http://www.depers.nl/buit(...)-gedood-in-Gaza.htmlquote:Door het Israëlische offensief in de Gazastrook rond de jaarwisseling zijn 320 minderjarigen omgekomen. Slechts negentien van hen waren betrokken bij het conflict. Dat meldde de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem woensdag.
In totaal heeft de oorlog volgens B'Tselem aan bijna 1400 Palestijnen het leven gekost. Meer dan de helft van hen zou geen partij in het conflict zijn.
De cijfers van B'Tselem wijken sterk af van de gegevens die de Israëlische autoriteiten hebben vrijgegeven. Volgens Jeruzalem waren minder Palestijnen omgekomen, nog geen 1200, en waren onder de doden vooral militanten.
Israël begon eind december de Gazastrook te bombarderen om een einde te maken aan raketbeschietingen vanuit het gebied. Begin januari trokken Israëlische militairen de kuststrook binnen. Na enkele weken beloofden beide partijen een wapenstilstand in acht te nemen.
Dat is het gevaar als je van kinderen soldaten maakt en kinderen als schild gebruikt.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:35 schreef Aartjan het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/buit(...)-gedood-in-Gaza.html
Ik wist dat er kinderen waren omgekomen, maar zoveel? Best wel terecht dat sommigen de Israëlische soldaten babykillers noemen. Dit is het bewijs.
Als wat de Palestijnen doen weerzinwekkend is, hoe noem je de barbaarse misdaden van israël dan?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:45 schreef Karrs het volgende:
Staat niet bij in welke omstandigheden ze zijn omgekomen; hoogstwaarschijnlijk in schild-situaties. De Palestijnen zijn tot zulke weerzinwekkende wreedheden in staat, helaas.
Wat niet wil zeggen dat de Israëli's dat niet dondersgoed weten (of tenminste kunnen vermoeden) - en tóch schieten.
En wat heeft jouw domme reactie met dit topic te maken?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:37 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
De palestijnen schuiven alles op het bordje van israel. Ook verkeersongelukken en "ongelukjes" van hamas komen voor rekening van israel.
Arafat dood door ouderdom? Schuld van israel
Als je onomstotelijke voorbeelden hebt: Ook weerzinwekkend.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:46 schreef Cordoba het volgende:
[..]
Als wat de Palestijnen doen weerzinwekkend is, hoe noem je de barbaarse misdaden van israël dan?
Aanames. Je hebt niks, dan zomaar wat geschreeuw in de hoogte uit haatgevoelens tegen Israëliërs.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:48 schreef Mutant01 het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk in excessief wapengebruik-situaties. Dergelijke weerzinwekkende wreedheden worden al decennialang gepleegd door de Israëliërs.
Ik ben van mening dat de Israëli maar weinig 'barbaarse misdaden' begaan. De 'barbaarse misdaden' komen voornamelijk van Palestijnse kant.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:46 schreef Cordoba het volgende:
[..]
Als wat de Palestijnen doen weerzinwekkend is, hoe noem je de barbaarse misdaden van israël dan?
Het eerste is een aanname, het tweede is een feit.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Aanames. Je hebt niks, dan zomaar wat geschreeuw in de hoogte uit haatgevoelens tegen Israëliërs.
Als je bewijs kunt leveren voor je uitspraak, hebben we een discussie.
Is dat zo? Dan mag er direct een bom op dat grondgebied.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:51 schreef WammesWaggel het volgende:
...en en ze krijgen een nieuwe TV of auto van hamas.
Ik denk niet dat je tegen zijn zere been schopt, ik denk wel dat hij van mening zal zijn dat je de realiteit bewust geweld aandoet.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de Israëli maar weinig 'barbaarse misdaden' begaan. De 'barbaarse misdaden' komen voornamelijk van Palestijnse kant.
Maar nu schop ik tegen je zere been aan, zeker?
Ik zou het inderdaad maar laten, want anders maak je jezelf nog meer belachelijk.quote:
Tja, de zielige koks, catering mensen, schoonmakers, zakenmensen, administratief personeel, en kinderen die in het World Trade Center zaten waren dan ook niet belangrijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:56 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Het is wel weer duidelijk waar dit topic op uit loopt, onze moslim vrinden die lekker tekeer gaan tegen israel.
Die fokking hypocrieten hoor je natuurlijk niet over de misdaden van de palestijnen en de omliggende bloeddorstige regio.![]()
![]()
Vraag je je niet af waarom er 320 kinderen dood zijn terwijl kinderen niet op de 'target list' van Israël stonden? Daar stonden toch echt strijders en wapenopslagplaatsen op. Toch zijn er 320 kinderen dood.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:47 schreef Cordoba het volgende:
[..]
En wat heeft jouw domme reactie met dit topic te maken?
Een Israëlische mensenrechtenorganisatie heeft het Israëlische leger ervan beschuldigd 320 kinderen te hebben gedood. Niet de Palestijnen.
Twee of drie klikjes op de Amnesty website of de website van de UN en er gaat een wereld voor je open. En anders twee redelijk recente voorbeelden::quote:Op woensdag 9 september 2009 15:54 schreef Matteüs het volgende:
[..]
En feiten kun je bewijzen. Dus waar blijven ze?
Zo blijf je een roeptoeter.
Jij gaat ook wel ver, niet?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Who gives a shit, alsof je selectief bommen kan gooien. Bij een oorlog horen nou eenmaal slachtoffers, en het is niet alsof de Palestijnen onschuldig zijn.
Ik lig er niet wakker om, sterker nog, ik kan rustig slapen dat er 320 potentiële terroristen uit de weg zijn gevaagd uit bescherming van de Israëlische staat.
Dat is jouw mening, die op haat gestoeld is. Niet interessant, dus.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je tegen zijn zere been schopt, ik denk wel dat hij van mening zal zijn dat je de realiteit bewust geweld aandoet.
Doel niet nee, maar 't kan me ook geen moer schelen, en dan druk ik mezelf nog lichtjes uit.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij gaat ook wel ver, niet?
Kinderen zijn geen doel - never nooit niet. Vergeet nooit dat kinderen niet hatend ter wereld komen.
A) Schuilkelders zijn helemaal geen gemeengoed in die regio - als je het kan betalen om er een aan te leggen, dan ben je blijquote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Vraag je je niet af waarom er 320 kinderen dood zijn terwijl kinderen niet op de 'target list' van Israël stonden? Daar stonden toch echt strijders en wapenopslagplaatsen op. Toch zijn er 320 kinderen dood.
Dat kun je terecht in de schoenen van Israël schuiven, want die haalden de trekker over.
Maar kinderen horen in schuilkelders tijdens een oorlog. Niet boven bij het raam of zelfs op straat, bij de strijders, om te kijken naar het mooie vuurwerk. Raad eens waarom de kinderen tóch buiten stonden...
Geloof geen moment dat de Palesijnen het slachtoffer zijn in deze conflicten.
Dat is waar. Je moet voor de grap eens opzoeken wat de rol is van de joden + de berbers bij de stichting van marokko. Iedere berber bezit zeer veel joods bloed vanwege de eeuwenlange innige samenleving. Pas nadat de arabieren de islam met het zwaard brachten is het in marokko heibel geworden tussen deze 2 groepen. Als je een antisemitische marokkaan deze informatie verteld dan zie je ze altijd wat wegslikken.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:58 schreef Karrs het volgende:
Kinderen zijn geen doel - never nooit niet. Vergeet nooit dat kinderen niet hatend ter wereld komen.
Haat, inderdaad, enorme haat. Maar als de reactie die jij quote al gestoeld is op haat, waar zijn jouw reacties dan wel niet op gestoeld? Onbeschrijflijke haat?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, die op haat gestoeld is. Niet interessant, dus.![]()
.. niet te vergeten dat ze direct klaar staan met woorden al "hypocriet". Tja, iets wat je zelf tot in de voegen praktiseert kun je beste verdoezelen door anderen het te noemen.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:56 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Het is wel weer duidelijk waar dit topic op uit loopt, onze moslim vrinden die lekker tekeer gaan tegen israel.
Die fokking hypocrieten hoor je natuurlijk niet over de misdaden van de palestijnen en de omliggende bloeddorstige regio.![]()
![]()
Het is vrij grappig dat jij begint over Marokko, Berbers en Joden aangezien dat geheel niet het onderwerp is van dit topic. Het lijkt dan ook een wanhoopspoging om het topic te kapen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:01 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[..]
Dat is waar. Je moet voor de grap eens opzoeken wat de rol is van de joden + de berbers bij de stichting van marokko. Iedere berber bezit zeer veel joods bloed vanwege de eeuwenlange innige samenleving. Pas nadat de arabieren de islam met het zwaard brachten is het in marokko heibel geworden tussen deze 2 groepen. Als je een antisemitische marokkaan deze informatie verteld dan zie je ze altijd wat wegslikken.
Lolquote:Op woensdag 9 september 2009 16:01 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[..]
Dat is waar. Je moet voor de grap eens opzoeken wat de rol is van de joden + de berbers bij de stichting van marokko. Iedere berber bezit zeer veel joods bloed vanwege de eeuwenlange innige samenleving. Pas nadat de arabieren de islam met het zwaard brachten is het in marokko heibel geworden tussen deze 2 groepen. Als je een antisemitische marokkaan deze informatie verteld dan zie je ze altijd wat wegslikken.
Dit dus, irritant gezever en gezeik al die jaren lang, leen eens een paar B-52's van de Verenigde Staten en leg er een tapijt van clusterbommen overheen, en dan kijken we wel verder.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:03 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Het maakt mij geen reet uit. Zielig voor die kids, maar die idioten willen niet anders. Dan vraag ik Israël liever het binnenkort maar eens een keer goed te doen. Weer minder gezeik in de media.
Als de Palestijnen nog even verder aankloten met hun indoctrinatie Hamas-sesamstraat, is dat misschien nog wel een uitkomst ook.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Welnee... hij geeft het ubervoorbeeld van hypocriet. Past precies in het plaatje aangezien jij eraan voldoet.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is vrij grappig dat jij begint over Marokko, Berbers en Joden aangezien dat geheel niet het onderwerp is van dit topic. Het lijkt dan ook een wanhoopspoging om het topic te kapen.
Ik meende dat daar nou juist ons ontwikkelingshulpgeld heenging? Voor het aanleggen van onder andere schuilkelders? Waarom gebeurt dat dan niet?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
A) Schuilkelders zijn helemaal geen gemeengoed in die regio - als je het kan betalen om er een aan te leggen, dan ben je blij
Nogmaals, als het oorlog is, hoort de bevolking onder de grond te zitten in schuilkelders of tunnels of wat dan ook... die van gemeenschapsgeld hadden aangelegd moeten zijn... maar raad eens waar dat geld is.quote:B) De targets liggen in dichtbevolkt gebied, neem nu Gaza - je weet dat de kans groot is dat je burgers gaat raken, je neemt dus bewust dat risico als je schiet.
De beelden van TV?quote:C) Wie zegt dat deze kinderen buiten stonden?
Je was me voor... dit dus.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik meende dat daar nou juist ons ontwikkelingshulpgeld heenging? Voor het aanleggen van onder andere schuilkelders? Waarom gebeurt dat dan niet?
[..]
Nogmaals, als het oorlog is, hoort de bevolking onder de grond te zitten in schuilkelders of tunnels of wat dan ook... die van gemeenschapsgeld hadden aangelegd moeten zijn... maar raad eens waar dat geld is.
Bovendien doen de Israëli's nou niet bepaald aan carpet-bombing, wel? Eerder precisiebeschietingen en -bombardementen. En toch 320 kinderen dood...
[..]
De beelden van TV?
Met zulke vrienden heeft israel geen vijanden meer nodig.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tja, de zielige koks, catering mensen, schoonmakers, zakenmensen, administratief personeel, en kinderen die in het World Trade Center zaten waren dan ook niet belangrijk.
Maar o wee zodra er een Palestijns rotjong een bom op de kop krijgt.
Good riddance..
Meende je dat? En hoeveel schuilkelders kunnen daarvan worden aangelegd? Ik meende namelijk dat het ontwikkelingshulp aan nuttigere zaken werd besteed, zoals het herstellen de infrastructuur en andere essentiële zaken, zoals het herstellen van ziekenhuizen, ziekenwagens en dergelijke.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:06 schreef Karrs het volgende:
Ik meende dat daar nou juist ons ontwikkelingshulpgeld heenging? Voor het aanleggen van onder andere schuilkelders? Waarom gebeurt dat dan niet?
Bedoel je dat gemeenschapsgeld dat vastgehouden werd door de Israelische banken, waardoor zelfs de meest basale dingen (zoals ambulane en politiepersoneel) niet betaald konden worden door de Palestijnse autoriteiten? En over welke precisiebeschietingen heb je het, aangezien al meerdere keren is bewezen dat Israel gebruik maakt van clusterbommen (die dus enorm onprecies zijn).quote:Nogmaals, als het oorlog is, hoort de bevolking onder de grond te zitten in schuilkelders of tunnels of wat dan ook... die van gemeenschapsgeld hadden aangelegd moeten zijn... maar raad eens waar dat geld is.
Bovendien doen de Israëli's nou niet bepaald aan carpet-bombing, wel? Eerder precisiebeschietingen en -bombardementen. En toch 320 kinderen dood...
De beelden van TV laten dus zien dat ze op straat lopen, waarom lopen ze daar op straat? Jij hebt daar allerlei aannames over, dat mag - maar het zijn nogal schokkende aannames als je het mij vraagt.quote:De beelden van TV?
Oh ja ik moet medelijden tonen met een paar vierkante kilometer met terroristen en ontwikkelingshulp-geld trekkers. Ik ben het helemaal niet eens met het beleid van Olmert en Sharon, ze zijn wat mij betreft te soft geweest door een semi-guerilla oorlog te voeren.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:09 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Met zulke vrienden heeft israel geen vijanden meer nodig.trieste debiel
Onzin, dit is allemaal propaganda.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Twee of drie klikjes op de Amnesty website of de website van de UN en er gaat een wereld voor je open. En anders twee redelijk recente voorbeelden::
http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/06/gaza-israel-death-un
http://www.france24.com/e(...)a-human-rights-watch
Oorlog voer je niet tegen kinderen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:05 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Als de Palestijnen nog even verder aankloten met hun indoctrinatie Hamas-sesamstraat, is dat misschien nog wel een uitkomst ook.
Dit bericht gaat over onschuldige kinderen die in hun huizen zaten en zijn afgeslacht door de joden.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh ja ik moet medelijden tonen met een paar vierkante kilometer met terroristen en ontwikkelingshulp-geld trekkers. Ik ben het helemaal niet eens met het beleid van Olmert en Sharon, ze zijn wat mij betreft te soft geweest door een semi-guerilla oorlog te voeren.
Alles en iedereen dat ook maar een steentje op een tank gooit dient over de kling gejaagd te worden, anders word het toch nooit wat met dat pokke land.
Oh, dat is dan weer propaganda!!!!! Aha!!!!! Nee je hebt me echt weten te overtuigen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:13 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Onzin, dit is allemaal propaganda.
Van hetzelfde laken en pak waarmee jij de andere kant omver werpt.
Met het huidige beleid lukt dat niet, en aangezien je niet selectief kinderen kan ontzien behoren ze tot de groep slachtoffers. Het is dan wel jammer en zielig en blablabla... maar zodra je de Hamas aan wilt pakken zullen er altijd Palestijnse kinderen bij zitten.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Oorlog voer je niet tegen kinderen.
Dan ruim je de indoctrinerende elementen maar op, maar de kinderen moeten haatvrij worden opgevoed. Het zijn toch zij die in vrede moeten leren leven met hun buren.
Je overdramatiseerd het weer, "de grote boze jood komt je afslachten".quote:Op woensdag 9 september 2009 16:14 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Dit bericht gaat over onschuldige kinderen die in hun huizen zaten en zijn afgeslacht door de joden.
Jij bent geen haar beter dan de mensen die zaten te juichen toen ze de beelden van 911 zagen.
Gods gruwelijk... en dat het een feit is dat die Palestijnen dat geld opslokken voor wapens wil je zeker weer niet weten.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
Ik meende namelijk dat het ontwikkelingshulp aan nuttigere zaken werd besteed, zoals het herstellen de infrastructuur en andere essentiële zaken, zoals het herstellen van ziekenhuizen, ziekenwagens en dergelijke.
Dan zorg je maar voor een ander goed beleid, waarbij kinderen niet het slachtoffer kunnen worden.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Met het huidige beleid lukt dat niet
Knuffelpolitiek is in mijn optiek geen optie.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zorg je maar voor een ander goed beleid, waarbij kinderen niet het slachtoffer kunnen worden.
Je bedoelt dat er organisaties zijn die van gemeenschapsgeld wapens kopen. Oh, nee daar ben ik mij volledig van bewust hoor.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:17 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Gods gruwelijk... en dat het een feit is dat die Palestijnen dat geld opslokken voor wapens wil je zeker weer niet weten.
Dus het is of zwart of wit.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Knuffelpolitiek is in mijn optiek geen optie.
Dus je hebt nu een beter beeld over die situatie? Mooi.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dat is dan weer propaganda!!!!! Aha!!!!! Nee je hebt me echt weten te overtuigen.
That wraps it up quite nicely.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Who gives a shit
Een beter beeld over welke situatie? Je weet niet eens WAT voor beeld ik heb over die situatie.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:19 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dus je hebt nu een beter beeld over die situatie? Mooi.
Alweer... alweer van de domme houden als je geen beter antwoord kunt bedenken.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er organisaties zijn die van gemeenschapsgeld wapens kopen. Oh, nee daar ben ik mij volledig van bewust hoor.
De B-52's gevuld met conventionele bommen kunnen ook een optie zijn, een beetje Dresden 2009.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus het is of zwart of wit.
Of een atoombom, of knuffelen.
Dus het is niet zo? Het is niet zo dat er organisaties zijn die van dat geld wapens kopen? Wat wil je nou horen? Want je maakt jezelf ter plekke belachelijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:20 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Alweer... alweer van de domme houden als je geen beter antwoord kunt bedenken.
Mis je nou een aantal jaren basisschool? Of hoe komt dit?
En dan is de wereld weer een stuk veiliger. Not. De B-52's hebben in Afghanistan ook veel zoden aan de dijk gezet.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De B-52's gevuld met conventionele bommen kunnen ook een optie zijn, een beetje Dresden 2009.
Voor de Israëlische inwoners aan de Palestijnse grens wel ja, immers, dode mensen doen je geen kwaad.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan is de wereld weer een stuk veiliger.
Waardevolle mensen ook niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Voor de Israëlische inwoners aan de Palestijnse grens wel ja, immers, dode mensen doen je geen kwaad.
Ik denk dat de Israëlische inwoners zich dan een stuk onveiliger zullen voelen, dode Palestijnen of niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Voor de Israëlische inwoners aan de Palestijnse grens wel ja, immers, dode mensen doen je geen kwaad.
Tja als je een individuen bom kon gooien dan was het een optie, maar de "Human Shield" tactiek van Hamas verdient geen softe aanpak, want dan beloon je hun belachelijke strategie alleen maar.quote:
Omdat de ummah haar wraak komt eisen?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Israëlische inwoners zich dan een stuk onveiliger zullen voelen, dode Palestijnen of niet.
Je beloont ze door op hen te schieten juist.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tja als je een individuen bom kon gooien dan was het een optie, maar de "Human Shield" tactiek van Hamas verdient geen softe aanpak, want dan beloon je hun belachelijke strategie alleen maar.
Bedankt dat met je deze vergelijking jezelf en je mede-haters van israel onbedoeld hebt blootgegeven.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:19 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Zielig voor de kinderen en hun nabestaanden. Wat helemaal triest is zijn de goedpraters in dit topic.
Geen wonder dat Israël steeds meer gehater wordt na elke oorlogsmisdaad die ze plegen.
Zodra de Amerikanen de Israëli's niet meer steunen komt het einde van de pariastaat in zicht.
De ummah komt geen wraak eisen hoor, daar heeft de ummah gestoorde paria's voor om dat te doen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat de ummah haar wraak komt eisen?
Opgeblazen door isreal?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, als het oorlog is, hoort de bevolking onder de grond te zitten in schuilkelders of tunnels of wat dan ook... die van gemeenschapsgeld hadden aangelegd moeten zijn... maar raad eens waar dat geld is.
[..]
De beelden van TV?
Eigenlijk wel interessant dat bij berichten van 320 dode Palestijnse kinderen we na 3 pagina's al weer tot de conclusie kunnen komen dat Israëlische soldaten slachtoffers zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:27 schreef Matteüs het volgende:
Goed, we zijn eruit. Dit is geen nieuws. Dit is herhaling van onmenselijke praktijken van de Palestijnen waar Israëlische soldaten slachtoffer van worden.
quote:Op woensdag 9 september 2009 16:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Opgeblazen door isreal?
Er valt weinig te bouwen als infrastructuur stelselmatig wordt platgegooid, als de boel letterlijk dicht gegooit wordt e.d..
De riolen liggen zelfs open door bombardementen, het is een constant gevecht de ergste zooi op te ruimen, laat staan schuilkelders te bouwen.
Beide zitten hierin fout, aan beide kanten mag de bevolking de ellende dragen, de palestijnen toch wel wat meer als de israelische kant en dan druk ik me heel voorzichtig uit.
De collectieve straffen van isreal zijn berucht en op geen enkele manier goed te praten, het gebruik maken van menselijke schilden, de indoctrinatie van jonge kinderen en nog veel meer is niet goed te praten van palestina.
Ik blijf erbij dat een onafhankelijke macht om de vrede te bewaren de enige kans op een oplossing is, beide groepen zijn veelste boos en bang, er gaat veelste veel mis zo, teveel mensen gaan zwaar de fout in.
Vergeet niet dat 1 atoombom genoeg is om een einde te maken aan de neo-apartheidsstaat Israël.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat de ummah haar wraak komt eisen?
Dit meen je toch niet echt, wel? Je woont in een oorlogsgebied en je beschouwt schuilkelders als secundaire voorzieningen. Jaaaa, ja.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meende je dat? En hoeveel schuilkelders kunnen daarvan worden aangelegd? Ik meende namelijk dat het ontwikkelingshulp aan nuttigere zaken werd besteed, zoals het herstellen de infrastructuur en andere essentiële zaken, zoals het herstellen van ziekenhuizen, ziekenwagens en dergelijke.
Oh, is dat ook de schuld van de Israëli's...? Weet jij hoe rijk Arafat was?quote:Bedoel je dat gemeenschapsgeld dat vastgehouden werd door de Israelische banken, waardoor zelfs de meest basale dingen (zoals ambulane en politiepersoneel) niet betaald konden worden door de Palestijnse autoriteiten?
Ik durf te beweren dat er tegen doelen in dichtbevolkte gebieden géén clustermunitie is ingezet.quote:En over welke precisiebeschietingen heb je het, aangezien al meerdere keren is bewezen dat Israel gebruik maakt van clusterbommen (die dus enorm onprecies zijn).
Absoluut. Weet jij een betere? (Ze lopen niet alleen over straat, vele kinderen zijn in of bij gebouwen van waaruit vuur op de Israëli's werd uitgebracht, omgekomen)quote:De beelden van TV laten dus zien dat ze op straat lopen, waarom lopen ze daar op straat? Jij hebt daar allerlei aannames over, dat mag - maar het zijn nogal schokkende aannames als je het mij vraagt.
Of Mekka, of Gaza, of Medina, of of of of..quote:Op woensdag 9 september 2009 16:29 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
Vergeet niet dat 1 atoombom genoeg is om een einde te maken aan de neo-apartheidsstaat Israël.
Dat mag je niet zeggenquote:Op woensdag 9 september 2009 15:35 schreef Aartjan het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/buit(...)-gedood-in-Gaza.html
Ik wist dat er kinderen waren omgekomen, maar zoveel? Best wel terecht dat sommigen de Israëlische soldaten babykillers noemen. Dit is het bewijs.
In israel leven behalve 7 miljoen joden "paria's" ook 1 miljoen arabieren.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:29 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
Vergeet niet dat 1 atoombom genoeg is om een einde te maken aan de neo-apartheidsstaat Israël.
De "achterlijke" moslimstaten hebben alle tijd itt de illegale joodse kolonisten.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Of Mekka, of Gaza, of Medina, of of of of..
You're point being? Alsof de achterlijke moslim-staten met een hekel aan Israël ook maar toegang hebben tot kernwapens. Ze kunnen hoogstens met oude Sovjet meuk naar Tel Aviv gooien, en daarna een groot militair verlies incasseren.
Alsof de Israëlieten ook maar enig excuses hoeven te maken voor het verdedigen van hun thuisland.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggenGaat half Holland steigeren en excuses verzinnen om dit goed te lullen.
Inderdaad typisch ..quote:Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Eigenlijk wel interessant dat bij berichten van 320 dode Palestijnse kinderen we na 3 pagina's al weer tot de conclusie kunnen komen dat Israëlische soldaten slachtoffers zijn.
Yup gevaarlijke baby's aan de andere kant. Die moet je natuurlijk al platgooien voor ze eruit komen!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof de Israëlieten ook maar enig excuses hoeven te maken voor het verdedigen van hun thuisland.
Ah ze gaan dus dreigen met wapens te gooien wanneer ze EINDELIJK eens een keer ontwikkeld zijn? Gelukkig zal ik, m'n kinderen, m'n kleinkinderen en m'n kleinkinderen's kinderen een dergelijk tijdperk niet meemaken.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
De "achterlijke" moslimstaten hebben alle tijd itt de illegale joodse kolonisten.
Jij denkt alleen maar aan de korte termijn en dat maakt jou even achterlijk als de staatsterroristen in israel.
Alsof het Israëlische commando der strijdkrachten in de kamer zit "lets go bomb some babies".quote:Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Yup gevaarlijke baby's aan de andere kant. Die moet je natuurlijk al platgooien voor ze eruit komen!
Net vond je dode Arabieren geen probleem en nu wel?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:35 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[..]
In israel leven behalve 7 miljoen joden "paria's" ook 1 miljoen arabieren.
Nou en of dat bewijst men hier toch wel degelijk! Het maakt ze in iede rgeval niet uit of ze kids of wat dan ook platgooien als het maar plat gegooid wordt!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof het Israëlische commando der strijdkrachten in de kamer zit "lets go bomb some babies".
Het is niet ongewoon de 'vijand' van menselijke trekken te ontdoen zodat je hem zonder wroeging kunt doden.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou en of dat bewijst men hier toch wel degelijk! Het maakt ze in iede rgeval niet uit of ze kids of wat dan ook platgooien als het maar plat gegooid wordt!
"Oh lets stop those fighters from bombing the Gasa-strip, there might be some babies living in that city!"quote:Op woensdag 9 september 2009 16:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou en of dat bewijst men hier toch wel degelijk! Het maakt ze in iede rgeval niet uit of ze kids of wat dan ook platgooien als het maar plat gegooid wordt!
Als de israëlische regering net zo harteloos is als dat jij bent dan lijkt het mij niet meer dan terecht dat ze worden weggevaagd. Voor zo'n misdadige staat is er geen plek in de beschaafde wereld.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah ze gaan dus dreigen met wapens te gooien wanneer ze EINDELIJK eens een keer ontwikkeld zijn? Gelukkig zal ik, m'n kinderen, m'n kleinkinderen en m'n kleinkinderen's kinderen een dergelijk tijdperk niet meemaken.
Die mongoloïde mensen blijven maar lekker zandhappen daar.
Ze zijn niet zo harteloos, het bestaan van de Gaza strook hede ten dage spreekt al boekdelen dat ze mijn opinie niet delen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:42 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
Als de israëlische regering net zo harteloos is als dat jij bent dan lijkt het mij niet meer dan terecht dat ze worden weggevaagd. Voor zo'n misdadige staat is er geen plek in de beschaafde wereld.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Schuilkelders zijn zeer zeker secundaire voorzieningen, brood, water, ziekenhuizen et cetera zijn een stuk belangrijker dan een schuilkelder.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:30 schreef Karrs het volgende:
Dit meen je toch niet echt, wel? Je woont in een oorlogsgebied en je beschouwt schuilkelders als secundaire voorzieningen. Jaaaa, ja.![]()
Wederom geen weerlegging van wat er feitelijk heeft plaatsgevonden. Arafat was enorm corrupt, net als zijn partij - echter daar heb ik het niet over, we hebben het nu specifiek over de Israëlische wandaden die jij meent te moeten bagatelliseren. Mij hoor je niet zeggen dat de Palestijnen lieverdjes zijn en niets fouts doen, jij daarentegen lijkt te doen alsof de Israëliërs helemaal niets aan het conflict kunnen doen. De overheidsambtenaren konden door de financiële drooglegging vanuit Israël niet eens betaald worden. Geen politie, geen ziekenhuispersoneel, nikkes nada. Probeer dan eens een staat levensvatbaar te maken.quote:Oh, is dat ook de schuld van de Israëli's...? Weet jij hoe rijk Arafat was?
Kom op, dit heeft niets meer met rationeel denken te maken. Dit is gewoon een haat-opmerking.
Alsof Israël het een reet kan schelen of het dichtbevolkt gebied is of niet. Ik herinner je aan het feit dat in Libanon meer dan 1 miljoen clusterbommen zijn gedropt. Juist omdat het in bewoond gebied was, was er zoveel weerstand tegen. Mensen die uit hun huizen kropen en tegen zo'n ding aan liepen en ter plekke overleden, dat was het gevolg. Het afschieten van raketten vanuit woonkernen doet men overigens al jaren.quote:Ik durf te beweren dat er tegen doelen in dichtbevolkte gebieden géén clustermunitie is ingezet.
Cluster-granaten zijn voornamelijk bruikbaar als anti-artilleriegranaat. De Palestijnen (en ook Hezbollah) gebruiken een tactiek van schieten en verplaatsen waardoor terugschieten met normale munitie weinig zin heeft. Indien ergens een raket/granaat vandaan komt en er kan worden bepaald waar deze vandaan kwam (Israël heeft dit soort detectieapparatuur), wordt er snel een reeks clustergranaten op het gebied afgeschoten. Het is een hele ruwe manier van werken, want je kunt in principe een vierkante kilometer in één keer platgooien (inclusief vluchtende lanceervrachtwagen, dat wel), maar het is de enige manier die (beperkt) effectief was. Dat was ook de reden dat Hezbollah (en Palestijnen) nu ook liever raketten en granaten afschieten vanuit woonkernen - omdat ze weten dat de Israëli daar de clustermunitie niet willen gebruiken.
Om je een stap voor te zijn: in plaats daarvan werden grondtroepen ingezet (die preciezer zijn), onder dekking van fosfor-rookgranaten.
Absoluut, het zijn bijvoorbeeld straatkinderen uit de ghetto's van Gaza-stad. Mensen zonder inkomen of onderkomen. Tuurlijk worden ze uitgebuit door Hezbollah, goedkope mankrachten, bereid om voor een klein beetje geld de smerigste truukjes te doen.quote:Absoluut. Weet jij een betere? (Ze lopen niet alleen over straat, vele kinderen zijn in of bij gebouwen van waaruit vuur op de Israëli's werd uitgebracht, omgekomen)
Ja ze moorden en hongeren ze nét niet helemaal uit omdat de wereld zich dan wel eens van ze af zou kunnen keren.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ze zijn niet zo harteloos, het bestaan van de Gaza strook hede ten dage spreekt al boekdelen dat ze mijn opinie niet delen.
Als je er nog een duit uit kan slaan dan is het natuurlijk helemaal geweldig, je onderhoudt de Amerikaanse economie, je houdt je defensie-macht getrained, en tegelijkertijd deel je een statement uit.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ze moorden en hongeren ze nét niet helemaal uit omdat de wereld zich dan wel eens van ze af zou kunnen keren.
Opportunisme.
Je haalt nu dus je eerdere statement onderuit dat de Gazastrook er nog is uit humanitaire overwegingen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als je er nog een duit uit kan slaan dan is het natuurlijk helemaal geweldig, je onderhoudt de Amerikaanse economie, je houdt je defensie-macht getrained, en tegelijkertijd deel je een statement uit.
Dat zal wel moeten, zodra je die mensen "de zee in veegt" zijn er nog maar weinig westerse landen die uit ethisch oogpunt nog met je vriendschappelijke relaties wil onderhouden. Ik denk dat als het aan de Israëliërs zelf lag, dat menig Palestijn preventief geruimd werd.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Je haalt nu dus je eerdere statement onderuit dat de Gazastrook er nog is uit humanitaire overwegingen.
Je schreefquote:Op woensdag 9 september 2009 16:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten, zodra je die mensen "de zee in veegt" zijn er nog maar weinig westerse landen die uit ethisch oogpunt nog met je vriendschappelijke relaties wil onderhouden. Ik denk dat als het aan de Israëliërs zelf lag, dat menig Palestijn preventief geruimd werd.
De rest van de voordelen zijn dan mooi meegenomen, maar geen hoofdzaak.
Voor de tweede keer haal je je eigen woorden onderuit.quote:Ze zijn niet zo harteloos, het bestaan van de Gaza strook hede ten dage spreekt al boekdelen dat ze mijn opinie niet delen.
Pfff.. alsof het westen continue de islamlanden haat en negeert om wat ze allemaal uitgevreten hebben.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ze moorden en hongeren ze nét niet helemaal uit omdat de wereld zich dan wel eens van ze af zou kunnen keren.
Opportunisme.
Nee.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Je schreef
[..]
Voor de tweede keer haal je je eigen woorden onderuit.
Werd er geschreven, dat heeft niks uit te staan met de mening van de gemiddelde Israëliër.quote:Als de israëlische regering net zo harteloos is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |