abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72577071
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Medisch (DSM-IV) gezien dacht ik niet, maar in de praktijk wel. Hoogtepunten maken we allemaal wel mee, maar de dieptepunten van mensen met autisme zijn vaak sterker dan van niet-autistische mensen:
- meer eenzaamheid
- vaak onbegrip
- overprikkeling
- vaker afwijzing

Let op: het omgekeerde gaat zeker niet op: dat veel stemmingswisselingen betekent dat je een grote kans hebt om autistisch te zijn.
aha, vandaar!
danku

haha oke, ik dacht altijd dat het puber zijn afgelopen was als je 18 was ofzo natuurlijk verschilt dat bij iedereen, magoed, weer wat geleerd :p
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 9 september 2009 @ 11:53:17 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72577670
TVP. Ik heb jaren geleden een diagnose PDD gekregen van een psycholoog. Een paar jaar later meldde ik me aan bij het autismeteam, want ik wilde wel eens een formele diagnose, maar het team zag er onvoldoende aanleiding toe, hoewel ze moesten toegeven dat ik zeker bepaalde trekjes had. Ik heb het verder laten zitten: m'n leventje liep wel lekker. Nu wil ik me echter toch weer gaan aanmelden bij het team. Heb nu wel meer 'bewijsmateriaal' .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 9 september 2009 @ 13:30:36 #28
104367 Thrackan
new and improved
pi_72580481
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:31 schreef robuust89 het volgende:

[..]

aha, vandaar!
danku

haha oke, ik dacht altijd dat het puber zijn afgelopen was als je 18 was ofzo natuurlijk verschilt dat bij iedereen, magoed, weer wat geleerd :p
Och, sommige mensen blijven hun hele leven puberig
Ik heb van mezelf gemerkt dat ik pas een jaar of 2 geleden wat "volwassener" ben geworden (@23) dus wat mij betreft doet leeftijd er niet zoveel toe.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  woensdag 9 september 2009 @ 16:27:16 #29
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_72585941
tvpdd'er
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_72586652
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het kietelt wel als iemand iets positiefs over je zegt...Tenminste zo ervaar ik dat... iedereen heeft denk ik wel de behoefte om erkend te worden

En zo ben ik overtuigd dat iedereen een zeker talent in huis heeft. Het is jammer dat talenten iha zo verschillend maatschappelijk worden gewaardeerd
Autistisch talent komt er heel bekaaid van af idd.

Wij kunnen ons bijvoorbeeld heel sterk op een ding richten, in 99 procent van de functies op MBO+ niveau moet je juist het grotere geheel kunnen inzien.

Flexibiliteit, uitstekende communicatieve vaardigheden, sociale intuïtie... dit hebben we meestal nauwelijks
pi_72586702
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:11 schreef tijnbrein het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen hoe deze plaatjes betrekking hebben op het onderwerp van deze topicreeks?

Dank.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72586906
Deze is veel leuker:

(verkapte tvp)
  woensdag 9 september 2009 @ 16:57:55 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72587177
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:46 schreef waht het volgende:

[..]

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen hoe deze plaatjes betrekking hebben op het onderwerp van deze topicreeks?

Dank.
De eerste snap ik niet zo. De tweede is ws een plaatje dat door psychologen gebruikt wordt om te kijken of het kind dat onderzocht wordt op ASS in staat is aan te geven wat Sally denkt (onderzoek naar Theory of Mind).
Niet meer actief op Fok!
pi_72587326
quote:

[..]

Dank.
Ik begrijp ook niet op welke manier ze met dit topic te maken hebben.
Er gaat niets boven Groningen
pi_72587353
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:51 schreef lyolyrc het volgende:
Deze is veel leuker:
[ afbeelding ]
(verkapte tvp)
Hij vergeet er een paar..
  woensdag 9 september 2009 @ 17:18:44 #36
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72587979
quote:

[..]

Dank.
Dat zou wel mooi zijn, dan snap ik ze misschien ook
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 9 september 2009 @ 17:22:18 #37
188877 Stupendous76
pi_72588118
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:53 schreef Viking84 het volgende:
TVP. Ik heb jaren geleden een diagnose PDD gekregen van een psycholoog. Een paar jaar later meldde ik me aan bij het autismeteam, want ik wilde wel eens een formele diagnose, maar het team zag er onvoldoende aanleiding toe, hoewel ze moesten toegeven dat ik zeker bepaalde trekjes had. Ik heb het verder laten zitten: m'n leventje liep wel lekker. Nu wil ik me echter toch weer gaan aanmelden bij het team. Heb nu wel meer 'bewijsmateriaal' .
Als je verstandelijk normaal bent (of meer) dan wordt het steeds moeilijker om op latere leeftijd een diagnose vast te stellen. Voornamelijk omdat je leert om te gaan met je autisme, je kan het camoufleren, je hebt geleerd (door schade en schande) wat je wel en wat je niet moet doen. Ook een iq-test zal je wel eens gezien hebben of je begrijpt de test, waardoor zo'n test ook niet zo heel veel meer zegt.
Repent, Pray, Forgive
pi_72588183
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:57 schreef Viking84 het volgende:
De tweede is ws een plaatje dat door psychologen gebruikt wordt om te kijken of het kind dat onderzocht wordt op ASS in staat is aan te geven wat Sally denkt (onderzoek naar Theory of Mind).
Zoiets vermoedde ik al, maar de redenatie erachter is mij nog steeds niet duidelijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72591227
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:36 schreef robuust89 het volgende:
even een rare vraag: kan autisme in het algemeen gelinkt zijn aan stemmingswisselingen? of ben ik gewoon een oude puber? (ben 19)
(kan ook komen doordat je loopt te piekeren, maar kan je daar wat aan doen?)
Stemmingswisselingen horen niet perse bij autisme volgens mij. Misschien als je uit de pubertijd komt verdwijnen die stemmingenswisselingen vanzelf wel.
Piekeren kan je niet veel aan doen. Je kan proberen die negatvieve gedachtenspiraal te doorbreken door te focussen op dingen die je wel kan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_72591344
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:18 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat zou wel mooi zijn, dan snap ik ze misschien ook
Ik krijg een deja vu dit is toch al eens langsgekomen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_72591416
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het meeste is voor mij ook moeilijk op de werkvloer

[..]

Ik kan er steeds beter mee omgaan het krijgen van complimentjes.
[..]

Gelukkig ik ook niet althans het gaat steeds beter
Geef het een plek, dat is de kunst...

Ik geef graag complimenten, maar nooit ten onrechte.

Ik wil graag oprecht zijn.

Ik ben van overtuigd, dat ik mensen veel meer kan laten doen, als je ze goed bejegend. Je kan dat echt sturen.

Maar ik het het gevoel dat in onze calvinistische cultuur het not done lijkt.
pi_72591486
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geef het een plek, dat is de kunst...

Ik geef graag complimenten, maar nooit ten onrechte.

Ik wil graag oprecht zijn.

Ik ben van overtuigd, dat ik mensen veel meer kan laten doen, als je ze goed bejegend. Je kan dat echt sturen.

Maar ik het het gevoel dat in onze calvinistische cultuur het not done lijkt.
Ik ben het met je eens
14 SHADES OF GREY
pi_72591662
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:44 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Autistisch talent komt er heel bekaaid van af idd.

Wij kunnen ons bijvoorbeeld heel sterk op een ding richten, in 99 procent van de functies op MBO+ niveau moet je juist het grotere geheel kunnen inzien.

Flexibiliteit, uitstekende communicatieve vaardigheden, sociale intuïtie... dit hebben we meestal nauwelijks
Klopt helemaal. Ik herken dit helemaal....

Ik blijf van mening dat de maatschappij , met het bedrijfsleven voorop, vlostrekt stompzinnig met het fenomeen omspringen. Of liever gezegd enorm talent laten liggen....

Volstrekt onbegrijpelijk in een maatschappij waarin automatisering/informatisering/kennis een steeds belangrijke rol gaat spelen.

Een achterlijke/achterlopende cultuur van het zuiverste water wat mij betreft...
pi_72591825
Je zal het misschien niet geloven, maar ik ben zo ongeveer letterlijk mijn huis uit geslagen door getimmer van de buren...

Het is binnen niet banken van het kabaal. Ik ben dus naar buiten gevlucht en zit nu in de tuin met een jas aan achter mijn laptop...

Ik probeer postief te denken door mij in te prenten dat ik campeer Maar wel koud buiten.

Ik ben extreem overgevoelig voor geluid
pi_72591957
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Je zal het misschien niet geloven, maar ik ben zo ongeveer letterlijk mijn huis uit geslagen door getimmer van de buren...

Het is binnen niet banken van het kabaal. Ik ben dus naar buiten gevlucht en zit nu in de tuin met een jas aan achter mijn laptop...

Ik probeer postief te denken door mij in te prenten dat ik campeer Maar wel koud buiten.

Hoe herkenbaar..
pi_72592432
quote:

Ik heb er wel last van maar overgevoelig ben ik niet. Als ik moe of geconcentreerd bezig ben heb ik er wel meer last van. Soms zo erg dat ik mijn concentratie verlies.
14 SHADES OF GREY
pi_72593159
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb er wel last van maar overgevoelig ben ik niet. Als ik moe of geconcentreerd bezig ben heb ik er wel meer last van. Soms zo erg dat ik mijn concentratie verlies.
Dat klopt. Vermoeidheid verergert het zeker
pi_72593620
quote:

Mensen met autisme worden voortdurend met zichzelf geconfronteerd door overprikkeling. Een kennis van mij heeft precies, maar dan ook precies hetzelfde. Hij hoort geluiden ook als eerst, en kan niet veel verdragen. We hebben het moeilijk, maar helaas zullen we het er ons leven lang mee moeten doen.
pi_72595212
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt. Vermoeidheid verergert het zeker
Dat verergert al onze klachten
14 SHADES OF GREY
  woensdag 9 september 2009 @ 21:35:06 #50
188877 Stupendous76
pi_72597115
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik krijg een deja vu dit is toch al eens langsgekomen
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')