. Rubens Barrichello koos de verkeerde banden bij de start en moest een vroege pitstop maken. Schumacher spinde en verloor veel tijd. Uiteindelijk won Barrichello voor zijn teamgenoot, nadat beiden vele rijders hadden ingehaald.

Het jaar 2006 was een jaar van afscheid. Michael Schumacher maakte na afloop van de race bekend een punt achter zijn Formule 1-loopbaan te zetten. De Duitser wist de race wel te winnen voor de Fin Kimi Räikkönen die hem met 0,002 nog de poleposition had afgesnoept. Derde man op het podium werd Robert Kubica die hiermee het eerste podium voor een Pool in de sport behaalde.



Het weekend vorig jaar op Monza verliep onder natte omstandigheden. Het leverde een poleposition op voor Sebastian Vettel die Heikki Kovalainen en Mark Webber voorbleef. Titelkandidaat Felipe Massa startte als zesde, terwijl Lewis Hamilton de top tien miste door een verkeerde bandenkeuze.

Vettel kwam bij de start als beste weg en opende meteen een gat naar de McLaren van Kovalainen die worstelde met de auto. Hamilton en Kimi Räikkönen baanden zich ondertussen een weg door het veld naar voren. Meer naar voren was het Massa die rondenlang met Nico Rosberg vocht en na vijftien ronden de vierde plaats in handen had.

De baan werd droger, maar Kovalianen kon Vettel ook niet in deze omstandigheden te bedreigen, zodat de Duitser de jongste Grand Prix-winnaar ooit werd in de Formule 1. Derde werd Robert Kubica die dankzij een spin van Webber in die positie kon komen. Massa werd uiteindelijk zesde, met één plek daarachter Hamilton.



Vrijdag 11 september 2009

10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2

Zaterdag 12 september 2009

11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie

Zondag 13 september 2009

14:00 Gran Premio Santander d'Italia


Datum Tijd Programma
Za 12 september13.55-15.15 uur RTL GP: Formule 1 - Italië - Kwalificatie
Zo 13 september13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - Italië - Pre-show
Zo 13 september13.55-15.45 uur RTL GP: Formule 1 - Italië - Race
Zo 13 september15.45-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - Italië - Nabeschouwing
Zo 13 september20.00-20.30 uur RTL GP: Formule 1 - Italië - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 12 september13.10-15.15 uur BBC1: Formule 1 - Italië - Kwalificatie
Zo 13 september13.10-16.00 uur BBC1: Formule 1 - Italië - Race
Zo 13 september20.00-20.30 uur BBC3: Formule 1 - Italië - Samenvatting
Nederlandse tijden



DagMinimumMaximumNeerslagkansWeerbeeld
Vrijdag16 °C28 °C20 %zonnig
Zaterdag17 °C27 °C10 %zonnig
Zondag15 °C24 °C20 %deels bewolkt
Bron: The Weather Channel
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 september 2009 @ 03:37:28 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72633223
tvp
pi_72633614
tvp

Press Release - Italian GP Press Conference - 10/09/2009

DRIVERS:
Rubens BARRICHELLO (Brawn GP),
Giancarlo FISICHELLA (Ferrari),
Robert KUBICA (BMW Sauber),
Vitantonio LIUZZI (Force India),
Jarno TRULLI (Toyota)
quote:
Q: Monza hasn’t always been very kind to you. You haven’t had a fantastic time here.
JT: Well, to be honest I have always done very well. Obviously, in Monza you need to have good speed and you need to have a very good straight line speed. That is one of the most important things. But in general I have always scored good points and done a good performance.

Q: Not according to my records.
JT: Well, you always have to look at the team-mate.


[ Bericht 68% gewijzigd door Googolplexian op 11-09-2009 07:29:39 ]
Calm down, please!
pi_72633944
tvp
pi_72634642
Hebben we tegenwoordig nog ergens VT streams?
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:13:10 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72634815
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:03 schreef Giem het volgende:
Hebben we tegenwoordig nog ergens VT streams?
http://www.p2p4u.net/
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:35:42 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72635218
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 07:22 schreef Googolplexian het volgende:
-knip-
[..]


Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72636863
hah Trulli
Please, make yourself uncomfortable.
pi_72637974
Fisi toch mooi binnen een seconde van Kimi ... en dat op z'n eerste dag in de auto

Arme Badoer
Calm down, please!
pi_72638086
FISI 8, KIMI 9!!!

Calm down, please!
pi_72638096
quote:
Calmer than you are
pi_72638158
quote:
De Italiaan eindigde twee weken geleden in de Force India in België nog als tweede. Zijn vervanger bij dat team is Vitantonio Liuzzi. Wat kunnen zij bij hun nieuwe team
Mooie OP, maar voor Vitantonio is het geen nieuw team, hij is er al 2 jaar testrijder voor zover ik weet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72638451
Fisichella is echt een hele goede coureur, maar is steeds bij de verkeerde teams terecht gekozen, waardoor hij nooit echt de carriere heeft gehad die hij had kunnen hebben. Ik herinner me een aantal jaar geleden dat de coureurs zelf uit hun midden de beste coureur moesten kiezen en toen kozen ze massal voor Fisi.
pi_72638845
quote:
Fisichella is echt een hele goede coureur, maar is steeds bij de verkeerde teams terecht gekozen, waardoor hij nooit echt de carriere heeft gehad die hij had kunnen hebben.
Het lijkt wel of je het over Jos Verstappen hebt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72639559
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef bloodymary het volgende:
Fisichella is echt een hele goede coureur, maar is steeds bij de verkeerde teams terecht gekozen, waardoor hij nooit echt de carriere heeft gehad die hij had kunnen hebben. Ik herinner me een aantal jaar geleden dat de coureurs zelf uit hun midden de beste coureur moesten kiezen en toen kozen ze massal voor Fisi.
Maar dat was voordat hij bij Renault kwam, waar hij volledig de mist in ging. Het lijkt erop dat hij de druk van een topteam niet aankan. Bij kleinere teams waar niet veel van je verwacht wordt ging het goed, maar bij Renault presteerde hij dermate slecht (zelfs in vergelijking met Kovalainen) dat hij veel krediet verspeelde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_72639673
meelezen verplicht!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:39:12 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_72639892
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat was voordat hij bij Renault kwam, waar hij volledig de mist in ging. Het lijkt erop dat hij de druk van een topteam niet aankan. Bij kleinere teams waar niet veel van je verwacht wordt ging het goed, maar bij Renault presteerde hij dermate slecht (zelfs in vergelijking met Kovalainen) dat hij veel krediet verspeelde.
Mensen die beweren dat hij nooit de kans heeft gehad praten poep. Renault was idd dé kans voor Fisichella.
pi_72640351
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je het over Jos Verstappen hebt
Nee hoor, dat is helemaal geen goede coureur.
pi_72640373
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat was voordat hij bij Renault kwam, waar hij volledig de mist in ging. Het lijkt erop dat hij de druk van een topteam niet aankan. Bij kleinere teams waar niet veel van je verwacht wordt ging het goed, maar bij Renault presteerde hij dermate slecht (zelfs in vergelijking met Kovalainen) dat hij veel krediet verspeelde.
Ja, da's wel waar, dat reed hij echt bagger, weet niet waar dat aan lag maar denk niet dat dat typerend voor hem is.
pi_72640407
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:57 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is helemaal geen goede coureur.
Ja hoor. Verstappen was een goede coureur die door die lamzak van een Huub nooit bij een degelijk team gereden heeft. Ja zn eerste jaar ja, maar daar ging al het goeie materiaal naar Schumacher en reed Verstappen met troep, dus dat was ook niet echt een topteam.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72641415
TVP
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_72642232
En we zijn weer onderweg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72642574
http://www.bbc.co.uk/ipla(...)ve_live_sports_extra

Engels commentaar als je toevallig naar een Poolse stream zit te kijken
Calm down, please!
pi_72642627
Thanks, ik zat naar een duitser te kijken, maar engels is altijd beter
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72642833
Edit: Thanks... radio is ook oké. Zo te horen is de baan behoorlijk nat

Ik heb net op die stream-site gekeken, maar krijg bij geen van de 3 linkjes een beeld... ??

Wat gaat die Badoer hard falen zeg, nu al dat Fisico al een 8e tijd heeft laten noteren... Het was hem van harte gegund om even in een Ferrari F1 te rijden, maar blij dat ze bij Ferrari voor Fisico hebben gekozen. Ben nooit echt fan van hem geeest, vond het altijd een beetje een overschatte coureur. Fisi moest het vooral van zijn goede dagen hebben, dan kon hij hard rijden, maar zijn goede dagen waren in een F1 seizoen op 1 hand te tellen. Hopelijk heeft hij dit jaar veel meer van die goeie dagen

Misschien dat ik mijn mening over hem dan toch nog bijspijker...
pi_72642840
Calm down, please!
pi_72642972
Calm down, please!
pi_72643012
Hmm.. nu ik het zo zie... helemaal geen regen dus

Op BBC radio hoorde ik de wagens voorbij komen met zo'n spray geluid er achter na....


Óf BBC zit ons te neppen, of mijn oren zijn kaduuk...
pi_72644500
quote:
Hamilton snelste in eerste vrije training
vrijdag, 11 september 2009 12:09 L.K


Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) heeft op het circuit van Monza de snelste tijd neergezet tijdens de eerste vrije training van de Grote Prijs van Italië. Teamgenoot Heikki Kovalainen klokte de tweede tijd, Adrain Sutil (Force India) zette de derde tijd neer.

Uitslag eerste vrije training:
Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) 1:23.936
Heikki Kovalainen (Fin/McLaren-Mercedes) 1:24.332
Adrian Sutil (Dui/Force India-Mercedes) 1:24.471
Fernando Alonso (Spa/Renault) 1:24.477
Nick Heidfeld (Dui/BMW-Sauber) 1:24.683
Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso-Ferrari) 1:24.703
Jenson Button (GBr/Brawn-Mercedes) 1:24.706
Giancarlo Fisichella (Ita/Ferrari) 1:24.732
Mark Webber (Aus/Red Bull-Renault) 1:24.759
Robert Kubica (Pol/BMW-Sauber) 1:24.813
Rubens Barrichello (Bra/Brawn-Mercedes) 1:24.826
Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) 1:24.826
Nico Rosberg (Dui/Williams-Toyota) 1:24.927
Kazuki Nakajima (Jap/Williams-Toyota) 1:25.150
Romain Grosjean (Fra/Renault) 1:25.612
Vitantonio Liuzzi (Ita/Force India-Mercedes) 1:25.689
Jaime Alguersuari (Spa/Toro Rosso-Ferrari) 1:25.742
Sebastian Vettel (Dui/Red Bull-Renault) 1:25.951
Jarno Trulli (Ita/Toyota) 1:26.020
Timo Glock (Dui/Toyota) 1:26.325
Fisi geeft gas
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:25:47 #31
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_72645074
Nog 5 minuten en Fisico staat stijf onderaan..
pi_72645239
http://www.formula1.com/video/

Kende ik nog niet, mooie hoge kwaliteit filmpjes.

Keek net de onboard van Fisichella op Spa, z'n pole tijd. Holy shit wat fantastisch gereden.. pakt overal de apex dead-on. Hulde.
pi_72645327
LOL!!! Sutil P1, Fisi P20

Auw!
Calm down, please!
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:35:18 #34
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_72645432
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:32 schreef Googolplexian het volgende:
LOL!!! Sutil P1, Fisi P20

Auw!
Hehe
pi_72645522
Toch denk ik dat rijden voor Ferrari alsnog meer voor hem betekend dan het winnen van de Italiaanse GP in een Force India.... hoewel het niet veel zal schelen.
pi_72645616
't is maar training...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_72645630
Wauw zeg, dit wordt een mooi weekend.

Ik zet helemaal in op Sutil, Hamilton, BMW en Ferrari dit weekend (als team bij GPUpdate en Formule1manager)
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_72645640
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:32 schreef Googolplexian het volgende:
LOL!!! Sutil P1, Fisi P20

Auw!
Zelfs Liuzzi is sneller dan Fisi, terwijl die toch minder gereden heeft.

En Grosjean voor Alonso
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_72645738
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zelfs Liuzzi is sneller dan Fisi, terwijl die toch minder gereden heeft.

En Grosjean voor Alonso
Ach je kan het ook zo zien: Liuzzi 1 sec slomer dan Sutil en Fisi 0.75 sec slomer dan Raikonnen.

Daarnaast is het idd maar de vrijdag training, hoewel die in Belgie wel de snelheid van Force India aantoonde.
pi_72645750
Ik denk eerlijk gezegd dat ze de 2e vrije training hebben gebruikt om ook de regen set-up te testen, hoe Fisichella zich daarbij voelt. Als blijkt dat er net voor de kwalificatie op zaterdag, de kans op regen voor zondag vergroot is, slaat Ferrari zich wel heel hard voor het hoofd als ze Fisico niet de wagen kunnen geven waarmee hij eventueel kan scoren.

En ook al heb ik geen hoge pet van hem op, hij is wel een ervaren regenrijder !!!
pi_72645773
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:44 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze de 2e vrije training hebben gebruikt om ook de regen set-up te testen, hoe Fisichella zich daarbij voelt. Als blijkt dat er net voor de kwalificatie op zaterdag, de kans op regen voor zondag vergroot is, slaat Ferrari zich wel heel hard voor het hoofd als ze Fisico niet de wagen kunnen geven waarmee hij eventueel kan scoren.

En ook al heb ik geen hoge pet van hem op, hij is wel een ervaren regenrijder !!!
Regen-setup testen op een droge baan?

Hoe werkt dat precies?
Calm down, please!
pi_72645844
Niemand heeft het over Button maar de kampioenschapsleider staat ook niet lekker op P19, heur
Calm down, please!
pi_72645856
Gewoon alleen de dempers wat zachter, wat meer vleugel.

Het enige wat onveranderd blijft zijn de banden en de rij-hoogte = langzamere tijd. In de 1e vije training zat hij er toch ooi bij met de 8e tijd? Tenminste, dat is maar mijn analyse hoor.
pi_72646415
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:47 schreef Meike26 het volgende:
Gewoon alleen de dempers wat zachter, wat meer vleugel.

Het enige wat onveranderd blijft zijn de banden en de rij-hoogte = langzamere tijd. In de 1e vije training zat hij er toch ooi bij met de 8e tijd? Tenminste, dat is maar mijn analyse hoor.
Het gebrek aan regen lijkt je geen obstakel?
pi_72646604
- Edit: staat al, iets hoger bladeren Sal -
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_72646725
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:27 schreef Meike26 het volgende:
Hmm.. nu ik het zo zie... helemaal geen regen dus

Op BBC radio hoorde ik de wagens voorbij komen met zo'n spray geluid er achter na....


Óf BBC zit ons te neppen, of mijn oren zijn kaduuk...
Waar baseer jij het op dat er geen natte baan was? De tijden zijn wel degelijk langzamer dan de 'normale' 1:21,5 namelijk
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_72646765
quote:
Het gebrek aan regen lijkt je geen obstakel?
Waarom? Het is puur om Fisichella te laten wennen aan de auto wanneer deze een zachtere afstelling heeft en meer grip in de bochten. Zo gek is het echt niet hoor om tijdens droge omstandigheden met een regen-configuratie te rijden. Anders zeggen jullie ook dat er niet geraced kan worden met een F1 wagen, wanneer deze voor aanvang van de race op een regen configuratie gezet word, terwijl er pas halverwege de race veel regen word verwacht.
pi_72646800
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:13 schreef Sally het volgende:

[..]

Waar baseer jij het op dat er geen natte baan was? De tijden zijn wel degelijk langzamer dan de 'normale' 1:21,5 namelijk
Dan zijn niet mijn oren, maar mijn ogen naar de ****
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:16:43 #49
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_72646840
Wat loopt Button toch te kloten de laatste paar races. Ik hoop toch dat hij de snelheid weer een beetje terug vindt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 september 2009 @ 16:16:51 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72646843
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:13 schreef Sally het volgende:

[..]

Waar baseer jij het op dat er geen natte baan was? De tijden zijn wel degelijk langzamer dan de 'normale' 1:21,5 namelijk
Die tijden mag je van deze auto's niet verwachten. 1:21.5 is gewoon loeihard.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72646931
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:14 schreef Meike26 het volgende:
Waarom? Het is puur om Fisichella te laten wennen aan de auto wanneer deze een zachtere afstelling heeft en meer grip in de bochten. Zo gek is het echt niet hoor om tijdens droge omstandigheden met een regen-configuratie te rijden. Anders zeggen jullie ook dat er niet geraced kan worden met een F1 wagen, wanneer deze voor aanvang van de race op een regen configuratie gezet word, terwijl er pas halverwege de race veel regen word verwacht.
Als je bedoeld hem te laten wennen aan de regenafstelling op een droge baan dan heb je gelijk. Ik bedoelde alleen dat je met afstellen van de setup no way het gedrag van de auto in daadwerkelijke regen kan simuleren.
pi_72647387
Wat heeft meneer Stewart nu weer gewonnen? Zier eruit als een trofee van een of ander golftoernooi
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:33:26 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72647440
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:16 schreef ShaoliN het volgende:
Wat loopt Button toch te kloten de laatste paar races. Ik hoop toch dat hij de snelheid weer een beetje terug vindt.
De Brawns zijn op de vrijdagen 'traditioneel' wat langzaam. Voeren voornamelijk long runs uit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72647680
Ik denk dat Fisico aan het testen is geslagen na de succesvolle VT1, misschien wat met de setup gerommeld of een keer met een volle bak laten rijden. Je weet anders nooit hoe een auto op 80 liter/kilo extra gewicht reageert.
pi_72647910
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:19 schreef Espabilado het volgende:

[..]

Als je bedoeld hem te laten wennen aan de regenafstelling op een droge baan dan heb je gelijk. Ik bedoelde alleen dat je met afstellen van de setup no way het gedrag van de auto in daadwerkelijke regen kan simuleren.
En waarom zou je een coureur willen laten wennen aan een setup die je nooit gebruikt (natweer setup op een droge baan)? De auto voelt dan echt niet hetzelfde als op een natte baan.

"Ok Fisico ... let's get you used to how this car will never handle under any race conditions unless we thoroughly fuck up"
Calm down, please!
pi_72648236
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:40 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik denk dat Fisico aan het testen is geslagen na de succesvolle VT1, misschien wat met de setup gerommeld of een keer met een volle bak laten rijden. Je weet anders nooit hoe een auto op 80 liter/kilo extra gewicht reageert.
dat dus.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_72648303
Dat geld eigenlijk voor elke test ! Fisichella is een regenrijder, voor hem is het zaak "hoe" de Ferrari aanvoelt met een regen set up, in vergelijking met de droge set-up. Hij weet net z goed dat het met regen andere koek is, maar hij weet wel welke koek hij kan verwachten.

Een straaljager piloot kan tijdens een nachtelijke oefening nog zo lang z'n rondjes vliegen en virtuele gevechten uitvoeren samen met zijn wingmen....in het echie is het toch altijd anders.
pi_72648506
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:57 schreef Meike26 het volgende:
Dat geld eigenlijk voor elke test ! Fisichella is een regenrijder, voor hem is het zaak "hoe" de Ferrari aanvoelt met een regen set up, in vergelijking met de droge set-up. Hij weet net z goed dat het met regen andere koek is, maar hij weet wel welke koek hij kan verwachten.

Een straaljager piloot kan tijdens een nachtelijke oefening nog zo lang z'n rondjes vliegen en virtuele gevechten uitvoeren samen met zijn wingmen....in het echie is het toch altijd anders.
Sorry ... maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat ze een regen-afstelling gebruiken op een droge baan om een coureur te laten wennen Ligt waarschijnlijk aan mij. Voor zover ik weet is een regen-afstelling zodanig anders dat je met een F1 auto echt de grootst mogelijke moeite zou hebben om 'm op de baan te houden als het droog is.

En je vergelijk met straaljagers is appels en peren, natuurlijk.
Calm down, please!
pi_72648749
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sorry ... maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat ze een regen-afstelling gebruiken op een droge baan om een coureur te laten wennen Ligt waarschijnlijk aan mij.
Nee, ligt niet aan jou, slaat ook nergens op. Het enige dat je op een droge baan met een regen-setup kan testen is hoe snel je banden naar de klote zijn, maar misschien stont er wel een ferrari monteur de baan nat te pissen in iedere bocht en hebben wij die niet gezien
pi_72648890
Ik denk dat ze hem in VT1 hebben laten rijden met de hoeveelheid brandstof voor een kwalificatie sessie en in VT2 de wagen tot de nok toe hebben volgeflikkerd voor mocht hij de kwalificatie verkloten dat hij ook meteen weet hoe de auto vol aan voelt.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72648966
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat ze hem in VT1 hebben laten rijden met de hoeveelheid brandstof voor een kwalificatie sessie en in VT2 de wagen tot de nok toe hebben volgeflikkerd voor mocht hij de kwalificatie verkloten dat hij ook meteen weet hoe de auto vol aan voelt.


Je mag ook gewoon quoten hoor, is niet strafbaar ofzo
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:40 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik denk dat Fisico aan het testen is geslagen na de succesvolle VT1, misschien wat met de setup gerommeld of een keer met een volle bak laten rijden. Je weet anders nooit hoe een auto op 80 liter/kilo extra gewicht reageert.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:18:30 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72649041
Fisichella enjoys 'positive' first day

By Jonathan Noble and Matt Beer Friday, September 11th 2009, 14:43 GMT
quote:
Giancarlo Fisichella felt he had made a satisfying start to his Ferrari stint in practice at Monza, suggesting that he made good progress with understanding the car even though he was at the foot of the times at the end of the day.

The Italian had an encouraging morning session, taking eighth place, ahead of team-mate Kimi Raikkonen, although Fisichella had used soft tyres when many others did not.

He was only 20th in second practice, but said he was content at the end of an emotional day.

"This morning when I was here at the track, especially going down to the car I was quite nervous, but concentrated," said Fisichella. "And it was great. I'm quite positive about the day, I just need to improve somewhere, but apart from that it's been a good day."

Fisichella felt it was hard to compare the Ferrari to the Force India that he had taken to second at Spa.

"It's a different circuit so it's difficult to say, as the level of downforce is much less," he said.

"It's a different car so there is different reaction going into the corners. You work much more with the steering wheel and the switches compared to Force India. With Force India I was just concentrating on the driving, here I am quite busy.

"Tomorrow is going to be another important day for me. It's important to do another good amount of laps and do a little bit more."

Force India was fastest today with Adrian Sutil, but Fisichella said he had expected his old car to be quicker at this stage.

"It's not surprising," he said. "Force India for the last couple of races was very strong, we made a step forward and my last race was fantastic.

"I knew it would be quick be here. I know they are probably lighter than us today in terms of fuel load, but for sure they will be competitive tomorrow."

Today was also Fisichella's first opportunity to use KERS. He admitted he had relied heavily on engineer Rob Smedley's guidance in the morning, but had been getting to grips with the device by the end of the day.

"All session I've been in touch with my engineer, who's been very good on the radio and I was following him," said Fisichella.

"It's not so difficult, you just have to be very concentrated on it. Today in the afternoon I was mainly doing the job on my own without the help of Rob on the radio, so I'm improving all the time and that's the right direction."
pi_72649824
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:16 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon quoten hoor, is niet strafbaar ofzo
[..]
Ow, ik had die post niet gezien
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72650268
""It's a different car so there is different reaction going into the corners. You work much more with the steering wheel and the switches compared to Force India. With Force India I was just concentrating on the driving, here I am quite busy."

Heb je zoveel meer instellingen, foefjes en whatnot en dan is je wagen nog trager dan een force india.. Misschien moet Ferrari zich wat meer concentreren op raw power dan op een duizende knopje toevoegen op het stuur.
pi_72650331
tvp
pi_72650434
quote:
Italy Friday quotes: Brawn
Friday, September 11th 2009, 15:46 GMT

Rubens Barrichello - 16th:
"Our programme went pretty much as planned today with the performance of the car as we were expecting. Our set-up work was focused on long runs and I'm fairly happy with how the car feels and with the braking stability. We have some work to do on the balance but overall a good start to the weekend although today's running doesn't really give us an indication of how qualifying will play out tomorrow."

Jenson Button - 19th:
"We did a lot of set-up work today with the car in the low downforce configuration although we had a couple of issues which meant that I couldn't do the long runs that we had planned so that was a bit frustrating. Everything was sorted out by the end of the day which is good but we have a lot of work ahead of us. It feels very different running with such low downforce but the car has been performing reasonably well. We need to work on the fine-tuning of the set-up overnight to ensure that I'm completely happy with the balance before qualifying."

Ross Brawn:
"With Monza being such a unique low downforce circuit and the fact that we haven't had the opportunity to here test this year, today's practice sessions were particularly important to work on the set-up of the car. Our main focus has been on race preparation to ensure that we understand how the car feels with the low downforce. We're reasonably happy with our progress over the course of the day and looking forward to the weekend ahead."
Calm down, please!
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:44:54 #67
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_72654085
Nou, ik ben benieuwd hoe dit weekend gaat verlopen voor de Brawns..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_72667614
quote:
Italy: Saturday weather update

Welcome back to Monza for qualifying-day of this year's Italian Grand Prix. Although yesterday's practice sessions were run in dry and hot conditions, nightfall saw rain accompanied by thunder and lightening hit the town. However, the weather for the remainder of the weekend is forecast to be dry and warm, albeit with some scattered cloud lingering in the skies.

Today, Saturday, will see ambient temperatures hit 27°C, with partly cloud skies, identical to Sunday's forecast.
Calm down, please!
pi_72668122
3e vt is begonnen!
pi_72668129
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72668155
stream
  zaterdag 12 september 2009 @ 11:07:59 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72668353
Die chat op die stream:
quote:
Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.
quote:
Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 12 september 2009 @ 11:21:52 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72668524
Het zal me verbazen als Fisi Q3 haalt vandaag........
pi_72668549
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:21 schreef Tarado het volgende:
Het zal me verbazen als Fisi Q3 haalt vandaag........
jah
pi_72668563
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:12 schreef vosss het volgende:
Die chat op die stream:
[..]


[..]

Hehe .

Hamilton alweer lekker op snelheid .
pi_72668617
Fisoco eraf
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 12 september 2009 @ 11:27:11 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72668619
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:23 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

jah
nu nog meer....................
pi_72668623
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:21 schreef Tarado het volgende:
Het zal me verbazen als Fisi Q3 haalt vandaag........
Ben jij waarzegger ofzo. Hoe wist je dat hij ging crashen
  zaterdag 12 september 2009 @ 11:30:38 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72668693
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ben jij waarzegger ofzo. Hoe wist je dat hij ging crashen
Nee hoor, maar ik baseerde dit op z'n tijden vandaag en gisteren in de middag...........
  zaterdag 12 september 2009 @ 11:31:21 #82
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_72668705
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:30 schreef Sally het volgende:
meelezen verplicht!
Eensch! Monza.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_72668840
Sutil gaat ook weer lekker
edit : P1
Calm down, please!
pi_72668874
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:39 schreef Googolplexian het volgende:
Sutil gaat ook weer lekker
Inderdaad, en dat op de harde band terwijl Lewis op softs rijdt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72668903
Topper die Fisico.. verwacht dat hij het haalt tot Q2. Voor de langere termijn is de set van Ferrari om Fisico in de wagen te zetten wel het beste, maar voor dit weekend hadden ze misschien beter Badoer nog kunnen laten rijden. Naja, het weekend is nog lang en misschien rijdt Fisico wel een dijk van een race .
pi_72668960
Ze hadden Badoer gewoon de tijd moeten geven om aan de auto te wennen.

Je ziet dat Fisi het niet veel beter doet terwijl hij twee weken ervoor nog in een competatieve wagen zat. Ik denk dat Badoer nu ongeveer op hetzelfde niveau zit als Fisi in die Ferrari.
Calm down, please!
pi_72668965
Ze moeten eerst een auto repareren voor vanmiddag nog en dat wordt denk ik nog een hele klus.

Hij had problemen met remmen die blokkeerde en als je dan je wagen in de prak rijdt en die moet snel gemaakt worden denk ik niet echt dat je vol goeie moed die kwalificatie ingaat.

Ik gok P15 ofzo voor vanmiddag
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72669245
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:45 schreef Googolplexian het volgende:
Ze hadden Badoer gewoon de tijd moeten geven om aan de auto te wennen.

Je ziet dat Fisi het niet veel beter doet terwijl hij twee weken ervoor nog in een competatieve wagen zat. Ik denk dat Badoer nu ongeveer op hetzelfde niveau zit als Fisi in die Ferrari.
Jup, zo denk ik er ook over . Daarnaast heeft hij ook zoveel kilometers gereden op Monza in een Ferrari dat zou toch ook in zijn voordeel moeten zijn. Overigens sluit ik Q3 misschien toch niet helemaal uit want ik denk dat ze bij Ferrari wel een risico willen nemen. Als hij zich straks op P5 kwalificeerd dan zou het mij zeer verbazen als hij dat niet heeft gedaan met een ultra lichte wagen..
pi_72669256
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:45 schreef vosss het volgende:
Ze moeten eerst een auto repareren voor vanmiddag nog en dat wordt denk ik nog een hele klus.

Hij had problemen met remmen die blokkeerde en als je dan je wagen in de prak rijdt en die moet snel gemaakt worden denk ik niet echt dat je vol goeie moed die kwalificatie ingaat.

Ik gok P15 ofzo voor vanmiddag
De voorkant van de wagen schijnt flink kapot te zijn . Dit zijn toch wel belangrijke kilometers die hij nu misloopt..

Button goed bezig! .
pi_72669267
Sutil
pi_72669275
Sutil
pi_72669287
Wow! Close allemaal zeg!
Calm down, please!
pi_72669321
Kimi ook slecht

Sutil for pole
pi_72669340
Geweldig !

Liuzzi ook zeker niet slecht! Sutil gaat straks gewoon voor de pole . Button ook goed bezig en ik had toch wat meer dominantie van de McLarens verwacht...
pi_72669350
Sutil
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72669379
Uitslag VT3:

pi_72669398
Toch weer een Ferrari als 20e
pi_72669487
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:05 schreef Palmboom313 het volgende:
Toch weer een Ferrari als 20e
Je zou haast gaan zeggen dat het een vertrouwd beeld is
pi_72669495
En een Force India op P1
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72669520
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:10 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Je zou haast gaan zeggen dat het een vertrouwd beeld is
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:10 schreef vosss het volgende:
En een Force India op P1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')