Dat op een half jaar? En hoeveel heb je er al van beluisterd?quote:Op donderdag 10 september 2009 20:21 schreef Cumshooter het volgende:
na ongeveer een half jaar sparen
[ link | afbeelding ]
Als ie non-stop een half jaar zou luisteren, 24/7, dan heeft ie elk nummer zo'n drie keer kunnen horen, aangenomen dat een nummer gemiddeld 3 minuten duurtquote:Op donderdag 10 september 2009 20:30 schreef Jump het volgende:
[..]
Dat op een half jaar? En hoeveel heb je er al van beluisterd?
Als je MP3's gemiddeld 3 minuten luisteren, luister je wel naar erge paupermuziek.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:35 schreef Bart het volgende:
[..]
aangenomen dat een nummer gemiddeld 3 minuten duurt
'Stoer'doenerij dus.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Als ie non-stop een half jaar zou luisteren, 24/7, dan heeft ie elk nummer zo'n drie keer kunnen horen, aangenomen dat een nummer gemiddeld 3 minuten duurt
uuhm ik ben een beetje authistisch ofzo, ik denk 1\4equote:Op donderdag 10 september 2009 20:30 schreef Jump het volgende:
[..]
Dat op een half jaar? En hoeveel heb je er al van beluisterd?
en dat is 14,5 maand non-stop luisteren wil je alles kunnen beluisteren.quote:
Nou dat is het probleem niet als je een fatsoenlijk geordende playlist maakt.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:40 schreef mazaru het volgende:
Als je een album wilt luisteren, dan ben je sneller klaar als je het opnieuw download, dan dat je het moet zoeken in die 124 GB
Daar schort het bij mij nog wel eens aanquote:Op donderdag 10 september 2009 20:45 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nou dat is het probleem niet als je een fatsoenlijk geordende playlist maakt.
quote:Op donderdag 10 september 2009 20:40 schreef mazaru het volgende:
Als je een album wilt luisteren, dan ben je sneller klaar als je het opnieuw download, dan dat je het moet zoeken in die 124 GB
quote:Op donderdag 10 september 2009 20:52 schreef pfaf het volgende:
[..]Hoe doe je dat dan? Print je je bestandenlijst uit, codeer je al je locaties en begraaf je de code in je tuin?
En je hebt geen media library? Geen Amarok/Winamp/WMP?quote:Op donderdag 10 september 2009 20:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar schort het bij mij nog wel eens aan
[ afbeelding ]
Fijn dat je het zo sarcastisch opvatquote:Op donderdag 10 september 2009 20:52 schreef pfaf het volgende:
[..]Hoe doe je dat dan? Print je je bestandenlijst uit, codeer je al je locaties en begraaf je de code in je tuin?
Nee, ik verdeel het keurig over drie harde schijven. En ik sla ze op zoals ze gepost zijn. Dus staat de naam van de poster of de groep van de poster soms ook in de bestandsnaam.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:52 schreef pfaf het volgende:
als ik het download is het bijna altijd met id3 tagsquote:Op donderdag 10 september 2009 21:00 schreef TheThirdMark het volgende:
jaar of 2 terug had ik 500G aan muziek. Toen aan het ondankbare werkje begonnen om alle files van de juiste info te voorzien. Na 20G had ik daar genoeg van en de hele zooi weggetiefd
Sindsdien nooit meer opnieuw begonnen met verzamelen
Waarom cd's omzetten in baggerkwaliteit?quote:Op donderdag 10 september 2009 21:10 schreef Jump het volgende:
45GB waarvan 42GB (ongeveer) legaal isAllemaal mooi in mapjes, id3 tags ingevuld en zelf coverkes
En nog een hoop cd's te gaan
Waar staat dat hij het omzet in baggerkwaliteit?quote:Op donderdag 10 september 2009 21:14 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Waarom cd's omzetten in baggerkwaliteit?
CD´s gaan bv niet eeuwig mee.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:14 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Waarom cd's omzetten in baggerkwaliteit?
En ik ga ze niet allemaal meenemen als ik in de auto zit, of op het werk benquote:
Meen je dit serieus? Mp3 is baggerkwaliteitquote:Op donderdag 10 september 2009 21:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waar staat dat hij het omzet in baggerkwaliteit?
Alsof je het verschil gaat horen op je mp3/flac/AAc/watbestaaternogallemaal-speler met stomme oortjesquote:Op donderdag 10 september 2009 21:35 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? Mp3 is baggerkwaliteit
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:35 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? Mp3 is baggerkwaliteit
Waarschijnlijk heeft hij toch al 25% gehoorverlies van te gaan feesten en zoquote:Op donderdag 10 september 2009 21:46 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Man laat me niet lachen met je ultrasoon turbogehoor
De kenker
De bezitter van die CD's gaat ook niet eeuwig mee ...quote:
Dat geld niet voor cd's die vaak beluisterd worden. Na een keer of 100 is een cdtje aardig versleten en kan je de krasje niet meer met 2 handen tellen.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:38 schreef Riparius het volgende:
[..]
De bezitter van die CD's gaat ook niet eeuwig mee ...
OT: Ik heb hier CD's staan die inmiddels een kleine 25 jaar oud zijn en die nog steeds in excellente conditie verkeren (ook nagemeten met Plextools Pro). Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze niet nog veel langer goed zullen blijven.
Dan ga je er niet zorgvuldig genoeg mee om of je hebt een CD speler die niet in orde is en beschadigingen veroorzaakt.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:43 schreef editoor het volgende:
[..]
Dat geld niet voor cd's die vaak beluisterd worden. Na een keer of 100 is een cdtje aardig versleten en kan je de krasje niet meer met 2 handen tellen.
Als je liegt doe het dan in het vervolg iets geloofwaardigerquote:Op donderdag 10 september 2009 22:38 schreef Riparius het volgende:
[..]
De bezitter van die CD's gaat ook niet eeuwig mee ...
OT: Ik heb hier CD's staan die inmiddels een kleine 25 jaar oud zijn en die nog steeds in excellente conditie verkeren (ook nagemeten met Plextools Pro). Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze niet nog veel langer goed zullen blijven.
Waarom zou ik niet de waarheid spreken? Mijn eerste CD's dateren uit najaar 1985. We zitten nu in najaar 2009. Mijn oudste CD's zijn dus inmiddels 24 jaar oud.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:11 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Als je liegt doe het dan in het vervolg iets geloofwaardiger
Het kan wel:quote:Op donderdag 10 september 2009 23:11 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Als je liegt doe het dan in het vervolg iets geloofwaardiger
van http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_discquote:The first album to be released on CD was Billy Joel's 52nd Street, that reached the market alongside Sony's CD player CDP-101 on October 1, 1982 in Japan.[11] Early the following year on March 2, 1983 CD players and discs (16 titles from CBS Records) were released in the United States and other markets.
Gokje, Brothers in Arms van Dire Straitsquote:Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Riparius het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet de waarheid spreken? Mijn eerste CD's dateren uit najaar 1985. We zitten nu in najaar 2009. Mijn oudste CD's zijn dus inmiddels 24 jaar oud.
Nee, vond ik vreselijk. Mijn eerste CD was iets van Windham Hill records met akoustische gitaarmuziek. Had ik bij een of andere CD demonstratie gehoord geloof ik.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:20 schreef Karstman het volgende:
[..]
Gokje, Brothers in Arms van Dire Straits
CD's hebben een houdbaarheids datum van ongeveer 10-13 jaar maximaal. Met mischien een paar uitzondering.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Riparius het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet de waarheid spreken? Mijn eerste CD's dateren uit najaar 1985. We zitten nu in najaar 2009. Mijn oudste CD's zijn dus inmiddels 24 jaar oud.
Ik heb hier ook een paar cd's die een leeftijd van 15 tot 20 jaar hebben. Doen het nog perfect.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
CD's hebben een houdbaarheids datum van ongeveer 10-13 jaar maximaal. Met mischien een paar uitzondering.
Het lijkt mij heel sterk dat jij meerdere CD's hebt van 24 jaar oud die het allemaal nog doen.
Het is echt zo. Ik weet ook zeker dat die CD's zo oud zijn omdat ik zelf eind 1985 ben begonnen met het - af en toe - kopen van CD's. De speler kwam pas iets later, ik nam de paar CD's die ik had vaak mee naar demonstraties of om in winkels diverse CD spelers met een koptelefoon te beluisteren en te vergelijken. Die CD's zijn ook altijd in mijn bezit geweest.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
CD's hebben een houdbaarheids datum van ongeveer 10-13 jaar maximaal. Met mischien een paar uitzondering.
Het lijkt mij heel sterk dat jij meerdere CD's hebt van 24 jaar oud die het allemaal nog doen.
0,5% in mijn gevalquote:Op donderdag 10 september 2009 23:54 schreef maartena het volgende:
Opsomtopic.
Leuker wordt het als je vraagt hoeveel procent van je muziek collectie is legaal aangeschaft.
Dat wordt voor mij (en ik neem aan voor anderen ook) een bijzonder lastige berekening. Ik heb heel veel gekochte originele CD albums, maar dan zou ik eerst moeten gaan berekenen hoeveel tracks dat zijn, en vervolgens al mijn gedownloade spul moeten gaan tellen. Ik heb er eerlijk gezegd geen zicht op, ook al omdat het over talloze dragers is verspreid, en ik heb er ook geen behoefte aan om voor boekhouder te gaan spelen. Ik weet het werkelijk niet. Dit is dan ook wat de oorspronkelijke vraagstelling betreft een volkomen nutteloos topic.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:54 schreef maartena het volgende:
Opsomtopic.
Leuker wordt het als je vraagt hoeveel procent van je muziek collectie is legaal aangeschaft.
Ik heb ook nog redelijk wat muziek van artiesten die gewoon hun eigen producties op internet zetten en het juist leuk vinden dat ze gedownload worden, puur vanwege het idee dat er mensen zijn die wat jij maakt mooi vinden en dat luisteren op hun mp3-speler. En dan heb ik ook nog veel live-opnames van de radio waar bijvoorbeeld een DJ te gast was, en ook alle ASOT uitzendingen. Ook als je bijna nooit muziek koopt (de laatste koop ik wel iets meer) kun je toch nog wel een redelijk aandeel legale titels in je collectie hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:54 schreef maartena het volgende:
ik heb custom IEM van 200+ euro en ik hoor het verschil tussen goede mp3 en FLAC ook niet hoorquote:Op donderdag 10 september 2009 21:38 schreef Jump het volgende:
[..]
Alsof je het verschil gaat horen op je mp3/flac/AAc/watbestaaternogallemaal-speler met stomme oortjes
Blijkbaar kost dat voor veel mensen te veel moeite. Wat ook kan is op genre, of op datum.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:41 schreef Waaghals het volgende:
Is het zo moeilijk om op alfabet te selecteren dan?
Keb 300 gig en heb het altijd zo gevonden als ik iets wil luisteren
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ik doe het op de volgende manier:quote:Op zondag 13 september 2009 22:13 schreef Toryu het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie je muziek ordenen. Bij mij begint het namelijk een beetje onoverzichtelijk te worden, ondanks dat ik alle mapjes een duidelijk naam heb gegeven. Ik heb nu: Artiest - Album (jaar), maar overweeg om per artiest een map te maken en daar de albums in the zetten, en het jaartal voor de naam van het album te zetten. Ook heb ik sommige albums in flac en mp3, daar moet ik ook nog iets op verzinnen...
Het is een hels karwei, dus suggesties zijn welkom
ohja, ik heb 113 gb, ~21.000 nummers.
Iets van een 95% schat ikquote:Op donderdag 10 september 2009 23:54 schreef maartena het volgende:
Opsomtopic.
Ik heb per artiest een mapje, daarin een mapje met de naam van de cd en de liedjes noemen zo: 'nummer - Artiest - titel.mp3'quote:Op zondag 13 september 2009 22:13 schreef Toryu het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie je muziek ordenen. Bij mij begint het namelijk een beetje onoverzichtelijk te worden, ondanks dat ik alle mapjes een duidelijk naam heb gegeven. Ik heb nu: Artiest - Album (jaar), maar overweeg om per artiest een map te maken en daar de albums in the zetten, en het jaartal voor de naam van het album te zetten. Ook heb ik sommige albums in flac en mp3, daar moet ik ook nog iets op verzinnen...
Het is een hels karwei, dus suggesties zijn welkom
ohja, ik heb 113 gb, ~21.000 nummers.
Zoiets heb ik ook, maar dan ook nog een aparte map voor Soundtracks, 1 voor cabaret en een grabbelbak waar allemaal losse nummer inzitten (die ik nog eens moet doorlopen op dubbelingen). Ik loop zo eens per jaar de boel door op zoek naar spul dat ik toch nooit draai en spul waarvan je denkt: "Hoe heb ik dat in godsnaam ooit kunnen downloaden!"quote:Op maandag 14 september 2009 00:34 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb per artiest een mapje, daarin een mapje met de naam van de cd en de liedjes noemen zo: 'nummer - Artiest - titel.mp3'
Verzamelalbums komen in een map 'Compilations' terecht. Met daarin een map met de naam van de cd en naam van liedje zelfde als hierboven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |