en als je zelf een donor nodig hebt, vind je het niet erg om te sterven want volgens jou is niemand verplicht aan jou een donor af te staanquote:Op zondag 6 september 2009 18:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen geen argumenten hoeven te hebben om geen donor te zijn. Je lichaam is je eigendom en je mag zelf weten wat je ermee doet wat mij betreft.
Ben benieuwd of je nog zo'n toughboy bent als je op sterven na dood in het ziekenhuis ligt.quote:
Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef aychelle het volgende:
behalve als ze zelf een donor nodig hebben worden ze wakker.
Niks, is heel begrijpelijk, je krijgt alleen niks wat mij betreft in zo'n geval. Helaas pindakaasquote:
Dus jij zou nooit van standpunt veranderen om je eigen leven te redden?quote:Op maandag 12 april 2010 11:23 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Niks, is heel begrijpelijk, je krijgt alleen niks wat mij betreft in zo'n geval. Helaas pindakaasHeeeeeelemaal onderaan het lijstje.
Ik kan me niet indenken van wel standpunt ik zou moeten veranderen om m'n leven te redden, ik ben al sinds mn 18e donor. Mijn IQ komt namelijk WEL boven de 100 uit.quote:Op maandag 12 april 2010 11:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dus jij zou nooit van standpunt veranderen om je eigen leven te redden?
Ik neem aan dat jij, net als ik, tegen geweld bent. Zou je geweld gebruiken om je leven te redden?quote:Op maandag 12 april 2010 11:34 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ik kan me niet indenken van wel standpunt ik zou moeten veranderen om m'n leven te redden, ik ben al sinds mn 18e donor. Mijn IQ komt namelijk WEL boven de 100 uit.
Als iemand op z'n 50e donor wordt, omdat ie zelf een nier of wat dan ook nodig heeft, pech gehad, nogmaals, heeeeeeeeelemaal onderaan het lijstje.
quote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef aychelle het volgende:
tvp
eens met klacht. Egoisten die geen donor willen zijn en hun organen intacht willen houden omdat: ''ik heb geen idee eigenlijk''
behalve als ze zelf een donor nodig hebben worden ze wakker. Daarom pleit ik voor een regel dat mensen die donor zijn ook automatisch voorang mogen hebben als ze een donor nodig hebben. En mensen die geen donor kunnen zijn en een goede reden hebben
Same.quote:Op maandag 12 april 2010 11:42 schreef wise het volgende:
[..]
geen donor hier. Maar ik verwacht natuurlijk wel als ik zelf iets nodig heb, dan het er wel voor me is
Welk lijstje? Wat dacht je van de epische wachtlijst. En ja, ik zou geweld gebruiken om mezelf te redden, ook als het een donor betreft. POF! Donortje minder, wel een leven geredquote:Op maandag 12 april 2010 11:40 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij, net als ik, tegen geweld bent. Zou je geweld gebruiken om je leven te redden?
sowieso, welk lijstje?En je e-knop blijft hangen
Prima, dat systeem wordt toch 'gereset' als jouw idee wordt ingevoerd, en dan zorg ik wel dat ik donor ben natuurlijkquote:Op maandag 12 april 2010 11:44 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Welk lijstje? Wat dacht je van de epische wachtlijst. En ja, ik zou geweld gebruiken om mezelf te redden, ook als het een donor betreft. POF! Donortje minder, wel een leven gered
En wat als mensen geen donor mogen zijn?quote:Op maandag 12 april 2010 11:34 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ik kan me niet indenken van wel standpunt ik zou moeten veranderen om m'n leven te redden, ik ben al sinds mn 18e donor. Mijn IQ komt namelijk WEL boven de 100 uit.
Als iemand op z'n 50e donor wordt, omdat ie zelf een nier of wat dan ook nodig heeft, pech gehad, nogmaals, heeeeeeeeelemaal onderaan het lijstje.
Zoals ik al zei, wat als mensen worden uitgesloten of buitengesloten op het donor zijn?quote:Op maandag 12 april 2010 11:51 schreef snakelady het volgende:
Ik ben sinds mijn 18de donor.
Ook ga ik regelmatig naar de bloedbank om bloed te doneren.
Ben er mee eens dat mensen met een donorcodicil voorrang hebben op een donor als ze die nodig hebben.
Behalve bij kinderen onder de 18 aangezien die zelf niet mogen beslissen en afhankelijk zijn van hun voogd of andere reden waardoor het niet mogenlijk is.
Die geven gewoon aan dat ze hun organen ter beschikking stellen aan de wetenschap, red je op termijn ook levens meequote:Op maandag 12 april 2010 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat als mensen geen donor mogen zijn?
Wat er dus staat.quote:Op maandag 12 april 2010 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, wat als mensen worden uitgesloten of buitengesloten op het donor zijn?
Er zijn meer mensen buiten of uitgesloten dan kinderen beneden de 18quote:Op maandag 12 april 2010 12:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat er dus staat.
Behalve bij kinderen onder de 18 aangezien die zelf niet mogen beslissen en afhankelijk zijn van hun voogd of andere reden waardoor het niet mogenlijk is.
Over domheid gesproken... Denk je echt dat je de genen van een gekregen donororgaan aan je nageslacht doorgeeft?quote:Op maandag 12 april 2010 11:22 schreef EdAtTheBar het volgende:
De domheid van sommige mensen hier is echt ronduit schokkend.
Geen donor worden omdat je niet wil dat je organen naar pedo's/moordenaars gaan![]()
Weet je, misschien is het ook maar beter dat dit soort mensen geen donor worden, stel je voor dat je een nier van zo iemand zou krijgenLekker laten uitsterven die genen.
Overigens 100% voorstander van voorrang voor donoren. Wil je geen donor zijn? Prima, kom je helemaal onder aan de lijst. Donor geworden op je 50e? Prima, kom je ergens midden op de lijst, boven degenen die geen donor zijn en onder de mensen die dat besluit eerder hebben genomen.
quote:Op maandag 12 april 2010 11:42 schreef wise het volgende:
[..]
geen donor hier. Maar ik verwacht natuurlijk wel als ik zelf iets nodig heb, dan het er wel voor me is
Volgens mij illustreert hij gewoon de domheid van die gedachtegangquote:Op maandag 12 april 2010 12:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Over domheid gesproken... Denk je echt dat je de genen van een gekregen donororgaan aan je nageslacht doorgeeft?
Belachelijk!quote:Op zondag 6 september 2009 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je homo bent mag je geeneens donor worden.
*zucht* dat zijn dan uitzonderings gevallen. Ben je te dom om zoiets te begrijpen ofzoquote:Op maandag 12 april 2010 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen buiten of uitgesloten dan kinderen beneden de 18
Nee, maar hoe wil je dat dan regelen?quote:Op maandag 12 april 2010 12:06 schreef ReWout het volgende:
[..]
*zucht* dat zijn dan uitzonderings gevallen. Ben je te dom om zoiets te begrijpen ofzo
Inderdaad over domheid gesproken. Anders ga je gewoon even in op de inhoud en niet proberen te bewijzen dat een grapje niet grappig isquote:Op maandag 12 april 2010 12:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Over domheid gesproken... Denk je echt dat je de genen van een gekregen donororgaan aan je nageslacht doorgeeft?
quote:Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
Denk dat dat wel meevalt. Daarnaast mogen van mij homo's gewoon donor worden, anders krijg je gewoon straks dat mensen die geen donor willen zijn zich als homo bestempelenquote:Op maandag 12 april 2010 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar hoe wil je dat dan regelen?
Wil je een registratie op gaan zetten van alle Nederlanders?
Want dat komt op het volgende neer, Homos mogen geen donor worden, die wil je uitzonderen, dus wat je daarmee creëert is een Nationale homo registratie, lekker voor de privacy
Ik ook als ze niet geschikt zijn voor donatie jaquote:Op maandag 12 april 2010 13:00 schreef Mystikvm het volgende:
Ik geef mijn organen aan de wetenschap. Een veel betere keuze, als ik de reacties in dit topic lees.
lezen!quote:Op maandag 12 april 2010 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wist niet dat homo's geen donor mogen worden en als dat zo is dan is dat grote onzin dus zouden dat naar mijn mening geen uitzonderingsgevallen zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar hoe wil je dat dan regelen?
Wil je een registratie op gaan zetten van alle Nederlanders?
Want dat komt op het volgende neer, Homos mogen geen donor worden, die wil je uitzonderen, dus wat je daarmee creëert is een Nationale homo registratie, lekker voor de privacy
Ik heb er geen verstand van, maar er zal vast een goede reden voor zijn...quote:Op maandag 12 april 2010 13:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wist niet dat homo's geen donor mogen worden en als dat zo is dan is dat grote onzin dus zouden dat naar mijn mening geen uitzonderingsgevallen zijn.
Komt omdat onder homoseksuelen het percentage virussen zeer hoog zijn (HIV, CMV etc.) en erg schadelijk zijn voor de ontvanger na de transplantatie.quote:Op maandag 12 april 2010 13:12 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar er zal vast een goede reden voor zijn...
quote:Op maandag 12 april 2010 13:18 schreef jack4ya het volgende:
- Wel donor (vanaf de dag dat ik 18 was)
- Geen hoornvlies transplantatie
- Geen ter beschikking stelling aan de wetenschap
- Als na uitname orgaan blijkt dat het niet geschikt is, dan mag het nog steeds niet tbv de wetenschap.
- Geen hoornvlies: is heel persoonlijk, ik word er wat naar van, ben erg érg visueel ingesteld. Sorry, die houd ik zelf. Puur emotioneel, geen zinnige rationele verklaring.![]()
- niet tbv wetenschap: ik heb foto's gezien/verhalen gehoord (1e graad) hoe men en ook studenten daar mee omgingen. Redelijk respectloos. Vanuit de studenten snap ik het wel, een beetje luchtig en werkbaar houden en zo. Maar liever niet met ondergetekende.
Bloeddonor ben ik helaas niet. Ik val bijkans flauw.![]()
Dus omdat er een hele kleine kans is dat je organen bij iemand terecht komen die je niet zo aardig vind sluit je de veel grotere kans uit dat je een 'normaal' iemand zijn leven kan redden? Wat een achterlijke redeneringquote:Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
Zijn er ook kinderen boven de 18?quote:Op maandag 12 april 2010 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 april 2010 13:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Zijn er ook kinderen boven de 18?
Dat bedoel ik dus juist. Dat visuele is iets van mij. Ach ik kan het ook niet logisch uitleggen.quote:
Waarom zie ik nu voor me dat bij een naderende naald jouw aders fijn een stukje opzij schuiven.quote:Op maandag 12 april 2010 13:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
- Wel donor
- Geen ter beschikking stelling aan de wetenschap
- Als na uitname orgaan blijkt dat het niet geschikt is, dan mag het nog steeds niet tbv de wetenschap.
-geen bloeddonor- mijn aders liggen nogal diep en rollen weg, bloedprikken is bij mij altijd een ramp en dat ga ik mezelf niet aandoen.
Wie ben jij om te bepalen of iemand het verdient?quote:Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Niemand reageert op dit punt. Ik wil ook niet dat mijn organen terecht komen bij een persoon die het in mijn ogen niet verdient.
Vertel, hoe hoogquote:Op maandag 12 april 2010 13:19 schreef MaxC het volgende:
[..]
Komt omdat onder homoseksuelen het percentage virussen zeer hoog zijn (HIV, CMV etc.) en erg schadelijk zijn voor de ontvanger na de transplantatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |