quote:Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
Denk dat dat wel meevalt. Daarnaast mogen van mij homo's gewoon donor worden, anders krijg je gewoon straks dat mensen die geen donor willen zijn zich als homo bestempelenquote:Op maandag 12 april 2010 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar hoe wil je dat dan regelen?
Wil je een registratie op gaan zetten van alle Nederlanders?
Want dat komt op het volgende neer, Homos mogen geen donor worden, die wil je uitzonderen, dus wat je daarmee creëert is een Nationale homo registratie, lekker voor de privacy
Ik ook als ze niet geschikt zijn voor donatie jaquote:Op maandag 12 april 2010 13:00 schreef Mystikvm het volgende:
Ik geef mijn organen aan de wetenschap. Een veel betere keuze, als ik de reacties in dit topic lees.
lezen!quote:Op maandag 12 april 2010 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen buiten of uitgesloten dan kinderen beneden de 18
Wist niet dat homo's geen donor mogen worden en als dat zo is dan is dat grote onzin dus zouden dat naar mijn mening geen uitzonderingsgevallen zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar hoe wil je dat dan regelen?
Wil je een registratie op gaan zetten van alle Nederlanders?
Want dat komt op het volgende neer, Homos mogen geen donor worden, die wil je uitzonderen, dus wat je daarmee creëert is een Nationale homo registratie, lekker voor de privacy
Ik heb er geen verstand van, maar er zal vast een goede reden voor zijn...quote:Op maandag 12 april 2010 13:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wist niet dat homo's geen donor mogen worden en als dat zo is dan is dat grote onzin dus zouden dat naar mijn mening geen uitzonderingsgevallen zijn.
Komt omdat onder homoseksuelen het percentage virussen zeer hoog zijn (HIV, CMV etc.) en erg schadelijk zijn voor de ontvanger na de transplantatie.quote:Op maandag 12 april 2010 13:12 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar er zal vast een goede reden voor zijn...
quote:Op maandag 12 april 2010 13:18 schreef jack4ya het volgende:
- Wel donor (vanaf de dag dat ik 18 was)
- Geen hoornvlies transplantatie
- Geen ter beschikking stelling aan de wetenschap
- Als na uitname orgaan blijkt dat het niet geschikt is, dan mag het nog steeds niet tbv de wetenschap.
- Geen hoornvlies: is heel persoonlijk, ik word er wat naar van, ben erg érg visueel ingesteld. Sorry, die houd ik zelf. Puur emotioneel, geen zinnige rationele verklaring.![]()
- niet tbv wetenschap: ik heb foto's gezien/verhalen gehoord (1e graad) hoe men en ook studenten daar mee omgingen. Redelijk respectloos. Vanuit de studenten snap ik het wel, een beetje luchtig en werkbaar houden en zo. Maar liever niet met ondergetekende.
Bloeddonor ben ik helaas niet. Ik val bijkans flauw.![]()
Dus omdat er een hele kleine kans is dat je organen bij iemand terecht komen die je niet zo aardig vind sluit je de veel grotere kans uit dat je een 'normaal' iemand zijn leven kan redden? Wat een achterlijke redeneringquote:Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
Zijn er ook kinderen boven de 18?quote:Op maandag 12 april 2010 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen buiten of uitgesloten dan kinderen beneden de 18
quote:Op maandag 12 april 2010 13:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Zijn er ook kinderen boven de 18?
Dat bedoel ik dus juist. Dat visuele is iets van mij. Ach ik kan het ook niet logisch uitleggen.quote:
Waarom zie ik nu voor me dat bij een naderende naald jouw aders fijn een stukje opzij schuiven.quote:Op maandag 12 april 2010 13:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
- Wel donor
- Geen ter beschikking stelling aan de wetenschap
- Als na uitname orgaan blijkt dat het niet geschikt is, dan mag het nog steeds niet tbv de wetenschap.
-geen bloeddonor- mijn aders liggen nogal diep en rollen weg, bloedprikken is bij mij altijd een ramp en dat ga ik mezelf niet aandoen.
Wie ben jij om te bepalen of iemand het verdient?quote:Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Niemand reageert op dit punt. Ik wil ook niet dat mijn organen terecht komen bij een persoon die het in mijn ogen niet verdient.
Vertel, hoe hoogquote:Op maandag 12 april 2010 13:19 schreef MaxC het volgende:
[..]
Komt omdat onder homoseksuelen het percentage virussen zeer hoog zijn (HIV, CMV etc.) en erg schadelijk zijn voor de ontvanger na de transplantatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |