en je vergeet de gratis inbraakpogingenquote:Op woensdag 23 september 2009 17:18 schreef PeuRac het volgende:
Meer informatie over de auto:
Type: 156
Motor: 1.8 TWIN SPARK
Brandstof: LPG-G3
Kleur: Grigio Africa
Kms: 239.000 (precies toen ik em ophaalde)
Opties:
- metallic lak
- Sportpakket 2, bestaande uit;
_ - elec ramen voor standaard
_ - elec spiegels standaard
_ - half automatische airco WTF is dat? Of je hebt handmatige airco, achteraf ingebouwd, of je hebt climate control. T is geen 155![]()
_ - CV + afstandsbediening
_ - 16" LM velgen
Eej, je vergeet het anti inbraak systeem wat in de deuren zit ingebouwd; als je er een schroevendraaier tussen frot, slaat hij op slot, zodat hij nooit meer opengaat.. state of the art mênquote:Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef lipje het volgende:
[..]
en je vergeet de gratis inbraakpogingen
Dan moet ik die over laten vliegen vanaf de andere kant van het land, hier ken ik niemand die er kijk op heeftquote:Op woensdag 23 september 2009 20:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Volgende keer iemand meevragen die verstand van auto's heeft?
Ik heb de auto nu twee weken, en heb ik er 300 km mee gereden, dus aan mij zal het denk ik niet liggen. Het is dus best mogelijk dat het het eerste is, ook omdat het nu meer naar voren lijkt te komen.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:44 schreef Sounddragon het volgende:
Kapot druklager is lastig te spotten op voorhand, meestal hoor je het als je de koppeling intrapt, maar de slimme verkopert geeft dat ding FF een likkie olie; dan houdt hij weer een weekie zijn kop, en zien kun je het kreng niet.. daarbij zie je er niks aan...
Ik denk dat het inderdaad gewoon een talent is![]()
Of... een 121 heef gewoon een standaard druklager, ófff.... je moet het probleem bij je linkervoet zoeken...
waar is "hier in het land"?quote:Op woensdag 23 september 2009 21:51 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dan moet ik die over laten vliegen vanaf de andere kant van het land, hier ken ik niemand die er kijk op heeft![]()
Tijdens de proefrit viel weinig op, en direct na de aanschaf viel ineens alles op. Dus de proefritten moet ik voortaan maar aan anderen overlaten![]()
Ik had wel op specifiek op het geluid van die lagers gelet omdat ik dat geluid wel kende. Maar bij de vorige 121 waren die lagers er al veel erger aan toe en hier valt het amper op; vorige week was er nog niet eens verschil hoorbaar.
Edit:/
[..]
Ik heb de auto nu twee weken, en heb ik er 300 km mee gereden, dus aan mij zal het denk ik niet liggen. Het is dus best mogelijk dat het het eerste is, ook omdat het nu meer naar voren lijkt te komen.
Neemt niet weg dat ik de motor gelijk al ruw vond klinken, maar wellicht is daar een andere reden voor. Mij kennende zal er wel meer dan 1 ding aan mankeren![]()
Ik ga geen houten stuur erin zettenquote:Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef lipje het volgende:
[..]
en je vergeet de gratis inbraakpogingen
PS Houten stuurtje kopen?![]()
Was er inderdaad voor gewaarschuwd, maar die kneuzen hebben t wel verneukt, want ze hebben de deur/auto niet open kunnen krijgenquote:Op woensdag 23 september 2009 20:17 schreef Dingest het volgende:
Was je niet al gewaarschuwd voor inbraakpogingen, Peu?![]()
Ik heb het talent om 121s met verlepte druklagers te kopen, deze dus ook al waarschijnlijk... zaterdag hoop ik te weten wat er allemaal aan mankeert en hoeveel het kost (inclusief wat laswerk).
Ze zijn misschien 12 jaar en aan het oefenenquote:Op donderdag 24 september 2009 00:30 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Was er inderdaad voor gewaarschuwd, maar die kneuzen hebben t wel verneukt, want ze hebben de deur/auto niet open kunnen krijgen
Ow my gawd gast....die foto's staan net onder de OP.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:18 schreef PeuRac het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer informatie over de auto:
Type: 156 Sport
Motor: 1.8 16v
Brandstof: LPG-G3
Kleur: Grigio Africa
Kms: 239.000 (precies toen ik em ophaalde)
Opties:
- metallic lak
- Sportpakket 2, bestaande uit;
_ - elec ramen voor
_ - elec spiegels
_ - half automatische airco
_ - CV + afstandsbediening
_ - 16" LM velgen
Het zou best heldhaftig zijn om met een 121 in de VS rond te rijden, ze weten dan niet wat ze overkomtquote:Op woensdag 23 september 2009 23:02 schreef Sounddragon het volgende:![]()
Ik was de weg al kwijt; in laten vliegen ?![]()
Je had in de States kunnen zitten natuurlijk, maar wat de fok doe je dan in een 121 ??![]()
![]()
Waarom laat je dan niet standaard een aankoop keuring doen ??
Overigens ga ik zelf altijd met iemand naar een auto kijken die het ding niet mooi vindt, die zijn namelijk ipv smoorverliefd, gewoon lekker kritisch en altijd bereid om de negatieve dingen FF af te zeiken![]()
Het is en blijft wel een 121 hoorquote:Op woensdag 23 september 2009 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Zelf ben je meestal bloedgeil en smoorverliefd...
Valt stiekem best wel mee eigenlijk. Er rijden zat kleine (rare) auto's rond. Alleen een invalide geval of een Smart, dat vinden ze wel raar!quote:Op donderdag 24 september 2009 15:46 schreef Dingest het volgende:
Het zou best heldhaftig zijn om met een 121 in de VS rond te rijden, ze weten dan niet wat ze overkomt![]()
das meestal een onbalans in je wielen -> balanceren en/of uitlijnen. Naar de bandenboer dusquote:Op donderdag 24 september 2009 15:46 schreef Dingest het volgende:
[..]
Het zou best heldhaftig zijn om met een 121 in de VS rond te rijden, ze weten dan niet wat ze overkomt![]()
Ik was best kritisch; ik heb al 7 andere kandidaten afgekeurd en dacht er nu eentje gevonden te hebben die acceptabel was, maar helaas...
[..]
Het is en blijft wel een 121 hoor![]()
Maar goed: trillen bij 100/110 km/u ligt aan de aandrijving of de schijven,
maak je niet gek, sommige auto's maken iets meer lawaai dan anderenquote:druklager is flauw hoorbaar maar nog niet de moeite waard om te vervangen en er is (weer?, is mij niet duidelijk)
altijd verstandig bij een nieuwe auto. Hou ook een beetje je brandstofverbruik bij. Je kan ook je luchtfilter en uitlaat nakijken vanwege een rauwer/harder geluid.quote:olie bijgevuld om te kijken of dat helpt tegen het ruw klinken. Advies is afwachten en oliepeil in de gaten houden.
Lada kopen?quote:Dat vervult mij met vertrouwen, dus ik ga maar weer rondkijken of ik iets anders tegenkom
Dat de SC halfdood is wil niet zeggen dat je het niet hoeft door te lezenquote:Op donderdag 24 september 2009 18:14 schreef lipje het volgende:
[..]
das meestal een onbalans in je wielen -> balanceren en/of uitlijnen. Naar de bandenboer dus
[..]
maak je niet gek, sommige auto's maken iets meer lawaai dan anderen
[..]
altijd verstandig bij een nieuwe auto. Hou ook een beetje je brandstofverbruik bij. Je kan ook je luchtfilter en uitlaat nakijken vanwege een rauwer/harder geluid.
[..]
Lada kopen?
Je hebt nog steeds trillingen, terug naar de bandenboer dusquote:Op donderdag 24 september 2009 18:55 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat de SC halfdood is wil niet zeggen dat je het niet hoeft door te lezen
Banden zijn vervangen, velgen zijn gecheckt, de boel is uitgelijnd én gebalanceerd. Het zit daar niet in. Druklager maakt gewoon een flauw waarneembaar geluid, bovenop het al ruw klinken van de motor.
Brandstofverbruik lijkt vooralsnog vrij normaal. Eigenlijk kan ik dat goed testen als ik eens een lang stuk zou gaan rijden, maar normaal matig ik mijn snelheid tot 100 km/u (ook op de paar stukken waar dat niet hoeft). De snelheid waarop hij dus begint te trillen, waardoor ik daar niet zoveel zin in heb.
Volgens mij wordt het gewoon teveel gekloot voor een auto waarbij dat niet zou hoeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |