Nieuws dat wordt bevestigd en onderzocht is door professionele journalisten van persbureaus is geen BS.quote:Op zondag 6 september 2009 01:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Geloof je nu echt die BS ?
Alle nadelen die ik noemde over een duits bombardement met duitse jets zijn ineens verdwenen.
Wat een poppenkast is dit zeg.
Zeker toeval ?
Oh, wacht even, als het negatief valt uit te leggen is het DE waarheid. Maar als dan blijkt dat het allemaal toch wat genuanceerder ligt is het opeens BS en een grote doofpot?quote:Op zondag 6 september 2009 01:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Geloof je nu echt die BS ?
Alle nadelen die ik noemde over een duits bombardement met duitse jets zijn ineens verdwenen.
Wat een poppenkast is dit zeg.
Zeker toeval ?
Onzin. Er zijn gevallen dat de belangen zwaarder wegen dan de levens van een paar onschuldigen.quote:Op maandag 7 september 2009 13:05 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Wat doet het ertoe? Er is nu ook een gigantische aanslag gepleegd, met 90+ doden tot gevolg.
Bij twijfel vuur je idd niet.
Nou doe je de werkelijkheid schade. Ik geloof ook dat militairen, de hogere dan, redelijke mensen zijn. Ze zijn enkel redelijk in hun militaire context. Gelukkig maar dat er een laag boven zit die de beslissingen neemt die wél kan en mag nadenken buiten de militaire context.quote:Op maandag 7 september 2009 13:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, wacht even, als het negatief valt uit te leggen is het DE waarheid. Maar als dan blijkt dat het allemaal toch wat genuanceerder ligt is het opeens BS en een grote doofpot?
Geloof jij maar wat je wil geloven. Als jij het beeld van een kwijlende duitse generaal die achter een beeldschermpje "AUSRADIEREN! ALLE AUSRADIEREN!" zit te roepen mooi vindt moet je dat vooral denken. Ik geloof zelf dat militairen uiterst redelijke mensen zijn die er ook alles aan doen om burgerdoden te voorkomen.
90+ doden noem ik niet de levens van een paar onschuldigen.quote:Op maandag 7 september 2009 13:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn gevallen dat de belangen zwaarder wegen dan de levens van een paar onschuldigen.
Ik denk dat er maar weinig beroepsgroepen zijn waar men zo doordrongen is van regels en beperkingen als het leger. Ik denk dat er ook maar weinig beroepsgroepen zijn waar de pers er zo bovenop duikt als er ook maar het vermoeden bestaat dat er iets niet klopt. De politie misschien, maar verder...quote:Op maandag 7 september 2009 13:22 schreef vijfhonderd het volgende:
Nou doe je de werkelijkheid schade. Ik geloof ook dat militairen, de hogere dan, redelijke mensen zijn. Ze zijn enkel redelijk in hun militaire context. Gelukkig maar dat er een laag boven zit die de beslissingen neemt die wél kan en mag nadenken buiten de militaire context.
Daarbij is het ook zo, vanuit die redelijkheid gezien, dat ze zoveel burgerslachtoffers hebben gemaakt vreemd te noemen. Er is vast sprake geweest van miscommunicatie, zoals in veel gevallen.
Ik snap zelf niet dat men (vooral de VS) zich constant beroept op bombardementen. De geschiedenis heeft bewezen dat bombardementen meer kwaad dan goed doen, ook in militaire zin. Dat gaat helemaal op voor Afghanistan.
90+ is ook maar een schatting. Ik heb 0, 15, 25, 90 en 125 gehoord. En hoeveel daarvan burgers of taliban waren weet ook niemand. Er zijn onschuldige slachtoffers gevallen, maar aantallen noemen vind ik niet betrouwbaar.quote:Op maandag 7 september 2009 13:26 schreef vijfhonderd het volgende:
90+ doden noem ik niet de levens van een paar onschuldigen.
Dit is een flinke deuk voor de imagoschade van de NAVO troepen, die al argwanend worden bekeken door de Afghaanse bevolking.
Dus de aanval is volgens de Duitsers uit militair oogpunt noodzakelijk geweest. Videobeelden en foto's hebben laten zien dat de mensen rondom de tankwagens bewapend waren.quote:Ministerium: Angriff war militärisch notwendig
BERLIN - Das Verteidigungsministerium hat den von US- Kampfjets ausgeführten Luftangriff in Afghanistan gerechtfertigt.
Ministeriumssprecher Thomas Raabe sagte, der von dem deutschen Kommandeur angeordnete Angriff sei "militärisch notwendig und richtig" gewesen.
Videos und Bilder hätten gezeigt, dass die Personen rund um die Lastwagen Waffen getragen hätten. Nach jüngsten Angaben des Distrikt-Gouverneurs von Char Darah wurden dabei mehr als 130 Menschen getötet, die Bundeswehr geht von deutlich weniger Toten aus.
Er is inderdaad vaak sprake van twijfel. Nergens is ook gezegd dat deze missie gemakkelijk is. Maar in dit specifieke geval was er maar weinig aan de hand als er niet gevuurd was. Hooguit had de Taliban dan over een tankwagen beschikt, die ze sowieso elders ook wel hadden kunnen krijgen.quote:Op maandag 7 september 2009 12:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Weet je wat voor gigantische zelfmoordaanslag je met zo'n tankwagen kan plegen? Je kan gewoon niet toestaan dat de taliban er met zo'n gigantische bom op wielen vandoor gaat.
En bij twijfel vuur je niet... Er is altijd twijfel, daar de taliban ook in burgerkleding rondloopt. Maar wat is jouw oplossing dan als de taliban menselijke schilden gaat gebruiken? Wat zou jij doen als ze een paar kindertjes op zo'n tankwagen zetten en vervolgens richting jouw basis beginnen te rijden?
dachten de kapers van 11 september ook.quote:Op maandag 7 september 2009 13:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn gevallen dat de belangen zwaarder wegen dan de levens van een paar onschuldigen.
het gaat er natuurlijk om wat die belangen zijn pipoquote:Op maandag 7 september 2009 18:29 schreef sepulep het volgende:
[..]
dachten de kapers van 11 september ook.
Onschuldigen waren hun doel, geen bijkomende schade ofzo..quote:Op maandag 7 september 2009 18:29 schreef sepulep het volgende:
[..]
dachten de kapers van 11 september ook.
Nee hoor, ze hadden zichzelf overtuigd dat ze alleen maar vijanden troffen, en dat hun zaak sowieso burgerdoden rechtvaardigde - nou komt me dat bekend voor?quote:Op maandag 7 september 2009 21:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Onschuldigen waren hun doel, geen bijkomende schade ofzo..
http://www.parool.nl/paro(...)ncident-Kunduz.dhtmlquote:BERLIJN - Het verzwijgen van burgerdoden bij een aanval op twee door de Taliban gekaapte tankwagens heeft donderdag de hoogste Duitse militair en een hoge defensieambtenaar de kop gekost. Ook de voormalige minister van defensie ligt onder vuur, met negatieve gevolgen voor bondskanselier Angela Merkel. Generaal Wolfgang Schneiderhan en directeur-generaal Peter Wichert werden gedwongen hun ontslag in te dienen, nadat uit persberichten was gebleken dat zij informatie over de doden bij de aanval in de pronvincie Koendoez, in september, hadden achtergehouden.
Voor minister Franz-Josef Jung, die destijds op defensie zat, maar na de verkiezingen de post sociale zaken heeft gekregen, geldt volgens de oppositie hetzelfde. De affaire dreigt het draagvlak voor de Duitse missie in Afghanistan ernstig aan te tasten.
[...]
De kwestie komt op een zeer gevoelig moment. Komende week moet de Bondsdag beslissen over de verlenging van militaire missies, waaronder die in Afghanistan. Duitsland is met 4500 man de derde leverancier aan de internationale troepenmacht Isaf. De publicitaire ramp die zich nu voltrekt, ondergraaft de gebruikelijke parlementaire consensus bij de uitzending van militairen naar het buitenland.
Onder de Duitse bevolking brokkelt de steun gestaag af. Een meerderheid van 53 procent wil de troepen naar huis hebben, nog maar 44 procent vindt de missie gerechtvaardigd, aldus de ZDF Politbarometer van september.
De weerstand is het grootst bij aanhangers van SPD, Grünen en Die Linke. Mogelijk gaat 'Afghanistan' een rol spelen bij de verkiezingen in mei in Duitslands grootste deelstaat, Noordrijn-Westfalen (NRW).
De regering van bondskanselier Angela Merkel (CDU) is nog geen maand aan het werk, maar de problemen stapelen zich op. Na de afgeketste verkoop van Opel en onenigheid met coalitiepartner FDP over onder meer de belastingverlaging en de kinderbijslag, valt 'Afghanistan' als een donkere schaduw over de wittebroodsweken van de nieuwe ploeg.
(OENE VAN DER WAL) 27-11-09
Het is altijd zo dat als de militairen de macht krijgen door de president te omzeilen of te vermoorden (Kennedy) dan komen hun diepe lusten boven en komt er oorlog, (Vietnam) al was het maar om hun wapens te kunnen testen in de praktijkquote:Op maandag 7 september 2009 13:22 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Nou doe je de werkelijkheid schade. Ik geloof ook dat militairen, de hogere dan, redelijke mensen zijn. Ze zijn enkel redelijk in hun militaire context. Gelukkig maar dat er een laag boven zit die de beslissingen neemt die wél kan en mag nadenken buiten de militaire context.
Die is nu dus werkeloos. Gelukkig wordt jouw opinie nog niet door iedereen gedeeld.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Onder het motto "we konden niet zien wie burgers waren, en of het wel burgers waren" komen we er wel mee weg, let maar op. En maar goed ook, straks krijg je een legermacht die eerst de paspoorten moet gaan controleren om te kijken of je je wapen mag gebruiken. Alsof die lui in de F-16's ook maar enige aarzeling hadden bij 2 gestolen tankwagens met wat terroristen op te blazen.
Het geeft in iedergeval een duidelijk statement, hulde voor de commanding officer.
Misschien, heb je het filmpje gezien? De manier hoe hij "Negativ" zei..quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:42 schreef voyeur het volgende:
[..]
Die is nu dus werkeloos. Gelukkig wordt jouw opinie nog niet door iedereen gedeeld.
Kloon van Henkway!quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:58 schreef Deprater het volgende:
Als je de hoge militairen in Nederland hun zin zou geven, dan waren ze binnen drie jaar op twintig verschillende plaatsen in de wereld heel stoer met jeeps en mitrailleurs aan het vechten met arme mensen, onder het mom dat die mensen dat graag willen, en dat ze zelf de bevrijders zijn
quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:57 schreef kitao het volgende:
Ik hoop dat naar aanleiding van deze oorlogsmisdaad Duitsland zich terugtrekt en Obama met zijn verzoek voor 10.000 extra millitairen laat stikken. In feite had heel deze regering als gevolg van deze moord niet gekozen moeten worden.
Precies. En dan weer allemaal huilie gaan doen hier!! Ze jatten tankwagens, en zetten vervolgens de bevolking in als schild.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:14 schreef Frutsel het volgende:
Taliban wist vast dat de US-planes inde buurt waren en lieten de burgers als schild ff gauw benzine halen
Ik vraag me af of jij in je hele leven al één Afghaan bent tegengekomen of dat je daar ooit geweest bent , maar desondanks probeer je hier een massamoord goed te praten door te zeggen dat er tenminste een paar terorristen tussen zaten.quote:Op maandag 30 november 2009 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. En dan weer allemaal huilie gaan doen hier!! Ze jatten tankwagens, en zetten vervolgens de bevolking in als schild.
Eén goed punt, een heleboel Taliban zijn omgekomen.
Ze stonden de diesel uit te delen, en diesel deelt niet zichzelf uit, en rijdt niet uit zichzelf weg.quote:Op maandag 30 november 2009 18:14 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij in je hele leven al één Afghaan bent tegengekomen of dat je daar ooit geweest bent , maar desondanks probeer je hier een massamoord goed te praten door te zeggen dat er tenminste een paar terorristen tussen zaten.
Iin de oorlog probeerde men van alles van de moffen te stelen, logisch toch ??quote:Op maandag 30 november 2009 18:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ze stonden de diesel uit te delen, en diesel deelt niet zichzelf uit, en rijdt niet uit zichzelf weg.
Nee tuurlijk niet, maar je kon het de moffen ook niet kwalijk nemen dat ze die spullen terug wouden.quote:Op maandag 30 november 2009 18:23 schreef Deprater het volgende:
[..]
Iin de oorlog probeerde men van alles van de moffen te stelen, logisch toch ??
Dat kun je ze niet kwalijk nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |