nou ja, overal staan nog SL's en CDJ's opgesteld dus als je perse wilt kan het nog, maar ik was laatst op een festival en zelfs Dano en Buzz Fuzz trekken gewoon een setje cd's uit hun tas vandaanquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:12 schreef BasEnAad het volgende:
Is er geen markt meer voor DJ's die alleen met platen draaien dan?
Nieuwe platen zijn al jaren redelijk stabiel (9/10 euro), 2e hands zie je dat exclusieve platen toch minder waard lijken te wordenquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:19 schreef Yorrit het volgende:
toch goed dat er wat veranderd aan die idiote vinylprijzen
Vandaar dat elke klapjosti tegenwoordig DJ kan worden.....quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:23 schreef Prosac het volgende:
10 euro?
daar kun je 4 nummertjes online voor kopen.
Ja want met een paar nummertjes kopen online ben je gelijk DJ.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vandaar dat elke klapjosti tegenwoordig DJ kan worden.....
het ligt iets genuanceerder hoor..quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Exact, daardoor staat er misschien nieuw talent op, die echte klapjosti's zijn er na een paar maanden ook al wel weer zat van en heb je geen last van gehad.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zombie Nation.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:25 schreef stbabylon het volgende:
Ik ga toch meer voor gewoon live op het podium het nummer in elkaar draaien
Ach kom op.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Ja want met een paar nummertjes kopen online ben je gelijk DJ.
zo hoort tquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nieuwe platen zijn al jaren redelijk stabiel (9/10 euro), 2e hands zie je dat exclusieve platen toch minder waard lijken te worden
doordat er meer dj's zijn is het juist alleen maar moeilijker om je te onderscheiden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
Bijna iedereen heeft tegenwoordig toch "DJ'en" als hobby.
Kan me niet voorstellen dat het "draaien" vanaf een cd'tje nu echt bijdraagt aan de kwaliteit van de jocks.
Net zo min als een plaatje of mp3-tje.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
Kan me niet voorstellen dat het "draaien" vanaf een cd'tje nu echt bijdraagt aan de kwaliteit van de jocks.
DJs hebben door deze nieuwe ontwikkelingen veel meer tijd over voor allerlei extra toevoegingen aan hun sets, loze samples, effecten etc etc.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
Stoer doen met je hernia is sowiesoquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef jimjim1983 het volgende:
exclusieve, obscure platen zijn er sowieso niet echt meer. je moet t als dj nu eerder nu met promo's doen.
en al die ontwikkelingen die het draaien steeds makkelijker maken zijn alleen maar goed, een beetje interessant lopen doen omdat je met platen draait is niet meer zo stoer, je moet je nu meer onderscheiden met de muziek zelf.
en hebben ze ook de tools of zijn het laptopdraaiers....quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op.
ja de consumentenmarkt richt zich weer meer op vinyl, platenzaken die nu nog succesvol zijn, zijn dat ook gebleven door een onderscheidende vinyl collectie..quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:32 schreef 68Chevelle het volgende:
Het valt me toch op dat ik in de Media Markt op het Binnenwegplein hier de laatste 2 jaar juist steeds meer vinyl zie, de Prodigy bv zweert er nog steeds op.
En volgens mij bestaat Midtown Records op het Zuidplein toch ook nog steeds?
eh.... en het sjouwen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:33 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daar mag de Arbo ook wel eens naar kijken, die te lage dj-tafels!
Daarvoor heb je toch een +1 op de gastenlijst laten zetten?quote:
Absoluut, tegenwoordig verschijnen steeds meer nieuwe albums ook op vinylquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:33 schreef Prosac het volgende:
Ja, het ook uitbrengen van albums op vinyl is een leuke ontwikkeling voor de liefhebbers.
Okay.... ben er al een poosje niet meer geweest hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:34 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja de consumentenmarkt richt zich weer meer op vinyl, platenzaken die nu nog succesvol zijn, zijn dat ook gebleven door een onderscheidende vinyl collectie..
midtown's gaan wel bij bosjes dicht trouwens
ze hebben inderdaad hun voor en nadelen, daar kun je topics vol over discuzuren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Okay.... ben er al een poosje niet meer geweest hoor
Het enige wat ik persoonlijk wat meer met platen heb boven CD's is de Album-art, die op een plaat er echt veel gelikter uitziet, voor de rest hebben beiden hun voor- of nadelen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef Prosac het volgende:
cd's
Een beetje dj komt gewoon aan met zijn Apple en plugt die in op een midi-controller.
ik heb er wel een paar maar dat is allemaal ouwe muziek, op 4 na.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:39 schreef Prosac het volgende:
Een plaat heeft vooral nostalgische waarde, al geeft een rijtje platen naast elkaar in de kamer ook wel leuke aanblik.
Zelf heb ik één LP.
Maar JimJim.. dat is met melodie!quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb er wel een paar maar dat is allemaal ouwe muziek, op 4 na.
neem wel altijd deze mee in mn tas:
[ afbeelding ]
Ik doe 'm tijdcodeplaten altijd in de hoes van volkszangers en jodelorkestenquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb er wel een paar maar dat is allemaal ouwe muziek, op 4 na.
neem wel altijd deze mee in mn tas:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik doe 'm tijdcodeplaten altijd in de hoes van volkszangers en jodelorkesten
inderdaad..quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:35 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch een +1 op de gastenlijst laten zetten?
Bovendien kan ik die laptop en midi-controller zelf nog wel sjouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |