abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72611882
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:03 schreef Prosac het volgende:

[..]

Nee, Bertje weet niet hoe hij ploegen prijzen moet laten pakken, Marco daarentegen.
Een clubcoach is hetzelfde als het nederlands elftal?
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
pi_72611888
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door BliksemSchigt op 10-09-2009 13:11:23 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 13:06:56 #53
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72611921
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:05 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

24 uit 8, ik zie het probleem niet zo.
pi_72611929
quote:

[..]

Absoluut, v Basten is dé reden van het goede spel op het EK. Maar dat gaat jou de pet te boven, maakt niet uit.
Goh, 3 goede wedstrijdjes in 4 jaar en daarna als losers eruit tegen Rusland. Liever stabiel presteren dan een paar wedstrijdjes joden-voetbal.
-
pi_72611951
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door BliksemSchigt op 10-09-2009 13:11:31 ]
pi_72611964
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door BliksemSchigt op 10-09-2009 13:12:03 ]
pi_72611977
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:08 schreef Cacciatore het volgende:
Bertje gaat geen 3 goede wedstrijdjes laten zien in zijn hele periode.
goeie wedstrijden zal me jeuken, als ze maar winnen.
pi_72611993
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door BliksemSchigt op 10-09-2009 13:11:38 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 13:09:42 #59
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72611999
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:09 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

goeie wedstrijden zal me jeuken, als ze maar winnen.
Inderdaad, liever reteslecht voetbal in de poulefase en uiteindelijk in de finale komen dan met wervelend voetbal beginnen en uitgeschakeld worden door een kneuzenland.
pi_72612026
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zie dit echt niet als een probleem. Al deze egootjes weten dat als ze willen presteren ze de krachten moeten bundelen. Dat ging tijdens het afgelopen EK ook uitstekend en dat zal in Zuid-Afrika wel weer gebeuren.
Blijkbaar niet, want daarvoor gaat het teveel fout in de laatste interlands en lagen Van Persie / Sneijder elkaar ook niet heel erg meer na het laatste EK.

Verder zijn de statussen van de meeste spelers ontwikkeld en voelen ze zich itt tot de zomer van 2008 meer de vedette en het mannetje dan toen hoor.
pi_72612038
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door BliksemSchigt op 10-09-2009 13:11:51 ]
pi_72612039
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:09 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Inderdaad, liever reteslecht voetbal in de poulefase en uiteindelijk in de finale komen dan met wervelend voetbal beginnen en uitgeschakeld worden door een kneuzenland.
Zo slecht werd er niet gespeeld in de kwalificatiewedstrijden onder Bert. Onder v. Basten keek ik op gegeven moment alleen de uitslagen nog maar achteraf.
-
pi_72612044
quote:

[..]

Je insinueert dat Van Basten een betere coach is dan Van Marwijk, dat lijkt mij nogal vergezocht. Bertje kan nog staven op een prijs in een knock-out toernooi ala een WK. Dus hij weet echt wel een team klaar te maken voor een knockout toernooi.
Marco wist het team te motiveren tot uitzonderlijke prestaties tegen Italie en Frankrijk, mede dankzij de klasse van onder andere Robben en Kuyt (ja die scoorde de 1-0 tegen de Fransen), maar toen een tegenstander zonder echte verdedigers langs kwam (de echte vedetten waren geblesseerd, veel middenvelders snel omgeschoold), wist Hiddink wel het spel te ontregelen en won Rusland toch vrij eenvoudig van ons..
Tegen een "mindere" tegenstander kon de motivatie ineens niet opgebracht worden..
pi_72612080
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:11 schreef Cacciatore het volgende:
-edit-
Reageer eens normaal, ontopic ipv allemaal zaken er bij te halen die totaal irrelevant zijn.
pi_72612088
Je mag ook wel wat genuanceerder reageren Cacciatore, ipv op de man.
pi_72612090
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:11 schreef Prosac het volgende:

[..]

Je insinueert dat Van Basten een betere coach is dan Van Marwijk, dat lijkt mij nogal vergezocht. Bertje kan nog staven op een prijs in een knock-out toernooi ala een WK. Dus hij weet echt wel een team klaar te maken voor een knockout toernooi.
Marco wist het team te motiveren tot uitzonderlijke prestaties tegen Italie en Frankrijk, mede dankzij de klasse van onder andere Robben en Kuyt (ja die scoorde de 1-0 tegen de Fransen), maar toen een tegenstander zonder echte verdedigers langs kwam (de echte vedetten waren geblesseerd, veel middenvelders snel omgeschoold), wist Hiddink wel het spel te ontregelen en won Rusland toch vrij eenvoudig van ons..
Tegen een "mindere" tegenstander kon de motivatie ineens niet opgebracht worden..
Nonsens, de mietjes van nederland kunnen niet met tegenslagen omgaan, dat boulahrouz gedoe speelt in de hoofdjes mee en dan kunnen ze niet spelen. Alleen als de omstandigheden optimaal zijn kan nederland presteren itt de grote landen, daarom gaan ze nooit een toernooi winnen en daarom is het knap dat Marco alle kritiek van destijds om heeft weten te zetten in 2 fenomenale wedstrijden. Iets wat bertje nooit gaat lukken.
pi_72612094
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:11 schreef Prosac het volgende:
Marco wist het team te motiveren tot uitzonderlijke prestaties tegen Italie en Frankrijk,
Misschien waren dat wel goede wedstrijden ondanks Marco. De spelers hoef je amper te motiveren voor zulke tegenstanders. Daar wil toch iedereen tegen vlammen?
pi_72612106
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zo slecht werd er niet gespeeld in de kwalificatiewedstrijden onder Bert. Onder v. Basten keek ik op gegeven moment alleen de uitslagen nog maar achteraf.
Dan kijk jij met je rug naar de tv tegenwoordig
pi_72612118
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:13 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Nonsens, de mietjes van nederland kunnen niet met tegenslagen omgaan, dat boulahrouz gedoe speelt in de hoofdjes mee en dan kunnen ze niet spelen. Alleen als de omstandigheden optimaal zijn kan nederland presteren itt de grote landen, daarom gaan ze nooit een toernooi winnen en daarom is het knap dat Marco alle kritiek van destijds om heeft weten te zetten in 2 fenomenale wedstrijden. Iets wat bertje nooit gaat lukken.
En waarom gaat Bertje dat niet lukken?
pi_72612144
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:13 schreef Prosac het volgende:

[..]

En waarom gaat Bertje dat niet lukken?
Omdat hij geen karakter heeft en niet durft te selecteren op basis van kwaliteiten maar op basis van vriendjes en liefde.
pi_72612152
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

De wedstrijden in de kwalificatiereeks werden onder Van Marwijk een stuk eenvoudiger gewonnen, maar echt hoogstaand ging het nou allemaal ook niet.
Dit keer wisten we echter wel eenvoudig een Macedonie opzij te zetten..
pi_72612153
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:13 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Dan kijk jij met je rug naar de tv tegenwoordig
Jij wou nu echt zeggen dat er onder losertje Marco ook maar 1 redelijke kwalificatiewedstrijd gespeeld is in 4 jaar?

En het WK 2006 was ons slechtste toernooi in 10 jaar ofzo, ze hadden hem er toen al direct naar de Arena moeten trappen.
-
pi_72612154
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:14 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Omdat hij geen karakter heeft en niet durft te selecteren op basis van kwaliteiten maar op basis van vriendjes en liefde.
pi_72612186
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jij wou nu echt zeggen dat onder Marco ook maar 1 redelijke kwalificatiewedstrijd gespeeld is in 4 jaar?
En het WK 2006 was ons slechtste toernooi in 10 jaar ofzo.
Waar haal je het toch vandaan
pi_72612203
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:16 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Waar haal je het toch vandaan
Nou het WK 2006 was inderdaad één van de slechtste in jaren, geen speld tussen te krijgen.
pi_72612209
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:14 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Geen karakter, waarop baseer je dat?
En qua selectie doet hij niet zoveel anders dan Van Basten.. dus waar je vriendjes en liefde vandaan haalt is mij een raadsel. Maar dat zal met je afkeer van Kuyt te maken hebben denk ik, die onder Van Basten meestal ook gewoon wel speelde, maar omdat Ruudje er nog was, niet in de spits.
pi_72612297
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:17 schreef Prosac het volgende:

[..]

Geen karakter, waarop baseer je dat?
En qua selectie doet hij niet zoveel anders dan Van Basten.. dus waar je vriendjes en liefde vandaan haalt is mij een raadsel. Maar dat zal met je afkeer van Kuyt te maken hebben denk ik, die onder Van Basten meestal ook gewoon wel speelde, maar omdat Ruudje er nog was, niet in de spits.
Kuut in de spits is het domste ooit. v Marwijk heeft geen zelfreflectie, tijdens zware kutwedstrijden weet hij nog te vertellen dat het spelbeeld goed was en "we" meer balbezit hadden, ook voegt hij niks toe aan het spel.
pi_72612464
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:20 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Kuut in de spits is het domste ooit. v Marwijk heeft geen zelfreflectie, tijdens zware kutwedstrijden weet hij nog te vertellen dat het spelbeeld goed was en "we" meer balbezit hadden, ook voegt hij niks toe aan het spel.
Wat dat betreft verschilt hij dus geen zak van Van Basten, die wist ook altijd wel te vertellen dat het goed was, moeizaam, maar dat het er allemaal wel goed uit zag. Marco zag het ook altijd anders dan de tv-kijker.
Bovendien voegde hij ook maar weinig toe aan het spel, kritiek op wissels die al dan niet kwamen en ook zijn apatische houding tijdens Nederland - Portugal op het WK werd hem lang nagedragen.
Dezelfde gelaten houding die hij ook regelmatig weer bij Ajax tentoon leek te spreiden.

En dat Kuyt in de spits zetten getuige zou zijn van geen karakter, dat slaat ook nergens op, dat is de keuze van de BC. Misschien wil hij Kuyt daar wel om hem de tegenstander moe te laten maken met dat constante weglopen uit de spits en wisselen met de rest van de aanval. Dat doet Huntelaar een stuk minder.
Dat is een tactische keuze van Van Marwijk en daarmee hebben we 8 serieuze potjes op rij gewonnen.
  donderdag 10 september 2009 @ 13:26:40 #80
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_72612486
quote:

[..]

hij is een stuk realistischer dan Bassie.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_72612521
quote:

[..]

Ik vond het wel al een goed teken dat Bert openlijk Sneijder en De Jong veroordeelde.
Kuijt kan een hele nuttige speler zijn, maar tegen Schotland niet echt natuurlijk. Dat team zit eigenlijk vol met datzelfde soort spelers, dan val je niet op.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_72612760
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:27 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik vond het wel al een goed teken dat Bert openlijk Sneijder en De Jong veroordeelde.
Kuijt kan een hele nuttige speler zijn, maar tegen Schotland niet echt natuurlijk. Dat team zit eigenlijk vol met datzelfde soort spelers, dan val je niet op.
Deels mee eens, maar met Robben en v. Persie hadden we een 'ander' soort spelers en die bakten er weinig van gisteren.
-
pi_72612840
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:37 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Deels mee eens, maar met Robben en v. Persie hadden we een 'ander' soort spelers en die bakten er weinig van gisteren.
Die waren inderdaad slecht ja. Maar dat lag volgens mij vooral aan hun eigen motivatie. Dat zit bij Kuijt altijd wel ok.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 10 september 2009 @ 13:42:44 #84
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72612878
quote:
1 Wesley Sneijder kan in 2003 niet verkroppen dat hij bij Ajax op de bank zit tegen FC Volendam. De week ervoor was hij bij Oranje nog de uitblinker in de interland tegen Schotland. Na het duel van Ajax duikt hij meteen de kleedkamer in, zonder zijn collega’s en fans te bedanken. Sneijder is dan 19 jaar. Een dag later biedt hij zijn excuses aan.

2 Tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal in 2004 tegen FC Utrecht (2-4 nederlaag) is Wesley Sneijder slechts wisselspeler bij Ajax. Als hij later in het veld komt en scoort steekt hij zijn middelvinger op naar trainer Ronald Koeman en roept ‘fuck you’.

3 Sneijder komt in 2006 in opspraak, omdat hij zich laat gaan tijdens de nederlaag tegen Sparta (0-3). Hij noemt scheidsrechter Ruud Bossen ‘een blinde tyfushond’. Voor de tv-camera ontkent Sneijder, maar trainer Henk ten Cate zegt later dat blinde tyfushond ‘geaccepteerde straattaal’ is.

4 Sneijder zet in 2008 de verhoudingen binnen het Nederlands elftal op scherp, omdat hij boos is dat Robin van Persie tegen Rusland een vrije trap nam. Hij weigert die avond met de spelersbus naar het hotel in Lausanne te reizen.

5 Tijdens het WK-kwalificatieduel met Schotland dit jaar heeft bondscoach Bert van Marwijk geen basisplaats voor Sneij-der ingeruimd. Na afloop stormt hij meteen de kleedkamer in en raast met de taxi weg uit de Arena als zijn collega’s nog moeten douchen. Later zegt Sneijder: ‘Ik ben nou eenmaal een baasje, hè.’

6 Sneijder misdraagt zich tijdens de oefenwedstrijd tegen Japan in Enschede. Hij verdient eigenlijk de rode kaart na een genante overtreding en moet later zelf geblesseerd het veld verlaten. Yolanthe wacht hem op in de spelerstunnel.
Vooral de laatste drie in de korte periode en sowieso het feit dat Sneijder meer met andere dingen bezig is dan voetbal zouden genoeg redenen moeten zijn voor Bert om hem niet meer op te roepen in mijn ogen. Bert is echter laf en ik weet verder niet hoe het met de vriendenklieken zit, straks zorgt het er voor dat andere spelers in opstand gaan.
pi_72612931
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Vooral de laatste drie in de korte periode en sowieso het feit dat Sneijder meer met andere dingen bezig is dan voetbal zouden genoeg redenen moeten zijn voor Bert om hem niet meer op te roepen in mijn ogen. Bert is echter laf en ik weet verder niet hoe het met de vriendenklieken zit, straks zorgt het er voor dat andere spelers in opstand gaan.
De kwaliteiten van de voetballer Sneijder staan buiten kijf, even passeren doe je dan niet zo makkelijk.
pi_72612979
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Hoezo met andere dingen? Omdat ie een bekende vriendin heeft?
-
  donderdag 10 september 2009 @ 13:52:57 #87
123545 DatMeenJeNiet
pi_72613119
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:47 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hoezo met andere dingen? Omdat ie een bekende vriendin heeft?
http://www.depers.nl/spor(...)Wesley-Sneijder.html
  donderdag 10 september 2009 @ 13:56:13 #88
123545 DatMeenJeNiet
pi_72613200
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:45 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

De kwaliteiten van de voetballer Sneijder staan buiten kijf, even passeren doe je dan niet zo makkelijk.
Zijn schotgoals, al hoewel die te vaak ontbreken in cruiale wedstrijden, is alleen een kwaliteit van Sneijder die buiten kijf staat. Verder vind ik hem als "nummer 10" voetballend te kort schieten. Sneijder is absoluut een goede voetballer maar zeker te vervangen.
pi_72613270
Bijzonder stuk, helder ook. Deels gestoeld op de mening van de schrijver natuurlijk, maar ik kan me er wel in vinden.
Althans, als hij bedoelt dat Sneijder zich weer wat meer op echt voetballen moet gaan focussen
pi_72613293
Ik zie het probleem niet zo, volgens mij valt het allemaal wel mee. Als ik naar Oranje kijk, zie ik voorin een klein tiental spelers die de potentie en de kwaliteiten hebben voorin mee te doen. Omdat de concurrentie zo sterk is en eigenlijk alleen maar sterker wordt (zie bijvoorbeeld Elia, misschien ook met de terugkeer van Van Nistelrooy), wil iedereen zich bewijzen dat hij mee moet naar het WK en/of eerste keus is op die positie. Dat lijkt me helemaal geen probleem toch? Op dit moment gaat dat ten koste van het spel, en men moet er ook voor waken dat er geen grote incidenten plaatsvinden die invloed hebben of de sfeer (ook voor de lange termijn). Maar de afgelopen wedstrijden gingen om de kat z'n kut, een paar friendly's en een tot friendly gedegradeerd WK kwalificatieduel. Als het WK daadwerkelijk daar is, iedereen duidelijkheid heeft over zijn plekje en dergelijke, denk ik dat de teamspirit weer helemaal terugkomt, net als op het EK met vrijwel dezelfde selectie.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_72613351
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:59 schreef Prosac het volgende:
Bijzonder stuk, helder ook. Deels gestoeld op de mening van de schrijver natuurlijk, maar ik kan me er wel in vinden.
Althans, als hij bedoelt dat Sneijder zich weer wat meer op echt voetballen moet gaan focussen
Eens, goed artikel.
pi_72613353
Toen naar boven kwam dat Sneijder boos was op Van Persie omdat hij de vrije trappen ongevraagd nam moest ik ook meteen denken aan het beeld van een boze Sneijder die op de paal trapte op het WK 2006 tegen Portugal toen Van Persie een actie maakte en net naast schoot.

Dit was het:

Van 6:25 tot 7:10 te zien.

Vervelend mannetje die Sneijder ja. Was ook één van de hoofdschuldigen voor het uit de hand laten lopen van die avond.

Ik zie veel liever Van Persie op 10, of in de spits. In potentie is Van Persie de beste man. Laat hem dan ook op z'n positie spelen. Dus of in de spits of daar vlak achter.

Mijn indruk is dat er teveel politiek mee speelt in het Nederlands elftal. Een rivaliteit tussen Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven speelt altijd mee op de achtergrond, soms wat minder maar soms ook, zoals nu, wat meer.

Waar het al fout gaat is dat Van Marwijk zijn ondergeschikten niet mocht uitkiezen. Feyenoorders zijn in het Nederlands Elftal altijd al een beetje in het nadeel geweest (dat legde Prem onlangs bij Zomergasten weer haarfijn uit ) en dit is daar een voorbeeld van. Hij kreeg via Kesler opgelegd wie zijn assistenten moesten zijn: de onervaren en nog ongediplomeerde Frank de Boer en Phillip Cocu.
Voorts heb ik ook begrepen dat dit verder onderop in de hierarchie speelt (de materiaalmannetjes enzo).

[ Bericht 18% gewijzigd door Klopkoek op 10-09-2009 14:12:52 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72613558
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
Toen naar boven kwam dat Sneijder boos was op Van Persie omdat hij de vrije trappen ongevraagd nam moest ik ook meteen denken aan het beeld van een boze Sneijder die op de paal trapte op het WK 2006 tegen Portugal toen Van Persie een actie maakte en net naast schoot.

Dit was het:

Van 6:25 tot 7:10 te zien.

Is dat niet "gewoon" in het heetst van de strijd balen van een gemiste kans?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2009 14:11:30 ]
pi_72613620
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:11 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Is dat niet "gewoon" in het heetst van de strijd balen van een gemiste kans?
Kijk eens naar zijn gebaartjes. Naar zijn misbaar. Zijn ergernis, zijn frustratie, in nog maar de 30ste minuut van de wedstrijd. En dan die armbewegingen van 'geef nou die bal aan mij'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 10 september 2009 @ 14:14:15 #95
123545 DatMeenJeNiet
pi_72613631
quote:
Zou Van Marwijk ook zo uitgesproken zijn over Van Bommel?

De eerste prijs van dit seizoen in huize Sneijder is binnen. Vriendin Yolanthe is opnieuw uitgeroepen tot de meest sexy dame van Nederland. Het leverde haar een reisje naar Curaçao op. Yolanthe gaf aan dolgraag met lief Wesley richting het Antilliaanse eiland te willen.
,,Als hij kan natuurlijk, want hij moet natuurlijk wel trainen.'' Wesley zal ongetwijfeld een gaatje vinden.
Zou Bert van Marwijk zich enigszins kunnen verplaatsen in Wesley Sneijder? Als jonge voetballer was Van Marwijk namelijk ook uiterst eigenwijs en zelfingenomen. ,,Ik was een lastpak, had een grote bek en dacht dat ik alles al kon en wist,'' vertelde hij me enkele jaren geleden.
Van Marwijk was wars van de snelle sportauto's en het flamboyante gedrag. Je kunt je er nu eigenlijk niets meer bij voorstellen. Een ambtenaar op de fiets. Regenpak en broodtrommel onder de snelbinder, een hand op de rug. Doe vooral normaal.
Juist dat maakt hem tot zijn eigen verbazing echter zo populair: ,,Ik heb het gevoel dat als je in deze wereld gewoon doet, je al heel speciaal bent.''
Het gedrag van de huidige generatie zal hem daarom geregeld verbazen. Zowel op als rond het veld. Het paste in dit plaatje dat hij afgelopen zaterdag de idiote overtredingen van Wesley Sneijder en Nigel de Jong openlijk veroordeelde. Al meenden bepaalde media dat hij dit binnenskamers had moeten doen, omdat hierdoor een nationale discussie was ontstaan. Alsof die er anders niet was gekomen!
Van Marwijk had zich uitermate ongeloofwaardig gemaakt als hij er niet op had gereageerd. Al leeft binnen de groep wel de vraag of Van Marwijk ook zo uitgesproken was geweest als Mark van Bommel zich zo had laten gaan. Persoonlijk denk ik van wel. Komt bij dat Van Bommel, die in ruim drie seizoenen Bayern München 42 gele kaarten (inclusief vier rode) heeft gepakt, bij Oranje na elf duels nog altijd zonder officiële waarschuwing is.
De spelers zelf begrepen niets van de kritiek. Nigel de Jong verwoordde ongetwijfeld ook de mening van Wesley Sneijder toen hij in een interview de zware overtredingen terugbracht tot 'twee kleine incidentjes in negentig minuten voetbal'.
Er was van een mug een olifant gemaakt volgens De Jong en de nadruk had er juist op moeten liggen dat hij de jongens wakker had geschud.
Het lijkt me als bondscoach lastig praten als je spelers de realiteit zo uit het oog verliezen. Een realiteit die bovendien door de wedstrijden tegen Engeland en Japan (de nummer 40 van de wereld!) leert dat er nog genoeg werk aan de winkel is.
Daarbij zal ongetwijfeld de rol van Wesley Sneijder nog regelmatig besproken gaan worden. Al startte hij gisteravond in de basis. Over de voetballer Sneijder bestaat absoluut geen twijfel. Een geweldige speler met het gif van een winnaar. Dat vindt hij zelf echter ook. Net als zijn naaste omgeving.
Als ik me vroeger op mijn bedenkelijke niveau liet gaan, riep mijn vader onmiddellijk dat ik 'effe normaal' moest doen. Sneijder senior is echter Wesley's grootste fan. Het Fuck You-gebaar richting Ronald Koeman in 2004 werd destijds nog afgedaan als jeugdige overmoed, de 'blinde tyfushond' van 2006 werd door zijn toenmalige trainer Henk ten Cate gebagatelliseerd als zijnde onschuldige straattaal, zijn meningsverschil met Van Persie over de vrije trap tijdens Rusland-Nederland werd toegeschreven aan zijn winnaarmentaliteit en toen hij na Nederland-Schotland onmiddellijk met een taxi het stadion verliet, sprak hij later lachend: ,,Ik ben nou eenmaal een baasje hè!''
Hoe ver laat Van Marwijk het komen? Volgens een bevriende collega is Sneijder er volgend jaar op het WK niet bij. Barst de bom voortijdig. Het zou doodzonde zijn. Al is het rond die tijd heerlijk op Curaçao. (WILFRED GENEE)
Goede column.
pi_72613679
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk eens naar zijn gebaartjes. Naar zijn misbaar. Zijn ergernis, zijn frustratie, in nog maar de 30ste minuut van de wedstrijd. En dan die armbewegingen van 'geef nou die bal aan mij'.
Hij stond er ook best goed voor
Maar snap wel wat je bedoeld hoor. Vind dit alleen niet zo'n schokkend voorbeeld.
pi_72613731
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ook Hiddink is niet 'onvatbaar' voor zulke problemen (denk aan engeland '96)...

overigens denk ik dat de discussie 'wie thuis te laten' te voeren nu juist niet bijdraagt een een verbetering van het gevaar van zulke 'alphamannetjes-conflicten' (die al stammen uit de tijd dat de doelman van beeveren door de 'ajaxclan' van '74 uit de selectie geluld werd omdat die tezeer een eigen mening had en vervangen werd door de veel minder uitgesproken Jongbloed, die echter ook een veel mindere reflex had dan van Beeveren)..

véél belangrijker is bv wie de rol kan vervullen van een 'teambuilder'... welke speler juist niet de conflicten vergroot maar mensen kan binden en conflicten en 'spanningen' ontscherpen...
in 1988 was Joop Hiele hier de dragende kracht..

ik denk ook nu dat het slim kan zijn juist een oudere ervaren en gerespecteerde neutrale speler mee te nemen, met gemoedelijk karakter, die misschien niet hoeft te spelen, maar wel als 'teambuilder' kan functioneren... eerlijk gezegd lijkt zoiets me onontbeerlijker dan nóg een talentvolle middenvelder of aanvaller erbij te hebben
Het EK 1988 wordt altijd een beetje te geromantiseerd. Alsof het koek en ei was.

Vergeten wordt vaak dat de wedstrijd Nederland-Duitsland bijna ontaardde in een ordinaire schop en meppartij omdat een paar Oranjeklanten zich niet konden beheersen. Die wedstrijd heb ik integraal gezien dus ik heb het niet alleen uit boekjes.

En wat zag je? Op het WK 1990 ging men over die grens heen. Daar werd Nederland-Duitsland inderdaad een ordinaire schoppartij, verloor Nederland zijn zelfbeheersing en vloog eruit.

Wat ik maar wil zeggen is: de grens tussen succes en falen is maar heel dun.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72613802
Het duurt allemaal nog even. Er raken er nog wel wat geblesseerd of ernstig uit vorm etcetera. Het is nu vooral nog een luxeprobleem en dat is het mooiste probleem dat je kunt hebben.
pi_72613848
Als Van der Vaart een heel jaar op de bank zit in Madrid, dan moet je die sowieso thuislaten wat mij betreft, zelfde geldt voor een De Jong.
pi_72613910
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:23 schreef Prosac het volgende:
Als Van der Vaart een heel jaar op de bank zit in Madrid, dan moet je die sowieso thuislaten wat mij betreft, zelfde geldt voor een De Jong.
Van der Vaart vind ik prima, over De Jong ben ik het niet eens. Daar zijn op dit moment geen adequate alternatieven voor voorhanden in mijn ogen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')