abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 september 2009 @ 11:36:10 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72577208
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:34 schreef pisnicht het volgende:

[..]

ofwel wel roepen dat je er moeite mee hebt maar niet verder komen dan het benoemen. Nou dikke pluim hoor
Waarom zou de overheid daar per se op moeten ingrijpen?

Ik vind het ook crap dat er EO'ers zijn die zichzelf gaan opleggen dat ze geen seks voor het huwelijk mogen. Echter ben ik de laatste die vind dat de overheid zich ermee moet gaan bemoeien als ze er zelf voor kiezen.
  woensdag 9 september 2009 @ 11:37:53 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72577251
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:22 schreef henkway het volgende:
Zo, wat is er met de multiculti gebeurd??
gaan we radicaal worden??
Nee, Femke kon natuurlijk niet anders dan haar kinderen op een "zwarte" school doen met haar multiculti instelling, en ziet nu als moeder ook dat haar kinderen niet de maximale kansen krijgen omdat ze op de verkeerde school zitten....

Ze laat het er nog even van afhangen of de kinderen wel gelukkig zijn, maar ik gok dat de tweeling van Femke volgend jaar vrolijk op een "witte" school zitten. Maar ze dekt zich nu vast in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 september 2009 @ 11:38:12 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72577260
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:26 schreef isogram het volgende:
Is dit dezelfde Femke Halsema als de GroenLinks-leidster bij wie het stoom uit de oren komt wanneer Wilders iets over moslims roept, of is het dubbelgangster die toevallig ook dezelfde naam heeft?
Ja het is dezelfde

Het feit dat je met bepaalde geloofsuitingen weinig op hebt hoeft niet te betekenen dat je het allemaal goed moet vinden wanneer iemand doet alsof het krijgers van een boze hogere macht zijn.
  woensdag 9 september 2009 @ 11:39:39 #24
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72577301
Femke slaat weleens een mug dood zegt ze
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72577375
Het zal me niks verbazen als dit verhaal nog een staartje krijgt voor Halsema. Er zijn elementen binnen haar partij die richting het orthodoxe neigen.
NAP + 0,12
  woensdag 9 september 2009 @ 11:42:27 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72577380
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, Femke kon natuurlijk niet anders dan haar kinderen op een "zwarte" school doen met haar multiculti instelling, en ziet nu als moeder ook dat haar kinderen niet de maximale kansen krijgen omdat ze op de verkeerde school zitten....

Ze laat het er nog even van afhangen of de kinderen wel gelukkig zijn, maar ik gok dat de tweeling van Femke volgend jaar vrolijk op een "witte" school zitten. Maar ze dekt zich nu vast in.
Halsema heeft er volgens mij nooit een geheim van gemaakt dat zij in vele opzichten dezelfde keuzes maakt als de gemiddelde blanke hogerogeleide vrouw.

Groenlinks is bovendien helemaal geen voorstander van gedwongen spreiding, dus ik mis ook daar de hypocrisie een beetje?
  woensdag 9 september 2009 @ 11:42:49 #27
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72577393
Het relevante deel van het originele interview:
quote:
Uw partij ageert niet tegen de orthodoxe islam. Is dat niet vreemd voor een linkse partij?

‘Dat doen we wel. Ik ben een van de weinigen die Saoedi-Arabië aanklaagt, samen met Wilders, voor de schending van vrouwenrechten. Ik zal altijd heftig ageren tegen elke vermeende invoering van de sharia. Organisaties mogen, zolang ze niet crimineel zijn, allerlei opvattingen uitdragen – ook waar ik heel grote problemen mee heb. Maar ik zal daar wel mee in conflict treden. Dat doe ik met de SGP en met de orthodoxe islam. Opvattingen over homo’s, vrouwen, dan kunnen ze rekenen op een fikse aanval van mij.’

Wanneer heeft u voor het laatste een fikse aanval uitgevoerd?

Halsema denkt na en verwijst naar de keer dat zij ‘fundamentalistische moslims, fundamentalistische Amerikaanse christenen en de rooms-katholieke kerk’ bestempelde als ‘een as van religieus kwaad’, omdat die vrouwen onderdrukken. De algemene politieke beschouwingen van 2006.

‘Dat is mijn beroemdste aanval. Ik heb daar veel problemen mee gehad.’

U pakte keurig de islam en het katholicisme samen aan.

‘Nee, nee, ik ben niet te beroerd om de orthodoxe islam op zich aan te vallen waar ik dat nodig vind. Ik heb me steeds uitgesproken waar het ging om de schending van homorechten.’

Wat vindt u van de hoofddoek?

‘Geen enkel bezwaar tegen, zolang die in vrijheid wordt opgedaan.’

Wat vindt u ervan?

‘Ik vind het doodjammer dat vrouwen hun mooie haren verbergen.’

Dat is het?

‘Nee. Dat zeg ik uit speelsheid. Als ik op de school van mijn kinderen kom, valt het mij wel eens moeilijk – ik kom echt voort uit de feministische beweging – dat ik dan tussen allerlei gesluierde vrouwen zit. Ik zal hun rechten niet aantasten daarin. Maar ik kan niet wachten op het moment waarop ze in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos. En volstrekt vrij. Ik geloof niet dat welke God ook kledingeisen stelt. Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen.’

‘Je dwingt vrouwenemancipatie niet van bovenop af. Die moet uit de vrouw zelf komen. Ik heb gezegd dat politie-agentes hoofddoekjes moesten kunnen dragen. Ik heb ruzie gemaakt met Ciska Dresselhuys, die geen vrouw met hoofddoek wilde aannemen bij het blad Opzij. Maar dat neemt niet weg dat ik moeite met de hoofddoek heb.’

http://www.depers.nl/binn(...)st-door-verlies.html
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 9 september 2009 @ 11:44:19 #28
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72577434
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja het is dezelfde

Het feit dat je met bepaalde geloofsuitingen weinig op hebt hoeft niet te betekenen dat je het allemaal goed moet vinden wanneer iemand doet alsof het krijgers van een boze hogere macht zijn.
Als je als politicus constateert dat er een probleem is in de samenleving heb je zelfs de plicht om er iets mee te doen. Je zit er als volksvertegenwoordiger en als gl'er mag je je ook wel eens uitspreken over iets anders dan elektrische auto's of bont.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72577476
Opmerkelijk?
Femke wil graag de vrijgevochten jonge vrouw uithangen.
pi_72577484
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:42 schreef Montov het volgende:
Het relevante deel van het originele interview:
[..]
Ja, leuk knip-en-plak-werk weer. Zo lijkt het nog ergens op.
pi_72577490
Op zich is ze doodeerlijk, ik ken persoonlijk niemand die met plezier naar een hoofddoek kijkt. Een meid waar je de haren van ziet is veel prettiger en natuurlijker om te zien. Volgens mij gaat het niet veel dieper dan dat.
  woensdag 9 september 2009 @ 11:49:51 #32
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72577580
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:46 schreef Dutchguy het volgende:
Op zich is ze doodeerlijk, ik ken persoonlijk niemand die met plezier naar een hoofddoek kijkt. Een meid waar je de haren van ziet is veel prettiger en natuurlijker om te zien. Volgens mij gaat het niet veel dieper dan dat.
Nou, het gaat natuurlijk ook om de onafhankelijkheid van de vrouw. Maar die kan je niet via verboden afdwingen, integendeel zelfs.
Géén kloon van tvlxd!
pi_72577629
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef Montov het volgende:

[..]

Nou, het gaat natuurlijk ook om de onafhankelijkheid van de vrouw. Maar die kan je niet via verboden afdwingen, integendeel zelfs.
Volgens mij gaat ze die discussie niet persee aan, ze vindt het geen leuk gezicht. Nou ik denk 99,9% van de Nederlanders niet. Wel bijzonder dat ze dat zo open durft te stellen.
pi_72577644
Halsema is altijd al feministe geweest, niks nieuws onder de zon.
pi_72577647
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:51 schreef Dutchguy het volgende:

Volgens mij gaat ze die discussie niet persee aan, ze vindt het geen leuk gezicht. Nou ik denk 99,9% van de Nederlanders niet. Wel bijzonder dat ze dat zo open durft te stellen.
Van Wilders vind ik het ook wel bijzonder dat hij het zo open durft te stellen.
NAP + 0,12
  woensdag 9 september 2009 @ 11:54:26 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72577705
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:44 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Als je als politicus constateert dat er een probleem is in de samenleving heb je zelfs de plicht om er iets mee te doen. Je zit er als volksvertegenwoordiger en als gl'er mag je je ook wel eens uitspreken over iets anders dan elektrische auto's of bont.
Is er een probleem dan bij vrouwen die zo'n ding vrijwillig dragen?

Moet Femke willen dat iedereen zich aan haar levensstijl aanpast?

Er is een verschil tussen een mening hebben en die iedereen willen opleggen.
  woensdag 9 september 2009 @ 11:54:42 #37
3542 Gia
User under construction
pi_72577715
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:46 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, leuk knip-en-plak-werk weer. Zo lijkt het nog ergens op.
http://www.depers.nl/binn(...)st-door-verlies.html

Het wordt niet anders wanneer je het hele interview leest, hoor.

Ben niet bepaald fan van Femke, maar ben het met deze uitspraken wel eens. Er wordt vanuit de Islam teveel druk uitgeoefend op de meisjes en vrouwen om die hoofddoek te dragen. Dat is geen vrijheid. In Nederland moet je de vrijheid hebben om, zeker in je vrije tijd, te dragen wat je wilt, binnen de grenzen van het betamelijke natuurlijk.

En ja, er zullen er heus wel tussen zitten die hem vrijwillig dragen, maar dat zijn dan vaak net degenen die het doen om te provoceren. Die naar de rechter stappen wanneer het ergens niet mag. Die naast de hoofddoek, strakke kleding dragen en vooral opvallende make-up.

Waar Femke, denk ik, op doelt zijn de vrouwen die schuifelend door het leven gaan, gezicht naar de grond gericht, vooral geen contact met Westerse mensen, liefst meteen weer naar huis, achter de aanrecht. Die vrouwen hebben geen vrijheid, totaal niet.
pi_72577734
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:52 schreef OvulatiePeilStation het volgende:

[..]

Van Wilders vind ik het ook wel bijzonder dat hij het zo open durft te stellen.
Ander verhaal natuurlijk. Femke staat toch voor links politiek correct. Laatste keer dat Wilders daar mee geassocieerd werd is alweer tijdje geleden geloof ik.
pi_72577811
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:34 schreef pisnicht het volgende:

[..]

ofwel wel roepen dat je er moeite mee hebt maar niet verder komen dan het benoemen. Nou dikke pluim hoor
Nee Wilders komt veel verder...
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_72578613
Ik zal mijn penis eens tussen haar benen slingeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')