Over het geheel genomen is dat per definitie zo. Ik snap werkelijk niet dat je het tegendeel wil beweren. Als goederen niet meegaan met de inflatie... wat is volgens jou dan de ontwaarding van geld?quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:53 schreef knowall het volgende:
In je hele verhaal ga je er steeds vanuit dat goederen minstens met de inflatie stijgen.
Klopt weldegelijk.quote:Ook je theoretische 2%-verhaal klopt niet.
Dan heb ik toch andere goederen?quote:En als het al klopt, dan met een enorme vertraging. Als de overheid vandaag geld bijdrukt kan dat pas over decennia daadwerkelijk invloed hebben op de prijzen van goederen. Tegen die tijd kan je je goed al verkocht hebben.
Het is echt bizar dit...quote:Op zondag 6 september 2009 01:13 schreef knowall het volgende:
Ook wanneer je in onroerend goed belegt maak je inflatieverlies. De overheid drukt immers consequent geld bij, je hikt dus consequent achter een prijsverhoging van je pand aan; je maakt dus altijd een inflatieverlies.
Waarom is dat eigenlijk vreemd?quote:Op zondag 6 september 2009 11:37 schreef quo_ het volgende:
Goed plan. Ik heb het sinds de limitering op 52% al heel raar gevonden dat je als net-boven modale ploeteraar hetzelfde tarief moet betalen als lieden uit de bonusparadijzen.
Waarom wil je mensen bestraffen voor goed verdienen?quote:Op zondag 6 september 2009 11:37 schreef quo_ het volgende:
Goed plan. Ik heb het sinds de limitering op 52% al heel raar gevonden dat je als net-boven modale ploeteraar hetzelfde tarief moet betalen als lieden uit de bonusparadijzen.
En meteen even nadenken over de invoeringen van de 70-80-90 % schijven lijkt me.
Inderdaad. Tijdens Paars zijn absurde lastenverlichtingen doorgevoerd die uiteindelijk alleen maar de inflatie opgejaagd hebben waardoor de klap voor Nederland extra hard aankwam toen de bubble barstte. Toen kwamen we erachter dat de altijd zo gelauwerde Zalm Nederland vol-kom-en uit de markt geprijsd had met zijn cadeautjes.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo?
Blijkbaar kon deze belastingschijf worden afgeschaft toen tijdens Paars de bomen tot in de hemel groeiden. Dan is het toch logisch om hem opnieuw in te voeren als het begrotingstekort alle spuigaten uit dreigt te lopen?
waarbij je er even aan voorbij gaat dat de massawerkeloosheid werd opgelost, en NL een van de hoogste percentage werkenden had onder de beroepsbevolking.quote:Op zondag 6 september 2009 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad. Tijdens Paars zijn absurde lastenverlichtingen doorgevoerd die uiteindelijk alleen maar de inflatie opgejaagd hebben waardoor de klap voor Nederland extra hard aankwam toen de bubble barstte. Toen kwamen we erachter dat de altijd zo gelauwerde Zalm Nederland vol-kom-en uit de markt geprijsd had met zijn cadeautjes.
Zalm.
Dat had geen fuck met die fikse lastenverlichting te maken, die heeft de economie alleen maar geschaad op de lange duur. We hádden al een economie die draaide als een tierelier en een véél te krappe arbeidsmarkt en daar gooide paars toen eventjes nog de grootste lastenverlichtingsoperatie die ik gezien heb tijdens mijn levensduur overheenquote:Op zondag 6 september 2009 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarbij je er even aan voorbij gaat dat de massawerkeloosheid werd opgelost, en NL een van de hoogste percentage werkenden had onder de beroepsbevolking.
Oh ja, ik was even de hyperinflatie van paars vergeten...quote:Op zondag 6 september 2009 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat had geen fuck met die fikse lastenverlichting te maken, die heeft de economie alleen maar geschaad op de lange duur. We hádden al een economie die draaide als een tierelier en een véél te krappe arbeidsmarkt en daar gooide paars toen eventjes nog de grootste lastenverlichtingsoperatie die ik gezien heb tijdens mijn levensduur overheen. Dat is gewoon wanbeleid. In een oververhitte economie moet je niet nóg meer geld gaan pompen.
Dat zeiden veel economen destijds ook maar Zalm en Kok deelden liever cadeautjes uit dan het land fatsoenlijk te besturen
Egoist.. Psychologen hebben onlangs op tv een verklaring gegeven voor dit gedrag. Egoisten zijn het omdat ze de mensen die het wel bij elkaar kunnen boksen het niet gunnenquote:Op zondag 6 september 2009 11:37 schreef quo_ het volgende:
En meteen even nadenken over de invoeringen van de 70-80-90 % schijven lijkt me.
Zozo....een tv-psycholoog nog wel. Tegen dergelijke hoogwaardige argumenten valt natuurlijk weinig in te brengen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Egoist.. Psychologen hebben onlangs op tv een verklaring gegeven voor dit gedrag. Egoisten zijn het omdat ze de mensen die het wel bij elkaar kunnen boksen het niet gunnen
geef eens een beter argument danquote:Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zozo....een tv-psycholoog nog wel. Tegen dergelijke hoogwaardige argumenten valt natuurlijk weinig in te brengen.
Het was een tijdje geleden tijdens het journaal. De reden voor het onderzoek was vanwege het feit dat de meeste mensen < 2x modaal vonden dat de HRA voor "grootverdieners" of huizen bezitters van een huis > 1 Mio Euro afgeschaft zou moeten worden. Het antwoord. Vooralsnog egoisme omdat het voor veel mensen een ver van mijn bed show was. Iedereen mag geraakt worden, zolang we het zelf maar niet zijn. Dat was de uitkomstquote:Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zozo....een tv-psycholoog nog wel. Tegen dergelijke hoogwaardige argumenten valt natuurlijk weinig in te brengen.
Niou ik ben het wel eens dat alle aftrekposten en bijtellingen moeten worden afgeschaft, iedereen hoort belasting te betalen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het was een tijdje geleden tijdens het journaal. De reden voor het onderzoek was vanwege het feit dat de meeste mensen < 2x modaal vonden dat de HRA voor "grootverdieners" of huizen bezitters van een huis > 1 Mio Euro afgeschaft zou moeten worden. Het antwoord. Vooralsnog egoisme omdat het voor veel mensen een ver van mijn bed show was. Iedereen mag geraakt worden, zolang we het zelf maar niet zijn. Dat was de uitkomst
Vind je dat dat iedereen hetzelfde % inkomens belasting moet betalen?quote:Op zondag 6 september 2009 13:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Niou ik ben het wel eens dat alle aftrekposten en bijtellingen moeten worden afgeschaft, iedereen hoort belasting te betalen.
Schaf je die af dan hoeft het toptarief niet omhoog, het is eigenlijk heel simpel
Op een normale discussie laat jij je sowieso niet inquote:Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hier antwoord je immers niet opquote:Op zondag 6 september 2009 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wil je mensen bestraffen voor goed verdienen?
Het moment dat ik alles boven de 50.000 met meer dan de helft moet gaan afdragen zoek ik een relaxte baan waar ik dan maar 50.000 verdien maar het ook met 2 vingers in de neus kan doen of ga ik deeltijd werken en geniet van veel meer vrije tijd
Ik wel in ieder geval. Ik zou zeggen doe de belastingvrije voet op bijstandsniveau en voor de rest hetzelfde percentage.quote:Op zondag 6 september 2009 14:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vind je dat dat iedereen hetzelfde % inkomens belasting moet betalen?
In Nederland is het probleem juist dat bij een lager salaris je genaaid wordt.quote:Op zondag 6 september 2009 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wil je mensen bestraffen voor goed verdienen?
Het moment dat ik alles boven de 50.000 met meer dan de helft moet gaan afdragen zoek ik een relaxte baan waar ik dan maar 50.000 verdien maar het ook met 2 vingers in de neus kan doen of ga ik deeltijd werken en geniet van veel meer vrije tijd
Hoe kunnen het cadeautjes zijn, als je ze zelf betaald?quote:Op zondag 6 september 2009 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zeiden veel economen destijds ook maar Zalm en Kok deelden liever cadeautjes uit dan het land fatsoenlijk te besturen
Precies. Iets van 35% ofzo.quote:Op zondag 6 september 2009 14:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval. Ik zou zeggen doe de belastingvrije voet op bijstandsniveau en voor de rest hetzelfde percentage.
Waarom? Omdat jij dat nooit zal verdienen moeten anderen daar ook maar voor bestraft worden?quote:Op zondag 6 september 2009 14:34 schreef ouderejongere het volgende:
Van mij mag alle inkomen boven een ton met 75% belast worden. Niemand heeft meer dan een ton nodig.
Het is een begin, maar de PvdA is verre van de linkse partij die ze in de jaren 80 waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |