abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72476890

De OP
quote:
edit - antwoord op Alex hieronder: Omdat ik dar te lui voor ben

[ Bericht 27% gewijzigd door PeuRac op 06-09-2009 00:38 ]
Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc

Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.

Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.

Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk

De code voor de op is hier te vinden
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_72476928
dank je Paal

Mijn nieuwe Alfa:

[ Bericht 76% gewijzigd door PeuRac op 06-09-2009 01:05:13 ]
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_72476946
omnomnomnom

Oh ja, PTA...

Bezoekje aan de Pagani fabriek gebracht

(17/25, chassis #95, eerste Zonda geleverd aan zuid-Amerika).

En een rustpuntje in de Gavia pass, veel interesanter dan de Stelvio die ervoor ligt
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_72477066
Gave foto's! Pagani is toch wel een van de geilste merken die er zijn.

Ik ben zelf nog niet op/over/door de Stelvio pas gereden, maar ik hoor van meer mensen dat die niet zo geweldig is als vaak wordt gezegd.
pi_72477996
Een kennis van mij heeft de Stelvio-pas op de fiets gedaan Maar hij vond het wel een leuk stukje fietsen, zei hij.
In Noorwegen heb ik trouwens ook een paar hele mooie passen gereden (en de Peer Gynt-weg). Daar kan je je ook heel goed vermaken met de auto
pi_72479801
Leuke plaatjes Paal

Nog mensen die zin hebben om mee te doen aan de puzzelrit komende zaterdag?
pi_72479924
Echt jammer dat ik niet mee kan doen
pi_72481715
@Peu: Sportpakket en Grigio Africa Mooie kleur Wat heeft dan ding gelopen?
pi_72482293
240k maar heeft een nieuwe cilinderkop ongeveer 30k oud. Verder uiteraard LPG. Er zit een klein beetje schade op de achterbumper, maar geen ernstige dingen. Gewoon een nette 1.8 TS met standaard opties, plus elec ramen achter.
pi_72487461
Netjes hoor, veel plezier er mee
pi_72511058
Hoi
  maandag 7 september 2009 @ 10:53:20 #13
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_72513195
tjoemtjoem.
pi_72513543
Ja, Sjoem, DAT was een leuke PTA-SCer
pi_72514909
Lexxx... dat account is toch gebanned?

Niemand opgevallen wat er op de hamburger zit trouwens? :x
  maandag 7 september 2009 @ 12:07:46 #16
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_72515221
sla, uien, saus en een broodje
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 7 september 2009 @ 12:08:27 #17
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_72515236
een beestje.
  maandag 7 september 2009 @ 12:11:21 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_72515309
tvpvptpspvvpt
  maandag 7 september 2009 @ 12:11:58 #19
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_72515324
Met die knaken naaimachine van je.
pi_72516290
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, Sjoem, DAT was een leuke PTA-SCer
Hallo
pi_72516961
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:52 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Hallo

Hai
pi_72521351
Woensdag of donderdag een nieuw autootje ophalen Ik heb bij 7 verschillende 121s gekeken (tot helemaal in Purmerend toe) en deze staat nu gewoon 10 km hier vandaan Het is een 121 Yooh, dus eindelijk met centrale deurvergrendeling en elektrisch ramen, 120k gelopen met NAP en boekjes (die zijn bijgehouden tot 60k), nieuwe APK met nieuwe remmen voor - en vooral; geen roest

Hopelijk kan ik hier weer even mee vooruit
pi_72521574
Feli Dingest.

Ik heb net mn 156 opgehaald, staat nu iets verderop in de straat. Was geen plek meer voor de deur nu kan ik mn auto niet zien
pi_72521728
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:13 schreef Dingest het volgende:
Woensdag of donderdag een nieuw autootje ophalen Ik heb bij 7 verschillende 121s gekeken (tot helemaal in Purmerend toe) en deze staat nu gewoon 10 km hier vandaan Het is een 121 Yooh, dus eindelijk met centrale deurvergrendeling en elektrisch ramen, 120k gelopen met NAP en boekjes (die zijn bijgehouden tot 60k), nieuwe APK met nieuwe remmen voor - en vooral; geen roest

Hopelijk kan ik hier weer even mee vooruit
He'k ook gehad! Let wel op dat de versnellingsbak goed is. Die van mij gaf bij 150k de geest, schijnt vaker voor te komen...

Verder geweldige auto's - heb je de cabrio-top? Of de dichte?

Edit - die van mij was paars, dicht, met van die sport-streepjes erop...
En er schijnt zelfs een teddybeer-uitvoering van te zijn, met speciale wieldoppen in de vorm van beren!
  maandag 7 september 2009 @ 16:33:54 #25
132767 lipje
pi_72521945
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:21 schreef PeuRac het volgende:
Feli Dingest.

Ik heb net mn 156 opgehaald, staat nu iets verderop in de straat. Was geen plek meer voor de deur nu kan ik mn auto niet zien
dan hoop ik dat jouw deurklinken verstevigd zijn...
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_72522655
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:27 schreef zentuin het volgende:

[..]

He'k ook gehad! Let wel op dat de versnellingsbak goed is. Die van mij gaf bij 150k de geest, schijnt vaker voor te komen...

Verder geweldige auto's - heb je de cabrio-top? Of de dichte?

Edit - die van mij was paars, dicht, met van die sport-streepjes erop...
En er schijnt zelfs een teddybeer-uitvoering van te zijn, met speciale wieldoppen in de vorm van beren!
Ik heb al drie jaar een 121 gehad, een LX (basis-uitvoering) Nu heb ik dus luxe, vooral de c.v. en de van binnenuit te openen kofferbak ben ik heel blij mee. Dat gehannes iedere keer met uitstappen en alles met de hand openen...

Bij de vorige bleek inderdaad na aanschaf dat o.a. de lagers in de versnellingsbak kapot waren, en dat was bij elkaar een dure grap. Maar wat bij de bolhoedjes nu een groot probleem is, is roest achter bij de dorpels en in de wielkasten. Bij 5 van de 7 auto's waar ik bij heb gekeken was het al aanwezig, bij 3 zelfs al compleet doorgerot. Dat was bij de mijne ook het probleem. Ander zwak punt is de koppeling overigens. Maar ik wist nu wel een beetje waar ik op moest letten, dus hopelijk kan ik er weer even tegenaan

Ik heb bij een aantal cabrio-topjes gekeken, maar één daarvan was te verroest en de ander was het dakje al helemaal van ingescheurd. Een nieuw dakje kost 700e, of je moet met veel geluk een goed exemplaar op de sloop vinden, en ik had niet het gevoel dat dit dakje de winter door zou komen.

Dit is een GLX Yooh! E2 uit 1993, dus met een dicht dak. Maar er zit wel een regulier schuif/kantel dakje in. Alleen de rubbers moet ik daar weer even netjes zwart van maken en de draaiknop binnenin is afgebroken, dus in het ergste geval kan het dakje gewoon niet open. Waar jij op doelt zijn de teddybeer-velgen (er zijn overigens ook koalabeer-velgen), destijds een optie Ik houd me daar altijd voor aanbevolen als iemand er vanaf wil

@Peu: dankjewel Dat probleem heb ik gelukkig niet, staan straks drie auto's achter in de tuin en dan heb ook nog een fatsoenlijke oprit waar 3 auto's zouden kunnen staan
pi_72523855
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:33 schreef lipje het volgende:

[..]

dan hoop ik dat jouw deurklinken verstevigd zijn...
Hoezo? Ik woon in een slecht buurt, maar als er niks in de auto ligt, is er niks aan de hand.
  maandag 7 september 2009 @ 19:29:40 #28
138465 ForcedInduction
If it doesn't blow...
pi_72527987
Ow hellow

leuke alfa in de OP zeg.
mooie velgjes ook
...it has to suck.
  maandag 7 september 2009 @ 19:46:54 #29
132767 lipje
pi_72528642
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hoezo? Ik woon in een slecht buurt, maar als er niks in de auto ligt, is er niks aan de hand.
de 156 is erg snel open
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_72530101
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:21 schreef PeuRac het volgende:
Feli Dingest.

Niet zo zeuren, ik heb al een week de Scirocco van de buurman voor de deur staan omdat er een Duitser bij hem voor de deur staat Er staan nu 4 auto's bij een ander voor de deur door die actie...
pi_72530320
Ben ik trouwens de enige die de kofferbak altijd van buiten opent? Ik heb in al mijn auto's de schakelaar om de boel van binnen te openen juist op slot gezet, zodat mijn raampje in Peu's buurt niet ingeslagen wordt om spul uit de kofferbak te halen
pi_72530365
Zo....ik heb de dag weer overleefd

De brandstofleiding naar de carburateur lekte vanochtend... op zich niet zo erg ware het niet dat die brandstof direct naar het uitlaatspruitstuk lekt, en die dingen worden warm
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72530583
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:46 schreef lipje het volgende:

[..]

de 156 is erg snel open
Een 155 en 146 niet wil je zeggen? Overigens tikken ze hier gewoon de ruit in. De meeste auto's zijn t niet waard om gestolen te worden. Op een paar lease hokken na, is mijn 156 wel zo'n beetje de duurste auto
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:24 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Niet zo zeuren, ik heb al een week de Scirocco van de buurman voor de deur staan omdat er een Duitser bij hem voor de deur staat Er staan nu 4 auto's bij een ander voor de deur door die actie...
Ik woon in een flat, ik kan nooit voor mn deur parkeren
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:30 schreef Paladijn het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de kofferbak altijd van buiten opent? Ik heb in al mijn auto's de schakelaar om de boel van binnen te openen juist op slot gezet, zodat mijn raampje in Peu's buurt niet ingeslagen wordt om spul uit de kofferbak te halen
Ik open em altijd van binnenuit, anders vergeet ik altijd het logo terug te draaien (en dat staat best lullig). En er komen nogal snel krassen rond t slot door de sleutel hanger oid.
pi_72533326
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:36 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een 155 en 146 niet wil je zeggen?
De 156 gaat nog iets sneller Zonder verdere schade heb je hem zo open.
pi_72535272
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:30 schreef Paladijn het volgende:
Ik ben ook niet anders gewend hoor Het is nu ook vooral handig als ik bijv. iemand ophaal en die wil even vlug iets in de kofferbak leggen. Normaal moest ik dan de auto uithalen, sleutel uit het contact en uitstappen. Dat hoeft nu niet meer. Of als ik met vrienden weg ben en alle meuk ligt achterin, dat ze nu zelf even een hendeltje kunnen overhalen ipv steeds de sleutel te moeten vragen.
Maar aangezien hij niet van afstand te openen is zal ik voor dagelijks gebruik waarschijnlijk gewoon de sleutel blijven gebruiken. En wie wil er nou in een 121 inbreken?

(Maar laat ik niet te veel op de zaken vooruit lopen, als hij het al een half jaar relatief probleemloos vol weet te houden is het al een wonder )
pi_72542951
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:24 schreef Paladijn het volgende:

[..]

een Scirocco mag altijd bij mij voor de deur staan...
pi_72543671
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:41 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Dan vind ik t niet erg, er ligt toch niks in wat ik niet kan missen. Of waarde heeft. Dan heb ik liever dat ze em open maken zonder schade. Want ik ben nu al 2 weken bezig om alles te regelen met de verzekering.
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:17:37 #38
132767 lipje
pi_72560943
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:41 schreef Alfisti het volgende:

[..]

enne de beste tip voor Peu:

doe altijd je beste banden voor
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_72563101
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 08:59 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

't is wel een nieuwe (Buurman is AAG/VAG verkoper)

Ziet er op zich wel ok uit, maar is nog steeds een te dure Golf coupe... en golfjes zijn al overpriced :x
pi_72598553
Ik heb misschien toch niet zo'n briljante aankoop gedaan... Allemaal enge bonk-, piep- en roffel-geluiden en boven de tachtig trilt de auto alle kanten op. Na enkele tientalle kilometers kwam ik er ook achter dat een achterlicht het niet deed, het reservoir van de ruitensproeier is leeg en volgens mij zijn de wisserbladen versleten - die auto kan nooit door de APK zijn gekomen op deze manier

Maar een afspraak maken met een garage die ik wel vertrouw voor een controlebeurt. Als het echt de spuigaten uitloopt ga ik wel terug, maar anders laat ik dat gezeur wil zitten. Ging er toch al van uit dat er extra onderhoud bij zou komen, beter dat gelijk maar gehad

Even wat fotootjes van mijn nieuwe en oude voertuigen (en de schitterende Excel van m'n broertje op de achtergrond), samen met een veel te grote vouwwagen die ik gratis verkregen heb:

Tot slot nog een paar kleine (esthetische) dingetjes die gedaan moeten worden: derde remlicht overzetten, boxen achter overzetten, C-stijl rechtsachter is de blanke lak vanaf dus daar gaat een nieuw laagje overheen, randje om het dakje even opnieuw verven en wat steenslag met een lakstift wegwerken. Voor een auto van 16 jaar valt het nog redelijk mee, maar echt vlekkeloos is-ie ook niet meer Maar ja, duur was hij ook niet.
pi_72643214
Zo, ik zit nog ff na te trillen.

Ik zat net te overleggen met een kennis toen we ineens iemand over de railing zagen hangen op de flat tegenover ons. Op de 17e verdieping. Meteen de politie gebeld (duurt héél lang in zo'n situatie), die hebben de jongen van de balustrade gehaald.

Maar toen hij daar nog stond, durfde ik eigenlijk niet te kijken. Gelukkig heeft de politie hem meegenomen.
pi_72692563
held op sokken, daar ga je dan toch zelf heen... politie duurt uiteraard veel te lang, tenzij er toevallig een in de buurt is.

xD
pi_72694086
whehehe, geniaal

Puzzelrit was een bijzonder groot succes btw
pi_72713110
Hoi
  zondag 13 september 2009 @ 21:52:11 #45
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_72713224
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:13 schreef Dingest het volgende:
Ik heb misschien toch niet zo'n briljante aankoop gedaan... Allemaal enge bonk-, piep- en roffel-geluiden en boven de tachtig trilt de auto alle kanten op. Na enkele tientalle kilometers kwam ik er ook achter dat een achterlicht het niet deed, het reservoir van de ruitensproeier is leeg en volgens mij zijn de wisserbladen versleten - die auto kan nooit door de APK zijn gekomen op deze manier

Maar een afspraak maken met een garage die ik wel vertrouw voor een controlebeurt. Als het echt de spuigaten uitloopt ga ik wel terug, maar anders laat ik dat gezeur wil zitten. Ging er toch al van uit dat er extra onderhoud bij zou komen, beter dat gelijk maar gehad

Even wat fotootjes van mijn nieuwe en oude voertuigen (en de schitterende Excel van m'n broertje op de achtergrond), samen met een veel te grote vouwwagen die ik gratis verkregen heb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tot slot nog een paar kleine (esthetische) dingetjes die gedaan moeten worden: derde remlicht overzetten, boxen achter overzetten, C-stijl rechtsachter is de blanke lak vanaf dus daar gaat een nieuw laagje overheen, randje om het dakje even opnieuw verven en wat steenslag met een lakstift wegwerken. Voor een auto van 16 jaar valt het nog redelijk mee, maar echt vlekkeloos is-ie ook niet meer Maar ja, duur was hij ook niet.
Mooie saab!
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_72720484
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:52 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Mooie saab!
Dank je Van dichtbij raak je al een stuk minder enthousiast hoor
  maandag 14 september 2009 @ 19:08:46 #47
132767 lipje
pi_72737451
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Hoi
vreemde eend
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 14 september 2009 @ 19:32:58 #48
138465 ForcedInduction
If it doesn't blow...
pi_72738250
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 08:59 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

pauper
...it has to suck.
  maandag 14 september 2009 @ 23:42:02 #49
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_72751585
quote:
Op maandag 14 september 2009 01:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dank je Van dichtbij raak je al een stuk minder enthousiast hoor
Wat is er mis mee dan?

Ik had alleen plaatjes gekeken en niet je verhaal gelezen
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_72753151
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:42 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dan?

Ik had alleen plaatjes gekeken en niet je verhaal gelezen
Dat ging over de 121, m'n nieuwste aanwinst. Die Saab heb ik nu bijna een jaar, maar wat er aan de 121 mankeert is nog niets in vergelijking met de waslijst aan problemen bij de Saab

Maar ik bedoelde meer: vanaf een afstandje ziet het er nog redelijk uit, maar van dichtbij is het gewoon een vrij verlepte bak. Mijn vader heeft, toen ik er niet was, van de zomer een poging gedaan om de roest weg te werken en nu zit-ie onder de slecht geplamuurde stukken die in een hele andere tint groen zijn gespoten dan de rest van de auto Maar ach, het is beter dan de roest en ik betwijfel of mijn eerste poging veel beter zou zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')