Als je bedoeld hem te laten wennen aan de regenafstelling op een droge baan dan heb je gelijk. Ik bedoelde alleen dat je met afstellen van de setup no way het gedrag van de auto in daadwerkelijke regen kan simuleren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:14 schreef Meike26 het volgende:
Waarom? Het is puur om Fisichella te laten wennen aan de auto wanneer deze een zachtere afstelling heeft en meer grip in de bochten. Zo gek is het echt niet hoor om tijdens droge omstandigheden met een regen-configuratie te rijden. Anders zeggen jullie ook dat er niet geraced kan worden met een F1 wagen, wanneer deze voor aanvang van de race op een regen configuratie gezet word, terwijl er pas halverwege de race veel regen word verwacht.
De Brawns zijn op de vrijdagen 'traditioneel' wat langzaam. Voeren voornamelijk long runs uit.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:16 schreef ShaoliN het volgende:
Wat loopt Button toch te kloten de laatste paar races. Ik hoop toch dat hij de snelheid weer een beetje terug vindt.
En waarom zou je een coureur willen laten wennen aan een setup die je nooit gebruikt (natweer setup op een droge baan)? De auto voelt dan echt niet hetzelfde als op een natte baan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:19 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Als je bedoeld hem te laten wennen aan de regenafstelling op een droge baan dan heb je gelijk. Ik bedoelde alleen dat je met afstellen van de setup no way het gedrag van de auto in daadwerkelijke regen kan simuleren.
dat dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:40 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik denk dat Fisico aan het testen is geslagen na de succesvolle VT1, misschien wat met de setup gerommeld of een keer met een volle bak laten rijden. Je weet anders nooit hoe een auto op 80 liter/kilo extra gewicht reageert.
Sorry ... maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat ze een regen-afstelling gebruiken op een droge baan om een coureur te laten wennenquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:57 schreef Meike26 het volgende:
Dat geld eigenlijk voor elke test ! Fisichella is een regenrijder, voor hem is het zaak "hoe" de Ferrari aanvoelt met een regen set up, in vergelijking met de droge set-up. Hij weet net z goed dat het met regen andere koek is, maar hij weet wel welke koek hij kan verwachten.
Een straaljager piloot kan tijdens een nachtelijke oefening nog zo lang z'n rondjes vliegen en virtuele gevechten uitvoeren samen met zijn wingmen....in het echie is het toch altijd anders.
Nee, ligt niet aan jou, slaat ook nergens op. Het enige dat je op een droge baan met een regen-setup kan testen is hoe snel je banden naar de klote zijn, maar misschien stont er wel een ferrari monteur de baan nat te pissen in iedere bocht en hebben wij die niet gezienquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry ... maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat ze een regen-afstelling gebruiken op een droge baan om een coureur te laten wennenLigt waarschijnlijk aan mij.
Je mag ook gewoon quoten hoor, is niet strafbaar ofzoquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat ze hem in VT1 hebben laten rijden met de hoeveelheid brandstof voor een kwalificatie sessie en in VT2 de wagen tot de nok toe hebben volgeflikkerd voor mocht hij de kwalificatie verkloten dat hij ook meteen weet hoe de auto vol aan voelt.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:40 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik denk dat Fisico aan het testen is geslagen na de succesvolle VT1, misschien wat met de setup gerommeld of een keer met een volle bak laten rijden. Je weet anders nooit hoe een auto op 80 liter/kilo extra gewicht reageert.
quote:Giancarlo Fisichella felt he had made a satisfying start to his Ferrari stint in practice at Monza, suggesting that he made good progress with understanding the car even though he was at the foot of the times at the end of the day.
The Italian had an encouraging morning session, taking eighth place, ahead of team-mate Kimi Raikkonen, although Fisichella had used soft tyres when many others did not.
He was only 20th in second practice, but said he was content at the end of an emotional day.
"This morning when I was here at the track, especially going down to the car I was quite nervous, but concentrated," said Fisichella. "And it was great. I'm quite positive about the day, I just need to improve somewhere, but apart from that it's been a good day."
Fisichella felt it was hard to compare the Ferrari to the Force India that he had taken to second at Spa.
"It's a different circuit so it's difficult to say, as the level of downforce is much less," he said.
"It's a different car so there is different reaction going into the corners. You work much more with the steering wheel and the switches compared to Force India. With Force India I was just concentrating on the driving, here I am quite busy.
"Tomorrow is going to be another important day for me. It's important to do another good amount of laps and do a little bit more."
Force India was fastest today with Adrian Sutil, but Fisichella said he had expected his old car to be quicker at this stage.
"It's not surprising," he said. "Force India for the last couple of races was very strong, we made a step forward and my last race was fantastic.
"I knew it would be quick be here. I know they are probably lighter than us today in terms of fuel load, but for sure they will be competitive tomorrow."
Today was also Fisichella's first opportunity to use KERS. He admitted he had relied heavily on engineer Rob Smedley's guidance in the morning, but had been getting to grips with the device by the end of the day.
"All session I've been in touch with my engineer, who's been very good on the radio and I was following him," said Fisichella.
"It's not so difficult, you just have to be very concentrated on it. Today in the afternoon I was mainly doing the job on my own without the help of Rob on the radio, so I'm improving all the time and that's the right direction."
Ow, ik had die post niet gezienquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:16 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon quoten hoor, is niet strafbaar ofzo![]()
[..]
quote:Italy Friday quotes: Brawn
Friday, September 11th 2009, 15:46 GMT
Rubens Barrichello - 16th: "Our programme went pretty much as planned today with the performance of the car as we were expecting. Our set-up work was focused on long runs and I'm fairly happy with how the car feels and with the braking stability. We have some work to do on the balance but overall a good start to the weekend although today's running doesn't really give us an indication of how qualifying will play out tomorrow."
Jenson Button - 19th: "We did a lot of set-up work today with the car in the low downforce configuration although we had a couple of issues which meant that I couldn't do the long runs that we had planned so that was a bit frustrating. Everything was sorted out by the end of the day which is good but we have a lot of work ahead of us. It feels very different running with such low downforce but the car has been performing reasonably well. We need to work on the fine-tuning of the set-up overnight to ensure that I'm completely happy with the balance before qualifying."
Ross Brawn: "With Monza being such a unique low downforce circuit and the fact that we haven't had the opportunity to here test this year, today's practice sessions were particularly important to work on the set-up of the car. Our main focus has been on race preparation to ensure that we understand how the car feels with the low downforce. We're reasonably happy with our progress over the course of the day and looking forward to the weekend ahead."
quote:Italy: Saturday weather update
Welcome back to Monza for qualifying-day of this year's Italian Grand Prix. Although yesterday's practice sessions were run in dry and hot conditions, nightfall saw rain accompanied by thunder and lightening hit the town. However, the weather for the remainder of the weekend is forecast to be dry and warm, albeit with some scattered cloud lingering in the skies.
Today, Saturday, will see ambient temperatures hit 27°C, with partly cloud skies, identical to Sunday's forecast.
quote:Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.Massa should have died.
quote:Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.Hamilton is best. Alonso gay. Raikkonen est drunkey.
jahquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:21 schreef Tarado het volgende:
Het zal me verbazen als Fisi Q3 haalt vandaag........
Ben jij waarzegger ofzo. Hoe wist je dat hij ging crashenquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:21 schreef Tarado het volgende:
Het zal me verbazen als Fisi Q3 haalt vandaag........
Nee hoor, maar ik baseerde dit op z'n tijden vandaag en gisteren in de middag...........quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ben jij waarzegger ofzo. Hoe wist je dat hij ging crashen
Eensch! Monza.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:30 schreef Sally het volgende:
meelezen verplicht!
Inderdaad, en dat op de harde band terwijl Lewis op softs rijdtquote:
Jup, zo denk ik er ook overquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:45 schreef Googolplexian het volgende:
Ze hadden Badoer gewoon de tijd moeten geven om aan de auto te wennen.
Je ziet dat Fisi het niet veel beter doet terwijl hij twee weken ervoor nog in een competatieve wagen zat. Ik denk dat Badoer nu ongeveer op hetzelfde niveau zit als Fisi in die Ferrari.
De voorkant van de wagen schijnt flink kapot te zijnquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:45 schreef vosss het volgende:
Ze moeten eerst een auto repareren voor vanmiddag nog en dat wordt denk ik nog een hele klus.
Hij had problemen met remmen die blokkeerde en als je dan je wagen in de prak rijdt en die moet snel gemaakt worden denk ik niet echt dat je vol goeie moed die kwalificatie ingaat.
Ik gok P15 ofzo voor vanmiddag
quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:10 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Je zou haast gaan zeggen dat het een vertrouwd beeld is
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |