abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72597156
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:35 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hahaha nog steeds geen antwoord dus
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 9 september 2009 @ 21:36:36 #52
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72597172
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:04 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Mensen met autisme worden voortdurend met zichzelf geconfronteerd door overprikkeling. Een kennis van mij heeft precies, maar dan ook precies hetzelfde. Hij hoort geluiden ook als eerst, en kan niet veel verdragen. We hebben het moeilijk, maar helaas zullen we het er ons leven lang mee moeten doen.
inderdaad
Op mijn werk zit ik met mijn rug naar de gang toe, maar omdat ik haast alles hoor draai ik mij constant om. Sinds een jaar heeft een collega een spiegel gekocht zodat ik mij niet meer hoef om draaien, daar werd ie nog al gek van...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_72597668
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:36 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

inderdaad
Op mijn werk zit ik met mijn rug naar de gang toe, maar omdat ik haast alles hoor draai ik mij constant om. Sinds een jaar heeft een collega een spiegel gekocht zodat ik mij niet meer hoef om draaien, daar werd ie nog al gek van...
ik zit lekker in een hoek

kon naar een groter bureau enzo verhuizen, maarja vind mn plekje wel fijn
pi_72598037
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben van overtuigd, dat ik mensen veel meer kan laten doen, als je ze goed bejegend. Je kan dat echt sturen.

Maar ik het het gevoel dat in onze calvinistische cultuur het not done lijkt.
Je kunt inderdaad dingen sturen door je manier van bejegening. Het boek 'Mens erger je niet' geschreven door Eric Berne heeft me daarover veel geleerd. Hij onderscheidt drie rollen die mensen kunnen aannemen in hun omgang met anderen: de rol van het kind, die van de volwassene en die van de ouder. De rol die de ene persoon aanneemt kan gevolgen hebben voor de reactie van de ander. Een voorbeeld is een simpel conflict waarbij de een de ouderrol aanneemt en zegt: "jij moet dit doen", waarop de ander opstandig reageert en daarmee in de kindrol kruipt. Het analyseren van interacties van mensen op deze manier heet transactionele analyse.

Naast uitleg over wat transactionele analyse is, worden er in het boek ook een hoop interacties (spelen noemt Berne ze) beschreven en geanalyseerd. Een erg leerzaam boek!
pi_72598892
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad dingen sturen door je manier van bejegening. Het boek 'Mens erger je niet' geschreven door Eric Berne heeft me daarover veel geleerd. Hij onderscheidt drie rollen die mensen kunnen aannemen in hun omgang met anderen: de rol van het kind, die van de volwassene en die van de ouder. De rol die de ene persoon aanneemt kan gevolgen hebben voor de reactie van de ander. Een voorbeeld is een simpel conflict waarbij de een de ouderrol aanneemt en zegt: "jij moet dit doen", waarop de ander opstandig reageert en daarmee in de kindrol kruipt. Het analyseren van interacties van mensen op deze manier heet transactionele analyse.

Naast uitleg over wat transactionele analyse is, worden er in het boek ook een hoop interacties (spelen noemt Berne ze) beschreven en geanalyseerd. Een erg leerzaam boek!
Dat klinkt interresant.
En ik herken er dingen van een cursus(opkomen voor jezelf) die ik heb gevolgt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_72599134
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ik herken dit helemaal....

Ik blijf van mening dat de maatschappij , met het bedrijfsleven voorop, vlostrekt stompzinnig met het fenomeen omspringen. Of liever gezegd enorm talent laten liggen....

Volstrekt onbegrijpelijk in een maatschappij waarin automatisering/informatisering/kennis een steeds belangrijke rol gaat spelen.

Een achterlijke/achterlopende cultuur van het zuiverste water wat mij betreft...
Je ziet wel dat werkgevers meer openstaan voor mensen met een arbeidsbeperking (Wajong).
Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren voor mensen met autisme. Een feit blijft dat wij bepaalde competenties missen die in een werkomgeving van belang zijn. Omdat een lichamelijke beperking en normale begaafdheid veel minder invloed op je persoonlijkheid heeft, denk ik dat die groep gemakkelijker aan het werk komt.

Op mijn werk op het ministerie gaat het nog steeds meer dan prima, maar ik zal nooit vergeten dat mensen met autisme voortdurend aan het strijden zijn.

Maar dit heb ik al zo vaak genoemd
pi_72599213
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:22 schreef tijnbrein het volgende:
Dat klinkt interresant.
En ik herken er dingen van een cursus(opkomen voor jezelf) die ik heb gevolgt.
Ik probeer het zelf ook toe te passen in mijn werk. Een vraag als: "Wil je dit even doen?" heeft veel sneller een positieve uitkomst dan "Ga jij dit eens even doen! " Veel conflicten waar mijn collega's mee kampen vinden hun oorsprong in dit verschil.
pi_72599486
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:31 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik probeer het zelf ook toe te passen in mijn werk. Een vraag als: "Wil je dit even doen?" heeft veel sneller een positieve uitkomst dan "Ga jij dit eens even doen! " Veel conflicten waar mijn collega's mee kampen vinden hun oorsprong in dit verschil.
Inderdaad, maar zelfs al vraag je het vriendelijk kan dat nog verkeerd vallen.
14 SHADES OF GREY
pi_72599723
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hoe indirecter, hoe beter. Ik pas het zelf ook vaak toe. Op mijn werk is het wel gebruikelijk om duidelijk te zeggen als iets niet gaat lukken binnen de gestelde tijd.

De NT-gedragscode schrijft voor dat je moet zeggen: ik ga mijn best doen. Van de opdrachtgever wordt verwacht dat hij tussen de regels doorleest en incalculeert dat de opdracht misschien niet af komt. Mensen teleurstellen wordt als een faux-pas gezien.
pi_72599871
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:38 schreef tijnbrein het volgende:
Dat ligt aan het feit dat de vraagstelling op zich niet het enige is wat de uitkomst beïnvloedt. Iemand kan net een slecht humeur hebben, er kan zich iets vervelends hebben voorgedaan, er komt bij iemand een vervelende herinnering boven; zomaar een paar dingen die de uitkomst van je vraag kunnen beïnvloeden. Je houding en vraagstelling bieden dus geen 100% kans op succes, maar ze kunnen die wel flink vergroten.
  woensdag 9 september 2009 @ 23:00:43 #61
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_72600445
Ik vind dat "ik zal kijken", met het idee dat het toch niet lukt nogal nep, en ik krijg het niet voor elkaar om dat mensen te zeggen. Nee is gewoon nee, maar dan wel op een nette manier verpakt
  woensdag 9 september 2009 @ 23:11:35 #62
104367 Thrackan
new and improved
pi_72600859
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:28 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Je ziet wel dat werkgevers meer openstaan voor mensen met een arbeidsbeperking (Wajong).
Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren voor mensen met autisme. Een feit blijft dat wij bepaalde competenties missen die in een werkomgeving van belang zijn. Omdat een lichamelijke beperking en normale begaafdheid veel minder invloed op je persoonlijkheid heeft, denk ik dat die groep gemakkelijker aan het werk komt.

Op mijn werk op het ministerie gaat het nog steeds meer dan prima, maar ik zal nooit vergeten dat mensen met autisme voortdurend aan het strijden zijn.

Maar dit heb ik al zo vaak genoemd
Ken ook mensen met psychische klachten die in de Wajong zitten in plaats van alleen maar lichamelijk, of doelde je daar niet op?
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:14:37 #63
188877 Stupendous76
pi_72602907
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:00 schreef Jotcha het volgende:
Ik vind dat "ik zal kijken", met het idee dat het toch niet lukt nogal nep, en ik krijg het niet voor elkaar om dat mensen te zeggen. Nee is gewoon nee, maar dan wel op een nette manier verpakt
Als ik ja zou moeten zeggen terwijl ik weet dat het waarschijnlijk nee zal worden, ga ik aparte constructies bedenken om maar geen ja te hoeven zeggen...
Repent, Pray, Forgive
pi_72626630
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:44 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Hoe indirecter, hoe beter. Ik pas het zelf ook vaak toe. Op mijn werk is het wel gebruikelijk om duidelijk te zeggen als iets niet gaat lukken binnen de gestelde tijd.

De NT-gedragscode schrijft voor dat je moet zeggen: ik ga mijn best doen. Van de opdrachtgever wordt verwacht dat hij tussen de regels doorleest en incalculeert dat de opdracht misschien niet af komt. Mensen teleurstellen wordt als een faux-pas gezien.
Inderdaad zo werkt het overal.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat ligt aan het feit dat de vraagstelling op zich niet het enige is wat de uitkomst beïnvloedt. Iemand kan net een slecht humeur hebben, er kan zich iets vervelends hebben voorgedaan, er komt bij iemand een vervelende herinnering boven; zomaar een paar dingen die de uitkomst van je vraag kunnen beïnvloeden. Je houding en vraagstelling bieden dus geen 100% kans op succes, maar ze kunnen die wel flink vergroten.
Ja dat is vaak het probleem dat iets wel goed bedoeld maar verkeerd valt.
14 SHADES OF GREY
pi_72629974
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:11 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ken ook mensen met psychische klachten die in de Wajong zitten in plaats van alleen maar lichamelijk, of doelde je daar niet op?
Ik ken er een (autisme met bijkomende klacht: krijgt veel prikkels binnen). Zelf heb ik ook Wajong, maar werk nu regulier (zonder loondispensatie) dus mijn uitkering is een slapend recht.

Is er trouwens niet ergens een filter te koop, zodat je minder prikkels binnenkrijgt?
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:53:44 #66
104367 Thrackan
new and improved
pi_72634475
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:16 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik ken er een (autisme met bijkomende klacht: krijgt veel prikkels binnen). Zelf heb ik ook Wajong, maar werk nu regulier (zonder loondispensatie) dus mijn uitkering is een slapend recht.

Is er trouwens niet ergens een filter te koop, zodat je minder prikkels binnenkrijgt?
Oordoppen en oogkleppen
pi_72640873
Vandaag weer naar mijn stage waar ik werk met......mensen met autisme. Eigenlijk zou ik werken met meervoudig gehandicapten maar daar zat het vol. Dus nu werk ik met autisten mijn eerste week was relaxt omdat de twee drukste mensen op vakantie waren maar vandaag zijn ze terug en ik ben een beetje bang. Ik ben namelijk een verandering in hun omgeving en straks worden ze boos op me. Vorige week kon ik het met 5 van de 6 goed vinden maar 1 kon gewoon niet tegen mij, elke keer als hij mijn stem hoorde keek hij meteen kwaad. Ben echt benieuwd hoe ik het zo met die twee voor mij nieuwelingen ga doen. Hele leuke doelgroep trouwens, al met al viel het wel mee mijn eerste week
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:18:42 #68
104367 Thrackan
new and improved
pi_72642715
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:16 schreef sweetlady-o het volgende:
Vandaag weer naar mijn stage waar ik werk met......mensen met autisme. Eigenlijk zou ik werken met meervoudig gehandicapten maar daar zat het vol. Dus nu werk ik met autisten mijn eerste week was relaxt omdat de twee drukste mensen op vakantie waren maar vandaag zijn ze terug en ik ben een beetje bang. Ik ben namelijk een verandering in hun omgeving en straks worden ze boos op me. Vorige week kon ik het met 5 van de 6 goed vinden maar 1 kon gewoon niet tegen mij, elke keer als hij mijn stem hoorde keek hij meteen kwaad. Ben echt benieuwd hoe ik het zo met die twee voor mij nieuwelingen ga doen. Hele leuke doelgroep trouwens, al met al viel het wel mee mijn eerste week
Ik ben niet echt op de hoogte van wat je precies doet, maar het kan waarschijnlijk helpen als je duidelijk laat merken dat je er niet bent om hen dwars te zitten, maar om ze te begeleiden/helpen/whatever.

Neem trouwens aan dat je met klassieke autisten werkt als ik het zo hoor, niet echt met ASS/PDD lui die nog aardig kunnen functioneren met hun beperking.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:22:03 #69
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_72642825
quote:
maar vandaag zijn ze terug en ik ben een beetje bang. Ik ben namelijk een verandering in hun omgeving en straks worden ze boos op me. Vorige week kon ik het met 5 van de 6 goed vinden maar 1 kon gewoon niet tegen mij, elke keer als hij mijn stem hoorde keek hij meteen kwaad.
Ik woon in een instelling, en wij hebben ook soms invallers of stagaires. Daar ben ik, in het begin ook heel boos tegen, inderdaad vanwege de verandering.
Het is gewoon moeilijk voor mensen die niet in een instelling wonen, om te begrijpen hoe dat voor ''ons'' is. Dat er steeds vreemde mensen je veilige (of wat veilig moet zijn) wereld binnenkomen.
En dan sneuvelt er soms wat. (Kun je ook symbolisch opvatten).
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_72646086
Moeilijk, moeilijk... dat lijkt me onnoemelijk zwaar als je zo’n verandering (aanvankelijk) niet goed kunt verdragen.

Het idee van veilige en niet-veilige wereld herken ik wel. Wat nieuwe mensen betreft, mocht er op mijn werk nog eens een nieuw afdelingshoofd komen (die niet van mijn problematiek af weet), dan zal ik geen moeite met die verandering hebben. Verandering hoort bij het leven.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:38:31 #71
188877 Stupendous76
pi_72647596
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:53 schreef sempron2400 het volgende:
Moeilijk, moeilijk... dat lijkt me onnoemelijk zwaar als je zo’n verandering (aanvankelijk) niet goed kunt verdragen.

Het idee van veilige en niet-veilige wereld herken ik wel. Wat nieuwe mensen betreft, mocht er op mijn werk nog eens een nieuw afdelingshoofd komen (die niet van mijn problematiek af weet), dan zal ik geen moeite met die verandering hebben. Verandering hoort bij het leven.
Dat klopt, maar jij zit net als velen hier in de groep 'normaal-functionerende ass'ers'.
Repent, Pray, Forgive
pi_72658320
quote:
Herken je dingen van het gedrag clienten in jezelf?
14 SHADES OF GREY
pi_72665043
Ja en nee, zo hoeven ze zelf die stoelen niet meer recht te houden omdat ik het al doe en ruim ik net zo graag als zij zo snel mogelijk de keuken weer op ( thuis heb ik dat niet daar ben ik gewend aan troep maar daar begon de keukenbank leeg dus zal het leeg blijven. ) Maar zij hebben alles veel extremer, zo heeft de booskijker het idee dat een pen naast een computer hoort en heeft hij weleens iemand gebeten die naast hem met een pen zat te schrijven omdat een pen dus naast de computer hoort en niet in je hand. En als iets stuk gaat is iedereen onrustig en kun je er vergif op innemen dat er iemand uit zijn dak gaat. Vandaag ontdekte ik trouwens dat ze allemaal ongeveer het ontwikkeling niveau hebben van een kind dat tussen de 2 en 4 jaar is. Je zou het echt niet denken, ze praten gewoon goed en lijken heel volwassen. De booskijker gaf me vandaag trouwens een hand daar was ik wel blij mee En de nieuwkomer zie ik pas vanaf morgen ze was namelijk te moe om wakker te blijven en de andere nieuwkomer komt na het weekend.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_72669564
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 01:39 schreef sweetlady-o het volgende:
Ja en nee, zo hoeven ze zelf die stoelen niet meer recht te houden omdat ik het al doe en ruim ik net zo graag als zij zo snel mogelijk de keuken weer op ( thuis heb ik dat niet daar ben ik gewend aan troep maar daar begon de keukenbank leeg dus zal het leeg blijven. ) Maar zij hebben alles veel extremer, zo heeft de booskijker het idee dat een pen naast een computer hoort en heeft hij weleens iemand gebeten die naast hem met een pen zat te schrijven omdat een pen dus naast de computer hoort en niet in je hand. En als iets stuk gaat is iedereen onrustig en kun je er vergif op innemen dat er iemand uit zijn dak gaat. Vandaag ontdekte ik trouwens dat ze allemaal ongeveer het ontwikkeling niveau hebben van een kind dat tussen de 2 en 4 jaar is. Je zou het echt niet denken, ze praten gewoon goed en lijken heel volwassen. De booskijker gaf me vandaag trouwens een hand daar was ik wel blij mee En de nieuwkomer zie ik pas vanaf morgen ze was namelijk te moe om wakker te blijven en de andere nieuwkomer komt na het weekend.
Het klinkt in ieder geval dat jij het naar je zin hebt daar.
Zulke dingen kunnen je wel beter inzicht geven in jezelf denk ik?
14 SHADES OF GREY
pi_72672353
hi!

vraag: welke beroepen zijn nou "ideaal" voor autisten, en welke niet?

nog een: het schijnt dat visolie helpt, je wordt dan rustiger en kan beter relativeren dacht ik. iemand hier ervaring mee?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_72672898
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:11 schreef robuust89 het volgende:
hi!

vraag: welke beroepen zijn nou "ideaal" voor autisten, en welke niet?

nog een: het schijnt dat visolie helpt, je wordt dan rustiger en kan beter relativeren dacht ik. iemand hier ervaring mee?
Wel: Programmeur, software tester, statistisch analyst, productiewerk
Niet: beleidsmedewerker (daar heb je sociale intuitie voor nodig)
pi_72680669
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:22 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ik woon in een instelling, en wij hebben ook soms invallers of stagaires. Daar ben ik, in het begin ook heel boos tegen, inderdaad vanwege de verandering.
Het is gewoon moeilijk voor mensen die niet in een instelling wonen, om te begrijpen hoe dat voor ''ons'' is. Dat er steeds vreemde mensen je veilige (of wat veilig moet zijn) wereld binnenkomen.
En dan sneuvelt er soms wat. (Kun je ook symbolisch opvatten).
Ik ben niet autistisch maar ik heb het afgelopen jaar huishoudelijke hulp gehad. En ik heb heel veel verschillende hulpen gehad. Ook voor mij betekende het dat ik steeds andere mensen in mijn huis had. Ook voor mij is mijn huis 'mijn veilige plek'.
Ik denk dat ik dus wel een beetje snap hoe moeilijk het is voor mensen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:29:56 #78
188877 Stupendous76
pi_72684083
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:37 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Wel: Programmeur, software tester, statistisch analyst, productiewerk
Niet: beleidsmedewerker (daar heb je sociale intuitie voor nodig)
Nou, als ik zie wat onze beleidsmedewerkers soms afleveren...
Uiteindelijk is het voor ieder persoon verschillend, repeterend werk en/of werk waarbij je 'exact' moet denken scoren vaak hoog voor autisten. Maar combinaties zijn ook goed mogelijk (persoonlijk word ik na verloop van tijd depressief van repeterend werk), je kan een kijken of een beroepentest o.i.d. iets voor je is.
Repent, Pray, Forgive
pi_72686932
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:42 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik ben niet autistisch maar ik heb het afgelopen jaar huishoudelijke hulp gehad. En ik heb heel veel verschillende hulpen gehad. Ook voor mij betekende het dat ik steeds andere mensen in mijn huis had. Ook voor mij is mijn huis 'mijn veilige plek'.
Ik denk dat ik dus wel een beetje snap hoe moeilijk het is voor mensen.
Inderdaad telkens weer een je verhaal vertellen en een vertrouwensband opbouwen is voor de meeste normale mensen al moeilijk laat staan voor autisten. Voor de een is dit makkelijker dan de ander.
14 SHADES OF GREY
pi_72743836
Het was weer een stressvolle dag...

pi_72743888
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:40 schreef sempron2400 het volgende:

Als je wil mag je wel spuien hoor.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72743946
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:40 schreef sempron2400 het volgende:

Nieuwe buren = enorme stress
pi_72744095
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nieuwe buren = enorme stress
Wel leuke buren?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72744223
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:44 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Wel leuke buren?
Ze hebben niet eens kennisgemaakt

Dat is zeker weer iets nieuws
pi_72744224
Gisteren een goed gesprek met mijn ouders gehad Ze zeiden dat ik met vragen naar mijn psycholoog moest.
Het is in ieder geval een stap vooruit dan het helemaal doodzwijgen
14 SHADES OF GREY
pi_72744331
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:46 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren een goed gesprek met mijn ouders gehad Ze zeiden dat ik met vragen naar mijn psycholoog moest.

Het is in ieder geval een stap vooruit dan het helemaal doodzwijgen
Dat is een goed teken.

1 Ze erkennen een probleem
2 Ze accepteren kennelijk dat je bij psy loopt

pi_72744726
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is een goed teken.

1 Ze erkennen een probleem
2 Ze accepteren kennelijk dat je bij psy loopt

Dat klopt
En mijn moeder zei ook nog dat ik dingen ook op een positieve manier kan zien. Want daar heb ik nog wel eens moeite mee. Verder zei dat ik het vaak moeilijk had gehad.
Dus het gaat de goede kant op.
14 SHADES OF GREY
pi_72745059
Mooi Tijn!
Denk je dat je later ook dingen tegen je ouders kan zeggen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72745067
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klopt
En mijn moeder zei ook nog dat ik dingen ook op een positieve manier kan zien. Want daar heb ik nog wel eens moeite mee. Verder zei dat ik het vaak moeilijk had gehad.
Dus het gaat de goede kant op.
Wat is er bij jullie gebeurd?

Hoe doe je dit??????

Erkenning!!!!! Nieuwe tijd.....Misschien dat zaaien ook oogsten betekent...
pi_72745131
Ik kon dat wel en dat was heel fijn. Jandorie, ik ben niet eens autistisch....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72745407
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:59 schreef krakkemieke het volgende:
Mooi Tijn!
Denk je dat je later ook dingen tegen je ouders kan zeggen?
Misschien, ik hoop van wel.
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is er bij jullie gebeurd?

Hoe doe je dit??????

Erkenning!!!!! Nieuwe tijd.....Misschien dat zaaien ook oogsten betekent...
Genoeg, maar het is vooral het verleden dat ik nog niet heb afgesloten.
Geen idee
Gelukkig komt de erkenning
14 SHADES OF GREY
pi_72746655
EchtGaaf, ik ben geen autist. Maar ik heb mijn ouders verteld waar ik het moeilijk mee had, toen ik eraan toe was. Ze wisten dat niet en ze hebben me altijd gesteund.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72747134
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef krakkemieke het volgende:
Ik kon dat wel en dat was heel fijn. Jandorie, ik ben niet eens autistisch....
Dat scheelt
pi_72747169
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien, ik hoop van wel.
[..]

Genoeg, maar het is vooral het verleden dat ik nog niet heb afgesloten.
Geen idee
Gelukkig komt de erkenning
Het kan verkeren, zo blijkt nu....
pi_72747361
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het kan verkeren, zo blijkt nu....
Tsja het komt goed dat weet ik zeker. Het heeft alleen nog wat tijd nodig
14 SHADES OF GREY
pi_72747439
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Tsja het komt goed dat weet ik zeker. Het heeft alleen nog wat tijd nodig
Zeker. Alles heeft jid nodig, vooral dit soort dingen.
pi_72747458
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat scheelt
Ik weet niet of dat scheelt. Ik durfde het mijn ouders pas te vertellen toen ik op mezelf woonde.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72747550
en ja, tijd is belangrijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72747867
Er is komende vrijdag en zaterdag een of ander popconcert en heel veel van m'n klasgenoten gaan er naar toe. Mij is al 2 keer gevraagd of ik ook zou gaan. Elke keer praat ik eromheen van "Ik heb niemand om mee te gaan, dus het heeft niet veel zin om te gaan.", maar de reden is dat ik het gewoon niet durf. Ook durf ik niet iemand mee te vragen. Op zich zou ik het best wel willen, ook vooral omdat ik momenteel compleet levenloos ben en nooit uitga, terwijl ik in de klas wel weer goed met m'n klasgenoten om kan gaan.
pi_72748521
Je hoeft niemand te vragen. Je zegt gewoon tegen de mensen die je gevraagd hebben: ik wil graag mee. Je kan toch van gedachten veranderen?
Doen wat ik doe: gewoon gaan. Als het niet leuk is, kan je gewoon weg gaan!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')