abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2009 @ 09:37:03 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_72958809
Gisteren had ik een soort reünie met mijn neven en nichten. Ik had Hannah in de draagdoek, en kreeg zoveel leuke reacties, dat het zo'n mooie doek was (rood/roze Hoppediz), en dat ze zo lekker bij me zat, een nicht die het ook geprobeerd had maar het niks vond, een neef die het juist wel ook deed Dus ik super trots natuurlijk Ook wel eens leuk na al het 'kritiek' van mijn moeder en zus die vinden dat ik er veeeeeel teveel heb, en Hannah niet genoeg kunnen knuffelen als ze bij mij in de doek zit
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72960203
Gisteren hadden wij een familiereünie en toen gingen we naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen.
Ik had Lianne meegenomen in de Meitai. Toen ik samen met m'n tante liep, kwamen we een Duitse man tegen met z'n kindje in een BB, met zijn gezichtje naar voren. Zegt m'n tante, "kijk die heeft net zoiets als jij hebt, zo kan het ook!" en erachteraan "hij bungelt alleen wel een beetje".
Dus ik heb haar direct maar even uitgelegd en laten zien dat dit zeker niet hetzelfde was en toen stapte ze direct op hem af om te vertellen dat het zo écht niet kon! Haha wel lief van haar.
Jammer dat hij er geen boodschap aan leek te hebben.
  maandag 21 september 2009 @ 11:06:02 #203
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72960969
Dragen over een jas is niet heel warm, wel onhandig soms, want je hebt minder gevoel, tenminste dat had ik. er zit ineens een dikke laag extra tussen jou en je doek (kind), dus het is wat meer frutten hoe je het rond krijgt allemaal, maar ik vond het prima te doen.

oeke, ik zou liever een maatje langer nemen, dan te kort en dan in de punten moeten knopen en dat net niet kunnen waarderen...
zweefvliegje, hij is mooi geworden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 21 september 2009 @ 11:09:54 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_72961086
Grappig van je tante
Maar kan me wel voorstellen dat je er geen boodschap aan heeft als een vreemde op straat je daar zo mee 'overvalt'. Ik heb Noah ook in een BB gedragen, ook met gezicht naar voren, had toen geen idee dat dat zo slecht was. Maar denk dat als iemand me daarover op aan had gesproken op straat ik had gedacht "Rot op, bemoei je met je eigen zaken!"

Mijn neef vertelde trouwens dat hij een keer werd aangesproken dat een draagdoek niet goed was, omdat de beentjes dan te wijd zaten enzow. Duidelijk iemand die er geen verstand van had Mijn neef had daar dus ook geen boodschap aan. En terecht natuurlijk in dit geval
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 september 2009 @ 11:12:14 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_72961158
En Macka, ik krijg steeds een pop-up met vraag om gebruikersnaam en wachtwoord van jouw site in dit topic
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 21 september 2009 @ 12:09:01 #206
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72962793
Ja, mijn site is gehackt en nu heeft de provider 'm beveiligd met een wachtwoord. Mijn foto's staan op hetzelfde domein. Wordt aan gewerkt!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72965996
Ik was vanochtend met Sten en mijn moeder op de jaarmarkt in HHW. Hoor ik opeens achter me: "hey een yamo! Die krijg ik binnenkort ook." Het was iemand van het het dragen en voeden-forum met haar baby in de draagdoek. Daar gaat nu een yamo op reis en zij krijgt em binnenkort te logeren. Wat is het toch leuk om zo enthousiast over het dragen te praten met een ander.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  maandag 21 september 2009 @ 14:41:38 #208
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72967257
Wat leuk, gisteren weer lekker veel kindjes in de doek op stap geweest

Joep begint onze hond steeds leuker te vinden Dus als hij nu in de doek zit, dan hangt ie de helft van de tijd naar de beneden te loeren om Booya te kunnen zien. Echt zo grappig!
Niet mieten! Door gieten!
pi_72968341
Ik kom me hier ook melden!

Ik draag mijn zoontje van 10 weken erg graag (mijn man ook). Ik heb een tricot-slen en een hoppediz. Gebruik de laatste tijd alleen maar de hopp. Ik knoop dan een fwcc met de banden naar de zijkant. Draagt prima, alleen heb ik soms het idee dat Lucas dan een beetje opzij gaat hangen na een tijdje en dat zijn lijf als het ware een beetje scheef naar links of rechts hangt ipv goed rechtop. Is dit normaal of valt hier iets aan te doen?
pi_72968448
Dat kan zijn omdat die aan de doek wil sabbelen en die opzij zit..
Of gewoon om meer te zien. Mijn dame kijkt ook altijd liever om mij heen aan mijn linkerkant dan rechts.
  maandag 21 september 2009 @ 17:25:50 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_72972443
Er zijn weer restdoekjes bij didymos

En ik heb een gecko besteld Prijs is omlaag gegaan en het hoogste bod wat ik voor Jan gehad heb was 20 euro en hij is zeker meer waard

(en ondanks: Bei diesem Modell sind Verschiebungen im
Muster nach der Wäsche möglich. Diese
Verschiebungen können durch die
unterschiedlichen Garne und die
Jacquardwebung entstehen. Sie bilden sich
zurück durch Dampfbügeln und im Gebrauch und
beeinträchtigen nicht die Qualität.
Wir haben das Modell trotzdem im Preis reduziert.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72990472
ik heb zelf een draagponcho gekocht, geknipt en verhaakt!
zo leuk
morgen foto's..moet m nog smaller maken
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:47:38 #213
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_72992369
Laatst was ik met de oudste twee boodschappen doen. Zie ik bij de uitgang een moeder met een kindje in de draagdoek op haar rug. Zeg ik tegen m'n kinderen: "Kijk daar eens!" Zij kijken... "Euhm, wat is er dan?" Ik: "Daar, die moeder met dat kindje op de rug?" "Ja, wat is daarmee?" "Euh, nou ja, ik ben dus niet de enige die dat doet..." "O".
Vond ik het zo bijzonder dat ik een andere draagster tegenkwam, vinden zij dat doodgewoon (wel logisch eigenlijk, zij zien regelmatig een kindje op de rug zitten, ik bijna nooit).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_72993055
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:24 schreef miss_sly het volgende:

En zo heeft ze haar eerste dagje Efteling doorgebracht :

[ afbeelding ]
wat een prachtige foto!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:37:14 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72999220
Ik heb de Albert van cattie binnen! En hij is heul mooi!
Ik ben er blij mee!

[ Bericht 53% gewijzigd door Asyniur op 22-09-2009 13:53:13 ]
pi_72999454
Vannacht voor het eerst Esmee in de draagdoek gehad (tricot slen). Ze had erg veel last van krampjes en wilde alleen maar bij ons liggen. Aangezien ik het te eng vind om haar bij ons in bed te nemen, heb ik haar in de draagdoek gedaan en ben ik in een ruime stoel met armleuningen gaan zitten. Benen op de poef en zo hebben we allemaal toch nog wat geslapen Was wel weer erg lekker zo'n klein meiske in de doek tegen me aan
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:32:48 #217
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_73001066
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:47 schreef Grijs het volgende:
Laatst was ik met de oudste twee boodschappen doen. Zie ik bij de uitgang een moeder met een kindje in de draagdoek op haar rug. Zeg ik tegen m'n kinderen: "Kijk daar eens!" Zij kijken... "Euhm, wat is er dan?" Ik: "Daar, die moeder met dat kindje op de rug?" "Ja, wat is daarmee?" "Euh, nou ja, ik ben dus niet de enige die dat doet..." "O".
Vond ik het zo bijzonder dat ik een andere draagster tegenkwam, vinden zij dat doodgewoon (wel logisch eigenlijk, zij zien regelmatig een kindje op de rug zitten, ik bijna nooit).
Grappig en als je het zo bekijkt idd eigenlijk best logisch ja!

Mijn Ergo gaat binnenkort al zomaar ergens logeren!
Een kennisje bij school vond 'm wel heel erg interessant. Ze heeft zelf een combi-cotti en die bevalt haar heel goed maar ze realiseert zich wel dat ze daar geen jaren mee kan blijven dragen. Nu ze mijn Ergo zo zag leek een SSC haar ook wel wat voor haar en haar man.
Dus Ergo mag een weekendje uit logeren.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_73002338
Ik had vandaag een pakje: 3 mooie doeken te leen van Webkim, imdat ze het zo sneu vond dat mijn nieuwe doek zo lang wegblijft

en wat een geweldige doeken zoo mooi van kleur en ze voelen heerlijk aan. Wat zal ik dragen en wandelen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73002429
Wat leuk!! en lief van WK! welke 3 doeken zijn het
pi_73002518
Haha, Grijs!
Leuk als je anderen spot die dragen! Zelf heb ik nog nooit iemand met een doek gespot, alleen maar van die BB's.

Ik heb mijn oog op een Bondolino laten vallen voor m'n vriend. Heeft iemand daar ervaringen mee? Want hij vind "al dat geknoop" met een geweven doek maar niks. Daar heeft hij geen geduld voor zegt ie.

En zonet even een primeur gehad hier. Ik heb Lianne voor het eerst op m'n rug geknoopt in een Rucksack! Hij kon wat strakker, maar het zag er verder goed uit voor zover ik dat kon vergelijken met andere foto's/filmpjes! Of ik zo de deur uit durf te lopen weet ik nog niet, maar dat zal wel goedkomen! Ze vond het in iedergeval wel leuk voor zolang het duurde, want toen ik haar uit de doek haalde moest ze huilen. (dat doet ze trouwens wel vaker, net alsof ze er graag in wil blijven!)
Owja en tot slot: Wat is een Bebina toch HEERLIJK! Zelfs nadat ik hem geverfd heb is hij zó ontzettend lekker zacht! Op dit moment is het mijn favo doek, hij is zelfs zachter dan mijn Indio.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:16:10 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73002576
Ow, wat lief van Webkim!
hoe is het eigenlijk met je, Kim?

Hier hangt Albert nu aan de waslijn te drogen.
Had ik al gezegd dat ie mooi is en dat ik er blij mee ben?
nu nog dat kindje uitbroeden...
pi_73002706
Ik heb vandaag ook gedragen met mijn SI maatje 2.
Ik vind hem prima voor een RUB maar heupdragen is toch niet mijn ding..
pi_73003465
Ik heb het idee dat Leander te zwaar word voor mijn doek. Krijg hem er gewoon niet lekker meer in en hij zakt steeds weg. Doe niks anders dan normaal. Enige verschil is dat hij zijn hoofd niet meer neer legt maar rond kijkt. Nu heb ik de laatste keren steeds de doek van DF gebruikt maar die is en blijft stug Ik baal ervan
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73004158
Welke doeken heb je?
pi_73004298
Mijn eigen is een Bamboe achtige en die van DF is een Ellaroo.
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 15:54:00 #226
141844 Macka66
pi_73004677
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb mijn oog op een Bondolino laten vallen voor m'n vriend. Heeft iemand daar ervaringen mee? Want hij vind "al dat geknoop" met een geweven doek maar niks. Daar heeft hij geen geduld voor zegt ie.
Beetje ervaring. Bij een Bondolino moet je de schouderbanden wel knopen. Maar moeilijk is dat niet, en misschien bouwt het wel genoeg zelfvertrouwen op om ook eens een mei-tai of doek te proberen
Ik vind de Bondolino heel warm, maar Maja viel er indertijd in de zomer meteen in in slaap. Dus goedgekeurd door de kleine draagexpert (en wat mama betreft dus voor de niet-zomerse dagen)!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:54:45 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73004738
Stiemie, wat fijn! Lekker zo'n frummel tegen je aan!
Asy, idd first things first maar je kan natuurlijk wel al oefenen. voorpret en zo
miss, wat leuk! welke doeken?
Nicole, wist je dat je een doek ook zachter krijgt door er op te zitten (of in de droger met tennisballen, maar als het een leendoek is, is dat ms wat drastisch ) of mee in bed te nemen? en geweven doek is wel heel anders dan een rekbare, dus dat is idd wel even wennen
pi_73004794
Ik heb zelf helemaal niets met ellaroo die vind ik afschuwelijk knopen... Dus dat kan ik begrijpen
Misschien een al ingedragen doek lenen.?
pi_73007177
euhm de toevoegingen weet ik niet (ben nog doek-n00b ) maar een Neobulle (rood/oranje/meer kleuren smalle streep), een Dydimos (heel mooi warm rood/paars (de Manon Rouge misschien?)) en een schitterende girasol met brede strepen.

Met die laatste ben ik net boodschappen gaan doen. Ik ben amper een kwartier weggeweet, maar dochterlief slaapt als een roosje nadat ze eerst even goed rondgekeken had in de winkel. Zo schattig dat ze dat steeds meer gaat doen: rondkijken voor ze haar hoofdje neervlijt en gaat slapen
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:56:19 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73008110
de doeken van miss_sly (na overleg uitgevogeld ):
girasol earthy rainbow 4.6
didymos indio scilla
neobulle manon rouge 4.5
pi_73008232
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:37 schreef miss_sly het volgende:

Met die laatste ben ik net boodschappen gaan doen. Ik ben amper een kwartier weggeweet, maar dochterlief slaapt als een roosje nadat ze eerst even goed rondgekeken had in de winkel. Zo schattig dat ze dat steeds meer gaat doen: rondkijken voor ze haar hoofdje neervlijt en gaat slapen
Lief is dat he
Ik vind het altijd zo leuk eruit zien als mijn zoontje aan het rondkijken is in de doek. Echt een heel serieuze blik, alsof hij heel wijs is, alle kanten opkijkend en iedereen ook schaamteloos aanstarend....en dat valt ie keihard in slaap!
pi_73010583
Stiemie, wat lief!

Asynur, leuk, ik ben benieuwd wat voor lief draagkindje je aan het uitbroeden bent!

Wat lief, Webkim! En wat een mooie doeken ook! Fijn Miss Sly.

Soms, als ik met Ko in de doek loop en ik zie moeders met wandelwagens dan kan ik zo genieten van dat lichaampje tegen me aangedrukt. Wat heerlijk is dat toch.

Ik zat trouwens op deze site te kijken www.babygebaren.nl over gebarentaal met baby's en ik zat in hun winkeltje te snuffelen, verkopen ze daar ergo carriers! En draagdoeken, maar die zijn er niet op voorraad.
Ik vind het zo leuk om het dragen tegen te komen op verschillende plekken!

Zag van het weekend op de autoloze zondag trouwens weer veel dragers! Dus dat is een beetje het tegenovergestelde van jou Grijs. Ik zag 2 rekdoeken, een meitai, en een ergocarrier of 2 en dan natuurlijk nog wat BB's.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:59:31 #233
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73010624
Wat leuk dat je zo wat doeken kunt uitproberen miss_sly en wat lief van Webkim idd
En mocht je de girasol nou heel fijn vinden dragen, ik ga er binnenkort eentje verkopen Oh en een indio ook trouwens....
©Dumbo
pi_73010699
wat voor girasol ga je verkopen?

niet dat ik ga kopen ntuurlijk, gewoon, interesse
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:08:52 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73010953
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:58 schreef oeke het volgende:
Asynur, leuk, ik ben benieuwd wat voor lief draagkindje je aan het uitbroeden bent!
Ik hoop dat Harry een beetje van gedragen worden houdt...
pi_73011147
quote:

Ik zat trouwens op deze site te kijken www.babygebaren.nl over gebarentaal met baby's en ik zat in hun winkeltje te snuffelen, verkopen ze daar ergo carriers! En draagdoeken, maar die zijn er niet op voorraad.
Oh babygebaren ja Ga het boekje binnenkort weer eens uit het stof pakken om daar met Leander mee te gaan beginnen. Bij Mikael heeft het heel goed gewerkt
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:14:02 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73011148
Forest Berries

Hoewel ik nog een beetje twijfel omdat ik vandaag een schattig mutsje heb gekocht en dit de enige doek is waarbij die past Maar zelfs voor mij is dat geloof ik geen legitieme reden
©Dumbo
pi_73011192
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:08 schreef Asyniur het volgende:
Ik hoop dat Harry een beetje van gedragen worden houdt...
Ik was daar ook bang voor, maar sinds ik mijn kindje heb, ben ik ervan overtuigd dat er maar heel weinig baby's zijn die er niet van houden!
pi_73011244
hihi Tex, wel een overweging waard zo'n mutsje....

Welke indio ga je verkopen?
pi_73011265
Welke indio gaat er weg?
Ik had vanochtend al met SI geRUBT en nu net lekker met millie kapok in FWCC luiers gehaald.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:22:05 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73011417
Indio Flamingo

Niet echt hele duidelijke foto (reden waarom ze nog niet officieel in de verkoop staan, moet nog fatsoenlijke foto's maken ) hij is iets meer roze dan op de foto.
©Dumbo
pi_73011477

Maar ik heb mijn oog nu op wol, het liefst een Zinnober toverdoek!
pi_73011670
Ik weet misschien iemand die een zinnober misschien wil verkopen ik wil best even voor je peilen..
pi_73011769
oeh! Maar ik weet nog niet welke maat ik wil! Eerst even op de meet kijken, en ik hoop ook een Zinnober te voelen op de meet....
pi_73013477
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:56 schreef DaviniaHR het volgende:
de doeken van miss_sly (na overleg uitgevogeld ):
girasol earthy rainbow 4.6
didymos indio scilla
neobulle manon rouge 4.5
Bingo!
Hardloper.
IG @webkim
pi_73015026
ow tex, die is ook wel erg mooi! En issie ook zo lekker zacht?

Als je hem wegdoet, hoor ik het graag. Kan ik er intussen even over denken

Die indio is ook mooi! Maar die is qua kleur een beetje te zacht. Ik heb al een zachte kleur doek, mijn lelietjes.
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 22:28:25 #247
141844 Macka66
pi_73022450
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:30 schreef oeke het volgende:
oeh! Maar ik weet nog niet welke maat ik wil! Eerst even op de meet kijken, en ik hoop ook een Zinnober te voelen op de meet....
Als ik kom neem ik Zinnober 5 wel mee.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_73022572
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:36:28 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_73022793
En anders kan ik mijn maat 4 meenemen.
pi_73023085
Heb jij ook een zinnober, Cattie? Dat wist ik niet.
Ik heb een beetje zitten kijken welke doeken met wol er allemaal zijn, best veel indio's maar zinnober is nog het meest in de omloop denk ik, of niet?

Op ebay staat wel een indio rotbuche te koop. Maar ik weet niet goed wat ik van die kleur vind. mwah geloof ik.
pi_73023231
ik heb een Aare met wol
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:51:52 #252
108648 cattie
lieve moeder
pi_73023457
Ik ook!
Rotbuche is volgens mij erg gewild, die gaat denk ik hoog eindigen. Van de indio's met wol is Zinnober idd nog het beste te verkrijgen, zelfs nog nieuw op een paar sites geloof ik.
pi_73029377
En wie weet komen er wel nieuwe wolletjes uit. Het zou wel heel raar zijn als dat niet zou gebeuren.
pi_73029557
Ik kijk iedere dag braaf op de wol pagina
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 10:06:42 #255
141844 Macka66
pi_73030824
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:42 schreef oeke het volgende:
Heb jij ook een zinnober, Cattie? Dat wist ik niet.
Ik heb een beetje zitten kijken welke doeken met wol er allemaal zijn, best veel indio's maar zinnober is nog het meest in de omloop denk ik, of niet?

Op ebay staat wel een indio rotbuche te koop. Maar ik weet niet goed wat ik van die kleur vind. mwah geloof ik.
Nino Safran-Honig met wol is ook nog best aan te komen.
(Heb ik ook, maar ik vind Zinnober fijner dragen)
pi_73031495
Ik heb laatst een wollen Nino gevoeld, echt

Ik hoop op een rode/roze wollen Millefiori (je moet iets te dromen hebben niet waar? )
©Dumbo
pi_73031512
Aare is ook mooi, ja! maar niet voor mij, vind ik
Hetzelfde eigenlijk voor nino's

Ik speur ook elke dag even rond naar mooie doeken!
pi_73031819
Nu officieel te koop Didymos Indio Flamingo Over de girasol twijfel ik toch weer...
©Dumbo
pi_73031933
Waar speuren jullie dan naar doeken?
En ik ben werkelijk helemaal onbekend nog met ebay, erg he
pi_73032068
Ik heb deze in mijn bookmarks staan.

En op de Didymos site zelf en op The babywearer.

pi_73032583
Wat oeke zegt, en daar nog bij het het engelse forum.

En da's helemaal niet erg hoor miss_sly, je kan er zelfs beter maar niet aan beginnen
©Dumbo
pi_73033906
ik ga toch eens kijken...en dan hopen dat ik me in kan houden
pi_73035546
We hebben weer een drukke bezige ochtend met Roy en tussendoor geregeld huilen.
En nu heeft papa Roy maar in de doek geknoopt
Mannetje is gelijk weer helemaal stil
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73038371
Vandaag voor het eerst met Esmee naar buiten geweest om Linde naar de kinderopvang te brengen. Esmee lekker in de doek gedaan.

En met mijn 2 meisjes

Het was echt heerlijk. Nu alleen wel wat last van mijn bekken, maar dat komt door het lopen... (iets te enthousiast meteen ook naar de bakker en het postkantoor geweest)
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 15:10:59 #265
141844 Macka66
pi_73039175
Stiemie, wat een leuke foto's! Ik word er helemaal vrolijk van
  woensdag 23 september 2009 @ 15:14:45 #266
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73039283
Stiemie!
pi_73039551
Wat supersuperlief Stiemie! Ik rammel mijn baby er bijna uit..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_73039589
Ehm, ik heb een beetje een domme vraag misschien... Maar hoe weten jullie toch allemaal maar hoe je een doek moet knopen? Ik zal wel niet goed genoeg zoeken of zo, maar ik kan het nergens vinden
Ik zag bijvoorbeeld Miss Sly voorbij komen met Senna die heel lekker in de doek zit, en als ik het goed begrepen heb is dat een FWCC, maar waar o waar kan ik vinden hoe ik ook zo'n knoop maak?
pi_73039621
Op YouTube kan je het e.e.a. opzoeken Chan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73039896
Stiemie, wat een mooie foto en wat een lief klein frummeltje in die doek

Chan, in de op van dit topic staat een filmpje (koeler fwcc), daar heb ik het van geleerd! succes, na een paar keer kun je dat blindelings
pi_73042308
Wat een leuke foto´s Stiemie!

Ik wil heel graag gaan rugdragen, want Graeme wordt nu toch wel zwaar zo op mijn buik. Maar ik weet echt niet zo goed hoe ik hier nu mee moet beginnen (en ik vind het ook wel eng ). Kan ik beter een BWCC doen of een rucksack? En wie weet er een duidelijk filmpje waarop ik goed kan zien hoe het nu moet? En als ik het de eerste keer ga proberen, waar moet ik dan extra op letten?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_73042884
Ik kwam vandaag tijdens het wandelen een oude mevrouw tegen die me toch even wilde vragen of het erg zwaar was. Toen ik zei dat dat niet zo was, juist omdat je het dragen zo netjes met je hele lijf doet op deze manier, zei ze dat ze het zo goed vond en zo fijn voor het kindje

En later kwam ik een andere mama tegen met een dochter aan de hand en een kleintje in de komma-houding (?) en we lachten elkaar maar eens begrijpend toe

ow ja, vandaag waren we op pad met Manon Rouge
  woensdag 23 september 2009 @ 17:34:31 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73043495
tessie, kom je naar de draagmeet? dan wil ik je wel helpen
Anders: begin met een chestbelt aan te leggen (kind op je rug, doek goed strak bij de nek en goed onder de kont van kind draperen, doek onder je armen doen, en afknopen op je borst / boven je borsten) kind zit dan vast. dan is het echt kwestie van afknopen. het moeilijkst is het kind op je rug krijgen, strak houden, en chest belt leggen. daarna is het doek naar achter, kruis onder de benen en voora fknopen. bij bwcc spreid je banden helemaal netjes, bij ruck niet.

en: doe de eerste pogingen met graeme boven bed. als hij toch valt, dan valt hij tenminste zacht...
en mss met manlief in de buurt om te becommentarieren wat je doet en graeme rustig te houden.
pi_73043496
Tessie, lijkt me ook eng. Ik ga wachten tot de meet, maar ik weet niet meer of jij daar ook komt.

Leuk is dat he Miss Sly? Vandaag was ik niet eens heel veel buiten maar het was wel een echte draagdag! Ik heb in totaal 6 dragende papa's en mama's gezien.
Waarvan 4 BB's waarvan 3 op de buik op de fiets en 1 framedrager op de rug op de fiets.

Als allerlaatste zag ik, toen ik bijna thuis was, een mama met een rekdoek! En een meisje dat met een grote glimlach zei, how cute.

Ik had vandaag voor het eerst ook oogcontact met Ko in de doek.
pi_73043672
Ja ik kom ook naar de draagmeet Maar ik wil zo graag nu nu nu Ik was net al aan het oefenen met een grote knuffelclown Volgens mij is een bwcc wat steviger dan een rucksack toch? Das dan misschien beter omdat Graeme nog maar zo klein is?
Ik had een filmpje van draagdoekmama gevonden ( ) wat ik op zich wel duidelijk vond. Maar het is nog wel moeilijk hoor, en die clown weegt ook niks (en heeft rare fladderbenen) dus dat is natuurljik heel anders dan met een echt kind. Ook op bed lijkt het me eng, als hij dan valt
pi_73043839
Hoe oud is Graeme? Met een kindje onder de 5 maanden doe je beter een rucksack dan een bwcc.
Dit omdat een bwcc houdingstechnisch minder fijn is voor een kleintje (breder spreiden), maar vooral ook omdat je in een rucksack beter contact kan houden met je kind en dat is met kleine babies héél belangrijk. Bij een (edit:) backwrapcrosscarry zitten ze daarvoor eenvoudigweg te laag.
Een rucksack met een kleine baby knoop je idealiter zó hoog dat hij/zij het hoofdje op je schouder te rusten kan leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 23-09-2009 18:55:03 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 23 september 2009 @ 18:19:15 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73044729
Bij een bwcc zitten ze te laag niet rucksack
Goh, daar had ik verder niet over nagedacht, eigenlijk, over het laag hangen Maar ja, eli was al een jaar toen wij voor het eerst gingen rugdragen, dus das een ander formaat
pi_73044821
Ja, sorry, vertieping.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73044841
Ik had daar ook nog niet over nagedacht, maar ik vond een rucksack wel een simpelere knoop om te leren
©Dumbo
pi_73044914
Ik vond het dragen zelf ook echt zo leuk En Esmee lag zo lekker beschermd bij me. Heerlijk zo. En al die verbaasde blikken als ik vertelde dat ze nog geen week oud is
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 18:44:45 #281
141844 Macka66
pi_73045453
Tessie, wat Davinia ook al aangaf: doe de rucksack met een chestbelt, dat geeft meer stevigheid en voelt zekerder. Je hebt Graeme dan al vastzitten op je lijf voordat je de banden naar achteren doet.
pi_73055390
Thanx voor de tips! Graeme is pas 3 maanden, dus dan ga ik voor de rucksack. Ik kan alleen geen filmpje vinden van rucksack met chestbelt voordat de banden naar achteren gaan... Hoe doe je dat dan precies?
pi_73055468
Ik vind zelf een rucksack ook makkelijke te knopen dan een bwcc. Ik heb Merel tot nu toe bijna alleen nog maar in een rucksack op m'n rug gehad.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73056175
Stiemie, ik wilde nog zeggen dat het er zo mooi uitzag, met je grote dochter aan de hand en je kleine dochter in de doek.
Rustig aan doen, hoor!

Ehm, ik vroeg mij af, welke draad is wol in de Zinnober? De witte of de goudgele?

Oeh, ik heb ontkleurder gekocht, ik ga mijn pauwen plukken!

Spannend Tessie, rugdragen! Lijkt me wel lekker, zo'n koppie in je nek.
pi_73057781
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:01 schreef tessie het volgende:
Thanx voor de tips! Graeme is pas 3 maanden, dus dan ga ik voor de rucksack. Ik kan alleen geen filmpje vinden van rucksack met chestbelt voordat de banden naar achteren gaan... Hoe doe je dat dan precies?
Je legt je kindje op je rug en doet de doek over de rug van je kind.
De doekbanen zijn óver je schouders.
Je legt een enkele knoop op borsthoogte of net erboven (maar zonder dat het een wurgknoop wordt).
Dan breng je onder je armen door de doekbanen naar achter.
Ga over het ene beentje en onder het andere: zo vormen de banen een kruis onder de bips.

Je kan de doek óf zover onder de billen stoppen dat het een buideltje wordt, óf (veiliger) de onderrand van je doek vastzetten met de banen die je onder de bips kruist.

Ik zal proberen morgen even een filmpje voor je te maken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73057910
Oeh een filmpje zou wel super zijn webkim!
pi_73061855
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:23 schreef oeke het volgende:
Ehm, ik vroeg mij af, welke draad is wol in de Zinnober? De witte of de goudgele?

Oeh, ik heb ontkleurder gekocht, ik ga mijn pauwen plukken!
De goudgeleoranjebruinerode (afhankelijk van wie je het vraagt ) draden. En die laten zich goed verven.

Succes, geplukte pauwen zijn moooooi
pi_73062578
Ik vind de gekleurde draad van zinnober meer zalmig roze...
©Dumbo
  donderdag 24 september 2009 @ 10:39:48 #289
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_73062811
quote:
Daar komt mijn Ergo vandaan..
Duurde wel drie weken (vakantie en wat andere probleempjes) maar alles is geregeld en goed gekomen.
Ik heb nu het gehele baby-gebaren pakket gekregen (klein boekje (was al eerder opgestuurd) , grote boek en de DVD) als een stukje refund en troost omdat het zolang heeft geduurd.

(achterop het grote boek staat ook een foto van Lissa die draagt met een Storch Leo natur)

[ Bericht 13% gewijzigd door Noli. op 24-09-2009 10:50:28 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 24 september 2009 @ 14:59:19 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_73070419
Eentje uit de oude doos:

Ha, beat that! Ik denk dat weinig van jullie eerder droegen dan ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73078372
Gaaf Troel! Leuk dat je toen al droeg Heeft jouw moeder jou ook gedragen dat je als kind je pop in draagdoek wilde?

Misschien moet ik Hannah ook vast een pop in draagdoek ombinden, dan kan zij over tig jaar misschien hetzelfde zeggen
©Dumbo
pi_73079230
Stiemie wat een lieve foto's

Vandaag ben ik met Willow in de doek naar buiten gegaan En het was nog prettig ook k had 'm een beetje scheef geknoopt, en het was nog wat onwennig (dat ik de neiging had om haar nog vast te houden ook want stel je voor dat ze er uit valt, zeg maar ) maar best leuk Willow sliep lekker door... en mên wat heb je een bekijks als je er zo bijloopt Heel veel "ohhhh mag ik even kijken?" en één keer "Jeetje net een kangoeroe man" (pubermeisje tegen haar vriendje).
Maar best voor herhaling vatbaar denk ik Volgende keer proberen als ze een beetje wakker is misschien.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 24 september 2009 @ 19:40:56 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_73079559
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:08 schreef texelonia het volgende:
Gaaf Troel! Leuk dat je toen al droeg Heeft jouw moeder jou ook gedragen dat je als kind je pop in draagdoek wilde?

Misschien moet ik Hannah ook vast een pop in draagdoek ombinden, dan kan zij over tig jaar misschien hetzelfde zeggen
Jeps
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 september 2009 @ 20:18:10 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73080956
Oscar zet zich steeds enorm af met zijn handjes als ik hem in de fwcc doe... Niks lief hoofdje tegen me aan en dat ik dan zijn koppie onder een van de banden kan doen...
Op zich niet erg, maar ik moet dus nu steeds met 1 hand zijn koppie ondersteunen ipv dat ik mijn armen vrij heb.
Hij is wel vrij sterk in zijn nekje al, maar helaas nog niet sterk genoeg dat ik hem echt los kan laten tijdens het dragen...
pi_73081252
BE, dat deed Ko ook, en ineens had hij het door, begreep hij dat de doek leuk was.
Nu is hij meestal heel rustig als ik hem in de doek doe.
pi_73081401
Senna vindt het in de doek gedaan worden ook niet leuk. Vaak afzetten, soms huilen alsof er ik weet neit wat gebeurt. Tot ze dan lekker zit, en dan is het goed. Tegenwoordig eerst even een tijdje rondkijken en dan slapen, voorheen gewoon meteen slapen.

In wat voor doek draag je, BE?
  donderdag 24 september 2009 @ 20:48:36 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73082207
In het begin ging het wel een paar keer goed, dus het zal mss wel komen, evt. ook na een tijdje lopen, maar heb nu nog te veel last van rug/bekken om lange stukken te lopen.

Ik draag in de binana miss_sly.
pi_73082349
Aah, ok, ik droeg in eht begin ook in een bamboe, net zoiets dus. Ik ben vrij snel overgestapt op een geweven doek, o.a. omdat die meer steun geven. Bovendien zijn die vaak breder en dan kun je met een spuugdoekje een mooi rolletje maken die het nekje kan steunen (thanks oeke ). Ik doe dat nu nog steeds iedere keer en dan is het niet zo erg als ze wat naar achteren hangt, want door dat rolletje kan haar hoofdje niet te ver naar achteren en heeft ze toch steun.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:08:07 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73082978
Dat rolletje probeerde ik ook, maar de binana rekt dan meteen heel veel mee.
Geweven zou ik ook wel kunnen doen, maar ik ben bang dat dat nog warmer is. Hoewel... mss juist wel niet...
pi_73083045
Ik heb niet het idee dat Senna het heel erg warm heeft, gewoon goed. Maar ze heeft dan ook niet heel veel aan in de doek met dit weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')