Even mijn vraag herhalen aangezien het de laatste post wasquote:Op woensdag 9 september 2009 17:34 schreef -J-D- het volgende:
Weten jullie een goed programma ipv de huidige wekker op mijn HTC Hero?
Ik wil er eentje waarbij het geluid langzaam oploopt en dat kan volgens mij bij de standaard wekker niet.
Wat is eigenlijk het voordeel van het alternatieve virtuele toetsenbord vergeleken met het originele van de Android-developers?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:53 schreef Witchfynder het volgende:
Yay, daar zijn wij weer.
Weet je, dat "andere toetsenbord" wat veel mensen en ik hier op hun Magic geďnstalleerd hebben, hebben meer gebruikers gehad dat hij weleens crasht? Ik heb het 2x in 2,5 maand gehad, dus zó choquerend vind ik het niet verder, maar ben benieuwd.
ik denk dat witchfynder ook een orginele android bedoelt, die van de HTC Hero.. die is een stuk beter te tippen, bij de orginele magic mis je ze nog wel eens,quote:Op woensdag 9 september 2009 18:12 schreef Devolution het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het voordeel van het alternatieve virtuele toetsenbord vergeleken met het originele van de Android-developers?
quote:Op woensdag 9 september 2009 18:42 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind de manier waarop de Hero mijn typfouten corrigeert echt briljant. In feite kan ik gewoon wat op het toetsenbord rammelen en de uitkomst is meestal prima. Ook erg handig dat ie vaak al het lange woord weet te voorspellen als je nog maar een paar letters hebt getypt.
momenteel typ ik wel es wat op de iphone, die is gewoon sneller, reageert beter op wat je doet. (dit vergeleken met HTC Magic)quote:Op woensdag 9 september 2009 19:16 schreef MoneyTalks het volgende:
Is Android op dit moment al functioneler dan de iPhone? Zo nee, zal Android dat in de nabije toekomst worden?
Voornaamste kritiek die je online zult vinden voor de HTC Hero is de 'traagheid'. Maar die schijnt dus met de binnenkort te verschijnen nieuwe firmware zo goed als opgelost te zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:16 schreef MoneyTalks het volgende:
Is Android op dit moment al functioneler dan de iPhone? Zo nee, zal Android dat in de nabije toekomst worden?
Dan kunnen ze maar 1 goede telefoon verkopen in plaats van 10 minder goedenquote:Op woensdag 9 september 2009 19:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Die Sony Ericsson Rachael/X5 ziet er wel erg mooi uit. Jammer dattie geen fysieke toetsenbordje lijkt te hebben.
Ideaal zou een Android phone zijn met xenon flash, uitschuifbaar qwerty toetsenbord, en groot multitouch display, en dat uiteraard zo dun mogelijkEind juli 2010 kan ik telefoon verlengen, hopelijk is er tegen die tijd een mooie Android phone op de markt die aan mijn eisen voldoet
ik ben nu bezig met een alarm ding te installeren, k heb em gelijk ff geupload, haal em hier maar vandaan:quote:Op woensdag 9 september 2009 17:35 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Even mijn vraag herhalen aangezien het de laatste post was
Ik denk ook dat ik gewoon een jaartje doe met mijn Hero en hem dan doorschuif naar mijn vriendin als er over een jaar betere toestellen zijn met Android. Ik had hiervoor een Sony Ericsson met goede camera en xenon flash en die mis ik toch wel ... de camera van de Hero is echt het grootste minpunt.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Die Sony Ericsson Rachael/X5 ziet er wel erg mooi uit. Jammer dattie geen fysieke toetsenbordje lijkt te hebben.
Ideaal zou een Android phone zijn met xenon flash, uitschuifbaar qwerty toetsenbord, en groot multitouch display, en dat uiteraard zo dun mogelijkEind juli 2010 kan ik telefoon verlengen, hopelijk is er tegen die tijd een mooie Android phone op de markt die aan mijn eisen voldoet
Idd, de OP is gedateerd.quote:
Daar ben ik het wel mee eens. Jammer dat ze daar niet een iets betere lens en een iets gevoeligere ccd in hebben gestopt.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:34 schreef gday het volgende:
... de camera van de Hero is echt het grootste minpunt.
Yep, die ja. Die doet nog weleens raar.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:38 schreef makkie88 het volgende:
[..]
ik denk dat witchfynder ook een orginele android bedoelt, die van de HTC Hero.. die is een stuk beter te tippen, bij de orginele magic mis je ze nog wel eens,
en een ander tb kan hadig zijn als je graag andere vormgeving wilt..
Ga we eens bekijken! Thanxquote:Op donderdag 10 september 2009 11:30 schreef Firenzo het volgende:
-J-D-, klaxon is een goede wekker app.. niet helemaal gratis.
Idem!quote:Op donderdag 10 september 2009 09:41 schreef dronkeykong het volgende:
Eens met TT![]()
NDrive is trouwens een goed werkend navigatiepakket.
Ow dat kompas heb ik nog niet bekeken. Dat moet ik nog eens doen.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:16 schreef DennisMoore het volgende:
Ze moeten gewoon Google Maps eens laten werken met 't kompas, dat zou voor mij als voetganger ook prima zijn.
2) 32gb kan, groter weet ik nietquote:Op donderdag 10 september 2009 15:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik ga wellicht mijn iphone verruilen voor een HTC Hero maar een aantal vragen
2) Wat is de grootste sd kaart die er in kan. 32 gb heb ik nodig
3) Is er een soort Simplify Music voor android of kan ik spotify krijgen in Nederland?
5) Hoe zit het met exchange ondersteuning?
6) Kan ik nieuwe events op mijn home screen laten tonen (bv aankomende afspraken)
Een kompas-app is niet standaard. Maar er zit in de Hero dus een digitaal kompas (heeft lang niet iedere smartphone). Probeer voor de lol maar eens Streetview uit van Google Maps, da's echt leuk (maar niet zo nuttig)!quote:Op donderdag 10 september 2009 15:34 schreef -J-D- het volgende:
Ow dat kompas heb ik nog niet bekeken. Dat moet ik nog eens doen.
Zit dat er standaard op?
op tweakers zegt net iemand geen push exchange en alleen de eerst komende afspraak. Klopt dat?quote:Op donderdag 10 september 2009 15:47 schreef -J-D- het volgende:
[..]
2) 32gb kan, groter weet ik niet
3) geen idee.
5) ja
6) ja
Spotify werkt officieel niet in Nederland en voor de Android app moet je sowieso een betaald Spotify account hebben. Misschien werkt dit wel goed:quote:Op donderdag 10 september 2009 15:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
3) Is er een soort Simplify Music voor android of kan ik spotify krijgen in Nederland?
Absoluut, da's het mooie van Android itt iPhone, het is multitasking, dus er kan van alles op de achtergrond draaien. Als ik het goed begrepen heb moet je bij de iPhone bijvoorbeeld eerst je mailprogje opstarten om te zien of je nieuwe mail hebt (?). Bij de Hero krijg je allerlei updates meteen te zien: mail, calendar, twitter, facebook, etc.quote:6) Kan ik nieuwe events op mijn home screen laten tonen (bv aankomende afspraken)
Geen idee, ik gebruik dat niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:01 schreef GoeRoe86 het volgende:
op tweakers zegt net iemand geen push exchange en alleen de eerst komende afspraak. Klopt dat?
En http://blog.brightpointuk(...)hronisation-htc-hero :quote:Most of the Hero's other specs are similar to those other two phones: a 528-MHz Qualcomm processor, stereo Bluetooth, a MicroSD memory card slot, a 3.2-inch, 320x480 capacitive multitouch screen, Wi-Fi, GPS, and all the standard Android applications, including support for Microsoft Exchange push email.
quote:The HTC Hero features a Server ActiveSync client enabling bi-directional push synchronisation of contacts, calendar and email PIM data with Microsoft Exchange 2003 SP2 or later.
Alleen de eerstkomende afspraak is zichtbaar in de widget. Ik heb zelf Pure Calendar geinstalleerd met een screenvullend overzicht van mijn agenda voor de komende dag(en).quote:Op donderdag 10 september 2009 16:01 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
op tweakers zegt net iemand geen push exchange en alleen de eerst komende afspraak. Klopt dat?
Ah mooi. Ben zo Opera Mini gewend en hij is zo prettig qua snelheid, dat het lekker zou zijn om die te kunnen draaien naast de Android browser.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:08 schreef makkie88 het volgende:
hen hem net ff gedownload, werkt goed, zelfs fok op mobiele versie
Ik vond net deze review en daar staat dat je moet double tappen.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:22 schreef makkie88 het volgende:
hij draait best snel, moet ff wennen, weet niet hoe k moet zoomen, kom k wel 8r
Jammer, maar misschien is hij ook niet echt nodig op Android. Ik had 'm op Symbian en daar was hij echt een verbetering ten opzichte van mijn standaardbrowser maar ik lees steeds dat de standaard browser erg goed is. Dus wie weet, misschien helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:27 schreef gday het volgende:
Ik heb een paar weken geleden Opera Mini geprobeerd en vond het echt slecht. Ik gebruikte hiervoor ook altijd Opera Mini op mijn SE, maar dit ... dit is gewoon klotezooi. Het is een afgrijselijk slechte port die eigenlijk alleen bruikbaar is op een T-Mobile G1 (ik heb zelf een Hero).
Lees hier de reacties: http://www.cyrket.com/package/org.microemu.android.Browser en http://nl.androlib.com/an(...)oid-browser-BFt.aspx
Ik geloof dat Opera ook bezig is met een betere versie voor Android.
Net geinstalleerd maar vind het weinig aan. Ziet er wel vloeiend uit, maar heb het wel weer verwijderdquote:Op vrijdag 11 september 2009 07:33 schreef Witchfynder het volgende:
Hebben mensen hier ook het spelletje Armadillo Roll geprobeerd? Melig spelletje, maar het laat wel zien dat de 3D-rendering van de Magic en de Hero (schijnbaar) best wel tof is.
ziet er leuk uit, denk alleen niet dat et erg interesant is, wel ff geinstalleerd gelaten..quote:Op vrijdag 11 september 2009 07:33 schreef Witchfynder het volgende:
Hebben mensen hier ook het spelletje Armadillo Roll geprobeerd? Melig spelletje, maar het laat wel zien dat de 3D-rendering van de Magic en de Hero (schijnbaar) best wel tof is.
quote:
In juli zullen er nog veel meer en betere telefoons uit zijn. Ik mag ook in juli een telefoon kiezen, hopelijk is er tegen die tijd een platte QWERTY slider en touchscreen met Android. En als er dan ook GPS, WiFi en goede 5MP+ camera met Xenon flash op zou zitten zou het helemaal mooi zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:49 schreef Djeez het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)toestel__.html?p=5,2
Deze ziet er veel beter uit dan de G1. Hopelijk is hij een stuk sneller. Ms dat ik deze wel neem in juli...
ik hou wel van www.androidworld.nlquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:07 schreef BasNijmegen het volgende:
Wat zijn de beste android sites betreft info, nieuws, etc?
Ja, als spelletje is het ook niet boeiend, wel als testje wat je foon aan kanquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:15 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Net geinstalleerd maar vind het weinig aan. Ziet er wel vloeiend uit, maar heb het wel weer verwijderd
quote:Op maandag 14 september 2009 17:21 schreef elfzesendertig het volgende:
http://androidandme.com/2(...)-flash-10-and-recap/
Maar uit wat ik lees kan ik opmaken dat het het wel waard isquote:Op woensdag 16 september 2009 12:44 schreef Incolumis het volgende:
hmm ik dacht dat ik hier al eens gepost had, maar blijkbaar niet. of een modje heeft mijn post verwijderd![]()
net effe een update gedaan voor de Hero, moet nu alles weer instellen
mwah ik merk eigenlijk helemaal niet zo'n heel groot verschilquote:Op woensdag 16 september 2009 14:08 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Maar uit wat ik lees kan ik opmaken dat het het wel waard is
Dat is wel heel apart jaquote:Op zondag 20 september 2009 11:11 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb nu toch iets vreemds ontdekt
Ik had op mijn homescreen al sinds aankoop een klok in het midden boven en 4 shortcuts horizontaal onderin. Geen enkel probleem. 2 weken terug verplaatste ik die klok naar rechtsboven en zette ik die 4 shortcuts verticaal links.. werd mijn telefoon een stuk tragerToen weer omgezet, weer snel.. en nu weer verticaal en hij loopt weer steeds vast als ik m van de lock haal
Slaat ook nergens op.
Alleen het filmen met vrijwel elk Android toestel tot nu toe is matigquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:09 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.androidplanet.nl/2861/ustream-videostreaming-nu-beschikbaar-voor-android/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ustream-videostreaming-nu-beschikbaar-voor-android
Best wel briljant, dat Ustream. Je filmt spul, en men kan 'live' meekijken, slechts ca. 3 seconden vertraging.
De cam-kwaliteit bedoel je? Tja, achquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:18 schreef elfzesendertig het volgende:
Alleen het filmen met vrijwel elk Android toestel tot nu toe is matig
Dat bedoel ik ja.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De cam-kwaliteit bedoel je? Tja, ach.
Dat probleem heb ik ook met mijn browsers. Als ik dan terug wil kan t heel lang durenquote:Op zondag 20 september 2009 13:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat is wel heel apart jaMaar misschien is het al eerder opgemerkt en gefixed in Donut (ze hebben nog wat af te werken als je naar http://b.android.com kijkt).
Ik heb sowieso wel de laatste tijd dat als ik bijvoorbeeld vanuit Swift naar m'n homescreen ga dat hij heel lang doet over het laden van het homescreen. Erg vervelend. Als er binnenkort meer info over de release datum van Donut komt wacht ik nog even, maar anders root ik hem misschien om Cyanogen te proberen.
Qua foto's is het wel beter om Snapphoto te gebruiken ipv de standaard app (geen video). Ze zijn scherper volgens mij. De foto van Snapphoto zijn ook een paar MB en die van de standaard app paar honderd KB.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:18 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Alleen het filmen met vrijwel elk Android toestel tot nu toe is matig
Wat is t verschil met Qik?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:09 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.androidplanet.nl/2861/ustream-videostreaming-nu-beschikbaar-voor-android/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ustream-videostreaming-nu-beschikbaar-voor-android
Best wel briljant, dat Ustream. Je filmt spul, en men kan 'live' meekijken, slechts ca. 3 seconden vertraging.
Zoals hij al schreef is de vertraging 3 seconden tegenover 15-20 seconden met Qik. Verder kun je ook interactie hebben tussen filmer en kijker (polls), kun je tweeten (met een url) dat je begint met broadcasten etc etc. Oh, en toestellen kunnen een broadcast van elkaar overnemen.quote:
Oh, wel mooie optiesquote:Op donderdag 24 september 2009 09:14 schreef gday het volgende:
[..]
Zoals hij al schreef is de vertraging 3 seconden tegenover 15-20 seconden met Qik. Verder kun je ook interactie hebben tussen filmer en kijker (polls), kun je tweeten (met een url) dat je begint met broadcasten etc etc. Oh, en toestellen kunnen een broadcast van elkaar overnemen.
Als je toevallig bij een ramp bent, kan je wel mooi live verslag doenquote:Op donderdag 24 september 2009 11:44 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Oh, wel mooie optiesMaar niet iets waar ik gebruik van zou maken.
Haha dat is wel zo. Maar ik heb geen twitter en er is geen hond die mijn video's zal volgen dus zelfs als ik breaking news heb is t niet zo nuttig voor mijquote:Op donderdag 24 september 2009 12:14 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Als je toevallig bij een ramp bent, kan je wel mooi live verslag doen
Ik gebruik de standaard mogelijkheid om te switchen tussen trillen en geluid.quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:15 schreef BluesRebel het volgende:
Vraagje, wat voor 'settings-app' gebruiken jullie? (Een app om snel even de instellingen als Stil, Trillen, Wi-Fi, Bluetooth, GPS etc. te veranderen) Ik gebruikte eerst Useful Switchers maar die kost nu geld en ik vond 'm traag opstarten. Nu gebruik ik Toggle Settings maar die start ook traag op.
na usefull switches ben ik nix gaan gebruiken, niet echt nodig voor mij,quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:15 schreef BluesRebel het volgende:
Vraagje, wat voor 'settings-app' gebruiken jullie? (Een app om snel even de instellingen als Stil, Trillen, Wi-Fi, Bluetooth, GPS etc. te veranderen) Ik gebruikte eerst Useful Switchers maar die kost nu geld en ik vond 'm traag opstarten. Nu gebruik ik Toggle Settings maar die start ook traag op.
In wat voor deel van het land gebruiken ze het woord pertinent?quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:43 schreef gday het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die pertinent géén betaalde apps willen installeren?
Het is volgens mij de Amerikaanse Market. Ik kom wel eens Amerikaanse apps erin tegen die niet op mijn telefoon te vinden zijn en 9292OV bijvoorbeeld staat weer niet op Cyrket. Maar voor de rest is t vrijwel hetzelfde aangezien de meeste apps niet regionaal zijn. Dus ik kijk er regelmatig op.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:42 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb me nog niet verdiept in http://www.cyrket.com/
Staat daar vele andere dingen op vergeleken met de market op de phone zelf? Of is dat precies hetzelfde?
Dat is inderdaad de Amerikaanse Market, met comments gemaakt door Amerikanen en apps die beschikbaar zijn voor Amerikanen. Comments die wij ingeven in onze Market komen daar dus niet te staan, zelfs niet als je MarketEnabler gebruikt. Ze komen wél te staan op http://nl.androlib.comquote:Op zaterdag 26 september 2009 18:42 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb me nog niet verdiept in http://www.cyrket.com/
Staat daar vele andere dingen op vergeleken met de market op de phone zelf? Of is dat precies hetzelfde?
Er zijn heel veel boeken beschikbaar over dit onderwerp. Ik kan je zelf de volgende aanraden:quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:45 schreef makkie88 het volgende:
.. dat word moeilijker als ik dacht... net die SDK gedownload.. begrijp dr nu al nix meer vanword ff uitzoeken dus:P
'Pertinent' is een vrij normaal woord in de kringen waar ik in verkeer, en heb eigenlijk nooit verschil gemerkt wat betreft verschillende delen van het land. Misschien heet het wel andere redenen ...quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:49 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
In wat voor deel van het land gebruiken ze het woord pertinent?
En ja, ikke. Ik heb geen creditcard. Zie wel als nieuwe betaalmogelijkheden er zijn.
Ik ben wel Nederlandstalige comments tegen gekomen op Cyrket hoor...quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:01 schreef gday het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de Amerikaanse Market, met comments gemaakt door Amerikanen en apps die beschikbaar zijn voor Amerikanen. Comments die wij ingeven in onze Market komen daar dus niet te staan, zelfs niet als je MarketEnabler gebruikt. Ze komen wél te staan op http://nl.androlib.com
Ook even hier. Ik heb al mijn contacten Google contacten gemaakt. Als ik syncen van contacten aanzet krijg ik bovenstaande melding. Ik lees hier en daar over handmatig syncen. Heeft iemand daar ervaring mee?quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:38 schreef Schanulleke het volgende:
Helaas, ik krijg geen Google sync. Telkens een android.process.acore is onverwachts gestopt.
Minder dit.
Dat is dan heel raar, want de comments zijn localized. Daarom zie je redelijk vaak bij apps in onze Market ook geen comments, terwijl er op Cyrket een hele waslijst staat. En daarom zie je op http://www.androlib.com/ ook andere comments dan op http://nl.androlib.com/quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben wel Nederlandstalige comments tegen gekomen op Cyrket hoor...
Ook oosterse tekens heb ik wel gezien.
Wat is het voordeel hiervan?Mijn contacten worden gesynd met Outlook op mijn pc. Ik zie nog even de meerwaarde van de omzetting niet.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb al mijn contacten Google contacten gemaakt.
Er is two-way-sync via Gmail. Maar verder zou ik geen voordeel kunnen bedenken. Ik vind t wel allemaal makkelijker dan Outlook. Ben totaal overgestapt, Gmail en Agenda. En je kunt overal erbij aangezien t via internet is.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:18 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Wat is het voordeel hiervan?Mijn contacten worden gesynd met Outlook op mijn pc. Ik zie nog even de meerwaarde van de omzetting niet.
Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat het Gmailadres dat ik gebruik voor m'n Hero niet een actief emailadres is, maar speciaal hiervoor aangemaakt is. Ik heb al een gewoon emailadres dat ik liever gebruik.
Hoe doe je dat?quote:Op zondag 27 september 2009 13:17 schreef Schanulleke het volgende:
alleen voor het verzenden van mail met grote attachments vanaf mijn telefoon
Kan ook wel hier natuurlijk.quote:Op zondag 27 september 2009 15:16 schreef BluesRebel het volgende:
Ik zag dat er in het vorige topic wat problemen waren met het installeren van apps(.apk) buiten de Market om.
Met computer en USB:
-Telefoon aansluiten
-App op SD gooien
-Telefoonkabel eruit halen
-Astro (app --> file manager) aandoen, naar de app gaan, erop klikken (je moet wel onbekende apps kunnen installeren, is bij instellingen --> toepassingen in te stellen), install
Zonder computer en USB (wat ik doe omdat t makkelijker is):
-App APKatcher uit de Market installeren (die zorgt ervoor dat je .apk's als bijlage in Gmail kunt installeren)
-Apk naar jezelf mailen als bijlage (ja ok je gebruikt toch een computer)
-Naar Gmail gaan
-Bij bijlage waar je een apk hebt op voorbeeld drukken. Hij download even en dan kun je 'm installeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |