Wel: Programmeur, software tester, statistisch analyst, productiewerkquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:11 schreef robuust89 het volgende:
hi!
vraag: welke beroepen zijn nou "ideaal" voor autisten, en welke niet?
nog een: het schijnt dat visolie helpt, je wordt dan rustiger en kan beter relativeren dacht ik. iemand hier ervaring mee?
Ik ben niet autistisch maar ik heb het afgelopen jaar huishoudelijke hulp gehad. En ik heb heel veel verschillende hulpen gehad. Ook voor mij betekende het dat ik steeds andere mensen in mijn huis had. Ook voor mij is mijn huis 'mijn veilige plek'.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:22 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ik woon in een instelling, en wij hebben ook soms invallers of stagaires. Daar ben ik, in het begin ook heel boos tegen, inderdaad vanwege de verandering.![]()
Het is gewoon moeilijk voor mensen die niet in een instelling wonen, om te begrijpen hoe dat voor ''ons'' is. Dat er steeds vreemde mensen je veilige (of wat veilig moet zijn) wereld binnenkomen.![]()
![]()
![]()
En dan sneuvelt er soms wat.(Kun je ook symbolisch opvatten).
Nou, als ik zie wat onze beleidsmedewerkers soms afleveren...quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:37 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wel: Programmeur, software tester, statistisch analyst, productiewerk
Niet: beleidsmedewerker (daar heb je sociale intuitie voor nodig)
Inderdaad telkens weer een je verhaal vertellen en een vertrouwensband opbouwen is voor de meeste normale mensen al moeilijk laat staan voor autisten. Voor de een is dit makkelijker dan de ander.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:42 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ben niet autistisch maar ik heb het afgelopen jaar huishoudelijke hulp gehad. En ik heb heel veel verschillende hulpen gehad. Ook voor mij betekende het dat ik steeds andere mensen in mijn huis had. Ook voor mij is mijn huis 'mijn veilige plek'.
Ik denk dat ik dus wel een beetje snap hoe moeilijk het is voor mensen.
Als je wil mag je wel spuien hoor.quote:Op maandag 14 september 2009 21:40 schreef sempron2400 het volgende:
Het was weer een stressvolle dag...
Nieuwe buren = enorme stressquote:Op maandag 14 september 2009 21:40 schreef sempron2400 het volgende:
Het was weer een stressvolle dag...
Dat is een goed teken.quote:Op maandag 14 september 2009 21:46 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren een goed gesprek met mijn ouders gehadZe zeiden dat ik met vragen naar mijn psycholoog moest.
Het is in ieder geval een stap vooruit dan het helemaal doodzwijgen
Dat kloptquote:Op maandag 14 september 2009 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goed teken.
1 Ze erkennen een probleem
2 Ze accepteren kennelijk dat je bij psy loopt
Wat is er bij jullie gebeurd?quote:Op maandag 14 september 2009 21:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klopt![]()
En mijn moeder zei ook nog dat ik dingen ook op een positieve manier kan zien. Want daar heb ik nog wel eens moeite mee. Verder zei dat ik het vaak moeilijk had gehad.
Dus het gaat de goede kant op.
Misschien, ik hoop van wel.quote:Op maandag 14 september 2009 21:59 schreef krakkemieke het volgende:
Mooi Tijn!![]()
Denk je dat je later ook dingen tegen je ouders kan zeggen?
Genoeg, maar het is vooral het verleden dat ik nog niet heb afgesloten.quote:Op maandag 14 september 2009 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is er bij jullie gebeurd?![]()
Hoe doe je dit??????![]()
Erkenning!!!!! Nieuwe tijd.....Misschien dat zaaien ook oogsten betekent...
Dat scheeltquote:Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef krakkemieke het volgende:
Ik kon dat wel en dat was heel fijn. Jandorie, ik ben niet eens autistisch....
Het kan verkeren, zo blijkt nu....quote:Op maandag 14 september 2009 22:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien, ik hoop van wel.
[..]
Genoeg, maar het is vooral het verleden dat ik nog niet heb afgesloten.
Geen idee
Gelukkig komt de erkenning
Tsja het komt goed dat weet ik zeker. Het heeft alleen nog wat tijd nodigquote:Op maandag 14 september 2009 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het kan verkeren, zo blijkt nu....
Zeker. Alles heeft jid nodig, vooral dit soort dingen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tsja het komt goed dat weet ik zeker. Het heeft alleen nog wat tijd nodig
Ik weet niet of dat scheelt. Ik durfde het mijn ouders pas te vertellen toen ik op mezelf woonde.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |