quote:Femke Halsema heeft 'moeite met de hoofddoek'. Ze kan 'niet wachten' totdat de vrouwen die er een dragen 'in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren'.
quote:Ze heeft er over nagedacht haar kinderen van hun zwarte school te halen: 'Ik zet kinderen niet op school als sociaal experiment. Als ze niet maximale kansen krijgen en gelukkig zijn, gaan ze eraf.'
Bron: De Pers / www.Elsevier.nlquote:Halsema zegt dat zij niet te beroerd is om de orthodoxe islam net als alle geloven aan te vallen waar zij dat nodig vindt. ‘Ik merk het in mijn wijk: natuurlijk is de islam een probleem.
Oho, Femke is een beetje naief maar niet rot man!quote:Op woensdag 9 september 2009 11:18 schreef MarkyMarkx het volgende:
Niks beters te vergelijken dan een appel met een rotte peer?
Flikker gewoon op met je 23 kansloze kutposts per dagquote:Op woensdag 9 september 2009 11:19 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Oho, Femke is een beetje naief maar niet rot man!
Kom dan kom dan he he he, ik pak je gastquote:Op woensdag 9 september 2009 11:21 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Flikker gewoon op met je 23 kansloze kutposts per dag
Zoals elk vrouw dat zou moeten.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:24 schreef Triggershot het volgende:
Halsema moet een hoofddoek op, kinderen baren en niet werken.
hAlsema for the win!quote:Op woensdag 9 september 2009 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals elk vrouw dat zou moeten.
Ja eng hequote:Op woensdag 9 september 2009 11:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ze blijft toch iets geils hebben
ofwel wel roepen dat je er moeite mee hebt maar niet verder komen dan het benoemen. Nou dikke pluim hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 11:32 schreef Hexagon het volgende:
Gedurfde en openhartige opstelling van Femke. Dikke pluim voor haar.
Het is eigenlijk niet meer dan logisch dat iemand die het vrijzinnige zodanig in zich heeft weinig op heeft met de redenatie achter hoofddoeken .
Maar ook mooi dat ze niet vervalt in een paternalistische houding om het met beleid te willen aanpakken. Dat is de juiste nuance.
Het is dezelfde Halsema die dit zegt in het artikel (maar uiteraard niet wordt overgenomen in de OP)quote:Op woensdag 9 september 2009 11:26 schreef isogram het volgende:
Is dit dezelfde Femke Halsema als de GroenLinks-leidster bij wie het stoom uit de oren komt wanneer Wilders iets over moslims roept, of is het dubbelgangste die toevallig ook dezelfde naam heeft?
Het is meer de users zoals jij die een vertekend beeld hadden van Halsema (en andere linkse politici trouwens) die nu een realiteitsles krijgen.quote:De GroenLinks-leider wijst erop dat zij het recht van een vrouw om vrijwillig een hoofddoek te dragen – zelfs bij de politie of op de redactie van het feministische maandblad Opzij – altijd heeft verdedigd en dat ook zal blijven doen. "Maar ik kan niet wachten op het moment waarop vrouwen in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren."
Van achter waarschijnlijk, maar geef je adres maar, stop wel een kurk in mijn reet. Dan kom ik ff je puisten uitknijpen en die lege jampotten op je neus bijvullen.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:25 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Kom dan kom dan he he he, ik pak je gast
Waarom zou de overheid daar per se op moeten ingrijpen?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:34 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ofwel wel roepen dat je er moeite mee hebt maar niet verder komen dan het benoemen. Nou dikke pluim hoor
Nee, Femke kon natuurlijk niet anders dan haar kinderen op een "zwarte" school doen met haar multiculti instelling, en ziet nu als moeder ook dat haar kinderen niet de maximale kansen krijgen omdat ze op de verkeerde school zitten....quote:Op woensdag 9 september 2009 11:22 schreef henkway het volgende:
Zo, wat is er met de multiculti gebeurd??
gaan we radicaal worden??
Ja het is dezelfdequote:Op woensdag 9 september 2009 11:26 schreef isogram het volgende:
Is dit dezelfde Femke Halsema als de GroenLinks-leidster bij wie het stoom uit de oren komt wanneer Wilders iets over moslims roept, of is het dubbelgangster die toevallig ook dezelfde naam heeft?
Halsema heeft er volgens mij nooit een geheim van gemaakt dat zij in vele opzichten dezelfde keuzes maakt als de gemiddelde blanke hogerogeleide vrouw.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Femke kon natuurlijk niet anders dan haar kinderen op een "zwarte" school doen met haar multiculti instelling, en ziet nu als moeder ook dat haar kinderen niet de maximale kansen krijgen omdat ze op de verkeerde school zitten....
Ze laat het er nog even van afhangen of de kinderen wel gelukkig zijn, maar ik gok dat de tweeling van Femke volgend jaar vrolijk op een "witte" school zitten. Maar ze dekt zich nu vast in.
quote:Uw partij ageert niet tegen de orthodoxe islam. Is dat niet vreemd voor een linkse partij?
‘Dat doen we wel. Ik ben een van de weinigen die Saoedi-Arabië aanklaagt, samen met Wilders, voor de schending van vrouwenrechten. Ik zal altijd heftig ageren tegen elke vermeende invoering van de sharia. Organisaties mogen, zolang ze niet crimineel zijn, allerlei opvattingen uitdragen – ook waar ik heel grote problemen mee heb. Maar ik zal daar wel mee in conflict treden. Dat doe ik met de SGP en met de orthodoxe islam. Opvattingen over homo’s, vrouwen, dan kunnen ze rekenen op een fikse aanval van mij.’
Wanneer heeft u voor het laatste een fikse aanval uitgevoerd?
Halsema denkt na en verwijst naar de keer dat zij ‘fundamentalistische moslims, fundamentalistische Amerikaanse christenen en de rooms-katholieke kerk’ bestempelde als ‘een as van religieus kwaad’, omdat die vrouwen onderdrukken. De algemene politieke beschouwingen van 2006.
‘Dat is mijn beroemdste aanval. Ik heb daar veel problemen mee gehad.’
U pakte keurig de islam en het katholicisme samen aan.
‘Nee, nee, ik ben niet te beroerd om de orthodoxe islam op zich aan te vallen waar ik dat nodig vind. Ik heb me steeds uitgesproken waar het ging om de schending van homorechten.’
Wat vindt u van de hoofddoek?
‘Geen enkel bezwaar tegen, zolang die in vrijheid wordt opgedaan.’
Wat vindt u ervan?
‘Ik vind het doodjammer dat vrouwen hun mooie haren verbergen.’
Dat is het?
‘Nee. Dat zeg ik uit speelsheid. Als ik op de school van mijn kinderen kom, valt het mij wel eens moeilijk – ik kom echt voort uit de feministische beweging – dat ik dan tussen allerlei gesluierde vrouwen zit. Ik zal hun rechten niet aantasten daarin. Maar ik kan niet wachten op het moment waarop ze in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos. En volstrekt vrij. Ik geloof niet dat welke God ook kledingeisen stelt. Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen.’
‘Je dwingt vrouwenemancipatie niet van bovenop af. Die moet uit de vrouw zelf komen. Ik heb gezegd dat politie-agentes hoofddoekjes moesten kunnen dragen. Ik heb ruzie gemaakt met Ciska Dresselhuys, die geen vrouw met hoofddoek wilde aannemen bij het blad Opzij. Maar dat neemt niet weg dat ik moeite met de hoofddoek heb.’
http://www.depers.nl/binn(...)st-door-verlies.html
Als je als politicus constateert dat er een probleem is in de samenleving heb je zelfs de plicht om er iets mee te doen. Je zit er als volksvertegenwoordiger en als gl'er mag je je ook wel eens uitspreken over iets anders dan elektrische auto's of bont.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is dezelfde
Het feit dat je met bepaalde geloofsuitingen weinig op hebt hoeft niet te betekenen dat je het allemaal goed moet vinden wanneer iemand doet alsof het krijgers van een boze hogere macht zijn.
Ja, leuk knip-en-plak-werk weer. Zo lijkt het nog ergens op.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:42 schreef Montov het volgende:
Het relevante deel van het originele interview:
[..]
Nou, het gaat natuurlijk ook om de onafhankelijkheid van de vrouw. Maar die kan je niet via verboden afdwingen, integendeel zelfs.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:46 schreef Dutchguy het volgende:
Op zich is ze doodeerlijk, ik ken persoonlijk niemand die met plezier naar een hoofddoek kijkt. Een meid waar je de haren van ziet is veel prettiger en natuurlijker om te zien. Volgens mij gaat het niet veel dieper dan dat.
Volgens mij gaat ze die discussie niet persee aan, ze vindt het geen leuk gezicht. Nou ik denk 99,9% van de Nederlanders niet. Wel bijzonder dat ze dat zo open durft te stellen.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Nou, het gaat natuurlijk ook om de onafhankelijkheid van de vrouw. Maar die kan je niet via verboden afdwingen, integendeel zelfs.
Van Wilders vind ik het ook wel bijzonder dat hij het zo open durft te stellen.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:51 schreef Dutchguy het volgende:
Volgens mij gaat ze die discussie niet persee aan, ze vindt het geen leuk gezicht. Nou ik denk 99,9% van de Nederlanders niet. Wel bijzonder dat ze dat zo open durft te stellen.
Is er een probleem dan bij vrouwen die zo'n ding vrijwillig dragen?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:44 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Als je als politicus constateert dat er een probleem is in de samenleving heb je zelfs de plicht om er iets mee te doen. Je zit er als volksvertegenwoordiger en als gl'er mag je je ook wel eens uitspreken over iets anders dan elektrische auto's of bont.
http://www.depers.nl/binn(...)st-door-verlies.htmlquote:Op woensdag 9 september 2009 11:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, leuk knip-en-plak-werk weer. Zo lijkt het nog ergens op.
Ander verhaal natuurlijk. Femke staat toch voor links politiek correct. Laatste keer dat Wilders daar mee geassocieerd werd is alweer tijdje geleden geloof ik.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:52 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[..]
Van Wilders vind ik het ook wel bijzonder dat hij het zo open durft te stellen.
Nee Wilders komt veel verder...quote:Op woensdag 9 september 2009 11:34 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ofwel wel roepen dat je er moeite mee hebt maar niet verder komen dan het benoemen. Nou dikke pluim hoor
En hem aan haar hoofddoek afvegen?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef Chriz2k het volgende:
Ik zal mijn penis eens tussen haar benen slingeren.
Het recht om een hoofddoek te dragen is wat anders dan dat je die ook zou moeten dragen. Zij neemt het op voor dergelijke rechten, rechten om te kiezen dus, niet voor de keuze. Net als bij de vrijheid van meningsuiting, het opnemen recht erop verdedigen is geen aansporing om dan maar van alles te schreeuwen.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:26 schreef isogram het volgende:
Is dit dezelfde Femke Halsema als de GroenLinks-leidster bij wie het stoom uit de oren komt wanneer Wilders iets over moslims roept, of is het dubbelgangster die toevallig ook dezelfde naam heeft?
Dat vermoed ik ook ja.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]Ze laat het er nog even van afhangen of de kinderen wel gelukkig zijn, maar ik gok dat de tweeling van Femke volgend jaar vrolijk op een "witte" school zitten. Maar ze dekt zich nu vast in.
"Glas erbij, Femke?"quote:Op woensdag 9 september 2009 13:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Straks blijkt ze ook nog bier uit de fles te drinken.
Net een echt mensquote:Op woensdag 9 september 2009 13:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Roken, vieze auto's rijden, muggen doodslaan, kinderen naar een witte school.. mijn beeld van haar verandert wel. Straks blijkt ze ook nog bier uit de fles te drinken.
Oh? Is dat het meest recente excuus?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:57 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook ja.
Je gaat wel af fhoor, net als met die ouwe stinkmercedes van haar, ja mijn partner vind het zo leuk.
rotsmoesje, hij is er niet uit te slaan![]()
Nou verpats dat ding dan, hij staat op HAAR naam
Ja, vooral voor de werkgevers, en daar zie ik Femke de komende 20 jaar nog niet voor opkomenquote:Op woensdag 9 september 2009 13:15 schreef Gia het volgende:
Als ze nou ook nog gaat verkondigen dat werkgevers en scholen, volgens haar, het dragen van religieuze symbolen mogen verbieden, dan ga ik haar nog sympathiek vinden ook!
Maar dat zal wel teveel vrijheid zijn.
Ja dingen gaan verbieden is inderdaad vrijheidquote:Op woensdag 9 september 2009 13:15 schreef Gia het volgende:
Als ze nou ook nog gaat verkondigen dat werkgevers en scholen, volgens haar, het dragen van religieuze symbolen mogen verbieden, dan ga ik haar nog sympathiek vinden ook!
Maar dat zal wel teveel vrijheid zijn.
Dat ik uitlatingen van religie in mijn eigen bedrijf in mijn eigen pand zou mogen verbieden zou ik idd een stukje vrijheid vinden....quote:Op woensdag 9 september 2009 13:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dingen gaan verbieden is inderdaad vrijheid
Meer vrijheid voor jou, minder vrijheid voor anderen. Per saldo minder vrijheid dus. Tenzij je geen gebruik wenst te maken van deze 'vrijheid' of een eenmanszaak hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ik uitlatingen van religie in mijn eigen bedrijf in mijn eigen pand zou mogen verbieden zou ik idd een stukje vrijheid vinden....
Hun religie uiten doen ze maar lekker in hun vrije tijd, net als andere hobbies.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Meer vrijheid voor jou, minder vrijheid voor anderen. Per saldo minder vrijheid dus. Tenzij je geen gebruik wenst te maken van deze 'vrijheid' of een eenmanszaak hebt natuurlijk.
Dat is wel een rare uitspraak van een elitaire intellectueel als Femke. Femke moet ook weten dat van die honderden miljoenen hoofddoekdragers een substantieel deel er zelf voor kiest dit te dragen. Femke moet weten dat menig moslima vindt dat de Westerse vrouw veel minder respect voor zichzelf heeft door zichzelf in schaarse kleding te hullen. Femke moet dus weten dat veel moslima's dus helemaal niks kunnen met de uitspraak "in vrijheid" omdat ze die hoofddoek gewoon aan zouden houden.quote:Femke Halsema heeft 'moeite met de hoofddoek'. Ze kan 'niet wachten' totdat de vrouwen die er een dragen 'in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren'.
U bent moslim?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:32 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is wel een rare uitspraak van een elitaire intellectueel als Femke. Femke moet ook weten dat van die honderden miljoenen hoofddoekdragers een substantieel deel er zelf voor kiest dit te dragen. Femke moet weten dat menig moslima vindt dat de Westerse vrouw veel minder respect voor zichzelf heeft door zichzelf in schaarse kleding te hullen. Femke moet dus weten dat veel moslima's dus helemaal niks kunnen met de uitspraak "in vrijheid" omdat ze die hoofddoek gewoon aan zouden houden.
Oh wacht.. ze is ook feminist? Dat verklaart een hoop.
Een werkgever moet de vrijheid hebben om geen rekening te houden met geloofszaken van personeel. Je krijgt vrij voor de geboorte van een kind, een huwelijk van directe familie, een begrafenis enz....maar dat heeft niet direct met een geloof te maken. Zaken als Kerst en carnaval hebben dat wel, maar dat is sowieso een prettige vakantie, of je het nou viert of niet. Heeft dus ook niet meer per se met geloof te maken.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Meer vrijheid voor jou, minder vrijheid voor anderen. Per saldo minder vrijheid dus. Tenzij je geen gebruik wenst te maken van deze 'vrijheid' of een eenmanszaak hebt natuurlijk.
Het feit dat moslima's dat vinden is al reden genoeg om een verbod voor zo'n hoofddoek in te stellen op die plaatsen waar respectvolle, vrije westerse vrouwen gedwongen worden met moslima's samen te werken. Een keurige westerse vrouw moet het zich niet hoeven te laten welgevallen bekritiseerd te worden door geloofsfanaten. In zo'n geval is een verbod op zijn plaats.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:32 schreef waht het volgende:
Femke moet weten dat menig moslima vindt dat de Westerse vrouw veel minder respect voor zichzelf heeft door zichzelf in schaarse kleding te hullen.
Ah op die manier. Vrij met kerst, pasen of carnaval heeft niet persé met geloof te maken, maar is sowieso een prettige vakantie. Vrij met suikerfeest daarentegen is je geloof opdringen, en moet dus niet kunnen. Ik snap het.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Een werkgever moet de vrijheid hebben om geen rekening te houden met geloofszaken van personeel. Je krijgt vrij voor de geboorte van een kind, een huwelijk van directe familie, een begrafenis enz....maar dat heeft niet direct met een geloof te maken. Zaken als Kerst en carnaval hebben dat wel, maar dat is sowieso een prettige vakantie, of je het nou viert of niet. Heeft dus ook niet meer per se met geloof te maken.
Maar een hoofddoek mogen dragen, terwijl de werkgever dat niet wenselijk vind, is jouw geloof opdringen aan je werkgever. Moet dus niet kunnen. Wat is het volgende? Vrij voor suikerfeest? Vrij voor besnijdenis? Een gebedsruimte binnen elk groot bedrijf?
Kom op, houd je geloof lekker voor jezelf en voor de vrije tijd. Geloof heeft niks te maken met school of werk. En daar mag wmb wel wat aan gedaan worden om excessen te voorkomen.
Zullen we alle Mohammedjes ook maar verplicht hun naam laten veranderen zodat ze hun geloof niet aan je opdringen? Ik bedoel maar... Verplicht van die Islamitische namen in je databaseje, dat kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hun religie uiten doen ze maar lekker in hun vrije tijd, net als andere hobbies.
Daarbij zijn ze niet verplicht voor mij te werken als ik die vrijheid als werkgever zou hebben.
Femke bestrijd dus dat soort kromme geloofsredenaties die het uitdragen van vrouwelijke schoonheid verbieden.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:32 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is wel een rare uitspraak van een elitaire intellectueel als Femke. Femke moet ook weten dat van die honderden miljoenen hoofddoekdragers een substantieel deel er zelf voor kiest dit te dragen. Femke moet weten dat menig moslima vindt dat de Westerse vrouw veel minder respect voor zichzelf heeft door zichzelf in schaarse kleding te hullen. Femke moet dus weten dat veel moslima's dus helemaal niks kunnen met de uitspraak "in vrijheid" omdat ze die hoofddoek gewoon aan zouden houden.
Oh wacht.. ze is ook feminist? Dat verklaart een hoop.
Kerst en carnaval zijn feesten die sowieso door zowel gelovigen als nietgelovigen worden gevierd.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ah op die manier. Vrij met kerst, pasen of carnaval heeft niet persé met geloof te maken, maar is sowieso een prettige vakantie. Vrij met suikerfeest daarentegen is je geloof opdringen, en moet dus niet kunnen. Ik snap het.
Die naam krijgen ze bij hun geboorte, dat is dus niet iets waar ze zelf voor kiezen.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zullen we alle Mohammedjes ook maar verplicht hun naam laten veranderen zodat ze hun geloof niet aan je opdringen? Ik bedoel maar... Verplicht van die Islamitische namen in je databaseje, dat kan natuurlijk niet.
En terwijl je dit typt heb je niet zoiets van... Hé, misschien is mijn redenatie hier ietwat... krom?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Kerst en carnaval zijn feesten die sowieso door zowel gelovigen als nietgelovigen worden gevierd.
Pasen is maar één vrije dag. Soms gekoppeld aan de voorjaarsvakantie.
Verder is het zo dat Nederland van oudsher een Joods-christelijke cultuur is waar deze feesten nog steeds een belangrijke plaats innemen. Maar dan nog zijn niet gelovigen blij met de kerstvakantie om lekker te kunnen gaan skiën.
Wat moeten we met een week vakantie na de ramadan? Niemand, behalve moslims, hebben daar wat mee. Wil je vrij? Prima, dan plan je daar je vakantie of neem verlof op.
hehe, nee agnost.quote:
'Krom'? Het is net zo krom om naakt door de lokale winkelstraat te lopen als in een allesbedekkend gewaad.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Femke bestrijd dus dat soort kromme geloofsredenaties die het uitdragen van vrouwelijke schoonheid verbieden.
In Femke's ideaalwereld kunnen vrouwen gewoon er mooi en sexy uitzien zonder beperkt te worden door moraliserende verwijten.
Sommige moslima's vinden dat. Maar dat betekent ten eerste niet dat ze Westerse vrouwen bekritiseren. En het betekent ten tweede ook niet dat ze Westerse vrouwen willen dwingen om een hoofddoek te dragen. Het is simpelweg hoe zij er tegenover staan.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Het feit dat moslima's dat vinden is al reden genoeg om een verbod voor zo'n hoofddoek in te stellen op die plaatsen waar respectvolle, vrije westerse vrouwen gedwongen worden met moslima's samen te werken. Een keurige westerse vrouw moet het zich niet hoeven te laten welgevallen bekritiseerd te worden door geloofsfanaten. In zo'n geval is een verbod op zijn plaats.
Iemand al dan niet aannemen in een representatieve functie omdat je vindt dat hij/zij (om watvoor reden dan ook) niet past bij het beeld dat je van je organisatie uit wil dragen, vind ik iets heel anders dan als algemene regel invoeren dat werkgevers per definitie het recht moeten hebben vrouwen te verplichten hun hoofddoek af te doen.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die naam krijgen ze bij hun geboorte, dat is dus niet iets waar ze zelf voor kiezen.
Als iemand ervoor kiest om er als punker bij te lopen terwijl hij solliciteert op de functie van accountmanager voor een verzekeringsmaatschappij, dan is de kans groot dat de punker op uiterlijk die baan niet krijgt.
Als iemand in hoofddoek die baan ook niet krijgt dan gaat het ineens niet meer om het uiterlijk maar om discriminatie. En dat.... is dus BS.
Als ik wil dat mijn personeel er representatief bijloopt dan moet ik die vrijheid als werkgever hebben. Als iemand liever haar religie representeert dan mijn bedrijf, dan is dat haar keuze, maar die moet mij niet in de schoenen geschoven worden.
Dat zal best. Heb je een bron die onomstotend bewijst dat alle moslima's zijn geïndoctrineerd?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:08 schreef cultheld het volgende:
Vrijwilligheid begint waar indoctrinatie ophoudt.
Het gaat niet zozeer om de uiting maar om het idee dat erachter zit.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:06 schreef waht het volgende:
'Krom'? Het is net zo krom om naakt door de lokale winkelstraat te lopen als in een allesbedekkend gewaad.
Wie zegt dat het ene of andere juist is? Niemand dus. En zo lang er moslima's rondlopen die vrijwillig een hoofddoek dragen is het uitgangspunt van Femke onjuist.
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En terwijl je dit typt heb je niet zoiets van... Hé, misschien is mijn redenatie hier ietwat... krom?
Het kromme zit hem er uiteraard in dat je van de ene religieuze feestdag terecht zegt dat het voor niet gelovigen gewoon een vrije dag is, en de andere (mogelijke) vrije dag omschrijft als het opdringen van een geloof.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, hoezo?
Als een christen vrij wil voor een doopfeest moet hij ook een vakantiedag opnemen. Is maar heel normaal. Overigens zijn die verplichte vakanties, Kerst en Carnaval, ook voor eigen rekening. Meestal collectief roostervrij. Kerst is eigenlijk ook maar 2 dagen, soms niet eens. Het is gewoon een wintervakantie waar toevallig die twee kerstdagen invallen, samen met het nieuwjaar, wat weer geen geloofsfeest is.
Carnaval is niet per se landelijk. Niet iedereen heeft dan vrij. Voor de meeste carnaval vierders kost het zelfs vakantiedagen.
Wat is er dan mis mee om met suikerfeest gewoon ook vakantiedagen op te nemen?
Het moet niet natuurlijk, het mag wel. Dat is juist het leuke van vrijheid.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:15 schreef quatara het volgende:
[..]
Betekent dat dat ik daarvoor mijn hoofdharen moet laten zien?
'Zo horen' kunnen we ook toepassen op de moraal van Femke. Dat is het mooie aan normen en waarden: ze zijn niet universeel.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de uiting maar om het idee dat erachter zit.
Dat idee is de moraliserende redenatie die het tonen van vrouwelijke schoonheid in het openbaar afkeurt en die uiting zodoende oplegt. Het is de vraag of al die vrouwen daarmee nu echt zichzelf zijn of dat ze zich eraan conformeren omdat het kennelijk "zo hoort" en je anders geen zelfrespect zou hebben. Vrijzinnigen als Femke hebben een hekel aan dingen die "zo horen".
Wat dat betreft is er inderdaad niks mis.quote:Nu heb je gelijk dat ze zelf eveneens een waardeoordeel geeft vanuit haar ideale levensinstelling. Echter maakt ze die enkel kenbaar en is dat het volste recht. Nergens pleit ze voor dingen gaan verbieden of iets dergelijks.
Als over een jaar of 3 het suikerfeest voor de komende 8 jaar of zo, binnen de zomervakantie valt, hoor je mij ook niet klagen dat ik vrij ben met suikerfeest.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:39 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het kromme zit hem er uiteraard in dat je van de ene religieuze feestdag terecht zegt dat het voor niet gelovigen gewoon een vrije dag is, en de andere (mogelijke) vrije dag omschrijft als het opdringen van een geloof.
Nogal vreemd, aangezien je daar exact dezelfde redenatie op toe kunt passen. Los van de vraag of we meer of minder feestdagen moeten hebben, en los van de vraag of we iets als een suikerfeest in zouden moeten voeren.
Nee!! Moet er niet aan denken om rond te lopen in kleding waar mijn moeder mij als kind in rond liep lopen.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:43 schreef waht het volgende:
Ik bedoel, hebben Westerse vrouwen per definitie meer zelfrespect omdat ze zich kleden zoals ze zich kleden? Hebben zij niet van huis uit gekregen dat je je zo 'hoort' te kleden?
Ik blijf het een vreemd vinden om in het ene geval van opdringen te spreken en in het andere niet (want het is maar één dagquote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Als over een jaar of 3 het suikerfeest voor de komende 8 jaar of zo, binnen de zomervakantie valt, hoor je mij ook niet klagen dat ik vrij ben met suikerfeest.
Kerst valt in de wintervakantie. Of je nou kerst viert of niet. Carnaval is, zoals ik al zei, niet overal verplicht vrij. Pasen is in feite maar één dag, evenals Pinksteren. Daarbij zijn dat dagen die al van oudsher hier gevierd worden. Dat handjevol moslims dat suikerfeest wil vieren, kan zo'n feest niet gaan opdringen aan de 16 miljoen Nederlanders die daar niks mee hebben.
Overigens mag er wmb wel een verandering komen op het gebied van vakanties. Geen vastgelegde vakanties meer. Iedereen krijgt zijn roostervrije dagen om zelf in te delen. Bedrijven blijven dus het gehele jaar open. Wie vrij wil, kan dit aanvragen. Vrij om religieuze feesten moet dan de voorkeur krijgen.
Dit houdt dan echter wel in dat een Christen kerstvakantie kan hebben en een moslim niet. Want er moet toch bezetting zijn op het werk. Die Moslim kan dan weer vrij nemen met het suikerfeest en krijgt dan voorrang op de christen en jood. Enz.....
Niemand is verplicht ergens te gaan werken. Als je de vrijheid hebt ergens anders te gaan werken wordt er dus helemaal niets aan vrijheid ingeperkt als de werkgever de vrijheid krijgt echt zijn eigen kledingvoorschriften te hanteren.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:24 schreef kLowJow het volgende:
In theorie niet nee, net zoals het afschaffen van het arbeidsrecht in theorie meer vrijheid op zou leveren.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niemand is verplicht ergens te gaan werken. Als je de vrijheid hebt ergens anders te gaan werken wordt er dus helemaal niets aan vrijheid ingeperkt als de werkgever de vrijheid krijgt echt zijn eigen kledingvoorschriften te hanteren.
Het is wederom een afweging van vrijheidsbelangen.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In theorie niet nee, net zoals het afschaffen van het arbeidsrecht in theorie meer vrijheid op zou leveren.
Ja, als je je snor al laat zien, dan kan je net zo goed de rest ook showen..quote:Op woensdag 9 september 2009 14:15 schreef quatara het volgende:
[..]
Betekent dat dat ik daarvoor mijn hoofdharen moet laten zien?
Ja, behalve die paar gestoorde bekeerlingen zijn ze allemaal islamitisch 'geboren'.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:10 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zal best. Heb je een bron die onomstotend bewijst dat alle moslima's zijn geïndoctrineerd?
Heb je daarnaast een bron die bewijst dat wij niet zijn geïndoctrineerd?
Geboren ja, maar niet perse geïndoctrineerd. En als dat wel zo is dan is een goede drie kwart van de wereldbevolking geïndoctrineerd. Zijn dat allemaal idioten?quote:Op woensdag 9 september 2009 19:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja, behalve die paar gestoorde bekeerlingen zijn ze allemaal islamitisch 'geboren'.
Nou nee, zoiets heet zieltjes winnen om kiezers weer naar hun kant te trekken. Ze voelen de hete adem van de PVV in hun nek, al die linkse partijtjes. Dus wat doen die nu?quote:
Ohnee he, daar gaan we weer. Weer zo'n iemand die populistische islamhaatpraat erop nahoudt. Echt waar, ga asjeblieft lekker haat predikken over het westen in je haatmoskeetje, wil je?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:43 schreef waht het volgende:
[..]
Ik bedoel, hebben Westerse vrouwen per definitie meer zelfrespect omdat ze zich kleden zoals ze zich kleden? Hebben zij niet van huis uit gekregen dat je je zo 'hoort' te kleden? In die zin hebben we allemaal een idee van hoe het 'hoort' en houden we ons allemaal aan bepaalde (ongeschreven) regels waarvan we de origine misschien niet helemaal kennen. We conformeren onszelf allemaal omdat het de weg van minste weerstand is.
Ja, en zou je hetzelfde water uit de kraan drinken als je in Amerika was geboren? Pff, wat een drogredenering manquote:Ik kan prima uitleggen waarom ik de kleding aan heb die ik aanheb, maar zou ik hetzelfde aanhebben als ik in Iran was geboren? Oke, misschien wel omdat Iran niet zoveel verschilt voor mannen, maar je begrijpt het idee.
Want Halsema woont in de Grachtengordel en heeft dus totaal geen verstand met wat leeft in de wijken waar Wilders' zich druk om maakt.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:56 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Nou nee, zoiets heet zieltjes winnen om kiezers weer naar hun kant te trekken. Ze voelen de hete adem van de PVV in hun nek, al die linkse partijtjes. Dus wat doen die nu?
Meeliften op het succes van de PVV
Denk je nou werkelijk dat iemand Halalsema gelooft? Dan moet je wel erg naief zijn
Want Halalsema is met oplossingen gekomen om de wijken aan te pakken...quote:Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Want Halsema woont in de Grachtengordel en heeft dus totaal geen verstand met wat leeft in de wijken waar Wilders' zich druk om maakt.
Toch?
Dan ken je GL niet goed genoeg. Waarom dus afgeven?quote:Op woensdag 9 september 2009 19:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Zijn er binnenkort weer verkiezingen?
Gewaagde uitspraken voor GL
quote:Op donderdag 10 september 2009 00:10 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En nee ben zeker geen GL stemmer.
Wijkaanpak is off-topic, het gaat nu om de hoofddoek.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:09 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Want Halalsema is met oplossingen gekomen om de wijken aan te pakken...
Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |