Maar daarom vinden wij het ook onverantwoord om zulke jonge kinderen de wereld rond te laten varen in hun uppie. Kinderen kunnen de gevolgen nu eenmaal niet zo goed overzien vooraf, en hebben de neiging om zichzelf nog wel eens te overschatten.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:00 schreef Casos het volgende:
Nogmaals, je hebt dus contact met een fucking groot vrachtschip en alsnog presteer je het om er tegen aan te varen?????? Echt, veel dommer kan het geloof ik niet. Voor zo'n schip wijk je uit. Klaar! Dat is mij op zee / oceaan iig heel duidelijk gemaakt door de kaptein van het schip waar ik mee meezeilde.
Prima, maar dit is echt te stom voor woorden en ik kan mij de reactie van Laura dan ook prima voorstellen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar daarom vinden wij het ook onverantwoord om zulke jonge kinderen de wereld rond te laten varen in hun uppie. Kinderen kunnen de gevolgen nu eenmaal niet zo goed overzien vooraf, en hebben de neiging om zichzelf nog wel eens te overschatten.
En jij denkt dat Laura zelf het AD heeft gebeld om een reactie te geven op dat vreselijk domme ongeluk van Jessica Watson? .....quote:Op donderdag 10 september 2009 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Laat nu iemand nog eens zeggen dat ze de publiciteit niet opzoeken.
Overigens, uit dat interview:
[..]
Hoezo was ze goed voorbereid toen ze eerder uit wilde varen?
Heb je deze zin ook nog meegekregen?:quote:Op donderdag 10 september 2009 16:05 schreef Casos het volgende:
[..]
Prima, maar dit is echt te stom voor woorden en ik kan mij de reactie van Laura dan ook prima voorstellen.
Dat maakt allemaal niet uit. Ze heeft het schip opgemerkt en gezien en is er alsnog tegenaan gevaren.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Heb je deze zin ook nog meegekregen?:
"We were watching it on the AIS (automatic identification system) on the computer and after about an hour it just turned its signal off as if it was trying to hide."
Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:11 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat maakt allemaal niet uit. Ze heeft het schip opgemerkt en gezien en is er alsnog tegenaan gevaren.![]()
Wil je nu beweren dat het vrachtschip zich ging verstoppen en bewust op een aanvaring heeft aangestuurd?
Zoals ik het lees, heeft het dat gedaan ná de aanvaring?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
Het enige dat zou kunnen pleiten voor Jessica is als het vrachtschip zich kon "cloaken" ala een Klingon Warbird, maar aangezien dat niet mogelijk is, is het toch Jessica's eigen schuld.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
Of ze hebben beide hun aandeel daarin, of is dat geen mogelijkheid volgens jou?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Het enige dat zou kunnen pleiten voor Jessica is als het vrachtschip zich kon "cloaken" ala een Klingon Warbird, maar aangezien dat niet mogelijk is, is het toch Jessica's eigen schuld.
Nee, daarvoor.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, heeft het dat gedaan ná de aanvaring?
Zo moeilijk is het inderdaad niet, zat ruimte op zee, en een flinke vrachtschuit is hooguit 70 meter breed, dus zo moeilijk kan het niet zijn om uit de koers van het schip te komen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:00 schreef Casos het volgende:
Nogmaals, je hebt dus contact met een fucking groot vrachtschip en alsnog presteer je het om er tegen aan te varen??????
Jessica heeft dat blijkbaar verkeerd ingeschat. Dat heb je snel met jonge mensen die iig nog een hoop ervaring missen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het inderdaad niet, zat ruimte op zee, en een flinke vrachtschuit is hooguit 70 meter breed, dus zo moeilijk kan het niet zijn om uit de koers van het schip te komen.
Nee, dat is geen mogelijkheid. Heb je enig idee hoe moeilijk manoeuvreerbaar een 220 meter lang schip is en hoe makkelijk het is om je zeilbootje even een ietwat andere koers te geven? Ik spreek uit ervaring met een zeilschip op zee en oceaan. Voor zulke schepen ga je gewoon aan de kant. Geen andere optie mogelijk.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Of ze hebben beide hun aandeel daarin, of is dat geen mogelijkheid volgens jou?
Als opstandige 13-jarige pubers de wereld zouden veranderen, was die wereld aan de lopende band aan het veranderen... alleen niet bepaald in een goede richtingquote:Op donderdag 10 september 2009 10:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Goed voor haar. Dat zijn de mensen die we nodig missen in Nederland en de mensen die de wereld kunnen veranderen.
Maar als je je signaal uitzet, dan zit je toch sowieso óók fout?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, dat is geen mogelijkheid. Heb je enig idee hoe moeilijk manoeuvreerbaar een 220 meter lang schip is en hoe makkelijk het is om je zeilbootje even een ietwat andere koers te geven? Ik spreek uit ervaring met een zeilschip op zee en oceaan. Voor zulke schepen ga je gewoon aan de kant. Geen andere optie mogelijk.
We weten niet precies waar het was en hoe breed de vaargeul was. Als het een drukke route is, is een aanvaring niet zo raar als je het schip niet meer kunt peilen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het inderdaad niet, zat ruimte op zee, en een flinke vrachtschuit is hooguit 70 meter breed, dus zo moeilijk kan het niet zijn om uit de koers van het schip te komen.
quote:
quote:The irate father of yachtswoman Jessica Watson claims those behind the controls of the cargo ship she collided with were "trying to hide" by failing to stop and then turning off the vessel's radar signal.
Ga nou eerst maar eens in een haven kijken hoe een vrachtschip van 220 meter lang eruit ziet. Echt, dat kan je niet missen op zee, zelfs 's nachts niet zonder verlichting. Dat stampen van de motor alleen al moet je opmerken.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:19 schreef Disana het volgende:
[..]
We weten niet precies waar het was en hoe breed de vaargeul was. Als het een drukke route is, is een aanvaring niet zo raar als je het schip niet meer kunt peilen.
Dat is een hele andere discussie. Dit ongeluk is echt de fout van Jessica, ik kan met niet voorstellen dat er zeezeilers zijn die daar anders over denken.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar als je je signaal uitzet, dan zit je toch sowieso óók fout?
Dus dan zegt die vader in feite dat het schip voor Jessica had moeten stoppen?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja precies, dus dat was voor de aanvaring.
Ja, maar daar zit hij natuurlijk fout, dat kan niet. Maar het is wel raar dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dus dan zegt die vader in feite dat het schip voor Jessica had moeten stoppen?
Het feit alleen al dat ze contact gaat opnemen met het schip vind ik raar. Gewoon omheen zeilen, echt, makkelijker kan het niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dus dan zegt die vader in feite dat het schip voor Jessica had moeten stoppen?
Je zit maar te pochen met reisjes die je zelf met kapiteins hebt meegemaakt, en misschien verklaart dat ook je heftigheid, maar ik zie niet in hoe jij meer dan wij kunt verklaren waarom dit is gebeurd.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:20 schreef Casos het volgende:
[..]
Ga nou eerst maar eens in een haven kijken hoe een vrachtschip van 220 meter lang eruit ziet. Echt, dat kan je niet missen op zee, zelfs 's nachts niet zonder verlichting. Dat stampen van de motor alleen al moet je opmerken.
Ik zeg toch ook nergens dat zij niet fout zou zijn?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Dit ongeluk is echt de fout van Jessica, ik kan met niet voorstellen dat er zeezeilers zijn die daar anders over denken.
Ach noem het pochen, ik probeer aan te geven dat ik iig wel eens op zee heb gezeild. Dat jij dat pochen vind zegt meer over jou dan mijn berichten over mij zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zit maar te pochen met reisjes die je zelf met kapiteins hebt meegemaakt, en misschien verklaart dat ook je heftigheid, maar ik zie niet in hoe jij meer dan wij kunt verklaren waarom dit is gebeurd.
Overigens komt ik uit een havenfamilie die generaties terug gaat in Rotterdam en IJmuiden, dus ik heb wel wat schepen gezien. Ik laat me daar echter niet op voorstaan in deze kwestie en ik begrijp ook niet goed wat je punt is. Voorzover ik weet staan de exacte omstandigheden (nog) niet online, dus waar oordelen we over.
Zo de vooringenomen conclusies liggen al weer klaar, je maakt er gewoon van wat je wil zien. Vermoedelijk heeft ze te dicht in de buurt van het schip gevaren, en door de zuiging is ze er tegenaan getrokken. Zelf hou ik altijd wel zo'n 100 meter afstand, al was het maar vanwege de hekgolven die ze soms hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
Jessica heeft dat blijkbaar verkeerd ingeschat. Dat heb je snel met jonge mensen die iig nog een hoop ervaring missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |