Bij welke conflicten is Sneijder dan allemaal betrokken geweest ?quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat Robben nooit bij conflicten betrokken is en Sneijder altijd?
Zie mijn vorige post, daar stond een linkje in.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:17 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Bij welke conflicten is Sneijder dan allemaal betrokken geweest ?
Jij denkt dat ik het hele topic nog is ga overlezen naar een ongetwijfeld erg gekleurd stukje van jou ?quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:19 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post, daar stond een linkje in.
Niet van mij hoor, was volgens mij een stukje uit de krantquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik het hele topic nog is ga overlezen naar een ongetwijfeld erg gekleurd stukje van jou ?
Ik kan me in ieder geval geen groot conflict heugen waar Sneijder bij betrokken is, zeker niet bij Oranje.
Hij is geen huilie die bij tegenslag het bijltje er bij neer gooit en maar bedankt voor Oranje bv.
Dat kunnen ze niet allemaal zeggen.
Doe jij dat ook op je werk dan? (er van uitgaande dat je geen bouwvakker ofzo bent)quote:Op maandag 14 september 2009 16:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom heb je een tattoo
Trainen bij oranje is ook zijn werk lijkt mijquote:Op maandag 14 september 2009 17:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar Sneijder was ook niet op zijn werk
Het werk van een profvoetballer is voetballen, dat zit al in de betekenis van het woord prof.quote:Op maandag 14 september 2009 17:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar Sneijder was ook niet op zijn werk
Goede eigenschap hoor, niet tegen je verlies kunnen.quote:Op maandag 14 september 2009 19:59 schreef Ofyles2 het volgende:
Zolang Sneijder niet met zijn verlies kan omgaan én die Spaanse niet in de vuilnisbak smijt, mag hij thuisblijven.
Jij snapt het helemaal.quote:Op maandag 14 september 2009 17:14 schreef Fortitudo het volgende:
Waarom verdedigen zoveel mensen Sneijder hier. Beste optie is om deze overgewaardeerde voetballer thuis te laten.
Tijdens het EK speelde hij toch best redelijk? Tegen Italië en Frankrijk in ieder geval wel.quote:Op maandag 14 september 2009 17:14 schreef Fortitudo het volgende:
Waarom verdedigen zoveel mensen Sneijder hier. Beste optie is om deze overgewaardeerde voetballer thuis te laten.
Is absoluut zo. Hij maakte notabene de mooiste goal van het tournooi toch?quote:Op maandag 14 september 2009 20:35 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tijdens het EK speelde hij toch best redelijk? Tegen Italië en Frankrijk in ieder geval wel.
Volgens mij wel, maar dat was natuurlijk Robben (of Nihat).quote:Op maandag 14 september 2009 20:41 schreef SCH het volgende:
Is absoluut zo. Hij maakte notabene de mooiste goal van het tournooi toch?
Ik denk alleen dat er daarna nogal wat is veranderd en dat het hem wel een beetje naar zijn kleine bolletje is gestegen.
Daarmee schets je perfect het probleem.quote:[b]Op maandag 14 september 2009 20:42
Ik denk wel dat we wat aan Sneijder hebben, maar alleen als hij weet dat hij een basisplaats heeft.
Laten we maar eerst afwachten hoe hij het bij Inter doet en hoe Van der Vaart (of andere concurrenten het doen). Voorlopig was zijn eerste wedstrijd bij Inter perfect en tegen bijvoorbeeld Macedonië speelde hij ook niet onaardig. Nog negen maanden te gaan.quote:Op maandag 14 september 2009 20:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarmee schets je perfect het probleem.
Dan is hij ook weer vader. Misschien brengt hem dat tot rust.quote:Op maandag 14 september 2009 20:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Laten we maar eerst afwachten hoe hij het bij Inter doet en hoe Van der Vaart (of andere concurrenten het doen). Voorlopig was zijn eerste wedstrijd bij Inter perfect en tegen bijvoorbeeld Macedonië speelde hij ook niet onaardig. Nog negen maanden te gaan.
Zeker maar hij er wel tegen kunnen dat hij ook de bank kan belanden. Daar moet iedere speler nu maar eens mee kunnen omgaan.quote:Op maandag 14 september 2009 20:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Laten we maar eerst afwachten hoe hij het bij Inter doet en hoe Van der Vaart (of andere concurrenten het doen). Voorlopig was zijn eerste wedstrijd bij Inter perfect en tegen bijvoorbeeld Macedonië speelde hij ook niet onaardig. Nog negen maanden te gaan.
quote:Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef Pedroso het volgende:
Iedereen is wel erg voorbarig bezig. Sneijder thuis laten omdat ie eventueel lastig gaat worden als ie er is naast komt staan.
Hij mag van mij best getergd zijn mocht ie er is naast staan, is alleen maar goed. Natuurlijk heb je je regels binnen een selectie maar daar is de coach en de staf toch voor om dat in de hand te houden ?
Ik heb het idee dat de meeste mensen hem weg willen hebben omdat hij een irritant mannetje is, maar dat boeit me niet. Het gaat mij om de voetbalkwaliteiten en hoe je die het best in het team kan plaatsen.
Denk niet dat bv Hiddink ook maar een moment denkt aan het thuislaten van klassespelers maar er mee aan de slag gaat en er zijn voordeel mee haalt.
Alleen bange coaches omringen zich met een selectie van ideale schoonzonen.
Hiddink liet ook Davids thuis toch?quote:Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef Pedroso het volgende:
Iedereen is wel erg voorbarig bezig. Sneijder thuis laten omdat ie eventueel lastig gaat worden als ie er is naast komt staan.
Hij mag van mij best getergd zijn mocht ie er is naast staan, is alleen maar goed. Natuurlijk heb je je regels binnen een selectie maar daar is de coach en de staf toch voor om dat in de hand te houden ?
Ik heb het idee dat de meeste mensen hem weg willen hebben omdat hij een irritant mannetje is, maar dat boeit me niet. Het gaat mij om de voetbalkwaliteiten en hoe je die het best in het team kan plaatsen.
Denk niet dat bv Hiddink ook maar een moment denkt aan het thuislaten van klassespelers maar er mee aan de slag gaat en er zijn voordeel mee haalt.
Het klinkt allemaal heel leuk hoor wat je zegt en ook best wel stoer maar feitelijk gaat het daar helemaal niet over. Natuurlijk wil je getergde spelers die er van balen dat ze op de bank zitten en die daar dik de pest over in hebben maar je wilt vooral ook spelers die gaan voor het teambelang en voor de groep en in mindere mate voor zichzelf. Dus spelers die zich er snel weer over heen zetten als ze op de bank moeten zetten, die hun irritante gedrag in toom houden en de boel verder niet op gaan zitten naaien.quote:Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef Pedroso het volgende:
Jij denkt dus dat Sneijder de de boel tegenwerkt en opnaait. Allemaal veronderstellingen die je geen moment hard kan maken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal heel leuk hoor wat je zegt en ook best wel stoer maar feitelijk gaat het daar helemaal niet over. Natuurlijk wil je getergde spelers die er van balen dat ze op de bank zitten en die daar dik de pest over in hebben maar je wilt vooral ook spelers die gaan voor het teambelang en voor de groep en in mindere mate voor zichzelf. Dus spelers die zich er snel weer over heen zetten als ze op de bank moeten zetten, die hun irritante gedrag in toom houden en de boel verder niet op gaan zitten naaien.
Want je onderschat denk ik de werking van een tournooi van 3 of 4 weken waarbij de sfeer en de mentaliteit van levensbelang is. Dat je dat niet interesseert, vind ik niet zo sterk aan je betoog. Het gaat echt niet alleen om voetbalkwaliteiten. Het gaat er juist om hoe zo'n team het houdt als het verder komt in het tournooi. Voor losse wedstrijden heb je gelijk maar een groot tournooi gaat echt over veel meer dingen.
4 Sneijder zet in 2008 de verhoudingen binnen het Nederlands elftal op scherp, omdat hij boos is dat Robin van Persie tegen Rusland een vrije trap nam. Hij weigert die avond met de spelersbus naar het hotel in Lausanne te reizen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat Sneijder de de boel tegenwerkt en opnaait. Allemaal veronderstellingen die je geen moment hard kan maken.
Ho ho ho. Je slaat door. Ik zeg niet dat hij het doet, ik zeg alleen dat als hij dat gaat doen, dat het dan niet gek is om hem buiten de ploeg te laten. En er zijn bij hem wat meer aanwijzingen dat het een risico is dan bij pak hem beet Van Bronckhorst of Kuyt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat Sneijder de de boel tegenwerkt en opnaait. Allemaal veronderstellingen die je geen moment hard kan maken.
Misschien zijn er wel spelers bij die veel slechter in de groep liggen en bij een evt. reserverol veel meer dwars gaan liggen. Ik denk dat bv een v. Persie ook niet makkelijk zal zijn.
Het makkelijkst zou zijn dat je dus dit soort klassespelers bij voorbaat thuis laat. Een goede coach houdt ze in het gareel en maakt er wat van.
We hebben ze hard zat nodig willen we ook maar enige kans maken om tot minimaal de halve finale te halen.
Man, die kerel kan wedstrijden in zijn eentje beslissen. Alleen moet hij niet denken dat hij de God van Oranje is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:59 schreef Kopbal het volgende:
Ik vind Sneijder echt niet onomstreden op die plek hoor, bij lange na niet.
Is dat niet een beetje overdreven? Of bedoel je de onderschriftencompetitie?quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:01 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Man, die kerel kan wedstrijden in zijn eentje beslissen.
Wat is dit nou weer voor een flutargument.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:01 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Man, die kerel kan wedstrijden in zijn eentje beslissen.
Niks overdreven. Sneijder is een rat, maar wel een rat die enorm goed kan voetballen. Hij mag zijn nare trekjes hebben, zolang hij maar presteert en in dienst van het elftal blijft spelen. Zo niet: opzouten met die hap. Op over het paard getilde pseudovedettes die hun ego belangrijker dan het team vinden zit ik niet te wachten. Ook Robben moet oppassen. Mopperen omdat je gewisseld wordt; het moet niet gekker worden. Als hij altijd wil blijven spelen moet hij maar gaan bowlen of zoiets.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje overdreven? Of bedoel je de onderschriftencompetitie?
Ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk wel dat er in Oranje alleen maar spelers zitten die heel goed kunnen voetballen en dat Sneijder daarin niet uitsteekt boven de meeste andere aanvallers en middenveldersquote:Op dinsdag 15 september 2009 01:08 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Niks overdreven. Sneijder is een rat, maar wel een rat die enorm goed kan voetballen. Hij mag zijn nare trekjes hebben, zolang hij maar presteert en in dienst van het elftal blijft spelen. Zo niet: opzouten met die hap. Op over het paard getilde pseudovedettes die hun ego belangrijker dan het team vinden zit ik niet te wachten. Ook Robben moet oppassen. Mopperen omdat je gewisseld wordt; het moet niet gekker worden. Als hij altijd wil blijven spelen moet hij maar gaan bowlen of zoiets.
Pfew, dat heeft me dan heel wat geleuter gekost. Maar ik ben blij als een krolse katerquote:Op dinsdag 15 september 2009 01:46 schreef Beschouw het volgende:
Zo is het helemaal. Ik ga je naam weer met hoofdletters schrijven.
is dit topic zélf niet deels 'gezeik en gezeur óver die ventjes' ...?quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:20 schreef SCH het volgende:
En voor de rest ben ik het met je eens. Dat gezeik en gezeur van die ventjes moeten we niet. Daar is onze tijd te kostbaar voor.
2004 vond ik persoonlijk slechter, met veel geluk door de poule, na strafschoppen van Zweden gewonnen en daarna door Portugal uitgeschakeld en geen moment acceptabel voetbal laten zien.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:17 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nou het WK 2006 was inderdaad één van de slechtste in jaren, geen speld tussen te krijgen.
3 interlands, waarvan 2 vriendschappelijk ver voor het WK en 1 kwalificatiewedstrijd die nergens meer om ging. Niet echt iets om je heel druk om te maken. Verder kwam Van Basten bij het WK 2006 met ik meen 1 vd oudste selecties ooit aankakken. Zowel 2004 als 2006 waren erg matig. Hoewel je in 2004 in ieder geval nog 1 wereldpot kreeg voorgeschoteld (die tegen Tsjechie). 2006 een 1-0 tegen onthutsend zwak servie, een 3-2 tegen Ivoorkust waar NL 60 minuten lang overlopen werd en een 0-0 tegen Argentinie die nergens meer over ging. Over die pot tegen Portugal hoeven we het niet meer te hebben lijkt me.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:14 schreef Colplay het volgende:
[..]
2004 vond ik persoonlijk slechter, met veel geluk door de poule, na strafschoppen van Zweden gewonnen en daarna door Portugal uitgeschakeld en geen moment acceptabel voetbal laten zien.
Ik vind dat Nederland op de grote toernooien onder Marco het redelijk gedaan heeft, zeker gezien het materiaal. In 2006 stonden er toch veel spelers in die zich nog moesten bewijzen op grote toernooien.
Ik heb ook geen vertrouwen in Van Marwijk. Zijn hele staat van dienst bestaat uit een UEFA-Cup die met het nodige geluk (Doelpunt Van Hooijdonk diep in blessuretijd) is behaald. Bewees laatste jaar bij Feyenoord al geen goede coach/motivator te zijn want na beetje tegenstand stortte het als een kaartenhuis in elkaar.
Verder staan de mensen imo niet op de goede plaats en wordt het spel in Oranje alleen maar minder. Drie interlands dit jaar waren het aankijken niet waard. Dus heb inderdaad niet het idee dat het de goede kant op gaat met Oranje.
Nou en volgens mij dus niet, dat heb ik hier boven al uitvoerig onderbouwd. Het gaat om een eindronde van een paar weken waarin de onderlinge sfeer en mentaliteit van levensbelang zijn. Dat is juist gericht op prestatie. Het is echt iets te simpel om alleen maar te kijken of iemand een aardige vrije trap kan nemen (als hij daarnaast wordt uitgekotst door zijn ploeggenoten).quote:[b]Op dinsdag 15 september 2009 11:04
Volgens mij is het juist erg belangrijk dat zoveel mogelijk los van de persoonlijkheid beoordeeld wordt, en zo puur mogelijk op de prestatie...
Gedurende de eindronde gat het inderdaad om 'met elkaar kunnen omgaan'...quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en volgens mij dus niet, dat heb ik hier boven al uitvoerig onderbouwd. Het gaat om een eindronde van een paar weken waarin de onderlinge sfeer en mentaliteit van levensbelang zijn. Dat is juist gericht op prestatie. Het is echt iets te simpel om alleen maar te kijken of iemand een aardige vrije trap kan nemen (als hij daarnaast wordt uitgekotst door zijn ploeggenoten).
Tuurlijk moeten voetbalkwaliteiten de eerste afweging zijn. Maar we kunnen met een beetje geluk straks beschikken over Van Nistelrooy, Huntelaar, Van Persie, Kuyt, Van der Vaart, Sneijder, Robben, Babel, Afelley en Elia. Dan moet hier nog een type Vennegoor/Koeverans bij ook!quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Gedurende de eindronde gat het inderdaad om 'met elkaar kunnen omgaan'...
Maar door een jaar vóór het toernooi al te gaan beginnen over 'wie-niet-met-wie-zou-kunnen' .. en wie bij voorbaat thuis gelaten zou moeten worden omdat men hem 'niet aardig vind' versterk je juist dat soort afwegingen des te meer.. omdat je daarmee heel duidelijk maakt dat hoe goed iemand kan voetballen eigenlijk maar en bijzaak zou zijn.
Juist door heel strak de hele voorbereiding het aspect van persoonlijkheid _niet_ mee te laten wegen in de vraag of iemand in aanmerking voor selectie komt, voorkom je dat speler ook onder elkaar die 'groepjes' gaan vormen...
Hooguit bij het 'sluiten' van de selectie, het moment dat er gewoon mensen _moeten_ afvallen, is het ook goed qua 'eindgroep' goed te kijken of de definitief gekozen mensen in staat zijn door één deur te gaan, en van hen ook een bepaalde 'opoffering' voor elkaar te vragen...
BogardeRules zal het daar zeker mee eens zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:24 schreef Fok_Fok het volgende:
--------------------Babel-----------Elia---------------------
---------------------------Seedorf--------------------------
---------Drenthe-----------------------------Engelaar-----
------------------------------Fer-----------------------------
Emanuelson------de Jong-----Braafheid-----vd Wiel---
----------------------------Vermeer------------------------
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |