Dankjewel... ik doe het graag...quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je zielige poging tot beledigen doet me meewarig glimlachen.
In dat geval zal ik zo vriendelijk zijn om het even toe te lichten: in Nederland mogen alleen hetero's doneren.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:05 schreef Radio-silence het volgende:
Dankjewel... ik doe het graag...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik vind je een enorme egoïst, maar je zegt in ieder geval wat veel niet-donoren ook vinden, maar allemaal excuses en smoesjes voor moeten verzinnen. Maar een 'nadeel'? Je bent dood, je hebt helemaal geen voor of nadelen meer
Verder snap ik 'dat wil ik mijn nabestaanden niet aandoen' ook niet echt. Het is echt niet zo dat je als bloedend opengesneden lijk op je begrafenis ligt hoorJe ziet het niet eens aan een lijk als er organen van gebruikt zijn, daar zorgen begrafenisondernemers wel voor.
Maar goed, vooral geen dingen doen die jou geen directe voordelen opleveren, de VVD is trots op je![]()
quote:Minister Smet mag zelf geen bloed geven aan 'zijn' Rode Kruis
Vlaams minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel Pascal Smet (SP.A) is deze maand peter van de donorcampagne van het Rode Kruis, maar mag zelf geen bloed geven omdat hij homo is. Çavaria, de vroegere Holebifederatie, grijpt deze tegenstrijdigheid aan om het debat rond homo's en bloeddonatie te heropenen.
'Bloed geven is leven geven', zegt 'peter' Smet op de website van het Rode Kruis. Als Vlaams minister van Onderwijs roept hij leerkrachten en ouders op om bloed te doneren. Maar in de hoedanigheid van Vlaams minister van Gelijke Kansen maakte Smet eerder deze week in het magazine Humo bekend dat hij homo is. Hij behoort zelf dus tot een bevolkinsgroep die geen bloed mag geven.
Het Rode Kruis baseert zich voor dat verbod op studies die uitwijzen dat hiv in verhouding meer voorkomt onder homomannen dan bij de rest van de bevolking. 'Çavaria heeft begrip voor het standpunt van het Rode Kruis en roept homomannen op zich te onthouden van bloeddonatie. Toch blijft een lineaire maatregel om alle homomannen uit te sluiten omstreden. We begrijpen ook heel goed dat homo's zich door deze maatregel gediscrimineerd voelen. Çavaria wil hierover de discussie blijven voeren', zegt woordvoerder Yvan Brys.
Wist ik niet. Waarom is dat?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In dat geval zal ik zo vriendelijk zijn om het even toe te lichten: in Nederland mogen alleen hetero's doneren.
Zo simpel is het.
Omdat het simpele feit dat je als man wel eens seks met een andere man hebt (gehad) per definitie een contra-indicatie is. Het maakt daarbij niet uit of je het altijd veilig deed, of je het eens per jaar doet, of iedere dag, of tien jaar geleden. Het maakt niet uit of je ieder weekend met een ander gaat of al 20 jaar een vaste vriend hebt.quote:
Misschien wel. Maar dat is niet de issue. Het is gewoon vreemd dat ik bij leven wel mag bepalen of ik aan iemand een nier/huid/bloed/beenmerg/whatever doneer en als ik dood ben en het is mijn wens om bepaalde mensen het eerste recht op mijn organen te geven dan kan dat niet meer?quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat gaat in dat geval om mijn nabestaanden. Mijn nabestaanden hebben niets aan mijn lever of nieren.
[..]
Grrrrrrr gaat dood --> artsen kijjken of er bruikbare organen en ontvangers zijn --> indien ja: mededonoren krijgen voorrang op niet donoren. Geen mededonoren? Naar de eerste de beste niet-donor wat mij betreft. Maar dat zou iedereen voor zichzelf moeten kunnen bepalen.quote:Hoe zou je het in de praktijk voor je zien? Van iedereen die op een wachtlijst staat, zijn er misschien maar een handjevol die jouw organen kunnen ontvangen. Zouden artsen die paar mensen dan moeten screenen (of ze aan jouw voorwaarden voldoen) en dan vervolgens een het orgaan geven en de rest een nette afwijzingsbrief sturen?
Wat een egoisten zijn dat, een beetje de homo uithangen en zodoende geen donor kunnen zijnquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In dat geval zal ik zo vriendelijk zijn om het even toe te lichten: in Nederland mogen alleen hetero's doneren.
Zo simpel is het.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:34 schreef Heremeteit het volgende:
Wat een egoisten zijn dat, een beetje de homo uithangen en zodoende geen donor kunnen zijn
Want, doodgaan is geen optie tegenwoordig?quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:44 schreef Agiath het volgende:
[..]
Totdat je zoon dadelijk op 28e leeftijd sterft aan een nierziekte, dan kan je niet wachten voor zo'n orgaan.
Ik ben ook een egoist, denk in de eerste plaats aan mijn eigen belang. Daar kom je het verst mee hoor, trust me.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik vind je een enorme egost, maar je zegt in ieder geval wat veel niet-donoren ook vinden, maar allemaal excuses en smoesjes voor moeten verzinnen. Maar een 'nadeel'? Je bent dood, je hebt helemaal geen voor of nadelen meer
Verder snap ik 'dat wil ik mijn nabestaanden niet aandoen' ook niet echt. Het is echt niet zo dat je als bloedend opengesneden lijk op je begrafenis ligt hoorJe ziet het niet eens aan een lijk als er organen van gebruikt zijn, daar zorgen begrafenisondernemers wel voor.
Maar goed, vooral geen dingen doen die jou geen directe voordelen opleveren, de VVD is trots op je![]()
Je eigen belang als je dood bentquote:Op zaterdag 5 september 2009 01:04 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik ben ook een egoist, denk in de eerste plaats aan mijn eigen belang. Daar kom je het verst mee hoor, trust me.
En je moet natuurljk hetero zijn hequote:Op zaterdag 5 september 2009 11:21 schreef Gewoonik het volgende:
Je moet zelf weten of je donor wilt zijn. Maar ik vindt wel dat je de verantwoordelijkheid moet nemen om die keuze te maken. Daarom vindt ik ook wel dat je standaard donor moet zijn tenzij anders aangegeven.
In jouw wereld wel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En je moet natuurljk hetero zijn he?
Goed punt, op dat daglicht in andermans ogen gunnen na dan. Ik kan er prima mee leven dat andere mensen die ik niet ken het ook goed hebben na mijn overlijden met een orgaan of wat bloed (wat niet per se na mijn dood hoeft te zijnquote:Op zaterdag 5 september 2009 11:29 schreef devl1nsect het volgende:
Ik gun alle mensen het beste, alleen mezelf net wat meer. Wat meer geld, grotere auto en zoiets denkt iedereen. Waarom je organen verlenen aan iemand die je normaal ook het daglicht in de ogen niet gunt?
Lees je eens in, zou ik zeggenquote:
'k Ben zelfs zo lui dat ik speciaal mbv de DigiD later m'n registratie heb gewijzigd.quote:Maar als je toch te lui bent om de brief te beantwoorden die vraagt of je donor. Kan je net zo lui zijn met de brief die vraagt of je geen donor wilt zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Limburger -> achteraan de lijst
Geen Limburger -> voorrang op Limburgers
Vind ik
Er mag zoveel niet in NederlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de koningin een nieuwe lever nodig heeft denk je dat ze haar op een wachtlijst zetten ?
Neen, nounou wat een gelijkwaardigheid[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
Bron?quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Lees je eens in, zou ik zeggen. In de praktijk mogen alleen hetero's donor zijn in Nederland en België.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |