nou ja, overal staan nog SL's en CDJ's opgesteld dus als je perse wilt kan het nog, maar ik was laatst op een festival en zelfs Dano en Buzz Fuzz trekken gewoon een setje cd's uit hun tas vandaanquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:12 schreef BasEnAad het volgende:
Is er geen markt meer voor DJ's die alleen met platen draaien dan?
Nieuwe platen zijn al jaren redelijk stabiel (9/10 euro), 2e hands zie je dat exclusieve platen toch minder waard lijken te wordenquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:19 schreef Yorrit het volgende:
toch goed dat er wat veranderd aan die idiote vinylprijzen
Vandaar dat elke klapjosti tegenwoordig DJ kan worden.....quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:23 schreef Prosac het volgende:
10 euro?
daar kun je 4 nummertjes online voor kopen.
Ja want met een paar nummertjes kopen online ben je gelijk DJ.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vandaar dat elke klapjosti tegenwoordig DJ kan worden.....
het ligt iets genuanceerder hoor..quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Exact, daardoor staat er misschien nieuw talent op, die echte klapjosti's zijn er na een paar maanden ook al wel weer zat van en heb je geen last van gehad.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zombie Nation.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:25 schreef stbabylon het volgende:
Ik ga toch meer voor gewoon live op het podium het nummer in elkaar draaien
Ach kom op.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Ja want met een paar nummertjes kopen online ben je gelijk DJ.
zo hoort tquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nieuwe platen zijn al jaren redelijk stabiel (9/10 euro), 2e hands zie je dat exclusieve platen toch minder waard lijken te worden
doordat er meer dj's zijn is het juist alleen maar moeilijker om je te onderscheiden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
Bijna iedereen heeft tegenwoordig toch "DJ'en" als hobby.
Kan me niet voorstellen dat het "draaien" vanaf een cd'tje nu echt bijdraagt aan de kwaliteit van de jocks.
Net zo min als een plaatje of mp3-tje.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
Kan me niet voorstellen dat het "draaien" vanaf een cd'tje nu echt bijdraagt aan de kwaliteit van de jocks.
DJs hebben door deze nieuwe ontwikkelingen veel meer tijd over voor allerlei extra toevoegingen aan hun sets, loze samples, effecten etc etc.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
Stoer doen met je hernia is sowiesoquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef jimjim1983 het volgende:
exclusieve, obscure platen zijn er sowieso niet echt meer. je moet t als dj nu eerder nu met promo's doen.
en al die ontwikkelingen die het draaien steeds makkelijker maken zijn alleen maar goed, een beetje interessant lopen doen omdat je met platen draait is niet meer zo stoer, je moet je nu meer onderscheiden met de muziek zelf.
en hebben ze ook de tools of zijn het laptopdraaiers....quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
ja de consumentenmarkt richt zich weer meer op vinyl, platenzaken die nu nog succesvol zijn, zijn dat ook gebleven door een onderscheidende vinyl collectie..quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:32 schreef 68Chevelle het volgende:
Het valt me toch op dat ik in de Media Markt op het Binnenwegplein hier de laatste 2 jaar juist steeds meer vinyl zie, de Prodigy bv zweert er nog steeds op.
En volgens mij bestaat Midtown Records op het Zuidplein toch ook nog steeds?
eh.... en het sjouwen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:33 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daar mag de Arbo ook wel eens naar kijken, die te lage dj-tafels!
Daarvoor heb je toch een +1 op de gastenlijst laten zetten?quote:
Absoluut, tegenwoordig verschijnen steeds meer nieuwe albums ook op vinylquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:33 schreef Prosac het volgende:
Ja, het ook uitbrengen van albums op vinyl is een leuke ontwikkeling voor de liefhebbers.
Okay.... ben er al een poosje niet meer geweest hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:34 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja de consumentenmarkt richt zich weer meer op vinyl, platenzaken die nu nog succesvol zijn, zijn dat ook gebleven door een onderscheidende vinyl collectie..
midtown's gaan wel bij bosjes dicht trouwens
ze hebben inderdaad hun voor en nadelen, daar kun je topics vol over discuzuren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Okay.... ben er al een poosje niet meer geweest hoor
Het enige wat ik persoonlijk wat meer met platen heb boven CD's is de Album-art, die op een plaat er echt veel gelikter uitziet, voor de rest hebben beiden hun voor- of nadelen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef Prosac het volgende:
cd's
Een beetje dj komt gewoon aan met zijn Apple en plugt die in op een midi-controller.
ik heb er wel een paar maar dat is allemaal ouwe muziek, op 4 na.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:39 schreef Prosac het volgende:
Een plaat heeft vooral nostalgische waarde, al geeft een rijtje platen naast elkaar in de kamer ook wel leuke aanblik.
Zelf heb ik één LP.
Maar JimJim.. dat is met melodie!quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb er wel een paar maar dat is allemaal ouwe muziek, op 4 na.
neem wel altijd deze mee in mn tas:
[ afbeelding ]
Ik doe 'm tijdcodeplaten altijd in de hoes van volkszangers en jodelorkestenquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb er wel een paar maar dat is allemaal ouwe muziek, op 4 na.
neem wel altijd deze mee in mn tas:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik doe 'm tijdcodeplaten altijd in de hoes van volkszangers en jodelorkesten
inderdaad..quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:35 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch een +1 op de gastenlijst laten zetten?
Bovendien kan ik die laptop en midi-controller zelf nog wel sjouwen.
das dan wel heul lang geledenquote:
vergeet niet effe te upgraden naar 1.3 firmwarequote:Op dinsdag 8 september 2009 15:49 schreef kekz het volgende:
yesyes de goed ouwe tijd van de technics 1200 mk2
nee dan nu gaat het om de cdj1000mk3's
ik heb zelf nu 2 cdj400's staan, tis wel leuk spul anders, het DJén wordt hiermee een stuk toegankelijker.
jawel joh! op vlooienmarkten, speciaalzaken in ouwe zut, bij oma op zolder...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:51 schreef MikeyMo het volgende:
ik ben een dino
Nooit meer door 2e hands platenbakken struinen aangezien complete labels met 1 druk op de knop binnen te halen zijn
lolquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:45 schreef Rasher het volgende:
En de muziek blijft hetzelfde. Nee, sterker nog: Nog meer mensen hebben toegang tot dezelfde muziek. Een goede of slechte DJ kan je herkennen aan z'n techniek, niet z'n platenkeuze.
waarom, nog ff en er staan geeneens meer SL's op feestenquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef FUFR het volgende:
[..]
jawel joh! op vlooienmarkten, speciaalzaken in ouwe zut, bij oma op zolder...
dat is al vaak zo..quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
waarom, nog ff en er staan geeneens meer SL's op feesten
meeste grote namen in mijn scene draaien nog met platenspelers.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
waarom, nog ff en er staan geeneens meer SL's op feesten
ik heb nog nooit met TC's gedraaid maar dan kun je m.i. ook wel met cds gaan draaien of is er wezenlijk verschil?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
meeste grote namen in mijn scene draaien nog met platenspelers.
timecoded vinyl of gewoon vinyl.
tc vinyl reageert bijna precies t zelfde als vinyl, cd's reageren veel directer.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:24 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik heb nog nooit met TC's gedraaid maar dan kun je m.i. ook wel met cds gaan draaien of is er wezenlijk verschil?
Dj Jeaaaaaaaaaaaaaaanquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:26 schreef Jeej het volgende:
Ts is een echte master of the weels of steel
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef FUFR het volgende:
[..]
vergeet niet effe te upgraden naar 1.3 firmware
Nee, daarvorr moet je gaan Doc John-nenquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:11 schreef Heufd het volgende:
DJ'en is toch alleen om spange chicks te krijgen?
ableton live ftw!quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:15 schreef NikkelCobalt het volgende:
CD's? Je loopt een beetje achter. Tegenwoordig worden de CDJ's verdrongen door Laptops met Traktor enzo.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:46 schreef peristilius het volgende:
Toch zie je dat veel van de betere dj's nog gewoon met vinyl draaien, of met cd en vinyl, of in het geval van adam beyer gewoon met cd's.Het maakt allemaal ook niet zoveel meer uit, behalve dat mensen die met vinyl draaien gewoon veel grotere piemels hebben, maar dat is algemeen bekend.
Net als je piemel...quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:52 schreef Japsnars het volgende:
Enzyme muziek durven noemen
KK hardcore/hardstyle bagger.
Draai dan echte house, techno of minimal
quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:58 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Net als je piemel........
.....
.....
.....
hihihihiihih je zei piemelquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:58 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Net als je piemel........
.....
.....
.....
House of minimal muziek noemenquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:52 schreef Japsnars het volgende:
Enzyme muziek durven noemen
KK hardcore/hardstyle bagger.
Draai dan echte house, techno of minimal
Klopt, het is nu voor studentjes met een rijke pappie en mammie niet meer mogelijk status op te bouwen door hele dagen in de platenzaak te hangen. Het komt weer op platenkeuze, omgang met het publiek en ouderwets talent aan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
Het DJ'en is een stuk van zijn sfeer/charisma kwijt.
en het verschil tussen cd en plaat is niet te horen bleek uit de tests.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:00 schreef ondeugend het volgende:
Er gaat niets boven vinyl. zoveel warmer, zoveel 'echter'.
En volgens mij komen ze er op den duur ook allemaal weer op terug.
Maar met traktor spelen blijft ook leuk.![]()
status opbouwen in de platenzaak...quote:Op woensdag 9 september 2009 11:01 schreef zovty het volgende:
[..]
Klopt, het is nu voor studentjes met een rijke pappie en mammie niet meer mogelijk status op te bouwen door hele dagen in de platenzaak te hangen. Het komt weer op platenkeuze, omgang met het publiek en ouderwets talent aan.
Goede ontwikkeling. Onterechte klacht.
Dave Clark is dan ook een ouwe lul die de overstap naar digitaal nooit heeft aangedurfd en nu hopeloos achterloopt.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:02 schreef FUFR het volgende:
[..]
en het verschil tussen cd en plaat is niet te horen bleek uit de tests.
dus hoezo warmer?
Laptop hoor je wel, veel vlakker geluid, das mijn ervaring bij Dave Clark i.i.g.
oh maar dat kan met Cd ook! (* effectje zoekt)quote:Op woensdag 9 september 2009 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
idd waar zijn de tijden van de stuiterende naald gebleven
quote:Op woensdag 9 september 2009 11:01 schreef zovty het volgende:
[..]
Klopt, het is nu voor studentjes met een rijke pappie en mammie niet meer mogelijk status op te bouwen door hele dagen in de platenzaak te hangen. Het komt weer op platenkeuze, omgang met het publiek en ouderwets talent aan.
Goede ontwikkeling. Onterechte klacht.
Link naar die tests?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:02 schreef FUFR het volgende:
[..]
dus hoezo warmer?
Laptop hoor je wel, veel vlakker geluid, das mijn ervaring bij Dave Clark i.i.g.
was altijd leuk foutje van de DJ en dan iedereen juichen of boe roepen. En ook als de dj de plaat aan de mensen die vooraan stonden liet zien zadat ze wisten dat het een nieuwe whitelabel was van band x etc. of idd het er doorgooien van een oude soulplaat/soundtrack etc. op krakend vinylquote:Op maandag 9 september 2009 11:06 schreef FUFR het volgende:
[..]
oh maar dat kan met Cd ook! (* effectje zoekt)
Het geluidsverschil tussen CD en vinyl is oo tegenwoordig op lagere volumes niet meer hoorbaar, op hogere volumes zorgt de inbreng van de naald een iets vollere(warmere) geluidstrilling dan het originele geluid, dus het meest zuivere geluid hoor je op de cd's, maar blijkbaar hebben veel mensen als ze echt kritisch zijn een voorkeur voor dat vollere geluid.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:02 schreef FUFR het volgende:
[..]
dus hoezo warmer?
Dan bende gewoon een kneus, maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:07 schreef MikeyMo het volgende:
Dat je ouwe Charly & Theo platen in je koffer hebt zitten uit 93/94 bijvoorbeeld
en waarom dan welquote:Op woensdag 9 september 2009 11:09 schreef zovty het volgende:
[..]
Dan bende gewoon een kneus, maar dat is mijn mening.
zovty heeft vast nooit oude charly lownoise & metal theo platen gehoordquote:
Jawel hoor, ik vind het gewoon slecht. Schmaken verschillen.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zovty heeft vast nooit oude charly lownoise & metal theo platen gehoord
dus je hebt gewoon kennelijk een hekel aan vinylquote:Op woensdag 9 september 2009 11:11 schreef zovty het volgende:
[..]
Omdat je kennelijk al 15 jaar met kutplaten loopt te zeulen.
link naar een tv programma is erg moeilijk..quote:
quote:Op woensdag 9 september 2009 11:09 schreef zovty het volgende:
[..]
Dan bende gewoon een kneus, maar dat is mijn mening.
ah okay gewoon ander genre dus maar toch cool om er af en toe een oudje tussendoor te doenquote:Op maandag 9 september 2009 11:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik vind het gewoon slecht. Schmaken verschillen.
Ik heb dan weer wel oude Dave Clarkes op vinyl.
Uitzending gemist?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:14 schreef FUFR het volgende:
[..]
link naar een tv programma is erg moeilijk..
nee, is al wel effe geleden, was in een of ander praatprog.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Uitzending gemist?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er geen test ergens online staat. Maar ik zie ze zo gauw niet hoor.
is dat niet een hele ouwe mixer?quote:
Pcies.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:19 schreef FUFR het volgende:
[..]
nee, is al wel effe geleden, was in een of ander praatprog.
als ik het tegenkom laat ik het weten.
Je kunt ook zelluf effe een plaat en een cd nemen en een ander het op laten zetten.
duh!quote:Op maandag 9 september 2009 11:23 schreef Jimbo het volgende:
wil ik gister een lp draaien
heb ik geen naald
dus ik met een normale naald dat ding ronddraaien en dat ding in gooien, wat denk je ! Hoorde ik gewoon geluid !
doe dat maar eens met een cd!quote:Op woensdag 9 september 2009 11:23 schreef Jimbo het volgende:
heb ik geen naald
dus ik met een normale naald dat ding ronddraaien en dat ding in gooien, wat denk je ! Hoorde ik gewoon geluid !
ja, bouwjaar 99 gok ik zoquote:Op woensdag 9 september 2009 11:20 schreef FUFR het volgende:
[..]
is dat niet een hele ouwe mixer?
volgens mij ben ik daar ook es een maandje op bezig geweest!
das t voordeel van een plaat.. ook na de apocalypse kun je nog luisteren!quote:Op woensdag 9 september 2009 11:23 schreef Jimbo het volgende:
heb ik geen naald
Niet als het dan heel warm geweest isquote:Op maandag 9 september 2009 11:27 schreef Yorrit het volgende:
[..]
das t voordeel van een plaat.. ook na de apocalypse kun je nog luisteren!
ja dat is nog ff een risicoquote:Op woensdag 9 september 2009 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet als het dan heel warm geweest is
artwork-technisch heb je gelijk, voor de rest wil ik mijn eigen mening graag houdenquote:Op woensdag 9 september 2009 11:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Pcies.
En mijn conclusie is dus dat vinyl mooier klinkt.
'warmer'....
Verder heeft vinyl meer voordelen.
Het artwork bijvoorbeeld en de nostalgie alleen al.
De verkoop van vinyl stijgt de laatste jaren trouwens enorm. Veel wordt zelfs dubbel uitgebracht.
Ik ben dus niet de enige die vinyl prefereert boven het schijfje.
na een maand was ie al op...quote:
neujquote:Op woensdag 9 september 2009 11:30 schreef FUFR het volgende:
[..]
artwork-technisch heb je gelijk, voor de rest wil ik mijn eigen mening graag houden
Postmodern relativisme.quote:Op maandag 9 september 2009 11:30 schreef FUFR het volgende:
[..]
artwork-technisch heb je gelijk, voor de rest wil ik mijn eigen mening graag houden
oh nee? kom es naar buiten als je durft!quote:
Laten we het anders stellen...ik ben 42 en heb dus jarenlang meer ervaring in het hebben van een eigen meningquote:
Ik wil graag een A&H.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:31 schreef FUFR het volgende:
[..]
na een maand was ie al op...
(2e hands gekocht)
nu heb ik al jaren een 600, bevalt goed.
Nou vooruit dan aangezien je bijna om bent. Ik zal je niet langer lastigvallen.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:30 schreef FUFR het volgende:
[..]
leeftijdautoriteitsargument!quote:Op woensdag 9 september 2009 11:34 schreef FUFR het volgende:
[..]
Laten we het anders stellen...ik ben 42 en heb dus jarenlang meer ervaring in het hebben van een eigen mening
ja manquote:
ik wil daar ook eens mee friemelen om te kijken of het echt zo geweldig is.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:35 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik wil graag een A&H.
Maar dat wil mijn spaarrekening niet.
quote:Op woensdag 9 september 2009 11:35 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik wil graag een A&H.
Maar dat wil mijn spaarrekening niet.
Daar noem je me toch een paar bazen platen zegquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
Vroegah, en dan heb ik het over slechts een paar jaar terug draaide alle DJ's enkel met vinyl. Dat had zo zijn voordelen:
Platen waren vaak exclusiever. Platen als Enemy Of The State en Enzyme 5 waren redelijk obscuur dus was het statusverhogend als jij ze wel had en het publiek daar tijdens je set op uit zijn dak ging. Zo zijn er een heleboel platen die in kleine oplages geperst waren en op sites als Ebay dus ook flink wat opbrachten. In feite was ik dus in het bezit van een kleine goudmijn. Enzyme 5 leverde zo boven de ¤100,- op.
Tegenwoordig gaat alles met CD's. Dus je ript een oude Thunderdome Cd (makkelijk te krijgen) en je kan de oldschool dj uithangen ook al kom je net kijken.
Ik zie de prijzen van mijn platen dalen omdat er gewoon minder vraag naar is en het stukje charisma van de loodzware met sloten beveiligde platentas is ingeruild voor een mapje met CDtjes wat in de binnenzak zit.
Top DJ's komen binnen met zelf gebrande CD's en de kneus om de hoek doet hetzelfde. de hele sfeer is er uit. De sport/jacht op die ene plaat die je nog zocht. waarom zou je, je kan hem downloaden en op een usb stick zetten of op een cd. En je buurman ook.
quote:Op woensdag 9 september 2009 11:56 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naaanaaaanaaaanaaaa
Jaloers kreng !quote:
Utreg is te ver om te komen voorvoelen..quote:Op woensdag 9 september 2009 11:56 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naaanaaaanaaaanaaaa
Je zegt 't alsof het een minderwaardig doel is...?quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:11 schreef Heufd het volgende:
DJ'en is toch alleen om spange chicks te krijgen?
Zoek eens naar 030303, acid op je smoel.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:
niet dat ik er verstand van hebik zou nog wel wat oude 808 state platen willen hebben eigenlijk ACIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIID
Das toch niks manquote:Op woensdag 9 september 2009 11:56 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naaanaaaanaaaanaaaa
dit weekend weerquote:Op woensdag 9 september 2009 12:16 schreef zovty het volgende:
[..]
Zoek eens naar 030303, acid op je smoel.
sorry master, I will continue to wax the floorquote:Op woensdag 9 september 2009 12:25 schreef afcajos het volgende:
[..]
Das toch niks man
Echte DJ's spelen ook gewoon elk instrument zelf in, zoals ik!
[ afbeelding ]
dat vinden we een open deur intrappen, vandaar dat wij daar niet eens over praten.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:25 schreef afcajos het volgende:
[..]
Das toch niks man
[ afbeelding ]
Ze kunnen alleen voor geen meter draaien.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:16 schreef zovty het volgende:
[..]
Zoek eens naar 030303, acid op je smoel.
valt opzich wel mee, t zijn geen technische meesters maar het is wel altijd dikke partyquote:Op woensdag 9 september 2009 12:55 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ze kunnen alleen voor geen meter draaien.
Ga als je even niks te doen heb ook eens kijken bij het livesetje van brand!, is een goede vriend van me.quote:
Ja, ze draaien wel de juiste platen, maar het mixwerk is vaak dramatisch hoor.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:56 schreef Yorrit het volgende:
[..]
valt opzich wel mee, t zijn geen technische meesters maar het is wel altijd dikke party
zijn dat KRK's? Zo ja dan heb ik die in het witquote:Op woensdag 9 september 2009 12:25 schreef afcajos het volgende:
[..]
Das toch niks man
[ afbeelding ]
okequote:Ga als je even niks te doen heb ook eens kijken bij het livesetje van brand!, is een goede vriend van me.
en die handjes de lucht in!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:24 schreef Geqxon het volgende:
Gewoon een paar leuke livemixjes in winamp, crossfase aanzetten, een equalizer los naast je laptop zetten en wildgaan met de knopjes.
Niet vergeten je windows geluidjes uit te zetten. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik tijdens een feest keihard een Windows BOING melding over de speakers hoor.quote:
of tijdens een opname...quote:Op woensdag 9 september 2009 13:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Niet vergeten je windows geluidjes uit te zetten. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik tijdens een feest keihard een Windows BOING melding over de speakers hoor.
was voor een unplugged optredenquote:Op woensdag 9 september 2009 13:40 schreef Prosac het volgende:
Junkie XL die druk staat te draaien aan niet aangesloten apparatuur op Lovefields. geniaal.
Er is ergens ook een geniale foto van Justice die los gaat op een dradenvrije mixer.![]()
das waaierless. heel modern!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:47 schreef Yorrit het volgende:
[..]
was voor een unplugged optreden
[ afbeelding ]
hier stopte ik met lezenquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
Vroegah, en dan heb ik het over slechts een paar jaar terug draaide alle DJ's enkel met vinyl. Dat had zo zijn voordelen:
Platen waren vaak exclusiever. Platen als Enemy Of The State en Enzyme 5 waren redelijk obscuur dus was het statusverhogend als jij ze wel had en het publiek daar tijdens je set op uit zijn dak ging. Zo zijn er een heleboel platen die in kleine oplages geperst waren en op sites als Ebay dus ook flink wat opbrachten. In feite was ik dus in het bezit van een kleine goudmijn. Enzyme 5 leverde zo boven de ¤100,- op.
Tegenwoordig gaat alles met CD's. Dus je ript een oude Thunderdome Cd
Flikker op man, CDJ een vinylsimulatiequote:Op woensdag 9 september 2009 16:18 schreef nils7 het volgende:
Met cd-spelers kom je gewoon in de buurt van de platenspelers zeker de CDJserie van Pioneer is zeker een goede vinyl simulatie. En qua draai techniek zit er geen verschil in... het is wat anders als je op een laptop virtual DJ gaat gebruiken met een "sync" knop de BPM van beide tracks gelijk te trekken!
Tuurlijk johquote:Op woensdag 9 september 2009 00:55 schreef fathank het volgende:
[..]
House of minimal muziek noemen. Daar doet iedereen al tig jaar hetzelfde kunstje
.
Enzyme
Je weet niet waar je over praat. En al helemaal niet als je Enzyme gaat noemen. Als er een gevarieerd hardcorelabel is dan is het Enzyme wel...quote:Op woensdag 9 september 2009 16:24 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Tuurlijk joh
Gelukkig is het nog altijd een stuk gevarieerder dan het eeuwige gerag op 200BPM
tsjaquote:Op woensdag 9 september 2009 16:24 schreef fathank het volgende:
Op die cd-spelers is een plaatje gelijk leggen een eitje. Na een half uurtje had ik het al onder de knie. Met vinyl na een half jaar oefenen ga ik nog steeds regelmatig de mist in.
Hahahah wel eens gebruikt dat ding? Dan mauw je wel anders!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Flikker op man, CDJ een vinylsimulatie. De enige cd-speler die er enigzins in de buurt komt is de Technics DZ1200.
Als je een CDJ op vinyl mode zet en gewoon niet de cue knop gebruikt is het niet veel anders dan een plaat op een platenspeler! Op het verschil na dat je op een jog draait ipv het medium zelf!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:24 schreef fathank het volgende:
Op die cd-spelers is een plaatje gelijk leggen een eitje. Na een half uurtje had ik het al onder de knie. Met vinyl na een half jaar oefenen ga ik nog steeds regelmatig de mist in.
Zo'n jog op een cdj voelt verschrikkelijk nep en plastic aan als je vinyl gewend bent. Ik vind het niks. Als jij er plezier mee hebt prima, maar mij niet gezien.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hahahah wel eens gebruikt dat ding? Dan mauw je wel anders!
[..]
Als je een CDJ op vinyl mode zet en gewoon niet de cue knop gebruikt is het niet veel anders dan een plaat op een platenspeler! Op het verschil na dat je op een jog draait ipv het medium zelf!
Het is gewoon veel makkelijker op een CDJ je cue punt vast te zetten en snel terug te pakken. Dat gaat lastiger op een platenspeler (moet je zelf terug "spoelen") maar als je de cue button niet gebruikt dan is netzo lastig.
Nou ik gebruik iedere week op m'n werk de CDJ's en sorry nog nooit klachten over gehad (wel de 1000 MK3).quote:Op woensdag 9 september 2009 16:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Zo'n jog op een cdj voelt verschrikkelijk nep en plastic aan als je vinyl gewend bent. Ik vind het niks. Als jij er plezier mee hebt prima, maar mij niet gezien.
En die DZ-1200 heeft een hoop manco's inderdaad, maar het is de enige speler die het vinylgevoel enigzins weet te benaderen.
dan krijg je ook weer meer het tegenovergestelde, dat producers met een hitje vaak gevraagd worden om te dj'en terwijl ze van huis uit geen djs zijn en daar dus niet zoveel van bakken..quote:Op woensdag 9 september 2009 16:55 schreef Equites het volgende:
Ach tegenwoordig draait het weer meer erom dat je ook kan produceren, en dat vind ik opzich wel goed.
quote:Op woensdag 9 september 2009 16:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
...vinyl koning Benny Rodrigues...
Ja, en dat is dus gewoon kut, laat het dj'en gewoon aan de dj over.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:59 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dan krijg je ook weer meer het tegenovergestelde, dat producers met een hitje vaak gevraagd worden om te dj'en terwijl ze van huis uit geen djs zijn en daar dus niet zoveel van bakken..
maar dan is de digitale wereld weer een uitkomst, omdat dat je dan toch vette mixen kunt maken ook al ben je geen ervaren dj
Ik hield me al inquote:
Ik weet heus wel wat een platenkoffer weegt. Heb hier niet voor niks enkele 100'en 12inches liggen. Blader jij maar door je cd-mapje, dan hou ik het wel bij m'n platen. En ik heb geen flauw idee of Benny Rodrigues een vinylkoning is, maar iets zegt mij dat je dat genre tegenwoordig amper op plaat kan krijgen. Ik moet de eerste house-dj die met vinyl draait nog tegenkomen volgens mij.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou ik gebruik iedere week op m'n werk de CDJ's en sorry nog nooit klachten over gehad (wel de 1000 MK3).
En vele DJ's delen die mening met mij... zelfs vinyl koning Benny Rodrigues is om naar de cd's...
Veel makkelijker mee te nemen ook!
Wel eens met een platenkoffer gelopen... da ding weegt 35 kg ofzo en dan heb je er max 50 bij ofzo.. terwijl ik datzelfde met 50 cd's en twee kleine mapjes a 1kg mee krijg!
benny kan echt fokking vette technosetjes neerzetten. moet ie alleen wel op t goede feest staan.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik weet heus wel wat een platenkoffer weegt. Heb hier niet voor niks enkele 100'en 12inches liggen. Blader jij maar door je cd-mapje, dan hou ik het wel bij m'n platen. En ik heb geen flauw idee of Benny Rodrigues een vinylkoning is, maar iets zegt mij dat je dat genre tegenwoordig amper op plaat kan krijgen. Ik moet de eerste house-dj die met vinyl draait nog tegenkomen volgens mij.
Neem ik mn spul ook mee, gaan we battlenquote:Op woensdag 9 september 2009 18:44 schreef Houniet het volgende:
Je mag die van mij binnenkort wel een keer aanraken.
'k Heb benny niet vaak gezien, en de keren dat ik em gezien heb was 't house wat de klok sloeg. Wist neit dattie ook techno draait.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
benny kan echt fokking vette technosetjes neerzetten. moet ie alleen wel op t goede feest staan.
ja moet je m dus echt op de goede feesten treffen. heb m een keer in de kelder van club 11 voor josh wink horen openen en dat was echt hele diepe, dikke (minimal)techno. als ie met gregor salto of een andere pipo op de line-up staat dan vind ik m ook niks aan.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Neem ik mn spul ook mee, gaan we battlen. Moet je alleen een paar hardcore cd'tjes branden want houseplaten ga ik niet kopen
.
[..]
'k Heb benny niet vaak gezien, en de keren dat ik em gezien heb was 't house wat de klok sloeg. Wist neit dattie ook techno draait.
We kunnen best een keer aankloten inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:09 schreef fathank het volgende:
[...............]
Neem ik mn spul ook mee, gaan we battlen. Moet je alleen een paar hardcore cd'tjes branden want houseplaten ga ik niet kopen
.
quote:Op woensdag 9 september 2009 19:09 schreef fathank het volgende:
'k Heb benny niet vaak gezien, en de keren dat ik em gezien heb was 't house wat de klok sloeg. Wist neit dattie ook techno draait.
Eeuh... ik heb nog nooit anders gedaanquote:Op woensdag 9 september 2009 18:38 schreef fathank het volgende:
Ik moet de eerste house-dj die met vinyl draait nog tegenkomen volgens mij.
Dat medium kom je helaas nog niet veel tegen!quote:Op donderdag 10 september 2009 02:49 schreef star_gazer het volgende:
De USB-stick is ook een mooie 'platentas'
quote:
meldt!quote:Op donderdag 10 september 2009 02:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat medium kom je helaas nog niet veel tegen!
haha dude hoe zwaar is die tas van jou dan? Mijn platentas schat ik op 3 kilo max, dus zouden mn platen dan een gram of 700 per stuk moeten zijn, die kan je niet draaien op snaaraangedreven tafels hoor!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou ik gebruik iedere week op m'n werk de CDJ's en sorry nog nooit klachten over gehad (wel de 1000 MK3).
En vele DJ's delen die mening met mij... zelfs vinyl koning Benny Rodrigues is om naar de cd's...
Veel makkelijker mee te nemen ook!
Wel eens met een platenkoffer gelopen... da ding weegt 35 kg ofzo en dan heb je er max 50 bij ofzo.. terwijl ik datzelfde met 50 cd's en twee kleine mapjes a 1kg mee krijg!
Maar het gaat ook om gevoehoeeeel! ? Naast dat een CD gelijk leggen echt makkelijker is dan een 12" en dat je met die CDJ's corrigeren minder hoort en omdat je er geen kracht op zet je dat ook niet te veel of te weinig kan doen waardoor je minder snel een fout maakt (adempauze) is het gevoel met die dingen gewoon weg. Knopjes en lichtjes zijn ook echt hip hoor daar niet van maar een plaat draaien moet je gewoon subtieler doen en dat is tofff. Daarnaast is een platencollectie voor mij gevoelsmatig meer waard dan CD's en weet je dus ook dat een DJ heeft besloten die plaat te kopen voor 8 eupies ipv een MP3tje voor 1,50quote:Op donderdag 10 september 2009 02:10 schreef nils7 het volgende:
Wel jammer dat het uit mond meer in een muziekgenre vete dan daadwerkelijk het verschil tussen vinyl en een cd.
Terwijl ze zo dicht bij elkaar liggen!
Het beatmatchen, track keuze moet met allebei!
Alleen het beatmatchen kan op een cd speler makkelijker (en wellicht daardoor sneller) doordat je simpelweg snel naar een cue point terug kan maar wil je dat niet dan kan je het net zo goed op de conventionele manier doen!
en daardoor wordt die plaat natuurlijk beterquote:Op donderdag 10 september 2009 12:03 schreef JanMetDeKorteAchternaam het volgende:
en weet je dus ook dat een DJ heeft besloten die plaat te kopen voor 8 eupies ipv een MP3tje voor 1,50
Volgens mij verdient een producer ook meer aan een mp3-tje dan aan een plaat of mix-cd plekje.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en daardoor wordt die plaat natuurlijk beter
interpunctie?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:03 schreef JanMetDeKorteAchternaam het volgende:
[..]
Maar het gaat ook om gevoehoeeeel! ? (adempauze)
ik denk alleen in eigen beheer.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
Volgens mij verdient een producer ook meer aan een mp3-tje dan aan een plaat of mix-cd plekje.
ik denk ook eerder aan dit soort bedragen..quote:Op donderdag 10 september 2009 14:21 schreef Prosac het volgende:
Ik las ooit eens van een producer die een nummertje op een mix-cd gezet kreeg. 5 cent per verkochte cd.
Lijkt me een beetje aan de hoge kant...quote:Op donderdag 10 september 2009 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
tussen de 30 en 50 cent per track, of per euro ofzo. maar dat weet ik niet meer zeker
vind ik wel meevallen, track kost gemiddeld iets van 1,50. 1/3 voor jouw, de rest voor het label en beatport.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje aan de hoge kant...
Nou, bij online verkoop zit er nauwelijks tussenhandel bij en kun je rechtstreeks aan bijvoorbeeld Beatport leveren.. volgens mij blijft er dan wel wat meer over voor de artiest.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje aan de hoge kant...
Daardoor weet je wel zeker dat de DJ die plaat de shit vindt en niet op een vage zondag dat ook wel een geinig plaatje vond en maar es ging proberen.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en daardoor wordt die plaat natuurlijk beter
Ik heb Benny een keer een paar uur ambient zien en horen draaien in de Bootleg.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:15 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens voor 'm geopend, en toen was het ook dit soort werk. De man is een duizendpoot, dat vind ik dan wel tof en het is ook een hele vriendelijke gozer. (Die altijd een uur te laat is)
De toon van de plaat is dan bepalend voor de sfeer... niet of het medium warm of analoog klinkt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef JanMetDeKorteAchternaam het volgende:
haha word!
naja niet helemaal, maar moet toegeven dat de laatste paar uurtjes van een feest ik af en toe nog net de bass van de hatjes kan onderscheiden, alhoewel ik me ook mateloos kan storen aan kutmuziek ook als ik kort ben
nee, distribiteur zit er niet tussen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:30 schreef JanMetDeKorteAchternaam het volgende:
Verder zit er bij beatport net zoveel tussenhandel als bij de de hard shit, producer - label - distributeur - verkooppunt.
kusjes
de link die ik gaf sprak ook over distributeur..quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee, distribiteur zit er niet tussen.
Ik zal het wel eens vragen aan een maat van me.(Die onlangs een release op thema had gescoord.)quote:Op donderdag 10 september 2009 18:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
vind ik wel meevallen, track kost gemiddeld iets van 1,50. 1/3 voor jouw, de rest voor het label en beatport.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:02 schreef teknomist het volgende:
Trouwens lekker boeiend hoe een DJ draait. Als je waus op de dansvloer staat hoor je het verschil toch niet.
Same here, en een glimmend appeltje.quote:
ieuw een appelquote:Op woensdag 16 september 2009 00:23 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Same here, en een glimmend appeltje.
Auwquote:
Als je hem beroert, kir je wel anders.quote:
pervert! ik heb er wel eens op gewerkt hoor.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:07 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Als je hem beroert, kir je wel anders.
Mee eens en respect voor je platenkeuze (Enzyme)quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
Tegenwoordig gaat alles met CD's. Dus je ript een oude Thunderdome Cd (makkelijk te krijgen) en je kan de oldschool dj uithangen ook al kom je net kijken.
Ik zie de prijzen van mijn platen dalen omdat er gewoon minder vraag naar is en het stukje charisma van de loodzware met sloten beveiligde platentas is ingeruild voor een mapje met CDtjes wat in de binnenzak zit.
Top DJ's komen binnen met zelf gebrande CD's en de kneus om de hoek doet hetzelfde. de hele sfeer is er uit. De sport/jacht op die ene plaat die je nog zocht. waarom zou je, je kan hem downloaden en op een usb stick zetten of op een cd. En je buurman ook.
Maar heb jij ook 'pro' op je lightsaber staan?quote:Op woensdag 16 september 2009 00:41 schreef Sjoewe het volgende:
En hij geeft licht in het donker, motherfucking lightsaber
misschien heeft ie wel een hele grote piemel, dan heb je dat pro niet nodigquote:Op donderdag 17 september 2009 14:14 schreef JanMetDeKorteAchternaam het volgende:
[..]
Maar heb jij ook 'pro' op je lightsaber staan?
Ik wel
ja, klopt, maar dat is en blijft niet die van Ome Les.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:53 schreef FUFR het volgende:
[..]
pervert! ik heb er wel eens op gewerkt hoor.
Ik heb geen draaitafels, dus dat is mijn rede om een pro te hebbenquote:Op donderdag 17 september 2009 14:39 schreef FUFR het volgende:
[..]
misschien heeft ie wel een hele grote piemel, dan heb je dat pro niet nodig
Aldus Maarschalk Tiesto.quote:Met vier man, een stapel cd’s en een laptop trekt hij de wereld over. Er komt al jaren geen platenkoffer meer aan te pas. "Veel te lastig, al dat vinyl. En slecht verkrijgbaar.
Tiestoquote:
Een hele set van een paar uur is wat lastig op een plaat te zetten. Ik snap de laptop keuze wel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:57 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tiesto
Hij heeft toch maar 2 platen nodig?
Heb je zitten fantaseren dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:18 schreef FUFR het volgende:
Ok, tot zover de mythe rondom Nooc's grote piemol
Als trance dj heb je toch alleen maar 2 keer dezelfde track nodig?quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:07 schreef Prosac het volgende:
[..]
Een hele set van een paar uur is wat lastig op een plaat te zetten. Ik snap de laptop keuze wel.
Das al 1 meer dan je nodig hebt bij hardcore.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als trance dj heb je toch alleen maar 2 keer dezelfde track nodig?
Ik ga die lekker luisteren, dikke tracklist!quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:01 schreef Rivfader het volgende:
Nieuw Rahmenfluss setje.
Niks vantevoren gepland, gewoon een stapel tracks gepakt en gaan draaien.
Resultaat is een setje dat nogal flink door-raust, al zeggen we het zelf. Zo eentje voor de grote schoonmaak. Niet zeuren, gewoon gaan.
Rahmenfluss - Zerstört
Genre: Techno
Duur: 1u20min
Info/Size: 320 KB/s, 183 MB
Downloadlink: Click!
Tracklisting:
Andre Crom - Mdc1
Size - Koebel (Nihad Tule remix)
Alan Fitzpatrick - Science
Paul Ritch - Carrrrramba (Monkey Mix)
Simone Tavazzi - Sospension
Jerome Sydenham - Judgement
Alan Fitzpatrick - Bumblebee
Axel Karakasis - Piranha
A. Mochi - Black Out
Paul Kalkbrenner - Gebrünn Gebrünn (Alexander Kowalski Remix)
Len Faki - BX3
Richie Hawtin - Orange/Minus1
Heiko Laux - Re-Televised pt.2
Steve Parker - Crawling (Kyle Geiger remix)
Joey Beltram - Shaking Trees
Ortin Cam & Bas Mooy - White Pony
Side B - Hazakura (Alex Bau remix)
Comments & Feedback welkom. Enjoy.
Late edit:
PBateman, gefeliciteerd man!
sowieso electronische 'muziek'quote:
En "elektronische" muziek met gitaren? (die precies hetzelfde klinken)quote:Op zondag 20 september 2009 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
sowieso electronische 'muziek'.
Gitaren ftw!
op genoeg (vooral house en trance) feestjes staan sowieso al niet eens meer draaitafelsquote:Op zondag 13 september 2009 01:07 schreef Yorrit het volgende:
heb nog een horrorverhaaltje voor de vinylfanaat: vandaag dus ff benny rodrigues gezien, en
de CDJ's stonden op de sl's met stofkappen![]()
draaitafels?quote:Op maandag 21 september 2009 09:43 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
op genoeg (vooral house en trance) feestjes staan sowieso al niet eens meer draaitafels
zij draaien ook met cd'squote:Op maandag 21 september 2009 09:17 schreef FUFR het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben Za. naar een Goa geweest met...met psytrance endezo
Heel veel plekvolk (zoals wij de dreadlockdragende bewust werkelozen eerbiedig noemen) maar een hele goede sfeer, leuke mensen, DJs die beter waren dan verwacht...
MAAR!!!! om nu iedere halve minuut een pauze in je muziek te hebben en dan weer verder te gaan (drumroffeltje en daar gaat ie weer) wordt errug flauw op den duur. Die gasten hebben meer breaks in een uur dan ik in een set van 4 uur
Dat hoeft niet! FUFR heeft geen breaks nodig als ie danst![]()
Maar drank 1 euro, gewoon mogen roken en pas om 8 uur buiten rollen is ook welles leuk.
inderdaad, cdj's 400 in alle ruimtes.quote:
voor de mooie lampjes natuurlijk. superspace!quote:Op maandag 21 september 2009 10:34 schreef FUFR het volgende:
[..]
inderdaad, cdj's 400 in alle ruimtes.
Verder alleen blacklight, indiase kleedjes en breigaren als deco.quote:Op maandag 21 september 2009 10:42 schreef Yorrit het volgende:
[..]
voor de mooie lampjes natuurlijk. superspace!
psyscene is enige scene waar ik nog nooit vinyl heb gezien
psies!quote:Op maandag 21 september 2009 12:29 schreef honda1990 het volgende:
Maar komop, waar gaat het nou om. Welke dj de meeste moeite doet om een plaat te beatmatchen? Hoeveel hij er voor gedokt heeft, hoelang hij bezig is. Natuurlijk niet, als 1 of andere hans worst van een dj met 20 jaar ervaring met een enorme vinyltas aan komt lopen en hij betaalde 20 euro per plaat, maar hij voelt het publiek absoluut niet aan. Dan ga ik liever voor het 20 jarige ventje die met ableton live (al vind ik cdj's ook meer charme hebben) die gewoon de zaal helemaal gek draait. Het draait uiteindelijk toch om het publiek wat vermaakt moet worden.
Waarom moet je opgevoed worden?quote:
Idd! En btw heeft niemand gezegd dat als je stoffig vinyl meeneemt dat je dan het publiek niet meer hoeft te voelen.quote:
met goede muziek iddquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]met goede muziek ja, niet door met vinyl te draaien
Zag ik jou in de line-up staan van Stubnitz binnenkort..?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]met goede muziek ja, niet door met vinyl te draaien
3 oktoberquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Zag ik jou in de line-up staan van Stubnitz binnenkort..?
Nee joh, met cd's kan iedereen de hitjes draaien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 02:13 schreef eight het volgende:
vorige week was ik bij q-base en wat ons erg opviel is dat er heel vaak dezelfde nrs gedraaid werden.
sommige nrs hoorde ik wel 6/7 keer op een avond. .
Omdat er steedsmeer djs met cds gaan draaien zou je toch zeggen dat de sets steeds gevarieerder worden doordat ze meer keus hebben, maar dat was daar allesbehalve het geval....
en met vinyl natuurlijk nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee joh, met cd's kan iedereen de hitjes draaien.
Mensen zullen sneller 10 hitjes downloaden (omdat het hitjes zijn) dan 5 platen kopen... Met MP3 download kun je toch veel makkelijker bijblijven met de nieuwste shit en MP3 is bovendien altijd verkrijgbaar, dus is het logisch dat je nu meer dezelfde tracks op 1 avond hoortquote:
ja en met vinyl koop je een plaat die later een hitje wordt maar omdat je geen geld hebt voor een andere plaat moet je m toch maar blijven draaien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:01 schreef JanMetDeKorteAchternaam het volgende:
[..]
Mensen zullen sneller 10 hitjes downloaden (omdat het hitjes zijn) dan 5 platen kopen... Met MP3 download kun je toch veel makkelijker bijblijven met de nieuwste shit en MP3 is bovendien altijd verkrijgbaar, dus is het logisch dat je nu meer dezelfde tracks op 1 avond hoort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |