http://www.nu.nl/algemeen(...)val-afghanistan.htmlquote:KUNDUZ - Door een luchtaanval van de Navo-troepen op door de Taliban gekaapte tankwagens in Noord-Afghanistan zijn vrijdag tientallen mensen omgekomen. Dat meldden functionarissen en ooggetuigen in de provincie Kunduz. Sommige bronnen spreken over negentig doden, anderen houden het op ruim vijftig.
Donderdagavond kaapten de Taliban de twee tankwagens op de snelweg naar het dorp Angorbagh, aldus het hoofd van de politie in het district Ali Abad.
De brandstof was bestemd voor de buitenlandse troepenmacht in het Centraal-Aziatische land. ''Een tankwagen kwam vast te zitten in de rivier. Er waren ook lokale burgers bij. De Taliban werden gebombardeerd. Meer dan zestig mensen zijn gedood en gewond geraakt.''
Een woordvoerder van de internationale NAVO-troepenmacht ISAF bevestigde dat het om een luchtaanval van de ISAF ging. Gewonden met afschuwelijke brandwonden bevolkten het ziekenhuis in de hoofdstad Kunduz.
Ooggetuige
''Ze slaagden erin met een van de tankwagens door de rivier te rijden'', wist de 32-jarige ooggetuige Mohammad Daud te melden. De tweede kwam volgens hem vast te zitten, ''dus zeiden ze tegen burgers dat ze diesel konden komen halen''. Lokale inwoners snelden naar de tankwagen toe met emmers en pannen.
Volgens Daud zaten er op een gegeven moment tien tot vijftien Talibanleden op de tankwagen. ''Toen werd de wagen gebombardeerd. Iedereen om het voertuig heen kwam om.''
Zware brandwonden
De ooggetuige beschrijft de gevolgen van het bombardement. ''Niemand was meer heel. Handen, benen en andere lichaamsdelen lagen overal.'' Mensen die verder weg waren, liepen zware brandwonden op.
Tientallen onschuldige mensen opgeblazen omdat de Taliban ze toegang gaf tot gestolen NAVO trucks.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Tientallen onschuldige mensen opgeblazen omdat een paar Taliban-leden zich in de buurt bevonden. En dan worden de bermbomleggers van laffe daden beticht.
Er vindt een militaire actie plaats tegen gestolen brandstof. Dat de Taliban dan in ene burgers erbij haalt terwijl ze donders goed weten dat er een grote kans op een tegenaanval komt dan is niet de schuld van de VS/NAVO hoor als er ook onschuldigen de dood vinden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
De nieuwe strategie van Obama: 'winning hearts and minds'.
Tientallen onschuldige mensen opgeblazen omdat een paar Taliban-leden zich in de buurt bevonden. En dan worden de bermbomleggers van laffe daden beticht.
bewijs dat eens?quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Tientallen onschuldige mensen
Dus terecht, we kunnen niet altijd met die gasten die zich graag rond de Taliban scharen rekening houden. het is nu duidelijk! heulen met de taliban is dodelijk. Waarvan akte!quote:opgeblazen omdat een paar Taliban-leden zich in de buurt bevonden.
Terecht toch.quote:En dan worden de bermbomleggers van laffe daden beticht.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Er vindt een militaire actie plaats tegen gestolen brandstof. Dat de Taliban dan in ene burgers erbij haalt terwijl ze donders goed weten dat er een grote kans op een tegenaanval komt dan is niet de schuld van de VS/NAVO hoor als er ook onschuldigen de dood vinden.
Dat schildverhaal gebruiken de Israëliërs ook als smoes voor hun misdaden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:14 schreef Frutsel het volgende:
Taliban wist vast dat de US-planes inde buurt waren en lieten de burgers als schild ff gauw benzine halen
Het waren ONZE trucks, daar hebben ze maar met de poten af te blijven, zodra de Taliban zei dat ze diesel konden aftappen waren ze in feite aan het stelen van de coalitie troepen. Een bom op hun hoofd was dus een doeltreffende maatregel om dit te stoppen, immers het waren criminelen geworden in de laatste minuten. Gedreven door armoede, dat wel, maar criminelen desalniettemin.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:37 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Heb je die goedpraters weer.
Tientallen onschuldige mensen opblazen omdat twee van je tankwagens (!) zijn gestolen is en blijft onacceptabel. Het is een oorlogsmisdaad van de ergste soort.
Weinig, want er zijn zoveel 'oneerlijke' incidenten te vinden dat je verdwaald raakt in de complotten en papierwinkels. Hou 't er maar op dat 't poppetje gezien, kastje weer dicht is. Ik denk dat de soldaten in grotere problemen zitten met 't feit dat ze de tankwagens uit 't oog verloren.quote:De woede zal zich tegen de soldaten keren. Hoeveel soldaten die niet verantwoordelijk zijn voor deze misdaad zullen er binnenkort worden gedood als vergelding voor deze oorlogsmisdaad?
Wat doen ONZE trucks in HUN landquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Het waren ONZE trucks, daar hebben ze maar met de poten af te blijven, zodra de Taliban zei dat ze diesel konden aftappen waren ze in feite aan het stelen van de coalitie troepen.
dat is toch juist de bedoeling, dat de taliban een aanval niet ziet aankomen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat doen ONZE trucks in HUN land![]()
En Het is wel weer makkelijk men had natuurlijk ook eerst een schijnaanval kunnen uitvoeren, hopende dat de mensen wel slim genoeg zijn om te weten dat daarna een echte aanval komt, maar nee natuurlijk worden weer smartbombs gebruitk waardoor mensen een aanval niet eens meer zien aankomen.
Gelukkig moord de taliban gewone burgers niet om dit soort redenen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:37 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Tientallen onschuldige mensen opblazen omdat twee van je tankwagens (!) zijn gestolen is en blijft onacceptabel. Het is een oorlogsmisdaad van de ergste soort.
De woede zal zich tegen de soldaten keren. Hoeveel soldaten die niet verantwoordelijk zijn voor deze misdaad zullen er binnenkort worden gedood als vergelding voor deze oorlogsmisdaad?
De taliban bevechten en de lokale bevolking trachten te beschermen, en ja, de bevolking die is omgekomen in deze militaire actie kon beter weten door niet te gaan stelen van de coalitie troepen. Die bom op hun hoofd is niet meer dan gerechtvaardigd. Ik ga niet betalen voor NAVO brandstof voor de taliban, ik zie 't nog liever in vlammen opgaan, en gelukkig had de dienstdoende generaal die mening ook. En als bonus kreeg je dode taliban strijders, en dode criminelen. Wat wil een mens nog meer?quote:
De volgende keer zullen we bellen om te vragen of 't schikt dat we een aanval uitvoeren over 10 minuten, kom op zeg. Het is oorlog, die mensen hadden wel kunnen nagaan in hun bekrompen brein dat de NAVO die trucks niet zomaar liet gaan zonder consequenties.quote:En Het is wel weer makkelijk men had natuurlijk ook eerst een schijnaanval kunnen uitvoeren, hopende dat de mensen wel slim genoeg zijn om te weten dat daarna een echte aanval komt, maar nee natuurlijk worden weer smartbombs gebruitk waardoor mensen een aanval niet eens meer zien aankomen.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:20 schreef waterkip het volgende:
Duidelijk weer een precisiebombardement .
Voor een zootje brandstof gaan die Yanken over lijken ,maar dat was al langer bekend .
Economisch gezien denk ik dat de aanval meer gekost heeft dan de waarde van beide tankwagens .
Je moet natuurlijk niet de voorbeeldfunctie uit het oog verliezen ,dus ga aan de nabestaanden van de burgerslachtoffers maar ff uitleggen waarom er excessief geweld moest plaatsvinden.
Mijn god wat een harteloosheid bestaat er toch bij sommige mensen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En als bonus kreeg je dode taliban strijders, en dode criminelen. Wat wil een mens nog meer?
Idd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn god wat een harteloosheid bestaat er toch bij sommige mensen.
Mensen die bijna niets hebben en nu even opportuun wat gratis diesel kunnen krijgen hier weg zetten als zware criminelen die het wel verdienen om door een bombardement om te komen.
Gratis diesel van het westen ja?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mensen die bijna niets hebben en nu even opportuun wat gratis diesel kunnen krijgen hier weg zetten als zware criminelen die het wel verdienen om door een bombardement om te komen.
Het is wel zo'n afgezaagde smoes dat de taliban de normale mensen gebruiken als schilden dat we daar onderhand wel doorheen prikken. Dat is gewoon de standaard westerse propaganda riedel die veel mensen meteen maar weer voor waar aanemen .quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:41 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Gratis diesel van het westen ja?
En dat was gestolen door de taliban.. En dat is het toch logisch dat je of die diesel terug neemt of je laat heb in de lucht vliegen.. want ja.. wij niks, hun niks.![]()
En dat daar nou helaas tientalle burgers rond harken is dan een beetje pech.
Maar ik weet niet hoor maar dit was gewoon weer een laffe poging van de taliban om de mensen als schild ( alweer ) te gebruiken. Wellicht dachten ze dat ze dan mischien zouden worden laten gaan.
"The Taliban there said 'help yourself' to the village, and a large crowd appeared," Bays said.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:41 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Gratis diesel van het westen ja?
En dat was gestolen door de taliban.. En dat is het toch logisch dat je of die diesel terug neemt of je laat heb in de lucht vliegen.. want ja.. wij niks, hun niks.![]()
En dat daar nou helaas tientalle burgers rond harken is dan een beetje pech.
Maar ik weet niet hoor maar dit was gewoon weer een laffe poging van de taliban om de mensen als schild ( alweer ) te gebruiken. Wellicht dachten ze dat ze dan mischien zouden worden laten gaan.
Maar kom op,,quote:Het is wel zo'n afgezaagde smoes dat de taliban de normale mensen gebruiken als schilden dat we daar onderhand wel doorheen prikken. Dat is gewoon de standaard westerse propaganda riedel die veel
mensen meteen maar weer voor waar aanemen .
Mischien hebben ze dat wel gedaan?. Zo niet dan hadden ze dat wel moeten doen ja.quote:Hoe moeilijk was het nu om even eerst een duikvlucht over die tankwagen te maken en daarna pas een aanval erop uit te voeren.
Ja dat klopt. Ik denk ook niet dat we daar gaan winnen. Maar soms krijg ik ook de indruk dat sommige burgers niet anders willen dan dat de taliban daar het voor het zeggen heeft.quote:De oorlog daar gaan we toch nooit winnen en met zulke acties verliezen we nog meer respect van de lokale bevolking waarmee we juist zouden moeten samenwerken om de steun aan de taliban te laten afnemen.
quote:Zonder enige vorm van empathie denken de naievelingen nog steeds dat we het met disproportioneel geweld wel kunnen oplossen.
ja ja schuif het maar weer op anderenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:14 schreef Frutsel het volgende:
Taliban wist vast dat de US-planes inde buurt waren en lieten de burgers als schild ff gauw benzine halen
En zo is het ook.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
ja ja schuif het maar weer op anderen
Dus omdat jij het zegt zijn ze laffe debielen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:07 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
En zo is het ook.
Taliban zijn een stelletje laffe debielen.
Ze hadden de tankwagens al gestolen dus dat stelen begon al voor het uitdelen van de diesel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het waren ONZE trucks, daar hebben ze maar met de poten af te blijven, zodra de Taliban zei dat ze diesel konden aftappen waren ze in feite aan het stelen van de coalitie troepen. Een bom op hun hoofd was dus een doeltreffende maatregel om dit te stoppen, immers het waren criminelen geworden in de laatste minuten. Gedreven door armoede, dat wel, maar criminelen desalniettemin.
[..]
Weinig, want er zijn zoveel 'oneerlijke' incidenten te vinden dat je verdwaald raakt in de complotten en papierwinkels. Hou 't er maar op dat 't poppetje gezien, kastje weer dicht is. Ik denk dat de soldaten in grotere problemen zitten met 't feit dat ze de tankwagens uit 't oog verloren.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:13 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Dus omdat jij het zegt zijn ze laffe debielen?
Ze vechten al acht jaar tegen allerlei hi-tech legers en zijn zelfs aan de winnende hand in Afghanistan.
Maar ze hebben wel genoeg dorpen geheel of gedeeltelijk uitgemoord omdat er verzetstrijders waren ergens. Juist díe acites in WO1 én WO2 hebben de 4e Geneefse conventie geïnspireerd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:27 schreef voyeur het volgende:
Ik weet het niet, maar we eren nu nog steeds de verzetshelden die voedselbonnen steelden van de Duitsers die ons land binnengevallen waren. Nu waren die Duitsers geen lieverdjes, maar ik herinner me niet dat die dan een bombardement op Amsterdam centrum deden als wraak op de dieven.
Er zijn hier een aantal posters actief die we in onze eigen oorlog erg fout genoemd zouden hebben
De VS had toch samen met de rest van de coalitie bepaald dat taliban geen soldaten waren maar terroristen en we daarom de geneefse conventie met voeten konden treden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef Dagonet het volgende:
4e Geneefse conventie geïnspireerd.
Opportuun wat gratis diesel, die diesel die is betaald door jou en mij, dan verdienen ze de dood als ze stelen van mij. Geen greintje medelijden van mijn kant voor deze opportunisten en terroristen die denken dat ze kunnen sollen met ons. Aangezien in de berichtgeving niet wordt gesproken over de Verenigde Staten, ga ik er van uit dat het een Europees land was die deze beslissing nam, dus er is wat mij betreft ook geen sprake van excessief geweld door de V.S. en eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want het laat zien dat ook de Europese Unie niet met zich laat sollen als het gaat om een klein incident.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onder het motto "we konden niet zien wie burgers waren, en of het wel burgers waren" komen we er wel mee weg, let maar op. En maar goed ook, straks krijg je een legermacht die eerst de paspoorten moet gaan controleren om te kijken of je je wapen mag gebruiken. Alsof die lui in de F-16's ook maar enige aarzeling hadden bij 2 gestolen tankwagens met wat terroristen op te blazen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:32 schreef Dagonet het volgende:
Volgens mij is het een oorlogsmisdrijf als je moedwillig burgers ombrengt.
4e Geneefse conventie, zowel Afghanistan als Amerika zijn ondertekenaars.
Oppakken die piloten dus en voor de rechter ermee. Het is de plicht van soldaten om onwettige bevelen te negeren en dit was er eentje.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:27 schreef voyeur het volgende:
Ik weet het niet, maar we eren nu nog steeds de verzetshelden die voedselbonnen steelden van de Duitsers die ons land binnengevallen waren. Nu waren die Duitsers geen lieverdjes, maar ik herinner me niet dat die dan een bombardement op Amsterdam centrum deden als wraak op de dieven.
Er zijn hier een aantal posters actief die we in onze eigen oorlog erg fout genoemd zouden hebben
Wie die diesel betaald heeft boeit voor geen meter, je komt wederom met dat vreemde argument om je totale gebrek aan empathie hiermee te willen legitimeren. Ga fijn naar een okkie tokkie land waar men het nog heel normaal vindt oog om oog tand om 2 tanden. Ik noem een afghanistan of iran. De westerse wereld wilt juist beschaving naar die landen brengen met zulke acties lukt dit niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Opportuun wat gratis diesel, die diesel die is betaald door jou en mij, dan verdienen ze de dood als ze stelen van mij. Geen greintje medelijden van mijn kant voor deze opportunisten en terroristen die denken dat ze kunnen sollen met ons. Aangezien in de berichtgeving niet wordt gesproken over de Verenigde Staten, ga ik er van uit dat het een Europees land was die deze beslissing nam, dus er is wat mij betreft ook geen sprake van excessief geweld door de V.S. en eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want het laat zien dat ook de Europese Unie niet met zich laat sollen als het gaat om een klein incident.
Het waren dieven en terroristen die op en rondom de tankwagen waren, er is niks geen gemis dat ze nu veranderd zijn in kool.
Natuurlijk 'boeit' dat wel, als het een Afghaanse tankwagen was geweest dan was er waarschijnlijk helemaal geen precisie bombardement als retaliatie geweest. Het feit is gewoon dat ze militair apparatuur gestolen hebben van westerse legers. Ik ben geen heer en meester in militaire tactiek, maar ik kan nog net wel redeneren dat als je militaire spullen steelt dat je zware consequenties kan verwachten. Je kan ze ook vrolijk en olijk laten wegrijden en ze uitzwaaien en plezier wensen met de diesel die ze gestolen hebben, maar daar breng je ook geen beschaving mee.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie die diesel betaald heeft boeit voor geen meter, je komt wederom met dat vreemde argument om je totale gebrek aan empathie hiermee te willen legitimeren. Ga fijn naar een okkie tokkie land waar men het nog heel normaal vindt oog om oog tand om 2 tanden. Ik noem een afghanistan of iran. De westerse wereld wilt juist beschaving naar die landen brengen met zulke acties lukt dit niet.
Ik hoop juist dat we 'afglijden' (ik noem het 'promoveren') naar een neo-conservatief niveau waarin dit soort gedrag met harde hand word aangepakt. Het stelen van militaire middelen van een westers leger is reden genoeg om zware middelen in te zetten, en dit heeft de NAVO dan ook gedaan. Het is immers nog steeds een oorlog, geen snoepreis.quote:En als ik naar sommige poster hier kijk krijg ik het idee dat we ook hier langzaam naar het okkie tokkie niveau aan het afglijden zijn. Wat heel triest is we waren zo goed op weg, maar door het toenemend populisme en consevatisme gaan we dadelijk weer net zo erg worden als de landen die sommige hier zo graag van de aardbodem gevaagd zien.
Volgens mij gingen we toch echt naar afghanistan voor een opbouwende vredes missie, en niet om een afbrekende oorlog te voeren.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Het is immers nog steeds een oorlog, geen snoepreis.
Noem jij het maar een gebrek aan empathie, ik noem het daadkracht.
Slappe piemel. Zeg even waar je auto geparkeerd staat, dan kom ik die halen. En als we toch bezig zijn, wijs ook even je huis aan, dan haal ik dat ook leeg. Is toch geen probleem he? Als beschaafde westerling wil jij je welvaart best met mij delen toch?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:51 schreef Basp1 het volgende:
Wie die diesel betaald heeft boeit voor geen meter, je komt wederom met dat vreemde argument om je totale gebrek aan empathie hiermee te willen legitimeren. Ga fijn naar een okkie tokkie land waar men het nog heel normaal vindt oog om oog tand om 2 tanden. Ik noem een afghanistan of iran. De westerse wereld wilt juist beschaving naar die landen brengen met zulke acties lukt dit niet.
En als ik naar sommige poster hier kijk krijg ik het idee dat we ook hier langzaam naar het okkie tokkie niveau aan het afglijden zijn. Wat heel triest is we waren zo goed op weg, maar door het toenemend populisme en consevatisme gaan we dadelijk weer net zo erg worden als de landen die sommige hier zo graag van de aardbodem gevaagd zien.
Zoek het woord "principe" eens op, en dan vooral in de context "het gaat om het principe".quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:14 schreef Basp1 het volgende:
Ach de russen hebben er 20 jaar hun tanden op kapot gebeten en nu denken een stel machtsgeile westerse malloten dat ze het volk daar wel even onder de duim kunnen gaan krijgen. Dan als enige rechtvaardigingen van dit bombardement gaan zeuren om de waarde van 1 tankwagen met inhoud dat ze dat van ons gejat zouden hebben, terwijl deze uitzichtsloze missie per dag factoren meer met geld kost dat vergeten de hardliners dan even.
Ja en de moeder van Bambi leeft ook nog. Wat een naïef standpunt om er van uit te gaan dat je zonder kleerscheuren naar een oorlogsgebied kan om daar schooltjes te bouwen en dan vrolijk met kinderen te kunnen spelen in een groen park, in een land zonder geweld.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij gingen we toch echt naar afghanistan voor een opbouwende vredes missie, en niet om een afbrekende oorlog te voeren.
Het gaat om het principe, die ene tankwagen was waarschijnlijk minder waard dan zo'n laser-geleide bom, maar dat maakt in dat opzicht weinig uit. Het gaat er om dat je een boodschap geeft aan de taliban en aan de plaatselijke bevolking, dat zodra je solt met de NAVO je harde consequenties kan verwachten. En m.i. zijn 80-90 verkoolde jurken wel een daadkrachtige actie om deze boodschap over te brengen.quote:Ach de russen hebben er 20 jaar hun tanden op kapot gebeten en nu denken een stel machtsgeile westerse malloten dat ze het volk daar wel even onder de duim kunnen gaan krijgen. Dan als enige rechtvaardigingen van dit bombardement gaan zeuren om de waarde van 1 tankwagen met inhoud dat ze dat van ons gejat zouden hebben, terwijl deze uitzichtsloze missie per dag factoren meer met geld kost dat vergeten de hardliners dan even.
Als beschaafde westerling zou ik graag zien dat verdachten opgepakt worden vanwege stelen van dingen (aantasting van eigendomsrechten) en door normale rechters veroordeelt worden ipv het door sommige hier zo geprezen barbaarse alles wat beweegt afschieten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Slappe piemel. Zeg even waar je auto geparkeerd staat, dan kom ik die halen. En als we toch bezig zijn, wijs ook even je huis aan, dan haal ik dat ook leeg. Is toch geen probleem he? Als beschaafde westerling wil jij je welvaart best met mij delen toch?
Nou ik zou zeggen pak je politiepak en wat pepperspray en loop op een tankwagen vol met Taliban schutters af, en vraag of ze meewillen naar het bureau en zich willen laten veroordelen door de rechter. Hoe ongelooflijk naïef toch weer, jezus.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als beschaafde westerling zou ik graag zien dat verdachten opgepakt worden vanwege stelen van dingen (aantasting van eigendomsrechten) en door normale rechters veroordeelt worden ipv het door sommige hier zo geprezen barbaarse alles wat beweegt afschieten.
De aanval is de beste verdediging?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:50 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
De Nato is allang geen verdedigingsmacht meer tegen het voormalige Oostblok , maar een internationaal imperialistisch aanvalsleger.
.
Imperalistisch aanvalsleger?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:50 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
De Nato is allang geen verdedigingsmacht meer tegen het voormalige Oostblok , maar een internationaal imperialistisch aanvalsleger.
.
Ah de gouden dagen van de VOC toen we ons geld verdienden met drugshandel in Azie!quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Imperalistisch aanvalsleger?
Als het al zo zou zijn, dan zou je er blij mee moeten zijn, imperialisme en kolonialisme hebben ons veel welvaart gebracht in het verleden, dat we nu hetzelfde doen met de sidenote veiligheid is niks mis mee. Maargoed, de basis principes van de westerse wereld worden toch moedeloos vergald door sommige mensen, net als de mensen die zeggen dat dit een oorlogsmisdaad is.
Nee ik wens kolonialisme niet terug nee, alleen om nou de NAVO imperialistisch te noemen gaat me ook wat ver, tenzij je de term imperialistisch nog niet helemaal begrijpt. Verder sta ik wel achter de overige reacties in dit topic die ik gepost heb.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:52 schreef voyeur het volgende:
?
[..]
Ah de gouden dagen van de VOC toen we ons geld verdienden met drugshandel in Azie!
Je bent toch niet toevallig een beetje aan het trollen he Whiskey? Normaal kom je toch wat verstandiger over?
?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:58 schreef kitao het volgende:
Wat valt er te begrijpen aan een scheldwoord ?
Je voelt het vanzelf als het naar je hoofd wordt geslingerd dat er niets van deugt.
Imperialistische Nato is een scheldwoord , aanhangers van de Nato zullen dit ook zo opvatten , dus ook zo 'voelen'.quote:
Dus als iemand ergens een verwijt in ziet dan is het verwijt ook waarheid?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:11 schreef kitao het volgende:
[..]
Imperialistische Nato is een scheldwoord , aanhangers van de Nato zullen dit ook zo opvatten , dus ook zo 'voelen'.
.
Meen je dit nu echt allemaal serieus? Je roept dat deze oorlog begonnen is om de mensen te beschermen tegen de Taliban, maar vind het wel rechtvaardig als er tientallen gedood worden omdat ze een pannetje diesel haalden uit een vrachtwagen die door de Taliban bij de NAVO gestolen was.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja en de moeder van Bambi leeft ook nog. Wat een naïef standpunt om er van uit te gaan dat je zonder kleerscheuren naar een oorlogsgebied kan om daar schooltjes te bouwen en dan vrolijk met kinderen te kunnen spelen in een groen park, in een land zonder geweld.
Geen enkel, ik herhaal, geen enkel land zal zich de belachelijk naïeve stelling dat je daar slechts bent voor heropbouw op zich genomen hebben. Dat het in de pers zo genoemd word, wil niet zeggen dat in de Ministeries van Defensie ook zo over gedacht word. Het is gewoon een oorlog om de bevolking te beschermen tegen de taliban, en tegelijkertijd de westerse wereld te beschermen tegen terrorisme.
[..]
Het gaat om het principe, die ene tankwagen was waarschijnlijk minder waard dan zo'n laser-geleide bom, maar dat maakt in dat opzicht weinig uit. Het gaat er om dat je een boodschap geeft aan de taliban en aan de plaatselijke bevolking, dat zodra je solt met de NAVO je harde consequenties kan verwachten. En m.i. zijn 80-90 verkoolde jurken wel een daadkrachtige actie om deze boodschap over te brengen.
Sure, ze hadden ook niet in kunnen grijpen, en dan hadden we met z'n allen kunnen genieten van feestende taliban mensen over hoe succesvol ze wel niet zijn, en hoe zwak het westen wel niet is. Dan heb ik toch liever een brandend wrak dan een feestende terroristen-groep. En blijkbaar vond de NAVO top dat daar ook, waar ik blij mee ben.
Er zijn wel meer mensen dan dat groepje wat jij 'ons' noemt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Imperalistisch aanvalsleger?
Als het al zo zou zijn, dan zou je er blij mee moeten zijn, imperialisme en kolonialisme hebben ons veel welvaart gebracht in het verleden, dat we nu hetzelfde doen met de sidenote veiligheid is niks mis mee. Maargoed, de basis principes van de westerse wereld worden toch moedeloos vergald door sommige mensen, net als de mensen die zeggen dat dit een oorlogsmisdaad is.
Heb nog steeds nergens gelezen dat dit Amerikaanse vliegtuigen waren...quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:
Een guerilla-oorlog voer je juist door de bevolking voor je te winnen. En dat gaat met het bouwen van schooltjes inderdaad beter dan met het bombarderen van burgers. Helaas zitten er met name bij de Amerikanen wel meer imbecielen die menen het recht te hebben zonder kennis van zaken willekeurig mensen af te knallen, waardoor de bevolking het na acht jaar zo ondertussen wel gehad heeft met buitenlandse militairen. Als dat eenmaal zo ver is kan de oorlog als verloren beschouwd worden.
Het was op het nieuws, het waren twee Duitse vliegtuigen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Heb nog steeds nergens gelezen dat dit Amerikaanse vliegtuigen waren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het was op het nieuws, het waren twee Duitse vliegtuigen.Zie je wel ; nu zitten die moffen ook alweer in de Nato-blitzkrieg om meer Lebensraum te kweken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Duitse belofte om zich niet actief te bemoeien met militairisme buiten hun Vaterland kan dus overboord naar de haaien.megalomaniac
Precies zoals ik zei, de Taliban gaan de aanval vergelden om goodwill te kweken bij het volk:quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:37 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
De woede zal zich tegen de soldaten keren. Hoeveel soldaten die niet verantwoordelijk zijn voor deze misdaad zullen er binnenkort worden gedood als vergelding
Hoe kun je nu een soldaat van een Nato-land , die vrijwillig heeft getekend en daarmee heeft aanvaard uitgezonden te worden voor een Nato-missie , nu niet mede verantwoordelijk houden voor een Nato-beslissing om het zooitje plat te gooien ?quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:37 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
De woede zal zich tegen de soldaten keren. Hoeveel soldaten die niet verantwoordelijk zijn voor deze misdaad zullen er binnenkort worden gedood als vergelding voor deze oorlogsmisdaad?
Daar heb je gelijk in. Soldaten van de bezetters zijn legitieme doelen, een aanval op hen wordt onder verzet geschaard en is geen terrorisme.quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:58 schreef kitao het volgende:
[..]
Hoe kun je nu een soldaat van een Nato-land , die vrijwillig heeft getekend en daarmee heeft aanvaard uitgezonden te worden voor een Nato-missie , nu niet mede verantwoordelijk houden voor een Nato-beslissing om het zooitje plat te gooien ?
Je geeft me erg snel gelijk ; waarom zou een andere soldaat dan diegenen die oorlogsmisdaden begaan daar voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:13 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Soldaten van de bezetters zijn legitieme doelen, een aanval op hen wordt onder verzet geschaard en is geen terrorisme.
Niet, en daarnaast was dit geen oorlogsmisdaad.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:20 schreef kitao het volgende:
[..]
Je geeft me erg snel gelijk ; waarom zou een andere soldaat dan diegenen die oorlogsmisdaden begaan daar voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden ?
En waarom niet?quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet, en daarnaast was dit geen oorlogsmisdaad.
quote:
- Gestolen tankwagen door de Talibanquote:De tweede kwam volgens hem vast te zitten, ''dus zeiden ze tegen burgers dat ze diesel konden komen halen''. Lokale inwoners snelden naar de tankwagen toe met emmers en pannen.
Dat is moedwillig gebeurd ja, maar kunnen we ook met zekerheid stellen dat de Duitse piloten wisten dat de Taliban tegen de plaatselijke bevolking gezegd heeft dat ze het mochten aftappen? Ik neem aan dat er geen coalitie troepen in de buurt waren, en in de OP wordt gesproken over een getuige.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:35 schreef Dagonet het volgende:
Dan nog is het tegen alle verdragen en conventies in om zo om te gaan met burgers.
Maar goed, Dresden, Hamburg, Nagasaki en Hiroshima zijn ook ongestraft gebleven.
Dat heb ik ook ( nog ) niet beweerd , laten de rechters zich daar maar over uitspreken .quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet, en daarnaast was dit geen oorlogsmisdaad.
Dus jij vindt dat iedere arme donder die een pannetje olie steelt om zijn verhongerende kinderen te voeden maar levend verbrand moet worden ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is moedwillig gebeurd ja, maar kunnen we ook met zekerheid stellen dat de Duitse piloten wisten dat de Taliban tegen de plaatselijke bevolking gezegd heeft dat ze het mochten aftappen? Ik neem aan dat er geen coalitie troepen in de buurt waren, en in de OP wordt gesproken over een getuige.
Dus hoe konden de Duitse troepen weten dat het niet alleen maar Taliban was?
Ik geef je gelijk omdat het boek waar ik naar linkte aangeeft dat soldaten (ook degenen buiten diensttijd) de (bezettende) staat representeren en daarom legitieme doelen zijn voor het verzet. Zo wordt in het boek deze aanslag van de Hezbollah ook onder verzet verstaan en dus geen terrorisme.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:20 schreef kitao het volgende:
[..]
Je geeft me erg snel gelijk ; waarom zou een andere soldaat dan diegenen die oorlogsmisdaden begaan daar voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden ?
In dit geval wel ja.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:45 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat iedere arme donder die een pannetje olie steelt om zijn verhongerende kinderen te voeden maar levend verbrand moet worden ?
Of je bent een relkloon die op slinkse wijze ISAF in een kwaad daglicht wil stellen, of je denkt werkelijk zo. Het is allebei triest.quote:
Ik zeg in dit geval, als iemand iets steelt dan verdient hij/zij geen publieke verbranding, maar rond een tankwagen die net gestolen is van de NAVO, vol met taliban strijders, dan kan ik me indenken dat de Duitse piloten een niet zo heel helder beeld hadden van wie wie is, en zijn de mensen aan het stelen 'op eigen risico'.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je bent een relkloon die op slinkse wijze ISAF in een kwaad daglicht wil stellen, of je denkt werkelijk zo. Het is allebei triest.
Als die Duitse piloten niet zo'n heel helder beeld hadden van wie wie is, dan hadden ze niet moeten vuren. Wat maakt voor ISAF een gestolen tankwagen meer of minder nu uit? Helemaal niks. Nu hebben ze enorme schade geleden. In Duitsland gaan al stemmen op om terug te trekken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zeg in dit geval, als iemand iets steelt dan verdient hij/zij geen publieke verbranding, maar rond een tankwagen die net gestolen is van de NAVO, vol met taliban strijders, dan kan ik me indenken dat de Duitse piloten een niet zo heel helder beeld hadden van wie wie is, en zijn de mensen aan het stelen 'op eigen risico'.
Ik vind het woord terrorisme ook te onpas gebruikt , iedere legitieme guerilla oorlog wordt dan een terrorisme oorlog hetgeen betekent dat onze staat door terroristen is opgericht.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:00 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk omdat het boek waar ik naar linkte aangeeft dat soldaten (ook degenen buiten diensttijd) de (bezettende) staat representeren en daarom legitieme doelen zijn voor het verzet. Zo wordt in het boek deze aanslag van de Hezbollah ook onder verzet verstaan en dus geen terrorisme.
(ik heb het boek als pdf bestand op mijn computer staan, als je het wilt hebben stuur een pm)
http://nl.wikipedia.org/wiki/ISAFquote:Samenstelling ISAF-veiligheidsmacht
Aan de NAVO-operatie ISAF doen 37 landen mee (februari 2007). ISAF onderkent vier verschillende fases: fase 1 richt zich vanaf 2004 op het noorden van Afghanistan, fase 2 richt zich vanaf 2005 op het westen, fase 3 vanaf 1 augustus 2006 op het zuiden, en op 5 oktober 2006 is de vierde fase ingegaan, gericht op het oosten van Afghanistan. De totale vredesmacht telt ruim 35.000 militairen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afghanistan#Huidige_situatiequote:Na de aanvallen van Amerika, dat de opmars steunde van de Noordelijke Alliantie, een alliantie van gewapende tegenstanders van de Taliban, werd een nieuw regime ingesteld onder leiding van president Karzai. Sinds eind 2001 is er een veiligheidsmacht in Afghanistan aanwezig, de ISAF. Tot 11 augustus 2003 was de leiding in handen van Nederland en Duitsland, daarna nam, tegen de zin van Afghanistan zelf, de NAVO die taak over.
Dat het niet slim was om daar rond te blijven hangen zijn ze nu ook achter.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zeg in dit geval, als iemand iets steelt dan verdient hij/zij geen publieke verbranding, maar rond een tankwagen die net gestolen is van de NAVO, vol met taliban strijders, dan kan ik me indenken dat de Duitse piloten een niet zo heel helder beeld hadden van wie wie is, en zijn de mensen aan het stelen 'op eigen risico'.
Dat is een militaire afweging geweest versus een humanitaire afweging, moet je de taliban laten lopen en de tankwagens laten geraken in vijandige handen, of moet je ingrijpen en eventueel wat burgers op de koop toe nemen. Blijkbaar vonden ze in deze dat het niet duidelijk genoeg was hoeveel burgers er waren en hoeveel taliban, en was het gezichtsverlies met het verliezen van deze tankwagens te groot.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die Duitse piloten niet zo'n heel helder beeld hadden van wie wie is, dan hadden ze niet moeten vuren. Wat maakt voor ISAF een gestolen tankwagen meer of minder nu uit? Helemaal niks. Nu hebben ze enorme schade geleden. In Duitsland gaan al stemmen op om terug te trekken.
Waarom? Ze wisten toch niet zeker hoeveel vijanden er waren, en hoeveel neutralen. Het is een puur strategische beslissing geweest die achteraf voor de Duitse strijdkrachten een beetje verkeerd uitpakt. Maar dat is allemaal achteraf gepraat, ik kan de beslissing á la minute wel begrijpen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat het niet slim was van die moffen om een sitting duck tankauto met 30 ? "talibans" te verwachten nog minder.
Weet je wat hier onder staat in Arabisch ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is een militaire afweging geweest versus een humanitaire afweging, moet je de taliban laten lopen en de tankwagens laten geraken in vijandige handen, of moet je ingrijpen en eventueel wat burgers op de koop toe nemen. Blijkbaar vonden ze in deze dat het niet duidelijk genoeg was hoeveel burgers er waren en hoeveel taliban, en was het gezichtsverlies met het verliezen van deze tankwagens te groot.
De gevolgen zijn er dan ook naar, hoewel ik wel denk dat dit wel weer over waait, er zijn zoveel protesten en stemmingen geweest naar aanleiding van militaire 'blunders' (subjectief) en die geraken allemaal naar de achtergrond na een tijdje.
Leuk en aardig, maar een diesel truck gestolen laten worden behoort ook niet bepaald bij de missie "Hulp" geven, dan dien je m.i. in te grijpen. Waarom zit je er anders, om constant de stront over je heen gegooid te krijgen en als enige met een witte vlag mogen te zwaaien?quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:53 schreef kitao het volgende:
[..]
Weet je wat hier onder staat in Arabisch ?
[ afbeelding ]
Dit.
Het is geen totale oorlog daar , hoe graag jij dat wellicht zou willen.
Zonder steun van de bevolking , naar algemeen wordt aangenomen , is de Afgh. missie gedoemd te eindigen in een verlies .
En al die getroffen mensen die nu blijkbaar geen angst hebben voor de tallies , maar hen meer als Robin Hood zien , hebben familie die dit hun leven lang niet vergeten , noch hun ongeboren kleinkinderen.
Een verloren zaak , Nato opheffen en weg daar , is mijn devies.
Nee , het getuigt meer van hulp en samenwerking om de bevolking te verassen die door de taliban is misleid.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar een diesel truck gestolen laten worden behoort ook niet bepaald bij de missie "Hulp" geven, dan dien je m.i. in te grijpen. Waarom zit je er anders, om constant de stront over je heen gegooid te krijgen en als enige met een witte vlag mogen te zwaaien?
Nah, het mag dan wel een opbouw missie zijn, maar wapengekletter moet ook te horen zijn als er aanleiding toe is, anders kan je onze soldaten er beter met spatels heen sturen i.p.v. mitrailleurs.
quote:Door een luchtaanval van de Navo-troepen op door de Taliban gekaapte tankwagens
Ooggetuigequote:
Eurrrm... Jammer, maar die burgers hadden net zo goed kunnen weten dat gekaapte tankwagens doelwit zijn als dat dequote:''Ze slaagden erin met een van de tankwagens door de rivier te rijden'', wist de 32-jarige ooggetuige Mohammad Daud te melden. De tweede kwam volgens hem vast te zitten, ''dus zeiden ze tegen burgers dat ze diesel konden komen halen''. Lokale inwoners snelden naar de tankwagen toe met emmers en pannen.
kunnen weten dat de taliban de burgers oproepen/offeren voor slechte publiciteit.quote:Door een luchtaanval van de Navo-troepen
De ene actie praat de ander niet goed weet je? Dus het ene verhaal hoeft geen betrekking op het andere verhaal te hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel genoeg dorpen geheel of gedeeltelijk uitgemoord omdat er verzetstrijders waren ergens. Juist díe acites in WO1 én WO2 hebben de 4e Geneefse conventie geïnspireerd.
Kijk voor de gein eens op google, en zoek dan naar "NATO Truck". Dan zul je zien hoe vriendelijk de plaatselijke bevolking is tegen deze trucks, en dan maar stellen dat de NAVO de grote agressor is. Ik moet toegeven, het klinkt lekker sympathiek om hier achter de pc de NAVO te gaan beschuldigen van alles en nog wat, maar de werkelijke situatie ligt daar heel anders.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:04 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , het getuigt meer van hulp en samenwerking om de bevolking te verassen die door de taliban is misleid.
![]()
Hoe weet jij eigenlijk dat daar heel duidelijk Nato-invasieleger-brandstof op stond ?
Ik zag alleen een verkoold frame op tv .
Die waarschuwingsschoten zijn wel gegeven door de politie.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef kitao het volgende:
@ Paddy ,
heb je wel eens van waarschuwingsschoten gehoord ?
Nee , ach , niet verwonderlijk , de rotterdamse smerissen ook niet.
Niet om het één of ander, maar waarom waarschuwingsschoten? Vanuit een vliegtuig een waarschuwing geven om de taliban de kans geven te vluchten?quote:Zo'n jet heeft volgens mij toch echt nog boordwapens en anders hadden ze er een bom ruim ernaast kunnen gooien.
Of staan daar tegenwoordig ook al Sam-raketten in die slootjes ?
Waarschuwingsschoten? Ja hallo, we zijn geen verdomde filantropen, als je munitie gaat verspillen dan is het helemaal mooi zeg. Ik ben best bereid te betalen voor munitie voor defensie, maar dan moeten ze 't wel gebruiken om ook daadwerkelijk wat Taliban mee over de kling te jagen, ik ga geen dure bommen betalen om expres naast de Taliban neer te gooienquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef kitao het volgende:
@ Paddy ,
heb je wel eens van waarschuwingsschoten gehoord ?
Nee , ach , niet verwonderlijk , de rotterdamse smerissen ook niet.
Zo'n jet heeft volgens mij toch echt nog boordwapens en anders hadden ze er een bom ruim ernaast kunnen gooien.
Of staan daar tegenwoordig ook al Sam-raketten in die slootjes ?
Op mijn vraag hoe de werkelijke situatie er dan volgens anderen eruit ziet mbt de VS-wraakactie , de Isaf , de Nato en de Afg. regering zie ik vooralsnog geen antwoord.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens op google, en zoek dan naar "NATO Truck". Dan zul je zien hoe vriendelijk de plaatselijke bevolking is tegen deze trucks, en dan maar stellen dat de NAVO de grote agressor is. Ik moet toegeven, het klinkt lekker sympathiek om hier achter de pc de NAVO te gaan beschuldigen van alles en nog wat, maar de werkelijke situatie ligt daar heel anders.
Als ik kijk naar alle incidenten, en gewelddadige acties tegen de NAVO dan kan ik heel goed begrijpen dat ze het zat zijn en hard ingrijpen. Hulde dus voor de Duitsers, en laat ze mooi in Afghanistan blijven en het conflict ondersteunen, ze hoeven van mij niet terug naar hun Heimat.
Es gibt ein Krieg ins Afghanistan, kein Spiel.
Je was ook een verwoed tegenstander van de Landelijke Knokploegen in WOII die voedselbonnen stalen van de bezetter? Je wil die lintjes terug die die mensen helaas vrijwel allemaal postuum hebben gekregen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
- Gestolen tankwagen door de Taliban
- Taliban strijders op en rond de tankwagen
- "Burgers" die gebruik maakten van gestolen diesel terwijl ze dat wisten
Al met al zijn het ingecalculeerde risico's van de Taliban en van de mensen die dachten dat ze er een graantje van mee konden pikken. Als ik diesel steel van iemand dan weet ik ook dat ik verkeerd bezig ben, dus ik neem aan dat de 'burgers' ook wel wisten dat diesel aftappen van een NAVO truck niet zonder consequenties is.
Dus jij gelooft echt in het verhaal dat ze dachten dat het Taliban was die daar met emmertjes met 30? man tegelijk daar op een gestolen truck ging zitten wachten als een sitting duck om platgebombardeerd te worden ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Die waarschuwingsschoten zijn wel gegeven door de politie.
[..]
Niet om het één of ander, maar waarom waarschuwingsschoten? Vanuit een vliegtuig een waarschuwing geven om de taliban de kans geven te vluchten?
De taliban is niet zichtbaar anders in een dergelijk geval dan de burger hoor. Zie jij het verschil? Ze bombardeerden geen dorp maar gestolen wagens.
Hoe moeten in vredesnaam die vliegers weten dat de Taliban de dorpelingen oproepen te komen? Dit is gewoon een actie om de pers aan hun zeide te krijgen vanuit de Taliban. Die beseffen heel goed hoe machtig de pers in deze is.
Nee, ik sta echter nu aan de andere kant van de streep. Om het maar in de termen van de Tweede Wereldoorlog te houden, in Afghanistan en Irak zijn wij de Duitsers, dus moeten we ook optreden tegen de vrijheidsstrijders die denken dat ze alles maar kunnen maken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je was ook een verwoed tegenstander van de Landelijke Knokploegen in WOII die voedselbonnen stalen van de bezetter? Je wil die lintjes terug die die mensen helaas vrijwel allemaal postuum hebben gekregen?
Nee, ik erken dat NATO Command eindelijk het licht begint te zien, en stopt met de fluwelen handschoen toe te passen. Als jij dat ziet als een wraakoorlog dan so be it, je hebt recht op die mening.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Je erkent trouwens dat het een wraakoorlog is geworden en het doel allang uit zicht is geraakt.
( zie de door mij geplaatste onderstreping in de quote )
Het zijn scheldwoorden met een kern van waarheid.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, ik sta echter nu aan de andere kant van de streep. Om het maar in de termen van de Tweede Wereldoorlog te houden, in Afghanistan en Irak zijn wij de Duitsers, dus moeten we ook optreden tegen de vrijheidsstrijders die denken dat ze alles maar kunnen maken.
Ik geloof niet eens in deze vergelijking, maar omdat iedereen de hele tijd met WO2 op komt dagen zal ik het maar zo verwoorden dan
Nu is het ineens een Nazi actie?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Het zijn scheldwoorden met een kern van waarheid.
Duitsland heeft lang een politiek bedreven van geen interventie in het buitenland.
Dat zij dit afgeschaft hebben en een coalitie met de Anglo aangaan zal veel kwaad bloed zetten in Rusland en de voormalige Anglo koloniën , vooral met dit soort "nazi" acties.
Jij ook , maar geef mij niet de schuld als door een bomaanslag de brug ontploft waar je in je autootje over de Rijn heen rijdt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, ik erken dat NATO Command eindelijk het licht begint te zien, en stopt met de fluwelen handschoen toe te passen. Als jij dat ziet als een wraakoorlog dan so be it, je hebt recht op die mening.
nee , een "nazi" actie.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nu is het ineens een Nazi actie?
Ja maar waar slaat dat in godsnaam op? Ga je nou voor elke actie die Duitsers doen het stempeltje "Nazi" gebruiken om het te beschrijven?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |